• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 283
تعداد نظرات : 25
زمان آخرین مطلب : 4657روز قبل
شعر و قطعات ادبی

وه چه خوب آمدی صفا کردی


چه عجب شد که یاد ما کردی؟

 


ای بسا آرزوت می‌کردم

خوب شد آمدی صفا کردی

 


آفتاب از کدام سمت دمید


که تو امروز یاد ما کردی؟

 


از چه دستی سحر بلند شدی


که تفقد به بینوا کردی؟

 


شب مگر خواب تازه‌ای دیدی


که سحر یاد آشنا کردی؟

 


بیوفایی مگر چه عیبی داشت


که پشیمان شدی وفا کردی؟

هیچ دانی که اندرین مدت


از فراقت به ما چها کردی؟

 


با تو هیچ آشتی نخواهم کرد


از همان ره که امدی برگرد!

 

 

ایرج میرزا

شنبه 19/6/1390 - 16:9
شعر و قطعات ادبی

دنبال من می گردی و حاصل ندارد

موجی كه عاشق می شود ساحل ندارد

باید ببندم كوله بار رفتنم را

مرغ مهاجر هیچ جا منزل ندارد

من خام بودم ، داغ دوری پخته ام كرد

یك عمر پایت سوختم ، قابل ندارد

من عاشقی كردم تو اما سرد گفتی

از برف اگر آدم بسازی دل ندارد

باشد ولم كن با خودم تنها بمانم

دیوانه با دیوانه ها مشكل ندارد

شاید به سرگردانی ام دنیا بخندد

موجی كه عاشق می شود ساحل ندارد

شاعر : مهدی فرجی

شنبه 19/6/1390 - 16:8
شعر و قطعات ادبی

من آمده ام که با تو راهی بشوم

آنی که تو از دلم بخواهی بشوم

دریا بغلم کن! بغلم کن دریا!

میخواهم از این ببعد ماهی بشوم

 

 

 

شاعر:جلیل صفربیگی

شنبه 19/6/1390 - 16:6
کامپیوتر و اینترنت

شرکت گوگل یکی از ابزارهای محبوب خود موسوم به Desktop را که در سال 2004 راه‌اندازی شده بود و به کاربران امکان می‌داد فایل‌ها و اطلاعات مورد نظر را در هارددیسک خود جست‌وجو کنند، بازنشسته کرد.

 


این یکی از نخستین ابزارهایی بود که گوگل با هدف رقابت با شرکت مایکروسافت وارد بازار کرد و قرار بود که این ابزار با سیستم جست‌وجو در سیستم‌عامل ویندوز رقابت کند. ابزار Desktop پس از مدتی رقیبی جدی شد؛ به نحوی که مایکروسافت هم تلاش خود را برای رقابت با این ابزار آغاز کرد و یاهو نیز ابزار مشابهی را در در این زمینه ارایه داد.

 


با وجود این شرکت گوگل اعلام کرده است که با توجه به افزایش دسترسی کاربران به ابزارهای مبتنی بر فضای پردازش ابری و راحتی بیشتر برای استفاده از ابزارهای اینترنتی و در کنار آن ابزارهای آنلاین ذخیره‌ساز اطلاعات، زمان مناسب برای بازنشسته شدن ابزار Desktop فرا رسیده است.

 


شرکت گوگل در جریان توضیحات خود برای بازنشسته کردن این ابزار اعلام کرده است که هر یک از شرکت‌های تولیدکننده سیستم‌عامل همراه با محصول خود ابزار جست‌وجوگر را نیز ارایه می‌دهند و به همین خاطر سرمایه‌گذاری و توسعه ابزار Desktop لزومی ندارد.

 


شرکت گوگل اعلام کرده است که از تاریخ 14 سپتامبر امکان بارگذاری این ابزار را غیرممکن می‌کند و فرآیند به‌روزرسانی و رفع مشکلات آن نیز متوقف می‌شود. این ابزار که طی چند سال قبل توسط میلیون‌ها نفر استفاده شده است از هفته دیگر به کار خود پایان می‌دهد. شرکت گوگل همچنین اعلام کرده است که ابزارها، سرویس‌ها و خدمات بخش Desktop API را نیز از کار می‌اندازد.

منبع:همکاران سیستم

شنبه 19/6/1390 - 16:3
پوست و مو

دیدن شپش، این حشره خزنده و چندش آور، برای اکثر مردم واقعا ترسناک است. البته فردی که این حشره را در موهای خود پیدا کرده، احساسات دیگری غیر از ترس را هم تجربه می کند....

مثل خجالت از اینکه آدم کثیف و شلخته ای به نظر می رسد. والدینی که فرزند آنها مبتلا به شپش سر می شود هم تا مدت ها عذاب وجدان دارند چون فکر می کنند پدر و مادر خوب و مسوولی نبوده اند.

شپش سر حشره ای کوچک و بدترکیب است که روی مو، ابرو و مژه انسان زندگی انگلی خود را شروع می کند. حرکات این حشره باعث احساس خارش شدید در پوست می شود. جالب اینجاست که ابتلا به شپش سر یک پدیده جهانی است و مخصوص قاره و کشور یا حتی سن و سال خاصی نیست. اما براساس گزارش سازمان کنترل و پیشگیری بیماری ها در آمریکا، اکثر مبتلایان به شپش در ایالات متحده، بچه های مدرسه ای هستند. متخصصان بهداشت می گویند هر ساله ۶ تا ۱۲ میلیون کودک در آمریکا شپش می گیرند. این کودکان اکثرا ۳ تا ۱۱ ساله هستند یعنی در سنین دبستان.

خانم لیزا بیرن پرستاری است که از ۲۰ سال پیش تاکنون به عنوان مربی بهداشت در مدارس مشغول به کار بوده است. او معتقد است که اکثر موارد ابتلا، پس از پایان تعطیلات و هنگام بازگشایی مدارس اتفاق می افتد. خانم بیرن می گوید: «وقتی بچه ها از مسافرت های تابستانی و کمپ های گروهی برمی گردند این حشره را هم همراه خود می آورند. بچه ها دوست دارند همیشه دست در گردن هم بیندازند و همه جا با هم باشند. حتی خیلی از آنها با هم می خوابند و روی زمین غلت می زنند.» البته طبق تجربیات خانم بیرن در زمستان هم این بیماری دوباره سراغ بچه ها برمی گردد. چون ژاکت ها و کلاه ها در این فصل از کمد بیرون می آیند و خیلی از اوقات بچه ها کلاه یا کاپشن همدیگر را می پوشند. همین کار حشره و تخم آن را جابه جا می کند.

دکتر دبورا شولر، مدیر انجمن ملی مبارزه با شپش در آمریکا می گوید: «هوشیاری، کلید موفقیت در برخورد با این حشره است. پدر و مادرها باید همیشه و به طور مرتب موهای فرزندان خود را چک کنند. مسلما پیدا کردن مشکل در همان ابتدا، درمان را هم ساده تر می کند.»

 

 

● شپش سراغ همه می رود

هر بچه ای ممکن است به شپش سر مبتلا شود، چه ثروتمند و چه فقیر. اصولا ابتلا به شپش سر نه نشانه وضعیت بد اجتماعی و اقتصادی در خانواده است و نه علامت رعایت نکردن بهداشت فردی. شپش ها نمی توانند بجهند یا پرواز کنند. برای انتقال این حشره از فردی به فرد دیگر، باید ارتباط نزدیکی بین این دو شخص وجود داشته باشد. مثلا دو نفر که به موی هم دست بزنند، کلاه یا روسری یکدیگر را بپوشند یا روی یک بالش و ملحفه بخوابند. در چنین مواردی حشره از طریق خزیدن خود را حرکت می دهد و منتقل می شود. دقیقا به خاطر همین روش انتقال است که بیماری شپش سر در بچه های دبستانی بیشتر دیده می شود. چون اغلب آنها ارتباط جسمی زیادی با هم دارند.

مثلا عادت دارند صورت خود را به هم نزدیک کنند و در گوشی حرف بزنند یا اینکه یک جا دراز بکشند و با هم بازی کنند. وقتی بچه ای در مدرسه پیدا می شود که شپش لای موهای او وجود دارد درواقع زنگ خطری برای مسوولان مدرسه و مربی بهداشت به صدا درمی آید. خانم لیزا بیرن می گوید: «در چنین موقعیتی باید در قدم اول بچه را آرام کرد. چون بیشتر بچه ها از تصور وجود حشراتی بین موهای خود وحشت زده می شوند. اما در قدم بعدی باید خیلی دقیق و کامل با آنها صحبت کرد تا منشا انتقال بیماری کشف شود. مثلا باید پرسید این بچه بیشتر ساعت استراحت خود را در کدام قسمت مدرسه و با چه کسانی می گذراند؟ در ضمن اینکه کودک موردنظر چه ورزشی در مدرسه انجام می دهد هم اهمیت ویژه ای دارد. چون برخورد بدنی و نیز استفاده از لباس یا کلاه مشترک بین بچه های مدرسه ای که در یک تیم ورزشی هستند امری رایج است.»

 

 

● مبارزه با شپش

شاید علت ترس و اضطراب اکثر مردم از شپش ریشه در درمان آن هم داشته باشد. از بین بردن کامل شپش و تخم هایش به دقت زیاد و زمانی طولانی احتیاج دارد.

خانم جکسون، یکی از والدینی است که فرزندش سال گذشته همزمان با شروع سال تحصیلی جدید مبتلا به شپش سر شد. او می گوید: «یک شب متوجه شدم فرزندم مرتب سرش را می خاراند. حتی موقع خوابیدن به اتاق من آمد و گفت کمکش کنم تا سرش را خوب بخاراند. وقتی به دقت موهای او را وارسی کردم با کمال تعجب این حشرات ریز چندش آور را روی پوست سرش دیدم. به شدت دست پاچه شدم و فورا برای خریدن دارو از خانه بیرون رفتم. شامپو و داروی مورد نظر را از یک سوپرمارکت شبانه روزی خریدم و همان شب درمان پسرم را شروع کردم. البته خارش او به سرعت از بین رفت. اما چند روز بعد متوجه شدم مشکل همچنان وجود دارد و با اقدامات من به طور کامل درمان نشده است. درواقع مبارزه با شپش تا زمان از بین رفتن تک تک تخم های این حشره ادامه دارد و در این راه باید دقت و پشتکار زیادی به خرج داد.»

 

 

● پیشگیری از ابتلا

جمله معروف پیشگیری بهتر از درمان است، مثل اکثر بیماری ها در مورد شپش سر هم صدق می کند. قدم اول در پیشگیری، تدارک فضای مناسب آموزشی برای بچه هاست. کلاس های کوچکی که تعداد زیادی دانش آموز در آنها تحصیل می کنند بهترین محل برای انتقال بیماری هستند. چون بچه هایی که پشت نیمکت ها و صندلی های به هم فشرده نشسته اند، بیشترین ارتباط بدنی را با یکدیگر خواهند داشت. نکته دیگر موهای بچه هاست. بهتر است موی بچه ها را در سنین دبستان کوتاه نگه داشت. حتی آمارها نشان می دهند که پسرها و دخترهای موکوتاه کمتر از دخترهای موبلند، مبتلا به شپش سر می شوند. علاوه بر اینها والدین هم باید هفته ای ۲ بار به وسیله یک شانه ظریف موی بچه های خود را شانه بزنند. با این کار، والدین فرصت کافی برای وارسی پوست سر بچه ها دارند. اگر شپش وارد موهای کسی شده باشد درمان در مراحل اولیه به مراتب ساده تر خواهد بود.

 

 

● درمان

داروهایی که برای درمان شپش سر استفاده می شوند حاوی نوعی حشره کش ضعیف از خانواده پایرترین ها هستند. پایرترین های ضعیف به جز نوزادان برای بقیه سنین کاملا بی خطر محسوب می شوند. این داروها بدون نسخه پزشک هم قابل فروش هستند. چون در هر ساعتی از شبانه روز که کسی فهمید شپش بین موهای او وجود دارد باید فورا دارو را بخرد و درمان را شروع کند. اما این به آن معنا نیست که ضرورتی برای مراجعه به پزشک وجود ندارد بلکه باید در اولین فرصت ممکن به پزشک مراجعه کرد تا پوست سر بیمار را ببیند و دستورات لازم را در مورد درمان کامل و ریشه کنی شپش به فرد بدهد.

دکتر بهاره مرتضی زاده

روزنامه سلامت

شنبه 19/6/1390 - 16:0
ورزش و تحرک

در حواشی بازی استقلال و تراکتور سازی 40 تن از تماشاگران مجروح شدند.
به گزارش آریا، بازی روز جمعه میان دو تیم استقلال تهران و تراكتورسازی تبریز در مجموع 40 مصدوم برجای گذاشت، که 36 آریانفر از آنان بازی سرپایی و در محل درمان شدند.
همچنین 4 نفر از آنان به دلیل پارگی، ضربه و سقوط از پله به بیمارستان منتقل شدند که گفتنی است حال عمومی این تماشاچیان مساعد است.
لازم به ذکر است در این بازی پنج دستگاه آمبولانس، سه دستگاه اتوبوس آمبولانس و یك موتور آمبولانس برای ارائه خدمات به مصدومان و همچنین 26 پزشك و پرستار برای درمان مصدومان و خدمات اورژانسی در این بازی در استادیوم حضور داشتند.

منبع:خبرگزاری آریا

شنبه 19/6/1390 - 15:52
اخبار

سلامت نیوز : رییس مركز سنجش آموزش پزشكی اعلام كرد: نتایج آزمون دستیاری دندانپزشكی، امروز  ساعت 14 و همچنین نتایج آزمون كارشناسی ارشد، فردا ساعت 18 بر روی سایت سنجش قرار می گیرد.
دكتر جبراییل نسل سراجی گفت: داوطلبین می توانند فردا شب با مراجعه به سایت سنجش به آدرس sanjeshp.ir با وارد كردن كد رهگیری خود نتایج آزمون را مشاهده كنند و با مراجعه به راهنمای سایت از زمان مراجعه به دانشگاه خود با خبر شوند./

منبع:سلامت نیوز

شنبه 19/6/1390 - 15:50
پوست و مو




سلامت نیوز :مواد نشاسته ای همچون نان و غلات حاوی مواد معدنی و انواع ویتامین هاست و کمبود این مواد در رژیم های غذایی موجب ریزش مو می شود.

دکتر احمدرضا درستی در گفت وگو با ایسنا مواد نشاسته ای را اصلی ترین گروه هرم غذایی دانست و تاکید کرد: تمام افراد ملزم به استفاده از این مواد در رژیم غذایی روزانه خود هستند.

وی افزود: مواد نشاسته ای شامل نان، برنج، ماکارونی، جو، سیب زمینی غنی از انرژی، فیبر، ویتامین ها و موادمعدنی است. این متخصص تغذیه ریزش مو را از عوارض ناشی از رژیم های غذایی سخت و کمبود مواد معدنی و ویتامین ها دانست و گفت: این مشکل بر اثر حذف مواد نشاسته ای ، نان و غلات ایجاد می شود.

منبع:سلامت نیوز

شنبه 19/6/1390 - 15:48
اخبار

یک هواپیما در داخل شهر تبریز سقوط کرد.

دقایقی پیش یک هواپیمای نظامی در میدان آذربایجان تبریز که در مجاورت فرودگاه این شهر قرار دارد سقوط کرد.

به گفته شاهدان عینی خلبان خواپیما توانست قبل از سقوط خود را با چتر به بیرون پرتاب کند.

از هفته گذشته مانور یگانهای نیروی هوایی شمالغرب کشور در حال اجراست و این هواپیما نیز در حال انجام ماموریت در این مانور بوده است.

اینکه نوع هواپیما چه بوده و سقوط آن خسارات مالی و جانی دیگری داشته معلوم نیست.

منبع:خبرگزاری مهر

شنبه 19/6/1390 - 15:46
نجوم
مدارگرد شناسایی ماه، ال.آر.او در طول یک ماه توانست 983 تصویر از قطب شمال تنها قمر زمین را ثبت کند. دانشمندان ناسا با ترکیب از تصاویر توانسته‌اند این نمای استثنایی از قطب شمال ماه را بدست آورند.

ال.آر.او که تا هفته پیش به فاصله 30 کیلومتری از سطح ماه رسیده بود، توانست تصاویری بی‌نظیر از بقایای 40 ساله ماموریت‌های آپولو 12، 14 و 17 بر سطح ماه به زمین ارسال کند.

این مدارگرد دو سال پیش با شلیک گلوله‌ای به اعماق یکی از حفره‌های برخوردی ماه نشان داد که در عمق اندکی از سطح ماه، یخ آب وجود دارد.

ماموریت فعلی این مدارگرد، نقشه‌برداری دقیق از سطح بزرگ‌ترین قمر زمین و شناسایی مناطقی در این جسم فضایی است که هرگز نور خورشید به آن‌ها نمی‌تابد. نواحی تاریکی که در این تصویر می‌بینید، از نامزدهای احتمالی سایه‌های دائمی در ماه به‌شمار می‌روند. سیاره‌شناسان معتقدند در سایه‌های دائمی ماه، یخ آب در عمق چند سانتی متری سطح وجود دارد.

منبع:شهرخبر

شنبه 19/6/1390 - 15:40
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته