• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 217
تعداد نظرات : 70
زمان آخرین مطلب : 5215روز قبل
دنیای گیاهان و حیوانات
ایلنا نوشت:

داریوش گل‌علیزاده با بیان این که آلودگی هوا، آلودگی آب و آلودگی صوتی، سه مسئله استراتژیکی استان تهران است که این سه مسئله ناشی از عدم مطالعات کافی جهت بارگذاری‌ در استان تهران و ازیاد جمعیت صورت گرفته است، گفت: ‌برنامه توسعه‌ای استان تهران باید منجر به افزایش مهاجرت‌پذیری و عدم افزایش جمعیت در استان تهران شود. مدیرکل محیط‌زیست استان تهران خاطر نشان کرد:‌ باید مدیریت درستی در استان تهران اعمال شود تا با کنترل جمعیت، وضعیت زیست‌محیطی استان تهران سامان پیدا کند.

گل‌علیزاده توضیح داد: علت اصلی که باعث به وجود آمدن مشکل در زمینه آلودگی آب، آلودگی هوا و آلودگی صوتی شده است عدم تهیه سند آمایش سرزمین است اگر سند آمایش سرزمین تهیه شده بود هر گونه بارگذاری صنعتی و جمعیتی مطابق با ظرفیت سرزمین انجام می‌شد و اکنون ما شاهد مشکلات محیط‌زیستی در استان تهران نبودیم.

او افزود: چون سند آمایش سرزمین نداشته‌ایم، برنامه‌ریزی‌ها به صورت جزیره‌ای انجام شده است یعنی بدون هیچ‌گونه دیتا و اطلاعاتی تصمیم‌گیری در رابطه با بارگذاری‌ها در منطقه صورت گرفته و محیط‌زیست استان تهران را با مشکلات جدی مواجه کرده است.

گل‌علیزاده گفت: در گذشته وظیفه تهیه سند آمایش سرزمین بر عهده سازمان برنامه و بودجه بوده که متاسفانه این کار را انجام نداده است. اکنون این وظیفه در اختیار معاونت برنامه‌ریزی استان تهران است و وضعیت موجود مطالعه شده است اما متاسفانه دیگر سرزمینی در استان تهران باقی نمانده است که بخواهیم بر اساس آن برنامه‌ریزی انجام دهیم مگر اینکه ما بر اساس واقعیت‌های موجود و اتفاقاتی که در سرزمین‌های استان تهران افتاده، برنامه‌ریزی و ساماندهی کنیم و سعی کنیم وضعیت موجود را تحت کنترل درآوریم.

مدیرکل محیط‌زیست استان تهران اضافه کرد: دیگر سرزمین بکری که قابلیت کشاورزی داشته باشد در استان تهران باقی نمانده است و همه تبدیل به سکونت‌گاه یا محلی برای کارخانجات صنعتی شده است و قابلیت کاربری کشاورزی ندارد بنابراین باید سعی کرد که اندک مناطقی که در استان تهران باقی مانده است را به هر صورت که شده حفظ کنیم
.
يکشنبه 25/11/1388 - 0:50
بیماری ها

خبر انلاین 

- طولانی ترین آمبولانس جهان با هدف ثبت نام خود در کتاب گینس در امیر نشین دبی در امارات مشغول خدمات رسانی است.

به گزارش شبکه تلویزیونی العربیه این آمبولانس که طول آن به بیست متر می رسد بیشتر لوازم و تجهیزاتی را که یک بیمارستان به آنها نیاز دارد و شاید مهمترین آنها بخش مراقبت های ویژه باشد در اختیار دارد.
کارشناسان اماراتی این آمبولانس را که به شکل یک اتوبوس ساخته شده است طراحی کردند و یک شرکت آلمانی کار اجرای طرح و ساخت آمبولانس را در شهر فرانکفورت بر عهده گرفت.
این آمبولانس دارای یک اتاق عمل و یک اتاق مراقبت های ویژه است و تعداد زیادی تخت و صندلی برای موارد گوناگون در آن تعبیه شده است.
مسئول این آمبولانس می گوید، همه تجهیزاتی که در بیمارستان وجود دارد در این آمبولانس تعبیه شده است و امکان اجرای اعمال جراحی کوچک برای نجات جان بیماران نیز در اتاق عمل این آمبولانس وجود دارد.
قرار است با توجه به ظرفیت چهل و پنج نفری این آمبولانس از آن در حوادث بزرگ که شمار زیادی کشته و زخمی بر جا می گذارد استفاده شود.
بیست و پنج دستگاه از جدیدترین تجهیزات پزشکی در این آمبولانس بیست متری نصب شده است

يکشنبه 25/11/1388 - 0:31
آموزش و تحقيقات

تابناک :كشف مدارك جدیدی مبنی بر وجود آب مایع در لایه‌های زیرین سطح قمر انسلادوس از سوی محققان ناسا، ظن دانشمندان به وجود حیات احتمالی در این قمر سیاره كیوان را تقویت كرد. 


به گزارش سرویس علمی ایسنا، به گفته دانشمندان، فضاپیمای كاسینی از میان تپه‌های یخی ایجاد شده توسط آتشفشا‌ن‌های یخی روی قمر كیوان عبور كرده و مولكولهای آب با بار الكتریكی منفی را شناسایی كرده كه نشانه آشكاری از وجود یك دریای زیر زمینی است.


در روی زمین این نوع از یون‌های كم عمر در جاهایی مانند آبشارها و امواج اقیانوسها تولید می‌شوند كه آب در حال حركت است.  


به نوشته روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف، به عقیده دانشمندان اگر در انسلادوس آب مایع وجود داشته باشد این ششمین قمر بزرگ سیاره كیوان می‌تواند شرایط لازم برای حفظ حیات را داشته باشد

شنبه 24/11/1388 - 23:24
دانستنی های علمی
با بررسی موهای مردی چهارهزار ساله اعلام شد كه چشم‌های او قهوه‌یی بوده است.

به گزارش ایسنا به نقل از گاردین، محققان پس از انجام بررسی‌های دقیق روی موهای اسكلتی چهارهزار ساله كه سال‌ها پیش در یكی از مناطق سردسیر دانمارك كشف شد، به این نتیجه رسیدند كه اسكلت كشف‌شده به مردی با چشم‌های قهوه‌یی با گروه خونی آ مثبت (A+) تعلق دارد.

محققان موزه‌ی تاریخ طبیعی شهر كپنهاگ دانمارك از سال‌ها پیش مشغول بررسی این اسكلت هستند.

سال پیش نیز گروهی شامل محققان آمریكایی و روسی با بررسی موهای دو ماموت كشف‌شده در منطقه‌ی سیبری، موفق به كشف كدهای ژنتیكی آن‌ها شدند
شنبه 24/11/1388 - 23:20
طنز و سرگرمی

 

زیاد از کادویی که میگیرید خوشحال نشوید، بهتر است اول آن را با دقت بررسی کنید

شنبه 24/11/1388 - 22:55
سياست
خبرگزاری روسی «روس بالت» جمعه نوشت كه «عمر بن لادن»، پسر اسامه بن‌لادن که نسل جدید مجاهدین و مبارزان مسلح را در اردوگاه‌های تمرینی القاعده دیده گفته كه به‌عقیده وی اگر آمریکا اسامه را به هلاکت برساند، در مقابل دشمنی جدی‌تر و سخت‌تر قرار خواهد گرفت.
ایلنا: پسر «اسامه بن لادن»، رهبر سازمان تروریستی القاعده پدر خود را مهربان‌ترین تروریست خوانده و هشدار داده است که آمریکا احتمالا با مخالفت‌های جدی‌تر روبه‌رو می‌شود.

خبرگزاری روسی «روس بالت» جمعه نوشت كه «عمر بن لادن»، پسر اسامه بن‌لادن که نسل جدید مجاهدین و مبارزان مسلح را در اردوگاه‌های تمرینی القاعده دیده گفته كه به‌عقیده وی اگر آمریکا اسامه را به هلاکت برساند، در مقابل دشمنی جدی‌تر و سخت‌تر قرار خواهد گرفت.

عمر گفته است كه با نگاه کردن به اسامه بن لادن و اطرافیان وی باور می‌کند که پدرش «مهربان‌ترین آنان» است.

پسر رهبر سازمان تروریستی القاعده با اعلام این‌كه دیگر اعضای این جنبش تروریستی بسیار بسیار بدتر از بن‌لادن هستند، گفت: «آنها می‌خواهند حمله‌های بیشتری انجام دهند و مشکلات بیشتری ایجاد کنند.»

عمر ضمن صحبت درباره «تروریست شماره 1» گفت که حمله به مردم غیرنظامی و بی‌گناه را درست و مجاز نمی‌داند.

عمر بن‌لادن در این ‌باره گفت: «آنچه پدرم انجام می‌دهد را غیر قابل قبول می‌دانم.»
عمر گفت كه نمی‌داند اکنون پدرش کجاست.

بنا بر این گزارش، شبکه تلویزیونی «الجزیره» 29 ژانویه نوار صوتی اسامه بن لادن، رهبر القاعده را دریافت کرد كه در آن تروریست شماره یک آمریکا و سایر کشورهای صنعتی را مسئول گرمایش جهانی دانست.

وی همچنین گفته بود كه کشورها باید از انجام معامله‌های تجاری با دلار آمریکا خودداری کنند.
اسامه گفت که ما باید سعی کنیم هرچه زودتر از این ارز خلاص شویم.

بن‌لادن همچنین در سخنرانی پیشین خود که شبکه الجزیره 24 ژانویه آن را منتشر کرد، آمریکا را به حملات جدید تروریستی تهدید کرد. وی گفت: «تا زمانی که فلسطین در امنیت نباشد آمریکا نمی‌تواند حتی آرزوی داشتن امنیت را داشته باشد.»

طبق این گزارش، سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا پیش از این اعلام كرده بودند كه اطلاعات جدیدی درباره محل اقامت اسامه بن لادن به دست آورده‌اند
فردا نیوز
شنبه 24/11/1388 - 22:43
کنکور
آزمون کارشناسی ارشد در صبح و عصر روزهای چهارشنبه 28 ، پنج شنبه 29 و جمعه 30 بهمن در 41 شهرستان و 97 حوزه امتحانی در سراسر کشور برگزار می شود.
واحد مرکزی خبر: معاون اجرایی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: توزیع کارت اینترنتی ورود به جلسه آزمون کارشناسی ارشد از فردا از طریق پایگاه اطلاع رسانی این سازمان به نشانی http://www.sanjesh.org آغاز می شود.

حسین توکلی با اشاره به این مطلب که داوطلبان از ظهر فردا می توانند با مراجعه به این پایگاه اطلاع رسانی برای گرفتن پرینت کارت اینترنتی اقدام کنند افزود: آزمون کارشناسی ارشد در صبح و عصر روزهای چهارشنبه 28 ، پنج شنبه 29 و جمعه 30 بهمن در 41 شهرستان و 97 حوزه امتحانی در سراسر کشور برگزار می شود.

وی تصریح کرد: در این آزمون حدود 830 هزار داوطلب ثبت نام کردند که 49 و نیم درصد آنها بانوان و 50 و نیم درصد آقایان هستند.

معاون اجرایی سازمان سنجش گفت: نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد در نیمه دوم اردیبهشت سال آینده اعلام می شود و داوطلبان مجاز به انتخاب رشته از هفته اول خرداد می توانند کار انتخاب رشته را انجام دهند
شنبه 24/11/1388 - 1:58
دانستنی های علمی
نتایج تحقیقات یکی از اساتید دانشگاه اکسفورد نشان می دهد هر انسانی حتی اجتماعی ترین انسان ها محدودیت هایی در زمینه دوست یابی و نگهداری دوستان خود دارند به همین علت هیچ فردی نمی تواند بیش از صد و پنجاه دوست داشته باشد.
واحد مرکزی خبر: نتایج تحقیقات نشان می دهد هیچ انسانی نمی تواند بیش از صد و پنجاه دوست داشته باشد.


نتایج تحقیقات یکی از اساتید دانشگاه اکسفورد نشان می دهد هر انسانی حتی اجتماعی ترین انسان ها محدودیت هایی در زمینه دوست یابی و نگهداری دوستان خود دارند به همین علت هیچ فردی نمی تواند بیش از صد و پنجاه دوست داشته باشد.

رابین دان بار استاد دانشگاه اکسفورد که این تحقیق را انجام داده است در مصاحبه با بی بی سی گفت: با توجه به انکه برقراری ارتباط با افراد یک فعالیت پیچیده ذهنی است و ذهن انسان هم محدودیت هایی دارد به همین علت افراد در زمینه دوست یابی و نگهداری دوستان خود محدودیت هایی دارند
farda news
شنبه 24/11/1388 - 1:56
طنز و سرگرمی

 مدارس و دانشگاهها 25 بهمن تعطیل شدند

شنبه 24/11/1388 - 0:4
بیماری ها

لوئیسا بال 15 ساله به دلیل ابتلا به بیماری نادری برای مدت‌های طولانی به خواب می‌رود.

خواب‌های طولانی مدت لوئیسا از سال 2008 و بعد از ابتلای او به آنفولانزا شروع شد.در ابتدا تصور می‌شد مشکل او هورمونی است اما بعد‌ها پزشکان متوجه شدند او به سندروم کلین لوین دچار است.

افرادی که به این بیماری دچار هستند مدت‌های طولانی به خواب می‌روند که این موضوع می‌تواند تا هفته‌ها ادامه پیدا کند.

مادر لوئیسا که 45 سال دارد در این باره گفت: به نظر می‌رسد وضعیت او بهبودی ندارد.او در مدرسه شروع به خوابیدن کرد و شروع به گفتن هذیان کرد ، درست همان طور که گویا در خواب حرف می‌زند.

علائم این بیماری پزشکان بیمارستان ورسینگ را شگفت زده کرد و آن‌ها تصور کردند مشکل لوئیسا هورمونی است.

پس از مدتی زمان خوابیدن لوئیسا شروع به اضافه شدن کرد و به ده روز متوالی رسید.در تمام این مدت پدر و مادر او مجبور بودند او را یک بار در روز از خواب بیدار کرده و به او غذا بدهند و او را به دست شویی ببرند تا او دوباره به خواب برود.

زمانی که پدر و مادر لوئیسا او را از خواب بیدار می‌کنند او شروع به گفتن هذیان می‌کند و در هوشیاری کامل به سر نمی‌برد.زمانی که بعد از چند روز متوالی او به طور کامل هوشیاری خود را به دست می‌آورد واز خواب بیدار می‌شود هیچ چیز را به یاد نمی آورد.

بعدها پزشکان متوجه شدند او به سندروم خاصی به نام کلین لوین دچار است.افرادی که به این بیماری دچار بی‌خوابی‌هایی می‌شوند که فقط بعد از دور‌ه‌های طولانی خوابیدن از این حالت بهبود پیدا می‌کنند.این بیماری بیش‌تر در مردان شایع است و معمولا در سنین بزرگسالی ناپدید می‌شود.

هنوز دلیل این بیماری کشف نشده است اما دانشمندان تصور می‌کنند عملکرد نادرست قسمتی از مغز می‌تواند به عنوان دلیل اصلی این خوابیدن‌های غیر عادی باشد.

این سندروم هیچ روش درمانی که در جهان پذیرفته شده باشد ندارد و فقط در بعضی از موارد به بیمار داروهای محرک می‌دهند تا بتواند دوره‌های خواب خود را تنظیم کند

عصر ایران

 

جمعه 23/11/1388 - 23:33
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته