• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 336
تعداد نظرات : 238
زمان آخرین مطلب : 5543روز قبل
شعر و قطعات ادبی

طاعت آن نیست که برخاک نهی پیشانی/صدق پیش آر که اخلاص به پیشانی نیست!

سه شنبه 5/9/1387 - 9:39
دعا و زیارت

"التجمل من أخلاق المؤمنین":"آراستگی از اخلاق مؤمنان است">ازغررالحکم/آمدی.

سه شنبه 5/9/1387 - 9:27
دانستنی های علمی
شادی روح دوست عزیزمون،*دریای بشارت*، یک فاتحه بخوانیم.
يکشنبه 3/9/1387 - 13:27
دانستنی های علمی

درگذشت دوست خوب و محترممون،زینب خوانساری که بانام مستعار"دریای بشارت" در بخش ثبت مطلب،فعالیت می کردند را به همه شما دوستان خوبم تسلیت عرض می کنم و از درگاه خداوند متعال برای ایشان غفران ورحمت الهی،و برای خانواده داغدارشان صبرجمیل و اجر جزیل خواهانم.امیدوارم "دریای بشارت"عزیز از خدای خودش،"بشارت بهشت" گرفته باشد.آمین!

يکشنبه 3/9/1387 - 13:25
شعر و قطعات ادبی

دنیا طلبیدم و به مقصد نرسیدم       اما چه شود آخرت ناطلبیده؟!

يکشنبه 3/9/1387 - 12:58
دعا و زیارت
در آیه 42 سوره مبارکه یوسف،می خوانیم:*وقال للذی ظن أنه ناج منهما اذکرنی عند ربک فأنساه الشیطان ذکر ربه فلبث فی السجن بضع سنین*یعنی:*و(یوسف)به آن زندانی که می دانست آزاد می شود گفت:مرا نزد ارباب خود به یاد آور.ولی(شیطان) یادآوری به اربابش را ازیاد اوبرد،در نتیجه (یوسف)چندسالی در زندان ماند*    ********************* *************************              یک نکته مهم:دربعضی تفاسیر،جمله "فأنساه الشیطان" رااینگونه ترجمه کرده اند:"شیطان یاد پروردگار را از ذهن یوسف برد واو به جای استمداد از خداوند به ساقی شاه توجه کرد"واین برای یوسف ترک اولی بود و لذا سال های دیگری را نیز در زندان ماند.اما صاحب المیزان می نویسد:"اینگونه روایات خلاف قرآن است،چون قرآن در آیه 24 همین سوره،یوسف را از مخلصین دانسته وشیطان طبق آیات قرآن بر مخلصین نفوذ ندارد" به علاوه در دو آیه بعد آمده *قال الذی نجا منهما واذکر بعد امة*فراموش کننده بعد از مدت ها یوسف را به خاطر آورد،از این معلوم می شود که:فراموشی مربوط به ساقی بوده است نه یوسف(علیه السلام).                                                       (به نقل از کتاب:یوسف قرآن-حجة الاسلام محسن قرائتی)
يکشنبه 3/9/1387 - 12:52
دعا و زیارت
خدایا!ما اگر بد کنیم، تورا بنده های خوب بسیار است.ولی تو اگر مدارا نکنی مارا خدای دیگر نیست.
جمعه 1/9/1387 - 20:1
دعا و زیارت
آدمی معصوم نتواند بود>"و ما ابری نفسی إن النفس لأمارة بالسوء"(53/یوسف)>"یوسف (علیه السلام)عرض کرد:من خویشتن را بی گناه نمی شمارم، که نفس،بسی به بدی وگناه فرمان می دهد"                                  (کتاب:فرهنگ امثال القرآن ومعادل های آن درزبان فارسی/سیدمحمدرضوی)              
جمعه 1/9/1387 - 19:58
شعر و قطعات ادبی

عشق یعنی اشک توبه درقنوت؛ خواندنش با نام غفارالذنوب/عشق یعنی چشم ها هم در رکوع،شرمگین از نام ستارالعیوب/عشق یعنی سرسجود و دل سجود؛ذکر یارب یارب از عمق وجود!

جمعه 1/9/1387 - 19:53
فلسفه و عرفان
شیخ فتح موصلی گفت:جوانی را در راه مکه دیدم که هنوز به حد بلوغ نرسیده بود.پرسیدم:کجا می روی؟ گفت:"به زیارت بیت الله" گفتم:چه ذکر می گویی؟ گفت:"قرآن" گفتم:هنوز به حد بلوغ نرسیدی چرا به خودت زحمت می دهی؟ جوان گفت:"دیدم کوچکتر از من رفتند" گفتم:قدم های تو کوچک است.گفت:"ازمن رفتن و ازخدا به مقصد رساندن" گفتم:زاد و راحله ای داری؟ گفت:"آیا دیده ای که کسی تو را دعوت کند وبه تو طعام ندهد؟مولایم مرا دعوت نموده،دلیل ندارد مرا گرسنه بگذارد" دیگر اورا ندیدم تا مکه.درآنجا رو به من کرد وگفت:"یا شیخ شکت زائل شد یا نه؟!"         (به نقل از کتاب:راننده ها چه می گویند؟/عباسعلی دلاوری نوغابی)
پنج شنبه 30/8/1387 - 19:32
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته