• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 681
تعداد نظرات : 69
زمان آخرین مطلب : 5747روز قبل
دانستنی های علمی
معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهوری اعلام کرد: هدیه دکتر احمدی نژاد به مناسبت روز خبرنگار کمک هزینه سفر به مشهد است که رقم نقدی آن برای خبرنگاران مجرد300 و متاهلین معادل 400 هزار تومان تعیین شد.

"محمدجعفر محمدزاده" معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهوری درگفت وگو با ایرنا، با بیان این مطلب اظهار داشت: همان گونه که در دیدار دکتر احمدی نژاد با اصحاب رسانه در روز 17 مرداد اعلام شد خبرنگاران رسانه‌ها با تایید وزارت ارشاد، هدیه‌ای از سوی رئیس‌جمهور دریافت می‌کنند.

وی افزود: به همین منظور معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فرمی را برای مدیران رسانه ها ارسال کرد تا تعداد خبرنگاران خود را ارائه کنند و ظاهرا رسانه ها نیز این فرم را تکمیل و به اداره کل مطبوعات داخلی ارسال کرده اند.

معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهوری تصریح کرد: بنا بر تصمیم اتخاذ شده خبرنگاران با توجه به مجرد و متاهل بودن، از رقمی معادل 300 و 400 هزار تومان کمک هزینه سفر به مشهد مقدس برخوردار می شوند.

وی درباره زمان دقیق پرداخت هدیه رییس جمهوری، گفت: به محض ارسال اسامی مذکور از سوی وزارت ارشاد به نهاد ریاست جمهوری، هدایا تقدیم خبرنگاران می شود.
سه شنبه 1/5/1387 - 18:48
ازدواج و همسرداری
«تك همسرى‏»طبیعى‏ترین فرم زناشویى است.در تك همسرى روح اختصاص یعنى مالكیت فردى و خصوصى-كه البته با مالكیت‏خصوصى ثروت متفاوت است‏حكمفرماست.در تك همسرى هر یك از زن و شوهر احساسات و عواطف و منافع دیگرى را«از آن‏»خود و مخصوص شخص خود مى‏داند.
نقطه مقابل تك همسرى‏«چند همسرى‏»یا زوجیت اشتراكى است.چند همسرى یا زوجیت اشتراكى به چند شكل ممكن است فرض شود.
سه شنبه 1/5/1387 - 18:48
موبایل
این روزها بازار لپ تاپ های شرکت lenovo شدیدا داغ است. دقیقا چهار روز پیش بود که خبر ورود محصول جدید lenovo w700 را در نارنجی خواندید . امروز هم اخباری از تولید یکی دیگر از اعضای این خانواده شنیدیم. با محصول جدیدlenovo مدل ThinkPAD X301 آشنا شوید.



پردازشگرIntel Core 2 Duo ULV-U9300 (1.2GHz) and U9400 1.4GHz

6MB حافظه از نوع cache

1066MB FSB

حافظه 2GB DDR3 RAM

حجم حافظه SSD در دو نوع 80 و 128 گیگا بایتی

وزنی معادل 3 پوند و ضخامتی در حدود 1 اینچ

صفحه نمایشگر 13.3 اینچی از نوع LED backlit display



این مدل از تکنولوژی لازم جهت استفاده از شبکه ها به صورت wireless نظیر Wifi نیز بهره مند است. علاوه بر آن می توانید برای مکانیابی در کشور ها و شهر های مختلفی که سفر میکنید ازGPS تعبیه شده در این محصول استفاده کنید. ظاهر زیبای آن هم می توانید از عوامل تحریک شما برای خرید این محصول محسوب شود. قیمت محصولات lenovo طبق معمول کمی بالاست. قرار است این مدل از 26 آگوست با قیمت 2,559$ فروش خود را از کشور های اروپایی اغاز کند.
سه شنبه 1/5/1387 - 18:48
موبایل
سرویس اخبار خارجی ایتنا - یاهو انتصاب Frank Biondi و John Chapple را در هیئت مدیره این شرکت تأیید كرد.

انتصاب این دو نفر پس از توافقاتی که دیگر اعضاء هیئت مدیره با Carl Icahn سرمایه‌گذار این شرکت صورت دادند صورت گرفت.
مطابق این توافق Icahn با واگذار نمودن جایگاه خود در هیئت مدیره این حق را بدست آورد تا نفرات جدید از لیستی که توسط وی تهیه شده بود انتخاب گردند.

شایعات در مورد انتصاب این دو نفر از اواخر هفته قوت گرفتند تا اینکه در نهایت یاهو در روز پنجشنبه انتخاب این دو فرد را تأیید کرد.

رئیس هیئت مدیره یاهو Roy Bostock در اینباره گفت: «ما بسیار خوشحال هستیم که افرادی با توانائی و استعداد Frank و John در کنار ما قرار بگیرند.»

«ترکیبی از تجربه Frank در صنعت سرگرمی و رسانه، و پیشینه مدیریتی John در صنایع ارتباطات چشم‌انداز ارزشمندی را به جمع فعلی ما خواهد بخشید.»

Biondi در حال حاضر بعنوان یکی از مدیران ارشد در شرکت مشاور WaterView مشغول بکار می‌باشد.
وی همچنین عضو هیئت مدیره Seagate ، Cablevision Systems و Hasbro می‌باشد.

Chapple نیز در شرکت سرمایه‌گذاری Hawkeye حضور داشته و در هیئت مدیره چندین شرکت مخابراتی عضویت دارد.

این دو نفر از ابتدا با هدف کمک به Icahn جهت پیشبرد قرارهای آتی با مایکروسافت و همچنین خنثی نمودن فعالیت‌های دیگر سهامداران مخالف به یاهو پیوستند.
سه شنبه 1/5/1387 - 18:47
موبایل

 

سه شنبه 1/5/1387 - 18:47
موبایل

امسال هم مهندسین رشته های مختلف برای سهولت انجام محاسبات به ویژه انجام عملیات نقشه کشی  صنعتی و یا الکترونیکی می توانند منتظر محصول جدید شرکت Ergonomic keyboard باشند. این محصول با عنوان thinkPad 701 به بازار عرضه خواند شد. همانطور که در تصویر مشاهده میکنید در این لپ تاپ قرار است دو عدد نمایشگر عملیات مانیتورینگ را بر عهده داشته باشند. به صورت کاملا رویایی صفحه کلید از وسط به دو نیم تقسیم می شود و یک نمایشگر LCD دیگر که به نمایشگر رادیکال معروف است با ظرافتی عمیق در زیر آن تعبیه شده نمایان می گردد. در ضمن این جدا سازی کیبورد, کلید های هر دو سمت فعال بوده و می توانند همچنان به وظایف خود عمل کنند. کار بر تنها با چند تنظیم ساده می تواند تعیین کند که چه دیتا هایی بر روی کدام نمایشگر ظاهر شود.اطلاعات سخت افزاری این مدل و قیمت و حتی زمان دقیق ورود آن به بازار همچنان به صورت راز باقی مانده!  فقط می توانید منتظر باشید تا روزگاری نه چندان دور آسانتر نقشه های فنی خود را ویرایش کنید.

اطلاعات بیشتر

سه شنبه 1/5/1387 - 18:46
موبایل

Jooce را بیشتر به خاطر رابط گرافیکی زیبا و جذابش می‌خواهم معرفی‌ کنم. Jooce، سایتی است که به کمک فلش ساخته شده است، در این سایت شما می‌توانید فایل‌های خود را با فرمت‌های مختلف آپلود کنید و در فولدرهای مختلف مرتب کنید.

Jooce رابط گرافیکی بسیار زیبایی دارد، فایل‌ها به نحوی در این سرویس آپلود نمایش داده می‌شوند گویی که در دسکتاپ شما کپی پیست شده‌اند.

 

سه شنبه 1/5/1387 - 18:46
سينمای ایران و جهان
خبر مهم: اکران “شاهزاده دورگه” به تابستان سال آینده موکول شد

از حسین
منبع: HPANA.com


کمپانی وارنر براز رسماً اعلام کرد که تاریخ اکران فیلم هری پاتر و شاهزاده دورگه تا تابستان سال آینده به تعویق افتاد. بر اساس این تصمیم، فیلم ششم هری پاتر به جای نوامبر امسال (آذر ماه) در ۱۷ جولای ۲۰۰۹ (۲۶ تیر ۱۳۸۸) اکران خواهد شد.

صحبت های مدیران وارنر براز و دیوید هیمن، تهیه کننده فیلم در ادامه خبر…

آلن هورن، رئیس و عضو هیئت اجرایی وارنر براز عنوان کرد:
“ما دو دلیل برای جابه جایی شاهزاده دورگه به تابستان داشتیم: می دانستیم که فصل تابستان روزنه ای ایده آل برای جذب کل خانواده به سالن سینماهاست، همان طور که با موفقیت آخرین فیلم هری پاتر ما که دومین فیلم پرفروش بعد از اولین قسمت است، این موضوع ثابت شد. علاوه بر این، ما نیز مانند استودیوهای فیلم سازی دیگر عواقب اعتصاب نویسندگان را احساس می کنیم، که آماده شدن فیلمنامه ی فیلم های دیگر رو تحت تأثیر خود قرار داد - چشم انداز رقابتی سال ۲۰۰۹ را تغییر داد و دریچه فرصت جدیدی به وجود آورد که می خواهیم از آن استفاده لازم را ببریم. ما به توافق رسیدیم که بهترین تدبیر انتقال “شاهزاده دورگه” به ماه جولای است، جایی که می تواند کاملاً جای خالی عمده فیلم های خانواده رو را در میانه تابستان پر کند.”

جف رابینف، رئیس گروه فیلم های سینمایی وارنر براز، اظهار داشت:
“تغییر اکران این فیلم برنامه زمانی تعیین شده برای تولید فیلم های بعدی هری پاتر را تغییر نمی دهد. مراحل پس از تولید فیلم شاهزاده دورگه در زمان تعیین شده کامل شد، و تاریخ اکران دو قسمت هری پاتر و یادگاران مرگ تحت تأثیر این تغییر قرار نخواهند گرفت. ما میدانیم طرفداران هری پاتر مشتاقانه منتظر رونمایی آخرین قسمت های فیلم بر روی پرده سینما هستند. در حقیقت، خبر خوب برای آنها این است که جای خالی بین “شاهزاده دورگه” و اولین قسمت هری پاتر و یادگاران مرگ پر شده است.”

بنابراین، با این تصمیم، فاصله زمانی مابین دو فیلم به کمتر از یک سال و نیم کاهش می یابد. اگر به فاصله زمانی بین اکران فیلم های هری پاتر نگاهی بیاندازیم، متوجه می شویم برای دیدن هری پاتر و شاهزاده دورگه باید کمی کمتر از بقیه فیلم ها منتظر می ماندیم، اما با این تصمیم، فاصله بین اکران فیلم های ۵م و ۶م به دو سال افزایش می یابد. ولی در عوض کمتر از یک سال و نیم بعد از اکران فیلم ششم، اولین قسمت فیلم آخر اکران خواهد شد:

هری پاتر و سنگ جادو

هری پاتر و تالار اسرار

هری پاتر و زندانی آزکابان

هری پاتر و جام آتش

هری پاتر و محفل ققنوس

هری پاتر و شاهزاده دورگه

هری پاتر و یادگاران مرگ: قسمت I
6 ماه
هری پاتر و یادگاران مرگ: قسمت II
۱۲ ماه ۱۷ ماه ۱۹ ماه ۱۶ ماه ==> 24 ماه ۲۵ ماه ==> 17 ماه
۱۹ ماه

دیوید هیمن، تهیه کننده فیلم می گوید:
“وقتی جف رابینف دلیل به تعویق انداختن اکران هری پاتر و شاهزاده دورگه تا جولای ۲۰۰۹ را برایم تشریح کرد، فوراً برایم مشخص شد که او دارد پیشنهادی برای رسیدن به حداکثر تماشاگر ممکن را مطرح می کند. من بی نهایت به این فیلم، به کار دیوید یتس و به کار بازیگران بی نظیرمان افتخار می کنم؛ معتقدم باز هم مجموعه فیلم ها را رشد داده به جلو هل داده ایم. همه ما منتظریم تا آن را با طرفداران هری پاتر در سراسر جهان سهیم شویم، حتی اگر لازم باشد فقط مدت کوتاهی بیشتر منتظر بمانیم.”

خبر دیگر این که وب سایت رسمی هری پاتر با تاریخ های اکران جدید به روز شد.

“هری پاتر و شاهزاده دورگه” ۱۷ جولای ۲۰۰۹ (۲۶ تیر ۱۳۸۸) در فصل تابستان اکران خواهد شد!

سه شنبه 1/5/1387 - 18:46
دانستنی های علمی
سلام ببخشید كه صح تبریك نگفتم اونم 2دلیل داره دلیل اول كه توی یكی از این حوضه های صلواتی مشغول بدوم كه خیلی خوش گذشت وبرام جالب بود كه به هركسی كه شربت میدادم همه خوشحال بودن حتی افرادی بون كه حتی ایرانی نبودن وبه یه زبون دیگه صحبت میكردن خوب این از اول ودومی اینكه از صبح اصلا سایت تیان باز نمیشد وفكرمیكنم كه سرور یا چیزی خراب بود خوب خوشحالم كه الان وصل شده وتونستم این عید بزرگو بحتون تبریك بگم وموفق باشید.
سه شنبه 1/5/1387 - 18:46
فلسفه و عرفان
یكى از مهمترین الگوهاى دین‏شناختى حضرت امام در حوزه مسایل زنان كه در واقع وجهى اساسى در تمایز میان اندیشه و نگاه ایشان و بسیارى از بزرگان دیگرى كه از زبان دین سخن مى‏گفتند و مى‏گویند، به شمار مى‏رود، اصل و محور فراگیر و گسترده‏اى است كه در اینجا با عنوان مسؤولیت و دخالت در سرنوشت از آن نام مى‏بریم.این مهم با توجه به سرفصلها و موضوعات متعددى كه در مصداق‏یابى آن از منظر اندیشه امام وجود دارد و مى‏تواند با تعابیر دیگر و یا در چند بخش مجزا مطرح شود.مجال اندك مقاله چاره‏اى جز شرح اجمالى و پرداختن فهرست گونه به بخشى از عناوینى كه زیر مجموعه این اصل قرار مى‏گیرند، باقى نمى‏گذارد. آنچه در این بخش مورد نظر است عمدتا از وجهه نظر مسؤولیت عملى زن در دو حوزه فرد و جامعه است و نگاهى به بعد كلامى و مباحث انسان شناختى ندارد.در آن زمینه به همان شرحى كه در محور «خوشبختى، كالاى مشترك‏» ، آمد بسنده مى‏كنیم. تردیدى نیست و كسى نیز نمى‏تواند تردید كند كه زن نیز یكسان با مرد، در سرنوشت‏خود دخیل است و پاسخگوى عمل خود مى‏باشد.مدار تكلیف و مسؤولیت، عبارت است از اراده و اختیار و آزادى عمل از یك سو، و خرد و آگاهى از سوى دیگر.و هر انسانى، زن یا مرد، در گرو دستاوردها و اكتسابات خود است، چه خوب و چه بد:
كل نفس بما كسبت رهینة (1)
و:
لها ما كسبت و علیها ما اكتسبت (2) .
در اینها تردیدى نیست و كسى نیز تردید نكرده است و نیازى به شرح و بسط آن نمى‏باشد.آنچه در این مختصر از منظر دین‏شناسى امام به آن اشاره مى‏كنیم، همسانى زن و مرد و مسؤولیت مشترك آنان در حوزه عمل بانوان بویژه در زمینه‏هاى حضور اجتماعى مى‏باشد.مظاهر حضور اجتماعى اعم از تلاشهاى فرهنگى، آموزشى، سیاسى و هنرى، تحصیل، اشتغال، و تولیدات صنعتى، كشاورزى و دامى و دیگر فعالیتهاى اجتماعى با «حفظ جهات شرعى‏» اختصاص به قشرى یا جنسى خاص ندارد و زنان نیز نه تنهاحق پرداختن به آنها را دارند بلكه در بسیارى موارد تكلیف دینى و اجتماعى آنان به شمار مى‏رود و تلاش حضرت امام نیز طى سالهاى مبارزه و پس از آن، از جایگاه مرجعى بزرگ و رهبرى كه فقط و فقط از موضع احكام دین و تكالیف اسلامى سخن مى‏گوید، مصروف این شد كه بانوان را به صحنه آورد و از قید و بندهاى خرافه‏اى و محرومیتهاى خودساخته‏اى كه بر تلاش اجتماعى و نقش‏آفرینى آنان با توطئه دشمنان و ناآگاهى توسط برخى دوستان بسته شده بود بگشاید و آنان را به مرحله‏اى از رشد و بالندگى برساند كه در ردیف یكى از افتخارات خود و جامعه اسلامى در آغاز وصیت‏نامه سیاسى الهى خویش اعلان كند:
ما مفتخریم كه بانوان و زنان پیر و جوان و خرد و كلان در صحنه‏هاى فرهنگى و اقتصادى و نظامى حاضر و همدوش مردان یا بهتر از آنان، در راه تعالى اسلام و مقاصد قرآن كریم فعالیت دارند...و از محرومیتهایى كه توطئه دشمنان و ناآشنایى دوستان از احكام اسلام و قرآن بر آنها بلكه بر اسلام و مسلمانان تحمیل نمودند، شجاعانه و متعهدانه خود را رهانده و از قید خرافاتى كه دشمنان براى منافع خود به دست نادانان و بعضى آخوندهاى بى‏اطلاع از مصالح مسلمین به وجود آورده بودند، خارج نمودند (3) .
اصل همسانى زن و مرد در جایگاه اجتماعى و حضور سازنده و فعال در صحنه‏هاى مختلف جامعه به عنوان یك انسان مستقل، امرى نیست كه آشنایان به اسلام بى‏آلایش و رها از داوریهاى پیش‏ساخته و تكلفهاى خودساخته، به آن اذعان نداشته باشند.مفسر عالى‏قدر، علامه طباطبایى در شرح جایگاه اجتماعى زن در بیانى كلى مى‏نویسد:
و اما وزنها الاجتماعى: فان الاسلام ساوى بینها و بین الرجل من حیث تدبیر شؤون الحیاة بالارادة و العمل فانهما متساویان من حیث تعلق الارادة بما تحتاج الیه البنیة الانسانیة فى الاكل و الشرب و غیرها من لوازم البقاء، و قد قال تعالى:
«بعضكم من بعض‏» (4) ، فلها ان تستقل بالارادة و لها ان تستقل بالعمل و تمتلك نتاجها كما للرجل ذلك من غیر فرق،
«لها ما كسبت و علیها ما اكتسبت‏» .
محصول این بخش سخن علامه این است كه زن در برآوردن نیازهاى انسانى و اجتماعى خویش با مرد یكسان است و مى‏تواند مستقلا تصمیم بگیرد و مستقلا عمل كند و مالك دستاوردهاى خود است.در نگاه ایشان تنها دو ویژگى در زن است كه طبعا و به مقتضاى آن دو، مسؤولیتهاى خاصى را متوجه او مى‏سازد:
احدیهما: انها بمنزلة الحرث فى تكون النوع و نمائه فعلیها یعتمد النوع فى بقائه فتختص من الاحكام بمثل ما یختص به الحرث، و تمتاز بذلك من الرجل.و الثانیة: ان وجودها مبنی على لطافة البنیة و رقة الشعور، و لذلك ایضا تاثیر فى احوالها و الوظائف الاجتماعیة المحولة الیها (5) .
«آن دو ویژگى، یكى جایگاه و مسؤولیت زن در چرخه شكل‏گیرى وجود آدمى و رشد آن است كه بقاى نسل متكى بر این جایگاه است و طبعا در «تشریع‏» و تنظیم مناسبات اجتماعى به مقتضاى آن و نه بیشتر، احكام و مسؤولیتهایى را متوجه او مى‏سازد، و دوم، ساختار لطافت‏آمیز و ظرافتهاى ادراكى وى است كه به گونه‏اى در مسؤلیتهاى محوله به او تاثیرگذار مى‏باشد» و شرح آن در بخش دیگرى از همین نوشته با عنوان «عاطفه زن، نقطه عطف زندگى‏» آمده است.
حضرت امام به مقتضاى شناخت همه جانبه و عمیقى كه از آموزه‏هاى دینى دارند - به شرحى كه در مقدمه گذشت - رسالت‏خود و انقلاب اسلامى را دستیابى زنان به مقام والاى انسانى مى‏دانند، به گونه‏اى كه بتواند در سرنوشت‏خود دخالت كند:
ما مى‏خواهیم زن به مقام والاى انسانیت‏برسد.زن باید در سرنوشت‏خودش دخالت داشته باشد. (6)
اگر قرآن كریم سرنوشت جوامع را به دست‏خود آنان مى‏داند و پیشرفت و تحولات نیك آن را در سایه تلاشهاى آحاد جامعه معرفى و انحطاط اخلاق و فرهنگ و زوال نعمتها و شكست تمدنها را نیز ناشى از عملكرد خود مردم مى‏شمارد (8) این «مردم‏» اختصاص به گروهى خاص ندارد.جلوه‏اى از این اصل قرآنى همان است كه در سخنان امام بارها بر آن تاكید شده است; از جمله اینكه:
اسلام زن را مثل مرد در همه شؤون، همان طورى كه مرد در همه شؤون دخالت دارد، دخالت مى‏دهد. (9)
حضرت امام چنان كه اشاره شد، دخالت در سرنوشت‏خود و شؤون اجتماعى را نه تنها حق بانوان بلكه تكلیف شرعى و به عنوان عمل به وظیفه دینى و اجابت دعوت الهى مى‏شمارند و این، آن الگویى است كه ما را در شناخت‏بیشتر دین یارى مى‏دهد و یك عامل اساسى در برترى اسلام در تكریم شخصیت زنان و حمایت از حقوق اجتماعى و سیاسى آنان و تاكید بر مشاركت و حضور آنان در عرصه‏هاى مختلف اجتماعى در مقایسه بادیگر مكاتب و نظامها است.
این بانوان را كى بسیج كرده كه در همه شؤون كشور دخالت مى‏كنند و دخالت‏بجایى همه مى‏كنند؟ اینها را كى، اینها را خدا دعوت كرده است.اینها لبیك براى خدا دارند مى‏گویند. (10)
پیامبر اكرم (ص) دعوت خویش را از روز نخست متوجه همه اقشار اجتماعى مى‏دانست.دومین فردى كه به او ایمان آورد یك زن بود كه تا آخر نیز به پاى ایمان خویش ایستاد و آنهمه فداكارى كرد و نام خویش را به عنوان یكى از چهار زن برگزیده جهان توحید ثبت نمود.زنان در همه صحنه‏ها حضور داشتند، حضورى مسؤولانه و از سر اداى وظیفه دینی و رسالت ایمانى خود.حضورى كه در پاسخ به نداى پیامبر (ص) بود.در نخستین بیعتى كه با پیامبر (ص) پیش از هجرت در عقبه، از جانب چند نفر از مردم یثرب كه هنوز نام «مدینه‏» را نیز به خود نگرفته بود، صورت گرفت، از زنى به نام هفراء دختر عبید بن ثعلبه نام برده شده است و در همیت‏حضور وى همان بس كه برخى علت نامگذارى آن بیعت‏به «بیعة النساء» را همین مى‏دانند.در بیعت دوم سال بعد نیز حداقل دو زن حضور داشتند.در بیعت عمومى مردم مكه هنگام فتح آن نیز همه شركت جستند.قرآن كریم نیز به مساله استقبال زنان از بیعت پرداخته و پیامبر (ص) را موظف به‏پذیرش آن كرده است. (11) در جریان هجرت نیز كه یك امر حیاتى براى مسلمانان بود، چه در هجرت مخفیانه به حبشه كه از جمع حدود یكصد نفر مهاجران، نزدیك 20 نفر زن شركت داشت، و چه در هجرت به مدینه، پیش از هجرت پیامبر (ص) و پس از آن كه مسلمانان اموال خویش را در مكه نهاده و به دنبال پیامبر (ص) روانه مدینه مى‏شدند و حدود 500 كیلومتر راه را با دشوارى بسیار طى مى‏كردند.
حضرت امام در باب ضرورت مشاركت‏بانوان در آنچه كه به سرنوشت جامعه اسلامى مربوط مى‏شود، در حوزه‏هاى مختلف اجتماعى، بیانات بسیارى دارند كه پرداختن به همه نكات و آموزه‏هاى آن از مجال بحث‏بیرون است.آنچه در این مختصر بازگو مى‏شود تنها اشاراتى بس كوتاه، آن هم به بخشى از محورها و عناوین است، افزون بر آنچه در سایر بخشهاى مقاله آمده است.

سه شنبه 1/5/1387 - 18:34
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته