• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 2157
تعداد نظرات : 811
زمان آخرین مطلب : 4860روز قبل
کامپیوتر و اینترنت

 

بر هیچکسی پوشیده نیست که گوگل از برترین جستجوگر های این دنیای بزرگه و همیشه از گزینه های اصلی برای جستجوکردن به شمار میاد.گوگل علاوه بر مشخصاتی که عموم از اونها استفاده میکنن،ترفند ها و ویژگی های پنهانی داره که ما میخواهیم ۹ تا از اونا رو برای شما روشن کنیم.

  • آب و هوای شهر های مختلف با گوگل

این یکی از جالب ترین ویژگی های پنهان گوگله.شما با استفاده از این خاصیت میتونید با جستجوی عبارتweather tehran درجه و آب و هوای شهر تهران رو ببینید.


برای صورت کلی باید عبارت زیر رو سرچ کنید:

Weather {نام شهر}

۸ خاصیت پنهان دیگر در ادامه مطلب…

ماشین حساب گوگلی

  • کارهای ساده

  • کارهای پیشرفته:

  • گرفتن اطلاعات برای سایت های مختلف

حالت کلی:

info:{آدرس}

  • تبدیل پول ها با گوگل

  • تبدیل واحد ها

در حالت کلی:

{واحد دوم} in {واحد اول}

  • اطلاعات درباره یک کلمه


define: {کلمه}

  • ساعت یک شهر

 

در حالت کلی:

time {نام شهر}

  • دیدن نقشه یک شهر یا کشور

 

در حالت کلی:

  map{آدرس}

شنبه 15/3/1389 - 10:30
کامپیوتر و اینترنت

 

شاید برای اکثر شما ها موضوع جدیدی نباشد هر چند فکر نمی‌کنم برای به حرف در آوردن کامپیوتر از ترفند زیر استفاده کنید اما خیلی های دیگر هستند که اصلآ خبر ندارند اینکه کامپیوتر یک متن انگلیسی را بخواند چقدر ساده است و وقتی می‌بینند حسابی ذوق زده می‌شوند ، یک نمونه‌اش را چند سال پیش خودم دیدم. چند تا از دوستانم حسابی ذوق کرده بودند و تند و تند عبارت های مختلف را می‌نوشتند تا ببینند کامپیوتر چطور آنها را تلفظ می‌کند.

ابتدا یک پنجره‌ی جدید نت پد باز کنید و متن زیر را عینآ در آن کپی کنید.

Dim message, sapi
message=InputBox("Enter the text you want spoken","SpeakThis")
Set sapi=CreateObject("sapi.spvoice")
sapi.Speak message

حالا کافیست فایل را با پسوند vbs ذخیره کنید و آن را اجرا کنید.

در پنجره‌ی باز شده متن مورد نظر را وارد کنید تا کامپیوتر آن را برایتان تلفظ کند.

کد بالا از یکی از API های مایکروسافت به نام SAPI استفاده می‌کند.
(Speech Application Programming Interface)

راه ساده تر؟

از منوی استارت وارد کنترل پنل شده سپس Speech را انتخاب کنید ، در پنجره‌ی باز شده می‌توانید متن مورد نظرتان را تایپ کنید و روی Preview Voice کلیک کنید تا کامپیوتر آن را برایتان بخواند همچنین می‌توانید سرعت خواندن را هم تنظیم کنید.

می‌توانید از سایت iSpeech.org هم برای این کار با کیفیت بهتر استفاده کنید. متن را در سایت وارد می‌کنید و صدای آن را دریافت می‌کنید و البته قابلیت های فراوان دیگری هم دارد.

به فناوری‌ای که ما در این پست از آن استفاده کردیم اصطلاحآ Text 2 Speech می‌گویند. می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر جستجویش کنید.

شیطونی کنیم؟

کد ذکر شده در بالا را به صورت زیر تغییر دهید:

Dim sapi
Set sapi=CreateObject("sapi.spvoice")
sapi.Speak "Hello Babak, I"m your computer , I can talk to you"

(متن داخل گیومه را به دلخواه خود تغییر دهید) حالا فایل را مثل مرحله های گذشته با پسوند vbs ذخیره کنید و در پوشه‌ی استارت آپ کاربر های دیگر کامپیوتر یا دوستتان قرار دهید. دفعه‌ی بعد که کامپیوترش را روشن کند پیغام شما برایش پخش می‌شود.
(مثال: c:\Documents and Settings\Babak\Start Menu\Programs\Startup)

شنبه 15/3/1389 - 10:26
آلبوم تصاویر

 

جمعه 14/3/1389 - 22:30
آلبوم تصاویر

 

جمعه 14/3/1389 - 22:25
آلبوم تصاویر

 

جمعه 14/3/1389 - 22:20
آلبوم تصاویر

 

جمعه 14/3/1389 - 22:17
آموزش و تحقيقات

 

حتماً برایتان پیش آمده که زیرنویس فارسی یک فیلم را از اینترنت دانلود کرده باشید ولی هنگام پخش، نوشته های فارسی آن را مانند تصویر زیر بصورت خرچنگ قورباغه ببینید.

این مشکل به تنظیمات نامناسب Language for non-Unicode programs ویندوز شما مربوط میشود که بصورت پیش فرض روی English (United States) قرار دارد که با انتخاب Farsi ، این مشکل علاوه بر زیرنویس ها در برنامه هایی که از زبان فارسی در منوهای خود استفاده میکنند نیز برطرف میشود.
به Control Panel و سپس Regional and Language Options بروید و در تب Advance زبان فارسی را انتخاب کنید.

اما برای این تغییرات نیاز به سی دی ویندوز دارید که امکان دارد همه جا و همه وقت در دسترس شما نباشد، در نتیجه باید برای حل مشکل زیرنویسها یکی از دو روش زیر را انتخاب کنید.

1- استفاده از برنامه VobSub

آخرین نسخه‌ی برنامه را از اینجا دانلود کنید. ( لینک کمکی )
برروی فایل srt راست کلیک کرده و Edit with SubResync را بزنید.
در پنحره باز شده قسمت Character Set را روی Arabic گذاشته و open کنید.
خواهید دید که زیرنویس ها قابل خواندن شدند.
حالا Save as و در بخش MBCS Unicode تیک Unicode outputd را بزنید و فایل را ذخیره نمایید.

فایل اصلاح شده با این روش دیگر مشکلی نخواهد داشت اما شاید همه جا VobSub را در اختیار نداشته باشید آنوقت است که روش دوم به کمکتان می آید.

2- استفاده از Microsoft Office Word

فایل srt را با word باز کنید.
پنجره ای ظاهر میشود که از شما میخواد Encoding را تعیین کنید که باید Arabic (Windows) را انتخاب نمایید و ok کنید.

مشاهده میکند که متن زیرنویس درست شده، تمام آن را کپی کرده و به Notepad انتقال دهید و سپس آن را با فرمت srt و utf-8 ذخیره نمایید.

حالا میتوانید بدون هیچگونه مشکلی از فایل زیرنویس استفاده کنید.

جمعه 14/3/1389 - 14:0
داستان و حکایت

 


می گویند "مریلین مونرو " یک وقتی نامه ای نوشت به " البرت انیشتین " که فکرش را بکن که اگر من و تو ازدواج کنیم بچه ها یمان با زیبایی من و هوش و نبوغ تو چه محشری می شوند !

آقای " انیشتین " هم نوشت : ممنون از این همه لطف و دست و دلبازی خانم .واقعا هم که چه غوغایی می شود ! ولی این یک روی سکه است . فکرش را بکنید که اگر قضیه بر عکس شود چه رسوایی بزرگی بر پا می شود !

جمعه 14/3/1389 - 13:53
کامپیوتر و اینترنت

 

انتخابهای پیش فرضی در گزینه Send To در بخش کلیک راست در ویندوز 7 وجود دارد.

حالا فرض کنید که میخواهید فایلی را از طریق بخش Send To منتقل نمائید. قبل از اینکه بر روی آن فایل کلیک راست کنید ، دکمه Shift را نگه داشته و سپس بر روی فایل مورد نظر کلیک راست کرده و به قسمت Send To بروید . چه می بینید؟ گزینه های بیشتری برای انتخاب کردن وجود دارد. این یکی از نکات مخفیست که در ویندوز 7 وجود دارد.

» برای اضافه کردن آیتمهای بیشتر به قسمت Send To عبارت زیر را در آدرس بار ویندوز نوشته واجرا نمائید:

shell:sendto
جمعه 14/3/1389 - 13:49
اخبار

 

در حال حاضر یکی از بحث های داغ بر روی Techmeme پیرامون مطلب جدیدی است که اخیرا در "تایمز لندن" منتشر شده است و بر روی آثار مخرب زیست محیطی جستجو در گوگل تمرکز دارد. در این مقاله فیزیکدانی به نام Alex Wissner-Gross (ستاره فارق التحصیل شده از MIT که اکنون در هاروارد مشغول است) مدعی است تنها یک جستجوی ساده در گوگل سبب تولید 7 گرم گاز دی اکسید کربن یا همان Co2 می شود و آن را با 15 گرم گاز تولیدی توسط یک کتری چای مورد قیاس قرار میدهد - وی از این امر با عنوان "تخریب صریح محیط زیست" یاد می کند.

خوب این به نظر بد می آید، درست است؟ :-/

در اینکه گوگل هر روز با پاسخگویی به میلیون ها جستجو و با پراکندگی نسبتا قابل توجهی که دیتا سنترهایش در سر تا سر جهان دارند حجم عظیمی انرژی را مصرف می کند شکی نیست. اما اجازه بدهید کمی از نزدیک تر به قضیه نگاه کنیم.

بر اساس این مقاله در سایت Cnet نسخه ی انگلستان، یک کتاب 500 صفحه ی به تنهایی در طی پروسه ی چاپ 2500 گرم دی اکسید کربن تولید می کند که البته 350 بار بیشتر از یک جستجو در گوگل است. و بر اساس ارزیابی و تخمین دیگری یک چیزبرگر به تنهائی 3600 گرم Co2 تولید می کند. حالا اگر واقعا و به دور از ریا نگران وضعیت محیط زیست خود هستید سعی کنید چیزبرگر را از رژیم غذائی خود حذف کنید و بعد بدون احساس گناه در گوگل جستجو کنید! (البته علاوه بر این شاید مقداری از چربی های اضافه را هم آب کنید (^_^))

 

نکته ی مهم ترش اینجاست که آیا گوگل به شکل های دیگری در بهبود و حراست از محیط زیست فعال و یاری رسان نیست؟ مثال ساده اش این است که سرویس نقشه ی گوگل در بسیاری موارد مسیرهای کوتاه تری را به کاربران پیشنهاد میدهد تا کمتر رانندگی کنند و یا مثلا سرویس کتاب گوگل همواره نزدیک ترین کتابخانه به شما را برای تهیه کتاب مورد نظرتان پیشنهاد می کند. فراموش نکنید هر جستجو در گوگل حجمی غیر قابل تصور از اطلاعات را به صورت دسته بندی شده به دست شما می رساند که شاید برای تحقیق و تهیه شان به صورت غیر دیجیتال باید بسیار و بسیار بیشتر به محیط زیست آسیب می زدید. مسئله اینجاست آنچه در مقاله ی تایمز آورده شده غلط نیست اما یکطرفه است در این مقاله گوگل یک ساختار بد نهاد جلوه داده شده و هر بار که شما با آن جستجو می کنید مشکلی را بر مشکلات می افزائید.

اما یک حرف ناگفته، Alex Wissner-Gross که مقاله اخیر تایمز همانطوری که گفتیم حاصل نظریات و تحقیقات وی است کمپانی دارد به عنوان Co2Sats که از طریق آن به سایتها روش هایی را ارائه می دهد تا دی اکسید کربن کمتری را تولید کنند و به محیط زیست آسیب کمتری برسانند، هر چند که کمپانی مذکور راه حل ها را رایگان در اختیار دیگران قرار نمی دهد!

ضمنا اینکه گوگل هم در مقابل این مقاله تایمز سکوت پیشه نکرده و در جوابیه ای گفته است  هر جستجو در گوگل تنها 0.2 گرم دی اکسید کربن تولید می کند و در ادامه ی این جوابیه به برخی از حرکت های گوگل به سمت تکنولوژی های سبز و بهینه سازی هایی که به همین منظور در دیتا سنتر هایش صورت پذیرفته است اشاره کرده.

جمعه 14/3/1389 - 13:45
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته