• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 977
تعداد نظرات : 51
زمان آخرین مطلب : 3312روز قبل
كودك
پدر و مادر بچه های نارس چیزهایی می دانند که بقیه پدر و مادرها نمی دانند. آنها می دانند که حتی به رغم درد و ناراحتی و سختی و شب های بی خوابی که سپری کرده اند، داشتن یک بچه نارس واقعا چیز شگفت انگیزی است.
 داشتن بچه نارس اتفاق ناراحت کننده ای است. این اتفاق ترسناک، سخت، ناراحت کننده و آزار دهنده است و هیچکس شایسته چنین تجربه تلخی نیست. ولی پدر و مادر این بچه ها چیزهایی می دانند که بقیه پدر و مادرها نمی دانند. آنها می دانند که حتی به رغم درد و ناراحتی و سختی و اشک ریختن ها و شب های بی خوابی که سپری کرده اند، داشتن یک بچه نارس واقعا چیز شگفت انگیزی است.

تجربه متفاوت والدین نوزادان نارس

تجربه متفاوت والدین نوزادان نارس


مادرانی که بچه های نارس دارند می دانند که از دست دادن رویای یک بارداری سالم، یک شکم بزرگ و داشتن یک بچه تپلی که گریه می کند و تجربه ای که فکر می کردند چه چیزی درانتظار آنهاست، چه معنایی می دهد. آنها معنی ترس و درماندگی و اینکه می خواهند در اوج ناامیدی به بچه هایشان کمک کنند و درد را از آنها دور سازند و آرزوی اینکه ای کاش می توانستند مطمئن باشند که بچه های آنها همراه با خودشان بعد از زایمان به خانه برمی گردند را می دانند. می دانند که تصور آینده خودشان و بچه هایشان چه معنایی می دهد و می دانند که شاید این برایشان حتی از آنچه تصور کرده بودند هم سخت تر است.

اما آنها چیزهای دیگر هم می دانند:


 آنها می دانند که نگاه کردن به یک بچه نحیف و کوچک با آن پوست نازک و چشمهایی که هنوز باز نمی شوند و هنوز به دستگاه ها و سیم های زیادی وصل است، چه معنایی می دهد. با این حال همچنان به آنها عشق می ورزند و صادقانه باور دارند که آنها زیباترین موجوداتی هستند که روز زمین وجود دارند. می دانند معنای یافتن شادی و هیجان در کوچک ترین چیزها چیست. مثل کم کم بالا رفتن وزن بچه یا برای اولین بار لباس تن آنها کردن!

آنها می دانند که نشستن و درآغوش گرفتن بچه برای چند ساعت و شیر دوشیدن با دستگاه حتی اگر از این کار نفرت دارند، چه معنایی می دهد. برای اینکه این یکی از مهم ترین کارهایی است که می توانند برای کمک به بچه هایشان انجام دهند.

تجربه متفاوت والدین نوزادان نارس

آنها می دانند که عشق ورزیدن خیلی زیاد به یک نفر و اینکه حاضر باشند هرچه درتوان دارند برای اینکه آنها بتوانند سالم و خوشحال زندگی کنند، چه معنایی می دهد.

آنها می دانند فهم اینکه سرانجام چه بچه آنها با مشکلات بینایی یا حرکتی یا ناتوانی های دیگر روبرو شود و چه مدت زیادی طول بکشد تا راه برود و یا حتی برای همیشه نتواند راه برود، چه معنایی می دهد. برای اینکه تا وقتی بچه آنها زنده است، پدر و مادرها  به فکر همه چیز خواهند بود.

آنها می دانند وقتی بچه آنها گریه می کند یا فریاد می زند و چیزها را پرت می کند یا جایی می پرد که نباید بپرد، بخشی از وجودشان زمانی را به آنها یادآوری می کند که شش های بچه های آنها به حدی قوی نبود که حتی بتواند گریه کند و آنها اصلا نمی دانستند که آیا روزی بچه شان قادر به فریاد زدن یا بالا و پایین پریدن خواهد بود یا خیر.

آنها می دانند که هرچیزی هرشکلی که باشد، جای جشن گرفتن دارد.

تجربه متفاوت والدین نوزادان نارس

شرایط بچه های نارس متغیر و متفاوت است. خیلی از بچه های نارس مسیر دشوارتری برای زندگی داشته و سخت برای بقا می جنگند. ولی چیزی که پدر و مادرها آنها می دانند و پدر و مادرها و دکترها و پرستارهای دیگر دنیا نمی توانند بفهمند، این است که وقتی به بچه هایشان نگاه می کنند، بچه ها و جنگجوهایی را می بینند که سخت مبارزه کرده و به مشکلات بیشتر از آنچه بتوان تصور کرد، غلبه کرده اند. می دانند که پدر و مادر آنها بودن بهترین و باورنکردنی ترین چیزی است که در زندگی برایشان رخ داده است. داشتن یک بچه نارس شاید یکی از سخت ترین چیزهایی است که در زندگی برای آنها پیش آمده است. ولی می تواند یکی از بهترین اتفاق های زندگی هم باشد.
نی نی بان
يکشنبه 20/2/1394 - 21:20
جهانگردی
در بسیاری از زیردریایی‌های گردشگری، سوییت‌های ساخته شده، از جهات مختلفی طبقه بندی می شوند.


در بسیاری از زیردریایی‌های گردشگری، سوییت‌های ساخته‌شده، از جهات مختلفی طبقه‌بندی می‌شوند. در ایجاد این مکان‌ها سعی شده محیطی انحصاری و یا یک محل خلوت و دنج ساخته شود. از سویی دیگر، انسان مرزهای موجود بر روی زمین را پشت سرنهاده و قدم به اقیانوس‌ها گذارده است. با توجه به دسترسی سخت به این مکان‌ها، در این مطلب سعی شده چند مورد از بهترین مکان‌های این‌چنینی ایجادشده توسط بشر موردبررسی قرار گیرند.

Utter Inn، سوئد


با برترین هتل‌های زیر آب دنیا آشنا شوید!

عکسی که مشاهده می‌کنید، اتاقی است با فاصله ۱۰ فوت پائین تر از سطح یک دریاچه در سوئد. این مکان در نگاه اول تنها یک اتاق است، درحالی‌که اگر نگاهی دقیق‌تر داشته باشیم، یک مسافرخانه یا یک هتل غیرمعمولی است.

ازنظر موقعیت، در وسط دریاچه‌ای سوئدی در شرق استکهلم به نام FLOATEL قرارگرفته و در پشت آن یک آکواریوم پر از ماهی برای مهمان‌ها به نمایش گذاشته‌شده است. در اینجا منظور از مهمان‌ها فقط ۲ نفر است. در این مسافرخانه منحصربه‌فرد، تنها یک اتاق با دو تخت خواب مجزا وجود دارد و البته یک تجربه فوق‌العاده برای مهمان‌ها که به‌وسیله«میکائیل جنبرگ» هنرمند سوئدی در نظر گرفته‌شده است.

با برترین هتل‌های زیر آب دنیا آشنا شوید!

مهم‌ترین ویژگی آن را می‌توان موقعیت این زیردریایی و فاصله آن از ساحل برشمرد، درصورتی‌که به‌وسیله یک قایق موتوری نیز می‌توان به این مکان دسترسی داشت. «من فکر نمی‌کنم چنین زیردریایی با این موقعیت و جای خواب گران باشد. بسیاری از اشخاص که در پی چنین مکان‌هایی هستند به اینجا می‌آیند.» جنبرگ در مورد این زیردریایی این‌گونه ادامه می‌دهد: «کسانی به اینجا می‌آیند که مایل‌اند از فضای آشپزخانه یا عرشه آفتاب‌گیر دور باشند.»

لوژ زیرآبی جولز، فلوریدا

با برترین هتل‌های زیر آب دنیا آشنا شوید!

زیردریایی که می‌بینید شبیه یک جایگاه سرپوشیده سری است. این زیردریایی با نام Jules در Key largo در فلوریدا واقع‌شده است. در این زیردریایی مهمان‌ها حتماً باید با لباس غواصی تا عمق ۲۱ فوت از سطح دریا بروند. این زیردریایی به‌عنوان یک آزمایشگاه تحقیقاتی در دهه ۱۹۷۰ کار خود را آغاز کرد اما امروزه به غواصانی که می‌خواهند در این زمینه موقعیت خود را تثبیت کنند، کمک می‌کند. هر اتاق یک پنجره بزرگ دارد که فضای داخلی دریا را نشان می‌دهد. هنگامی‌که زیردریایی Jules در تالاب منگرو جای می‌گیرد، تبدیل به یک صخره دریایی برای نگهداری انواع آبزیان در یک منطقه طبیعی می‌شود. فضای زیردریایی یک جایگاه عظیم برای تداوم جفت‌گیری آبزیان و یک مکان تشریفاتی منحصربه‌فرد و کامل‌کننده دوره "mer-chef” برای غواصان است. این زیردریایی همچنین به مدت ۳ روز برای غواصان ماهر گواهی غواصی صادر می‌کند و آن‌ها می‌توانند در قلمرو دریایی، بی‌دغدغه به کاوش بپردازند.

آتلانتیس، جزایر نخل، دبی

با برترین هتل‌های زیر آب دنیا آشنا شوید!

وقتی صحبت از آتلانتیس می‌شود، خدای دریاها در ذهن تداعی می‌شود. این نام، خود یک مهر تأیید بر روی سوئیت‌هایی است که با نام نپتون همراه می‌شوند. "Ultra-tuxer hotel”و”The perfect hide-awey” با مساعدت یکدیگر برای زیباتر و باسلیقه‌تر کردن زیردریایی همکاری کرده‌اند. این مکان شامل اتاق‌های خواب و حمام می‌شود. با پنجره‌هایی از کف به سقف، داخل مرداب Ambassado که بیننده را شیفته خود می‌کند، پیداست. درنهایت این سفر رمانتیک شما با یک مستخدم خصوصی، بلیت افتخاری برای تماشای دلفین‌ها، استفاده از بخار، سونا و استخر شیرجه، یک کابین اختصاصی در استخر و اسکله Aquarenture همراه می‌شود.

هوافن فوشی، مالدیو

با برترین هتل‌های زیر آب دنیا آشنا شوید!

وعده‌های داده‌شده توسط "Huvafen fushi” چنین است: چشمه‌هایی در زیردریایی و نوشیدنی‌های زیرزمینی در کوتاه‌ترین زمان، همانند یک رؤیا در بیداری است. اگر شما در پی یک لیوان آب طبیعی از کف اقیانوس و خانه‌های ییلاقی زیبا و رها شدن در یک حیاط رو به ساحل هستید، ما بهترین‌ها را به شما پیشنهاد می‌کنیم. آنچه پیشنهاد می‌شود گشت دریایی و سیاحت صخره‌های دریایی است.

استراحتگاه پوزیدون، فیجی

با برترین هتل‌های زیر آب دنیا آشنا شوید!

هنگامی‌که این زیردریایی در جزیره کوچک "North Male Atoll” قرار می‌گیرد، می‌توانید اولین زیردریایی مجهز به ماساژ درمانی را ببینید. از طرفی دیگر، اتاق‌هایی در این زیردریایی هستند که طراحی مدرن و سنتی را توأمان در خوددارند. «چیزهای لذت‌بخش اما انکارناپذیری در مورد دریا وجود دارند. رایحه و بوی نمکین اقیانوس، بالا و پایین شدن ریتم موج‌ها، منحنی ملایم بالا آمدن امواج که می‌توانیم آن را الهه‌ای در دریا و یا هدیه‌ای از جانب یک زیردریایی بنامیم. زیردریایی پرجاذبه "Fiji ” که خدای دریاهاست و با غرش خود تمام ساخته‌های زمین و دریا را تحقیرمی کند و به‌صورت مکانی برای غواصی و نمایشگاهی برای عرضه داشته‌های خود است. این زیردریایی تقریباً ۲۲۵ جریب و حدود ۱ مایل طول دارد و به‌وسیله ۵۰۰۰ جریب فضای تالاب احاطه‌شده است. آب این تالاب مملو از مواد طبیعی دست‌نخورده و مفید برای سلامتی است. ۹۰ فوت (۳۷.۴) عمق آن است. درصورتی‌که در بیرون تالاب، صخره‌هایی فرورفته در یک قلمرو ژرف و بکر وجود دارند که با زیردریایی شناور ما قابل‌مشاهده هستند.

با برترین هتل‌های زیر آب دنیا آشنا شوید!

مکان‌های پیشنهادی زیادی بر روی زمین و بیرون آب وجود دارد که می‌توانید به‌صورت اختیاری آن‌ها را انتخاب کنید، اما با پرداخت ۳۰.۰۰۰ دلار در هفته، یک زوج می‌توانند یکی از ۲۴ الهه دریا را تجربه کنند، در زیر اقیانوس، سوئیت‌هایی مجهز به آسانسورهایی هستند که تا ۴۰۰ فوت زیردریا مسافران را جابجا می‌کنند.
يکشنبه 20/2/1394 - 21:18
جهانگردی
کوبا با اینکه چندین سال مهجور افتاده بود و توجه زیادی به آن نمی شد اما زیبایی های زیادی دارد و گردشگران متعددی را به سوی خود جذب می کند.
 
 
 
غذاهای کوبایی طعم تند و پرادویه دارند. از جمله بهترین و پرطرفدارترین آنها را برایتان انتخاب کرده ایم.

همبرگر کوبایی

20 غذایی که باید در کوبا بخورید

گوشت چرخ‌کرده پرادویه (گاهی مخلوط با سوسیس) به همراه سیب‌زمینی سوخاری که در نان همبرگر کوبایی قرار داده می شود. در بعضی جاها نیمرو هم به این ساندویچ اضافه می شود.


بلال کبابی کوبایی

20 غذایی که باید در کوبا بخورید

بلالی که در کوبا سرو می شود با بقیه دنیا فرق دارد. بلال های کباب شده در پنیر cojita غلتانده می شود و روی آن پودر فلفل قرمز زیاد ریخته می وشد. در انتها نیز کمی لیموترش تازه روی آن می چکانند تا طعم بهتری بگیرد.


پلو اسپانیایی

20 غذایی که باید در کوبا بخورید

این پلو در کوبا  و همچنین اسپانیا طرفداران زیادی دارد. در دستور کوبایی، با گوشت ران، مرغ، صدف، سوسیس، میگو، اسکالوپ یا لابستر درست می شود.  


Churro

20 غذایی که باید در کوبا بخورید

Churro، نوعی دونات اسپانیایی است که با دانه های شکر تزئین و سرو می شود. سطح دونات ترد و داخل آن نرم است. این شیرینی خوشمزه جزو غذاهای خیابانی کوبا نیز به شمار می رود و می توانید نحوه درست کردن آن را از نزدیک ببنید.


کراکت پنیری

20 غذایی که باید در کوبا بخورید

کوبا برای کراکت های پنیری خود مشهور است. کراکت ها، توپ های پنیری و سوخاری هستند که داخل آنها کمی ژامبون نیز وجود دارد.


Ropa Vieja

20 غذایی که باید در کوبا بخورید

این غذا تقریبا همان رست‌بیف است که در کوبا با سس گوجه فرنگی و برنج یا تورتیلا سرو می شود.


Plantains

20 غذایی که باید در کوبا بخورید

پلانتین که عضوی از خانواده موزها است اما قند کمتری دارد و از دیگر خوراکی های پرطرفدار کوبا به شمار می رود. این موزها را سرخ می کنند تا طلایی و چسبناک شود. سپس به صورت گرم سرو می کنند.


Huevos habaneros

20 غذایی که باید در کوبا بخورید

Huevos habaneros، یک غذای تخم‌مرغی بسیار خوشمزه کوبایی و در واقع نیمرویی است که در سس sofrito (گوجه فرنگی، سیر، فلفل و پیاز) سرو می شود.


Chicharrónes

20 غذایی که باید در کوبا بخورید

Chicharrónes، پوست سوخاری خوک است که از شکم یا پوست بدن خوک تهیه می شود.


moros y cristianos

20 غذایی که باید در کوبا بخورید

گوشت و سیب زمینی جزو مواد اصلی غذاهای کوبایی است و در کنار آن باید به  برنج سفید و لوبیا سیاه اشاره کرد که به زبان اسپانیایی moros y cristianos نامیده می شود.


Tostones

20 غذایی که باید در کوبا بخورید

موز سبز سرخ شده است.


vaca frita

20 غذایی که باید در کوبا بخورید

معنی اسم این غذا گاو سرخ شده است. گوشت گاو را در لیمو، سیر و نمک می خوابانند و سپس کباب می کنند.


Flan

20 غذایی که باید در کوبا بخورید

یکی از دسرهای سنتی کوبا، کیک نرم شکری است که از تخم مرغ، کارامل و شیر درست می شود.


تاماله

20 غذایی که باید در کوبا بخورید

تاماله کوبایی با نوع مکزیکی آن فرق دارد و به جای اینکه گوشت در خمیر پر شود با خمیر تاماله مخلوط می شود. کوبایی ها از برگ موز برای سرو تاماله استفاده می کنند.  


Lechon asado

20 غذایی که باید در کوبا بخورید

گوشت خوک کبابی است که با پوست سرخ می شود تا کاملا برشته و ترد شود. این غذا با سس mojo سرو می شود.


Medianoche

20 غذایی که باید در کوبا بخورید

نوعی ساندویج کوبایی است که سس مایونز ندارد و فقط ژامبون، پنیر، خیارشور در میان نان های تخم مرغی است.


Pulpeta

20 غذایی که باید در کوبا بخورید

نوعی رولت گوشت چرخ‌کرده است که در فر پخته می شود و ترکیبی از گوشت گوساله و ژامبون است که روی گاز درست شده و در وسط آن تخم مرغ آب‌پز سفت قرار دارد.


 Arroz con pollo

20 غذایی که باید در کوبا بخورید

غذای مرغی شبیه پائلا است که بدون گوشت دریایی تهیه می شود. بیس این غذا مرغ و برنج است.


Costillitas

20 غذایی که باید در کوبا بخورید

گوشت دنده با آب پرتقال ترش، آب لیموترش، اورگانو، سیر و روغن زیتون است و طعم شیرین و ترش دارد.


Picadillo cua cua

20 غذایی که باید در کوبا بخورید

نوعی غذا با تخم مرغ و سیب زمینی است که با برنج سرو می شود. البته گوشت گوساله و موز نیز دارد. 

يکشنبه 20/2/1394 - 21:17
اقتصاد
همه ساله مدیران بازاریابی بسیاری از شرکت‌های بزرگ خود را در موقعیت نامناسب اما آشنایی می‌یابند و آن چیزی نیست جز بازنگری در برنامه‌های سالانه آن هم ماه‌ها پس از آغاز اجرای آنها.


چرا فرآیندهای بازاریابی شما ناکارآمد است؟

این به این معنی است که در طول یک سال سازمان‌ها مشغول بازنگری در استراتژی‌های برند و پورتفولیو خود هستند. فرآیند‌برنامه‌ریزی شکست خورد و دلیل آن این است که درحالی‌که مدیران بازاریابی به عوامل تاثیرگذار بر کسب‌وکار خود تمرکز دارند، در تشخیص درست عوامل قابل کنترل و غیرقابل کنترل ناتوان هستند. پرسش اصلی در فرآیند برنامه‌ریزی باید به صورت زیر مطرح شود:

۱. چگونه می‌توان تاثیر عوامل قابل کنترل را افزایش و تاثیر عوامل غیر قابل کنترل را کاهش داد؟

۲.چگونه می‌توان تعامل بین این دو گروه از عوامل را توسعه داد؟

طبیعتا بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی در پاسخ به این پرسش‌ها دچار مشکل می‌شوند زیرا تحلیل‌های آنان دارای جزئیات کافی نیست و نمی‌تواند تاثیرات عوامل بازاریابی را به روشنی تعیین یا عواملی موثر در بازگشت سرمایه را معرفی کند. بنا بر بررسی‌های موسسه مکینزی که روی مدیران بازاریابی در سال 2013 میلادی صورت گرفته است، 7 مدیر از هر 10 مدیر بازاریابی معتقدند سازمان آنها از قابلیت‌های تحلیلی پیشرفته برخوردار نیست. بنابراین این سازمان‌ها از مفهوم بازاریابی و فروش و حتی نحوه برنامه‌ریزی برای کسب ارزش درک صحیحی ندارند. هزینه برنامه‌ریزی ضعیف از لحاظ صرف زمان و منابع برای سازمان گزاف است. چه انرژی‌هایی که به جای پرداختن به نوآوری و پیاده‌سازی آنها صرف توجیه نتایج ضعیف و تشخیص عوامل آنها می‌شود. در ادامه مقاله به چند اقدام کاربردی برای برنامه‌ریزی بهتر می‌پردازیم.

1.محرک‌های واقعی کسب وکار خود را بشناسید.

تحلیل‌ها باید اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار دهند، در واقع باید به جای تشریح آنچه پیش آمده به دلایل ضعف کسب وکار شما بپردازند. تحلیل‌های موسوم به «به‌دلیل اینکه...»: رویکردی است که شما را در تشخیص فاکتورهای قابل کنترل و غیرقابل کنترل و ارزیابی میزان تاثیرگذاری هر یک از آنها بر میزان فروش یاری می‌رساند.

عوامل قابل کنترل فاکتورهایی نظیر هزینه‌های بازاریابی، کیفیت محصول، تاثیرگذاری تبلیغات و سیستم توزیع هستند. عوامل غیر قابل کنترل شامل فعالیت‌های رقابتی، شرایط عمومی اقتصاد و عوامل ویژه هر کسب وکار هستند.

برندهایی که به‌طور قابل توجهی به عوامل غیر قابل کنترل خاصی متکی هستند، سرمایه‌گذاری‌های خردمندانه‌ای محسوب نمی‌شوند و باید اولویت پایینی به آنها داده شود یا نسبت به حذف آنها اقدام شود. برای مثال، اگر میزان تبلیغات خود را در طول سال گذشته به میزان 2 درصد افزایش داده باشید و میزان فروش شما به اندازه 2 درصد افزایش پیدا کرده باشد، باید بتوانید تشخیص دهید که دلیل این موفقیت افزایش 2درصدی تبلیغات بوده است یا اینکه سایر عوامل نظیر فعالیت‌های رقابتی یا جایگیری بهتر محصولات در قفسه‌ها در آن دخیل هستند. مدل‌های اقتصادسنجی به مدیران این امکان را می‌دهند تا تاثیرات عوامل قابل کنترل یا غیر قابل کنترل را بسنجند و نحوه تعامل با آنها را تعیین کنند.

یکی از تولیدکنندگان عمده مواد غذایی در رقابتی با یک برند بزرگ موفق به کاهش سهم بازار رقیب شد. تحلیل‌ها نشان می‌داد که رقیب از رسانه‌های اجتماعی به‌منظور افزایش تبلیغات و در نتیجه افزایش میزان فروش بهره می‌گیرد. این عاملی بود که شرکت قادر به کنترل آن نبود. این شرکت پس از آن به‌صورت نظام‌مند اقدام به شناسایی عوامل قابل کنترل و غیر قابل کنترل و آزمایش هریک از آنها بر میزان موقیت خود کرد. در نتیجه این اقدامات استراتژی تبلیغاتی برتری اتخاذ شد. این فرآیند ساده توانست بسیار تاثیرگذار باشد و اغلب افراد را نسبت به، به چالش کشیدن فرآیندهای بازاریابی تشویق کند.

۲. بهینه‌سازی عوامل قابل کنترل و کاهش سطح ریسک

حتی اگر چیزی خارج از کنترل شما است باز هم می‌توانید برنامه‌ها و استراتژی‌هایی را توسعه دهید که منجر به کاهش یا گسترش اثرات آن شوند. فروش داروهای سرماخوردگی یک شرکت دارویی در آب و هوای مرطوب‌تر افزایش پیدا می‌کرد. عامل بارندگی برای این شرکت یک فاکتور قابل کنترل نبود. اما به‌منظور بهره‌جویی از تغییرات آب و هوایی، برنامه‌ای کاربردی طراحی شد که پیام‌های پیش‌بینی بارندگی از رادیو را ضبط می‌کرد و با نشان دادن پیام «روز بارانی» در صفحه‌های نمایش تجاری به افزایش این محصول در قفسه‌ها کمک می‌کرد. در نتیجه اتخاذ این استراتژی فروش به طرز قابل توجهی رشد کرد و بازده سرمایه‌گذاری به کمک رسانه‌ها رشد كرد.

چرا فرآیندهای بازاریابی شما ناکارآمد است؟

برنامه‌ریزی مناسب نیز باید با درک نحوه تعامل با هر یک از این عوامل همراه باشد. فرض کنید سازمان شما سعی در پیاده‌سازی یک کمپین برندسازی جدید دارد. به نظر شما هر یک از فاکتورهای کمپین چه تاثیری بر درک مصرف‌کننده از قیمت‌ها یا ارزش‌های محصول شما خواهند داشت؟ بدون شک استفاده از ابزارهای مناسب بازاریابان را در پیش‌بینی حجم فروش کمک خواهند کرد البته به شرطی که عوامل قابل کنترل برای کسب وکار مذکور قابل شناسایی و درک باشد. از این طریق امکان سنجش میزان حساسیت هر فاکتور نسبت به سایر عوامل فراهم خواهد شد. بنابراین، این رویکردها تا حد زیادی در کاهش عدم اطمینان در حین برنامه‌ریزی موثر هستند.

۳. در حوزه‌ای سرمایه‌گذاری کنید که بیشترین تفاوت‌ها را ایجاد می‌کند.

با بهره‌گیری از این ابزارهای تحلیلی پورتفولیو خود را بررسی و بخش‌هایی را که به فاکتورهای قابل کنترل متکی هستند، شناسایی كنید. این یافته‌ها سرمایه‌گذاری‌های منطقی نیستند و باید کمترین اولویت به آنها داده شود. بازاریابان باید به جای صرف منابع با ارزش برای برنامه‌ریزی مجدد، ابزارها و بینش‌هایی را به‌کار گیرند که اطمینان خاطر را برای مدیران به ارمغان می‌آورند. برنامه‌ها باید بر اساس توانایی آنها در ایجاد توازن مورد نیاز برای تعامل با عوامل قابل کنترل مورد سنجش قرار گیرند. نتیجه صرف زمان کمتر برای برنامه‌ریزی و تمرکز بهتر بر صرف منابع در حوزه‌هایی است که بازگشت سرمایه در آنها بیشتر است.
روزنامه دنیای اقتصاد
يکشنبه 20/2/1394 - 21:15
تزیینات و دکوراسیون
پیشنهاد می کنیم پالت رنگی مورد علاقه خود را از این 6 زوج رنگی رویایی انتخاب کنید و حال و هوایی شیک و متنوع به خانه خود ببخشید.
 

1. خاکستری + صورتی

این رنگ ها برای هم ساخته شده اند!

لابد شما هم فکر می کنید خاکستری رنگ سرد و دلگیری است. اما بهتر است تجدید نظر کنید! تنها کافی است کمی گرمای صورتی و یا بنفش را بخود بگیرد. شک نکنید که با انتخاب این ست رنگی خانه تان را از این رو به آن رو می کنید.


2. سرمه ای + قرمز جیغ

این رنگ ها برای هم ساخته شده اند!

اگر قلبتان ضعیف است بکارگرفتن این ترکیب رنگی را بهیچ وجه توصیه نمی کنیم! قرار گرفتن رنگ قرمز گوجه ای در پسزمینه سرمه ای بالاترین تضاد و انرژی را ایجاد کرده و ضربان قلب را افزایش می دهد  این مکمل رنگی در افزایش انرژی و اشتها بسیار موثر است. بنابراین بهتر است در فضایی مانند غذاخوری بکار گرفته شود. 


3. خاکستری + نارنجی

این رنگ ها برای هم ساخته شده اند!

مکمل های موفق بعدی رنگ نارنجی در زمینه خاکستری سرد است. دیگر از انتخاب کاغذ دیواری، پرده، مبل و فرش خاکستری هراس نداشته باشید؛ تنها کافی است برای روح بخشی به فضای خانه رنگی شاد مانند نارنجی را در وسایل کوچکتر بکار بگیرید.


4. آبی خاکستری + لیمویی

این رنگ ها برای هم ساخته شده اند!

حال که به قدرت شگفت انگیز رنگ خاکستری پی بردید، برایتان یک پیشنهاد جدید تر داریم! به تصویر زیر توجه کنید. حتما شما نیز شیفته این مکمل رنگ شدید. با انتخاب این ترکیب رنگی زیبا شرط می بندیم تا مدت ها از دکوراسیون خانه خود خسته نخواهید شد.


5. خردلی + آبی کله غازی

این رنگ ها برای هم ساخته شده اند!

رنگ خردلی فقط برای سس خردل نیست. این رنگ به فضای خانه شما عمق می بخشد. این رنگ در کنار آبی کله غازی معجزه می کند!


6. نسکافه ای + آجری

این رنگ ها برای هم ساخته شده اند!

پالت رنگی دیگری که توصیه می کنیم رنگ "کرم نسکافه" و "قرمز آجری" است. با افزودن رنگ گرم "قرمز آجری" به فضای نسکافه ای رنگ، روح مدیترانه ای به خانه خود ببخشید. می توانید از رنگ آجری در کوسن ها، آباژور و اکسسوری استفاده کنید.
برترینها
يکشنبه 20/2/1394 - 21:13
کاردستی و خیاطی
درست کردن این جاشمعی آسان و سریع است و نتیجه جاشمعی براق و زیبا می باشد.


روش ساخت جاشمعی اکلیلی

وسایل لازم

  •     گلدان شیشه ای / جاشمعی شیشه ای
  •     اسپری چسب
  •     پودر اکلیل

مراحل ساخت

1- شما می توانید از گلدان شیشه ای یا جاشمعی شیشه ای استفاده کنید.
روش ساخت جاشمعی اکلیلی
2- اسپری چسب را به سطح داخلی جاشمعی بزنید، پودر اکلیل را روی سطح داخلی جاشمعی بریزید طوریکه همه جا پوشیده از اکلیل شود.

روش ساخت جاشمعی اکلیلی


3- می توانید برخی نقاط جاشمعی را اکلیل بیشتری بریزید تا همه سطح کار یکسان نباشد.

روش ساخت جاشمعی اکلیلی

روش ساخت جاشمعی اکلیلی

سایت بردوک

يکشنبه 20/2/1394 - 21:11
آرایشی و زیبایی

برای شكنندگی ناخن‌هایتان فكری كنید!

برداشتن پوست اطراف ناخن‌ها ممكن است سبب عفونت شود. برای تمیز و مرتب كردن ناخن‌ها باید آنها را چند دقیقه در آب گرم و صابون یا شامپو فرو ببرید. آلودگی زیر و اطراف ناخن‌ها را به آرامی برس بزنید.



دستکاری پوست دست ممنوع!

برداشتن پوست اطراف ناخن‌ها ممكن است سبب عفونت شود. برای تمیز و مرتب كردن ناخن‌ها باید آنها را چند دقیقه در آب گرم و صابون یا شامپو فرو ببرید. آلودگی زیر و اطراف ناخن‌ها را به آرامی برس بزنید.

نکته‌های‌کوچک برای آراستگی

ماساژ دهید


ماساژ دست‌ها و ناخن‌ها با روغن زیتون به‌صورت مداوم باعث برطرف شدن خشكی و شكنندگی و رشد ناخن‌ها می‌شود. روغن زیتون نه‌تنها رطوبت كافی ناخن‌ها را تامین‌ می‌كند بلكه باعث درخشندگی طبیعی و استحكام بیشتر ناخن‌ها شده و جلوه‌ای زیبا به دست‌های‌تان می‌دهد.

در آب نمك بخوابانید

اگر ناخن‌های پای‌تان ضخیم بوده و كوتاه كردن آنها برای‌تان سخت است آنها را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه درون مخلوط آب و نمك گرم (یك قاشق چای‌خوری نمك در نیم لیتر آب) فرو ببرید. این كار باعث نرم شدن آنها می‌شود و كار ناخن‌گیری را برای‌تان راحت می‌كند.

با بلال تقویت كنید

برای تقویت ناخن می‌توانید از دانه‌های بلال استفاده كنید. بلال به‌علت داشتن سیلیس، گوگرد، كلسیم و آهن می‌تواند به‌صورت ژله روی ناخن كشیده شود و باعث می‏شود ناخن‌های محكمی داشته باشید. برای درست كردن ژله بلال ابتدا دانه‌ها را جدا كرده سپس خوب له و مقدار كمی شیر به آن اضافه كنید و بگذارید حدود یك ساعت بماند. بعد آن را با فشار از صافی رد كرده و ژله به‌دست آمده را روی ناخن‌ها بمالید. این ژله از تركیدن و گوشه كردن ناخن‌ها جلوگیری می‌کند و باعث تقویت آنها می‌شود.

درجای خنک نگه دارید!

اگر مدتی از خرید لاك‌تان می‌گذرد و فكر می‌كنید كه ممكن است هنگام استفاده آن صافی و براقیت روزهای اول را نداشته باشد، می‌توانید یك ساعت قبل از استفاده آن را در یخچال بگذارید و بعد روی ناخن‌های‌تان بزنید، انگار همین الان لاك‌تان را خریده‌اید.

برای شكنندگی فكری كنید

اگر علت شكنندگی ناخن، بیماری خاصی نیست و فقط به‌دلیل خشكی ناخن این اتفاق می‌افتد، توصیه می‌شود هر روز ۵دقیقه ناخن‌‌ها را در آب ولرم خیس كنید. سپس با یك ماده چرب‌‌كننده غلیظ مثل وازلین چرب و به مدت دست‌كم نیم ساعت با یك كیسه نایلونی، ناخن‌ها را بپوشانید تا خیلی زود شكنندگی ناخن كاهش یابد.



لاك‌تان را مرطوب كنید

اگر می‌خواهید لاك‌تان رطوبت كافی داشته باشد و ناخن‌های‌تان خشك نشود، توصیه می‌شود حدود یك قاشق چای‌خوری روغن كرچك را در مقدار تقریبی 28گرم آستون بریزید تا هنگام استفاده به ناخن‌ها رطوبت برسد.

از سنگ پا استفاده كنید

اگر می‌خواهید روی ناخن‌های‌تان مرتب و صاف باشد، می‌توانید یك‌بار در هفته، از سنگ‌پا (سنگ پایی مخصوص برای دست داشته باشید) استفاده كنید. این كار باعث از بین رفتن خطوط ناخن می‌شود و ناخن‌های‌تان را به‌طور طبیعی درخشان می‌كند. بعد از آن می‌توانید از كرم‌های مرطوب كننده استفاده كنید و ناخن‌های‌تان را چرب كنید.
مجله سیب سبز
يکشنبه 20/2/1394 - 21:10
خواص خوراکی ها
رای رهایی از استرس چه باید کرد؟ 2 راه وجود دارد: ورزش و مصرف مواد غذایی خاص که ما در اینجا تعدادی از این مواد غذایی را برای کاهش استرس به شما معرفی می کنیم.
 
 
 

 بلوبری

غذاهایی که استرس را کاهش می دهند

آنتی اکسیدان موجود در این میوه، با تولید کورتیزول (هورمونی که سطح قند خون را افزایش می دهد) در بدن مبارزه می کند. افزایش سطح کورتیزول نیز موجب چاقی شکم می کند.

 هلو

غذاهایی که استرس را کاهش می دهند

پتاسیم موجود در هلو به کاهش فشار خون کمک می کند. به علاوه بتا کاروتن و آنتی اکسیدان موجود در آن خطر ابتلا به برخی سرطان ها را کاهش می دهد. هلو بهترین انتخاب برای افرادی است که گرسنه هستند و به دنبال ماده ای شیرین می گردند.

کاکائو

غذاهایی که استرس را کاهش می دهند

کاکائو ماده ای است که در شکلات یافت می شود. این ماده سرشار از فلاونوئیدها است که خاصیت آرامش بخش دارد. ماده شیمیایی دیگری به نام فنتیل‌آمین نیز در کاکائو یافت می شود که به افزایش خلق و خوی مثبت کمک می کند. شما می توانید پودر کاکائو را به اسموتی، کوکی و برانی اضافه یا حتی آن را به صورت شکلات تلخ مصرف کنید. هر چه شکلات تلخ تر باشد، بهتر است (حداقل از شکلات تلخ 70% مصرف کنید) مصرف شکلات های بدون شکر، استرس را از شما دور می کند.

ماکا

غذاهایی که استرس را کاهش می دهند

ماکا گیاهی است که ریشه آن را به صورت پودر مصرف می شود. این ماده سرشار از مواد مغذی است که استرس و عصبانت را دور و به تعادل هورمون های بدن نیز کمک می کند. نصف قاشق از آن را به اسموتی خود بیافزایید.

اسفناج

غذاهایی که استرس را کاهش می دهند

منیزیم موجود در این ماده استرس را از بدن شما دور می کند و موجب کاهش فشار خون می شود.

دانه آفتاب گردان

غذاهایی که استرس را کاهش می دهند

دانه آفتاب گردان سرشار از فولات است که موجب تولید دوپامین می شود. دوپامین هورمون مغزی است که کمبود آن باعث خستگی و بی حوصلگی و تولید آن توانایی و انرژی بیشتری به بدن می بخشد.

بادام

غذاهایی که استرس را کاهش می دهند

تحقیقات نشان می دهد که خوردن حداقل 28 گرم بادام در روز از افزایش فشار خون جلوگیری می کند. بنابراین مقداری از این ماده را روی سالاد خود بریزید.
برترینها
يکشنبه 20/2/1394 - 21:9
ازدواج و همسرداری
رابطه زناشویی تاثیر بسیاری بر زندگی شما دارد. اگر از کاهش میل جنسی رنج می برید و به دنبال عوامل موثر بر آن می گردید، ما 13 عامل را برایتان آورده ایم.
 
 
 



13 عامل موثر بر کاهش میل جنسی

1. استرس

استرسی که در خانه و محل کار دارید می تواند بر تمایلات جنسی شما تاثیر بگذارد. سعی کنید راههای غلبه بر آن را بیاموزید. اول از همه از خودتان سپس از مشاور یا پزشک کمک بگیرید.

2. اختلافات

یکی از بزرگ ترین دلایل کاهش میل جنسی، اختلافات زوجین است. خیانت، کمبود رابطه عاطفی، بی اعتمادی و جر و بحث می تواند سدی بزرگ مقابل رابطه جنسی شما به وجود آورد. بنابراین هر چه سریع تر به دنبال راه حل آنها باشید.

3. الکل

نوشیدن مقدار زیادی الکل تمایلات جنسی شما را کاهش می دهد. بنابراین از نوشیدن آن بپرهیزید.

4. کمبود خواب

شاید دلیل کاهش تمایلات جنسی تان، کمبود خواب باشد. آیا صبح ها زود از خواب بیدار می شوید و شب ها دیر به رختخواب می روید؟ آیا از اختلالات خواب رنج می برید؟ هر عاملی که خواب شما را برهم زند، بر رابطه جنسی شما نیز تاثیر منفی خواهد گذاشت. برای رهایی از خستگی، عادات خواب خود را تغییر دهید یا در صورت نیاز با پزشک تماس بگیرید.

5. بچه داری

اگر چه بچه داری تمایلات جنسی را کاهش نمی دهد اما زمانی برای برقراری رابطه زناشویی باقی نمی گذارد. هنگامی که فرزندتان خواب است، بهترین زمان برای برقررای رابطه زناشویی با همسرتان است یا حتی می توانید گاهی یک پرستار بچه استخدام کنید تا به کارهای شما رسیدگی کند.

6. تمرکز

بعضی از داروها موجب کاهش تمایلات جنسی می شوند که تعدادی از آنها عبارتند از:

داروهای ضد افسردگی
داروهای فشار خون
داروهای ضدبارداری
شیمی درمانی

7. عدم تناسب اندام 

اگر نسبت به اندام خود احساس خوبی داشته باشید، تمایلات جنسی شما نیز افزایش می یابد. بهتر است اندام خود را همان گونه که هست، بپذیرید. اگر همسرتان احساس خوبی نسبت به اندام اش ندارد، به او این اطمینان را بدهید که هنوز هم برای شما جذابیت دارد.

13 عامل موثر بر کاهش میل جنسی

8. اضافه وزن

اضافه وزن و چاقی، تمایلات جنسی را کاهش می دهد. عدم اعتماد به نفس باعث می شود شما از رابطه ای که با همسرتان دارید، لذت نبرید. به دنبال راهی باشید که احساسی مثبت به شما ببخشد. در صورت امکان از مشاور کمک بگیرید.

9. اختلال نعوظ

افرادی که به این بیماری مبتلا هستند، همیشه از داشتن رابطه ای جنسی هراس دارند. اما نگران نباشید، این بیماری قابل درمان است. 

10. کمبود تستوسترون

هورمون تستوسترون با تمایلات جنسی شما رابطه مستقیم دارد. هنگامی که مردان پا به سن می گذارند، سطح هورمون تستوسترون آنها کاهش می یابد. اگر چه این مورد در تمام مردان صدق نمی کند اما تعداد زیادی از آنها این گونه اند.

11. افسردگی

افسردگی می تواند بر عوامل گوناگونی تاثیر بگذارد که رابطه جنسی نیز یکی از آنها است. از آن جا که مصرف برخی داروها بر تمایلات جنسی موثر است، قبل از مصرف آنها با پزشک خود مشورت کنید. 

12. یائسگی

یائسگی موجب کاهش تمایلات جنسی در بسیاری از زنان می شود که نشانه آن خشکی واژن و درد هنگام مقاربت است. البته این در تمام زنان صدق نمی کند. شما می توانید با اعتماد به نفس کافی و سلامت کلی بدن تان بر این مشکل غلبه کنید.

13. کمبود صمیمیت میان زوجین

رابطه زناشویی بدون صمیمیت موجب کاهش تمایلات جنسی می شود. صمیمیت و نزدیکی اصل مهم هر رابطه است. اگر رابطه زناشویی خوبی با همسر خود ندارید، سعی کنید مدتی آن را کنار بگذارید و زمان خود را صرف گفتگو و خوشگذرانی با یکدیگر کنید. به دنبال رابطه ای جز مقاربت، برای ابراز علاقه به همسرتان باشید. صمیمیت در بهبود رابطه شما موثر خواهد بود.
برترینها
يکشنبه 20/2/1394 - 21:8
آشپزی و شیرینی پزی
وقتی اسم املت آورده می شود ناخوداگاه یاد املت گوجه فرنگی و تخم مرغ می افتیم. حال آنکه مکزیکی ها همین املت را کمی متفاوت تر درست می کنند که از آن سادگی املت معمولی درمی آید و بسیار خوشمزه می شود.

املت مکزیکی

مواد لازم  برای 4 تا 6 نفر

  • 3 ق س روغن‌زیتون
  • 2 عدد سیر رنده شده
  • 1 عدد پیاز
  • 1 عدد فلفل دلمه‌ای قرمز
  • 1 عدد فلفل قرمز خردشده
  • 1 ق چ فلفل پاپریکا
  • 5-4 عدد گوجه‌فرنگی خردشده
  •  2 /1 ق چ زیره
  • 6 عدد تخم‌مرغ
  • به میزان لازم نمک و فلفل
  • 2 /1 پیمانه جعفری خردشده
  • 2 ق س گشنیز خرد شده

طرز تهیه:

1. در یک تابه مناسب مقداری روغن‌زیتون بریزید و آن را روی حرارت متوسط قرار دهید. سیر و پیاز را داخل آن بریزید و آنها را به مدت دو دقیقه تفت دهید. حالا فلفل دلمه‌ای، گشنیز خردشده و فلفل قرمز را هم به آنها اضافه کنید و آ به مدت 5-4 دقیقه تفت دهید.

2. حالا گوجه‌فرنگی‌های خردشده، فلفل پاپریکا، زیره، نمک و فلفل را اضافه کنید. حرارت را زیاد کنید تا جوش بیاید سپس حرارت را کم کنید و به مدت 5 دقیقه صبر کنید تا مواد کمی غلیظ شود.

3. به کمک قاشق شش حفره داخل مواد ایجاد کنید سپس تخم‌مرغ‌ها را داخل آن حفره‌ها بشکنید. در تابه را بگذارید و به مدت 4 تا 8 دقیقه صبر کنید تا تخم‌مرغ‌ها کاملاً بپزند. حالا تابه را از روی حرارت بردارید، آن را با مقداری فلفل و جعفری خردشده تزیین کرده و سرو کنید.

فوت و فن

اگر می خواهید املت طعم بهتری داشته باشد می‌توانید گوجه فرنگی ها را رنده کنید.
مجله آشپزی مثبت
يکشنبه 20/2/1394 - 21:6
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته