• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 681
تعداد نظرات : 69
زمان آخرین مطلب : 5751روز قبل
کامپیوتر و اینترنت
تا حالا به این فکر نیفتاده بودید که ذخیره کردن صفحات وب را در فایرفاکس، آسان‌تر و کاراتر کنید؟
شما می‌توانید با نصب افزونه UnMHT ، صفحات وب را در فایرفاکس با فرمت MHT ذخیره کنید. اما این چه کار مزایایی دارد؟
 
1- صفحات وب در قالب یک فایل ذخیره خواهند شد. فایرفاکس صفحات اینترنتی را در قالب دو فایل ذخیره می‌کند، یک فایل HTML و یک فایل مربوط به عکس‌ها. چنین چیزی ضمن اینکه شلوغ کردن پوشه‌ای که در آن صفحات را ذخیره می‌کنید، ارسال صفحه از طریق ایمیل را هم دشوار می‌کند. اما با نصب افزونه و ذخیره کردن صفحات با فرمت MHT ، صفحات در قالب یک فایل ذخیره می‌شوند.  
ذخیره صفحات در فایرفاکس
2- مروگرهای اپرا و اینترنت اکسپلورر و همچنین برنامه Word کاملا با فرمت MHT سازگار هستند.
 
3- از همه جالب‌تر این است که شما می‌توانید خیلی راحت همه برگه‌ها (tab) را ذخیره کنید. کاربران فایرفاکس عادت دارند که برگه‌های زیادی را باز می‌کنند و بعد وقتی می‌خواهند برنامه را ببندند، مجبور هستند، برگه‌های زیادی را یک به یک ذخیره کنند، اما شما بعد از نصب افزونه گفته شده، می‌توانید همه برگه‌ها را بسیار آسان ذخیره کنید.
 
4- یکی از مشکلاتی که با فایرفاکس در هنگام ذخیره صفحات اینترنتی داشتم این بود که این مرورگر، صفحات را با عنوان آنها ذخیره نمی‌کرد. اما بعد از نصب افزونه، می‌توانید در هنگام ذخیره برگه‌ها، آنها را با عنوان‌شان ذخیره کنید.
از آنجا که افزونه UnMHT آزمایشی است،برای نصب آن، ‌ابتدا باید در سایت ثبت‌نام کنید.
افزونه ScrapBook که در مقاله "چاشنی‌های فایرفاكس‌ " معرفی شده، عملکردی مشابه دارد
سه شنبه 1/5/1387 - 11:23
انتقادات و پيشنهادات

اول از همه سلام خسته ناشید وظهر بخیر

امروز من یه سری مطلب نوشتم كه دوستانی لطف كردن ونظر دادن ودر جواب دوست خوبمون كه گفتن:سلام دوست عزیز اگر از انتقاد بدتون نمی یاد باید بگم که آیا بهتر نیست بجای اینکه هر روز اینهمه مطلب را برایمون می زاری تعداد کمی از این مطالب را که بهتر از همه است برای دوستان تبیانی بگزاری تا بتونیم بهشون سری بزنیم تا اینکه حتی خودتون هم هیچ مطالعه ای روی انها داشته باشی فقط ثبت کنی؟آخه گناه داره مسئول بخش مطالب روزانه که باید همه اونها رو از نظر محتوی بررسی کنه

من از انتقاد بدم نمی یاد وخوشحالم كه ایشون این مطلبو به من یاداور شدن ودر جوابشون میگویم كه من تمامی مطالب را اول خودم خواندم واز نظر محتنوا بررسی كردم تا هیچ گونه مشكلی نداشته باشند وسوال ومشون كه گفتن تعداد مطالب زیاده متاسفانه اگه اون دوست عزیزی كه مطالب ما را از نظر محتوا بررسی میكنندبه  این مطب  اجازه ی نمایش بدهند بگویم كه انجمنهای تبیان جز خلوت ترین انجمنها واگر بدتان نیاید بگویم كه نصف ای از مطالب اینجا بی ربط هستند وزیاد دلچسب نیستند كه این نه تنها نظر من است بلكه نظر خیلی از شماهاست ومن اومدم تا جدیدترین اطلاعات رو در مورد گوشی وكامپیوتر واینترنت وهر چیزی كه ربطی به كامپیوتر داشته باشد را در اختیارتان بگذارم تا اطلاعات تان جدید شود ودر اختیار دیگران بگذارید البته برخی از این مطالب را شما در اینترنت هم دیدید ولی خیلی هستند كه زیاد به اینترنت نمی روند وبه همین اینترانت اكتفا میكنند پس من خودم را ملزم میدانم كه این طور اطلاعات را هم بگذارم باتشكر از شما .منتظر نظرات وانتقادات گرم شما هستم واگر زحمتی نمیشود موقع نظر دادن لطفا نوع مطلبی را كه دوست دارید تا گذاشته شود را ذكر كنید تا برایتان بگذارم.این دفعه دیگه خداحافظ. 

سه شنبه 1/5/1387 - 11:20
کامپیوتر و اینترنت
سه شنبه 1/5/1387 - 11:6
کامپیوتر و اینترنت

 

این محصول کلیه اطلاعات مربوط به تماس ها، شماره های ذخیره شده، SMS ها، محتویات چند رسانه ای و دیگر موراد را از گوشی استخراج می کند.

یک شرکت تحقیقاتی به نام Logicube یک کیت قابل حمل اختراع کرده که با استفاده از آن می توان اطلاعات ذخیره شده دربیش از 160 نوع گوشی مختلف را به راحتی استخراج نمود.

به گزارش پایگاه خبری تالیانیوز، این کیت که CellDEK نامیده می شود، با همکاری موسسه انگلیسی Forensic Science Service (FSS) ابداع شده و به کارآگاهان و نیروهای پلیس امکان می دهد به سرعت به اطلاعات حیاتی یک گوشی دسترسی پیدا کنند. این اطلاعات می تواند در تحقیقات پلیس در مورد جنایات وبزهکاری های مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

این کیف مستقل مجهز به یک نمایشگر قابل لمس است که کاربران با استفاده از آن می توانند به سرعت از نام، مدل، شماره سریال، ابعاد و عکس های ذخیره شده در گوشی مطلع شوند. این محصول همچنین کلیه اطلاعات مربوط به تماس ها، شماره های ذخیره شده، SMS ها، محتویات چند رسانه ای و دیگر موراد را از گوشی استخراج می کند.

پس از این کار دستگاه بهترین مدل استخراج اطلاعات آن را به کاربر پیشنهاد می دهد که در اکثر موارد شامل استفاده از یک آداپتور USB یا فن آوری های بلوتوث و infra-red می باشد.

پس از این کار می توان کلیه اطلاعات ذخیره شده در گوشی را ظرف مدت حداکثر 5 دقیقه از آن استخراج نمود

سه شنبه 1/5/1387 - 11:5
کامپیوتر و اینترنت

 

 

یک مقام چینی گفته است که آزمایش استاندارد TD-SCDMA که استاندارد ویژه چینی ها برای تلفن های همراه نسل سوم است، در سه ماهه سوم سال جاری میلادی پایان خواهد یافت."

یک منبع آگاه که با یکی از سه اپراتوری که در زمینه تلفنهای همراه نسل سوم همکاری می کند اظهار داشت :" پیش بینی می شود این بررسی ها دراواخر ماه جولای نهایی شود."

این آزمایشات و بررسی ها که به نظر می رسد آخرین آزمایش قبل از اعطای مجوز برای استفاده از این استانداردها باشد ، از ماه گذشته آغاز شده و در 5 شهر چین درحال انجام است.

شایان ذکر است که استانداردهای دیگر نسل سوم هم موجود می باشند که از جمله آنها می توان به WCDMA اشاره کرد، اما در این بین کشور چین شبکه TD-SCDMA خاص خودش را راه اندازی خواهد کرد.

این استاندارد در 5 شهر پکن، شانگهای، بائودینگ در استان هبی، کینگدائو دراستان شاندونگ و زیامن دراستان فوجیان در مرحله آزمایش است.

یانگ هوآ دبیر کل اتحاد صنعتی TD-SCDMA اضافه کرد :" این پروژه مراحل پایانی خود را طی می کند و آزمایشات قبلی که بر روی این پروژه انجام شده، توسعه این صنعت را به طرز قابل توجهی سرعت بخشیده است.

وی گفت : " یک زنجیره صنعتی کامل TD-SCDMA که شامل شبکه های مرکزی و آنتن های مخابراتی است، پایه ریزی شده است و این زنجیره یک زیربنای محکم برای توسعه موفق این بخش فراهم کرده است.

همچنین یانگ پیش بینی می کند تلفن های همراه TD-SCDMA درفصل سوم سال جاری وارد بازار شوند.

بسیاری از کارشناسان این صنعت معتقدند که گوشی های تلفن همراه در زنجیره صنعتی TD-SCDMA اهمیت چندانی ندارند. وی همچنین اظهار می دارد : " درحال حاضر گوشی های تلفن همراه یک نقش کلیدی دراین زنجیره دارند."

وی همچنین اظهار می دارد :" اهمیت گوشی تلفن همراه و ظرفیت ذخیره انرژی این گوشی ها به یک سطح مطلوب رسیده است و درحال حاضر وظیفه اصلی و اساسی ما این است که گوش های تلفن همراه را به فناوری های جدیدتر مجهز کنیم.

یانگ اظهار می دارد: " تعداد شرکت هایی که به ساخت گوشی های TD-SCDMA مبادرت می ورزند افزایش یافته است به طوری که این میزان درسال 2005 معادل 12 شرکت بود و در سال جاری میلادی به 20 شرکت افزایش یافته است.

وی همچنین اظهار می دارد: ظرفیت صادرات گوشی های تلفن همراه درسال جاری معادل میلیونها دستگاه گوشی تلفن همراه می باشد.

وی در ادمه افزود :" با افزایش تقاضای بازار برای این قبیل گوشی ها، ظرفیت صادرات این گوشی ها به مراتب افزایش خواهد یافت."

وی همچنین خاطر نشان می کند:" تجهیزات شبکه TD-SCDMA درحال نزدیک شدن به استانداردهای اقتصادی می باشد." حائز اهمیت است که تا اواسط سال 2006، میزان زیادی از محصولات تجاری TD-SCDMA که به راحتی نصب و مورد استفاده قرار می گیرند وارد بازار خواهد شد.

سه شنبه 1/5/1387 - 11:5
کامپیوتر و اینترنت

 

اپراتور Sprint Nextel از سال 2001 تا کنون بیش از هفت میلیون گوشی که از رده خارج شده اند را جمع آوری کرده است.

این اپراتور در کنار جمع آوری گوشی های از کارافتاده،با ابداع روشهای خلاقانه امکان بهره برداری مجدد آنها را فراهم می آورد.

یکی از روش هائی که این اپراتور جهت بازیافت دستگاه ها به کار می برد این است که برخی از قطعات از کارافتاده اما قابل بازسازی را که موجب خراب شدن این دستگاهها شده را جهت تعمیر و یا بازسازی به کمپانی سازنده قطعات می فرستند. این روش در مورد باتریهای قابل شارژ یا حافظ های پلاستیکی و فلزی به کار می رود.

" گری مور" مدیر داخلی سرویس تعمیر قطعات اپراتور Sprint Nextel اظهار می کند، بازیافت گوشیهای همراه یکی از مهمترین اهداف و تعهدات زیست محیطی این اپراتور است.

وی در ادامه می افزاید: به عنوان یک شخص مسئول ارائه راه حلهای مثبت جهت بازیافت دستگاه های همراه و کاهش تاثیرات منفی آنان روی محیط زیست از اولویت های درنظر گرفته شده دربرنامه های کاری این اپراتور می باشد.

"مور" تصریح می کند: این اپراتور از کلیه راهکارهای پیشنهاد شده از طرف شرکتها و کمپانیهائی که قصد همکاری با آن را دارند، استقبال می کند تا روند بازیافت محصولات بی سیمی بالاخص تلفنهای بی سیمی بهبود و ارتقا یابد.

سه شنبه 1/5/1387 - 11:5
کامپیوتر و اینترنت

 

 

شرکت امنیتی F-secure با صدور اطلاعیه ای از انتشار یک ویروس جدید تلفن همراه خبر داده که به طور ناخواسته کاربران را وادار به ارسال پیام های SMS برای استفاده از یک سرویس ارزش افزوده گران قیمت می کند، امری که برای کاربران 5 دلار هزینه می تراشد.

به گزارش پایگاه خبری تالیانیوز، این ویروس که شباهت فراوانی به ویروس Commwarrior دارد، از طریق قابلیت بلوتوث گوشی های همراه به دیگر گوشی ها منتقل می شود.

این ویروس تاکنون چندین گوشی را در کشورهای انگلستان ، ایرلند و آمریکا آلوده نموده است. هنوز اطلاعات بیشتری در مورد این ویروس منتشر نشده است.

 

سه شنبه 1/5/1387 - 11:5
کامپیوتر و اینترنت

 

 

شاید بهترین راه برای ایجاد تفاهم بین یک سازمان ارایه‌دهنده خدمات بر خط و استفاده‌کنندگان از خدمات آن، ایجاد زبان مشترک و قابل درک برای طرفین درگیر ماجراست.

منظور از ماجرا، در این‌جا فناوری است. همان‌طور که وسیله ارتباطی دانش‌آموز کلاس اول ابتدایی برای نوشتن سرمشق معلم و در نهایت یادگیری اصولی الفبا، قلم است، فرهنگ و یا بهتر بگویم پیدایش زمینه‌های یادگیری فراگیر برای برقراری ارتباط درست و مورد انتظار در حوزه فناوری ارتباطات نیز کارکردی مشابه قلم دارد.

اما تعریف قلم در مورد اخیر کمی متفاوت و دارای پیچیدگی‌هایی است. اگر به‌جا و به‌طور مناسب از آن استفاده شود، مانند قلمی که به دست یک هنرمند خوشنویس داده می‌شود، می‌تواند اثری ماندگار و تأثیرگذار برروی مخاطب بگذارد و اگر همین قلم در اختیار طفل خردسالی قرار گیرد، موجبات آسیب‌رسانی به‌خود و یا دیگران را نیز به‌وجود می‌آورد.

به‌کارگیری واژه‌ها و اصلاحات نامفهوم و تعریف نشده برای استفاده‌کنندگان از خدمات رایج و فراگیر از جمله مواردی است که روابط عمومی سازمان‌‌ها باید به آن توجه ویژه نمایند، تا درا ین رهگذر، از سردرگمی و عدم رضایتمندی مشتریان جلوگیری به‌عمل آورند وبا برنامه‌ریزی اصولی و حساب‌شده موانع موجود را از میان برداشته و در مسیر فرهنگ‌سازی فناوری‌های مورد نظر را راهبری کند.

ما از آنجا که استفاده برخی اصلاحات ارتباطی لزوما برای استفاده کنندگان از این خدمات دارای مفوم مشخصی نیست، ضرورت تدوین فرهنگ‌نامه واژه‌ها و اصطلاحات ارتباطی احساس می‌شود که توجه مسوولان این حوزه را به آن جلب می‌کنم. در همین راستا و به‌منظور آشنایی بیش‌تر مشترکین تلفن‌همراه با پیام‌های شنیداری ارتباط، برخی از این اصطلاحات را کالبد شکافی می‌کنم.

کالبد شکافی پیام‌های شنیداری

در مواقعی که مشترک علی‌رغم شماره‌گیری صحیح به دلایلی، موفق به برقراری ارتباط با مخاطب مورد نظر نمی‌شود، پیام‌هایی به شرح زیر ارسال می‌گردد:

1- " برقراری ارتباط با مشترک مورد نظر درحال حاضر مقدور نمی‌باشد" که این پیام در مواقعی ارسال می‌شود که تلفن‌همراه به‌علت بدهی یا دلایل فنی قطع باشد.

2- "دستگاه تلفن مورد نظر خاموش است" بدین معنی که مشترک تلفن‌همراه خود را خاموش کرده و یا سیم‌کارت سوخته باشد.

3- "تمام مسیرها به طرف مشترک مورد نظر اشغال می‌باشد" که این پیام‌هنگامی ارسال می‌شود که ترافیک شبکه مانع برقراری ارتباط با مشترک است.

4- " مشترک مورد نظر در دسترس نمی‌باشد" که این پیام حاکی از آن است که مشترک درمکانی قرار دادر که خارج از پوشش شبکه تلفن‌همراه است. اصطلاحا این نقاط را نقاط کور می‌نامند.

5- "شماره مورد نظر در شبکه موجود نمی‌باشد" که این پیام برای موقعی است که شماره مورد نظر تخلیه شه یا هنوز دایر نشده است و یا عملیات DIVERT اشتباه صورت گرفته است. شایان ذکر است این پیام زمانی که عملیات شماره‌گیری به‌طور اشتباه انجام می‌پذیرد نیز شنیده خواهد شد، یعنی تعدا ارقام شماره‌گیری کم‌تر و یا بیش‌تر شود

تا سال 2011، 25 میلیون آمریکایی از موبایل به جای کیف پول استفاده خواهند کرد

بررسی های موسسه پژوهشی In-Stat نشان می دهد که تا سال 2011 بیش از 25 میلیون آمریکایی از تلفن همراه به جای کیف پول استفاده خواهند کرد.

این بدان معناست که آنان با استفاده از گوشی خود به حسابهای بانکیشان دسترسی پیدا می کنند و می توانند هزینه خرید یک کالا یا دسترسی به یک سرویس را بپردازند.

همچنین پیش بینی می شود بسیاری از خدماتی که هم اکنون با استفاده از کارتهای اعتباری در دسترس است در آینده ای نزدیک تنها از طریق گوشی در دسترس باشد.

کارشناسان In-Stat می گویند بازار تلفن همراه از نظر فنی تا آن حد رشد خواهد کرد که چنین امکانی را به کاربران بدهد. از جمله فن آوری هایی که در این زمینه به کار رفته می توان به Near Field Communications (NFC), Radio Frequency (RFID) ، بارکد، شناسایی تصویری کاربر و غیره اشاره کرد.

تحقیقات In-Stat همچنین نشان می دهد که مهمترین مانع بر سر راه گسترش فن آوری استفاده از موبایل به جای کیف پول، هزینه های زیاد این کار و برخی نگرانی های امنیتی است.

 

 

 

سه شنبه 1/5/1387 - 11:4
کامپیوتر و اینترنت

آلمان

1842 ریال(‏E-plus)

1141 ریال(‏Vodafone)

آذربایجان

990 ریال(‏Azercell)

1819 ریال(‏Bakcell)

افغانستان

4498 ریال(‏TDCA)

4531 ریال(‏AWCC)

ارمنستان

438 ریال

انگلستان

2352 ریال

امارات

1610 ریال

ایتالیا

1822ریال(VodaFoneomintel)

1683ریال (TIM)

اتریش

2338 ریال(Mobilecom)

2581 ریال(‏T- Mobile)

بحرین

1307 ریال(MTC)

928(Batelco)

بلاروس

1259 ریال

پاکستان

2339 ریال

ترکیه

1436 ریال(TELSIM)

 

1433 ریال(‏TURKCELL)

دانمارک

3114 ریال (Teliamobile)

2892 ریال (Sonofone)

کویت

1540 ریال (Wataniya)

لیختن‌اشتاین

2400 ریال

لهستان

2004 ریال

نروژ

1747 ریال (Netcom)

1970 ریال (‏Telenor Mobile)

هلند 3012 ریال (Vodafone)

2853 ریال (T-mobile)

2522 ریال (KPN)

عراق

1161 ریال (Asiacell)

مراکش

4224 ریال

سوئد

2640 ریال (Teliasonera)

2407

ریال(‏Tele2)

روسیه 2242 ریال (Megafone)

سوریه

1817 ریال (Spacetel)

897 ریال(Syriatel)

1794 ریال(‏سایر شبکه ها)

سوئیس

2647 ریال (Orange)

سنگاپور

2004 ریال (Singtel)

عربستان

شبکه‌داخلی 699 ریال

1898 ریال (Etihad-Mobily)

1681 ریال (STC-Alwal)

عمان

1385 ریال

فنلاند

1853 ریال

فرانسه

2398 (اپراتور SFR)

1703 ریال(اپراتور Bouy gues telecom)

تاجیکستان 1619 ریال (Indigo)

گرجستان -

ژاپن -

قزاقستان 532 ریال (kcell)

قطر 1488ریال (Qatarnet)

آفریقای جنوبی

1208 ریال(‏Cell)

هندوستان

4140 ریال (Fascell)

4140 ریال (Orange)

بلژیک 1317 ریال (Base)

ایرلند 1114 ریال (O2)

پرتغال 2681 ریال (VodaFone)

 

 

سه شنبه 1/5/1387 - 11:4
طنز و سرگرمی

 

استفاده از هر وسیله اداب مخصوص خود را دارد که پیروی و رعایت ان ها

باعث رفاه حال دیگران می شود – تلفن همراه هم اداب مخصوص به خود را دارد که به

شخصه رعایت ان ها را به شما توصیه می کنم

1.هنگام رانندگی از تلفن همراه استفاده نکنید

2.صدای زنگ موبایل تان را کم بنمایید

3.ارام تر حرف بزنید

4.در جلسات رسمی _گوشی تان را خاموش کنید

5.در مکان ها ی که استفاده از تلفن همراه ممنوع است گوشی تان را خاموش بنمایید .

6.موقع عکس گرفتن اجازه بگیرید

7.موقع اس ام اس زدن راه نروید

8.sms نامناسب نفرستید

سه شنبه 1/5/1387 - 11:3
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته