• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 269
تعداد نظرات : 24
زمان آخرین مطلب : 3996روز قبل
تغذیه و تناسب اندام
نکاتی که با رعایت کردنشان دیگر چاق نخواهید شد
 
 
بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی ۱.۴ میلیارد نفر در دنیا اضافه وزن دارند. این سازمان همچنین اعلام نمود که ۴۰ میلیون کودک زیر پنج سال در جهان مبتلا به چاقی هستند. چاقی علاوه بر مشکلات ظاهری، عوارض متعددی نیز به همراه دارد. پر فشاری خون، افزایش چربی های خون، بیماری های قلبی- عروقی، دیابت نوع دو، مشکلات مفصلی، سکته مغزی، کبد چرب و … از جمله پیامدهای خطرناک چاقی به شمار می روند.

اولین و مهم ترین گام برای کاهش وزن اصلاح شیوه زندگی است. پیروی از یک رژیم غذایی مناسب، تغییر عادات غذایی نادرست و فعالیت بدنی منظم سالم ترین روش مبارزه با اضافه وزن و چاقی می باشد.

در اینجا به نکاتی اشاره می کنیم که با استفاده از آنها می توانید عادات غذایی خود را اصلاح کرده و از چاقی پیشگیری نمایید

تفاوت بین گرسنگی و اشتها را بشناسید. 

اغلب افراد چاق، بیشتر اوقات بدون اینکه واقعاً گرسنه باشند، غذا می خورند. این که تمایل به خوردن چیزی دارید همیشه به معنی گرسنگی شما نیست. وقتی غذا یا هر خوراکی دیگری در دسترس شما قرار می گیرد، به خودتان فرصت دهید تا گرسنه شوید. گرسنگی یک پدیده فیزیولوژیک است اما اشتها ریشه در روان شما دارد. پس تا جایی که می توانید ذهنتان را کنترل نمایید.

وعده های غذایی و میان وعده ها را حذف نکنید.

این که سعی کنید وعده های غذایی منظمی داشته باشید، نکته مهمی است. روزانه ۳ وعده غذایی اصلی و ۲ میان وعده برای خود در نظر بگیرید و وعده ها را به موقع بخورید.

تنقلات و مواد غذایی پر کالری را از دسترس خود خارج کنید. 

اینکه روی میزتان همیشه شکلات و شیرینی داشته باشید، عادت مناسبی نیست. مواد غذایی پر کالری را با سبزیجات و میوه ها جایگزین نمایید.

به غذا خوردن خود توجه داشته باشید و از آن لذت ببرید.

در هنگام غذا خوردن، به طور هم زمان به کار دیگری نپردازید. غذا خوردن همراه با تماشای تلویزیون یکی از عادات نامناسب است. اگر روی غذا خوردن خود تمرکز نداشته باشید، پیام سیری با تاخیر به مغز می رسد، بنابراین غذای بیشتری می خورید و در دراز مدت دچار اضافه وزن و چاقی خواهید شد.

آهسته غذا بخورید.

آهسته غذا خوردن موجب می شود که معده به موقع پیام سیری را به مغز ارسال کند. عجله در غذا خوردن موجب پرخوری و چاقی خواهد شد. برای صرف غذا وقت کافی در نظر بگیرید و لقمه هایتان را خوب و آرام بجوید.

مراقب وسوسه ها باشید.

اگر فکر می کنید توانایی مقاومت در برابر خریدن و خوردن مواد غذایی را ندارید، خودتان به خرید نروید و این کار را به یکی دیگر از اعضای خانواده محول کنید. نکته مهم دیگر این که هرگز در شرایط گرسنگی برای خرید مواد غذایی اقدام نکنید.

سه شنبه 10/2/1392 - 10:19
دنیای گیاهان و حیوانات
شناسایی زیستگاه لاله‎های واژگون در الیگودرز
رئیس اداره محیط زیست الیگودرز گفت: زیستگاه گونه لاله‌های واژگون در سطح 2900 هکتار از اراضی الیگودرز شناسایی شده‎ است.

اصغربلکی وند امروز در گفت‌وگو با فارس در الیگودرز گفت: لاله واژگون نام یک گونه از راسته سوسنیان است.

وی افزود: این گونه به نام‎های سوسن چلچراغ و اشک مریم است، عمر این گیاه بسیار کوتاه و گل دهی آن از اوایل اردیبهشت آغاز می‎شود و در فصل بارش پایان می‎یابد.

رئیس اداره محیط زیست الیگودرز گفت: لاله واژگون از گیاهان علفی پیازدار و چند ساله است که تاکنون 15 گونه آن در ایران شناسایی شده است.

بلکی وند یادآور شد: در شهرستان الیگودرز دشت لاله‎های واژگون یکی از شهرهایی است که از این لطف الهی برخوردار است.

رئیس اداره محیط زیست الیگودرز در خصوص دشت لاله‎های واژگون در شهرستان الیگودرز گفت: این نوع گیاه با نام علمی Fritillaria sp گونه‎ای است، از خانواده سوسنیان که پراکندگی این نوع گیاه در ارتفاعات دو الی سه هزار متر از سطح دریا در مناطق زاگرس و استان‎های لرستان، کرمانشاه، چهار محال و بختیاری، همدان و... است.

بلکی وند در ادامه تصریح کرد: ارتفاع گیاه از سطح زمین 70 الی 100 سانتی متر است که زیستگاه این گونه گیاه در شهرستان الیگودرز، دشت دالانی، گندمینه و چمن سلطان، گله موه و بزنوید است.

وی خاطرنشان کرد: زیستگاه اصلی این گونه و شناخته‎ترین محل رویش این گیاه، دشت دالانی است که با وسعت دو هزار و 900 هکتار در 35 کیلومتری جنوب شرقی شهر الیگودرز است.

 

سه شنبه 10/2/1392 - 9:38
کاردستی و خیاطی

دکوپاژ روی شمع

سلام دوستان گلم این پست مربوط به دکوپاژ روی شمع هست کار خیلی راحتیه و خیلی هم زیباست امسال سال ببره یا پلنگ شما میتونید از طرح پلنگ روی شمع استفاده کنید.

وسائل مورد نیاز :

دستمال کاغذی در طرح های مختلف

چسب دستمال کاغذی

قلم مو نرم

شمع به رنگ و اندازه دلخواه

یک طرح را روی دستمال کاغذی انتخاب و اطراف اون را قیچی می کنیم .همانطور که میدونید دستمال کاغذی چند لایه هست تمام لایه ها را جدا می کنیم که فقط یک لایه باقی بمونه که روی اون طرح ما قرار داره .

طرح را روی شمع میذاریم هر جور که میخوایم میزانش می کنیم .در این مرحله به چسب دستمال کاغذی و قلم مو نرم احتیاج داریم .

با قلم مو مقداری چسب بر میداریم و از وسط دستمال خیلی آروم به اطراف می کشیم اینجوری کل هوائی که در زیر دستمال هست بیرون میاد .

کاملا با چسب روی کل کار را می پوشونیم .

در این مرحله احتیاج به جسمی داریم که شمع را روی اون قرار بدیم برای خشک شدن چون این چسب ممکنه شره کنه پس باید جسمی که زیر شمع قرار میگیره قطرش کمتر از قطر شمع باشه که اطراف شمع خالی بمونه که بعد از خشک شدن که میخوایم شمع را برداریم این چسب کنده نشه و هوا زیر کارمون نره چون بعدا با این شمع کار دیگه ای هم میخوایم انجام بدیم .

این شمع احتیاج داره 12 ساعت بمونه تا کاملا خشک بشه .همانطور که در عکس می بینید شمع در حال خشک شدن هست ولی چسب را می بینید.

طرح روی شمع الان کاملا قابل مشاهده هست ولی هنوز مدت 12 ساعت نگذشته ولی به خوبی میتونید طرح را ببینید .هر وقت کارم خشک شد عکسش را میذارم این فعلا باشه که اگر خواستین شروع کنید .بعد از خشک شدن کامل کار یک فیکساتور روش بزنید .

موضوعات مرتبط: شمع (1)

سه شنبه 10/2/1392 - 9:37
دنیای گیاهان و حیوانات
زنبورهایی که مین‌ها را از پنج کیلومتری پیدا می‌کنند!
دانشمندان کرواسی اخیرا از گروه زنبورهای ویژه رونمایی کرده‌اند که می‌توانند بمبهای دفن شده را از فاصله پنج کیلومتری شناسایی کنند.

 

به گزارش (ایسنا)، این زنبورها با تغذیه یک محلول شکر غیر قابل مقاومت مخلوط با بوی مواد منفجره تربیت شده‌اند.

کارشناسان سالها برای تربیت و تکمیل این شیوه تعلیم وقت گذاشته‌اند.

در این روش، یک زنبور عسل در یک سو قرار گرفته و چندین نقطه تغذیه برای این زنبورها در اطراف چادر چیده می‌شود. اما تنها برخی از این نقاط تغذیه حاوی غذای واقعی بوده و خاک اطراف آنها نیز با مواد شیمیایی منفجره آغشته شده است.

ایده اصلی این بوده که حس تیز بویایی زنبور بزودی بتواند بوی مواد منفجره را با غذا مرتبط کند.

کرواسی همچنین پس از سالها مملو از بمبهای زمینی دفن شده‌ای است که از مبارزات خشن برای استقلال در کشورهای بالکان از دهه 1990 باقی مانده‌اند.

هنگامی که این پروژه در سال 2007 آغاز شد، تربیت زنبورها برای شناسایی مناطق مین در یک چادر توری بزرگ که بر روی چمن دانشکده کشاورزی این کشور متصل شده بود، انجام شد.

زمینهای مین در کرواسی حدود 683 کیلومتر مربع را پوشانده و تصور می‌شود که حدود 90 هزار مین به همراه مهمات منفجر نشده از جنگ استقلال کرواسی باقی مانده باشد.

مینهای زمینی بطور گسترده‌ای در این جنگ از سوی همه طرفین در حال جنگ مورد استفاده قرار گرفته بود و حدود 1.5 میلیون مورد در زمین کاشته شد.

 

 

سه شنبه 10/2/1392 - 9:36
آشپزی و شیرینی پزی

خوراك سیب‌زمینی

مواد لازم: پیاز متوسط: 3 عدد، سیب‌زمینی متوسط: 4 عدد، گوشت چرخ‌كرده: 150 گرم، قارچ: 6 عدد، رب گوجه‌فرنگی: دو قاشق‌غذاخوری، فلفل دلمه‌ای: یك عدد، پنیر پیتزا: 200 گرم، نمك و فلفل، زردچوبه و روغن سرخ‌كردنی: به میزان لازم.

طرز تهیه: پیازها را خلالی خرد كرده و با روغن سرخ نمایید. وقتی پیازها طلایی شد، گوشت چرخ‌كرده را به آن اضافه كنید و كمی تفت دهید. سپس زردچوبه و رب گوجه فرنگی را هم اضافه كرده و كمی تفت دهید. قارچ‌ها را بعد از این‌كه خوب شستید، حلقه‌حلقه كرده و به همراه فلفل‌دلمه‌ای نگینی‌شده، داخل مواد بریزید. نمك و فلفل را هم اضافه كرده و به مدت 5 دقیقه با شعله ملایم حرارت دهید. سیب‌زمینی‌ها را هم بعد از این‌كه آب‌پز كردید، بگذارید سرد شود. سپس پوست آنها را بكنید و حلقه‌حلقه كنید. حالا ظرف مناسبی بردارید؛ سیب‌زمینی حلقه شده را درون آن بچینید و از مواد تهیه شده هم روی آن بریزید و در آخر پنیر پیتزا را به آن اضافه كنید. به همین ترتیب ادامه دهید تا همه مواد تمام شود. حالا ظرف را به مدت 10 دقیقه و با حرارت 180 درجه درون فر قرار دهید تا غذا آماده شود. 

دوشنبه 3/7/1391 - 10:12
نوشیدنی و دسرها

ترشی بامیه

مواد لازم: بامیه: یك كیلو، سیر: 4 حبه، ترخون و جعفری تازه: 50 گرم، نعنا خشك: یك قاشق غذاخوری، فلفل دلمه‌ای قرمز: یك عدد و سركه سفید.

طرز تهیه: ابتدا دم بامیه‌ها را بگیرید و خوب بشویید، بعد بگذارید بامیه‌ها كاملا خشك شود. می‌توانید بامیه‌ها را روی پارچه‌ای تمیز پهن كنید تا خشك شود. فلفل دلمه‌ای را هم تمیز كنید، تخم آن را دور بریزید، بشویید و بگذارید كاملاً خشك شود. سپس آن را نگینی درشت خرد كنید. حالا شیشه تمیزی را كه درون آن خشك است، بردارید و مقداری از بامیه و فلفل دلمه‌ای درون آن بریزید. بعد هم سیر حلقه‌حلقه شده، جعفری، ترخون تازه و نعنا خشك را به آن اضافه كنید و وقتی همه مواد تمام شد، مقداری سركه سفید داخل مواد ترشی بریزید تا كاملاً روی آن را بگیرد. در آخرین مرحله هم در شیشه را محكم بسته و در جای خشك و خنك به مدت 15 روز نگهداری كنید تا ترشی آماده مصرف شود.

دوشنبه 3/7/1391 - 10:11
آشپزی و شیرینی پزی
كوكوی سبزیجات
مواد لازم: سیب زمینی متوسط: 4 عدد ـ هویج متوسط: 2 عدد ـ فلفل دلمه‌ای رنگی، خرد شده (سبز، زرد، قرمز و نارنجی) :یك پیمانه ـ جعفری و گشنیز: 100 گرم - تخم مرغ: 4 عدد ـ نمك، فلفل، زردچوبه و روغن سرخ كردنی: به میزان لازم.

طرز تهیه: ابتدا سیب‌زمینی‌هایی را كه از قبل پخته‌اید، پوست بكنید و رنده كنید. هویج را هم می‌توانید بپزید یا به صورت خام رنده كنید و با فلفل دلمه‌ای‌هایی كه نگینی و ریز خرد شده، مخلوط كنید. حالا جعفری و گشنیز را هم بعد از این‌كه خوب شسته و خرد كردید، به بقیه مواد اضافه كنید. در این مرحله باید تخم‌مرغ‌ها را در یك ظرف شكسته و خوب هم بزنید. سپس مواد آماده شده را به تخم‌مرغ‌ها اضافه كنید و نمك، فلفل و زردچوبه را هم به اندازه دلخواه داخل غذا بریزید؛ حالا مواد را خوب با هم مخلوط كنید. وقتی مواد آماده شد، مقداری روغن داخل قابلمه ریخته و هنگامی كه به اندازه كافی داغ شد، مخلوط مایه كوكو را داخل آن بریزید و بگذارید بماند تا یك طرف آن سرخ شود. سپس آن را برگردانید و طرف دیگر كوكو را هم سرخ كنید.

دوشنبه 3/7/1391 - 10:11
آلبوم تصاویر

تصاویـری از رومـا رزیـدنس، قصـری رویـایی در کامرانیـه تـهران


مجتمع روما رزیدنس در زمینی با مساحتی بالغ بر 7000 مترمربع در خیابان کامرانیه شمالی، واقع گردیده است. این مجتمع با 47000 متر مربع زیربنا شامل 32000 مترمربع مساحت مفید واحدهای مسکونی، 1000 مترمربع واحدهای تجاری و 14000 مترمربع فضاهای تفریحی و مشاعات می باشد که به بهترین نحو سرانه مکانهای تفریحی و مشاعات را به ازای هر مترمربع از واحد مسکونی برای ساکنین در نظر گرفته است. روما رزیدنس شامل 65 واحد مسکونی در 15طبقه است که محیط کلیه طبقات مسکونی به صورت چلیپا طراحی شده تا تمامی واحدها از نور مناسب برخوردار شوند.

این برج مجلل دارای اتاق های پذیرایی، سالن ها و لابی شیک، سینمای سه بعدی با سیستم صوتی دالبی، سالن بیلیارد، سالن ورزش و بدن سازی با دستگاه های متناسب سازی روز دنیا و تجهیزات درخور سنین مختلف می باشد. جهت دسترسی به 65 واحد مسکونی، فضای تفریحی و مشاعات، 7 دستگاه آسانسور از محصولات شرکت OTIS پیش بینی گردیده که طراحی داخلی آن با کمک متخصصین پروژه به فضایی بی نظیر تبدیل گردیده است. شایان ذکر است فضای برج دارای سه راه پله مجزا بوده و دارای 3 طبقه زیرزمین و یک طبقه همکف با محیطی مستطیل شکل است که دربرگیرنده کلیه پارکینگها، فضاهای تاسیساتی، لابی، مکانهای تفریحی، سالن اجتماعات، بلوکهای تجاری و سایر مشاعات است.



 
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشیـن استـار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتـی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشیـن استـار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


سه شنبه 28/6/1391 - 7:25
محبت و عاطفه
همیشه برای کسی بخند که میدونی به خاطر تو شاد میشه... واسه کسی گریه کن که میدونی وقتی غصه داری و اشک میریزی برات اشک میریزه... برای کسی غمگین باش که در غمت شریکه... عاشقه 
کسی باش که دوستت بداره!
چهارشنبه 11/5/1391 - 11:55
محبت و عاطفه
دلتنگم!
دلتنگ آن "میم"
که می آید آخر اسمم
و من را میکند مال تو...!
چهارشنبه 11/5/1391 - 10:8
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته