• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 283
تعداد نظرات : 25
زمان آخرین مطلب : 4657روز قبل
اخبار


سلامت نیوز : وزارت بهداشت اعلام کرد: ح. ف بیماری مشهور بیمار رها شده این بار پس از 75 روز بستری در بخش عفونی بیمارستان امام (ره) به هیچ وجه حاضر نیست به خانه‌اش برگردد.
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، بیمار رها شده که در یک جنجال رسانه‌ای چند ماه پیش به سرعت تبدیل به خبرسازترین سوژه رسانه‌های داخلی و خارجی آن زمان شد از چهارم تیر امسال به‌ دنبال عفونت مجدد ناحیه کشاله­ران ناشی از تزریق مواد مخدر در بخش اورژانس و عفونی بیمارستان امام خمینی (ره) بستری و از خدمات درمانی و بهداشتی، رایگان بهره‌مند شده است.
 
بر اساس این گزارش این بیمار پس از دریافت انواع خدمات درمانی رایگان با وجود داشتن منزل شخصی و خانواده و نیز اتمام دوره درمانی از مدتها پیش به هیچ وجه حاضر به ترک بیمارستان و بخش عفونی نیست و همراهان وی نیز از ملاقات و ترخیص بیمار خودداری می‌کنند.

رحمانی، مسئول فنی اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) گفت: این بیمار در حال حاضر با سوء‌‌استفاده و حاشیه امنی که در طی این مدت برای خود در رسانه‌ها و جامعه ایجاد کرده است به جهت طولانی کردن فرآیند درمان به هیچ کس از پرسنل بخش اجازه تعویض پانسمان زخمهایش را نمی دهد و با امتناع تعمدی از دریافت خدمات درمانی سعی در طولانی کردن مدت اقامت خود در بیمارستان را دارد.

رحمانی با اشاره به تمام شدن دوره درمان این بیمار از چندین روز پیش گفت: اشغال یک تخت بخش عفونی توسط این بیمار و معتاد تزریقی که احساس میکند پشتوانه رسانه‌ای قوی دارد و هیچ مقامی نمیتواند متعرض او شود، باعث شده تا ارائه خدمت به بیماران نیازمند دیگر با مشکل مواجه شود.

وی افزود : متاسفانه نوع برخورد این بیمار نیز با پرسنل بخش عفونی و نیز پزشکان معالج بسیار زشت و زننده و تحکم آمیز بوده و به خاطر مشکلات قبلی پیش آمده برای برخی همکاران بیمارستان در خصوص پرونده این بیمار، امکان برخورد منطقی و مناسب با این شخص وجود ندارد.

منبع:سلامت نیوز
يکشنبه 20/6/1390 - 16:7
دنیای گیاهان و حیوانات
گورخر پارسی از گونه‌های در خطر انقراض زمین است. امروزه تنها در دو منطقه حفاظت‌شده در ایران می‌توان این حیوان را در طبیعت دید. تولد یک کره گورخر پارسی در اسمیت‌سونیان بعد از 16 سال،‌ خبر خوبی است.

بهنوش خرم‌روز: تغییرات آب‌و‌هوایی، گسترش شهرنشینی، کشاورزی و دامپروری، شکار و یا به اسارت گرفتن غیرقانونی و عواملی از این قبیل، موجب شده که بسیاری از جانوران ساکن زمین در معرض خطر انقراض قرار بگیرند. یکی از این جانوران، گورخر پارسی است.

به گزارش وایرد، سه روز پیش یک کره گورخر پارسی در مرکز حفاظت از محیط زیست اسمیت‌سونیان در آمریکا متولد شده است. اسمیت‌سونیان یکی از مراکز تخصصی نجات موجودات در حال انقراض سراسر دنیا است.

این کره گورخر پارسی ماده است و هنوز نامی برای آن انتخاب نشده است. به گفته مسئولین، این کره کاملا قوی و سالم است. بعد از 16 سال،‌ این اولین بار است که یک کره گورخر پارسی در اسمیت‌سونیان به دنیا می‌آید. با ورود این کره تازه‌وارد، تعداد گورخرهای پارسی ساکن آمریکای شمالی به 26 راس می‌رسد.

کره گورخر پارسی تازه‌وارد کاملا سالم و قوی است

گورخر پارسی در واقع از بیابان‌نشین‌های خانواده اسب است. آن‌ها در اصل بومی سوریه، ایران، پاکستان، هند و تبت بوده‌اند. اما در حال حاضر تنها در دو منطقه حفاظت‌شده در ایران می‌توان آن‌ها را یافت. به اسارت گرفتن غیرقانونی، خشکی و رقابت با دام‌های اهلی در چرا،‌ از مهم‌ترین عوامل کاهش جمعیت گورخرهای پارسی است. در حال حاضر تنها 600 راس گورخر پارسی روی زمین زندگی می‌کنند.

منبع:شهر خبر

يکشنبه 20/6/1390 - 16:5
دنیای گیاهان و حیوانات
گلن ناگل، این پرتره عجیب و جالب را از این لاک‌پشت مهمیزدار غول‌پیکر آفریقایی برای نشنال‌جئوگرافیک ارسال کرده است. این لاک‌پشت به‌دلیل عوارض روی دست‌وپاهایش این‌چنین نام‌گذاری شده است.

این لاک‌پشت بومی جنوب صحرای افریقا تا طول 90 سانتی‌متر و وزن 91 کیلوگرم رشد می‌کند و بزرگ‌ترین لاک‌پشت ساکن خشکی و سومین گونه بزرگ لاک‌پشت‌های روی زمین است. مسن‌ترین لاک‌پشت مهمیزدار آفریقایی با 54سال سن در باغ‌وحش جیزه در مصر نگهداری می‌شود.

يکشنبه 20/6/1390 - 16:2
آلبوم تصاویر
مراسم بدرقه آزادکاران در حضور دایی، هدایتی ،عابدزاده و میران برگزار شد.
يکشنبه 20/6/1390 - 15:58
اخبار

سرمربی تراکتورسازی پس از کسب موفقیت در مقابل تیم سابقش برای حضور در جشنی کوچک که به همین مناسبت ترتیب داده شده بود، به پاتوق چهره های معروف ورزشی رفت.

 امیر قلعه نویی دیشب بعد از پایان مسابقه بلافاصله به هتل المپیک رفت و بعد از کمی صحبت با میران باشگاه تراکتورسازی با عجله از هتل خارج شد. مقصد او یک سفره خانه سنتی در شمال خیابان یوسف آباد و بالاتر از میدان فرهنگ بود.
"طرقبه" نام این سفره خانه است و مالک آن حاج محمد جمعه ای، یکی از دوستان امیر قلعه نویی است که به مناسبت پیروزی قلعه نویی جشن کوچکی را تدارک دیده بود.
سرمربی تراکتورسازی که به اتفاق تعدادی از دوستانش دور یک میز بزرگ در این سفره خانه نشسته بود به قدری با ترافیک تلفنی همراه شد که تقریبا در طول تمام مدت حضور خود در این سفره خانه مشغول تشکر و قدردانی از افرادی بود که به او بابت پیروزی بزرگش تلفنی تبریک می گفتند.
این سفره خانه پاتوق بیشتر چهره های معروف ورزش ایران در این روزهاست

منبع:خبرگزاری  فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام

يکشنبه 20/6/1390 - 15:52
اخبار

بازیکن ایرانی ولفسبورگ در جدال گر‌گ‌ها با آبی‌ های گیلزن‌کرشن در ترکیب قرار گرفت.
 فرداشب (یکشنبه) پیکارهای هفته پنجم بوندس‌لیگا با دو دیدار خاتمه می‌ یابد که در آخرین آن، ولفسبورگ میزبان شالکه در ورزشگاه فولکس‌واگن‌آره‌نا است.

این دیدار با توجه به حضور فلیکس ماگات، سرمربی معروف آلمانی روی نیمکت ذخیره‌‌های سبزهای ولفسبورگی معروف به گرگ‌ها با تیم سابقش «شالکه» از حساسیت زیادی برخوردار است.

نشریه پرتیراژ کیکر براساس آخرین اخبار گزارش شده از اردوی 2 تیم نام اشکان دژاگه، بازیکن ایرانی ولفسبورگ را در ترکیب قرار داده است.
 
*ترکیب احتمالی دو تیم اینگونه گزارش شده است:
 
*ولفسبورگ:
 بنگالیو، اوکس، کریاگوس، روس، شفر، تریش، خوزه،‌ دژاگه، جانسون، ماندوزکیچ، لاکیچ
سرمربی: ماگات
ذخیره‌ها:
هیتس، لنس،‌کاله، مالدونگ، شولتسه، سیگرچوی، هاسبه، کو، پولاک، سالیحمیدزیچ، هلمس،
 
*شالکه:
فئرمان، هوگر، هودس، ماتیپ، فوکس، پاپادولوپولوس، هولت‌بی، دارکسلر، رائول، فارفان‌، هونتلار،
سرمربی: رالف رانگ نیک
ذخیره‌ها: شوبر، اونراشتال، متسلدر، سارپای، اوشیدا، بائوم‌یوهان، جونز، خورداو، موراویک، موریتس، ماریسا، پوکدا

منبع:خبرگزاری پارس فوتبال دات کام

يکشنبه 20/6/1390 - 15:49
اخبار
چهار روز پس از حضور حمید حیدری به عنوان سرپرست جدید فدراسیون سواركاری از سوی وزارت ورزش و جوانان به وی اعلام شد كه اشتباهی رخ داده و قرار بوده محمود حیدری مسوولیت این فدراسیون را بر عهده گیرد!
ایسنا: در حالی كه تنها ۴ روز از معارفه حمید حیدری، نایب رییس فدراسیون چوگان برای فدراسیون سواركاری می‌گذشت، در اقدامی تامل برانگیز شنبه از سوی سه نفر از مدیران وزارت ورزش و جوانان با او تماس تلفنی گرفتند و اعلام كردند كه حكم شما برای سرپرستی فدراسیون سواركاری اشتباهی و به دلیل تشابه اسمی زده شده است!

حمید حیدری سه‌شنبه گذشته پس از صحبت تلفنی با حمید سجادی معاون ورزشی وزارتخانه با سرپرستی فدراسیون سواركاری موافقت كرد.

نكته قابل توجه این كه حیدری در شرایطی به دلیل صدور حكم اشتباه وزیر ورزش از ادامه كار در فدراسیون سواركاری بازماند كه مراسم معارفه‌اش چهارشنبه گذشته با حضور صنیعی، شرعی، بكاری و رغبتی چهار نفر از مدیران كل، كنزی مشاور سجادی، علیرضا باقری مسئول امور مجامع وزارتخانه و در غیاب معاون ورزشی وزارتخانه برگزار شده بود.

گویا در این جلسه حمید حیدری كه از مدیران با سابقه كشور به حساب می‌آید و با امضای شهید بهشتی به عنوان رییس شورای انقلاب به سمت معاون وزیر صنایع منصوب شده بود، به دلیل سابقه سرپرستی بارها از سوی مدیران وزارتخانه مورد تحسین و تمجید قرار گرفته و آن‌ها اعلام كردند كه از حیدری حمایت همه جانبه خواهند داشت تا در راستای اعتلای سوار كاری كه حدود ۵ ماه است در غیاب رییس اداره می‌شود، گام بردارد.

جالب توجه این كه پس از پایان معارفه حیدری به درخواست مدیران كل وزارت ورزش و جوانان او به همراه نایب رییس و دبیر كل فدراسیون سوار كاری برای معارفه به فدراسیون مربوطه می‌رود و از همان روز چهارشنبه رسما كار خود را آغاز می‌كند! حیدری همچنان روز جمعه به همراه غلامعلی تاجیك مدیر كل حراست وزارتخانه برای بازدید از ورزشگاه نوروز آباد و تماشای رقابت‌های كورس تهران در جمع اهالی سواركاری حاضر می‌شود و سخنرانی می‌كند.

با این همه و در شرایطی كه روز شنبه به دنبال گرفتن وقت ملاقات با حمید سجادی، رسول نژاد و شخص وزیر بوده و در حالی كه در جلسه با اهالی سواركاری قرار داشته در تماسی تلفنی به او اعلام می‌شود كه وزیر حكم شما را اشتباهی زده و در واقع قرار بوده محمود حیدری كه در مقطعی ریاست هیات سواركاری تهران را بر عهده داشته و از دوستان محمد عباسی به شمار می‌رود به عنوان سرپرست جدید منصوب شود!

نكته تامل برانگیز دیگر این كه پس از تماس تلفنی با حیدری به وی اعلام شده كه شما باید مسئولان فدراسیون سواركاری را در جریان این اتفاق قرار دهید كه درخواست مسئولان وزارت ورزش و جوانان از سوی حیدری با مخالفت مواجه شد!

قرار است صبح امروز از ساعت ۱۰ مراسم معارفه محمود حیدری سرپرست جدید فدراسیون سواركاری به ریاست حمید سجادی معاون ورزشی وزارتخانه برگزار شود
منبع:ایسنا
يکشنبه 20/6/1390 - 15:43
آلبوم تصاویر
جوان ترین پادشاه جهان یک جوان اوگاندایی است که فقط 17 سال سن دارد.

منبع:مشرق نیوز
يکشنبه 20/6/1390 - 15:36
بیماری ها
بر پایه این گزارش، بیماری وبا در مناطق بنادیر، بی، مودوگ و لور شابل در سومالی تایید شده است و تعداد موارد ابتلا به این بیماری به شکل قابل توجهی در ماه‌های اخیر افزایش داشته است.
همشهری آنلاین: به دنبال شیوع بیماری وبا به علت شرایط غیربهداشتی زندگی در سومالی، 49 کودک دیگر بر اثر ابتلا به این بیماری جان باخته­اند.

به گزارش پرس تی وی، این کودکان روز شنبه (19 شهریور، 10 سپتامبر) در مناطقه بنادیر واقع در شمال موگادیشو پایتخت سومالی جان خود را از دست دادند.

جمع عواملی از قبیل وضعیت ضعیف بهداشتی، کمبود آب نوشیدنی سالم و پاک و جمعیت زیاد باعث شده است بیماری وبا که از طریق آب انتقال می­یابد، در کشور سومالی گسترش پیدا کند.

همچنین بیش از 890 نفر که به بیماری وبا مبتلا شده­اند، برای درمان به بیمارستان‌های داینیل و کیسانی در شمال موگادیشو رفته­اند.

این در حالی است که به دنبال شمار زیاد بیماران مبتلا به وبا، پزشکان در سومالی تحت فشار زیادی قرار گرفته‌اند.

دکتر احمد شیخ دون دینی از بیمارستان بنادیر در 23 آگوست اعلام کرد، جمعیت بیش از حد در اردوگاه‌‌ها، چالش اصلی کادر پزشکی در درمان بیماران است.

بنا بر گزارش سازمان بهداشت جهانی، حدود 75 درصد از موارد ابتلا به بیماری اسهال عفونی در میان کودکان زیر 5 سال وجود دارد.

بر پایه این گزارش، بیماری وبا در مناطق بنادیر، بی، مودوگ و لور شابل در سومالی تایید شده است و تعداد موارد ابتلا به این بیماری به شکل قابل توجهی در ماه‌های اخیر افزایش داشته است.

گزارش ‌های منتشر شده حاکیست، به دلیل ناامنی در بیشتر مناطق جنوبی سومالی، آژانس‌های کمکی تنها قادر هستند کمک‌های غذایی را به تعدادی محدود از افراد قحطی زده سومالی برسانند.

گفتنی است بعد از سرنگونی حکومت زیاد باره دیکتاتور سابق سومالی، این کشور فاقد دولتی کارآمد و متمرکز بوده است.

منبع:همشهری آنلاین
يکشنبه 20/6/1390 - 15:32
اخبار

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه دولت و مردم باید با همکاری یکدیگر این بحران را حل و از سیاسی شدن آن جلوگیری کنند گفت: امسال میزان تبخیر آب دریاچه کاهش یافته و ارتفاع آب نیز در فصل آبگیری 80 سانتی متر افزایش یافت.

به گزارش مهر، حسن عباس نژاد با اشاره به عوامل تشدیدکننده بحران کم آبی دریاچه گفت: 33 درصد عوامل انسانی در این امر دخیل هستند و در این میان بخش کشاورزی با مصرف بیش از 90 درصد آب بیشترین سهم را دارد.
 
وی گفت: ستاد مدیریت بحران دریاچه ارومیه اجرای 24 پروژه را به عنوان پروژه‌های اولویت دار و اضطراری در زمینه احیای دریاچه ارومیه آغاز کرده است.
 
عباس نژاد گفت: این طرح ها در مدت پنج سال اجرا و اعتبار آنها نیز یکهزار و 280 میلیارد تومان است.
 
وی افزود: دریاچه ارومیه برای احیا به 25 میلیارد مترمکعب آب نیاز دارد و با سه میلیارد مترمکعب آب هدایتی به آن، وضعیت دریاچه ثابت نگاه داشته می شود.
 
مدیرکل محیط زیست آذربایجان غربی با اشاره به تامین آب این دریاچه از سه استان گفت: سه منبع تغذیه ای برای دریاچه ارومیه پیش بینی شده که از آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و کردستان تامین می شوند که21 رودخانه دایمی و فصلی، آبهای زیرزمینی و انتقال بین حوضه‌ای و باروری ابرها از جمله این منابع هستند. همچنین از 6 میلیارد و 800 میلیون مترمکعب آب این حوضه ها سه میلیارد و 100 میلیون مترمکعب به دریاچه هدایت خواهد شد.
 
وی گفت: امسال میزان تبخیر آب دریاچه کاهش یافته و ارتفاع آب نیز در فصل آبگیری 80 سانتی متر افزایش یافت که نسبت به زمان مشابه در سالهای گذشته رقم است.
 
این مقام مسئول افزود: پروژه های پایش آنلاین آبهای ورودی ازسمت جنوب به دریاچه، سیستم آبرسانی برای شرب حیات وحش دریاچه و احیای تالابها از سایر طرحهای اجرایی محیط زیست استان در سال جاری هستند.
 
وی گفت: این طرح آبرسانی برای شرب حیات وحش نیز با هفت میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار اجرا می شوند.
 
عباس نژاد، تراز فعلی دریاچه ارومیه را 1271.11 متر از سطح دریاهای آزاد اعلام کرد

منبع:شهرخبر

يکشنبه 20/6/1390 - 15:31
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته