• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 1420
تعداد نظرات : 5
زمان آخرین مطلب : 2167روز قبل
اخبار

به گزارش خبرنگار مهر، رشته‌های جدید و اصلاحات سری سوم و چهارم در دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۷ منتشر شد.

اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۷ در روزهای ۱۳، ۱۹، ۲۰ و ۲۱ خرداد منتشر شده است.

اصلاحیه های جدید با توجه به صدور مجوز جدید برای تعدادی از رشته‌ها از سوی دفتر گسترش آموزش عالی و همچنین برخی تغییرات در کدرشته‌ محل‌ها که از سوی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی واصل شده، اعلام شده است.

داوطلبانی که تاکنون نسبت به انتخاب رشته اقدام نکرده اند تا ساعت ۱۲ شب ۲۲ خرداد فرصت دارند در صورت تمایل با مطالعه اصلاحیه های جدید نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

همچنین داوطلبانی که پیش از این انتخاب رشته‌ کرده اند می توانند تا ساعت ۱۲ شب ۲۲ خرداد در صورت تمایل، فرم انتخاب رشته خود را ویرایش کنند.

در اصلاحات سری سوم در ۳۰ کدرشته افزایش ظرفیت صورت گرفته است. ۲۴ کدرشته حذف شده و ۴۴ کدرشته محل اضافه شده است.

همچنین در اصلاحات سری چهارم ۲ کدرشته حذف شده و ۳۴ کدرشته محل اضافه شده است. همچنین در ۲ کدرشته افزایش ظرفیت صورت گرفت.

 

سه شنبه 22/3/1397 - 14:37
اخبار

دکتر شهریار اسلامی تبار، در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: آمار قاچاق کالاهای سلامت، شامل دارو و مکمل، تجهیزات و ملزومات پزشکی، آرایشی و بهداشتی و غذا است.

وی در ابتدا به کشفیات قاچاق دارو و مکمل در سال ۹۶ اشاره کرد و افزود: از مجموع ۲۷ هزار و ۹۰۸ مورد بازرسی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور در سال گذشته، ۲۲۲۰ مورد منجر به کشف دارو مکمل قاچاق شد.

اسلامی تبار، گفت: در این بازرسی ها، ۱۹۶ میلیون و ۷۱۹ هزار و ۲۸۷ عدد انواع دارو و مکمل قاچاق به ارزش ریالی قریب به ۸۸ میلیارد ریال کشف شده است.

وی در ادامه به تشریح کشفیات تجهیزات و ملزومات پزشکی قاچاق در کشور پرداخت و افزود: از ۵۵۰۸ مورد بازرسی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور در سال گذشته، ۹۸ مورد منجر به کشف سه میلیارد و ۱۸ میلیون عدد کالای قاچاق به ارزش ریالی ۷ میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریال گردیده است.

اسلامی تبار به کشفیات لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق در کشور طی سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال ۹۶، بر اساس آمار دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور، ۲۲۰۲۰ مورد بازرسی انجام شده که ۳۰۹۶ مورد آن منجر به کشف کالای قاچاق گردیده است.

وی تأکید کرد: در این بازرسی ها، ۵۲۹ هزار و ۶۶ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق به ارزش ریالی ۳۹ میلیارد و ۷۸۰ میلیون ریال کشف شده است.

 

سه شنبه 22/3/1397 - 14:36
اخبار

به گزارش خبرنگار مهر، منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری درصفحه اینستاگرام خود نوشت: در سطح جامعه متاسفانه تقاضاهای مستند و مدون از سوی سازمان‌ها و وزارتخانه های مختلف حتی سازمان های متولی برنامه ریزی و توسعه برای تولید علم و یا تربیت نیروی انسانی با مهارت مشخص به دانشگاه‌ها ارائه نمی شود.

وی ادامه داد: در سال های اخیر در دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه ها و پژوهشگاه هایی ایجاد شده است، در ابتدا نظرشان این بود که معضل سازمان یا موسسه وزارتخانه شان را مرتفع کنند، ولی هم اکنون با چالش روبرو هستیم که این ها در ایجاد مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری با دانشگاه های بزرگ کشور رقابت می کنند.

وزیرعلوم تحقیقات و فناوری افزود: اخیرا شورای عالی اداری کشور مصوبه ای داشته که در هفته گذشته در اجرای آن با چالش روبرو بودیم و همه مراکز آموزش عالی مدعی این هستند که باید دانشجو بگیرند و اعضای هیات علمی شان ارتقاء یابند درحالی که در وزارتخانه ای که به صورت تخصصی به مردم و جامعه سرویس ارائه می دهد، نباید چنین برنامه ریزی و تصوری صورت گیرد.

این مراکز می توانستند در قالب نیازهای خودشان نیرو تربیت کنند، ولی از الگویی پیروی کردند که در نتیجه آن برخی نهادهای اجرایی دانشگاه های پرهزینه ای دارند و فارغ التحصیلان دکترایی را که تربیت می کنند، جذب و استخدام نمی کنند.

 

سه شنبه 22/3/1397 - 14:35
اخبار

اصغر جهانگیر در گفتگو با خبرنگار مهر، در رابطه با انتقاد تعدادی از زندانیان ندامتگاه تهران بزرگ نسبت به عدم بازدید مسئولان قضائی از وضعیت زندانیان این ندامتگاه و در پاسخ به این سئوال که چرا بازدید های مناسب و مستمری از این زندان در رابطه با پیگیری وضعیت زندانیان به خصوص زندانیان مالی انجام نمی شود، گفت: جزء معدود دستگاه هایی هستیم که بیشترین بازدید را در طول سال داریم و مقامات و دستگاه های زیرمجموعه سازمان زندان ها از جمله مسئولان مرتبط با حفاظت غیره مسائل مختلف زندان را نظارت کرده و گزارش می دهند.

وی افزود:علاوه بر مسئولان سازمان زندانها، مقامات قضایی هم از بندهای مختلف بازدید می کنند.

رئیس سازمان زندانها از بررسی نتایج گزارشات خبر داد و گفت: گزارش های این مقامات را هر سه ماه یکبار به محضر رئیس قوه قضائیه تقدیم می کنیم تا گزارشات بازدید مقامات را در جریان باشند.

جهانگیر از بررسی وضعیت تمامی بندهای زندان ها خبر داد و گفت: در بازدیدها مسائل مختلف قضائی و سایر موارد زندانیان پیگیری می شود.

وی افزود: علاوه بر اینها مسائل حقوق شهروندی را هم نهادهای حقوق شهروندی که در مجموعه قوه قضائیه و دادگستری ها هستند به صورت مرتب نظارت داشته و بازدید می کنند.

رییس سازمان زندانها از بررسی انتقادات خبر داد و گفت: اگر کسی مدعی باشد بازدید صورت نمی گیرد؛ این بی انصافی است چرا که از همه زندان ها و بندها  بازدید انجام می شود و اگر کسی معترض است که بازدیدی انجام نمی شود حتما این را پیگیری می‌ کنیم.

 

سه شنبه 22/3/1397 - 14:33
اخبار

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، ویژه برنامه های سیما برای پوشش جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ روسیه از شب گذشته با «۲۰۱۸» عادل فردوسی پور در شبکه سه سیما رقم خورد.

عادل فردوسی پور در نخستین برنامه با دعوت از علی پروین و حشمت مهاجرانی ۲ تن از پیشکسوتان بزرگ فوتبال کشورمان، نشان داد که با دست پر تا پایان این جام مخاطبانش را همراهی خواهد کرد. این برنامه با حضور حمیدرضا صدر به موضوع نخستین بازی ایران در جام جهانی آرژانتین در سال ۱۳۵۶ پرداخت.

شبکه سه این برنامه را تا پایان جام جهانی فوتبال، هر شب ساعت ۲۲:۳۰ روی آنتن خواهد برد. تحلیل بازی های ایران در این جام، بررسی دیگر بازی های جام جهانی فوتبال، گزارش های مستند از حواشی بازی ها در روسیه، گزارش از تیم های راه یافته به جام جهانی روسیه و گفتگو با کارشناسان فوتبال درباره این اتفاق جهانی فوتبال، از جمله پخش های این برنامه خواهد بود.

شبکه سه سیما علاوه بر این برنامه، پخش برخی از بازی های این جام به ویژه بازی های تیم فوتبال کشورمان با رقبای خود را بر عهده گرفته است. مستند «دریبل» نیز از دیگر برنامه های شبکه سه به مخاطبانش در این روز ها خواهد بود. این مستند را که در سه قسمت تولید و آماده پخش شده، خانه مستند تولید کرده و در اختیار شبکه سه قرار داده است. در این مستند پشت پرده فوتبال در جهان بررسی می شود.

پخش مستندها و گزارش های محمدرضا احمدی و محمدحسین میثاقی از روسیه، پخش مجموعه نماهنگ‌ها و آثار تصویری کوتاه از دیگر اقدامات شبکه سه برای مخاطبان فوتبال دوست خواهد بود.

 

سه شنبه 22/3/1397 - 14:27
اخبار

وحید منایی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به مصوبه شماره ۱۶۹۳۶۸ مورخ ۹۴/۱۲/۲۵ کارگروه تنظیم بازار، گفت: براساس این مصوبه، نرخ خدمات حمل و نقل ریلی از گروه اول به گروه دوم مصوبه ستاد هدفمندسازی یارانه ها منتقل و مقرر شد دستورالعمل نحوه تعیین نرخ بلیط قطار توسط وزارت راه و شهرسازی تهیه و ارائه گردد.

عضو هیات مدیره سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان افزود : برای سال جاری شرکت راه آهن پیشنهاد افزایش نرخ بلیط قطار حداقل تا۲۰ درصد نسبت به آخرین تغییر قیمت در سال ۹۴ را داشته که طی مکاتبات و جلسات برگزار شده به شرکت راه آهن اعلام شد تا تصویب دستورالعمل و ابلاغ مصوبه جدید کارگروه تنظیم بازار باید از هرگونه افزایش قیمت توسط مراجع ذیربط خودداری شود.

وی تصریح کرد: متن پیشنهادی دستورالعمل یادشده از طریق وزارت راه و شهرسازی و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به دبیرخانه کارگروه تنظیم بازار منعکس شده است.

منایی از هموطنان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این رابطه، مراتب را از طریق سامانه ۱۲۴ منعکس نمایند تا در اسرع وقت تحت رسیدگی قرار گیرد.

 

سه شنبه 22/3/1397 - 14:25
اخبار

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی بررسی گزارش کمیسیون آیین نامه داخلی در مورد رفع ایرادات شورای نگهبان به طرح اصلاح موادی از قانون آیین نامه داخلی مجلس در دستور کار صحن علنی قرار گرفت.

نمایندگان با اصلاح تبصره ۱ ماده ۳۰ قانون شعب را موظف کردند عدم رسیدگی شورای نگهبان به موضوع اعتراض یا حادث شدن آن بعد از اعلام نهایی صحت انتخابات را احراز نماید.

علاوه بر این، با اصلاح ماده دیگری مقرر شد اعتبارنامه هایی که مورد اعتراض قرار گرفته است حداکثر ظرف مدت ۵ روز کاری توسط شعبه رسیدگی می شود. در صورتی که نظر شعبه تایید اعتبارنامه باشد، گزارش تایید آن به مجلس ارائه می گردد و چنانچه نظر شعبه رد اعتبارنامه باشد، گزارش آن از طریق هیات رئیسه به کمیسیون تحقیق ارجاع می شود تا گزارش رسیدگی به اعتبارنامه را جهت تصمیم گیری به مجلس ارائه کند.

همچنین با اصلاح ماده دیگری مقرر شد چنانکه کمیسیون تحقیق اعتبارنامه رد شده از سوی شعبه را رسیدگی کند و نظر به تایید اعتبارنامه داشته باشد، گزارش آن در مجلس قرائت می شود و رئیس مجلس تصویب آن را اعلام می کند و در صورتی که نظر کمیسیون مبنی بر رد اعتبارنامه باشد، گزارش آن حداکثر به مدت ۱۵ دقیقه در مجلس مطرح و ادله رد اعتبارنامه ارائه می شود. نماینده ای که اعتبارنامه اش توسط کمیسیون رد شده است حداکثر به مدت ۳۰ دقیقه فرصت دارد تا از خود دفاع کند، ضمن اینکه می تواند بخشی از وقت خود را حداکثر به دو نفر از نمایندگان واگذار کند، سپس گزارش کمیسیون تحقیق به رای گذاشته می شود، چنانچه رد اعتبارنامه به تصویب نرسد، رئیس جلسه تصویب آن را اعلام می کند.

وکلای ملت با اصلاح بند دیگری مقرر کردند در هر مرحله رای گیری برای اعتبارنامه مورد اعتراض، مخفی و با ورقه مخصوص انجام می شود.

نمایندگان در اصلاح قانون آیین نامه داخلی خواستار تشکیل دیوان اصل ۹۰ قانون اساسی شده بودند. شورای نگهبان تشکیل دیوان اصل ۹۰ را مغایر اصل ۹۰ قانون اساسی شناخته و معتقد بود این امر موجب افزایش هزینه های عمومی شده و مغایر اصل ۷۵ قانون اساسی است، بنابراین ماده ۴۸ طرح اصلاح آیین نامه داخلی مبنی بر تشکیل دیوان اصل ۹۰ قانون اساسی از این طرح حذف شد.

 

سه شنبه 22/3/1397 - 14:24
اخبار

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز ملی فضای مجازی کشور، امیر خوراکیان گفت: بررسی ترافیک دامنه‌های پیام‌رسان تلگرام بر اساس آمار رتبه‌بندی ترافیک وب‌سایت الکسا در سه ماه گذشته نشان می‌دهد که دامنه Telegram.org (مربوط به تلگرام وب) با ۳۳ رتبه کاهش در رتبه ۳۰۰، t.me با ۱۱۴ رتبه کاهش در رتبه ۶۰۰ و telegtram.me با ۷۶۵ رتبه کاهش در رتبه ۲۳۲۸ در ترافیک جهانی قرار گرفته اند.

وی تصریح کرد: دامنه telegram.me که به نرم‌افزار موبایلی تلگرام اختصاص داشته و از زمان رصد آن، رتبه ۱۷۳ هزارمی جهان در سال ۲۰۱۵ را داشته است، در مدت سه سال به رتبه ۱۵۲۰ ارتقا پیدا کرده بود اما با مسدودسازی تلگرام در ایران در تاریخ ۱۱ اردیبهشت، میزان بازدید و ارجاع به این دامنه‌ها با شیب بیشتری کاهش پیدا کرده و به رتبه پایین‌تر از ۲۳۲۸ در تاریخ ۱۹ خردادماه رسیده است.

معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی تاکیدکرد: در مقایسه آمار رتبه جهانی الکسا، پیام‌رسان‌های داخلی روند رشد بسیار پرشتاب‌تری نسبت به تلگرام در آغاز فعالیت داشته‌اند که بسیار امیدبخش و نشان از اقبال کاربران به این خدمت بومی است.

خوراکیان با اشاره به روند توسعه خدمات پیام‌رسان‌های داخلی اظهار امیدواری کرد: با توجه به ساختار رشد و شکوفایی خدمات فضای مجازی و نمونه‌های موفق مطرح در دنیا، حضور کاربران در این خدمات به توسعه و بلوغ آن‌ها کمک کرده و بی‌شک با فرصتی که کاربران ایرانی به ارائه‌کنندگان خدمات داخلی خواهند داد، زمینه ایجاد زیرساخت‌های ملی و بومی برای کشور فراهم خواهد شد.

 

سه شنبه 22/3/1397 - 14:22
اخبار

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی نادر قاضی پور نماینده ارومیه در تذکری به هجمه های اخیر علیه کمیته امداد اعتراض کرد.

قاضی‌پور گفت: اخیرا توهین‌های فراوانی به کمیته امداد شده است، این در حالی است که کمیته امداد مستقل است و هیچ پولی از این نهاد انقلابی به سوریه و لبنان نمی‌رود. این کشورها نیز سازوکار مخصوص خود را برای کمک به محرومان‌شان دارند.

وی با بیان اینکه ضدانقلاب و صهیونیست‌ها این هجمه ها را فرماندهی می‌کنند، گفت: باید از کمیته امداد صیانت کنیم زیرا کمیته امداد تمام درآمد خود را در ایران خرج می کند.

در ادامه علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این هجمه ها به کمیته امداد به ناحق انجام می‌شود.

رئیس مجلس ادامه داد: کمک های مردمی به کمیته امداد برای مردم ایران خرج می‌شود و به نظر می رسد. این هجمه ها خطی برای تخریب کمیته امداد و ایجاد خلل در اراده ملت ایران است.

 

سه شنبه 22/3/1397 - 14:21
اخبار

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، سید باقر پیش نمازی با اشاره به اینکه نماز عید سعید فطر به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی در مصلای امام خمینی اقامه خواهد شد، اظهارداشت: پس از تایید و اعلام روز عید از سوی دفتر رهبر معظم انقلاب، درب‌های مصلای امام خمینی(ره) از ساعت ۵ صبح به روی نمازگزاران باز می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه ویژه برنامه‌های متنوعی در مصلای امام خمینی برای پذیرایی و استقبال از نمازگزاران تدارک دیده شده است، گفت: مراسم نماز روز عید سعید فطر (احتمالا صبح جمعه) از ساعت ۷ صبح و با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز خواهد شد. 

رئیس ستاد برگزاری نماز عید سعید فطر تصریح کرد: نماز عید سعید فطر نیز حدود ساعت ۸:۳۰ به امامت حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی اقامه می‌شود.

پیش نمازی افزود: برای پرداخت زکات فطره نمازگزاران نیز صندوق‌های کمیته امداد امام خمینی در اطراف محل برگزاری نماز در نظر گرفته شده است.

وی گفت: سامانه پیامکی ۶۸۶۸ این ستاد آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات قبل و بعد از برگزاری نماز عید سعید فطر است.

پیش نمازی ادامه داد: برای نمازگزارانی که با خودروی شخصی به مصلای امام خمینی(ره) می‌آیند پارکینگ‌هایی در اطراف این مصلا در نظر گرفته شده است. 

رئیس ستاد برگزاری نماز عید سعید فطر خاطرنشان کرد: برای برگزاری هر چه باشکوهتر مراسم نماز عید سعید فطر نهادها و دستگاه‌های مختلف خدمات رسان در این روز ارائه خدمات ویژه خواهند داشت.

 

سه شنبه 22/3/1397 - 14:20
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته