• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 343
تعداد نظرات : 8
زمان آخرین مطلب : 3591روز قبل
پوست و مو



  


آسمونی : آنهایی که موهایی مشکی دارند، دوست دارند موهایشان را بلوند کنند و آنهایی که موهایی به رنگ روشن‌تر دارند، تمایل دارندکه با استفاده از رنگ مو، موهایشان را تیره کرده و چهره‌ای متفاوت را تجربه کنند.

حالا فکرش را بکنید با هزار ذوق و شوق موهایتان را رنگ کنید و اصلا آن رنگ به شما نیاید، چه حالی پیدا می‌کنید؟ رنگ‌ موهای موقت می‌تواند چاره کار شما باشند. رنگ‌موها انواع متفاوتی دارند که رنگ موی موقت یکی از آنهاست. این رنگ‌ها فقط به اندازه یک بار شامپو زدن موها دوام می‌آورند و به آسانی با یک بار استحمام از روی سطح موها پاک می‌شوند.

این رنگ‌ها فقط ساقه مو را می‌پوشانند. بنابراین برای اینکه امتحان کنید که آیا رنگ جدید مورد نظرتان به چهره شما می‌آید، می‌توانید از این رنگ موها استفاده کنید و در صورتی که از نتیجه کار راضی بودید به سراغ انواع دائمی‌تر همان رنگ مو بروید. اما رنگ‌هایی هستند که به اندازه چهار تا شش بار شامپو زدن روی موها دوام می‌آورند، اینها رنگ موهای نیمه دائم یا نیمه موقتی هستند. اگر موهایتان سفید شده است، این رنگ مو را به شما پیشنهاد می‌کنیم چون پوشانندگی خوبی روی موهای سفید دارد.

این رنگ موها خاصیت تقویت‌کنندگی دارد، ولی توجه کنید که به دلیل آنکه فاقد پروکسیدهیدورژن (آب اکسیژنه) هستند نمی‌توانند موهای شما را بی‌رنگ یا روشن کنند. رنگ‌ موهایی که معمولا از فروشگاه‌ها و یا سالن‌های آرایش تهیه می‌کنید، رنگ موهای دائمی هستند. در رنگ موی دائمی از آمونیاک و آب اکسیژنه (پراکسیدهیدروژن) برای رنگ کردن مو استفاده می‌شود.

مولکول‌های رنگ وارد پوسته مو شده و با شست و شو از بین نمی‌روند. این محصول بر رنگدانه‌های مو اثر می‌گذارد و آنها را روشن‌تر می‌کند، به همین علت است که یک رنگ مو روی موهای افراد گوناگون به رنگ‌های متفاوت درمی‌آید. این رنگ مدت بیشتری روی موها دوام می‌آورد. پراکسیدهیدورژن (آب‌ اکسیژنه) یک ماده شیمیایی است که به عنوان کاتالیزور عمل می‌کند و یک فرآیند شیمیایی را به راه می‌اندازد که طی آن، رنگ به صورت مستمر بر روی مو قرار می‌گیرد. اکسیدان‌ها، قدرت‌های متفاوتی دارند.
اکسیدان (۱۰)VOI‌ رنگ را فقط به مقدار جزئی باز می‌کند، (۲۰)VOI‌ قدرت بازکنندگی و روشن کنندگی بالایی برای پوشاندن موهای سفید دارد و اکسیدان (۳۰)VOI‌ قدرت و روشن‌کنندگی بالا با کمترین میزان رنگ را دارد.


- منبع، سایت آسمونی
دوشنبه 15/2/1393 - 23:11
آرایشی و زیبایی

چهار اشتباه در استفاده از رژ لب
کد L183320

هرکدام از این خطاها در بکار بردن رژ لب می‌تواند شما را از یک آرایش شیک دور کند. در اینجا به ترفندهای ساده‌ای که به داشتن لب‌هایی حجیم کمک می‌کند اشاره می‌کنیم.

هرکدام از این خطاها در بکار بردن رژ لب می‌تواند شما را از یک آرایش شیک دور کند. در اینجا به ترفندهای ساده‌ای که به داشتن لب‌هایی حجیم کمک می‌کند اشاره می‌کنیم.

۱. رنگ زدن خارج از محدوده‌ی لب‌ها

 

قرار است رژ لب، فقط لبهایتان را پررنگ‌تر کند، نه مانند وقتی که ۵ ساله بودید و با وسایل آرایش مادرتان بازی می‌کردید! آسان‌ترین راه برای اینکه از خط لب‌ها بیرون نزنید، این است که با مداد و رژی که قلموی باریک دارد کار کنید. با خط لب، دور لب‌هایتان را یک خط کمرنگ بکشید و سپس با رژ بین خط‌ها را پر کنید.

۲. انتخاب رنگ نامناسب

 

بله، هر خانمی می‌تواند رژ لب بزند، اما هر رژ لبی مناسب هر رنگ پوستی نیست. رنگ مناسب خود را طبق ته رنگ پوست، رنگ چشم و حتی رنگ موهایتان انتخاب کنید.

۳. خط لب پر رنگ

 

دوره‌ی استفاده از خط لب‌های پررنگ و تیره همراه با رژهای روشن گذشته است. بهتر است رنگ خط لب و رژتان تقریبا مشابه هم باشد. اگر این چنین نیست پس همیشه به خاطر داشته باشید که رنگ روشن را در لبه ها کار کنید. با این روش، لب هایتان پر تر هم به نظر می‌رسد.

۴. رژ لب روی دندان‌ها

 

استفاده‌ی بیش از اندازه از رژ لب می‌تواند منجر به رنگی شدن دندان هایتان شود، هر چند که باقی ماندن رژ لب روی لیوان به هنگام نوشیدن قهوه از رنگی شدن دندان ها هم بدتر است! در اینجا دو ترفند برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی پیشنهاد می کنیم.

 

اول اینکه پس از مالیدن رژ لب، برای محو و پاک کردن رژ لب اضافی، از یک دستمال کاغذی استفاده کنید و دوم، با انگشت سبابه‌ی خود رژ لب‌های اضافی اطراف لبه‌های داخلی دهانتان را پاک کنید.

 

ممکن است اینکار چندان خوشایند شما نباشد اما ترفندی است که واقعا کمکتان میکند!

دوشنبه 15/2/1393 - 23:6
آشپزی و شیرینی پزی

گداخته از خانواده کاچی است و به دلیل مواد مغذی که داخل آن استفاده میشود برای کم خونی و ضعف بدن بسیار مناسب است. ما در اینجا طرز تهیه آن را به شما آموزش داده ایم:

گداخته را به این شکل بپزید

گداخته را به این شکل بپزید

مواد لازم برای پخت گداخته :

:: ادویه مخصوص 200 گرم
:: مغز پسته 200 گرم
:: مغز بادام 200 گرم
:: مغز فندق 200 گرم
:: مغز گردو 200 گرم
:: کنجد 100 گرم
:: نخودچی 100 گرم
:: خرما خرک (خارک) 200 گرم
:: خرما 200 گرم
:: پودر نارگیل 200 گرم
:: پودر سنجد 100 گرم
:: شیره ی خرما 400 گرم
:: نبات 200 گرم
:: زعفران ساییده شده 1 قاشق چایخوری
:: آب به میزان کافی

طرز تهیه گداخته:

همه ی مغزهای خشکبار و کنجد و نخودچی را با همدیگر پودر کرده و نگه می داریم. هسته ی خرما را خارج کرده و هر دو نوع خرما را در حدود 1 تا 2 لیوان آب می پزیم. خرماهای پخته شده را چرخ کرده و همراه با مغزهای خشکبار پودرشده و پودر کنجد و پودر نخودچی(که یک جا با هم پودر شده اند،) و پودر سنجد و پودر نارگیل با 4 لیوان آب ، روی حرارت می گذاریم.

 

نبات و شیره ی خرما را هم اضافه کرده و روی حرارت ملایم آن قدر هم می زنیم تا مودا قوام بیاید و غلیظ شود. بعد از حدود 1 ساعت که مواد روی حرارت هم زده شده، خوراک آماده شده است. پنج دقیقه قبل از خاموش کردن حرارت، زعفران را در نصف فنجان آب حل کرده و داخل مواد می ریزیم. وقتی اجاق رو خاموش کردیم، مواد را در ظرف ریخته و اجازه می دهیم تا خنک شود.


منبع : دلگرم
دوشنبه 15/2/1393 - 23:3
پوست و مو


مه شو: بسیاری هستند که از داشتن منافذ باز پوست خود گله مند می باشند مخصوصا خانم ها که بسیار به پوست خود و میزان منافذ باز آن حساس هستند و مایلند تا هرچه سریعتر با از بین بردن آنها، به پوست صاف و زیبای خود بازگردند. در اینجا به توضیح بهترین و آسان ترین روش های بستن منافذ باز پوست می پردازیم:

۱- بخور دادن پوست:

در ظرفی آب را به جوش آورید  و زمانی که آب جوش آمد، ظرف را از روی اجاق بردارید. سپس سبزی های تازه و معطری مانند نعناع، بابونه و یا رزماری را داخل آن بریزید. صورت خود را بخوبی بشویید و سپس یک حوله روی سر خود بیاندازید و بالای ظرف حاوی آب جوشیده و سبزیجات معطر به مدت ۳ تا ۵ دقیقه بایستید.

بیش از حد به ظرف نزدیک نشوید زیرا امکان دارد پوست شما بسوزد. تا زمانی به پوست خود بخور دهید تا صورتتان عرق کند. عرق کردن صورت نشانه این است که منافذ باز پوست کم کم در حال بسته شدن هستند.

۲- لیمو:

ماهیت اسیدی لیمو، از جمله عوامل اصلی سفت شدن پوست و بستن منافذ باز آن می باشد. به کمک یک قاشق غذاخوری آب لیمو و ۲ عدد سفیده تخم مرغ، یک ماسک صورت شگفت انگیز تهیه کنید. این یک ماسک عالی برای بستن منافذ باز پوست می باشد. این ماسک را به مدت ۱۰ دقیقه روی پوست خود بگذارید و سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید.

هفته ای ۲ بار از این ماسک ساده و عالی پوست استفاده نمایید. برای گرفتن نتیجه بهتر از این ماسک، بهتر است پس از بخور دادن پوست خود، آن را مورد استفاده قرار دهید. روش دیگر این است که چند قطره آب لیمو را با آب ترکیب کرده و تمام پوست صورت خود را با آن کاملا بپوشانید و پس از چند لحظه صورت خود را بشویید. این روش نیز، از بهترین روش های  بستن منافذ باز پوست و کاهش جوش است. دقت کنید که از آب لیمو به مقدار خیلی زیاد استفاده نکنید و آن را بطور مستقیم روی پوست خود قرار ندهید.

۳- یخ:

یکی از آسان ترین روش های بستن منافذ باز پوست، استفاده از یخ می باشد. تکه ای یخ را داخل یک پنبه آرایشی گذاشته و آن را روی پوست خود به مدت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه بکشید. نتیجه این عمل، بسته شدن منافذ باز پوست و خارج شدن گرد و غبار از داخل آنهاست.

۴- گلاب:

گلاب یکی از بهترین محصولات طبیعی مراقبت از پوست و استفاده از آن، از بهترین روش های بستن منافذ باز پوست محسوب می گردد. ابتدا آرایش خود را کاملا پاک نمایید و صورت خود را بشویید. سپس کمی گلاب را روی صورت خود بمالید. پس از استفاده گلاب، لازم نیست که پوست خود را بشویید.

۵- کرم ضد آفتاب:

کرم های ضد آفتاب ، پوست شما را در برابر صدمات نور آفتاب حفاظت می کنند. آفتاب، از علل اصلی ایجاد منافذ باز پوست است. از کرم های ضد آفتاب مناسب پوست که فاقد چربی هم باشند، استفاده کنید.

۶- مرکبات:

مرکبات را زیاد مصرف کنید. مرکباتی مانند پرتقال و نارنگی، پوست را سفت کرده و کلاژن را بازسازی می کنند. بازسازی کلاژن، عامل افزایش خاصیت ارتجاعی پوست و کاهش منافذ باز آن می باشد.

۷- تونر:

روزانه به کمک تونرها، پوست خود را پاک نمایید. بقایای صابون، پوست مرده و همچنین باقی مانده آرایش؛ از جمله عوامل اصلی ایجاد منافذ باز پوست محسوب می گردند که تونرها، آنها را کاملا پاک می کنند و از بین می برند. بنابراین، حتما روزانه از تونرها استفاده کنید زیرا از بهترین روش های بستن منافذ باز پوست هستند.

دوشنبه 15/2/1393 - 22:54
آرایشی و زیبایی


مه شو: در این مقاله، ابتدا به برخی از علل اصلی سیاهی و گودی زیر چشم اشاره کرده و سپس به روش های درمان آن می پردازیم:

۱- بی خوابی و عدم داشتن خواب کافی

۲- تجمع مایع زیر پوست چشم که باعث پف کردگی چشم نیز می گردد.

۳- وراثت

۴- بالا رفتن سن و از بین رفتن خاصیت انعطاف پذیری پوست

روش درمان:

۱- آب

 مهم ترین راز درمان سیاهی و حلقه های سیاه دور چشم، آب است. بنابراین، به میزان کافی آب بنوشید. آب سرد یخچال، یک راه بسیار مفید برای شادابی پوست دور چشم می باشد. ۲ عدد پد پنبه ای را در آب سرد خیس کنید و آنها را حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه روی چشمان خود قرار دهید.

۲- سیب زمینی

سیب زمینی به شکل باور نکردنی می تواند سیاهی های دور چشم را از بین ببرد. برش های سیب زمینی را قبل از خواب روی چشم خود بگذارید. سیب زمینی غنی از انواع ویتامین ها و مواد معدنی شگفت آوری است که قادر است خستگی، چین و چروک، قرمزی چشم ناشی از خستگی کار با کامپیوتر  و سیاهی های دور چشم را بهبود بخشد. این سبزی عالی برای هر نوع پوستی مفید است.

هم اکنون در بسیاری از داروهای مخصوص سیاهی و چین و چروک چشم، سیب زمینی را به کار می برند. زمانی که از کامپیوتر به مدت طولانی استفاده می کنید ممکن است چشمان شما خسته و قرمز شده و حتی آب بیاید. بهترین روش درمانی برای رفع خستگی و قرمزی چشم گذاشتن برش های سیب زمینی بر روی چشم است.

به منظور استفاده از ماسک سیب زمینی، ابتدا پوست خود را بخوبی بشویید و سپس برش های سیب زمینی را به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست خود قرار دهید. سپس صورتتان را با آب سرد بشویید.

چنانچه این ماسک را صبح و شب تکرار نمایید، به سرعت و در عرض یک هفته سیاهی های دور چشم از بین رفته و دیگر اثری از گودی های سیاه زیر چشم نخواهد بود.

۳- گلاب

گلاب نیز در بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی به کار می رود زیرا آنتی اکسیدان عالی است و حاوی ویتامین های A و  C بوده و برای پوست بسیار مفید است.

گلاب باعث رفع خستگی پوست، درخشان و با طراوت شدن آن و بهبود هرگونه التهابی می گردد. از طرف دیگر، گلاب برای درمان تحریکات پوستی، قرمزی و التهاب چشم نیز بسیار مؤثر و مفید می باشد.

برای با طراوت ساختن چشم و از بین بردن سیاهی های دور چشم مقداری پنبه را با گلاب مرطوب ساخته و سپس آن را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه روی پوست خود قرار دهید.

MAHSHO EYE3

۴- عصاره خیار

برای تهیه عصاره خیار، فقط کافیست که خیار را رنده کنید تا آب و عصاره آن را به دست آورید.

عصاره خیار برای پوست صورت مخصوصا برای پوست دور چشم بسیار مفید است. عصاره خیار باعث طراوت، شادابی و آرامش پوست می گردد.

با عصاره خیار استرس از شما دور شده و آرامش به پوست شما باز می گردد. مقداری پنبه را در عصاره خیار قرار داده و آن را به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست خود بگذارید.

۵- بابونه

بابونه دارای مزایای متعدد بسیاری برای پوست است زیرا استرس را تسکین داده و به شما آرامش می بخشد. برای از بین بردن گودی های سیاه زیر چشم، قبل از خواب چای بابونه بنوشید. این کار موجب می شود سیاهی هایی که به خاطر استرس و تنش زیاد ایجاد شده اند با از بین رفتن استرس بهبود یابند.

روش دیگر این است که یک عدد چای کیسه ای بابونه استفاده نشده را در آب معدنی بگذارید و سپس به کمک پنبه، آن را روی پوست دور چشم خود قرار دهید. اجازه دهید بابونه به مدت ۱۰ دقیقه روی پوستتان بماند.

۶- میوه و سبزیجات

از انواع میوه ها و سبزیجات به میزان کافی مصرف نمایید. سعی کنید آخر شب کمتر کتاب بخوانید و بیش از حد پشت کامپیوتر ننشینید.

دوشنبه 15/2/1393 - 22:50
آرایشی و زیبایی


مه شو: برای قرنهای متمادی ،جوش شیرین به عنوان یک ماده مهم تمیز کننده و ضد عفونی کننده در آشپزخانه ها شناخته شده و مورد مصرف قرار گرفته است،اما سالهاست که این عنصر فوق العاده .موثر، جایگاه خاصی را به عنوان یکی از اجزای اصلی در عرصه زیبایی به خود اختصاص داده است

baking-soda_0

در این مقاله به چند مورد بسیار کاربردی در خصوص استفاده از جوش شیرین می پردازیم:

دئودورانت

مقداری جوش  شیرین را  کمی آب، به صورت خمیری بسیار نرم و لطیف درآورده و از آن به عنوان یک ضد عرق و ضد بو عالی  استفاده کنید.نتیجه عالی خواهد بود، بدون اینکه حساسیتی برای پوست ایجاد کند.

شفاف کردن موها

هر چند وقت یکبار، موها از دست محصولات شیمیایی و برخی شامپوها به تنگ آمده و با کدر شدن، اعتراض خود را نشان می دهند.

کمی جوش شیرین را به شامپوی خود اضافه کنید و طبق معمول ، موها را شامپو بزنید.

با اینکار، موها براق تر شده و آثار مواد شیمیایی و شامپوها که به مرور و گاهی با عدم شستشوی کافی، بر روی موها باقی مانده و موجب کدر شدن موها شده اند، بر طرف شده و به این ترتیب،  دوباره شاهد شفافیت و زیبایی هر چه تمام تر موها ی خود خواهید شد.

سفید کردن دندانها

اگر مایلید به شیوه ای کاملا طبیعی و بی ضرر، دندانهایی به سفیدی و زیبایی مروارید داشته باشید، پیشنهاد می کنیم از جوش شیرین کمک بگیرید.

کمی جوش شیرین را به راحتی کف دست خود بریزید و با آب و مسواک، دندانها را با آن ماساژ دهید.برای کسب نتیجه بهتر،۵ دقیقه صبر کنید و بعد طبق معمول دندانها را مسواک بزنید.اینکار، علاوه بر سفید کردن طبیعی دندانها، موجب ضد عفونی محیط دهان شده و یک بو زدای عالی محسوب می شود.

مرهم ناخن  

اگر مدتهاست که شاخی شدن پوست اطراف ناخن، شما را آزار می دهد و با مانیکور کردن دائم ناخن ها سعی در کندن آنها دارید، اما دوباره این اتفاق تکرار می شود،باز هم به سراغ جوش شیرین بروید.

جوش شیرین برای حل این مسئله هم راه حل دارد:

با جوش شیرین و آب گرم، خمیری نرم و یکدست تهیه کرده و ناخن ها و اطراف آنها را با آن ماساژ دهید.پس از مدت کوتاهی، شاهد معجزه جوش شیرین باشید.

baking_soda

پاکسازی پوست

جوش شیرین به گونه ای بسیار عالی و اسرار آمیز، پوست شما را پاکسازی خواهد کرد.

جوش شیرین را در کف دست با کمی آب مخلوط کرده و تمام صورت را با آن به آرامی ماساژ دهید.به این ترتیب ،تمامی سلولهای مرده از روی سطح پوست جدا شده و پوستی بی نظیر و نرم خواهید داشت.

حذف دانه های سر سیاه پوست

مخلوط یک قاشق چایخوری جوش شیرین با چند قطره آب مقطر یکی از بهترین راه حل های تایید شده برای رفع دانه های سر سیاه پوست محسوب می شود.

این مخلوط را روی دانه ها بمالید و چند دقیقه صبر کنید.می توانید بعد از اینکار، حوله ای را روی سر انداخته و بسته به نوع پوست خود، با گیاه یا ماده مورد نظر،یا حتی بخار آب به تنهایی ،صورت را بخور دهید.بعد با پنبه ای تمیز، دانه ها را به آرامی تخلیه کنید.

با این روش ، پوست شما صاف و عاری از دانه های سرسیاه خواهد شد.

این روشی است که در بسیاری از سالن های آرایش و پاکسازی حرفه ای از آن استفاده می کنند.

زیبا و شاداب باشید.

دوشنبه 15/2/1393 - 22:49
آشپزی و شیرینی پزی

پخت جوجه ترش تابه ای

مواد اولیه:
• سینه مرغ دو عدد
• پیاز یک عدد
• فلفل دلمه ای یک عدد
• روغن زیتون دو قاشق غذاخوری
• آب لیمو دو قاشق غذاخوری
• گردو 200 گرم
• گشنیز و نعنا 100 گرم
• سیر دو حبه
• آب نارنج سه قاشق غذاخوری
• روغن سرخ کردنی و زعفران به میزان لازم
• نمک، فلفل و زردچوبه به میزان لازم

پخت جوجه ترش تابه ای

طرز تهیه
• مرغ را به قطعات کوچک به اصطلاح قوطی کبریتی برش زده، با پیاز رنده شده، فلفل دلمه ای خردشده، روغن زیتون، سیر، زعفران، نمک، فلفل، زردچوبه و آب لیمو مزه دار کرده و شش ساعت در یخچال قرار می دهیم تا طعم دار شود.

پخت جوجه ترش تابه ای

• سپس تکه های جوجه را به سیخ های چوبی کشیده و در تابه چدنی دردار می گذاریم تا بپزند، در این مرحله حتما شعله گاز باید در کمترین حد باشد.

• در ظرفی جداگانه گردوی ساییده شده را به همراه سبزی های خردشده و آب نارنج خوب مخلوط کرده و پس از آن که جوجه ها آماده شدند، مواد را روی جوجه ها ریخته و می گذاریم تا به همراه جوجه ها به مدت 10 دقیقه بپزند.
نکته برای این که جوجه ها به سیخ چوبی نچسبد، باید سیخ ها را به روغن مایع آغشته کنیم.
آشپز آنلاین


منبع : دلگرم
دوشنبه 15/2/1393 - 22:43
آشپزی و شیرینی پزی

آموزش پخت پیتزای مرغ

مواد لازم برای تهیه خمیر پیتزا - آب ولرم: یک و یک دوم پیمانه | پودر خمیر ترش: یک و یک دوم قاشق چایخوری | روغن زیتون: ۴ قاشق سوپخوری | نمک: یک دوم قاشق چایخوری | آرد: سه و یک سوم پیمانه | پنیر گودا: ۱۰۰گرم.

طرز تهیه خمیر پیتزا:

آب ولرم را با پودر خمیر ترش و نمک مخلوط کرده و با قاشق چوبی به هم می زنیم تا کاملا در آب حل شود، بعداز ۱۰ دقیقه آرد را اضافه کرده ، ورز می دهیم و روغن زیتون را نیز به تدریج به خمیر اضافه کرده و حدود ۷دقیقه آن را ورز می دهیم (اگر خمیر به دست چسبید، کمی آرد مازاد بر اندازه داده شده به آن اضافه می کنیم تا چسبندگی از بین برود).

آموزش پخت پیتزای مرغ

خمیر را به مدت ۳۰ دقیقه در کاسه ای قرار داده و روی آن را با دستمال تمیزی می پوشانیم ; سپس پنیر رنده شده را به خمیر اضافه کرده ، ورز می دهیم تا کاملا با هم مخلوط شوند. به این ترتیب خمیر آماده پخت می باشد.

آموزش پخت پیتزای مرغ

مواد لازم برای تهیه پیتزا:

سینه مرغ خلال شده : ۲عدد
پیازچه خرد شده : یک سوم پیمانه
روغن زیتون : ۳ قاشق سوپخوری
زعفران حل شده : ۳ قاشق سوپخوری
قارچ خرد شده : یک دوم پیمانه
فلفل دلمه ای قرمز خرد شده : ۱عدد
جعفری خرد شده : یک چهارم پیمانه
پنیر موزارلا و گودا: ۱۵۰ گرم (از هر کدام )
پودر آویشن ، نمک و فلفل سیاه : به میزان کافی

 

طرز تهیه :

روغن زیتون را در تابه ریخته و آن را روی حرارت قرار می دهیم . سپس سینه مرغ، فلفل دلمه ای ، پیازچه ، قارچ ، جعفری خرد شده ، نمک و فلفل را به آن اضافه کرده ، تفت می دهیم .آن گاه روغن اضافی مواد را از ظرف خارج می کنیم .

ظرف گردی را به قطر ۲۸ سانتی مترانتخاب می کنیم و کف آن را با روغن مایع به وسیله برس چرب کرده و خمیر پیتزا را در آن پهن می کنیم . سپس مواد را بر روی خمیر ریخته و درآخر پنیر را رنده کرده و همراه با پودر آویشن برروی پیتزا می ریزیم . پیتزا را به مدت ۱۰ دقیقه کف فر و ۲۰ دقیقه در طبقه میانی فر قرار می دهیم تا پخته شود.


منبع : دلگرم
دوشنبه 15/2/1393 - 22:42
نوشیدنی و دسرها



  

کم کم هوا رو به گرم شدن می رود و شربت ها و دسرهای خنک ،جای چای و نوشیدنی های گرم را در پذیرایی ها می گیرد . در این مطلب آسمونی طرز تهیه یخ دربهشت را آموزش می دهیم.

iranian dessert recipe frappe طرز تهیه یخ در بهشت دسر ایرانی

مواد لازم برای تهیه یخ در بهشت : 

آرد برنج ۱۰۰ گرم

نشاسته ۱۵۰ گرم

شکر ۵۰۰ گرم

گلاب ۰٫۵ فنجان

شیر هموژنیزه ۵ فنجان

آب ۱ لیتر

 

طرز تهیه یخ در بهشت :

نشاسته را در ۴ پیمانه آب سرد حل میکنیم و از صافی رد میکنیم ، بعد آرد برنج را در شیر حل میکنیم و از صافی رد میکنیم و نشاسته حل شده و آرد برنج حل شده در شیر را با هم مخلوط میکنیم و در ظرف لعابی تمیزی میریزیم و روی حرارت ملایم می گذاریم و مرتب بهم میزنیم تا مایه جوش آید و غلیظ شود ، بعد شکر تمیز را داخل مایه میریزیم گلاب را اضافه میکنیم ، باید مایه خیلی به آهستگی بجوشد و مرتب بهم زده شود تا ته نگیرد وقتی مایه کاملا غلیظ شد بطوریکه خط قاشق روی مایه محو نگردید یخ در بهشت آماده است ، مایه را در دیس مستطیل گودی میریزیم و ظرف را تکان می دهیم تا روی مایه خوب صاف شود , بعد می گذاریم یخ در بهشت کاملا سرد شود بعد بصورت لوزی میبریم و کمی پسته چرخ کرده روی آنها می پاشیم .


- منبع، سایت آسمونی
دوشنبه 15/2/1393 - 22:36
آشپزی و شیرینی پزی

ماهی سالمون با سس لیمو
کد L183299

تخم مرغ، آب، آرد و نمک را در مخلوط کن بریزید تا یکدست شود. سپس آن را در کاسه بریزید و ترخون را به آن اضافه کنید.

مواد لازم برای کرپ:

 

تخم مرغ درشت: ۲ عدد

آب: دو سوم پیمانه آرد- نصف پیمانه

نمک: یک چهارم پیمانه ترخون ریز خرد شده- یک قاشق غذاخوری

کره آب شده: ۳ قاشق غذاخوری

 

مواد لازم برای سس:

 

کره: ۲ قاشق غذاخوری

آرد: ۲ قاشق غذاخوری

آب: نصف لیوان

خامه: یک چهارم پیمانه

پوست لیمو: ۲ قاشق مرباخوری

فلفل سیاه: یک چهارم قاشق مرباخوری

 

مواد لازم برای تهیه سالمون:

کره نرم: ۲ قاشق غذاخوری

پیاز ریز شده: یک عدد

نمک و فلفل: به اندازه کافی

 

تکه های فیله سالمون بدون پوست و استخوان: ۶ تکه

 

طرز تهیه:

 

تخم مرغ، آب، آرد و نمک را در مخلوط کن بریزید تا یکدست شود. سپس آن را در کاسه بریزید و ترخون را به آن اضافه کنید. ماهیتابه نچسب را با استفاده از فرچه کمی چرب کنید و پس از کمی گرم شدن هر بار یک چهارم پیمانه مواد را در ماهیتابه بریزید، به طوری که تمامی سطح آن را بگیرد. پس از این که یک طرف مواد پخت، نیاز به برگرداندن نیست. پس از کمی قهوه ای شدن، کرپ را در یک دستمال تمیز آشپزخانه قرار دهید. با این میزان مواد ۶ عدد کرپ به دست خواهد آمد. برای تهیه سس، کره را روی حرارت ملایم در قابلمه بریزید و آرد را اضافه کنید و هم بزنید، شیر را به آرامی اضافه کنید و آرام هم بزنید. حرارت را پایین بیاورید، خامه، پوست لیمو و فلفل را اضافه کنید و از روی حرارت بردارید. فر را روی ۲۱۰ درجه سانتی گراد تنظیم و ظرف پیرکس مناسب را آماده کنید. نصف سس را ته ظرف بریزید. برای تهیه سالمون، کره، پیاز، نمک و فلفل سیاه را با هم مخلوط کنید و روی هر یک از سالمون ها، یک قاشق مرباخوری از این مواد بمالید. کرپ که رنگ آن طلایی شده را به سمت پایین روی بشقاب قرار دهید. یک عدد فیله سالمون که کره روی آن مالیده شده به طرف پایین روی کرپ بگذارید و کرپ ها را روی هم قرار دهید. بگذارید کنار کرپ ها باز بماند. این کار را با بقیه مواد انجام دهید و در ظرفی که سس دارد قرار دهید. بقیه سس را روی مواد بریزید و به مدت ۲۰ دقیقه در فر بگذارید تا بپزد.

دوشنبه 15/2/1393 - 22:30
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته