• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 269
تعداد نظرات : 24
زمان آخرین مطلب : 3996روز قبل
ازدواج و همسرداری

هدیه؛‌ راهی آسان برای تقویت دوستی ها

قدس آنلاین- مریم سادات کاظمی:سالروز تولد، سالگرد ازدواج، اعیاد و... موقعیت هایی است که ما با هدیه دادن ، کم و بیش احساس شادی را به یکدیگر ارزانی می داریم. اما آیا واقعا هدیه برای همه مردم با شور و خوشحالی همراه است؟ مطمئنا این طور نیست. چرا که نوع کادو، قیمت تقریبی آن، اندازه و فردی که هدیه را دریافت می کند، ممکن است باعث سوء برداشت و یا فریب دادن قلمداد شود.

به گزارش سرویس بهداشت و سلامت قدس آنلاین، هدیه دادن تاثیر بسیار بیشتری نسبت به رفتارها و سخنان معمول دارد. در واقع، هدیه سمبلی است که احساسات ما نسبت به فردی که به او کادو می دهیم را نشان می دهد. همچنین مفهوم آن بسیار مؤثرتر از سخن گفتن است. با این حال در انتخاب هدیه بسیار باید دقت کرد، زیرا یک هدیه نامناسب ممکن است نشانگر این باشد که شما حیله و نیرنگی دارید. برخلاف ضرب المثل رایج که هدیه را به صرف هدف و مقصود، ارزشمند می دانست، اما در واقع کودکان هدیه خود را از نظر اندازه با خواهر و برادرانشان مقایسه می کنند و بزرگترها نیز بدشان نمی آید گاهی ارزش هدیه خود را با قیمت آن ارزیابی کنند. به عنوان مثال مراقب باشید که به یکی از فرزندتان نسبت به بقیه، بیشتر توجه نداشته باشید و یا مناسبتهایی که آشتی دادن شما با یکی از دوستانتان را راحت تر می کند، فراموش نکنید. هدیه دادن نمونه ای از یک ارتباط در حد عالی، برای هر دو طرف این رابطه شیرین است.
اصرار بچه ها در خرید کادو
اما وقتی کودکان برای خرید یک اسباب بازی و یا هر وسیله دیگری به پدر و مادر اصرار می کنند، چه باید کرد؟ شما بین احساس خوشحال کردن او و تمایل نداشتن به اینکه همیشه گوش به حرف اوباشید، بین قبول یا رد درخواست مردد هستید و حتی ممکن است عصبانی نیز بشوید. تمام مشکل و سختی، بهترین شکل پاسخ دادن به خواسته های کودک خواهد بود. در واقع باید دید این وسیله، تنها یک آرزوی بچگانه و لوس است و یا اینکه او واقعا به آن نیاز دارد؟ این پافشاری و اصرار چه مفهومی می تواند داشته باشد؟ اصرار مداوم کودک ممکن است به علت کمبود جزئی محبت باشد که سعی می کند نیاز خود را به این گونه نشان دهد. شاید او مضطرب است و می خواهد از عشق شما نسبت به خود، مطمئن شود. به عقیده یکی از روانشناسان، کودک با اصرار و پافشاری در واقع نشانه ای از محبت و توجه را از بزرگتر خود، گدایی می کند.

محدودیت قائل شدن
مطالب بالا اصلا مؤید این نیست که همه چیز باید مطابق خواست کودک باشد. حتی اگر قبول نکردن خرید یک هدیه به طور حساب شده، بتواند به عنوان کمبود عشق برای کودک تلقی شود. بر عکس، تسلیم بی چون و چرا شدن نیز می تواند آثار بد و نامطلوبی در پی داشته باشد و به این معناست که هیچ محدودیتی برای او تعریف نمی شود. حال آنکه اعمال محدودیت لازمه رشد شخصیت کودکان است. باید کودک را متوجه این موضوع کرد که همه چیز مطابق خواسته او نیست و همچنین باید به او کمک کرد تا ارزش اجناس مختلف را بشناسد.

و سخن آخر اینکه...
هدیه دادن تاثیر بسیار مثبتی در علاقه و محبت ما با دیگران دارد. اما باید مراقب بود که گاه هدایای ما طرف مقابل را می رنجاند و روابط ما را به تیرگی می کشاند.
به یاد داشته باشید که هدیه ها همیشه صرفا مادی نیستند، اختصاص چند دقیقه ای وقت و یا سلام و تبریک به اطرافیان، می تواند برای آنها بسیار خوشایند و دوست داشتنی باشد.

منبع: www.Doctissimo

چهارشنبه 11/2/1392 - 9:37
ازدواج و همسرداری
$f("player", "../../../Scripts/flowplayer-3.2.7.swf", { clip: { autoBuffering: true, url: "http://qudsonline.ir/Images/News/AtachFile/" } });

قیمت خوشبختی چقدر است؟

قدس آنلاین- مریم سادات کاظمی:‌ " پول خوشبختی نمی آورد" همه ما تا به حال بارها و بارها این جمله را شنیده ایم. هیچ کسی نیست که نسبت به پول، کاملا بی احساس و بی علاقه باشد. کسی هم نمی تواند ادعا کند که هیچ گاه در برابر پول وسوسه نشده و نسبت به آن بی تفاوت باشد.

به گزارش سرویس بهداشت و سلامت قدس آنلاین، تمایل به ثروت اندوزی، ترس از فقیر شدن، پول را منشا شادی یا استرس دانستن، بی تفاوتی یا وابستگی و... همه نشانگر این است که هر کدام از ما به نوعی با این مسئله دست به گریبان هستیم که تفسیر رفتار هر فرد نسبت به دیگری می تواند بسیار طولانی و مفصل باشد. مسلما برای داشتن یک زندگی راحت و آرامش خاطر از آینده پول لازم است، چرا که احساس خوشبختی در سایه فقر و نداری، بسیار مشکل می شود. اما با همه این مسائل، شادی زندگی در در حساب بانکی، ماشین های مدل بالا، وسایل مدرن و... خلاصه نمی شود. اشراف زاده های امروز نیز دیگر مانند شاهزاده های افسانه ها احساس خوشبختی نمی کنند.

آرزوی بیشتر؛ کسب ثروت کمتر!

فکر ثروت اندوزی؛ به عنوان سرچشمه شادی، اعتبار گذشته خود را از دست داده است. واضح است افرادی که هدف آنها در زندگی، صرفا به دست آوردن پول، شهرت، خانه ، ماشین و... است، احساس رضایت کمتری از زندگی دارند و عقیده دارند که روزگار با آنها سر ناسازگاری دارد. این گروه همچنین نسبت به دیگران بیشتر دچار اضطراب و افسردگی می شوند. با این حال بسیاری از ما به پول و خرید به عنوان یک عامل خوشحالی نگاه می کنیم که متاسفانه این خوشبختی نیز چندان دوام پایداری ندارد.
پول برابر با احساسات
برخی افراد عشق و پول را با هم در می آمیزند و یا به عبارت بهتر مرزی بین این دو موضوع قائل نیستند. این اشخاص مبالغ پول و هدیه های مادی را تنها راه اثبات محبت خود به دیگران و کسب علاقه آنها نسبت به خود می دانند. والدین آنها نیز همین گونه بوده اند و شاید پدربزرگ و مادر بزرگشان نیز همین رویه را داشته اند. آنها به غیر پول چیز دیگری را نمی شناسند و از صحبت کردن و بیان احساسات و علایق و اعمال محبت آمیز عاجزند. آنها به طور ناخودآگاه عشق را با پول می سنجند.

خوشبختی را کجا جستجو کنیم؟

اگر خوشبختی را نمی توان خرید، پس کلیدهای معنوی رسیدن به این موهبت چیست؟ بی شک دلایل زیادی برای این موضوع شناخته شده است، اما موارد زیر از جمله مهم ترین آنهاست:
- احساس آزادی و استقلال؛
- احساس فرد مفید بودن؛
- ارتباط صمیمی و دوستانه با نزدیکان؛
- اعتماد به نفس.
جدای مطالب ذکر شده، هر کس خود باید نکات طلایی رسیدن به خوشبختی را در وجود خود جستجو کند. خوشبختی چیزی نیست که بتوان آن را در قالب چند نکته و دستورالعمل ارائه کرد.
منبع:‌ www.Doctissimo.fr

 

چهارشنبه 11/2/1392 - 9:36
ازدواج و همسرداری

چند راهکار برای خوشبختی در زندگی مشترک

قدس آنلاین- مریم سادات کاظمی:‌ مردم دنیا به دو دسته تقسیم می شوند؛ عده ای در جستجوی نیمه گمشده خود هستند و عده دیگر که آن را پیدا کرده اند. آیا شما جز افراد خوش شانسی هستید که خوشبختی را با همسرتان قسمت کنید؟ چطور زندگی مشترکتان را در مقابل مشکلات حفظ می کنید؟ چطور جر و بحث ها و حتی حسادت ها را مدیریت می کنید؟

به گزارش سرویس بهداشت و سلامت قدس آنلاین، زندگی مشترک، خوشبختی و کمال است که برای دوام آن باید راه های حفظ این رابطه را به خوبی شناخت. اما این مسیر زیبا گاه فراز و نشیب هایی هم دارد. در ازدواج، تفاهم و درک متقابل آرمان همیشگی زن و شوهرهاست، اما گاه مشکلات روزمره، جو زندگی را به جر و بحث، ناراحتی، خستگی و بی حوصلگی می کشاند. در این هنگام، صبر و حوصله و کمی تفکر، می تواند جو متشنج خانه را آرام کند. همه ما کلید هایی طلایی در اختیار داریم که به کمک آن می توانیم بهترین روابط را با همسرمان داشته باشیم، فقط کافی است کمی فکر کنیم و از آنچه در اختیار داریم، درست استفاده کنیم.
بیان صریح خواسته ها و آرزوها
صحبت و گفتگو یکی از ضروریات زندگی زناشویی است. در قالب این ارتباطات کلامی، زن و شوهر می توانند شادی ها و ناراحتی های خود را بروز دهند. اما غالبا شروع صحبت مشکل است و سکوت حکمفرما می شود. به عنوان مثال همیشه آرزو دارید برای سالگرد ازدواج یا تولد، مراسم شاد و جالبی داشته باشید، اما همسرتان نمی تواند آرزوهای شما را حدس بزند و شما هم از این موضوع آزرده خاطر می شوید. هیچ گاه اجازه ندهید چنین مسائلی روابط صمیمانه زندگی مشترک را تیره کند و دلخوری جای عشق را در قلب شما بگیرد؛ پس منتظرنمانید و خیلی راحت و در کمال صداقت، خواسته های قلبی خود را به او بگویید. این موضوع قطعا مانع از کدورت ودلخوری می شود و هر دوی شما راضی و خوشحال خواهید بود.
" هر چه می خواهد دل تنگت بگو"

کار، بچه ها، تلویزیون، درس و دانشگاه.... چقدر وقت برای گفتگو و صحبت با همسرتان در نظر می گیرید؟ همه ما در روز ساعات زیادی را به کار، مطالعه، رسیدگی به امور بچه ها و... اختصاص می دهیم، اما نباید فراموش کنیم که در خلال این مدت ، چند دقیقه ای هم باید برای صحبت با همسرمان وقت بگذاریم. در این فرصت شیرین باید تمام دغدغه های روزمره راجع به پول، کار، تربیت بچه ها و ... را رها کنیم و فقط به خواسته ها و احساسات طرف مقابل گوش دهیم. به خاطر داشته باشید در این فرصت طلایی هرگز نباید از یکدیگر ناراحت شوید . اجازه دهید همسرتان در مورد هر موضوعی که دوست دارد صحبت کند و یا به اصطلاح با شما درد و دل کند. چنین ارتباط متقابلی بسیار ارزشمند است، زیرا باعث می شود زن و شوهر احساس کنند که طرف مقابل کاملا به او توجه دارد. پس چنین فرصت هایی را هیچ وقت از دست ندهید. سر میز شام، چند دقیقه ای قبل از خواب و یا هر فرصتی را که خود صلاح می دانید، برای این چنین گفتگوهایی غنیمت بدانید.

" من حرف آخر را می زنم "؛ هرگز
یکی از نکات طلایی در زندگی مشترک این است که در مورد تصمیم گیری های مهم، هیچ وقت نباید یکی از زوجین به تنهایی تصمیم نهایی را بگیرد، بلکه هر دو نفر باید با هم فکری، بهترین گزینه را انتخاب کنند و در نهایت نیز هر دو راضی باشند. زن و شوهر در صحبت، اظهار نظر و در کل احترام متقابل حقوق مساوی دارند و هیچ یک نباید نظر خود را به دیگری تحمیل کند.

همسرتان را همان طور که هست بپذیرید!
طی چند سال گذشته، طرز تفکر زنان و مردان بسیار عوض شده است. در بسیاری از موارد، زن و مرد تمایل دارند کارها و رفتارهایشان شبیه طرف مقابل باشد. " جان گری" نویسنده کتاب " مردان مریخی، زنان ونوسی"، همین امر را بزرگترین علت شکست روابط زناشویی در دنیای امروز می داند. در واقع می بایست همسرمان را همانگونه که هست بپذیریم، نه اینکه قصد داشته باشیم او را به طور کامل تغییر دهیم. این امر یکی از اساس ادامه زندگی مشترک است.
زن و مرد آنقدر با هم تفاوت دارند که گویی هر کدام متعلق به یک سیاره دیگرهستند. روش های برقراری ارتباط، تفکر، ابراز علاقه و... در زنان و مردان کاملا متفاوت است. مردان موفقیت، استقلال، سود ، کارآیی و قدرت را تحسین می کنند و بیشتر به هدف و نتیجه می اندیشند تا روابط و افراد. در حالی که زنان طالب تغییر و تنوع، ابراز احساسات، هدیه و روابط صمیمانه هستند.
نیازهای عاطفی و احساسی زنان و مردان نیز کاملا با هم فرق دارد؛ به طوری که زنان پیش از هر چیز شیفته توجه، گوش کردن، تفاهم، احترام، محبت و علاقه، قدردانی، پذیرش احساسات و نیز تغییرات رفتاریشان از طرف مقابل هستند. تمایلات مردان نیز به گونه ای دیگر است. آنها بیشتر تمایل دارند مورد تعریف و تمجید قرار گیرند، همسرشان به آنها اعتماد کند و او را همان طور که هست بپذیرد بدون اینکه قصد تغییر او را داشته باشد.
اگر هر یک از طرفین منتظر باشد تا مورد توجه یا ابراز علاقه و محبت قرار گیرند، قطعا ناراحتی، سوء تفاهم و جرو بحث به وجود می آید.

پیشرفت و تکامل؛ زن و شوهر در کنار هم
یک بار دیگر به تفاوت های ذاتی خود و همسرانمان توجه کنیم و نیازهای طرف مقابل را درنظر بگیریم؛ در این صورت شانس موفقیت زندگی زناشویی را بالا برده ایم. درک و قبول شریک زندگی مانع از دلسردی ، ناامیدی، بغض و کینه می شود و این موضوع درواقع کلید طلایی انتظارات ما از زندگی است. به علاوه، این تفاهم و درک مطلوب، باعث می شود تا نیازهای طرف مقابل نیز کاملا تامین شود.
در سایه چنین ارتباطات متقابلی، زن و شوهر یک گام به جلو برمی دارند، در نتیجه خود را برای پیشرفت زندگی آماده می کنند و کوچکترین فرصت ها را برای ایجاد روابطی رضایت بخش و کاملا استوار غنمیت می شمارند .
پس شما پرچم دار صبر، بردباری ، احترام و... باشید و بدانید که این فضایل در واقع کلیدی طلایی برای زندگی مشترک و در کل روابط با دیگران، در دست شما خواهد بود.
منبع:‌www.Doctissimo.fr

چهارشنبه 11/2/1392 - 9:31
تغذیه و تناسب اندام

خنده و دوش آب سرد شما را لاغر می‌کند

با گرفتن دوش آب سرد می‌توانید به راحتی چندین کلیو وزن خود را کاهش دهید. وقتی آب سرد روی بدنتان می‌ریزد، شروع به لرزیدن می‌کنید و عضلات شما منقبض می‌شود که حاصل این تغییرات فیزیکی افزایش سوخت و ساز بدن است.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا آیا تا به‌ حال حسرت دوستانی را خورده‌اید که با وجود خوردن زیاد کیک و شکلات و تحرک کم باز هم لاغر هستند؟ اگر پاسخ‌تان مثبت است باید بدانید که راز لاغر ماندن این افراد، سوخت و ساز مناسب مواد غذایی در بدن‌شان است.

سوخت و ساز به بیان ساده به معنی مقدار غذایی است که پس از خوردن در بدن می‌سوزد و انرژی آزاد می‌کند.

به گزارش تورنتونیوز، در این مقاله چند روش متفاوت و جالب و البته آسان برای افزایش سطح متابولیسم و تسریع سوخت و ساز مواد غذایی در بدن ارائه شده که عبارتند از:

- آناناس بخورید. این میوه حاوی نوعی ترکیب آنزیمی است که مستقیما روی دستگاه هاضمه تاثیر می‌گذارد و به جذب ریزمغذی‌ها کمک می‌کند. این ترکیب موسوم به «بروملاین» اغلب برای درمان اختلالات معده‌ای و روده‌ای تجویز می‌شود. بروملاین موجود در آناناس به سلول‌های غده لوزالمعده کمک می‌کند که مواد غذایی را تجزیه کنند و این امر به تسریع سوخت و ساز غذاها در بدن کمک می‌کند.

- ادویه مصرف کنید. غذاهای تند، فلفلی نیز سرعت سوخت و ساز مواد غذایی در بدن را افزایش می‌دهند. مطالعات نشان می‌دهد ماده‌ای موسوم به «کاپسایسین» که در اثر مصرف غذاهای ادویه‌دار و تند در بدن تولید می‌شود، لایه‌های چربی را اکسیده می‌کند. غذاهای ادویه‌دار ضربان قلب را بالا برده و انرژی بدن را افزایش می‌دهند و در عین حال باعث هضم مواد غذایی می‌شوند که نتیجه آن سوختن کالری بیشتر است.

- چای سبز بنوشید. آزمایشات نشان می‌دهد ترکیباتی موسوم به کاتچین‌ها که در چای سبز یافت می‌شوند می‌توانند متابولیسم و سوخت و ساز بدن را تقویت کرده و در نتیجه شاخص توده بدنی را که شاخص نشان‌ دهنده چاقی و اضافه وزن است، کاهش دهد. چای سبز هم‌چنین به کاهش سطح کلسترول بد کمک می‌کند.

- دوش آب سرد بگیرید. شاید بسیاری از شما تاکنون از تاثیر دوش گرفتن با آب سرد برای کاهش وزن اطلاع نداشته‌اید. پس خوب است بدانید که با گرفتن دوش آب سرد می‌توانید به راحتی چندین کلیو وزن خود را کاهش دهید. وقتی آب سرد روی بدنتان می‌ریزد، شروع به لرزیدن می‌کنید و عضلات شما منقبض می‌شود که حاصل این تغییرات فیزیکی افزایش سوخت و ساز بدن است. از آنجا که زیر دوش آب سرد بدن تلاش می‌کند تا دمای طبیعی خود را تنظیم کنید و گرم بماند، سیستم دفاعی فعال می‌شود و در واکنش تعداد بیشتری گلبول سفید رها می‌کند. این تکنیک در عین حال روی سیستم لنفاوی نیز تاثیر می‌گذارد و مایع لنفاوی را در سراسر بدن به جریان وا می‌دارد. بعلاوه گرفتن دوش آب سرد برای بهبود گردش خون نیز موثر است.

- متخصصان می‌گویند 100 بار خندیدن از ته قلب به اندازه 10 دقیقه ورزش «پارو زدن ثابت» و یا 15 «دقیقه دوچرخه سواری ثابت» انرژی بدن را مصرف می‌کند. خندیدن موجب کاهش هورمون‌های استرس می‌شود و در نتیجه به سوخت و ساز بهتر مواد غذایی در بدن کمک می‌کند. همچنین خنده تاثیر شگفت‌انگیزی در تقویت سیستم دفاعی بدن دارد.

انتهای خبر/ قدس آنلاین / کد خبر: 91509
چهارشنبه 11/2/1392 - 8:57
تغذیه و تناسب اندام

کاهش وزن با تغییراتی ساده و ارزان

تغییرات ساده در وعده های غذایی روزمره می تواند به شما کمک کند تا بتوانید وزن خود را کاهش داده و اندام دلخواه خود را بدست آورید.

 

 

به گزارش قدس آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، مضرات اضافه وزن بسیاری را به تفکر واداشته و به نوعی مسئله مبارزه با چاقی را به یک تجارت پرسود تبدیل کرده است. بسیاری از مردم با صرف هزینه های بسیار زیاد سعی در لاغر شدند دارند در این مطلب ما با راه هایی ساده و ارزان برای کاهش وزن آشنا می شوید.

انسان به طور معمول در طول هر شبانه روز 3 وعده اصلی یعنی: صبحانه، ناهار و شام را در کنار تعدادی میان وعده مصرف می کند. بسیاری از کارشناسان علم تغذیه اشتباهات در نوع تغذیه در این وعده ها را دلیل اصلی چاقی و اضافه وزن افراد می دانند. تغییرات ساده ای در این وعده ها می تواند در امر کاهش وزن بسیار موثر باشد.

صبحانه

در وعده صبحانه استفاده از تخم مرغ بسیار توصیه شده است. این ماده غذایی دارای حجم زیادی از پروتئین است که به شما کمک می کند تا احساس سیری را با خود داشته باشید و از مصرف میان وعده ها و یا خوردن بیش از حد ناهار و یا حتی شام جلوگیری می کند.

مطالعه انجام شده در مجله " تحقیقات مواد غذایی" بر این نکته تاکید دارد که افرادی با مصرف تخم مرغ در وعده صبحانه به نسبت سایرین از احساس سیری بیشتری در طول روز برخوردار هستند.

ناهار

در وعده ناهار باید سعی شود تا از غذاهایی استفاده شود که میزان قند آزاد شده آنها کمتر باشد. سیب زمینی شیرین از جمله مواد غذایی است که متاسفانه در کشور ما آنچنان که باید مصرف نمی شود. این ماده غذایی به آرامی قند موجود در خود را آزاد کرده و میزان قند موجود در خون را به حد تناسب می رساند.

توجه داشته باشید که هر گونه تغییر ناگهانی در میزان قند خون می تواند به بروز مشکلات جدی در بدن منجر شده و پس از مدتی شما را دوباره گرسنه و به خوردن وادار می کند.

شام

امروزه بسیاری از افراد سعی می کنند تا در وعده شام به جای مواد غذایی اصلی از انواع سالاد استفاده کنند. در کنار این سالادها سس های مختلف نیز سرو می شود. سس ها به عنوان چاشنی های چرب دارای میزان چربی و کالری بالایی هستند و می توانند در افزایش وزن موثر باشد.

به جای این گونه از چاشنی ها می توانید از ترکیبهای حاوی فلفل استفاده کنید. فلفل ادویه ای است که فعالیت متابولیسم بدن انسان را افزایش داده و روند چربی سوزی را تسریع می کند.

میان وعده‌های روزانه

سعی کنید تا از مصرف موادی مثل چیبس و پفک خودداری کنید و به جای آن از ذرت بو داده استفاده کنید. ذرت به عنوان یک ماده غذایی حاوی غلات کامل دارای حجم فیبر زیادی بوده و بسیار دیرتر هضم میشود. این مسئله به مانند کارایی تخم مرغ در وعده صبحانه است و با سیر نگاه داشتن شما در طول روز از میزان غذای مصرفی شما در سایر وعده ها می کاهد.

انتهای خبر/ قدس آنلاین / کد خبر: 51107
چهارشنبه 11/2/1392 - 8:57
تغذیه و تناسب اندام

راست و دروغ های داروهای لاغری

قدس آنلاین-مریم سادات کاظمی:امروزه تقریبا در همه جا از رژیم های لاغری و داروهای مرتبط با آن صحبت می شود که این بحث در سالن های ورزشی و آرایشگاه ها داغ تراست. انواع و اقسام داروهای کاهش وزن با وعده و وعیدهای وسوسه انگیز عده زیادی را تشویق به خرید می کند. اما بد نیست قبل از اینکه به سراغ این معجزه گرها! برویم ماهیت آنها را بشناسیم. اگر این موضوع برای شما جالب است با ما باشید تا ببینیم تاثیرات چنین داروهایی چیست؟

انواع مختلف مکمل های خوراکی
به گزارش سرویس بهداشت و سلامت قدس آنلاین،
مکمل های غذایی به منظور جبران کمبود یا بهبود عملکرد ارگان های بدن توصیه می شود. آنها بدون اینکه عوارض جانبی داشته باشند، تقریبا شبیه دارو عمل کرده و در عین حال فواید زیاد روی بروشورها نظر همه را به خود جلب می کند.
مکمل ها را بدون در نظر گرفتن شکل( کپسول، قرص، آمپول و...) می توان به سه نوع تقسیم بندی کرد:
- عناصر غذایی ضروری به منظور جبران موقت کمبود های بدن مانند ویتامین ها، مواد معدنی، اسیدهای آمینه، اسیدهای چرب و...
- عصاره های گیاهی یا خوراکی های طبیعی مانند چای سبز
- عناصر غذایی غیر ضروری به منظور عملکرد بهتر دستگاه های بدن مانند تریپتوفان، ملاتونین و...
وعده های غیرواقعی مکمل های لاغر کننده
بنابر تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته است، پزشکان براین عقیده اند که اکثر فواید داروهای لاغری در حد فرضیه بوده و صحت آنها هنوز از نظر غلمی ثابت نشده است. در ادامه چند نوع از رایج ترین انواع تبلیغات این داروها ذکر می شود:
کاهش دهنده های اشتها
تاثیر انواعی از این گروه که از پلیسیوم( فیبرهای گیاهی) تشکیل شده اند، ثابت شده است اما هنوز در درجه کم اهمیت قرار دارد.
اما برعکس، انواعی که پایه آنها کروم، منیزیوم، روی، نیکل و کبالت است هنوز نتوانسته اند تاثیرات مثبت خود را ثابت کنند. از طرف دیگر، توصیه می شود بدن نباید 50 تا 100% بیش از مقدار نیاز روزانه این مواد غذایی را دریافت کند.
کالری سوز
این گروه نیز چای، کافئین، ویتامین ث، منیزیوم، روی، ویتامین ب6 و... را به عنوان مهم ترین مواد سازنده خود دارند که تنها می توان به اثبات تاثیر مثبت عصاره های چای اشاره کرد.
دفع کننده آب اضافی بدن
یکی از مهم ترین خوراکی هایی در داروهای دفع آب وجود دارد کنگر فرنگی است که هنوز دلیلی برای اثبات تاثیر این دارو شناخته نشده است.
چند توصیه مهم
از مصرف مکمل های خوراکی تا حد ممکن دوری کنید. بهترین روش مشورت با پزشک متخصص است؛ چرا که وی می تواند دارویی متناسب با کمبود احتمالی یا قطعی بدن را تجویز کند. به عنوان مثال، مکمل اسید فولیک به منظور پیشگیری از ناهنجاری های سیستم مغزی به خانم های باردار توصیه می شود. همچنین انواعی از مکمل ها را باید برای کسانی که لبنیات، امگا3 یا ماهی نمی خورند، تجویز کرد.
اما بد نیست بدانید که در هر صورت هیچ یک از مکمل های خوراکی نمی توانند جای تغذیه صحیح و متعادل را بگیرند.
هیچ وقت مکمل ها را به طور مداوم میل نکنید، بلکه دوره مصرف را رعایت کنید. به عنوان مثال یک هفته در ماه یا هر چهار ماه، یک دوره یک ماهه را ادامه دهید.


منبع: www.Esante.fr
 

چهارشنبه 11/2/1392 - 8:56
تغذیه و تناسب اندام

دشمن چربی های شکم

فلفل چیلی یا فلفل تند یکی از سبزی های پرخاصیت برای افرادی است که تمایل به کاهش وزن دارند

به گزارش قدس انلاین،امیر جزایری، کارشناس ارشد تغذیه درگفتگو با باشگاه خبرنگاران  با بیان این مطلب گفت: این فلفل علاوه بر آنکه سوخت و ساز بدن را بالا می برد مانند یک چربی سوز طبیعی عمل کرده و به شکسته شدن سلول های چربی بویژه در ناحیه شکم و پهلو کمک می کند.جزایری تصریح کرد: گنجاندن این سبزی در برنامه غذایی روزانه درصورت هماهنگی فلفل چیلی با طبع و مزاج افراد چاق، می تواند تأثیر زیادی درکاهش وزن و از دست دادن چربی های انباشته شده در اطراف شکم و پهلوها داشته باشد. وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این، مصرف فلفل به دلیل حرارتی که در بدن تولید می کند نیاز فرد به نوشیدن آب را افزایش داده و به این ترتیب به پاکسازی بدن افراد چاق از مواد زائد نیز کمک می کند.
 

چهارشنبه 11/2/1392 - 8:56
تغذیه و تناسب اندام

کاهش وزن موفق با خوردن پروتئین بیشتر

براساس گزارش انجمن بین‌المللی غذا 50 درصد از افراد به دریافت پروتئین بیشتری در رژیم غذایی خود علاقه‌مند هستند و37 درصد معتقدند که پروتئین به کاهش وزن آنان کمک می‌کند.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا ،در تحقیق جدید منتشر شده، محققان دریافتند مصرف بالای پروتئین در زنان با کاهش وزن آنان مرتبط است.


محققان دانشگاه "مینی سوتا " در تحقیق ملی که بر روی 1824 زن میانسال 40تا 60ساله انجام شد منابع پروتئینی و میزان نیاز بدن به آنها و همچنین گزارش‌های مربوط به مصرف بالای پروتئین و جلوگیری از اضافه وزن را بررسی کردند و گزارش‌های مقدار مصرف پروتئین به طور متناوب باهم مقایسه شدند.


آنان دریافتند منابع پروتئینی مصرفی اکثر زنان مناسب بود و در اکثر زنان میزان پروتئین دریافتی روزانه و انرژی حاصل از آن مشخص شده بود. مصرف پروتئین در 43 درصد از زنان (بیشتر از نیمی از زنان چاق) به عنوان شیوه‌ای در جلوگیری از افزایش وزن گزارش شده است. اثرگذاری این شیوه به دو عامل میزان مصرف پروتئین و مدیریت وزن بستگی دارد.


محققان این تحقیق اظهارکردند: میزان مصرف بالای پروتئین برای کاهش وزن در این شرکت‌کنندگان به میزان مصرف پروتئین توصیه شده توسط انجمن مشاوره رژیم غذایی بوده است. آموزش در میزان مصرف روزانه پروتئین لازم، تاثیر استفاده از این روش را افزایش می‌دهد.


وی توصیه می‌کند با توجه به روند اضافه وزن در افراد شناسایی شده، شیوه‌های موثر و عوامل مرتبط با کاهش وزن موفق و پیشگیری از افزایش وزن بسیار مهم است.
 

انتهای خبر/ قدس آنلاین / کد خبر: 118424
چهارشنبه 11/2/1392 - 8:56
تغذیه و تناسب اندام

6 راهکار ساده برای آب کردن چربی های شکم !

استرس هایی که در نتیجه رژیم غذایی به وجود می آیند می تواند باعث افزایش کورتیزول و در نتیجه ایجاد چربی در ناحیه شکم شوند. برای آب کردن چربی های شکم خود 6 راهکار زیر را انجام دهید.

 بسیاری از افراد دوست دارند بدانند چگونه می توان چربی های اضافه شکم را سوزاند. این چربی ها علاوه بر اینکه باعث زشتی اندام می شوند و سایز کمر افراد را بالا می برند، بسیار مضر و باعث بیماری نیز هستند.

این چربی ها هنگامی ایجاد می شوند که کورتیزول زیادی در بدن ترشح می شود. استرس یکی از دلایل افزایش ترشح کورتیزول است. هنگامی که این اتفاق رخ می دهد، کورتیزول ماهیچه های کم چرب (بافت هایی که چربی ها را می سوزانند) را از بین می برد و درون شکم به صورت چربی اندوخته می شوند.

استرس را می توان با رژیم بد غذایی، بدتر هم کرد. به طوری که تحقیقات نشان داده اند استرس هایی که در نتیجه رژیم غذایی به وجود می آیند می تواند باعث افزایش کورتیزول و در نتیجه ایجاد چربی در ناحیه شکم شوند.

برای آب کردن چربی های شکم خود 6 راهکار زیر را انجام دهید.

 1. خواب

اگر شب ها تا دیر وقت کار می کنید، باید روند زندگی خود را تغییر دهید. وقتی چرخه زیستی شما به هم می ریزد باعث می شود تا بیشتر غذا میل کنید. هنگامی که خیلی خسته هستید، بدنتان قرلین بیشتری تولید می کند که باعث ایجاد میل شدید به شکر و غذاهای چرب می شود. کمبود خواب نیز این هورمون را بیدار می کند. این مساله روی میزان ترشح کورتیزول تاثیر دارد و در انتها منجر به چاقی شکم شما می شود. در طول شبانه روز باید حداقل 7 ساعت در شب بخوابید تا اندام زیبایی داشته باشید.

2. ورزش های سبک

شاید یکهزار حرکت شکمی در شب باعث سفت شدن ماهیچه های شکم شوند اما با وجود یک لایه ضخیم چربی، هیچ گاه به نتیجه دلخواه نمی رسید. در کنار درازنشست هایی که انجام می دهید، تمریناتی نیز انجام دهید که دیگر ماهیچه های بدن شما را نیز درگیر کند و باعث فعالیت بیشتر سیستم قلبی و عروقی بدن شوند. به طور مثال، حرکت شنا بروید. این کار را 3 تا 4 بار با فاصله 30 ثانیه انجام دهید. پیاده روی مستمر در طول روز نیز می تواند به سوزاندن چربی های شکم کمک کند.

3. شکر، دشمن درجه یک

سوزاندن چربی های شکم 80 درصد به خوراک شما بستگی دارد. باید کالری کمتر و پروتئین بیشتر مصرف کنید. برای این منظور باید سبزیجات و حبوبات را جایگزین اسنک و غذاهای چرب کنید. به طور مثال، اگر به مصرف شکر تمایل زیاد دارید باید سعی کنید تا شیرهای کم چرب را با جایگزین انواع پرچرب کنید که مملو از شکر هستند. ترفند جالب دیگر نیز اضافه کردن دارچین به چای یا قهوه صبحگاهی است. این ادویه باعث کاهش قندخون می شود. دارچین همچنین باعث می شود تا برای مدت طولانی تری احساس سیری داشته باشید.

 4. ویتامین C

هنگامی که تحت فشارهای عصبی زیادی قرار دارید، کورتیزول زیادی ترشح می کنید. ویتامین C باعث ایجاد تعادل در ترشح کورتیزول می شود. احتمالا شما نیز هنگام سرماخوردگی ویتامین سی مصرف می کنید. دلیل آن این است این ویتامین برای تولید carnitine لازم است. carnitine عنصری است که بدن با آن چربی ها را می سوزاند و انرژی تولید می کند. به این ترتیب، ویتامین سی باعث سوزاندن چربی های شکم می شود.

اگر استرس کاری زیاد، عادت غذایی بد و ذهن مشوش و پریشان دارید زیاد ویتامین C مصرف کنید. این ویتامین با تاثیرات منفی استرس مقابله می کند. میوه هایی همچون کیوی، کلم و فلفل ویتامین سی دارند. پرتقال را هم همه می دانیم که سرشار از ویتامین C است.

5. مصرف چربی

بله درست خواندید! با چربی چربی های خود را بسوزانید. همان طور که در بالا هم اشاره کردیم، این شکر است که موجب چاقی می شود نه چربی. چربی های مفیدی همچون امگا سه موجود د سالمون، آووکادو و آجیل بسیار هم برای بدن مفید هستند. این خوراکی های مملو از مواد غذایی مفید هستند که شما را سرحال نگه می دارند.

6. آرام نفس کشیدن

این ساده ترین کار است که می توانید هنگام انجام کارهای دیگر نیز آن را انجام دهید. هر زمان احساس عصبی بودن داشتید به تنفس خود توجه کنید. بیشتر مردم زیر فشارهای عصبی نفس های کوتاه یا کم عمق می شکند. هنگامی که روی نفس های خود تمرکز کردید، شکم خود را شل کنید و خیلی آرام و عمیق نفس بکشید. اگر بیشتر روی بازدم آرام تمرکز کنید بسیار بهتر از دم آرام است. در طول هر بازدم می توانید به خود بگویید «آرام باش». این کار بسیار ساده به نظر می رسد، اما موثر است.

 

انتهای خبر/ قدس آنلاین / کد خبر: 118952
چهارشنبه 11/2/1392 - 8:55
تغذیه و تناسب اندام
نقش گردو در رژیم غذایی
نقش گردو در رژیم غذایی
نتایج یك مطالعه جدید تایید می‌كند كه افزودن گردو به رژیم غذایی روزانه خطر ابتلا به بیماری قلبی را كاهش داده و به پایین آوردن میزان كلسترول مضر در خون كمك می‌كند.
 متخصصان در این مطالعه تشریح كردند وقتی شما یك وعده غذایی می‌خورید كه حاوی مقدار زیادی چربی اشباع شده است اگر پس از آن یك مشت گردوی خام مصرف كنید می‌تواند امكان آسیب ناشی از این چربی مضر به عروق خونی خود را تا حد قابل ملاحظه‌ای محدود كنید.
در هر50 گرم گردو كمتر از 4 گرم چربی اشباع شده وجود دارد اما به این دلیل كه تمام مغزهای خشكبار سرشار از كالری هستند لذا توصیه می‌شود كه اعتدال در مصرف آنها امری ضروری است.
مغز گردو سرشار از آنتی اكسیدانها، چربی‌های امگا -3 و اسید آلفا لنیولئیك است. شما می‌توانید از گردو در وعده غذایی صبحانه استفاده كنید. به جای ریختن گوشت داخل سالاد مقداری گردوی تازه به آن بیفزایید و به جای سوسیس و تخم مرغ و گوشت فرآوری شده، پروتئین مورد نیاز بدنتان را از گردو دریافت كنید.
تگ های مطلب:
سه شنبه 10/2/1392 - 10:21
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته