• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 217
تعداد نظرات : 70
زمان آخرین مطلب : 5213روز قبل
فلسفه و عرفان
کودکی با پای برهنه بر روی برفها ایستاده بود و به ویترین فروشگاهی نگاه می کرد زنی در حال عبور او را دید، او را به داخل فروشگاه برد و برایش لباس و کفش خرید و گفت: مواظب خودت باش
کودک پرسید: ببخشید خانم شما خدا هستید؟
زن لبخند زد و پاسخ داد: نه من فقط یکی از بنده های خدا هستم.
کودک گفت: می دانستم با او نسبتی داری
شنبه 22/12/1388 - 1:6
فلسفه و عرفان

روزی، سنگتراشی که از کار خود ناراضی بود و احساس حقارت می کرد، از نزدیکی خانه بازرگـانی رد می شد. در باز بود و او خانه مجلل، باغ و نوکران بازرگان را دید و به حال خود غبطه خورد و با خود گفت: این بازرگان چقدر قدرتمند است! و آرزو کرد که مانند بازرگان باشد.
در یک لحظه، او تبدیل به بازرگانی با جاه و جلال شد. تا مدت ها فکر می کرد که از همه قدرتمند تر است، تا این که یک روز حاکم شهر از آنجا عبور کرد، او دید که همه مردم به حاکم احترام می گذارند حتی بازرگانان. مرد با خودش فکر کرد: کاش من هم یک حاکم بودم، آن وقت از همه قوی تر می شدم!
در همان لحظه، او تبدیل به حاکم مقتدر شهر شد. در حالی که روی تخت روانی نشسته بود، مردم همه به او تعظیم می کردند. احساس کرد که نور خورشید او را می آزارد و با خودش فکر کرد که خورشید چقدر قدرتمند است.
او آرزو کرد که خورشید باشد و تبدیل به خورشید شد و با تمام نیرو سعی کرد که به زمین بتابد و آن را گرم کند.
پس از مدتی ابری بزرگ و سیاه آمد و جلوی تابش او را گرفت. پس با خود اندیشید که نیروی ابر از خورشید بیشتر است، و تبدیل به ابری بزرگ شد.
کمی نگذشته بود که بادی آمد و او را به این طرف و آن طرف هل داد. این بارآرزو کرد که باد شود و تبدیل به باد شد. ولی وقتی به نزدیکی صخره سنگی رسید، دیگر قدرت تکان دادن صخره را نداشت. با خود گفت که قوی ترین چیز در دنیا، صخره سنگی است و تبدیل به سنگی بزرگ و عظیم شد.
همان طور که با غرور ایستاده بود، ناگهان صدایی شنید و احساس کرد که دارد خرد می شود. نگاهی به پایین انداخت و سنگتراشی را دید که با چکش و قلم به جان او افتاده است!



پنج شنبه 20/12/1388 - 1:11
بیماری ها


بدن انسان همچون ماشین عظیم، پیچیده و کامل است که با گردش خون، هورمونها و دیگر موادّحیاتی، در نهایت ظرافت و هماهنگی، دستورات مغز را توسط ماهیچه ها و دیگر اعضای بدن اجرا می کند. در اینجا به برخی نکات ناشناخته ی بدن اشاره می کنیم که این عملکرد فوق را کاملاً باز کرده و اسرار آن را آشکار می کند:

اسید خورنده ی شکم

همواره در این ناحیه از بدن، مایعی خطرناک ترشّح می شود، بله! در شکم ما اسیدی بنام اسید هیدروکلوریک ترشّح می شود، از این اسید در صنعت جهانی برای کار با فلّز استفاده می کنند! این اسید حتّی فولاد را هم نرم می کند، امّا خوشبختانه سیستم غشای داخلی شکم، میزان و چگونگی ترشّح آن را در حدّی کنترل می کند که تنها به راحتی هضم غذا کمک کند.

وضعیت جسمانی بر حافظه شما تأثیر می گذارد

آیا تا به حال پیش آمده، مراسم سالگردی را مثل، توّلد یا ازدواج و ... فراموش کنید؟ حافظه ی ما کاملاً با حواسّ مختلف بدن ما، رابطه ای وابسته و مستقیم دارد، شاید یک بوی عطر یا صدایی، یادآور سالهای کودکی یا اتّفاقی در آن زمان شود. همانطور که طبق تحقیقات و مطالعات، اسرار این ارتباط بررسی و کشف شده است، برای مثال، برای درمان بیماری فراموشی موقت، بهترین راه، قرارگرفتن بدن و حواسّ آن، در همان حالت اتّفاق یا حادثه ناگوار قبل است، تا فرد از فراموشی خارج شود. (برای مثال، اگر شخصی در اثر حادثه ای مثل آتش سوزی حافظه ی خود را از دست داده باشد، در صورتی که این صحنه بطور صوری در مقابل چشمان وی قرار گیرد و همان حسّ چند سال پیش به او دست دهد، کلّ حافظه وی برمی گردد.)

تراکم استخوان و املاح معدنی

استخوانها حکم اساسی در حرکات ماهیچه ها و حرکات ارادی ما دارند، که استحکام و تراکم آنها بستگی به میزان کلسیم و فسفات بدن دارد، همچنین وجود مقدار لازم کلسیم و فسفات بدن همواره سبب کنترل ماهیچه ها و اعصاب بدن نیز می شوند. در صورت اختلال در میزان این عناصر، وجود برخی هورمون ها سبب شکنندگی استخوان ها می شوند، بنابراین جهت جلوگیری از پوکی استخوان، همواره باید مقدار و تعادل این عناصر را در بدن کنترل کرد.

مغز 20 % مواد وارده (اکسیژن و انرژی) را مصرف می کند!

درست است که مغز تنها 2 درصد از وزن بدن را گرفته است، امّا همین عضو کوچک، حدود 20 درصد اکسیژن و انرژی وارده به بدن را مصرف می کند. عملکرد صحیح مغز، توسط سه شریان اصلی انجام می گیرد که دائماً باید سرشار از اکسیژن باشند، در صورت هرگونه عدم اکسیژن رسانی به یکی از آنها، موجب نقض یا گرفتگی این عروق می شود و متعاقباً به دلیل عدم انرژی رسانی به نسوج مغز، آن بخش از مغز از کار می افتد. (سکته مغزی)



با رسیدن به سنّ بلوغ، ساختار مغز دوباره شکل گرفته و برخی نواقص ذهنی آن کامل می شود.

همگی ما می دانیم که برای رسیدن به بلوغ فکری و رشدی بدن، ترشّح هورمونهایی خاصّ در بدن لازم است، امّا چرا در سنّ بلوغ این تحوّل با ناهنجاری های رفتاری همراه است؟ برای مثال، ترشّح توسترون، مستقیماً بر اعصاب نخاعی از مغز تا ... تأثیر می گذارد و در نتیجه این تغییرات عصبها، ناهنجاری های رفتاری و علائمی چون، عدم تمرکز بر تصمیم گیری صحیح، عدم ثبات عاطفی و ... در سنین بلوغ دیده می شود.

موهای داخلی بدن سبب حرکت ترشّحات می شوند

موهای داخلی که به نام سلولهای مودار یا سیلیا معروفند، بر عملکردهای بدن از هضم تا شنوایی تأثیرگذارند. بطور مثال موهای بینی سبب خروج ترشّحات مخاط بینی از راه گلو و سوراخ بینی می شوند، این عمل، مخصوصاً هنگام سرماخوردگی سبب دفع ترشّحات چرکی می شود.

رشد جمجمه و عواقب آن

سیر تکامل جمجمه همیشه هم کامل و مفید نیست، اگر قرار بود رشد انسان همین طور به سوی تکامل پیش رود، باید بال در می آوردیم و پرواز می کردیم!، برای مثال دندان عقل، جز یک خرج عمل جراحّی، مصرف دیگری ندارد، هرچند زمان های قدیم، آن را جزء دندان های آسیاب، به حساب می آوردند و آن را نمی کشیدند، امّا حقیقت این است که همزمان با رشد جمجمه، ساختار دهان و فک، به اندازه کافی رشد نکرده که بتواند دندان عقل را در خود جا دهد، در نتیجه سبب فشردگی دندان ها و عواقب بعدی خواهد شد.

خنده و تأثیر آن

شاید تا به حال دیدید که اگر روبروی کسی که دائماً خمیازه می کشد و بی حال است بنشینید، شما نیز همچون او، انرژی منفی گرفته و بی حوصله می شوید. در مقابل، امروزه علم روانشناسی ثابت کرده است، تعامل با افراد خنده رو، تأثیرات مثبت در فرد مقابل دارد، بطوری که حتّی با شنیدن صدای خنده ی آنها، ناخودآگاه اعصاب مغز شما در شما تحوّلات مثبت و نشاط را به خود می گیرد. نتیجه اینکه، بی حوصلگی، گریه و خنده اطرافیان، همواره حتّی بدون آنکه خودتان بخواهید بر اعصاب و روحیّه شما تأثیرگذارند.

پوست هر انسانی چهار نوع رنگدانه دارد

میزان و چگونگی ترکیب چهار نوع رنگدانه در انسان، همواره تعیین کننده رنگ پوست است. رنگدانه ی شیری رنگ که رنگ خود غشای خارجی پوست است، رنگ هاله ای قرمز که در اثر عبور خون از رگ ها متصاعد می شود، رنگ زرد غشای داخلی پوست و در آخر، رنگ قهوه ای تیره مایل به بنفش که در اثر اشعات ماورای بنفش در محیط در پوست ایجاد می شود، به این ترتیب مقدار این چهار رنگدانه و چگونگی ترکیب آن، سفیدپوست، سرخ پوست، سیاه پوست و زردپوست بودن انسان ها تعیین می گردد.
پنج شنبه 20/12/1388 - 0:52
آلبوم تصاویر

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

چهارشنبه 19/12/1388 - 1:10
آلبوم تصاویر
نه از تند روی نتیجه گرفتی نه از این کند رویهات
چهارشنبه 19/12/1388 - 0:42
فلسفه و عرفان
پادشاهی می خواست نخست وزیرش را انتخاب کند. چهار اندیشمند بزرگ کشور فراخوانده شدند.
آنان را در اتاقی قرار دادند و پادشاه به آنان گفت که: «در اتاق به روی شما بسته خواهد شد و قفل اتاق، قفلی معمولی نیست و با یک جدول ریاضی باز خواهد شد، تا زمانی که آن جدول را حل نکنید نخواهید توانست قفل را باز کنید. اگر بتوانید مسئله را حل کنید می توانید در را باز کنید و بیرون بیایید».
پادشاه بیرون رفت و در را بست. سه تن از آن چهار مرد بلافاصله شروع به کار کردند. اعدادی روی قفل نوشته شده بود، آنان اعداد را نوشتند و با آن اعداد، شروع به کار کردند.
نفر چهارم فقط در گوشه ای نشسته بود. آن سه نفر فکر کردند که او دیوانه است. او با چشمان بسته در گوشه ای نشسته بود و کاری نمی کرد. پس از مدتی او برخاست، به طرف در رفت، در را هل داد،
باز شد و بیرون رفت!
و آن سه تن پیوسته مشغول کار بودند. آنان حتی ندیدند که چه اتفاقی افتاد!
که نفر چهارم از اتاق بیرون رفته.
وقتی پادشاه با این شخص به اتاق بازگشت، گفت: «کار را بس کنید. آزمون پایان یافته.
من نخست وزیرم را انتخاب کردم». آنان نتوانستند باور کنند و پرسیدند:
«چه اتفاقی افتاد؟ او کاری نمی کرد، او فقط در گوشه ای نشسته بود. او چگونه توانست
مسئله را حل کند؟» مرد گفت: «مسئله ای در کار نبود. من فقط نشستم و نخستین
سؤال و نکته ی اساسی این بود که آیا قفل بسته شده بود یا نه؟ لحظه ای که این احساس را کردم فقط در سکوت مراقبه کردم. کاملأ ساکت شدم و به خودم گفتم که از کجا شروع کنم؟
نخستین چیزی که هر انسان هوشمندی خواهد پرسید این است که آیا واقعأ مسأله ای وجود دارد، چگونه می توان آن را حل کرد؟ اگر سعی کنی آن را حل کنی تا بی نهایت به قهقرا خواهی رفت؛
هرگز از آن بیرون نخواهی رفت. پس من فقط رفتم که ببینم آیا در، واقعأ قفل است یا نه و دیدم قفل باز است».
پادشاه گفت: «آری، کلک در همین بود. در قفل نبود. قفل باز بود. من منتظر بودم که یکی از شما پرسش واقعی را بپرسد و شما شروع به حل آن کردید؛ در همین جا نکته را از دست دادید. اگر تمام عمرتان هم روی آن کار می کردید نمی توانستید آن را حل کنید.
این مرد، می داند که چگونه در یک موقعیت هشیار باشد. پرسش درست را او مطرح کرد».

این دقیقا مشابه وضعیت بشریت است، چون این در هرگز بسته نبوده است!
خدا همیشه منتظر شماست.انسان مهم ترین سوال را از یاد برده است... و سوال این هست:
من که هستم...!؟
چهارشنبه 19/12/1388 - 0:33
طنز و سرگرمی
وزی، وقتی هیزم شکنی مشغول قطع کردن یه شاخه درخت بالای رودخونه بود، تبرش افتاد تو رودخونه.

وقتی در حال گریه کردن بود یه فرشته اومد و ازش پرسید: چرا گریه می‌کنی؟

هیزم شکن گفت که تبرم توی رودخونه افتاده. فرشته رفت و با یه تبر طلایی برگشت. " آیا این تبر توست؟" هیزم شکن جواب داد: " نه.

فرشته دوباره به زیر آب رفت و این بار با یه تبر نقره ای برگشت و پرسید که آیا این تبر توست؟ دوباره، هیزم شکن جواب داد: نه

فرشته باز هم به زیر آب رفت و این بار با یه تبر آهنی برگشت و پرسید آیا این تبر توست؟

جواب داد: آره. فرشته از صداقت مرد خوشحال شد و هر سه تبر را به او داد و هیزم شکن خوشحال روانه خونه شد.



یه روز وقتی داشت با زنش کنار رودخونه راه می‌رفت زنش افتاد توی آب.

هیزم شکن داشت گریه می‌کرد که فرشته باز هم اومد و پرسید که چرا گریه می‌کنی؟

اوه فرشته، زنم افتاده توی آب
فرشته رفت زیر آب و با یه زن جوان و  زیبا برگشت و پرسید: زنت اینه؟

هیزم شکن فریاد زد" آره "
فرشته عصبانی شد. " تو تقلب کردی، این نامردیه"
هیزم شکن جواب داد: اوه، فرشته من منو ببخش.
سوء تفاهم شده. میدوونی، اگه به این نه" میگفتم تو میرفتی و با یه زن زیباتر می‌اومدی و باز هم اگه به آن "نه" میگفتم تو میرفتی و با زن خودم می‌اومدی و من هم میگفتم آره. اونوقت تو هر سه تا رو به من می‌دادی

اما فرشته، من یه آدم فقیرم و توانایی نگهداری سه تا زن رو ندارم، و به همین دلیل بود که این بار گفتم آره...
چهارشنبه 19/12/1388 - 0:28
دانستنی های علمی
"ترین" ها ،همواره مورد توجه بوده اند ؛ از ثروتمند ترین آدم ها گرفته تا پرفروش ترین فیلم ها و از معتبرترین ایرلاین ها تا بالاترین امید به زندگی در کشورهای مختلف. این موضوعی است که ویژه نامه نوروزی همشهری نیز بدان علاقه نشان داده و ترین های سال 88 را معرفی نموده است. مروری بر این فهرست بلند بالا حتماً جالب و خواندنی خواهد بود.

پرفروش ترین بازی ها در سال 88

1- تناسب اندام wii (مخصوص نینتندو)
2- wii پلی (مخصوص نینتندو)
3- پوکمون نسخه پلاتینیوم (مخصوص نینتندو)
4- ماریوکارت (مخصوص نینتندو)
5- دشمن شرور (مخصوص xbox 360)
6- منطقه کشتن 2
7- صدای ماموریت: جهان در جنگ
8- دشمن شرور (مخصوص ps3)
9- جنگ نورانی
10- جنگجویان خیابانی 4


خبرسازترین برنامه های تلویزیونی در سال 88

1- مناظره های انتخابات ریاست جمهوری
2- 90
3- رو به فردا
4- 20:30
5- شوک
6- دو قدم مانده به صبح
7- فوتبال برتر
8- گفت و گوی ویژه خبری
9- مکث
10- مجله خبری 19


حوادث حمل و نقلی در سال 88

1- سقوط توپولوف 154 شرکت هواپیمایی کاسپین در مسیر تهران- ایروان در حوالی قزوین و کشته شدن 168 نفر
2- تصادف اتوبوس حامل زائران عتبات عالیات در کرمانشاه و کشته شدن 30 نفر
3- سانحه ایلوشین 76 شرکت هواپیمایی آریا در فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد و کشته شدن 18 نفر
4- واژگونی یک دستگاه اتوبوس در محور توره- اراک و کشته شدن 14 نفر
5- تصادف دو دستگاه وانت در محور زاهدان- بم در سیستان و بلوچستان و کشته شدن 9 نفر
6- خروج توربوترن تهران- مشهد در حوالی جغالی و کشته شدن 8 نفر
7- تصادف 2 خودرو با بونکر گاز در محور دیلم- گناوه در بوشهر و کشته شدن 7 نفر
8- برخورد اتوبوس حامل دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات شیراز با کامیون و کشته شدن 6 نفر
9- تصادف اتوبوس حامل زائران ایرانی در سوریه و کشته شدن 4 نفر
10- سقوط بالگرد سی 204 نیروی انتظامی در حوالی شهریار و کشته شدن 3 نفر


محبوب ترین کتاب ها در سال 88

1- آفتاب پرست نازنین- محمدرضا کاتب (نشر ققنوس)
2- یوسف آباد خیابان سی و سوم- سینا دادخواه (نشر چشمه)
3- توپ شبانه - جعفر مدرس صادقی (نشر مرکز)
4- ناپیدا- پل استر ترجمه خجسته کیهان (نشر افق)
5- ابر صورتی- علیرضا محمودی ایرانمهر (نشر چشمه)
6- جاده - کورمک مک کارتی- ترجمه حسین نوش آذر (نشر مروارید)
7- ظرافت جوجه تیغی- موریل باربری- ترجمه مرتضی کلانتریان (نشر آگاه)
8- آلیس- یودیت هرمان- ترجمه محمود حسینی نژاد (نشر افق)
9- سرزمین گوجه های سبز- هرتا مولر- ترجمه غلامحسین میرزاصالح (نشر مازیار)
10- بهار 63- مجتبی پور محسن (نشر چشمه)


پرفروش ترین آلبوم های موسیقی سال ایران

1- رندان مست- محمدرضا شجریان
2- رسوایی زمانه- علیرضا افتخاری
3- مایه ناز- سالار عقیلی
4- ترانه های جنوب- سهیل نفیسی
5- سفر عسرت- شهرام ناظری
6- یکی بود یکی نبود- رضا صادقی
7- کما 2- حمید عسکری
8- 14- علی لهراسبی
9- با مردم بیگانه- فرمان فتحعلیان
10- دوست قدیمی- بابک سفرنژاد


محبوب ترین تلفن های همراه جهان

1- HTCHero
2- HTCHD2
3- آیفون 3GS اپل
4- سامسونگ Genio Touch
5- سونی اریکسون satio
6- palm pre
7- نوکیا 5800 (Express Music)
8- نوکیا N900
9- ال جی شکلات BL40
10- بلک بری curve8520


با کیفیت ترین خودروها در سال 88

1- بنز E280
2- مزدا 3
3- نیسان ماکسیما
4- سوزوکی گرند ویتارا
5- سیتروئن زانتیا
6- تندر 90 ایران خودرو
7- تندر 90 پارس خودرو
8- پژو 206
9- پژو 206 SD
10- ریو


محبوب ترین خودروها در سال 2009

1- مرسدس SLSAMG
2- تویوتا IQ
3- فراری 458 ایتالیا
4- تویوتا پریوس
5- پورشه پانامرا
6- مرسدس E مدل برلین
7- پژو 308 سی سی
8- آلفا رومئو میتو
9- فولکس واگن مدل پولو
10- ولو xc60


محبوب ترین سریال های تلویزیونی در سال 88

1- یوسف پیامبر
2- جومونگ
3- شمس العماره
4- مسافران
5- دل نوازان
6- پنجمین خورشید
7- پرستاران
8- به کجا چنین شتابان
9- رستگاران
10- در چشم باد


پرفروش ترین فیلم ها در سال 2009

1- آواتار
2- هری پاتر و شاهزاده نیمه خونین
3- عصر یخبندان: پیدایش دایناسورها
4- ترنسفورمرز: انتقام فالن
5- بالا (انیمیشن)
6- 2012
7- تیویلایت ساگا: ماه جدید
8- فرشته ها و دیوها
9- هنگ آور
10- شب در موزه


برترین کشف های فضایی در 2009

1- کشف پوسته ستاره ای 10 میلیارد بار سخت تر از فولاد
2- کشف امکان وجود حیات آبزیان در قمر مشتری
3- کشف 32 سیاره جدید در خارج از منظومه خورشیدی
4- ارائه نقشه ای از سیاره های شناخته شده در منظومه خورشیدی و فراتر از آن
5- کشف آب مایع در مریخ
6- کشف این که اکثر سیاره های کشف شده از اقیانوس هیا غیرمنجمد برخوردارند
7- اثبات این نظریه که ذراتی بزرگ تر از کهکشان ها جهان را پر کرده اند
8- اثبات وجود اولین سواحل باستانی در مریخ
9- اثبات وجود آب در کره ماه
10- کشف ستاره دنباله داری با دو دنباله سبز رنگ


مهم ترین دستاوردهای پزشکی در سال 2009

1- ساخت موثرترین دستگاه برای درمان شش های بیمار
2- ساخت دستگیره دری که هرگز آلوده نمی شود
3- ساخت مدرن ترین بیمارستان جهان در "سیلیکن ولی" آمریکا
4- ورود نسل جدید سیستم های کمک شنوایی برای استفاده در طول شبانه روز
5- ساخت اسفنج هایی که سامانه هشدار دهنده دارند و هرگز در بدن بیمار جا نمی مانند
6- اختراع کلاه ایمنی برای شاد بودن به منظور درمان بیماران عصبی
7- ساخت نخستین عینک جهان با فوکوس قابل تنظیم
8- ساخت ماسک بهداشتی و فن آوری ضد ویروس آنفلوآنزا
9- اختراع پانسمان جادویی
10- ساخت کلاه جدید ایمنی برای مراقبت از سر افراد دارای مشاغل خطرناک


آلوده ترین شهرهای جهان در سال 2009

1- لینفن- چین
2- تیانینگ- چین
3- سوکیندا- هند
4- واپی- هند
5- لااورویا- پرو
6- روژینسک- روسیه
7- نوریلسک- روسیه
8- چرنوبیل- اوکراین
9- سومگاییت- آذربایجان
10- کابوه- زیمبابوه


ناامن ترین کشورهای دنیا در سال 2009

1- سومالی
2- زیمبابوه
3- سودان
4- چاد
5- جمهوری دموکراتیک کنگو
6- عراق
7- افغانستان
8- جمهوری آفریقای مرکزی
9- گینه
10- پاکستان


پیش بینی بیشترین رشد اقتصادی در سال 2010

1- قطر: 24.5 درصد
2- چین: 8.6 درصد
3- کنگو (برازاویل): 8 درصد
4- ترکمنستان: 8 درصد
5- اتیوپی: 7 درصد
6- ازبکستان: 7 درصد
7- جیبوتی: 6.5 درصد
8- سریلانکا: 6.3 درصد
9- هندوستان: 6.3 درصد
10- عراق: 6.2 درصد


ثروتمندترین مردان جهان در سال 2009

1- بیل گیتس (آمریکایی)
2- وارن بوفت (آمریکایی)
3- کارلوس اسلیم هلو و خانواده (مکزیکی- لبنانی)
4- لارنس الیسن (آمریکایی)
5- اینگوارد کامپارد و خانواده (سوئدی)
6- کارل آلبراخت (آلمانی)
7- موکش آمبانی (هندی)
8- لاکشمی میتال (هندی)
9- تئو آلبراخت (آلمانی)
10- آمانسیو اورتگا (اسپانیایی)


بهترین خطوط هواپیمایی دنیا در سال 2009

1- کتی پاسفیک (هنگ کنگ)
2- هواپیمایی سنگاپور
3- هواپیمایی آسیانا (کره جنوبی)
4- هواپیمایی قطر
5- هواپیمایی امارات
6- کانتاس (استرالیا)
7- خطوط هواپیمایی الاتحاد (عربستان)
8- ایرنیوزلند
9- هواپیمایی مالزی
10- خطوط خوایی تای (تایلند)


متوسط بیشترین طول عمر در سال 2009

1- ژاپن: 82.1
2- استرالیا: 81.6
3- کانادا: 81
4- سوئد: 80.9
5- فرانسه: 80.9
6- سوئیس: 80.8
7- نیوزلند: 80.3
8- اسپانیا: 80
9- نروژ: 79.9
10- یونان: 79.6


گران ترین شهرهای جهان در سال 2009

1- مونت کارلو- موناکو
2- مسکو- روسیه
3- لندن- انگلستان
4- توکیو- ژاپن
5- هنگ کنگ- هنگ کنگ
6- نیویورک- آمریکا
7- پاریس- فرانسه
8- سنگاپور- سنگاپور
9- رم- ایتالیا
10- بمبئی- هندوستان


ارزشمندترین مقام های ورزشی ایران در سال 88

1- قهرمانی تیم ملی بسکتبال در جام ملت های آسیا
2- نایب قهرمانی تیم ملی والیبال در مسابقات قهرمانی آسیا
3- نایب قهرمانی کشتی فرنگی در مسابقات جهانی دانمارک
4- انتخاب تیم ملی فوتسال به عنوان برترین تیم جهان
5- راه یابی تیم ملی جوانان ایران به مرحله دوم جام جهانی جوانان نیجریه
6- نایب قهرمانی تیم ملی تکواندو در مسابقات جهانی دانمارک
7- نایب قهرمانی تیم ملی ووشو در مسابقات جهانی
8- قهرمانی نوشاد عالمیان در مسابقات تنیس روی میز پروتور نوجوانان
9- قهرمانی تیم والیبال پیکان در جام باشگاه های آسیا
10- حضور نخستین ورزشکار زن ایرانی در المپیک زمستانی
چهارشنبه 19/12/1388 - 0:18
فلسفه و عرفان

جغدی روی کنگره های قدیمی دنیا نشسته بود. زندگی را تماشا میکرد. رفتن و ردپای آن را. و آدمهایی را می دید که به سنگ و ستون، به در و دیوار دل می بندند. جغد اما می دانست که سنگ ها ترک می خورند، ستون ها فرو می ریزند، درها می شکنند و دیوارها خراب می شوند. او بارها و بارها تاجهای شکسته، غرورهای تکه پاره شده را لابلای خاکروبه های کاخ دنیا دیده بود. او همیشه آوازهایی درباره دنیا و ناپایداری اش می خواند و فکر می کرد شاید پرده های ضخیم دل آدمها، با این آواز کمی بلرزد.
روزی کبوتری از آن حوالی رد می شد، آواز جغد را که شنید، گفت: بهتر است سکوت کنی و آواز نخوانی. آدمها آوازت را دوست ندارند. غمگین شان می کنی. دوستت ندارند. می گویند بدیمنی و بدشگون و جز خبر بد، چیزی نداری.
قلب جغد پیر شکست و دیگر آواز نخواند.
سکوت او آسمان را افسرده کرد. آن وقت خدا به جغد گفت: آوازخوان کنگره های خاکی من! پس چرا دیگر آواز نمی خوانی؟ دل آسمانم گرفته است.
جغد گفت: خدایا! آدمهایت مرا و آوازهایم را دوست ندارند.
خدا گفت: آوازهای تو بوی دل کندن می دهد و آدمها عاشق دل بستن اند. دل بستن به هر چیز کوچک و هر چیز بزرگ. تو مرغ تماشا و اندیشه ای! و آن که می بیند و می اندیشد، به هیچ چیز دل نمی بندد. دل نبستن سخت ترین و قشنگ ترین کار دنیاست. اما تو بخوان و همیشه بخوان که آواز تو حقیقت است و طعم حقیقت تلخ.
جغد به خاطر خدا باز هم بر کنگره های دنیا می خواند و آنکس که می فهمد، می داند آواز او پیغام خداست
.
سه شنبه 18/12/1388 - 14:40
بیماری ها

قلب انسان یکی از شگفتی های بدن و از اندامهایی است که مشاهده تصاویر دقیق از بیرون و درون آن در حالت زنده جز در موارد خاص شاید چندان امکانپذیر نباشد اما پرتونگاری به خوبی توانسته است آنچه در قلب انسان می گذرد را آشکار کند.

تکنیک آنژیوگرافی شیوه ای رایج از تصویربرداری از عروق خونی با کمک مواد رنگی و پرتونگاری به منظور تشخیص انسداد عروق خونی در بدن و قلب، تصویری زیبا از قلب سالم انسان را به همراه جزئیات دقیقی از عروق خونی آن خلق کرده است.

 

 

 

 

 

 مایع رنگی غیر شفافی که در این شیوه به رگهای فرد تزریق می شود می تواند کوچکترین گرفتگی را در رگهای خونی آشکار سازد به بیانی دیگر باریک بودن بیش از حد رگها نمایانگر وجود بیماری های شریانی در فرد است.

 

 

  

سه شنبه 18/12/1388 - 14:36
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته