• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 244
تعداد نظرات : 27
زمان آخرین مطلب : 3991روز قبل
آرایشی و زیبایی

 

تقریبا همه خانم‌ها می‌دانند برای تغییر رنگ موهای تیره و روشن کردن آن باید از بی‌رنگ‌کننده‌ها استفاده کنند. (البته بعضی آرایشگران بدون دکلره مو را روشن می?کنند) در آرایشگاه‌ها با دو شیوه محصولات روشن‌کننده را روی مو قرار می‌دهند؛ روش اول که قدیمی‌تر است، استفاده از کلاه پلاستیکی مخصوص است...


در این روش موها را به صورت دسته‌های کوچک از سوراخ‌های ظریف کلاه بیرون می‌کشند و با ماده مخصوص بی‌رنگ می‌کنند. روش دیگر پیچاندن موها داخل فویل آلومینیومی است. از این روش به دلیل اینکه درجه بی‌رنگ‌شدن مو و انتخاب تعداد دسته‌های مو قابل‌تغییر است، بیشتر استفاده می‌شود بی‌رنگ کردن موها با این روش‌ها به دلیل اینکه ماده بی‌رنگ‌کننده با پوست سر تماس پیدا نمی‌کند، از بی‌رنگ‌کردن همه سر بهتر است و خطر تحریک و ایجاد حساسیت کاهش می‌یابد. رگه‌رگه‌ رنگ کردن و قلم‌مو کشیدن برای کسانی که مایل هستند بین موهایشان، موهای روشن و بلوند داشته باشند بهتر است چون همه موها درگیر نمی‌شوند و فقط دسته‌ای از آنها که بی‌رنگ شده‌اند، صدمه می‌بینند، اما حتی بی‌رنگ‌کردن با این روش‌های نوین نباید به دفعات انجام شود. بعد از بی‌رنگ شدن موها، حتما باید از شامپو و نرم‌کننده‌ استفاده شود تا درهم‌ گره نخورند و به آسانی شانه شوند.

اگر موی خود را با این روش‌ها روشن کردید، باید دستکاری‌های فیزیکی را به حداقل برسانید و با ملایمت با موها رفتار کنید. سشوار داغ نکشید و فر و صاف کردن مو را محدود کنید زیرا این واکنش شیمیایی باعث صدمه به ساقه موهای شما شده و تا رویش مجدد موهای جدید، باید از این موهای آسیب‌دیده خوب مراقبت کنید.

قبل از رنگ کردن مو، انجام تست پوستی لازم است. قطره‌ای از مخلوط رنگ و ماده فعال‌کننده را روی سطح داخلی بازو نزدیک آرنج بمالید. اگر بعد از 24 ساعت تا 48 ساعت قرمزی و تورمی دیده نشد، می‌توانید از رنگ استفاده کنید

شنبه 27/12/1390 - 22:7
مد و لباس


هرگز عطر را پشت گوش‌هایتان نزنید چون به سرعت با ترشحات پوست در آن ناحیه ترکیب می‌شود و بوی عجیبی خواهد داد....

1.عطر را در فضای بین سینه‌ها استفاده نکنید چون باعث بروز جوش و بثورات پوستی در این نواحی می‌شود.

2.هرگز عطر را به ناحیه زیربغل نزنید زیرا اثر ضدعرق و خوشبوکننده ندارد و وقتی با عرق ترکیب می‌شود، بوی بدی تولید می‌کند.

3.در طول روز می‌توانید عطر را روی مچ دست‌ها، مفاصل پاها و بالای شکم خود استفاده کنید. بهتر است عطر را روی پشت گردن بزنید. این دو توصیه برای اجتناب از واکنش بین پرتوهای ماورای‌بنفش و عطر است چون ترکیب این دو ایجاد حساسیت می‌کند و به پوست آسیب می‌رساند.

 

4.عطر را روی لباس‌های روشن نزنید زیرا ایجاد لکه می‌کند.

