• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 632
تعداد نظرات : 188
زمان آخرین مطلب : 4957روز قبل
کامپیوتر و اینترنت
کاربران اروپایی مرورگر ویندوزشان را انتخاب می کنندتحقیقات کمیسیون اروپا در مورد استفاده از مرورگر ie در سیستم عامل ویندوز به روزهای پایانی خود نزدیک می شود و به نظر می رسد که این شرکت در این زمینه به نتیجه گیری رسیده است.قرار است انتخاب مرورگر مورد استفاده کاربران ویندوز بر عهده خودشان گذاشته شود و در این زمینه از خود آنان نظرسنجی شود. مایکروسافت یک پنجره نظرسنجی در این مورد را برای ویندوز طراحی کرده که در آن امکان انتخاب و نصب 5 مرورگر سفری، کروم، ie، فایرفاکس و اپرا در نظر گرفته شده است.همچنین در زیر هر صفحه گزینه ای در نظر گرفته شده تا کاربران با کلیک بر روی آن با هر مرورگر بیش تر آشنا شوند. با افزوده شدن این قابلیت کاربران می توانند مرورگر ie مایکروسافت را به طور کامل از روی رایانه و سیستم عامل ویندوز حذف کرده و مرورگر دیگری را جایگزین آن کنند. قرار است نسخه هایی از ویندوز که طی 5 سال آینده در قلمروی اتحادیه اروپا به فروش می رسند همگی از این قابلیت برخوردار باشند، اما هنوز مشخص نیست که کمیسیون اروپا به طور کامل با طرح مایکروسافت موافقت می کند یا جزییات دیگری را نیز به آن می افزاید. 
چهارشنبه 14/11/1388 - 15:50
کامپیوتر و اینترنت
تفاهم نامه همکاریهای متقابل قاصدک سامانه با گیلاس کامپیوتراین تفاهم نامه در تاریخ 1/10/1388 بین شرکت قاصدک سامانه به نمایندگی آقای محمد کاظم قنبری به شماره ثبت 158448 به نشانی تهران، بزرگراه رسالت، خیابان شهید کرد، کوچه طالقانی، شماره 26 و شرکت گیلاس کامپیوتر( سهامی خاص) به نمایندگی آقای حمید بابادی نیا به شماره ثبت 93047 به نشانی تهران- میدان ونک- ابتدای خیابان ونک- مجتمع اداری تجاری آسمان- طبقه چهارم- پلاک 405 به شرح زیر منعقد می‌گردد:1.     گیلاس کامپیوتر نیازهای مشتریان قاصدک سامانه در زمینه عرضه محصولات امنیتی Juniper و Fortinet ، آنتی ویروس KasperSky , نرم افزارهای  امنیتی  Webspy  و  Acunetix و سخت افزارهای HP را با کیفیت و قیمت مناسب مرتفع خواهد نمود. 2.     قاصدک سامانه نیازهای مشتریان گیلاس کامپیوتر در زمینه محصولاتی نظیر LAN Accounting NetBill iNetCache, Postkhaneh MailServer, Telephonkhaneh IP PBX, SAMFONY CRM, MAPNAA Task Management و DEZH  را با کیفیت و قیمت مناسب مرتفع خواهد نمود. 3.     قاصدک سامانه خدمات طراحی سایت و پرتال سازمانی و برنامه نویسی نرم افزارهای خاص مشتریان مورد نیاز مشتریان گیلاس کامپیوتر را با کیفیت و قیمت مناسب انجام خواهد داد. 4.     گیلاس کامپیوتر نیازهای شرکت قاصدک سامانه در طراحی و راه اندازی مراکز داده و طراحی و نصب و پشتیبانی شبکه های LAN با UTP و فیبر نوری را مرتفع خواهد کرد. 5.     هر یک از طرفین بر مبنای روش فروش خود، بر حسب مورد و با توافق یکدیگر تخفیفی را برای همکاری فیمابین در نظر خواهند گرفت. 6.     هر یک از طرفین، محصولات و خدمات طرف مقابل را به نمایندگان فروش خود در استانها و شهرها معرفی مینماید. 7.     هر یک از طرفین، محصولات و خدمات طرف مقابل را به مشتریان خود در استانها و شهرها معرفی مینماید. 8.     قاصدک سامانه و گیلاس کامپیوتر، خبر و متن تفاهم نامه را در سایتهای ghasedak.com و gilascomputer.com درج میکنند. شرکتهای قاصدک سامانه و گیلاس کامپیوتر، امضاء این تفاهم نامه را به مثابه آغاز راهی روشن در مسیر تعالی و پیشرفت دو مجموعه دانسته و تمامی تلاش خود را برای تحقق این هدف بزرگ بکارخواهند بست. امید آنکه با اجرای هرچه دقیقتر مفاد این تفاهم نامه، شاهد همکاریهای بیشتر در رونق کسب و کار طرفین و در نهایت ارتقاء سطح کیفی خدمات ارائه شده به مشتریان باشیم. 
چهارشنبه 14/11/1388 - 15:50
کامپیوتر و اینترنت
جزئیات ویندوز 8 فاش شدجزئیات سیستم عامل بعدی مایکروسافت توسط یکی از کارمندان این شرکت نرم افزاری به صورت تصادفی روی پروفایل شبکه اجتماعی اش ارسال شد."رابرت مورگان" که یکی از اعضای ارشد گروه پژوهش مایکروسافت در 7 سال گذشته بوده است جزئیات ویندوز 8 را روی پروفایل اش در linkedin که سایت شبکه اجتماعی برای متخصصان حرفه ای است، ارسال کرد. طبق جزئیات اعلام شده توسط مورگان، وی در حال کار روی پروژه پژوهش و توسعه شامل معماری 128 بیتی سازگار با هسته ویندوز 8 و طرح پروژه ویندوز 9 است.در صورتی که این جزئیات درست باشد سیستم عامل جدید پیشرفت بزرگی برای مایکروسافت خواهد بود که در حال حاضر نسخه های 32 بیتی و 64 بیتی از ویندوز 7 را ساخته است. ساخت معماری 128 بیتی به معنی استفاده مایکروسافت از دستگاه هایی است که از پردازنده های سریع تر و سخت افزار جدید استفاده می کنند."استیو بالمر"، مدیر اجرایی مایکروسافت تایید کرده است که این شرکت در حال کار روی یک سیستم عامل کلاینت است که بعد از ویندوز 7 عرضه می شود اما جزئیات آن را منتشر نکرده است؛ به گفته وی، انتظار می رود زودترین تاریخ معرفی سیستم عامل جدید سال 2012 باشد. 
چهارشنبه 14/11/1388 - 15:49
کامپیوتر و اینترنت
مشخصه های مهم یک فایروال ایده آلتوانایی ثبت و اخطار: ثبت وقایع یکی از مشخصه های بسیار مهم یک فایروال به شمار می رود و به مدیران شبکه این امکان را می دهد که انجام حملات را کنترل کنند.فایروال وسیله ای است که کنترل دسترسی به یک شبکه را بنابر سیاست امنیتی شبکه تعریف می کند. علاوه بر آن از آنجایی که معمولا یک فایروال بر سر راه ورودی یک شبکه می نشیند لذا برای ترجمه آدرس شبکه نیز به کار گرفته می شود. مشخصه های مهم یک فایروال قوی و مناسب جهت ایجاد یک شبکه امن عبارتند از:1- توانایی ثبت و اخطار:ثبت وقایع یکی از مشخصه های بسیار مهم یک فایروال به شمار می رود و به مدیران شبکه این امکان را می دهد که انجام حملات را کنترل کنند. همچنین مدیر شبکه می تواند با کمک اطلاعات ثبت شده به کنترل ترافیک ایجاد شده توسط کاربران مجاز بپردازد. در یک روال ثبت مناسب، مدیر می تواند به راحتی به بخش های مهم از اطلاعات ثبت شده دسترسی پیدا کند. همچنین یک فایروال خوب باید بتواند علاوه بر ثبت وقایع در شرایط بحرانی مدیر شبکه را از وقایع مطلع کند و برای وی اخطار بفرستد.2- بازدید حجم بالایی از بسته های اطلاعات:یکی از تست های یک فایروال توانایی آن در بازدید حجم بالایی از بسته های اطلاعاتی بدون کاهش چشمگیر کارایی شبکه است. حجم داده ای که یک فایروال می تواند کنترل کند برای شبکه های مختلف متفاوت است اما یک فایروال قطعا نباید به گلوگاه شبکه تحت حفاظتش تبدیل شود. عوامل مختلفی در سرعت پردازش اطلاعات توسط فایروال نقش دارند. بیشترین محدودیت ها از طرف سرعت پردازنده و بهینه سازی کد نرم افزار بر کارایی فایروال تحمیل می شوند. عامل محدودکننده دیگر می تواند کارت های واسطی باشد که روی فایروال نصب می شوند. فایروالی که بعضی کارها مانند صدور اخطار، کنترل دسترسی مبتنی بر url و بررسی وقایع ثبت شده را به نرم افزارهای دیگر می سپارد از سرعت و کارایی بیشتر و بهتری برخوردار است.3- سادگی پیکربندی:سادگی پیکربندی شامل امکان راه اندازی سریع فایروال و مشاهده سریع خطاها و مشکلات است در واقع بسیاری از مشکلات امنیتی که دامنگیر شبکه ها می شود به پیکربندی غلط فایروال برمی گردد لذا پیکربندی سریع و ساده یک فایروال امکان بروز خطا را کم می کند. برای مثال امکان نمایش گرافیکی معماری شبکه یا ابزاری که بتواند سیاست های امنیتی را به پیکربندی ترجمه کند، برای یک فایروال بسیار مهم است.4- امنیت و افزونگی فایروال:امنیت فایروال خود یکی از نکات مهم در یک شبکه امن است. فایروالی که نتواند امنیت خود را تامین کند قطعا اجازه ورود هکرها و مهاجمان را به سایر بخش های شبکه نیز خواهد داد. امنیت در دو بخش از فایروال، تامین کننده امنیت فایروال و شبکه است:الف- امنیت سیستم عامل فایروال: اگر نرم افزار فایروال روی سیستم عامل جداگانه ای کار می کند نقاط ضعف امنیتی سیستم عامل می تواند نقاط ضعف فایروال نیز به حساب بیاید. بنابراین امنیت و استحکام سیستم عامل فایروال و به روزرسانی آن از نکات مهم در امنیت فایروال است.ب- دسترسی امن به فایروال جهت مقاصد مدیریتی: یک فایروال باید مکانیسم های امنیتی خاصی را برای دسترسی مدیران شبکه در نظر بگیرد. از جمله این روش ها می توان رمزنگاری همراه با روش های مناسب تعیین هویت را نام برد تا شبکه بتواند در مقابل نفوذگران تاب بیاورد.
چهارشنبه 14/11/1388 - 15:49
کامپیوتر و اینترنت
asus جدیدترین سرورهای خود را همراه با پردازنده ی جدید intel® xeon® 3400 عرضه کردکمپانی asus نسل جدیدی از سرورهای خود را با بکارگیری چیپ ست intel® 3420 pch و پردازنده جدید سری intel® xeon® 3400 معرفی و روانه بازار کرد.سرورهای جدید سری rs300-e6 با برخورداری ازامکان پیکربندی پردازشگر دو و یا چهارهسته ای می تواند به شکلی کاملا سریع میزان عملکرد سیستم را درزمان انجام چندین عملیات مختلف سریعا ارتقاء بخشند. این سری جدید از سرورها شامل مدل های rs300-e6/ps2 و rs300-e6/ps4 می باشند و با استفاده از امکان 1u می توانند پذیرای یک مجموعه تک پردازشگر باشندسرورهای یاد شده مجهز به سوکت lga 1156 هستند که امکان پشتیبانی از cpu های 45 -نانومتری quad core up و همینطور حافظه dual-channel ddr3-1333 را فراهم می آورد.همچنین به منظور سازگاری هرچه بهتر با پلت فرم های نسل جدید cpu های اینتل، این سرور های جدید به نحوی طراحی شده اند که حتی می توانند cpu های دوهسته ای 32 نانومتری (نسل آینده cpu) را نیز پشتیبانی نمایند. علاوه براین ،سرورهای سری rs300-e6 مجهز به تکنولوژی منحصربه فردی موسوم به asus heatpipe جهت خنک سازی هستند که این امر موجب افزایش ثبات و پایداری سیستم درحین انجام عملیات کامپیوتری می گردد.همچنین سرورهای سری rs300-e6 قابلیت ارتقاء کاربری دارند و این امر ازطریق 2+1 پورت ورودی/خروجی درقالب فرم 1u صورت می گیرد. این سرورها دارای یک اسلات pci-e x8 جهت پشتیبانی از کارت های سطح پایین ویک اسلات pci-e x16 به منظورپشتیبانی از کارت های پیشرفته می باشند.علاوه براینها، درمدل ps4ازاین سری سرورها یک اسلات مخصوص جهت بکارگیری کارت asus pike طراحی وتعبیه شده است که امکان ارتقاء ظرفیت ذخیره سازی ازنوع sas را فراهم می آورد.همچنین در محصولات یاد شده قابلیت ذخیره سازی بیشتر همراه با کیت قابل ارتقاء asus pike تعبیه شده است.گفتنی است تمامی سرورهای اسوس سری rs300-e6 همراه با یک cd راهنمای نصب ارائه می شوند و به کاربران و سازمان ها این امکان را می دهند تا عمل راه اندازی و پیکربندی سیستم را به سرعت و راحتی انجام دهند. این cd شامل پیکربندی های از پیش تنظیم شده و آخرین درایورهای دستگاه است که بطور خودکار نصب می شوند و موجب صرفه جویی در وقت کاربران می شود. 
چهارشنبه 14/11/1388 - 15:48
کامپیوتر و اینترنت
نمایش محصولات وایمکس awb توسط آلواریونآلواریون پیشتاز عرضه راه حل های وایمکس و باندپهن بی سیم جهان از نمایش راه حل ها و محصولات جدید وایمکس awb را در نمایشگاه wimax world شیکاگو خبر داد.تجهیزات وایمکس آلواریون به عنوان بخشی از اکوسیستم باز وایمکس این شرکت عرضه می شود و نشانگر مرحله مهمی در مشارکت قوی شرکت های و همچنین اکوسیستم کامل و توسعه یافته آلواریون است.محصولات آلواریون شامل cpe داخلی breezemax si، cpe خارجی breezemax pro، آداپتور usb وایمکس و breezemax pc card می شود.مدیرعامل awb در این زمینه اظهار داشت: همکاری نزدیک با آلواریون موجب تولید ابزارهای ابتکاری و در سطح بالا برای کاربران شده است و قابلیت عرضه محصولات وایمکس توسط awb را بهبود می بخشد. (awb (accton wireless broadband که بخشی از گروه accton است در سال 2006 تاسیس شده است و محصولات وایمکس موبایل و ثابت را تولید می کند. این شرکت با مشارکت فروشندگان و اپراتورهای برجسته cpe وایمکس تولید می کند. 
چهارشنبه 14/11/1388 - 15:47
کامپیوتر و اینترنت
 روتری جدید با قابلیت به اشتراک گذاری چاپگر عرضه کرد asusبه تازگی روتر بی سیمی با نام rt-n13u تولید و در بازارهای جهانی عرضه شده است. این دستگاه که از جمله ابداعات اسوس است که می تواند با امکانات بی سیم خود، قابلیت های متفاوتی را برای کاربران فراهم آورد. از جمله این امکانات می توان به ez ui اشاره کرد که به کاربران این امکان را می دهد تا اتصال، تنظیم و مدیریت چاپگر و اسکنر را به راحتی و به صورت بی سیم انجام دهند.قابلیت ez all-in-one printer به چندین کاربراین امکان را می دهد تا چاپگرها و اسکنرهای موجود در شبکه را بدون نیاز به یک سرور اختصاصی به اشتراک گذارند. این امر با امکان کنترل چندین درخواست استفاده از چاپگر به صورت هم زمان موجب افزایش کارایی در ادارات می گردد. علاوه براین می توان از این طریق عمل اسکن کردن را ازطریق نصب خودکار درایورها برروی چاپگر انجام داد. بدین ترتیب دیگر نیازی به نصب برنامه های اضافی و احیانا بارگذاری بیشتر برروی سیستم نخواهد بود.به منظور راحتی بیشتر کاربران، این امکان روتر جدید اسوس قادراست تا تمامی برندهای عمده چاپگرهای موجود دربازار را شناسایی و پشتیبانی نماید. همچنین asus rt-n13u برای راحتی بیشتر کاربران حرفه ای، از امکان ez switch نیز سود می برد که با داشتن سه حالت پیش فرض می تواند نیازهای لازم جهت برپایی شبکه های کامپیوتری را تامین کند. برای نمونه اگر کاربری بخواهد یک شبکه adsl درخانه خود برپا کند، می تواند امکان ez switch را تنها برروی حالت روتر تنظیم نماید و یا برای برخورداری از قابلیت اتصال بی سیم، می توان آن را برروی حالت repeater قرار دهد.در آخر، اگر کاربر روتر دیگری نیز درخانه داشته باشد، با قراردادن آنها در حالت ap می تواند کل شبکه را به اشتراک گذارد. این محصول جدید همچنین می تواند امکان انجام اشکال یابی و به اشتراک گذاری فایل های مالتی مدیا را انجام داده و پهنای باند موجود را با توجه به ترجیحات کاربر، الویت بندی نماید. ازدیگر قابلیت های بی سیم این محصول می توان به پشتیبانی از امکان دانلود از نوع 24/7 حتی در مواقعی که pc خاموش است اشاره کرد. گفتنی است طراحی ظاهری این روتر نیز به نحوی است که علاوه برزیبایی و برخورداری از آنتن مخفی، می تواند راحتی بیشتر را برای کاربران درزمان استفاده آن در خانه و یا محیط کار را فراهم آورد 
چهارشنبه 14/11/1388 - 15:46
کامپیوتر و اینترنت
نیویورک تایمز به خوانندگان آنلاین هشدار دادبه گزارش خبرگزاری فرانسه، نشریه نیویورک تایمز اعلام کرد که در وب سایت این شرکت به آدرس nytimes.com ویروسی گنجانده شده که کاربران را به وارد شدن به سایتی که ادعا می شود یک نرم افزار آنتی ویروس است هدایت می کند.این سایت خود شبیه یک ویروس است که با وارد شدن به آن ویروس ها اسکن شده و رایانه کاربر را آلوده می کند.نیویورک تایمز اعلام کرده این ویروس، کامپیوترهای شخصی که از سیستم عامل ویندوز برخوردارند را آلوده می کند اما رایانه های مکینتاش اپل را تهدید نمی کند.
چهارشنبه 14/11/1388 - 15:46
بیماری ها
رفع کمردرد با ورزش

جام جم آنلاین: برای کمر درد ناتوان کننده ای که اغلب کارگران بدان مبتلا می شوند ، یک برنامه ورزشی تحت کنترل همراه با تقویت عضلات کمر با ورزش که قابلیت ارتجاعی و تعادل را بهبود می بخشد ، سودمند است.
در این مطالعه برنامه ورزشی فعال بیش از روشهایی مانند استفاده از اولترا سوند ، تحریک الکتریکی و کیسه گرم کننده در کاهش درد کمر موثر بود.
به گفته سرپرست این تحقیق کارگرانی که بعلت کمر درد قادر به کار نبودند با پیگیری برنامه ورزشی توانایی خود را بازیافتند.
وی می گوید اکثر مردم با دچار شدن به درد ، از فعالیت خود می کاهند لذا با افزایش قدرت آنها به کمک ورزش مناسب می توان درد را تسکین داد.
نتایج مطالعه فوق فوائد توانبخشی حرکتی را در مبتلایان به کمردرد را تایید می کند حتی بنظر می رسد دنبال کردن برنامه های ورزشی شدید تر در این مورد موثر تر است.
 
 
   
 
چهارشنبه 14/11/1388 - 15:44
دعا و زیارت
احکام دست دادن فهرست احکام دست دادن با نامحرمحکم دست دادن زنان با مردان در بعضی از شهرهادست دادن زن و مرد نامحرمدست دادن با نامحرم از باب ضرورتدست دادن از روی لباسدست دادن با نامحرم با دستکش متن احکام دست دادن با نامحرم 1- حکم دست دادن زنان با مردان در بعضی از شهرها جوانی هستم 17 ساله اهل توابع شیراز. در شهرستان ما رسم بر این است که مردان و زنان هنگام ملاقات یکدیگر با هم دست می دهند و هیچگونه قصدی در آن نیست می خواستم بدانم آیا این عمل حرام است و یا شرط خاصی (مثلا بالا بودن سن شخص نا محرم) برای حلال بودن آن وجود دارد. مجددا یاد آور می شوم که این عمل به صورت رسم از قدیم الایام وجود داشته است و هیچگونه لذتی در آن وجود ندارد دست دادن زن و مرد نامحرم جائز نیست سعی کنید با زبان خوب جلوی این رسم گرفته شود.  2- دست دادن زن و مرد نامحرم دست دادن زن و مرد نامحرم با یکدیگر چه حکمی دارد ؟ آیا حدیثی در این رابطه است؟ این کار به اتفاق تمام علمای اسلام حرام است و از ضروریات دین شمرده می شود و احادیث متعددی در مورد آن در کتاب وسائل الشیعه، ج 14، ص 151 وجود دارد. 3- دست دادن با نامحرم از باب ضرورت دست دادن زنان غیرمسلمان با مردان و بلعکس در اروپا هنگام ملاقات ویا مراسم های رسمی ویا غیر رسمی و روزمره اعم از دکتر رفتن با همسایه و.... بعنوان احترام به یگدیگر محسوب شده و امری متداول و مبادی آداب و نشانه نزاکت بشمار می آید، که رعایت این مهم در نوع نگاه و تداوم مراودات اجتماعی بسیار حایز اهمیت بوده و تاثیری بسزا دارد واز دیگر سو نیز عدم رعایت آن علاوه بر ایجاد ضرر و زیان مادی با توجه به این امر که ما شیعیان خلاف این امر عمل می نماییم موجبات وهن و توهین به فرد مقابل را فراهم و خود را بعنوان یک شیعه مسلمان فردی بی ادب و بی توجه به موازین عرفی و اخلاقی معرفی مینماییم وهمچنین موجب وهن به شیعه، اسلام و دین را فراهم مینماییم . تاثیر منفی این رویه تا به ان اندازه است که حتی علاوه بر ناراحتی شدید فرد مقابل دربرخی مواقع موجب به گریه افتادن فرد خصوصا دربانوان گردیده چرا که این نوع برخورد را شدیدا تبعیض آمیز میدانند و درمواقع زیادی نیز فرض بر همجنس بازبودن چنین فردی میدانند .لازم به توضیح است که برای حقیر این موضوع به کرات رخ داده و علاوه بر توضیح با زبان لکن متاسفانه این مشکل کماکان بقوت خود باقی است . لذا از آن مرجع محترم کمال تشکر را دارم چنانچه راه حلی در این خصوص ارایه فرمایند واگر همچنان برحرمت آن تاکید دارند موجب امتنان است دقیقا علل شرعیه و فقهی و قرآنی و سنت و معصومین (علیهم السلام) را ذکر نمایند. باتشکر دست دادن با زن نامحرم جائز نیست و اگر آنها را با فرهنگ اسلام آشنا کنیم مشکل حل خواهد شد ولی اگر واقعاً در جائی ضرورت قطعی حاصل شود، از باب ضرورت و به مقدار ضرورت مانعی ندارد. 4- دست دادن از روی لباس آیا دست دادن از روى لباس با نامحرم اشکال دارد؟ تماس از روى لباس بدون قصد ریبه و تلذّذ اشکالى ندارد. 5- دست دادن با نامحرم با دستکش دست دادن زن با مرد نامحرم با دستکش چه حکمى دارد؟ بهتر ترک این کار است مگر در موارد ضرورت.  
چهارشنبه 14/11/1388 - 15:43
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته