• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 1861
تعداد نظرات : 478
زمان آخرین مطلب : 4807روز قبل
اخبار

برنامه ای جدیدبرای ایجا دفرهنگ دوچرخه سواری توسط شهرداری منطقه8تهران

امروز18/1/88وفتی به پارک فدک محدوده شهرداری منطقه8که داخل خیابان
گلستان نارمک واقع شده باکیوسکی فلزی بامساحت تقریبی 50مترمربعی روبروشدم وقتی به داخل کیوسک که اطراف آنراشیشه های سفید احاطه کرده بودناگاه باانبوهی دوچرخه روبروشدم ازجوانی که مسئول آن کیوسک بودسئوال کردم داستان این دوچرخه ها چیست اوپاسخ دادازکسانی که مایل باشند دوچرخه سواری کنندبعدازنام نویسی به طوررایگان روزی دوساعت دوچرخه دراختیارشان قرارمی دهیم سپس اضافه کرد این طرح شهرداری منطقه 8است که بعدازدریافت یک قطعه عکس وکپی شناسنامه وکارت ملی کارت هوشمندی برایشان صادر می شودودرقسمتهای مختلف محدوده شهرداری ازاین خدمات رایگان روزانه دوساعت می تواننداستفاده کنندوی سپس افزودفعلااین طرح برای افرادبالای 12سال وپسران وآقایان مجاز هست درآینده نزدیک برای استفاده خانمها هم ممکن است انجام شودبا خودگفتم شایدشروعی باشدبرای دوچرخه سواری همگان واگر چنین شودچه شودمردم به طورعموم ازدوچرخه برای ایاب ذهاب استفاده خواهندکرداتومبیلهای شهروندان به طورهفتگی درخانه هایشان پارک می شودبرای رفت وبرگشت به محل کارمردم ازدوچرخه استفاده می کنندفقط روزهای تعطیل رسمی برای رفتن به خارج شهرازاتومبیل شخصی شان استفاده می کنندفرهنگ دوچرخه سواری همگانی می شودراهنمایی رانندگی ازاینکه ماشین هادرشهر اندک می شودازاینکه دیگرنمی توانندجریمه های کلان کنندناراحت نخواهندشدودرضمن بادوچرخه سوارهاهمکاری لازم را خواهندکردوآنانراپیام آوربهارنام خواهدنهادودیگراینکه پرنده ها به تهران باز خواهندگشت ودرختان سرسبزی وشادابی پیداخواهندنمودونغمه مرغان نغمه خوان گوش هارانوازش خواهددادوانسانهاازهوای پاک شاداب خواهند شد وبیماریهاازآن شهرکوچ خواهند نمودوآقایان دکترهاازدریافت پول های کلان ازبیماران بی نصیب خواهندشدوصدهامثال دیگرکه شما عزیزان یادآوری خواهیدفرمودبه شرط آنکه مثل بزک نمیر بهار میآد خربزه باخیارمیادرانفرمایید وامیدوارباشید به امیدداشتن هوای پاک خدانگهدارتان باد عکس وخبرازmohbet
 
سه شنبه 18/1/1388 - 21:13
دانستنی های علمی
چگونه پوستی لطیف و شاداب داشته باشیم ؟

پیامبر خدا (صلى الله علیه و آله و سلم ):
برادرم عیسى، از شهرى گذر کرد که در آن، مرد و زنى به یکدیگر فریاد مى کشیدند. پرسید: ((شما را چه شده است ؟)).
(مرد) گفت: اى پیامبر خدا! این، زن من است و او را مشکلى نیست. زنى درستکار است؛ اما دوست دارم از او جدا شوم.
گفت: ((به هر حال، به من بگو که او را چه مى شود؟)).

مرد) گفت: بى آن که کهن سال باشد، چهره اش بى طراوت است.
گفت: ((اى زن! آیا دوست دارى دیگر بار، چهره ات پرطراوت شود؟)).
(زن ) گفت: آرى.
به او گفت: چون غذا مى خورى، از سیر شدن حذر کن؛ زیرا اگر غذا بر سینه سنگینى کند و از اندازه افزون شود، طراوت چهره از میان مى رود)).
آن زن چنان کرد و دیگر بار، چهره اش طروات یافت.
لقمان (علیه السلام ):
اگر خوراک انسان اندک باشد، زیاد زنده مى ماند
پیامبر خدا (ص):
هر کس شکمش پر باشد، به ملکوت آسمان ها و زمین راه نمى یابد.
پیامبر خدا (ص):
دوست داشتنى ترین شما نزد خداوند، کم خوراک ترین و سبک بدن ترین شماست .
پیامبر خدا (ص):
هر کس خوراکش اندک باشد، تنش سلامت و دلش صفا مى یابد؛ و هر کس ‍ خوراکش فراوان باشد، تنش بیمار و دلش سخت می گردد.
امام على (علیه السلام):
هر کس در خوردن به کم بسنده کند، سلامتش بیشتر مى شود و اندیشه اش ‍ به سامان مى رسد.
امام على (علیه السلام ):
هر کس خوراکش کم باشد، دردهایش نیز کم است
پیامبر خدا (ص):
مادر همه داروها، کم خورى است.


دوشنبه 17/1/1388 - 19:21
دانستنی های علمی

خوشبختی

دکتر جان شیندلرخوشبختی  کیفیتی  از  ذهن است که اندیشه از زمان لذت می برد.

اسپینوزا : خوشبختی پاداش تقوی نیست ، خود تقوی است.

ضرب المثل آلمانی : آدمهای خوشبخت هرگز شرارت نمی کنند.

پاسکال  :  ما  هرگز  زندگی  نمی کنیم ، بلکه به امید زندگی نشسته ایم، برای  رسیدن  به  خوشبختی  چشم  به  راه  آینده ایم  و  در  نتیجه  هرگز خوشبخت نمی شویم .

            بیشتر مردم  روی آینده سرمایه گذاری می کنند و از زندگی امروز خود لذت نمی برند ،پیوسته منتظرند که در آینده اتفاقی بیفتد . وقتی ازدواج کنند خوشبخت خواهند شد ، وقتی شغل بهتری بدست آورند به خوسبختی خواهند  رسید  ،  وقتی  پول  خرید  خانه را پرداختند ، وقتی بچه هایشان را راهی دانشگاه کردند ، وقتی کاری را به  اتمام رساندند و پیروز شدند آنوقت است  که به  خوشبختی  خواهند  رسید . این   افراد  بدون  استثنا  مایوس می شوند.  

           خوشبختی یک عادت ذهنی است ، یک برداشت ذهنی است . اگر آنرا یاد نگیریم و همین حالا روی آن تمرین نکنیم  ،  هرگز تجربه اش نخواهیم کرد  .  نمی تواند  به  حل  مسئله ای  موکول  شود  .  با  حل  هر مسئله ، مسئله  دیگری بروز می کند ، زندگی مجموعه ای  از  مسئله هاست  . اگر قرار است که خوشبخت شوید ، باید امروز خوشبخت باشید .

                     

آبراهام لینکلن  :   بیشتر مردم  به  اندازه  استعداد ذهنی شان خوشبخت می شوند .

دکتر چاپل : خوشبختی یک کیفیت کاملا درونی است . حاصل اندیشه ها ، عقائد و طرز تلقی هائی است که با فعالیتهای خود انسان و بدون توجه به محیط ایجاد می شود و پرورش می یابد .

اپیکتوس   :   ناراحتی انسانها نه در اثر بروز حوادث ، بلکه به خاطر نظری است که از این حوادث دارند .

دوشنبه 17/1/1388 - 19:11
دانستنی های علمی

 

كودكی

از خدا پرسید خوشبختی را کجا میتوان یافت

خدا گفت ان را در خواسته هایت جستجو کن

و از من بخواه تا به تو بدهم  با خود فکر کرد و فکر کرد

گفت اگر خانه ای بزرگ داشتم بی گمان خوشبخت بودم  

خداوند به او داد

گفت اگر پول فراوان داشتم یقینا خوشبخت ترین مردم بودم

خداوند به او داد

اگر ..... اگر ....... و اگر........

اینک همه چیز داشت اما هنوز خوشبخت نبود

از خدا پرسید حالا همه چیز دارم اما باز هم خوشبختی را نیافتم  

خداوند گفت باز هم بخواه

گفت چه بخواهم هر انچه را که هست دارم

گفت بخواه که دوست بداری

بخواه که دیگران را کمک کنی

بخواه که هر چه را داری با مردم قسمت کنی

و او دوست داشت و کمک کرد

و در کمال تعجب دید لبخندی را که بر لبها می نشیند

و نگاه های سرشار از سپاس به او لذت می بخشد  

رو به آسمان کرد و گفت خدایا خوشبختی اینجاست

در نگاه و لبخند دیگران

دوشنبه 17/1/1388 - 19:5
دانستنی های علمی
بعضی وقتا آدما تو زندگیشون با یه چالش بزرگ روبرو میشنحالا منم تو این مقطع از زندگیم خودمو درگیر این چالش میبینمفکر نمیکردم که اینقدر سخت باشه!راستش یه وقتایی به این فکر میکنم که من آدم خوشبختی هستمیا نه؟لعنت؛ لعنت به آدمایی که دارن خوشبینی منو خدشه دار میکنن...الان تو یه حالتی هستم که احساس خفگی میکنمدلم میخواد بدونم آیندم چی میشه؟ این فکر آزارم میده! اه لعنتی   

  ولی نه فکرشو که میکنم میبینم خوشبختم؛ آره من خوشبختم- نزدیکترین کسانم منو عاشقانه دوست دارن٬ منم تا حد پرستشاونا رو دوست دارم.- یه قلب پر از امید و ایمان به خدا دارم و هیچ چیز٬ حتی در بد ترین شرایط منو از اون نا امید نمیکنه.- هیچ دلبستگی به مادیات این دنیا ندارم.- تا حالا تو زندگی تحصیلی و کاری به چیزایی که میخواستمرسیدم.خب٬ من دیگه باید منتظر چی باشم؟ اگه اینا خوشبختی نیست

پس چیه؟

 حالا من خودمو آدم خوشبختی میدونم و از خدای مهربونمکه با وجود نا سپاسی هام هنوزم یاریم میکنه در کمالجسارت میخوام اگرتو تقدیر آینده ی من چیزی بجز خوشبختی

نوشته٬ اونو پاک کنه و رنگ خوشبختی بهش بزنه.

 

يکشنبه 16/1/1388 - 2:12
خواستگاری و نامزدی

 


آدمی اگر فقط بخواهد خوشبخت باشد به زودی موفق میگردد ولی او می خواهد خوشبخت تر از دیگران باشد و این مشکل است زیرا او دیگران را خوشبخت تر از انچه هستند تصور میکند

يکشنبه 16/1/1388 - 1:56
دانستنی های علمی
      پنج قانون خوشبختی را به خاطر  بسپارید

1- قلبتان را از نفرت پاك كنید.

2- ذهنتان را از نگرانی ها دور كنید .

3- ساده زندگی كنید.

4- بیشتر ببخشید.

5- كمتر توقع داشته باشید


يکشنبه 16/1/1388 - 1:51
محبت و عاطفه

زندگی دوباره و پر از شادی و خوشی من شروع شد...

حالا من هستم یه دنیا خوشی و خوشبختی ....

و خوشی هایی که باید بهشون برسم...

خدایا بهم کمک کن تا به خوشبختی برسم ...

غم و غصه کیلویی چند ؟؟!!!

۲ روز دنیا رو باید خوش باشم تا لذت ببرم از زندگیم

هووووووووووووورررررررررررررررررررراااااااااااااااااااااااااا

يکشنبه 16/1/1388 - 1:47
دانستنی های علمی

 

صلوات ، صلوات ، صلوات علی محــــــمد در جلد چهل و پنجم از بحارالانوار آمده که : حضرت امام حسن و حضرت امام حسین علیهم السلام در سنین کودکی به سر می بردند . به مکتب می رفتند و درس می خواندند و خط می نوشتند . با اینکه کوچک بودند ، ولی خط زیبایی داشتند . روزی صفحه ای از خطی را که نوشته بودند ، به نزد جد بزرگوارشان بردند و از پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم پرسیدند : " خط کدام یک از ما زیباتر ست ؟ " پیامبر نگاهی فرمودند و آنان را نوازش کرده فرمودند : " آفرین بر شما ! هر دو خیلی خوب و زیبا می نویسید . " اما حسنین علیهم السلام تاکید کردند : " کدام یک زیباتر ست ؟ " پیامبر نمی خواست بگوید کدام زیباتر از دیگری ست ؛ زیرا نمی خواست که دل یکی از نوه هایش بشکند  قضاوت نکردند و آن دو را به سوی پدرشان حضرت علی علیه السلام هدایت فرمودند . پدر هم مانند رسول خدا ، نمی خواست قضاوت کند ، لذا کودکان دلبندش را به نزد مادر بزرگوارشان فرستاد ، تا مادر به سوال کودکانش پاسخی دهد . فاطمه سلام الله علیها با دیدن خط های زیبای دو دلبندش فرمود :  «  من چه می توانم بکنم و چگونه میان دو فرزندم قضاوت کنم ؟ چیزی که پدر و جدتان نتوانسته اند پاسخش را بدهند ، من چطور پاسخ بدهم ؟ »  مادر فکر کرد . گردنبندی از عاج داشت که دارای هفت دانه بود . فرمودند :  « ای نور دیدگانم ! من دانه های این گردن بند را با پاره کردن رشته ی آن ، بر سر شما می ریزم و میان شما دانه های گردن بند را پخش می نمایم . هر کدام از شما دانه های بیشتری بردارد ، خط او نیکو و قدرت او بیشتر است . » حسن و حسین علیهم السلام قبول کردند و فاطمه سلام الله علیها دانه ها را به زمین ریخت . حسن و حسین دویدند و هر کدام سه دانه از گردنبند را پیدا نمودند . اما دانه ی هفتم گم شد . باز هم گشتند و عاقبت آن را نیز پیدا کردند .  دانه ی هفتم از وسط نصف شده بود و هر کدام از کودکان ، یک نیمه از آن را بدست آوردند . آنان به یکدیگر نگاه کردند و گفتند :" آخر همان شد که جدمان و پدر و مادرمان گفتند . "  

باز هم تبریکات بنده رو بپذیرید . التماس دعا !

شنبه 15/1/1388 - 0:5
دانستنی های علمی
ولادت امام حسن عسکری(ع)

 

ابومحمد حسن بن علی، امام یازدهم از ائمه عشر (ع) و سیزدهمین معصوم از چهارده معصوم (ع)، پدر بزرگوارش امام هادی (ع) هنگام تولد فرزند، شانزده سال و چند ماه بیشتر نداشت، مادرش بانویی صالحه و عارفه به نام سوسن یا حدیثه یا سلیل بود. تولدش با اختلاف روایات در ماه ربیع الاول یا ربیع الاخر سال 231 یا 232 ق و بنا به اکثر روایات در مدینه اتفاق افتاده است.
مدت حیات امام به سه دوره تقسیم می گردد: تا چهار سال و چند ماهگی امام (و به قولی تا 13 سالگی) از عمر شریفش در مدینه سر برده، تا 23 سالگی به اتفاق پدر بزرگوارش در سامرا می زیسته (او پدر بزرگوارش امام هادی (ع) در محله عسگر قرارگاه سپاه در شهر سامرا زندگی می کردند و به عسگری لقب یافتند) و تا 29 سالگی یعنی شش سال و اندی پس از رحلت امام دهم (ع) در سامرا ولایت بر امور و پیشوایی بر ستون را بر عهده داشته است.
ولادت امام حسن عسکری(ع) برشما شیعیان وفرزند بزرگوارشان مبارک باد.

ولادت امام حسن عسکری(ع) برشما مبارک باد.

 

جمعه 14/1/1388 - 23:59
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته