دعا و زیارت
امام علی(ع) می فرماید:و من خطبه له علیه السلام [2] و هی فی ذکر الملاحم [3] الا بابی وامی ، هم من عده اسماؤهم فی السماء معروفه و فی الارض مجهوله [4] الا فتوقعوا ما یکون من ادبار امورکم ، وانقطاع وصلکم ، واستعمال صغارکم [5] ذاک حیث تکون ضربه السیف علی المؤمن اهون من الدرهم من حله [6] ذاک حیث یکون المعطی اعظم اجرا من المعطی [7] ذاک حیث تسکرون من غیر شراب ، بل من النعمه و النعیم ، و تحلفون من غیر اضطرار ، و تکذبون من غیر احراج [8] ذاک اذا عضکم البلاء کما یعض القتب غارب البعیر [9] ما اطول هذا العناء ، و ابعد هذا الرجاء [10] ایها الناس ، القوا هذه الازمه التی تحمل ظهورها الاثقال من ایدیکم ، [11] و لا تصدعوا علی سلطانکم فتذموا غب فعالکم [12] و لا تقتحموا ما استقبلتم من فور نار الفتنه ، و امیطوا عن سننها ، وخلوا قصد السبیل لها : [13] فقد لعمری یهلک فی لهبها المؤمن ، ویسلم فیها غیر المسلم [1] انما مثلی بینکم کمثل السراج فی الظلمه ، یستضی ء به من ولجها [2] فاسمعوا ایها الناس وعوا ، و احضروا آذان قلوبکم تفهمواترجمه:[2] از خطبه های امام علیه السلام که درباره حوادث آینده ایراد فرموده .[3] هان پدر و مادرم فدایشان باد آنها از گروهی هستند که نامهایشان در آسمان معروف ولی در زمین گمنامند . [4] آگاه باشید شما آماده عقب گردکردن امور خویش و گسیختگی پیوندها و سر کار آمدن خردسالان و بی تجربه گان و دون همتان خویشتن باشید [5] این وضع زمانی پیش خواهد آمد که قرارگرفتن انسان مؤمن در زیر ضربات شمشیر برای او از یافتن یک درهم پول حلال آسانتر است . [6] زمانی خواهد آمد که اجر و ثواب گیرنده از دهنده بیشتر است [ زیرا دهنده در آن زمان از پول حرام و به خاطر ریا و تظاهر و اسراف می بخشد ولی گیرنده آن را در راه وظیفه شرعی خویش مصرف می کند ] [7] این به هنگامی رخ خواهد داد که مست می شوید اما نه با شراب بلکه بر اثر فراوانی نعمت و قسم می خورید اما نه از روی ناچاری دروغ می گوئید اما نه در اثر واقع شدن در تنگنا [8] این موقعی خواهد بود که بلاها و مصائب همچون باری گران که بر پشت شتران نهاده باشند و سنگینی جهاز گردن آنها را مجروح کند بر شما فشار وارد خواهند ساخت . [9] آه این شکنجه و سختی چه طولانی است ؟ و امید رهائی از آن چه دور [10] ای مردم این افسارهائی که از سنگینی بارها حکایت می کند از دست بیندازید [ دست از افکار پراکنده و نظرات فاسد و پیروی هوسهای سرکش بردارید ] [11] و از گرد پیشوای خود پراکنده مشوید که سرانجام خویشتن را مذمت خواهید کرد [12] خود را در آتش فتنه ای که برافروخته اید میندازید از این کار دوری گزینید و راهی را که به آن منتهی میشود رها سازید که [13] بجان خودم سوگند حوادث دردناکی در پیش است که مؤمن در شعله هایش هلاک می شود اما غیر مسلمان از آن سالم می ماند [1] من در میان شما همچون چراغ در تاریکی هستم که هر کس به سوی آن روی آورد و کنارش نشیند از نورش بهره مند گردد . [2] ای مردم بشنوید و سخنانم را حفظ کنید گوش های قلب خویش را باز کنید و گفته هایم را بفهمید
پنج شنبه 26/2/1387 - 22:17
دعا و زیارت
*الله هم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
*
پنج شنبه 26/2/1387 - 22:17
دعا و زیارت
امام علی (ع) می فرماید:و من کلام له علیه السلام [8] فی الایمان و وجوب الهجره اقسام الایمان [9] فمن الایمان ما یکون ثابتا مستقرا فی القلوب ، و منه ما یکون عواری بین القلوب و الصدور ، الی اجل معلوم ] ] [10] فاذا کانت لکم براءه من احد فقفوه حتی یحضره الموت ، فعند ذلک یقع حد البراءه [11] وجوب الهجره [12] و الهجره قائمه علی حدها الاول ما کان لله فی اهل الارض حاجه من مستسر الامه و معلنها [1] لا یقع اسم الهجره علی احد بمعرفه الحجه فی الارض [2] فمن عرفها و اقر بها فهو مهاجر [3] و لا یقع اسم الاستضعاف علی من بلغته الحجه فسمعتها اذنه ووعاها قلبه [4] صعوبه الایمان [5] ان امرنا صعب مستصعب ، لا یحمله الا عبد مؤمن امتحن الله قلبه للایمان [6] و لا یعی حدیثنا الا صدور امینه ، و احلام رزینه [7] علم الوصی [8] ایها الناس ، سلونی قبل ان تفقدونی ، فلانا بطرق السماء اعلم منی بطرق الارض ، [9] قبل ان تشغر برجلها فتنه تطا فی خطامها ، و تذهب باحلام قومها ترجمه:[8] از سخنان امام ( ع ) درباره ایمان و وجوب هجرت اقسام ایمان [9] ایمان بر دو گونه است یکی ثابت و استوار در دلها و قلوب و دیگری موقت وعاریتی بین قلبها و سینه ها تا سرآمدی معلوم [10] آن گاه که انگیزه بیزاری از کسی برای شما پدید آمد او را مهلت دهید تا هنگامی که مرگش فرارسد که ساعت مرگ مرز بیزاری جستن است [ اگر در آن موقع از اعمال ناشایستش توبه نکرد می توان از او بیزاری جست ] [11] وجوب هجرت [12] اما مهاجرت بر همان حد نخست خود باقی است . [ زیرا ] خداوند به مردم روی زمین از این که ایمانشان را پنهان دارند و یا آشکار کنند نیازی ندارد . [1] نام هجرت را بر کسی نمی توان گذارد جز آن کس که حجت خدا را بر روی زمین بشناسد [2] بنابراین آنکس که حجت خدایرا شناخت و به آن اقرار نمود او مهاجر است . [3] و نام مستضعف بر کسی که حجت برایش اقامه شده گوشش آن را شنیده و قلبش آن را حفظ کرده صدق نمی کند . [4] امر مشکل معرفت [5] شناسائی امر ما کاری است بس دشوار که جز بنده مؤمنی که خداوند قلبش را با ایمان آزموده آن را نپذیرد [6] و احادیث و سخنان ما را جز سینه ها و حافظه های امانت پذیر و عقلهای سالم نگاه نخواهد داشت . [7] دانش پر وسعت وصی پیامبر ( ص ) [8] ای مردم پیش از آنکه مرا نیابید آنچه می خواهید بپرسید که من به راههای آسمان از طرق زمین آشناترم [9] [ بپرسید ] پیش از آنکه فتنه و فساد سرزمین شما را پایمال کند سایه شوم خود را بر آن بگستراند و عقلهای شما را دگرگون سازد
پنج شنبه 26/2/1387 - 22:17
دانستنی های علمی
عشق چیست؟
هیچ کس جواب این سوال را نمی دونه به جز خداوند.
چهارشنبه 25/2/1387 - 12:9
کامپیوتر و اینترنت
آیا میشه بدون دانلود کردن عکسهای اینترتی اونا را تو کامپیوترمون داشته باشیم؟
چهارشنبه 25/2/1387 - 12:8
خاطرات و روز نوشت
خیلی ...برای همتون متاسفم بابا این تبیان که مجانی آخه چرا هیچ کس جواب یک سواله منم نمی ده یا شاید هم هیچ کس اهل علم نیست
چهارشنبه 25/2/1387 - 12:2
خاطرات و روز نوشت
با سلام به فیزیکی ها :به نظر شما اگر خازن ها را سری به هم متصل کنیم برای ما چه سودی دارد؟
چهارشنبه 25/2/1387 - 12:1
خاطرات و روز نوشت
با سلام به فیزیکی ها: آب دارای دی الکتریک بالایی است پس چرا از آن به عنوان دی الکتریک بهره نمی بریم؟
چهارشنبه 25/2/1387 - 12:1
دعا و زیارت
امام هادی (ع) می فرماید: *آنکه از خودش راضی شود ناراضیان از او زیاد می شوند.*
چهارشنبه 25/2/1387 - 12:1
دعا و زیارت
امام علی (ع) می فرماید: *انسان زیرک دوستش حق است و دشمنش باطل.*
چهارشنبه 25/2/1387 - 12:0