5.اگر عطری تازه خریده‌اید، نمونه آن را اواخر عصر امتحان کنید زیرا قدرت بویایی در این زمان از روز زیاد است. در شروع استفاده از عطر تازه، ابتدا آن را روی ناحیه کوچکی از پوست بزنید زیرا اگر حساسیت داشته باشید، درگیری شما کمتر می‌شود. اگر بعد از یک ساعت واکنشی نبود، می‌توانید از عطر استفاده کنید.

6.هنگام استفاده از عطر، آن را روی نقاطی بزنید که نبض وجود دارد مثل روی مچ داخلی دست، پشت زانوها و زیر خط فک نزدیک گوش. نبض باعث پخش‌شدن رایحه می‌شود.

7.عطر را در مکانی سرد و تاریک و دور از نورخورشید نگه دارید زیرا گرما با آن واکنش می‌دهد و خراب می‌شود. بعد از بازکردن در عطر، حداکثر تا 2 سال باید از آن استفاده شود.

8.عطر را روی لوازم تزیینی و جواهرات نزنید زیرا بعضی عطرها باعث تخریب طلا و جواهر می‌شوند.

9.در هوای سرد از عطرهای قوی استفاده کنید زیرا سرما شدت عطر را کم می‌کند و برعکس تابستان‌ها عطر ملایم بزنید.

10.بهترین زمان عطر زدن، درست بعد از حمام است چون منافذ پوست باز هستند و عطر کاملا نفوذ می‌کند. بهتر است در حمام از صابون بدون عطر استفاده کنید به‌خصوص در نواحی‌ای که قرار است عطر بزنید. صابون‌ها و دئودورانت‌ها روی بوی عطر تاثیر می‌گذارند و ترکیب آنها خوشبو نمی‌شود.

11.روش‌های مختلفی برای عطر زدن وجود دارد و روی تاثیرگذاری عطر، مهم است. بهتر است عطر در هوا چندان پراکنده نشود و فاصله آن با ناحیه موردنظرتان زیاد نباشد حتی بهتر است عطر را روی پنبه بزنید و آن را به محل موردنظر بمالید تا بوی آن بیشتر حس شود.

12.اگر صبح یک عطر و عصر عطر دیگری می‌زنید، باید سعی کنید بوی عطر اول از پوستتان حذف شود زیرا ترکیب بوی دو عطر دلپذیر نخواهد بود.

13.سوالی که برای بیشتر آدم‌ها مطرح است، این است که آیا وقتی بیرون از منزل هستیم باید عطر بزنیم؟ استفاده از عطر در محوطه باز و بیرون از منزل، فواید و زیان‌هایی دارد. فایده‌اش این است که می‌توانید از رایحه‌هایی استفاده کنید که درست همان بوی دلپذیری را دارند که بیشتر آدم‌ها دوست دارند مثل رایحه گل‌ها، میوه‌ها یا حتی محل‌های خاص. زیانش هم این است که استفاده از 14.عطرهای شیرین و تند که معمولا در محیط بیرون به کار می‌رود، مشکلی بزرگ ایجاد می‌کند؛ بسیاری از حشرات به این بوها تمایل دارند و جذب آن می‌شوند. پس به این موضوع توجه داشته باشید و سعی کنید عطرهای شیرین استفاده نکنید چون زنبور و مگس را به خود جذب می‌کنند. در پیک‌نیک یا پارک عطر تند نزنید. در محیط‌هایی که پشه زیاد است، اصلا عطر نزنید چون پشه‌ها را جذب می‌کند. اگر هم از آن افرادی هستید که بدون عطر، هیچ جا نمی‌روید، در محیط بیرون از عطرهای بسیار ملایم استفاده کنید.

15.عطر موردنظر را روی کاغذ تست بزنید و حدود 30 سانتی‌متر دور از خودتان بگیرید و آرام تکان دهید تا بو به مشامتان برسد. اگر کاغذ تست‌ نبود، عطر را به فضای بالای سرتان بزنید و وقتی ذرات آن به پایین حرکت کردند، نفس عمیق بکشید تا اولین حسی که از این عطر برایتان به وجود می‌آید، درک کنید. می‌توانید عطر را روی مچ دست اسپری کنید تا با ضربان نبض و گرمای بدن تماس پیدا کند و تغییرات لازمه در آن انجام شود. به این ترتیب متوجه دوام عطر و پایداری آن خواهید شد. بعد از امتحان آن روی مچ دست، مچ دست‌ها را به هم بمالید تا اثر عطر کم شود.

16.عطر، ترکیبی از روغن‌های معطر طبیعی یا صناعی است که در آب و الکل با درجه بالا رقیق می‌شود. تفاوت این ترکیب‌ها در غلظت روغن‌های به کار رفته است. هر چه غلظت روغن‌های معطر بیشتر باشد، ماندگاری عطر بیشتر می‌شود. ادکلن 4 درصد روغن، ادوتوالت 80 درصد تا 15 درصد و حدود 2 ساعت ماندگاری و ادوعطر (ادوپرفیوم) 15 تا 22 درصد روغن معطر و 5-3 ساعت ماندگاری دارد. عطر یا عطر کلاسیک بالاترین غلظت روغن معطر را دارد (بیش از 22 درصد) و 6 ساعت یا بیشتر اثر آن می‌ماند

شنبه 27/12/1390 - 22:5
دانستنی های علمی
نزدیك غروب آفتاب از انجام كارهای دقیق كه تمركز چشم را می طلبد پرهیز كنید، چرا كه در آن لحظه سلول های چشمی در حال تغییراتی هستند تا خود را آماده دید مناسب در شب نمایند و بكارگیری آن ها برای كارهای دقیق به آنها صدمه می زند.
در این زمینه از ائمه معصومین نقل است که می فرمایند:
« مَن‏ْ اَحَبَّ كریمتَیْهِ فَلْیَحْذَرِ المطالعهَ عِنْدَ الغروب » یعنی: « هركس دو گران‌بهای خود (چشم‌هایش) را دوست دارد، از مطالعه هنگام غروب بپرهیزد».
دوشنبه 22/12/1390 - 13:34
بیماری ها
امروزه هر وقت نوزادی شیرخوار دل درد و دل پیچه می گیرد، اولین کاری که برخی از خانواده انجام می دهند دادن عرق نعناع برای رفع نفخ نوزاد می باشد و یا اینکه شربتهای شیمیایی ضد نفخ به کودک می دهند، درحالیکه ممکن است  مشکل چیز دیگری باشد لذا در این خصوص موارد ذیل توصیه می شود:

در چنین حالتی اولین چیزی را که باید کنترل کرد، اجابت مزاج شیرخوار است لذا حتماً مراقبت نمایید تا بچه به ازای هر وعده کامل شیر خوردن، شکمش کار کند، یعنی اگر بعد از هر بار شیر خوردن (که به صورت کامل به بچه داده شود)، شکم بچه کار نکند،

این یعنی بچه یبوست پیدا کرده و به شدت آرامش کودک تحت تاثیر قرار می گیرد و واکنشها و ناراحتی هایی از خود بروز می دهد. در چنین حالتی برای رفع یبوست بچه، دادن مقداری لعاب اسفند توصیه می شود، یعنی مقداری اسفند را داخل آب جوش می ریزید و بعد از چند دقیقه، آنرا صاف می کنید و خیلی کم کم در حد چند قطره، چند بار به بچه می دهید تا یبوستشان را برطرف کند.

تذکر: در صورت یبوست از ملینات فقط یک یا دو بار استفاده کنید. در کودکان از استفاده بی مورد و مکرر از ملینات باید خودداری کرد چون دستگاه گوارش آنان به این ملینات عادت کرده و عملکرد طبیعی خود را از دست خواهد داد.

اگر مشکل از یبوست بچه نباشد در قدم های بعد باید مواردی دیگر مورد بررسی قرار گیرند.
مشکل شایع تر بعدی این است که: فرایند شیردهی خوب انجام نمی شود و یا آروغ بچه را خوب نمی گیرند و بچه دچار نفخ شده است، لذا توصیه می شود در فرایند شیردهی نکات زیر رعایت شود:
مادران باید در موقعیت راحتی به نوزاد شیر بدهند. باید بنشینند و تکیه بدهند و بالشی زیر دستشان بگذارند و به نوزاد شیر بدهند تا هم خودشان در شرایط مناسبی باشند و خسته نشوند و هم نوزاد راحت باشد و با آرامش شیر بخورد، به اصطلاح مادران باید روی یک تخت چهار بالش بنشیند و بچه شیر بدهند چرا که شیر دهی یک مکانیسم ذهنی -  جسمی می باشد.
همچنین به زور نباید سینه را داخل دهان کودک گذاشت چرا که نوزادان مقدار کمی شیر که می خورند، نفس می گیرند و مجدداً شیر می خورند و این امر نیاز به صبر و حوصله مادر دارد.
ضمناً برای جلوگیری از پس زدن سینه مادر توصیه می شود مادران اولاً بهداشت سینه شان را خوب رعایت کنند ثانیاً احوال و تغذیه مناسب آنان باعث طعم مطبوع شیر و علاقه مندی کودک به آن می گردد.
پس از شیردادن حتماً آروغ نوزاد را بگیرید. سر نوزاد را روی شانه خود قرار دهید و آرام آرام به پشت او بزنید تا باد گلو بزند.
برای رفع نفخ نوزادان نیز مادر هر روز یک لیوان جوشانده رازیانه و زیره همراه با عسل میل کنند. به نوزاد هم می توانید بجای داروهای شیمیایی همچون گریپ میكسچر، عرق نعناع یا عرق زنیان گرم کرده که با کمی ترنجبین شیرین کرده اید بخورانید.

همچنین مادران می توانند برای رفع نفخ در نوزاد، خودشان نیز عرق نعناع استفاده کنند و گاهی اوقات یک قاشق چای خوری هم در گلوی بچه بریزند تا نوزاد با آن آشنا شود.

دوشنبه 22/12/1390 - 13:31
بیماری ها
درمان اورژانسی برای افرادی که فشار خون آنها  به طور مداوم بالا و پایین می رود، جوشانده ای  است که  مصرف آن برای تنظیم فشار بسیار عالی  و نافذ است ؛نحوه عملکرد این جوشانده بدین گونه است که فشارهای بالا را پایین آمی آورد و افت فشار  را نیز جبران کرده و افزایش می دهد و به طور کامل فشار خون فرد را تنظیم می کند. نحوه تهیه جوشانده مورد نظر بدین صورت است:

یک لیوان آب، 6 عدد عناب کوبیده شده، 20 عدد برگ زیتون

مواد بالا را بجوشانید و صاف کنید و در یخچال نگهداری نمایید و هر وقت که نیاز شد یک استکان آن را به بیمار دهید ، خواهید دید که بدون هیچ عوارضی  فشار را تنظیم می کند

يکشنبه 21/12/1390 - 19:22
بیماری ها
رفع خارش دست و پا:
اگر خارش دست و پا پیدا کردید، درمان اورژانسی رفع این خارش آن است که به مدت یک ساعت دست و پا را داخل آب بسیار گرم حاوی نمک دریا قرار دهید یا این که آب برگ چغندر را گرم کنید و دست و پا را داخل آن بگذارید و بعد از یک ساعت بیرون آورده و روغن بادام یا کره گاو را بر روی دست و پایتان بمالید.

 

رفع خارش چشم:
اگر دچار خارش چشم شده اید، سفیده تخم مرغ را با نشاسته و گلاب مخلوط کرده و داخل چشم و اطراف چشم خود بمالید.

يکشنبه 21/12/1390 - 19:13
بیماری ها
همان گونه که می دانیم سیبری یکی از مناطق سرد زمین است که نزدیک قطب شمال قرار دارد در این منطقه به علت سرمای شدید هوا مردم به طور مداوم به سینوزیت دجچار می شوند. مردم این ناحیه از کره زمین برای درمان سینوزیت یک روش درمان قطعی و سریع را ابداع کرده اند که بسیار مجرب است، بدین صورت که تخم مرغ را آب پز کرده و پوست آن را می گیرند و به همان صورت داغ تخم مرغ را روی یک طرف صورت گودی مابین بینی و چشم(محل سینوس ها) می گذارند تا این که دیگر گرمای تخم مرغ را نتوانند تحمل کنند،

بلافاصله تخم مرغ را روی طرف دیگر صورت قرار می دهند تا زمانی که تحمل گرما برایشان سخت شود. این عمل را تا زمانی که تخم مرغ گرمای خود را از دست می هد تکرار می نمایند که معمولا 5 تا 6 دقیقه به درازا می کشد. شما حتی می توانید تخم مرغ را دوباره در آب جوش بیندازید و دوباره این عمل را تکرار کنید. توجه داشته باشید هرچه مدت زمان ماندن تخم مرغ در محل بیشتر باشد برای درمان بهتر است به شرطی که پوست صورت آسیبی نبیند. شما پس از 20 دقیقه از پایان کار خواهید دید که از مغز سر شما چیزهایی به حرکت در می آید و سینوس های شما به طور کامل باز می شوند.

يکشنبه 21/12/1390 - 19:10
بیماری ها
کسانی که از درد سنگ کلیه رنج می برند برای تسکین موقت آن به جای خوردن قرص های شیمیایی که جز عوارض بسیار سودی به همراه ندارند، می توانند به روش ذیل عمل نمایند:     حوله ای را آماده کنید و از پشت کمر بر روی کلیه هایتان قرار دهید،سپس اتویی را داغ کرده و به تدریج روی حوله بکشید تا کلیه های شما گرم شود.دقت داشته باشید که گرما به حدی نباشد که باعث سوختن شود.
این کار را چند مرحله انجام دهید خواهید دید که درد کلیه هاتان به آرامی تسکین خواهد یافت.گفتنی است در زمان های گذشته از آجر داغ به جای اتو استفاده می کردند.
ضمناً باید متذکر شد که برای درمان سنگ کلیه، داروی گیاهی و درمان مربوطه وجود دارد.
يکشنبه 21/12/1390 - 19:7
بیماری ها
اگر قسمتی از بدن شما بر اثر زمین خوردن یا برخورد با جسم سختی دچار ضرب دیدگی شد، درمان ذیل جهت تسکین درد و بهبود زخم حاصله توصیه می شود:

اقاقیا، صبر زرد، سورنجان، ماش و گل ارمنی را کوبیده و با آب برگ مورد که تازه آغشته کرده اید در محل کوبیدگی بمالید.
بدین وسیله درد فوراً ساکت شده و سوراخی که در نتیجه آن بوجود آمده فوراً جوش می خورد.

يکشنبه 21/12/1390 - 19:2
بیماری ها
زمانی که دچار افت ناگهانی فشار خون شده اید موارد ذیل جهت درمان اورژانسی توصیه می گردد:

1- مقداری چای دارچین میل نمایید تا به سرعت تاثیر آن را در بالا بردن فشار خونتان مشاهده نمایید برای این کار با توجه به این که تهیه دم نوش از چوب دارچین مقداری زمانبر است و در لحظه اورژانس ممکن است تهیه دم نوش از چوب دارچین موجب صرف زمان گردد، توصیه می شود از پودر دارچین استفاده نمایید و مقداری از پودر آن را داخل آب جوش ریخته، بعد از چند دقیقه که دم کشید با عسل شیرین کنید و میل نمایید.


2- مصرف نمک دریا باعث تعدیل در فشار خون می گردد، اگر دارچین دم دست نبود و امکان مصرف آن را نداشیتد، مصرف مقدار نمک دریا می تواند برای رفع افت فشار خون نافع باشد.

 


3- مصرف شربت زنجبیل و عسل نیز برای بالا بردن فشار خون مفید می باشد.


لازم به ذکر است افرادی که دارای مشکل پایین بودن فشار خون می باشند (نه این که به صورت ناگهانی فشارشان افت کرده باشد)، باید مواد غذایی سرد را با مصلحاتشان میل نمایند و همچنین مصرف گوشت گنجشک در دراز مدت در رفع مشل افت فشار خون آنها مفید بوده و فشار خون را بالا می برد.
در بین گوشت ماکیان، گوشت کبوتر فشار را پایین می آورد، لذا برای افراد دارای فشار خون مصرف این گوشت توصیه می شود.

يکشنبه 21/12/1390 - 19:0
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته