• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 1009
تعداد نظرات : 155
زمان آخرین مطلب : 5299روز قبل
آموزش و تحقيقات

يك مبتكر، پنيري توليد كرده كه از دسته پنيرهاي نرم بوده كه از نظر تغذيه اي ارزش بالايي دارد.
فرناز باقري، مخترع گفت: اين پنير جزو پنيرهاي نرم بوده و رايحه ملايم اسيدي دارد و به دليل شباهتش با پنير سنتي، مورد پسند همه است.
وي ادامه داد: افزايش بازده اين پنير بالابوده و چون بخش عمده اي از مواد مغذي شير در محصولات باقيمانده، از نظر تغذيه ارزش بالايي دارد.
وي خاطرنشان كرد: بسته به ذائقه هاي مختلف اين پنير، طعم هاي متفاوت ميوه و سبزي از جمله نعناع‏، پونه، زيره، گوجه، آلبالو و مخلوط زيره و گوجه تهيه شده است.
اين مبتكر اظهار داشت: استفاده از پروبيوتيك ها در اين پنير، ارزش دارويي از جمله خاصيت ضد سرطاني، كمك به هضم غذا، كاهش فشار خون، كاهش كلسترول خون، تسهيل كار دستگاه گوارش بدن و تقويت سيستم ايمني بدن از جمله فوايدهاي مهم اين پنير است.
وي خاطرنشان كرد: اين پنير در مدت 4 ماه و با هزينه بسيار كمي تهيه شده است.  

         

              YJC

 

چهارشنبه 31/5/1386 - 14:6
آموزش و تحقيقات

يك مبتكر ايراني دستگاهي ساخته كه از طريق خطوط تلفن فرمان گرفته و اقدام به طبخ غذا مي كند.
حسن ضيايي، مخترع گفت: اين دستگاه يك آشپزخانه اتوماتيك و مكانيكي است كه از خط تلفن دستور مي گيرد.
وي افزود: درون اين سيستم مواد لازم براي آماده سازي چند نوع غذا وجود دارد و سيستم پس از فرمان گرفتن، مواد لازم براي طبخ هر نوع غذا را انتخاب و به مدت لازم آنها را طبخ مي كند.
اين مبتكر اظهار داشت: هر غذا طرز تهيه مخصوص به خود را دارد و در اندازه هاي مختلف كه توسط كاربر و فرمان به آن، آماده مي شود.
وي خاطر نشان كرد: اين دستگاه در مدت يك سال طراحي و ساخته شده است.  

    

            YJC


 

چهارشنبه 31/5/1386 - 13:58
آموزش و تحقيقات

يك مبتكر ايراني دستگاهي ساخته كه بنزين استفاده شده در تعميرگاه‌ها را بازيافت مي‌كند.
كوروش رجبي مخترع افزود: هم اكنون در تعميرگاه‌ها از بنزين براي شست وشوي قطعات به صورت دستي استفاده مي شود و بنزين پس از هر بار استفاده دور ريخته مي شود.
وي افزود: اين دستگاه قطعات را بدون تماس با دست، ‌شستشو مي‌دهد و هر بار بنزين را تصفيه مي‌كند.
وي ادامه داد: با اين روش به پوست آسيب نمي‌رسد و دستگاه مي‌تواند با 4 ليتر بنزين ماه‌ها كار كند.
وي خاطر نشان كرد: اين دستگاه در مدت يك سال و با هزينه يك ميليون  ريال طراحي و ساخته شده است.   

       

             YJC

چهارشنبه 31/5/1386 - 13:48
آموزش و تحقيقات

یک مبتکر دستگاهی ابداع کرده که کودکان را به خوردن غذا تشويق می کند و از بیماری هایی که از کمبود غذا شکل می گیرند جلوگیری می کند.
جواد جباری مخترع گفت: کودکان همیشه بازی کردن را به خوردن غذا ترجیح می دهند ولی با استفاده از این دستگاه کودکان هم تفريح و هم به غذا خوردن اشتها پیدا می کنند و صداهایی که کودکان شخصیت آنها را می پسندند در هنگام غذا خوردن به تشویق آنها می پردازد.
وی خاطرنشان كرد: این دستگاه از دو فرکانس گیرنده و فرستنده و مادون قرمز یک کیسر اتومات ساخته شده که با باتری کار می کند.
وی ادامه داد: این دستگاه در مدت 6 ماه و با هزینه بالغ بر 120 هزار ریال ساخته شده است.  

     

               YJC

چهارشنبه 31/5/1386 - 13:41
اخبار

در دو روز گذشته، توزيع بستني‌هاي خاص توسط افراد مشكوك، مشكلات عجيبي براي برخي زائران مسجد جمكران پديد آورده است.

در اين روزها، به برخي خانواده‌ها كه در آستانه نيمه شعبان و شب چهارشنبه در قالب كاروان‌هايي از كرمان و گرگان به اين مسجد آمده بودند و در محوطه مسجد اسكان داشتند، بستني‌هايي تعارف شده كه پس از مدتي مشخص شد در اين بستني‌ها مخدر قوي وجود داشته كه منجر به بيهوشي برخي از مصرف‌كنندگان آن شده و براي چند نفر ديگر هم مشكل جاني به وجود آورده است.

برخي از افراد كه با خوردن اين بستني‌ها بيهوش شده‌اند، گفتند، پس از به هوش آمدن، ديده‌اند كه همه اموال و اشياي قيمتي آنان به سرقت رفته است.
بنا بر گزارش‌هاي رسيده، تعدادي از افرادي كه بر اثر اين حادثه بيمار شده‌اند، هم‌اكنون در بيمارستان ولي‌عصر(عج) قم بستري هستند.

برخي از اين افراد نيز مي‌گويند، با مراجعه به مأموران مستقر نيروي انتظامي در محل و شكايت به آنان، پاسخ شنيده‌اند كه اين‌گونه حوادث، پيش از اين هم چندين بار رخ داده، اما هنوز به سرنخ مشخصي درباره عوامل آن نرسيده‌اند.
              

            

           بازتاب

چهارشنبه 31/5/1386 - 13:17
آموزش و تحقيقات

مصریان مدعی اند قدیمی ترین اثر پای انسان را کشف کرده اند که 2 میلیون سال قدمت دارد.

ردپا

سرپرست شورای باستانی مصر گفت کشف ردپای 2 میلیون ساله انسان، در تاریخ این کشور بی نظیر است.
"زهی خواص" افزود: این ردپا هنگام کندوکار باستان شناسان (صحرای غربی مصر) و نزدیکی مرز لیبی کشف شد.
اکنون دانشمندان به منظور تعیین قدمت دقیق تر اثر مورد نظر به پژوهش های خود ادامه می دهند. قدیمی ترین آثار کشف شده حیات در مصر یا پیش تر 200 سال قدمت داشت. باستان شناسان مصری امیدوارند در «واحد سیوا» عجایب دیگری نیز بیابند.   

           

         

چهارشنبه 31/5/1386 - 13:7
بیماری ها

از آنجا که منافذ پوست چرب باز است، استفاده از ضد آفتاب چرب براي افرادي که داراي چنين پوست‌هايي هستند، موجب بروز جوش و افزايش دانه‌هاي سرسياه مي‌شود.

دکتر « انصارين » متخصص پوست و عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشکي ايران، با بيان اين مطلب گفت: پوست افراد به سه نوع چرب، خشک و مخلوط چرب و خشک تقسيم مي‌شود. افرادي که داراي پوست‌هاي چرب يا خشک هستند بايد از کرم‌هاي ضد آفتاب مناسب اين پوست‌ها استفاده کنند و افرادي که داراي پوست مخلوط چرب و خشک هستند ابتدا مقدار کمي از کرم مرطوب کننده را در قسمت خشک پوست خود استفاده کرده و سپس، از کرم ضد آفتاب مخصوص پوست‌هاي چرب موسوم به OIL FREE (بدون چربي) استفاده كنند.

وي همچنين سن و سال افراد را در انتخاب نوع ضد آفتاب آنان دخيل دانسته و گفت: کودکان به جهت لطافت بيشتر پوستشان بايد از کرم‌هاي مخصوص کودکان استفاده کنند که نوع ايراني آن نيز موجود و قابل قبول است.

دکتر انصارين رنگ پوست را در انتخاب نوع ضد آفتاب و همچنين رنگ آن بي تأثير خواند.

وي با بيان اينکه عدد SPF ، بيانگر ميزان حساسيت پوست در برابر آفتاب است، افزود: افرادي که پوست‌هاي حساس تري در برابر آفتاب دارند بايد از کرم‌هاي با SPF بالاتر استفاده کنند.

اين متخصص پوست حداقل ميزان SPF را 30 عنوان کرد و افزود: اين مطلب که گفته مي شود به علت تفاوت جغرافياي کشورها و همچنين زاويه تابش نور در آنها، کرم ضد آفتاب توليد کشورهاي خارجي، مناسب مصرف در ايران نيست، چندان قابل قبول نمي‌باشد. کرم‌هاي ايراني که به تصويب وزارت بهداشت رسيده‌اند، مورد قبول هستند. همچنين هر کرم خارجي، با کيفيت‌تر از کرم‌هاي ايراني نيست، اما برخي از کرم‌هاي خارجي به دليل پيشرفته بودن لابراتوارهاي ساخت، احتمالا از کيفيت بالاتري برخوردارند و افراد با توجه به ميزان حساسيت‌هاي پوستشان و همچنين قدرت اقتصادي خود مي توانند کرم مناسب پوست خود را انتخاب كنند.

وي درادامه، نوع فيزيکي ضد آفتاب را بهتر از نوع شيميايي آن عنوان و تصريح کرد: در نوع شيميايي، کرم‌هاي ضد آفتاب، نورآفتاب جذب مي شود و لذا ممکن است حرارت ايجاد شده براي پوست مشکل ساز شود، اما در نوع فيزيکي اشعه آفتاب انعکاس مي‌يابد.

دکتر انصارين ادامه داد: کرم ضد آفتاب بايد از نيم ساعت قبل از ورود به آفتاب، استفاده شود و همچنين هر دو ساعت يک بار تجديد شود.

وي ميزان کرم مصرفي در هر بار را به اندازه يک نوک انگشت يا حدود 2 گرم عنوان کرد و افزود: استفاده از کرم ضد آفتاب از ساعت 9 صبح تا 5 بعدازظهر که شدت آفتاب زياد است الزامي است.

دکتر انصارين در خصوص عوارض استفاده نکردن از کرم ضد آفتاب گفت: اين امر مي تواند منجر به خشکي و چروک پوست، ايجاد کک و مک و يا حداقل افزايش لک‌هاي صورت شود. همچنين در افرادي که زياد در معرض آفتاب هستند مانند کارگران، چوپانان، کشاورزان و ملوانان ممکن است صدمات ناشي از قرار گرفتن در نور مستقيم آفتاب منجر به ايجاد سرطان پوست شود.

     

           ایسنا

چهارشنبه 31/5/1386 - 12:58
كودك

رنگ‌ها در زندگي افراد به عنوان محرک‌هاي زندگي به شمار مي روند، اما در زندگي کودکان حال وهواي خاص‌تري ايجاد مي‌کنند، به طوري که در روحيات آنان نيز تاثيرگذار هستند.

دکتر « بهروز دولتشاهي » روانشناس باليني و عضو هيئت علمي دانشگاه توانبخشي با بيان اين مطلب افزود: کودکان در محيط با رنگ‌هاي خام مثل آبي و قرمز شادماني و هيجانات بالاتري دارند و اغلب به هنگام شاد بودن از اين رنگ‌ها در نقاشي‌هاي خود استفاده بيشتري مي‌کنند. همچنين به هنگام ناراحتي نيز بيشتر از رنگ‌هاي غير خامي مثل خاکستري و مشکي استفاده مي‌کنند.

دکتر دولتشاهي ادامه داد: توصيه مي شود تا براي کودکاني که جنب وجوش و فعاليت زيادي دارند کمتر از رنگ‌هاي قرمز و بنفش در محيط و لباس‌هايشان استفاده شود و بيشتر از رنگ‌هايي مثل آبي و صورتي و رنگ‌هاي روشن‌تر استفاده شود.

دکتر مريم علمدار متخصص اعصاب و روان در ادامه درباره علت تأثير رنگ‌ها گفت: امواج نوري حاصل از رنگ‌ها الگوي خاصي دارند که منجر به رفتارهاي خاص مي شود که در واقع در مغز به هنگام دريافت يک سري امواج با طول موج خاص، ايجاد يک حس و يا نياز به ارضاي حس خاص بروز مي‌کند.

دکتر علمداري ادامه داد: رنگ‌ها بر روي تونيسيته عضلاني اثر مي گذارند. براي مثال، رنگ قرمز سبب افزايش تونيسيته مي‌شود. در حالي که رنگ آبي با کاهش ضربان قلب و تونيسيته پايين عضلات، سبب حس آرامش در کودکان مي‌شود.

  

            ایسنا

چهارشنبه 31/5/1386 - 12:49
ورزش و تحرک

سرمربي تيم فوتبال يوونتوس ايتاليا گفت: تيم من از يك سونامي بزرگ باز گشته است.
به نقل از تريبال فوتبال، كلوديو رانيري اظهار داشت: متأسفانه خيلي‌ها حتي هواداران قديمي يوونتوس نيز همچنان تصور مي‌كنند ما همان تيم قبلي هستيم.
وي ادامه داد: يوونتوس شكوه سابق را ندارد و بايد به ما فرصت بدهند. اين يك تيم متحول شده است و كوچكترين ارتباطي با گذشته خود ندارد و كسي نبايد توقع معجزه‌ داشته باشد.
سرمربي يوونتوس تأكيد كرد: با هدف قهرماني آمده ايم؛ اما مشكلات بسياري بر سر راه تيم خواهد بود.

چهارشنبه 31/5/1386 - 12:40
سياست

طرح تغییر ساعت رسمی کشور امروز به تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسید.

این طرح که یک فوریت آن در جلسه علنی مورخ 21 /1/ 1386 تصویب شده بود با 121 رأی موافق 54 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع آرای 196 نماینده حاضردر جلسه علنی امروز مجلس تصویب شد.

بر این اساس ساعت رسمی کشور هر سال در ساعت 24 روز اول فروردین ماه یک ساعت به جلو کشیده شده و در ساعت 24 روز 30 شهرویور ماه به حال سابق برگردانده می شود.

دولت مخالف با تصویب این طرح بود. 
     

                   اکونیوز

چهارشنبه 31/5/1386 - 12:24
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته