• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 2157
تعداد نظرات : 811
زمان آخرین مطلب : 4859روز قبل
شعر و قطعات ادبی

 

شنبه 27/9/1389 - 23:59
تغذیه و تناسب اندام

 

چه میوه هایی چربی سوزند؟

=

=

این مواد غذایی نسبت به سایر مواد، انرژی بیشتری برای هضم خود نیاز دارند، یعنی بدن انرژی بیشتری برای هضم آنها می سوزاند و در عین حال بدن نمی تواند کالری زیادی از آنها برای خود ذخیره کند.
آری، بعضی از میوه ها قند دارند و باعث چاقی می شوند و بعضی دیگر بالعکس لاغر می کنند اما آیا تا کنون درباره میوه هایی که چربی را بسوزانند شنیده اید و این میوه ها را می شناسید؟

یک سری مواد غذایی وجود دارد که به نام " غذاهایی با کالری منفی " (NEGATIVE CALORIE FOODS) معروف هستند، این مواد غذایی نسبت به سایر مواد، انرژی بیشتری برای هضم خود نیاز دارند، یعنی بدن انرژی بیشتری برای هضم آنها می سوزاند و در عین حال بدن نمی تواند کالری زیادی از آنها برای خود ذخیره کند، پس علاوه بر اینکه باعث سوخت چربی ها می شوند، کمتر به چربی تبدیل شده و ذخیره می شوند.
=

=
مواد غذایی دارای چربی ، پروتئین ، کربوهیدرات ، کالری ، ویتامین و املاح هستند، ویتامین ها ، بافت های بدن را تحریک می کنند تا آنزیم تولید کنند که این آنزیم ها باعث تجزیه و مصرف انرژی موجود در غذاها می شوند، بنابراین غذاهایی با کالری منفی، غذاهای غنی از ویتامین و املاح هستند که نه تنها باعث مصرف انرژی حاصل از خود می شوند ، بلکه انرژی اضافی موجود در طی عمل هضم را مصرف می کنند که البته مصرف اینگونه مواد غذایی زمانی در کاهش وزن مؤثر است که غذاهای پُرکالری و فاقد مواد مغذی مثل انواع تنقلات، چیپس و ... را مصرف نکنید.

مواد غذایی با کالری منفی (NEGATIVE CALORIE FOODS) یاچربی سوز شامل انواع مختلفی از میوه ها و سبزی ها است که شامل مواد غذایی زیر می باشد:

=

=
از سبزی ها:

مارچوبه – چغندر – کلم – کلم بروکلی – هویج - گل کلم – کرفس – کاسنی – فلفل قرمز – خیار – شاهی – سیر – لوبیا
سبز – کاهو – پیاز – تربچه – اسفناج – شلغم و کدو سبز است.

از میوه ها:

سیب – زغال اخته – طالبی و گرمک – گریپ فوروت – لیمو ترش – انبه – پرتقال – هلو – آناناس – تمشک – توت فرنگی – گوجه فرنگی – نارنگی و هندوانه است.

=

شنبه 27/9/1389 - 23:40
داستان و حکایت

روزی سقراط در کنار دریا راه می رفت که نوجوانی نزد او آمد و گفت: «استاد! می شود در یک جمله به من بگویید بزرگترین حکمت چیست »
سقراط از نوجوان خواست وارد آب بشود.
نوجوان این کار را کرد.
سقراط با حرکتی سریع، سر نوجوان را زیر آب برد و همان جا نگه داشت، طوری که نوجوان شروع به دست و پا زدن کرد.

سقراط سر او را مدتی زیر آب نگه داشت و سپس رهایش کرد.
نوجوان وحشت زده از آب بیرون آمد و با تمام قدرتش نفس کشید.
او که از کار سقراط عصبانی شده بود، با اعتراض گفت: «استاد! من از شما درباره حکمت سؤال می کنم و شما می خواهید مرا خفه کنید »
سقراط دستی به نوازش به سر او کشید و گفت: «فرزندم! حکمت همان نفس عمیقی است که کشیدی تا زنده بمانی.
هر وقت معنی آن نفس حیات بخش را فهمیدی، معنی حکمت را هم می فهمی!» ...

شنبه 27/9/1389 - 23:33
اخبار

این مطالعات روی 4 کلاغ جنگلی انجام شده که معمول‌ترین نوع کلاغ در ژاپن به شمار می‌روند و به دلیل رشد زیاد جمعیتشان، مزاحمت‌های زیادی را برای شهروندان ژاپنی به وجود آورده‌اند.

دانشمندان به این 4 کلاغ یک سری تصاویر رنگی از انسان‌ها نشان دادند که موهای آن‌ها پنهان شده بود. سپس آن‌ها را جدا کردند و به یک زوج از کلاغ‌ها آموزش دادند تا تصاویر مردان را انتخاب کنند و به زوج دیگر، آموزش دادند تا تصاویر زنان را انتخاب کنند. در بخشی از این آموزش، هر کدام از کلاغ‌هایی که جواب درست را انتخاب می‌کرد، تکه پنیری به عنوان پاداش دریافت می‌کرد. 

زمانی که تصاویر مردان و زنان دیگر هم به این عکس‌ها اضافه شد و موقعیت چهره‌ها تغییر کرد، از میان این 4 کلاغ، سه کلاغ به درستی و با دقت 100 درصد جواب درست را انتخاب کردند. میزان دقت کلاغ چهارم نیز در انتخاب پاسخ درست 70 درصد بود.

نتایج این تحقیقات احتمالا مورد توجه برنامه‌ریزان شهری و محیط‌زیست‌شناسانی قرار خواهد گرفت که به دنبال راه‌هایی هستند تا کلاغ‌ها و انسان‌ها بتوانند بدون مشکل و به طور مسالمت‌آمیز در محیط‌های شهری در کنار یکدیگر زندگی کنند.

شوئی سوگیتا استاد دانشگاه اتسونومیا که به دلیل تحقیقات زیادش در مورد کلاغ‌ها به "استاد کلاغ" مشهور شده، در این باره گفت: «اگر ما بتوانیم از این ویژگی خاص کلاغ‌ها استفاده کنیم، می‌توانیم به راه‌هایی برسیم تا از نزدیک شدن این حیوانات به ما جلوگیری کنیم».

شنبه 27/9/1389 - 23:31
اخبار
هر حرفه به یك سیاره و یك گوهر مرتبط است. اگر گوهر مربوط به شغلی را به كار ببرید، حتماً در آن موفق خواهید شد.
- مروارید:
افرادی كه به نوعی با فلزات، لوازم مهندسی، كامپیوتر، موسیقی یا ابزار آلات سر و كار دارند، باید از مروارید به عنوان گوهر خوش یمن خود استفاده كنند.
- زمرد:
كاركنان مؤسسات، اشخاصی كه قراردادی كار می‌كنند، فروشندگان و تولید كنندگان البسه، كارمندان صنعت نفت و افرادی كه با كالاهای تزیینی و محصولات كاغذی سر و كار دارند، باید از زمرد به عنوان گوهر خوش یمن خود استفاده كنند.
- الماس:
كارمندان اداره جات، اشخاصی كه در زمینه كشاورزی، محصولات لبنی، مرغداری، مزارع سبزیجات و باغ‌های میوه كار می‌كنند، باید از الماس به عنوان گوهر خوش یمن خود استفاده كنند.
- یاقوت:
اشخاصی كه پست‌های حكومتی و سیاسی دارند، در زمینه خدمات اجتماعی و رفاه عمومی شاغل هستند و یا در زمینه موسیقی، بازیگری و سینما فعالیت می‌كنند، باید از یاقوت به عنوان گوهر خوش یمن استفاده كنند.
- مرجان قرمز:
كارمندان ارتش، پلیس، خدمات امنیتی، املاك، هتل‌ها و صنعت برق باید از مرجان قرمز به عنوان گوهر خوش یمن استفاده كنند تا از حرفه خود سود ببرند.
- یاقوت زرد:
اشخاصی كه در زمینه هنر، آموزش، امور مالی، سازمان‌های خیریه، مذهبی یا فلسفی كار می‌كنند، باید از یاقوت زرد به عنوان گوهر خوش یمن خود استفاده كنند.
- یاقوت آبی:
اشخاصی كه به آهن آلات و فولاد، مصالح ساختمانی، املاك یا كارهای دلالی سر و كار دارند، باید از یاقوت آبی به عنوان گوهر خوش یمن خود استفاده كنند.
- گومدا:
رقاصان، سیاستمداران، ستاره شناسان، تانتریك ها و كف بین ها باید از گومدا به عنوان گوهر خوش یمن استفاده كنند تا از حرفه خود سود بیشتری كسب كنند.
- چشم گربه:
حقوقدان‌ها، تولید كنندگان فیلم‌ها و سریال‌ها، كارگردان‌ها، بازیگران فیلم، روزنامه نگاران، كارمندان مؤسسات انتشاراتی و دارویی باید از چشم گربه‌ای استفاده كنند تا حرفه پرسودی داشته باشند. 
شنبه 27/9/1389 - 23:28
آلبوم تصاویر

بهرام رادان به تازگی در مجلس عاشورایی رضا هلالی؛ مداح اهل بیت(ع) شركت كرده و در حاشیه این مراسم با وی گفتگویی صمیمانه داشت.

  

    

 

جمعه 26/9/1389 - 22:58
داستان و حکایت

 

روزگاری مردی فاضل زندگی می‌کرد و هشت‌ سال تمام مشتاق بود راه خداوند را بیابد؛
او هر روز از دیگران جدا می‌شد و دعا می‌کرد تا روزی با یکی از اولیای خدا و یا مرشدی آشنا شود.
یک روز هم‌چنان که دعا می‌کرد، ندایی به او گفت به‌جایی برود ، در آن‌جا مردی را خواهد دید که راه حقیقت و خداوند را نشانش ‌خواهد داد.
مرد وقتی این ندا را شنید، بی‌اندازه مسرور شد و به ‌جایی که به او گفته شده بود، رفت.
در آن ‌جا با دیدن مردی ساده، متواضع و فقیر با لباس‌‌های مندرس و پاهایی خاک‌ آلود، متعجب شد!
مرد آن اطراف را کاملاً نگاه کرد اما کس دیگری را ندید. بنابراین به مرد فقیر رو کرد و گفت : روز شما به ‌خیر.
مرد فقیر به ‌آرامی پاسخ داد: هیچ‌وقت روز شری نداشته‌ام !
پس مرد فاضل گفت: خداوند تو را خوشبخت کند !
مرد فقیر پاسخ داد: هیچ‌گاه بدبخت نبوده‌ام !!!
تعجب مرد فاضل بیش‌‌تر شد: همیشه خوشحال باشید ...
مرد فقیر پاسخ داد: هیچ‌گاه غمگین نبوده‌ام !!!
مرد فاضل گفت: هیچ سر درنمی‌آورم. خواهش می‌کنم بیش‌تر به من توضیح دهید.
مرد فقیر گفت: با خوشحالی این‌کار را می‌کنم.
تو روزی خیر را برایم آرزو کردی درحالی‌که من هرگز روز شری نداشته‌ام زیرا در همه‌حال، خدا را ستایش می‌کنم.
اگر باران ببارد یا برف، اگر هوا خوب باشد یا بد، من هم‌چنان خدا را می‌پرستم.
اگر تحقیر شوم و هیچ انسانی دوستم نباشد، باز خدا را ستایش می‌کنم و از او یاری می‌خواهم بنابراین هیچ‌گاه روز شری نداشته‌ام.
تو برایم خوشبختی آرزو کردی در حالی‌که من هیچ‌وقت بدبخت نبوده‌ام
زیرا همیشه به درگاه خداوند متوسل بوده‌ام و می‌دانم هرگاه که خداچیزی بر من نازل کند،
آن بهترین است و با خوشحالی هر آن‌چه را برایم پیش‌بیاید، می‌پذیرم.
سلامت یا بیماری، سعادت یا دشمنی، خوشی یا غم، همه‌ هدیه‌هایی از سوی خداوند هستند ...
تو برایم خوشحالی آرزو کردی، در حالی‌که من هیچ‌گاه غمگین نبوده‌ام زیرا عمیق‌ترین آرزوی قلبی من،
زندگی‌کردن بنا بر خواست و اراده‌ی خداوند است ...

جمعه 26/9/1389 - 22:53
آلبوم تصاویر
عکاس خلاق که "ادوارد هورسفورد" نام دارد موفق شد از یک جهش ساده آب به تصاویری جادویی دست یافت.

وی با دوربین عکاسی خود لحظه دقیقی که در آن کیسه آب با یک سوزن و یا برخورد دست پاره می شود را شکار کرده است. حاصل این خلاقیت، تصاویری دیدنی از پرتاب آب در میان کیسه پلاستیکی رنگی است.

براساس گزارش لارپوبلیکا، وی در این خصوص توضیح داد: "دوربین عکاسی واقعا آخرین چیزی است که برای تهیه چنین تصاویری روی آن حساب می کردم. چیزی که در شکار این لحظات اهمیت دارد، زمان عکس العمل فلاش است. اگر می توانستم فلاش را در مدت زمان یکی دو ثانیه فعال کنم موفق می شود عکسی را می خواستم به دست آورم."

جمعه 26/9/1389 - 22:51
اخبار
بقیع یا بقیع‌الفرقد یا جنت‌البقیع نام قبرستانی در مدینه است که قدمتی بسیار داشته و برخی امامان شیعه در این آن مدفون هستند.

پیشینه تاریخی بقیع به دوران قبل از اسلام می‌رسد ولی در کتب تاریخی به روشنی قدمت تاریخی آن مشخص نشده‌ است. بعد از هجرت مسلمانان به مدینه، بقیع تنها قبرستان مسلمانان بوده، مردم مدینه قبل از آمدن مسلمانان به آنجا اجساد مردگان خود را در دو گورستان «بنی‌حرام» و «بنی‌سالم» و گاهی نیز در خانه‌هایشان دفن می‌کردند، در واقع بقیع اولین قبرستانی است که به دستور پیامبراکرم(ص)و توسط مسلمانان صدراسلام ساخته شد.


اولین کسی که در آنجا به توصیه پیامبر دفن شد عثمان بن مظعون بود که از دوستان نزدیک پیامبر(ص) و علی بن ابیطالب به شمار می‌رفت. حضرت علی(ع) در سخنان خود از عثمان بسیار یاد می‌کرد و بدلیل علاقه بسیار حضرت علی به وی، نام یکی از فرزندانش را عثمان نهاد.

رسول الله برخی شهدای احد و یکی از فرزندان خود بنام ابراهیم را در آنجا دفن کرد و به این ترتیب بر شرافت آن افزود.
 

بقیع هم‌اینک مدفن 4 امام شیعه امام حسن مجتبی(ع)، امام سجاد(ع)، امام باقر(ع) و امام صادق(ع) است. همچنین قبر اغلب زنان پیامبر و نیز عباس عموی پیامبر و فاطمه بنت اسد، مادر امام علی و برخی دیگر از بزرگان در این قبرستان قرار دارد. قبرستان بقیع در چند قدمی حرم پیامبر اکرم واقع و مورد احترام همه فرقه‌های اسلامی است .

بقیع از دیروز تا امروز

قبرستان بقیع دارای دو در ورودی است که یک در همیشه بسته و در دیگر بر روی زائران باز ‌است.

در ابتدا حرمی هشت ضلعی بود. میرزا محمدحسین فراهانی در سفرنامه‌اش این‌گونه آورده‌است که: اول چهار نفر از ائمه اثنی‌عشر است که در بقعه بزرگی که به صورت هشت‌ضلعی ساخته شده و اندرون و گنبد آن سفیدکاری است دفن شده اند.

حرم ائمه بقیع مانند سایر حرم‌ها دارای ضریح، روپوش، چلچراغ، شمعدان و فرش بوده‌است. ابن‌جبیر می‌نویسد: قبرشان بزرگ و از سطح زمین بلندتر و دارای ضریحی از چوب می‌باشد که بدیع‌ترین و زیباترین نمونه‌است از نظر فن و هنر. و نقوشی برجسته از جنس مس بر روی آن ترسیم شده و میخکوبی‌هایی به جالب‌ترین شکل در آن تعبیه شده که نمای آن را زیباتر و جالب‌تر نموده‌است.

وهابیان 8 شوال سال 1344 هجری قمری قبور ائمه بقیع را ویران کردند.


تا آن زمان بر روی قبور پیشوایان و سایر بزرگان اسلام که در مدینه مدفون بودند گنبدها و بناهایی قرار داشت. ائمه بقیع در بقعه بزرگی که به‏ طور هشت ضلعی ساخته شده بود و اندرون و گنبد آن سفیدکاری، مدفون بودند.

پس از تسلط وهابیان بر مدینه آنها قبور و بناهای این قبرستان را تخریب کردند .

در جریان این واقعه بارگاه امام حسن مجتبی(ع)، امام سجاد(ع)، امام محمد باقر(ع) و امام جعفر صادق(ع) نیز ویران شد.

این حرکت وهابیان که ناشی از کج فهمی و نآگاهیهای بسیار آنها بود، اعتراضات بسیاری در پی داشت. علاوه بر ویرانی قبور امامان شیعه، مزار عبدالله بن عبدالمطلب و آمنه پدر و مادر پیامبر اسلام، عباس عموی پیامبر(ص) و اسماعیل از فرزندان امام جعفر صادق(ع) نیز به طور کامل ویران شد.

یکی از آفات بزرگ و خطرناک‌ تمام مذاهب و ادیان، کج‌فهمی و تندروی‌ها و برداشت‌های غلط و انحرافی و قرائت‌های خودساخته از دین است که در مقاطع مختلف از میان پیروان همان مذاهب به وجود آمده و موجب تضعیف و تفرقه در آن مذهب شده است.

برخی دفن شدگان در بقیع‏

امام حسن(ع)

امام زین العابدین (ع)

امام محمد باقر(ع)‏

امام جعفر صادق(ع)

عباس بن عبدالمطلب

فاطمه بنت اسد

فرزندان رسول خدا(ص)

اسماعیل فرزند امام صادق(ع)

ام البنین مادر حضرت عباس(ع)

ام سلمه، زینب بنت جحش (دختر عمه پیامبر)، ماریه قبطیه، زینب بنت خُزَیمه، عایشه دختر ابوبکر، حفصه دختر عمر بن خطاب، ام حبیبه دختر ابوسفیان، ام البنین و عمه‏هاى پیامبر اسلام ،
جمعه 26/9/1389 - 22:48
اخبار
بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی دو عملیات اتمی بودند که در زمان جنگ جهانی دوم به دستور هری ترومن، رئیس جمهور وقت آمریکا، علیه امپراتوری ژاپن انجام گرفتند. در این دو عملیات، دو بمب اتمی به فاصله 3 روز بر روی شهرهای هیروشیما و ناکازاکی انداخته شد که باعث کشتار گسترده شهروندان این دو شهر گردید. حدود 220000 نفر در اثر این دو بمباران اتمی جان باختند. بیش از نیمی از قربانیان بلافاصله هنگام بمباران کشته شدند و بقیه تا پایان سال 1945 بر اثر اثرات مخرب تشعشعات رادیواکتیو جان خود را از دست دادند.

بمباران هسته‌ای هیروشیما و ناکازاکی تا به امروز تنها موارد استفادهی جنگی از سلاح هسته‌ای در جهان است.
این مطلب که در «ویکی پدیا» آمده ادامه می دهد: تصویر ارائه شده، بمب اتمی به نام پسرک بود که توسط یک هواپیمای بمب افکن به نام انولا گی بر روی هیروشیما انداخته شد. برای تاثیر تخریبی بیشتر، بمب به نحوی تنظیم شده بود که 576 متر بالای سطح زمین منفجر شود. انرژی تولید شده توسط این بمب برابر بود با انرژی حاصل از 15 کیلوتن تی‌ان‌تی. فعل و انفعالات اتمی در مرکز این بمب باعث گرمائی حدود چندین میلیون درجه سانتیگراد شد. این گرمای عظیم هر چیزی را تا شعاع یک و نیم کیلومتری مرکز اصابت بمب بطور کلی ذوب نمود. مردمی که از دور دست انفجار "پسرک " را در آسمان هیروشیما مشاهده کردند می‌گفتند که خورشید دیگری را در آسمان دیده‌اند.
دو سوم ساختمان‌های هیروشیما از جمله کارخانه‌های فولادسازی و صنعتی چون میتسوبیشی در اثر این بمباران نابود شدند.تنها چیزی که از شهر باقی ماند ساختمان تالار ترویج صنعتی استانی هیروشیما بود که انفجار، بالای گنبد این بنا رخ می‌دهد و به خاطر قرار گرفتن در کانون مرکزی انفجار، کاملاً ویران نشد.
یکی از آمارهای «متفاوت» درباره کشته شدگان هیروشیما در این واقعه 140 هزار نفر است.
جمعه 26/9/1389 - 22:45
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته