• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 283
تعداد نظرات : 25
زمان آخرین مطلب : 4657روز قبل
ورزش و تحرک

سایت گل- دیدار استقلال و تراكتورسازی از منظرهای مختلف، اتفاق خوشی برای فوتبال ایران است؛ اینكه به جز دربی، بازی های دیگری هم پیدا می شود كه استقبال تماشاگران بیش از ظرفیت ورزشگاه باشد و بازی های حساس، الزاماً نباید كم گل و كسل كننده باشد. فارغ از نتیجه ای كه در این دیدار به دست آمد و حواشی فراوانی كه وجود داشت، در ادامه پنج برش از حساس ترین دیدار هفته ششم لیگ را مرور می كنیم.



جادوی ضربات ایستگاهی

نیازی به توضیح نیست كه در فوتبال مدرن دنیا، ضربات ایستگاهی چقدر اهمیت دارد و این نكته ای است كه در فوتبال ایران كمتر به آن اهمیت داده می شود. در این بازی 4 گل از ضربه های ایستگاهی به دست آمد كه سه تای آن سهم تراكتورسازی بود. تیم قلعه نویی كه میانگین قدی بلندتری نسبت به استقلال داشت، از همان دقایق اولیه آشكارا نشان داد كه روی این ضربه ها برنامه دارد و ضعف پایان ناپذیر مدافعان استقلال به تراكتورسازی كمك كرد كه با همین حربه سه امتیاز سرنوشت ساز را دشت كنند. در تركیب 4 نفره مدافعان استقلال، فقط حنیف عمران زاده و علی حمودی بودند كه قد و قامت آن ها به استانداردهای یك مدافع نزدیك است. میثم حسینی هم شاید در سال های آینده تبدیل به بازیكن بهتری شود اما هرچه باشد، برای اینكه مدافع وسط یك تیم لیگ برتری باشد، بیش از حد كوتاه قامت است.

كرار؛ ژنرالی كه گروهبان شد

پنج ماه پیش در همین استادیوم، كرار جاسم ژنرال خط میانی تراكتورسازی بود كه در دقایق پایانی با یك ضربه ایستگاهی فوق العاده، بخت های قهرمانی استقلال را سوزاند اما در این بازی، كرار كه به عنوان هافبك چپ به بازی گرفته شده بود یكی از ضعیف ترین بازیكنان زمین بود و حتی می توانست اولین بازیكن تعویضی استقلال باشد. معمولاً بازیكنانی كه مقابل تیم سابق خود به میدان می روند، انگیزه های زیادی دارند ولی كرار كه در بازی مقابل فولاد نشانه هایی از همان هافبك خلاق فصل پیش را بروز داده بود به جز یك ضربه ایستگاهی در اوایل نیمه دوم، حركت موثر دیگری نداشت او در بازی عراق و اردن هم نمایش ضعیفی داشت و كاملاً مشخص است محرومیت طولانی ابتدای فصل، روی كیفیت او تاثیر منفی داشته است.

تلنگری بر پیش فصل

فصل گذشته استقلال دو هافبك دفاعی داشت؛ كیانوش رحمتی و فرزاد آشوبی. با ورود آندو تیموریان باید یكی از این دو اردوی آبی ها را ترك می كرد. رحمتی ماند و آشوبی رفت تا در شبی رویایی سه ارسال فوق العاده داشته باشد. یكی از دلایلی كه تراكتورسازی را تیم پیروز این میدان كرد، تفاوت های فنی آشوبی و كیانوش رحمتی بود. هیچ كس نمی تواند كتمان كند كه استقلال در فصل نقل و انتقالات، بهترین ستاره ها را جذب كرده ولی آیا در همین بازی آشوبی نمی توانست مهره بهتری نسبت به كیانوش رحمتی باشد؟ یا هادی شكوری كه هیچ وقت به نیمكت نشینی اعتراض نداشت و تا روزهای آخر صبر كرد كه شاید جایی در استقلال داشته باشد، نمی توانست مدافع مطمئن تری در قیاس با میثم حسینی باشد؟ استقلال از مصدومیت پژمان منتظری و محرومیت آندو تیموریان ضربه سختی خورد تا معلوم شود استراتژی «بمب تركاندن» در فصل نقل و انتقالات لزوماً به معنی موفقیت در همه بازی ها نیست.

با تو، علیه تو

فصل گذشته در دیدار استقلال و سپاهان، اصفهانی ها در حالی كه نیمه اول را 3 بر صفر باخته بودند، با سه گل پیاپی به بازی برگشتند. در اواسط نیمه دوم سپاهان كه آن روزها امیر قلعه نویی را روی نیمكت داشت، می توانست گل چهارم را هم بزند اما بیژن كوشكی توپ را از روی خط بیرون كشید و همان توپ به دروازه سپاهان آمد و آرش برهانی چهارمین گل را زد. در دیدار عصر جمعه استقلال و تراكتورسازی، این اتفاق به گونه ای دیگر تكرار شد؛ میلاد میداوودی در اواسط نیمه دوم می توانست با یك شوت سنگین، روند بازی را تغییر دهد اما توپ به تیر عمودی خورد و چند دقیقه تراكتوری ها بودند كه برای سومین گل شان جشن گرفتند. این هم از جذابیت های فوتبال است؛ یك روز با تو؛ یك روز علیه تو!

ریسكی كه جواب نداد

تركیب اولیه استقلال، تركیبی محتاطانه بود كه لازمه بازی های حساس است. پرویز مظلومی كه فصل پیش اكثر بازی ها را با سه مهاجم آغاز می كرد، درحالی كه میداوودی و برهانی را روی نیمكت نشانده بود، فقط فرهاد مجیدی و اسماعیل شریفات را در تركیب 11 نفره گذاشته بود. مظلومی در آغاز نیمه دوم و در حالی كه 2-1 عقب بود، باز هم تغییری در تعداد مهاجمانش نداد و صرفاً به تعویض یك مهاجم با مهاجم دیگر اكتفا كرد اما در بیست دقیقه پایانی، مربی استقلال ریسك بزرگی را مرتكب شد و حمودی را كه روز خوبی را پشت سر نگذاشته بود، با آرش برهانی تعویض كرد. با این تغییر، خسرو حیدری به دفاع راست رفت و سیستم استقلال به 4-3-3 تبدیل شد كه در موقع دفاع به 4-5-1 تبدیل می شد. شاید اگر در این دقایق برهانی گلی می زد، از پرویز مظلومی به عنوان یك مربی شجاع و بازیخوان یاد می شد، اما وقتی سوت پایان به صدا درآمد معلوم شد كه این ریسك (اگر نگوییم غلط) در بهترین حالت بی نتیجه بوده است. شاید خروج كرار می توانست گزینه بهتری نسبت به حمودی باشد.

منبع:سایت گل

شنبه 19/6/1390 - 15:34
کامپیوتر و اینترنت
 
در اینجا قصد داریم تا 10 ترفند بسیار مفید در نرم افزار اینترنت اکسپلورر را به شما آموزش بدهیم. تمامی این ترفندها با ماوس نیز قابل دسترسی است؛ ولی اگر می خواهید سرعت بیشتری داشته باشید و وقت خود را هدر ندهید و خود را حرفه ای تر نشان بدهید این ترفند ها بسیار کارآمد خواهند بود.

1- با فشردن کلیدهای Alt+D مکان نما (Curser) قسمت ورود آدرس (Address Bar) را انتخاب می کند تا آدرس جدید را وارد کنید.

2- کلید های موجود در قسمت بالای نرم افزار را می تواند با کلیک راست و انتخاب Customize تغییر دهید و کلیدهای جدیدی همچون Edit برای نمایش کد صفحه و Size برای تغییر اندازه قلم های صفحه اضافه کنید.

3- به جای استفاده از کلید Back روی نوارابزار می تواند ازکلید Backspace کی برد استفاده کنید.

4- با فشردن کلید F11 محیط مرورگر به بزرگترین حد ممکن می رسد.

5- اگر زمانی نیاز دارید تا لینکی را بدون بازکردن توسط مرورگر ذخیره کنید روی آن کلیک راست کرده و گزینه Save Target As را انتخاب کنید.

6- با فشردن کلید Home همیشه بدون دردسر به ابتدای صفحه برمیگردید.

7- با فشردن کلید End به سرعت به انتهای صفحه تغییر مکان می دهید.

8- با فشار دادن کلید F4 آدرس هایی که در نوار آدرس تایپ کرده اید نمایش داده می شون.

9- برای قراردان میانبر یک صفحه روی Desktop روی صفحه کلیک راست کرده و گزینه Create Shortcut را کلیک کنید.

10- یک کلمه در نوار آدرس تایپ کنید و کلید های Ctrl+Enter را همزمان فشار دهید تا http://www و com. به صورت خودکار به طرفین آن اضافه شوند.
پنج شنبه 17/6/1390 - 20:13
نوشیدنی و دسرها
مواد لازم:
توت فرنگی=1 پیمانه
بستنی=1 پیمانه
پودر ژله توت فرنگی=1 قاشق غذاخوری
پودر قند=1 قاشق غذاخوری
خامه فرم گرفته=1 قاشق سوپخوری
خلال پسته=1 قاشق غذاخوری
طرز تهیه:
توت فرنگی را پس از تمیز کردن و شستن،چرخ کرده آب آن را گرفته و گرم کنید. پودر قند و پودر ژله را در آن بریزید و خوب هم زده تا کاملا حل شود. بستنی را از یخچال بیرون گذاشته تا کمی نرم شود. سپس مایه توت فرنگی را با بستنی مخلوط کرده و خوب هم بزنید تا صاف و یکدست شود. سپس در جام های مورد نظر ریخته و در فریزر بگذارید تا ببندد. در پایان با توپی خامه و قاچ هایی از میوه جات مانند پرتقال،سیب،گیلاس و توت فرنگی و همچنین پسته تزئین کنید
منبع:ایران ناز
پنج شنبه 17/6/1390 - 19:56
آلبوم تصاویر
پنج شنبه 17/6/1390 - 17:42
شعر و قطعات ادبی

هر روز غروب پنجره تنهایی ام را میگشایم و مظلومانه به گیسوان پریشان خورشید خیره میشوم

 

به سوی سرزمینهای سکوت گرفته غروب و به سوی جزیره های ناشناخته ای که تو به خیالم آنجا

 

کوچیده ای

به همه نام ها میخوانمت و به همه لحجه ها فریادت میزنم اما نمیشنوی . تو رفته ای و مانده ام با

 

چشمانی خیس اشک و قلبی لبریز از احساس که در سوگ پروازت بی اختیار غزلسرایی میکنند

 

هنوز چشمانم تار و پود راه مدرسه را به هوای دیدارت میکاود

 

هنوز به انتظار نشسته ام تا تو بیایی و دستی بر گو نه های خیسم بکشی و بگویی که

زندگی زیباست به همه خوبیها و بدیهایش

پنج شنبه 17/6/1390 - 16:26
اخبار

خبرگزاری آریا- مدیرعامل مخابرات استان مازندران درجمع خبرنگاران رسانه ها، گزارشی از عملكرد این شركت و برنامه های دردست اقدام آن را ارائه كرد.
به گزارش خبرنگارآریاازمازندران، بهروزباباجانی دراین نشست خبری در پیرامون بسترهای جدید ایجادشده درشبكه مخابرات استان اظهارداشت:برای رفاه حال مشتركین عزیز ، سامانه پرداخت غیرحضوری و تلفنی 1818 دربخش تلفن ثابت و 09990 دربخش تلفن همراه بیش از یكسال است كه فعال گردید ونیازی نیست كه مشتركان با صرف انرژی ،هزینه و اتلاف زمان برای پرداخت قبوض مخابراتی به بانك مراجعه كنند. البته ، دراین زمینه به طرق مختلف از طریق صدا وسیما ، رسانه ها و سایر روشهای تبلیغاتی برای مردم عزیز استان اطلاع رسانی كرده ایم. مدیرعامل مخابرات مازندران همچنین درخصوص توسعه فیبرنوری ، خاطرنشان كرد: شبكه فیبرنوری را به كلیه نقاط مورد نیاز استان توسعه داده ایم تا متقاضیان مختلف اعم از صاحبان مشاغل و امور خانگی به ویژه سازمانها ، ادارات ونهادهای آموزشی وپژوهشی از خدمات ناشی از توسعه فیبر وكابلهای نوری بهره مند شوند. باباجانی در ادامه با بیان این مطلب كه سرویسهای جدیدی درسالجاری روی خطوط تلفن ثابت ایجاد كرده ایم ، افزود : با پیشنهاد اعضای محترم هیئت مدیره شركت مخابرات ایران وتلاش مخابرات استان خدمات نوین 8* (هشت ستاره) كه شامل سرویسهای گوناگون مخابراتی بوده وعلاوه بر كاربرد عمومی ، غالباً مورد استفاده قشرجوان ونوجوان قرار می گیرد، حدود دو ماه در سراسر استان راه اندازی شده است. وی سپس پیرامون فعال ساختن اینترنت هوشمند در مازندران ، گفت : درراستای گسترش فرهنگ استفاده از اینترنت با هدف دسترسی سریع مردم  اعم از شهر و روستا به اطلاعات و تبادل دانش وتجربیات در فضای مجازی ، از طریق اینترنت هوشمند با شماره گیری 9711 (بدون استفاده از كد كاربری وكلمه عبور) را برای كاربران عزیز مهیا كرده ایم كه سرویس اخیر از ساعت 22 شب الی 8 بامداد هر روز به صورت رایگان می باشد. رئیس  هیئت مدیره مخابرات استان ، از واگذاری دیتای پرسرعت خبرداد و تصریح كرد: تمامی مناطق شهری و روستایی استان مازندران طی هفته های اخیر از واگذاری اینترنت پرسرعت بهره مندشدند كه قطعاً این روند زیرساخت مناسبی را جهت تسریع در توسعه اقتصادی و اجتماعی استان فراهم خواهد ساخت. وی در پایان تولید كارتهای اعتباری GSM روستایی و تلفن ثابت را از فعالیتهای این شركت عنوان كرد و اعلام داشت: در زمینه GSM كارتهای اعتباری و Prepaid های موردنیاز شهرستانهای مختلف استان در مناطق روستایی و كوهستانی را آماده كرده ایم كه ان شاءا... در آینده نزدیك به متقاضیان واگذار خواهدشد. ضمناً سرویس اعتباری تلفن ثابت با تلاش متخصصان وكاركنان این شركت بزودی در اختیار مردم عزیز قرارخواهدگرفت.

منبع:خبرگزاری آریا

پنج شنبه 17/6/1390 - 16:18
اخبار
خبرگزاری آریا- دبیر جشنواره زنان هنرمند فارس، از معرفی برگزیدگان این جشنواره در اواخر شهریور امسال خبر داد و اظهار داشت: مراسم اختتامیه جشنواره زنان هنرمند استان همزمان با(22 و 23 شهریور)به میزبانی شهرستان جهرم برگزار می شود .
به گزارش خبرگزاری آریا، عنایت الله زمانی فر، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جهرم و دبیر چهارمین جشنواره زنان هنرمند فارس گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در یک حرکت جدید، تجلیل از مفاخر و نخبگان فرهنگی و هنری را در دستور کار قرار داده و در سال جهاد اقتصادی سعی دارد تا با بسترسازی و استفاده از نخبگان فرهنگی و هنری زمینه بروز و ظهور استعدادها را فراهم کند.
وی افزود: با اعلام فراخوان در تیرماه 90 و اطلاع رسانی از طریق سایت و همچنین ارسال فراخوان به تمام شهرستان های استان فارس، جشنواره زنان هنرمند فارس کلید خورد که در این مدت 220 اثر در رشته های نقاشی، طراحی و پوستر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.
 دبیر چهارمین جشنواره زنان هنرمند فارس، با بیان اینکه داوری اولیه این جشنواره در (4 شهریور) انجام گرفت خاطر نشان کرد: تعداد 74 اثر به مرحله دوم و بخش نمایشگاه راه یافت که با یاری خداوند متعال داوری نهایی در نیمه دوم شهریور صورت می گیرد.
 وی از معرفی برگزیدگان جشنواره زنان هنرمند فارس در (22 و 23 شهریور) امسال خبر داد و اذعان داشت: در مراسم اختتامیه از نفرات برگزیده در بخش های مختلف با اهدای تندیس، جوایز نقدی و لوح تقدیر تجلیل به عمل می آید.
 وی تصریح کرد: این جشنواره به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جهرم و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و همراهی انجمن هنر های تجسمی، شهرداری و شورای شهر جهرم، کانون بسیج هنرمندان، آموزشگاه های مهارتی صدرا و ظهور و همچنین آموزشگاه آزاد هنری هنر با هدف ایجاد رقابت در بین زنان هنرمند برگزار می شود.
منبع:خبرگزاری آریا
پنج شنبه 17/6/1390 - 16:15
سياست

خبرگزاری آریا-جمعیت اسلامی الوفاق بحرین با تاکید برخواسته های ملی در چارچوب فعالیت های مستمر مردمی خواهان برگزاری تظاهرات در روز جمعه با عنوان «عقب نشینی نخواهیم کرد» شد

بحرینی ها روز جمعه به خیابان می ریزند
باوجود سرکوبگری رژیم حاکم بحرین، جمعیت ملی- اسلامی الوفاق خواهان برگزاری تظاهرات گسترده در روز جمعه شد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از العالم، درخواست ادامه تظاهرات گسترده علیه رژیم در شرایطی مطرح شده است که بیش از یکصد زندان سیاسی بحرینی در زندان‌های رژیم  در منامه اعتصاب غذا کردند.
هفده نفر از اعتصاب کنندگان، به دلیل وخاومت اوضاع جسمیشان، به بیمارستان منتقل شدند.
جمعیت اسلامی الوفاق بحرین با تاکید برخواسته های ملی در چارچوب فعالیت های مستمر مردمی خواهان برگزاری تظاهرات در روز جمعه با عنوان «عقب نشینی نخواهیم کرد» شد.
نیروهای امنیتی بحرین و اشغالگران سعودی با استفاده از گازهای سمی ساخت آمریکا به ارتکاب جنایت درمناطق مسکونی بحرین ادامه می‌دهند.
در همین حال، فعالان حقوق بشر درباره استفاده از گازهای سمی علیه انقلابیون و پیامد‌های منفی آن بر محیط زیست هشدار دادند.
در حالی استفاده از گازهای سمی و کمک گرفتن از نیروهای بیگانه به همراه حمایت آمریکا و کشورهای غربی از رژیم بحرین ادامه دارد که انقلابیون این کشور بر ادامه مخالفت ها با سیاست های رژیم حاکم به صورت ‌مسالمت‌آمیز تاکید می‌کنند.
این گروه سیاسی در آستانه سال تحصیلی جدید از مقامات رژیم بحرین خواست مانع از حمله گروه‌های وابسته به رژیم به مدارس شود و روند محاکمه و اخراج معلمان را متوقف کند.

اعتصاب غذای 101 زندانی بحرینی
کمیته تحقیق بررسی اقدامات خشونت آمیز مقامات بحرینی ، از اعتصاب غذای 101 زندانی سیاسی خبر داد که در تظاهرات فوریه و مارس گذشته خواستار برقراری دموکراسی بودند .
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، این کمیته  در بیانیه ای اعلام کرد هم اینک  84 نفر از این افراد به ویژه پزشکان و پرستارانی که معترضان را مداوا کرده اند هنوز در زندان به سر می برند و  17 نفر از آنان نیز به دلیل وخامت اوضاع و به دستور وزارت کشور به  بیمارستان منتقل شدند .
" نبیل رجب " فعال سیاسی ورئیس انجمن حقوق بشر  بحرین  ابتدای هفته جاری گفت: 200  زندانی شیعه که در جنبش های اعتراضی مشارکت داشتند ، دست به اعتصاب غذا زدند.
وی افزود: 12 پزشک از 47 پزشک بیمارستان مرکزی سلمانیه که در جریان سرکوب تظاهرات به اتهام تلاش برای سرنگونی خاندان حاکم آل خلیفه بازداشت شدند ،از یک هفته پیش دست به اعتصاب غذا زدند.
این کمیته از " سوندرا کروزبی" کارشناسی  بین المللی حقوق بشر خواست تا وضعیت این زندانیان  را بررسی کند .
گروه پنج نفره كمیته  تحقیق که متشکل ازحقوقدانان مشهوراست از ماه ژوئن (خرداد) و از سوی مقامات موظف شده تا سرکوب خونین معترضین را  که مخالفان و سازمانهای غیر دولتی ان را محکوم کردند  بررسی كند وانتظار می رود كه در پایان ماه اكتبر (مهر)،گزارشی كامل از یافته های خود را ارایه كند.
شیعیان که بیشترین جمعیت بحرین را تشکیل می دهند در جنبش های اعتراضی گسترده به منظور اجرای اصلاحات سیاسی  حضور بسیار فعالی نسبت به بقیه داشتند .  
آمار رسمی بحرین بیانگر کشته شدن 24 نفر از معترضان در جریان اقدامات  سرکوبگرانه و کشته شدن 4 نفردیگر به هنگام بازداشت است

فراخوان تظاهرات جمعه پایداری دربحرین
نماینده فراکسیون مستعفی پارلمانی جمعیت وفاق ملی ـ اسلامی بحرین با اشاره به فراخوان این جمعیت برای تظاهرات "جمعه پایداری"، ابراز خشم و اعتراض و مخالفت با حکومت را حق مسلم و قانونی همه ملت ها به ویژه حق ملت بحرین عنوان کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از  العالم، "هادی الموسوی" درباره استقبال از فراخوان جمعیت وفاق ملی ـ اسلامی برای برگزاری تظاهرات "جمعه پافشاری " در بحرین گفت: حضور گسترده مردم در این تظاهرات ثابت خواهد کرد که مردم خواهان احترام حکومت به خواسته هایشان هستند.
الموسوی اظهار داشت: مردم از حکومت انتظار دارند که عزت آحاد جامعه و صیانت از جان و مال و دین و ناموس و حقوق شهروندی را محترم شمارد.
وی افزود: در طول تاریخ بشریت، همواره ملت ها پابرجا و این حکومت ها بودند که به منحل شده اند. اصالت با ملت هاست و به همین سبب است که رژیم بحرین باید به خواست ملت احترام بگذارد.
الموسوی گفت: این ملت بحرین اصرار دارد در کمال احترام نقش انسانی و سیاسی خود را ایفا و حکومت باید این مساله را درک کند.
نماینده فراکسیون مستعفی وفاق ملی ـ اسلامی بحرین سپس با انتقاد از اقدام رژیم حاکم در خریداری تجهیزات تجسس و نظارت برای شنود مکالمات فعالان سیاسی از طریق تلفن و اینترنت ، تاکید کرد : در قوانین بحرین ، رژیم حاکم اجازه دارد از شنود مکالمات تلفن های همراه تنها پس از گذشت سه سال مطلع شود با این وجود این قانون هم خلاف قانون اساسی و همه پیمان ها و معاهدات و قوانین بین المللی است.
وی سپس با اشاره به نشست شورای همکاری خلیج فارس که امروز چهارشنبه به منظور بررسی ادامه حضور نیروهای سپر جزیره در بحرین برگزار می شود ، خاطر نشان کرد: ورود نیروهای سعودی به بحرین به منظور محافظت از جایگاه های حساس و حیاتی کشور یا مقابله با خطرات خارجی نبوده است در حالی که رژیم بحرین ادعا کرد ورود این نیروها به این منظور صورت گرفته است.
الموسوی در ادامه گفت : نیروهای سعودی به بحرین آمدند تا در سرکوب مستقیم و غیرمستقیم ملت بحرین مشارکت داشته باشند و جلوی ابراز عقیده ملت آزاده بحرین را بگیرند.

نشست شورای همکاری بی نتیجه خواهد بود
وی پیش بینی کرد که شورای همکاری خلیج فارس در نشست امروز نخواهد توانست به سادگی به نتیجه ای قطعی درباره ادامه حضور نیروهای سپر جزیره در بحرین دست یابد بلکه نیازمند برگزاری نشست یا نشست های دیگری نیز خواهد بود زیرا نیروهایی که در حال حاضر در بحرین حضور دارند ، نیروهای سعودی هستند نه نیروهای متشکل از همه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس.
الموسوی تاکید کرد: ملت بحرین مخالف حضور نیروهای سعودی در کشورشان هستند به همین سبب برخی از تظاهرات و اعتراضات مردم بحرین در واکنش به حضور نیروهای ارتش سعودی صورت می گیرد.


حمله به بحرینی‌های شادمان از آزادی پزشکان
 نیروهای رژیم آل خلیفه با پشتیبانی نیروهای سعودی به مردمی که برای آزادی پزشکان و پرستاران از زندان شادمانی می‌کردند، حمله‌‌ور شده‌‌اند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از پرس تی وی، مریم الخواجه، فعال حقوق بشر بحرینی در نامه‌ای به پرس تی‌وی از آزادی پزشکان و پرستارانی که به اتهام کمک به تظاهرکنندگان زندانی شده بودند، خبر داد.
در نامه خواجه آمده است، دادگاه نظامی بحرین روز چهارشنبه (16 شهریور) در حالی که اعتصاب غذای پزشکان و پرستاران وارد نهمین روز خود شده بود، حکم آزادی آنان را صادر کرد.
دادگاه نظامی بحرین هنوز این افراد را متهم می‌داند و انتظار می‌رود در تاریخ 29 سپتامبر رای دادگاه درباره آنان صادر شود و امکان دارد دوباره بازداشت شوند.
اعضای کادر پزشکی بحرین پس از آن آزاد شدند که، پزشکان ایرلندی، انگلیسی، فرانسوی و امریکایی اعلام کردند، آن‌ها نیز در اعتراض به این بازداشت‌ها و برای نشان‌دادن حمایت خود از پزشکان بازداشت‌شده بحرینی، دست به اعتصاب غذای 24 ساعته خواهند زد.
نبیل رجب، رییس مرکز حقوق بشر بحرین می‌گوید تعداد زندانیانی که به اعتصاب غذا دست زده‌اند، از 200 نفر فراتر رفته ‌است.
برخی از پزشکان و پرستاران به دلیل این اعتصاب غذا در بیمارستان بستری شده‌اند، و حال برخی از آنان وخیم گزارش شده ‌است.

منبع:خبرگزاری آریا

پنج شنبه 17/6/1390 - 16:11
اخبار

 طبقه دوم منزل مسکونی در خیابان خوش بر اثر انتشار گاز منفجر شد و دو مجروح بر جای گذاشت.
به گزارش خبرگزاری آریا، شدت این انفجار در حدی بود که خساراتی به ساختمان های مجاور وارد کرد و ساکنان محل را هراسان ساخت.
پس از وقوع این انفجار، بخشی از این منزل مسکونی دچار آتش سوزی شد که خسارات سنگینی بوجود آورد.
وقوع این انفجار در ساعت 12:46 دقیقه امروز به سامانه 125 اطلاع رسانی شد و آتش نشانان دو ایستگاه 85 و 5 به محل حادثه اعزام شدند.
آتش نشانان سه دقیقه بعد اطلاع رسانی این حادثه در محل حادثه حاضر شدند و عملیات امدادی خود را آغاز و به سرعت آتش سوزی ناشی از این انفجار را مهار کردند.
در این حادثه یک نفر بر اثر دود گرفتگی و فرد دیگر بر اثر سوختگی، دچار جراحت شدند که توسط آتش نشانان تحویل عوامل اورژانس شدند.
علت دقیق بروز این حادثه توسط کارشناسان سازمان آتش نشانی در دست بررسی است.

منبع:خبرگزاری اریا

پنج شنبه 17/6/1390 - 16:7
کامپیوتر و اینترنت
۰ سال گذشته در چنین روزی IBM کامپیوتر ۵۱۵۰ خود را منتشر کرد که به عنوان اولین کامپیوتر شخصی که امروزه می‌شناسیم شناخته می‌شود. رایانش مدرن به یکباره توسعه یافت و همه منتظر بودند تا بدانند چه کسی می‌تواند ایده‌ی “کامپیوتر شخصی” را بهبود ببخشد. در این پست به معرفی ۱۰ کامپیوتر برجسته و مهم در سی سال گذشته و بعد از تولید IBM PC خواهیم پرداخت.

۱۹۸۱: IBM PC

این کامپیوتر تمام تصورات ذهنی پیرامون کامپیوترها را در هم شکست. کوچک و مقرون به صرفه بود و باعث جا افتادن نام “PC” یا همان کامپیوتر شخصی شد.


۱۹۸۲: Franklin Ace 100

این ماشین باعث اولین دعوا بر سر کپی‌رایت نرم‌افزار شد! Frankline Ace 100 کم و بیش از سخت‌افزار و سیستم عامل Apple II تقلید کرده بود. بعد از طرح دعوی در دادگاه، رای به نفع اپل صادر شد که این رای پایه گذار قانون کپی رایت نرم افزار بود.


۱۹۸۲: Commodore 64

Commodore را می‌توان مشهورترین کامپیوتر خانگی دانست. بین سال‌های ۱۹۸۲ تا ۱۹۹۳ نزدیک به ۳۰ میلیون از آن در سراسر جهان به فروش رسید.


۱۹۸۲: ZX Spectrum

Spectrum در انگلیس همان کاری را کرد که Commodore 64 در امریکا کرد، باعث هیجان مردم در استفاده از کامپیوترها شد و از کمپانی‌های مختلف برای توسعه نرم‌افزار بهره گرفت. این کامپیوتر توسط Clive Sinclair تولید شد که به خاطر خدماتش به صنعت بریتانیا به مقام شوالیه گری دست یافت. Spectrum تقریباً به فروش ۵ میلیونی دست یافت.


۱۹۸۳: IBM PC XT

این کامپیوتر آپدیت شده‌ی IBM PC و دارای یک هارد ۱۰ مگابایتی بود؛ چیزی که تا آن زمان وقوع نیافته بود. XT به سرعت به یک کامپیوتر استاندارد تبدیل شد.


۱۹۸۳: Apple Lisa

Lisa اولین کامپیوتر دارای اینترفیس گرافیکی بود اما قیمت ۱۰ هزار دلاری آن برای مصرف‌کنندگان بسیار بالا بود.


۱۹۸۴: Macintosh

مکینتاش آغاز راه اپل برای تولید کامپیوترهایی که امروز شاهد آن‌ها هستیم بود. این کامپیوتر نیز مانند Lisa دارای رابط کاربری گرافیکی بود اما این بار با قیمتی بسیار ارزان‌تر.


۱۹۹۰: NeXT Turbo Dimension Cube

NeXT همان شرکتی است که استیو جابز بعد از اخراج از اپل در آن‌جا شروع به کار کرد. اما دلیل اهمیت این کامپیوتر خاص چیز دیگری است. این مدل کامپیوتر توسط Tim Barners-Lee برای میزبانی وب‌ جهان‌گستر (WWW) استفاده شد.


۱۹۹۶: Deep Blue

بعد از شکست Deep Blue در بازی شطرنج مقابل گری کاسپاروف، مهندسان IBM مشغول بهبود و تقویت این کامپیوتر شدند و آن را به Deeper Blue تغییر نام دادند. در سال ۱۹۹۷ این کامپیوتر با قدرت پردازش باورنکردنی برای شکست کاسپاروف بازگشت!


۱۹۹۸: iMac

تا قبل از تولید iMac کامپیوترها همگی دارای رنگ‌‌های بژ و خسته کننده بودند. تولید iMac از سوی اپل انقلابی در طراحی و رنگ‌بندی کامپیوترها ایجاد کرد. استفاده از رنگ‌های متنوع و انحنای خاص در طراحی، iMac را از کامپیوترهای دیگر متمایز کرد.


iPad

یک ایده‌ی جنجالی از اپل! همه می‌دانیم که آی‌پد بیشتر شبیه به یک دستگاه موبایل است اما: آیا در ۵ سال آینده کامپیوتر‌ها شبیه و نزدیک به آی‌پد خواهند شد؟ نظر شما چیست؟


منبع:نشریه خوارزمی
پنج شنبه 17/6/1390 - 16:0
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته