• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 14564
تعداد نظرات : 49
زمان آخرین مطلب : 1381روز قبل
ایرانگردی


شهردار منطقه 4 تهران گفت: با نواختن زنگ تحرک در بوستان پلیس، ایستگاه های فعالیت بدنی منطقه 4 در 80 بوستان آغاز بکار می کنند.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه چهار تهران سید علیرضا حسینی شهردار منطقه 4 با بیان اینکه ایجاد شادی و شور و نشاط در میان شهروندان از اولویت های مهم سال جاری خواهد بود گفت: به منظور ایجاد فضای مفرح و شاد د بین خانواده ها و افزایش سلامت جسمی و روانی شهروندان، در سال جاری با اجرای برنامه های سلامت محور بوستان های منطقه 4 میزبان عموم شهروندان خواهند بود.
وی افزود: با به صدا درآمدن زنگ تحرک ایستگاه های فعالیت بدنی در بوستان پلیس منطقه 4 ، به طور رسمی فعالیت های ورزشی در بوستان های منتخب آغاز بکار می کنند.
وی با تاکید به نقش ورزش همگانی در افزایش مشارکت شهروندان افزود: ایستگاه های فعالیت بدنی با هدف افزایش سطح مشارکت ،نشاط و شادابی شهروندان و با ایجاد فضای ایمن و مناسب برای ورزش و به منظور غنی سازی اوقات فراغت ارتقاء روحیه و سطح سلامت میزبان شهروندان منطقه خواهند بود.
شهردار منطقه در ادامه گفت : ایستگاه های فعالیت بدنی در 80 بوستان‌ و مجموعه‌های ورزشی سطح منطقه بین ساعت ۷ تا 9صبح هر روز باحضور مربیان مجرب خانم و آقا به صورت رایگان میزبان شهروندان هستند.
گفتنی است این مراسم با حضور شهردار منطقه4 ، مدیران ورزشی شهرداری تهران، نمایندگان فدراسیون ورزشی و جمع کثیری از ورزشکاران شمال شرق تهران پنج شنبه 6 اردیبهشت دربوستان پلیس برگزار می شود.

 



چهارشنبه 5/2/1397 - 19:29
ایرانگردی




معاون امور شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 6 از انسداد فضای ناایمن پل حافظ خبر داد و گفت: زیر پل فضای مناسبی برای تجمع كارتن خوابها بود كه با عملیات مسدود كردن این فضا مشكل فوق مرتفع شد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 6، افشین خدامی همچنین از نگهداشت روزانه و مستمر پل حافظ خبر داد و گفت: پل حافظ از جمله مکان های پر تردد شهر است که پاکسازی و نگهداری آن به صورت روزانه صورت می گیرد تا امکان رشد و نمو جانوران مضر شهری وجود نداشته باشد.
او همچنین از مجموعه اقدامات معاونت خدمات شهری برای مقابله با جانوران مضر شهری خبر داد و گفت: با توجه به نزدیک شده به فصل گرما و ازدیاد جمعیت موش کلونی های این جانور مضر شهری شناسایی شده و نسبت به جمع آوری آن ها اقدام شده است.
خدامی با بیان اینکه همچنین نظافت جوی ها و فاضلاب های شهری به صورت مستمر صورت می گرد گفت: سمپاشی این مکان ها نیز صورت گرفته و به وسیله پلاکاردهایی راه های مبارزه با موش به اطلاع شهروندان رسانده شده است.
معاون امور شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 6 تاکید کرد: جمع آوری روزانه و مرتب زباله های شهری نیز تاثیر بسزایی در کاهش جمعیت موش دارد و بر همین اساس از شهروندان درخواست می شود سر ساعت 21 شب زباله های خود را در سطل های جمع آوری زباله بگذارند.

چهارشنبه 5/2/1397 - 19:22
ایرانگردی



با هدف بهره گیری از پتانسیل و ظرفیت های بخش مرکزی شهر تهران برای سرمایه گذاری و درآمدزایی و توسعه گردشگری در حوزه بافت تاریخی پایتخت، نشست تدوین برنامه عملیاتی شهرداری منطقه 11 برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 11، دومین نشست از سلسله نشست های تدوین برنامه عملیاتی منطقه 11 تهران در راستای تدوین چشم انداز توسعه در برنامه 5 ساله و چشم انداز 1402 اهداف و برنامه ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
ایمان درودی معاون برنامه ریزی و توسعه شهری منطقه 11، در ارتباط با مهم ترین اهداف گفت: در تدوین برنامه عملیاتی برنامه 5 ساله شهرداری منطقه 11 دو هدف در اولویت قرار دارد که اولین هدف بهره گیری از پتانسیل و ظرفیت های منطقه جهت سرمایه گذاری و درآمدزایی است و دومین هدف توسعه گردشگری در حوزه بافت تاریخی منطقه است.
درودی همچنین افزود: علاوه بر طراحی چشم انداز توسعه و برنامه عملیاتی سالیانه بر اساس نیازها، ظرفیت ها و پتانسیل منطقه موضوعاتی که از مسائل کلان شهر تهران شمرده می شوند نیز در برنامه های عملیاتی در نظر گرفته می شوند.
وی همچنین بر تطبیق بودجه سالیانه با اهداف جشم انداز 5 ساله تاکید کرد و افزود:کمیته برنامه ریزی منطقه 11 نشست های خود را با جدیت پیش می برد تا اهداف و چشم انداز ها، برنامه عملیاتی و طراحی بودجه متناسب با آن در نهایت به رشد و توسعه منطقه 11 در چشم انداز 1402 منجر شود.

چهارشنبه 5/2/1397 - 19:20
ایرانگردی


 

احسان بیسادی طی حكمی از سوی مدیر عامل شركت بهره بردرای متروی تهران به عنوان سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی این شرکت منصوب شد.

 به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه ، مهندس فرنوش نوبخت صبح امروزچهارشنبه 5 اردیبهشت ماه97 ضمن تشکر از فعالیت های بنی حسن معاون فرهنگی و اجتماعی سابق، گفت: فعالیت های فرهنگی و اجتماعی خوبی در متروی تهران و حومه انجام شده و در مدت زمانی كه ایشان معاونت فرهنگی اجتماعی شركت بهره بردرای متروی تهران را بر عهده داشتند به خوبی توانستند مسئولیت خود را انجام دهند.

وی تصریح كرد: بخش فرهنگی متروی تهران به خوبی جای خود را در بین مسافران و شهروندان پیدا كرده و خروجی برنامه های فرهنگی تا به امروزخوب بود. و این كار معاون جدید را سخت می كند و باید تلاش مضاعفی داشته باشد تا بتواند مخاطبان بیشتری را جذب كند.

نوبخت در ادامه با اشاره به اینكه متروی تهران و حومه روزانه یك میلیون 800 هزار نفر مسافر دارد افزود: این میزان مخاطب از جمعیت برخی شهرهای بزرگ ایران هم بیشتر است و همین سلایق و قشرهای مختلف كه درفصل های متفاوت تقاضاهای متفاوتی دارند كار را سخت تر كرده است امیدوارم با این تغییرات بتوانیم شاهد افزایش مشاركت بیشتر شهروندان و شهرداری های نواحی مختلف با معاونت فرهنگی شركت بهره برداری متروی تهران و حومه باشیم.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه از همه معاونین ومدیران خواست همكاری لازم را برای هم افزایی و همدلی، فعالیت های فرهنگی داشته باشند.

درپایان این مراسم محمد بنی حسن نیز با تشكر از مدیر عامل و همكاران خود در شركت بهره برداری متروی تهران  اظهار داشت: خدمت كردن در این شركت باعث افتخار من بود و آنچه اتفاق افتاد این است كه معاونت فرهنگی اجتماعی شركت بهره برداری متروی تهران ویترین فعالیت های فرهنگی شهرداری شد و این را مدیون تلاش همكاران اینجانب در این بخش هستم.

در پایان با اهدا لوح از زحمات محمد بنی حسن تقدیر و حكم، احسان بیسادی توسط مهندس نوبخت مدیرعامل شركت بهره برداری متروی تهران و حومه اهدا شد.

چهارشنبه 5/2/1397 - 19:9
ایرانگردی

 

شهردار منطقه 15 از برگزاری جشنواره جوان، امید و مشارکت و تجلیل از جوانان نمونه محله های همزمان با ولادت حضرت علی اکبر(ع) خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 15، وحیدرضا محمدی ضمن تبریک فرارسیدن ولادت با سعادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان به شهروندان افزود: این جشنواره در7 محور علم، فناوری، ابتکار و اختراع، فعالیت های دینی، هنری، اجتماعی، ورزشی، کارآفرینی و صنعت و اخلاق، فرهنگ ایثار و شهادت از جوانان نمونه تجلیل می کند.

وی با اشاره به اینکه پیش از این با اطلاع رسانی به جوانان از آنها خواسته شده بود تا در سایت دبیرخانه ثبت نام کنند، افزود: مهلت ثبت نام در سایتwww.javan-hamyar15.ir تا 7 اردیبهشت تمدید شده است و جوانان برتر از بین ثبت نام کنندگان با محورهای اعلام شده انتخاب خواهند شد.

شهردار منطقه با اعلام اینکه تاکنون 200 نفر در این جشنواره شرکت کردند، گفت: مراسم پایانی و معرفی جوانان برتر، پنج شنبه 13 اردیبهشت با حضور مسئولان شهری در فرهنگسرای خاوران برگزار خواهد شد.

به گفته وی، در این جشنواره علاوه بر شهرداری منطقه، اداره کل  ورزش و جوانان استان تهران، اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری تهران، موسسه علمی پژوهشی طلوع عمارت آفتاب، کاوشگران راه دانش، سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، شورای اسلامی شهر تهران، کانون جوانان اداره آموزش و پرورش،جمعیت همیاران سلامت منطقه وکیته امداد امام خمینی(ره)  مشارکت دارند.

محمدی در ادامه به برگزاری مراسم گرامیداشت روز جوان در محله های مختلف اشاره و خاطرنشان کرد: ویژه برنامه های جشن و سرور با محوریت جوانان در مساجد شاخص منطقه با عنوان " الگوی جوانی" برپا می شود.

شهردار منطقه با اشاره به اینکه روز جوان فرصتی برای اثبات اهمیت حضور جوانان در پیشبرد اهداف جامعه است، افزود: این برنامه با اجرای برنامه های متنوعی همچون سخنرانی، مولودی خوانی و همچنین تقدیر از جوانان نمونه محله ها برگزار می شود.

شایان ذکر است، هویت بخشی سیمای بصری محلات منطقه و اماکن عمومی نیز به مناسبت این عید خجسته با نصب بنر و آویزهای زینتی انجام شده است.

چهارشنبه 5/2/1397 - 18:56
ایرانگردی



مرکز علوم و ستاره شناسی تهران با بررسی شهاب سنگ های ایران در یک قرن اخیر و برپایی نمایشگاه انسان و فضا ، جشن روز جهانی نجوم را بر پا می کند.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک، مهندس امیر حسین چیذری مدیر مرکز علوم و ستاره‌ شناسی تهران با بیان خبر فوق اظهار داشت : هر ساله در روز جهانی نجوم با هدف ترویج علم ستاره شناسی بین عموم مردم ، تمامی منجمان آماتور در جهان یکصدا با هم به ترویج این علم می‌پردازند و امسال نیز از 31 فروردین تا 7 اردیبهشت ماه هفته جهانی نجوم اعلام شده است و مرکز علوم و ستاره شناسی تهران روز پنجشنبه، 26 آوریل ۲۰۱8 برابر با 6 اردیبهشت ۹7را به عنوان روز جهانی نجوم با شعار جهانی " تماشای آسمان برای همه» جشن می گیرد.
وی افزود: در این برنامه که از ساعت 17 آغاز می شود کاظم کوکرم سردبیر ماهنامه نجوم و مدرس نجوم با موضوع « شهاب سنگ های ایران در یک قرن اخیر و سید مصطفی امام مدیر مرکز نجومی آوا استار با موضوع «طالع بینی- جیوتیش و خرافاتی از این دست» مطالبی را برای علاقه مندان ارائه می کنند.
وی تصریح کرد: در حاشیه این برنامه نمایشگاه انسان و فضا با همکاری سیروس برزو محقق فعال و روزنامه نگار حوزه فضا در طبقه فوقانی مرکز برپاست که علاقه مندان می توانند در این نمایشگاه، غذای اصلی فضانوردان، ماکت های متعدد ، تابلوهایی با امضای اصلی فضانوردان، برخی روزنامه های اصلی عصر فضا به زبان روسی، مدال های فضایی و...را مشاهده نمایند.
مدیر مرکز علوم یادآور شد در ادامه برنامه رصد آسمان شب ، مسابقات نجومی و... نیز برگزار می شود و این برنامه در سطح عموم و برای شهروندان آزاد و رایگان است

چهارشنبه 5/2/1397 - 18:53
ایرانگردی

 

 

شهرداری منطقه۲ در راستای تحقق اهداف عالی شهرداری در حوزه مدیریت پسماند نسبت به طراحی و اجرای طرح های نو جهت افزایش بهره وری مدیریت پسماند خشک اقدام به اجرای طرح یکشنبه ها و پنج شنبه های بازیافتی می نماید.

معصومه رضایی مدیر پسماند منطقه دو با اعلام این خبر اظهار داشت : با استناد به ماده ۴ آئین نامه قانون مدیریت پسماند ، مدیریت های اجرائی پسماندهای عادی باید طرح جامع و تفضیلی مدیریت پسماند را به گونه ای تهیه کنند که در مراکز استانها و همچنین شهرهای با جمعیت یک میلیون نفر تا پایان سال۱۳۹۰ و در سایر شهرها و روستاها تا پایان سال۱۳۹۲ همه پسماندهای عادی را بصورت تفکیک شده جمع آوری نمایند.

رضایی همچنین افزود : با توجه به اینکه قانون مدیریت پسماند  معیار و ملاک قانونی شهرداری در اجرای مدیریت پسماند می باشد ، شهرداری منطقه ۲ برای نخستین بار از هفته آتی نسبت به جمع آوری جداگانه پسماند خشک و تر از درب منازل در ساعات پایانی شب(از ۹شب) اقدام می نماید بدین ترتیب كه یكشنبه و پنج شنبه هر هفته پسماند های خشك در شب توسط عوامل پیمانكار پسماند خشك جمع آوری می گردد این طرح در ناحیه ۱ منطقه ۲ از هفته آینده اجرائی و به نوبت در کل سطح منطقه علاوه بر اجرای پست برداشت منظم روزانه عملیاتی خواهد شد.

شایان ذکر است : اطلاع رسانی به شهروندان با نصب بنر در خیابان های اصلی و همچنین بصورت چهره به چهره توسط آموزشگران صورت می پذیرد.

 
 

چهارشنبه 5/2/1397 - 18:51
ایرانگردی

 

 

جمعی از مدیران شهری منطقه 22، به مناسبت هفته سلامت از موسسه توانبخشی طلوع كه در زمینه خدمات درمانی و توانبخشی به بیماران اعصاب و روان فعالیت می كند، بازدید كردند

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 22، در این بازدید كه علیرضا خامسیان مدیر روابط عمومی منطقه 22، احسان صفایی شهردار ناحیه یك، ایرج عظیمی رئیس اداره سلامت شهرداری منطقه و مهدی فروزش رئیس اداره فرهنگی منطقه حضور داشتند، شهردار ناحیه یك طی سخنانی با تبریك هفته سلامت از آمادگی مدیریت شهری منطقه در همكاری با موسساتی كه به ارائه خدمات در حوزه سلامت می پردازند، خبر داد.

در ادامه ایرج عظیمی، رئیس اداره سلامت شهرداری منطقه نیز با یادآوری همكاری های انجام شده بین مدیریت شهری منطقه و موسسه طلوع بر ضرورت احصاء نیازمندی های موسساتی كه در حوزه سلامت فعالیت می كنند و ارائه آن به مدیریت شهری تاكید كرد.

در پایان علیرضا خامسیان مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه 22، با تبریك هفته سلامت و قدردانی از خدمات موسسه طلوع؛ گفت: منابع نظام سلامت باید منابع پایداری باشد. البته نباید در حوزه سلامت صرفا نگاه به دولت و نهادهای حاكمیتی داشت چرا كه نهادهای مدنی و موسسات غیردولتی نشان داده اند، جلوتر از دولت می توانند به ارائه خدمات به مردم در حوزه سلامت فعالیت كنند.

وی با بیان اینكه مدیریت جدید شهری نگاه ویژه ای به موضوع سلامت دارد بر ضرورت حفظ تعامل و همكاری شهردار منطقه با نهادهای مدنی فعال در حوزه سلامت تاكید كرد.

در جریان این بازدید، مدیران شهری منطقه با اهداء گل به پرسنل و بیماران تحت درمان موسسه طلوع از آنها تجلیل كردند.

 
 

چهارشنبه 5/2/1397 - 18:47
ایرانگردی

 

10.« هجیج »، زیبا و دیدنی در قلب کوه
در ۳۰ کیلومتری شمال شهرستان پاوه در استان کرمانشاه روستایی زیبا در قلب کوه به نام هجیج وجود دارد. این روستا نیز یکی از روستاهای پلکانی ایران است. در این روستا همه خانه‌ها از سنگ ساخته شده و حتی یک آجر هم در ساخت آن‌ها به کار نرفته است. پیشه بیشتر هجیجی‌ها دوختن گیوه‌های مرغوب است پس اگر به آنجا سری زدید، یک جفت گیوه مرغوب هم بخرید.

جاذبه‌های طبیعی دل‌انگیزی هم در این منطقه وجود دارند از جمله چراگاه « گاول » و آبشار «بل» که آب معدنی شفابخشی نیز در آنجا یافت می‌شود.

چهارشنبه 5/2/1397 - 15:30
ایرانگردی

 

9.« آب اسک »، روستایی با سنت‌های منحصر به فرد
آب اسک روستایی زیبا از توابع شهرستان آمل در استان مازندران است که فاصله آن با آمل حدود ۸۰ کیلومتر است.

در این روستا هم می‌توان غار دید هم می‌توان به سراغ آبگرم رفت و هم آثار تاریخی زیادی را تماشا کرد.

اما دلیل این که این روستا را در فهرست عجیب‌ترین روستاهای ایران قرار داده‌ایم به خاطر آیین‌ها و سنت‌های جالب اهالی آن است. به عنوان مثال یکی از این آیین‌ها « زن شاهی » نام دارد. در یک روز از سال، یکی از زنان روستا به عنوان شاه انتخاب می‌شود و دختران روستا را هم به عنوان نگهبان در نقاط مختلف روستا می‌گمارد.نگهبانان مرتبا نزد شاه می‌آیند و چگونگی وضعیت روستا را به او گزارش می‌دهند. در این روز هیچ مردی نباید در روستا حضور داشته باشد. همچنین ممکن است به دستور شاه، دختران به رقص و پایکوبی و انواع بازی‌های محلی روی آورند.

در آیین دیگری به نام « برف چال » مردان روستا آخرین برف زمستان را در کوه‌ها چال می‌کنند تا در تابستان دام‌هایشان از آن بخورند.

چهارشنبه 5/2/1397 - 15:29
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته