• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 286
تعداد نظرات : 38
زمان آخرین مطلب : 3621روز قبل
اهل بیت
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند : در بهشت قصرى است كه جز روزه داران ماه رجب وارد آن نمى‌‏شوند .
حکمت‌‌نامه پیامبر اعظم(ص): ح 2889
چهارشنبه 25/2/1392 - 23:44
اهل بیت
رسول خدا صلی الله علیه و آله : هرگاه امّت من دنیا را بزرگ بدارند، خداوند شكوه اسلام را از آنان مى‏ گیرد .
تنبیه الخواطر: ج1، ص75
چهارشنبه 25/2/1392 - 23:44
اهل بیت
امام سجّاد علیه‏السلام :حقّ مادرت بر تو این است كه بدانى او تو را در جایى حمل كرده است كه هیچ كس دیگرى را حمل نمى‏كند و از میوه دلش به تو داد كه هیچ كس به دیگرى نمى‏دهد .
الأمالى ، صدوق ، ص453 .
چهارشنبه 25/2/1392 - 23:37
اهل بیت
امام صادق علیه‏السلام فرمود: هیچ كار خوبى نیست كه انسان انجام دهد جز اینكه براى آن در قرآن پاداشى بیان شده است مگر نماز شب، كه خداوند پاداش آنرا مشخص نكرده بخاطر بزرگى و عظمت آن پیش خودش بلكه فرموده است: پهلو از بستر از خواب حركت مى‏دهند (در دل شب) با بیم و امید خداى خود را مى‏خوانند و از آنچه روزى آنها كردیم انفاق مى‏كنند، هیچ كس نمى‏داند كه پاداش نیكوكاریش چه نعمت و لذتهاى بى‏نهایت كه روشنى بخش دیده است در عالم غیب براى او ذخیره شده است.
وسائل الشیعه، ج 5، ص 281 .
چهارشنبه 25/2/1392 - 23:36
اهل بیت
پیامبر خدا صلى الله علیه و آله فرمودند: دل ها بر دوست داشتن كسى كه به آنها نیكى كند و نفرت داشتن از كسى كه به آنها بدى كند، سرشته شده اند.
بحارالأنوار : ج 77 ص 140 ح 18
چهارشنبه 25/2/1392 - 23:36
تست های هوش و روان شناسی و سرگرمی

اگر می خواهید که از سلامت نیم کره راست مغزتون مطمئن بشید این مطلب رو بخونید.

 

شما با انجام این تست کاملاً جدید و علمی می توانید پی ببرید که تا چه اندازه میتوانید به نیمکره سمت راست مغز خودتون اطمینان کنید .


 

در صورت توانایی خواندن متن زیر ، نیم کره راست مغز شما سالم است.

 

 

واقعاً به فکر باش …

چهارشنبه 25/2/1392 - 23:35
كودك

از زمانی كه كودكان قوه تخیل خود را به كار می‌اندازند، ترس هم در وجودشان شكل می‌گیرد و می‌توان گفت كه از سنین حدود دو ، سه سالگی ترسیدن آنها آغاز می‌شود. بچه‌ها به كمك همین قوه تخیل، هر صدا یا تصویر نامفهومی را كه در محیط اطراف‌شان می‌بینند و می‌شنوند در ذهن‌شان به چیزی ترسناك تبدیل می‌كنند.

 البته میزان اطلاعات و آگاهی كودك نسبت به محیط اطرافش هم در ایجاد ترس یا پرورش آن موثر است. بنابراین طبیعی است كه اگر كودك را در محیطی تاریك قرار دهیم، ترس او هم بیشتر شود. با توجه به این‌كه كودكان قوه تخیل فعالی دارند، به آسانی می‌توانند سایه‌های روی دیوار، صدای پرنده‌ها یا حتی وجود حشرات و صدای قژ قژ تخت خود را بویژه در تاریكی، به موجودی ترسناك ربط دهند.

پدر و مادرها باید دقت داشته باشند كه فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی ترسناك و داستان‌های وحشتناك باعث ایجاد ترس غیرمنطقی در كودك می‌شود و می‌تواند ذهن او را آشفته كند. بنابراین والدین باید با توجه به سن فرزندشان، فقط اجازه دهند او كارتون‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی خاصی را ببیند كه مناسب سن و سالش است. نكته دیگری كه والدین باید به آن توجه كنند این است كه هرگز كودك خود را برای تنبیه‌كردن در جای تاریك و بسته تنها نگذارند.

بچه‌ها را نترسانید

بعضی از والدین برای تربیت‌كردن فرزندشان از روش عجیبی استفاده می‌كنند و او را از موجودات خیالی و ترسناكی مانند شبح، غول، لولو و... می‌ترسانند. شاید آنها ندانند كه چنین كاری چقدر می‌تواند روح كودك را آزار دهد و او را دچار مشكلات جدی كند، بنابراین متخصصان توصیه می‌كنند هیچ وقت بچه‌ها را از این موجودات نترسانید. برای از بین‌بردن ترس كودكان در برابر تاریكی، كمك گرفتن از بازی‌ها و سرگرمی‌هایی كه در تاریكی می‌توان آنها را انجام داد ، مفید است. مثلا بازی نور و سایه كه در تاریكی انجام می‌شود، می‌تواند به كودك كمك كند راحت‌تر در محیط‌های تاریك قرار بگیرد و نترسد. در این بازی پدر و مادر باید با انگشتان خود، شكل‌های مختلفی برای كودك‌شان بسازند و او را سرگرم كنند. یكی دیگر از بازی‌ها جابه‌جایی وسایل اتاق در تاریكی است و وقتی چراغ دوباره روشن می‌شود، كودك باید حدس بزند جای كدام‌یك از وسایل تغییر كرده. این بازی‌ها ترس كودك را تا حد زیادی از بین می‌برد و كمك می‌كند او متوجه شود كه در تاریكی و روشنایی اتاقش به یك شكل است و تنها نور است كه هنگام تاریكی دیگر وجود ندارد. بنابراین متوجه خواهد شد تاریكی ترس ندارد و فقط او نمی‌تواند همه چیز را به درستی ببیند.

 

سه شنبه 10/2/1392 - 0:8
کاردستی و خیاطی

1392

منبت کاغذی یا ملیله کاغذی

منبت کاغذی یا ملیله کاغذی در واقع هنر پیچیدت نوارهای کاغذی نازک است. این هنر در حال حاضر بسیار رواج پیدا کرده در اینجا چند نمونه از این کارها را میتوانید مشاهده نمایید. این پست هیچ ربطی به پست های خوشمزه قبلی نداره ...یه موقع نگین گورمند بعد قرنی اومده این چه پست بی ربطیه ...

Quilling 101

آموزش تصویری مرحله به مرحله منبت کاغذی یا ملیله کاغذی

Quilling 101
Quilling 101
Quilling 101

Quilling 101

Quilling 101
Quilling 101
Quilling 101
Quilling 101

Quilling 101

Quilling 101
Quilling 101
Quilling 101
Quilling 101
Quilling 101


Quilling 101

سه شنبه 10/2/1392 - 0:8
آلبوم تصاویر
طبیعت بهاری مازندران
سه شنبه 10/2/1392 - 0:8
آلبوم تصاویر
طبیعت بهاری مازندران
سه شنبه 10/2/1392 - 0:8
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته