• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 217
تعداد نظرات : 70
زمان آخرین مطلب : 5215روز قبل
اخبار
در ادامه این سند آمده است:"در حال حاضر در دستگاه آزمایشی غنی‌سازی سوخت تنها یک زنجیره وجود دارد که در آن می‌توان اورانیوم غنای پایین را تا 20 درصد غنی كرد". آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام كرد که ایران 10 کیلوگرم اورانیوم غنای پایین را برای غنی‌سازی تکمیلی تزریق کرده است. به گزارش ایسنا، خبرگزاری "نووستی" گزارش داد كه در سند محرمانه‌ی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که متن آن در اختیار این خبرگزاری قرار گرفته است، گفته می‌شود که ایران 10 کیلوگرم اورانیوم غنای پایین را برای غنی‌سازی تکمیلی تزریق کرده است. ایران روز سه‌شنبه اعلام کرده بود که غنی‌سازی 20 درصدی را در نطنز آغاز کرده است. روز پنج‌شنبه محمود احمدی‌نژاد ـ رییس جمهور ایران ـ اعلام کرد که تهران اولین محموله اورانیوم 20درصدی را تولید کرد. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از ایران نامه‌ای دریافت کرده است که در آن گفته می‌شود: "اپراتور دستگاه غنی‌سازی سوخت درصدد تزریق مقدار کمی اورانیوم غنای پایین (حدود 10 کیلوگرم) از محفظه بزرگ به محفظه کوچک برای بارگذاری در دستگاه آزمایشی غنی‌سازی سوخت بود". در این سند خاطرنشان شده است که "ایران از آژانس درخواست کرد که در این روز در محل حضور یابد". در ادامه این سند آمده است:"در حال حاضر در دستگاه آزمایشی غنی‌سازی سوخت تنها یک زنجیره وجود دارد که در آن می‌توان اورانیوم غنای پایین را تا 20 درصد غنی كرد". رئیس سازمان انرژی اتمی نیز با اعلام اینكه اولین محصول اورانیوم با غنای 20 درصد تولید شده است،خاطرنشان كرد:« زنجیره 164 تایی سانتریفیوژها كه برای این منظور به كار گرفته شده است به خوبی كار می‌كنند و بدون هیچ مشكلی امر تولید اورانیوم با غنای 20 درصد به طور مستمر ادامه دارد.» علی اكبر صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار انرژی هسته‌ای خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ادامه داد: « مصرف ماهانه راكتور تهران یك‌ونیم كیلوگرم است و ما به اندازه همان یك كیلو و نیم صفحه سوخت در اصفهان تولید می‌كنیم.» معاون رئیس جمهور با تاكید بر اینكه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر روند كار نظارت دارد خاطرنشان كرد: « ما به تعهداتمان با آژانس‌ پایبندیم اما نسبت به دریافت و تامین حقوق‌مان مسر هستیم و ازحقوقمان دست بر نمی‌داریم.»
سه شنبه 27/11/1388 - 1:17
سينمای ایران و جهان
کوین اسمیت کارگردان و بازیگر امریکایی که قصد داشت از اکلند به بربنک در ایالت کالیفرنیا برود به خاطر اینکه در یک صندلی جا نمی شد به دستور خلبان ازهواپیما بیرون انداخته شد. او مسافر پرواز خط هوایی Southwest Airlines بود و طبق قوانین این خط مسافران بایستی به راحتی در یک صندلی جا شوند و یا اینکه اقداماتی از جمله خرید بلیط اضافه را انجام دهند . این درشرایطی است که اسمیت برای پروازاصلی اش دو بلیط خریده بود اما چون عجله داشت و می خواست زودتر به مقصد برسد در هواپیمایی سوار شد که تنها یک صندلی خالی داشت . در همین حال به دنبال اعتراض هوادارن این کمدین و کارگردان مشهور، خط هوایی Southwest Airlines با انتشار بیانیه ای در سایت رسمی خود بابت این قضیه ابراز تاسف کرد.مسئولان این خط هوایی همچنین یک واچر 100 دلاری برای اسمیت ارسال کرده و از او تلفنی هم عذرخواهی کرده اند خبرانلاین
سه شنبه 27/11/1388 - 1:10
دعا و زیارت
بنابراین بهتر است با مراجعه به متون صحیح از این خرافات جلوگیری شود و به اعمال مذکور در این روز که روزه گرفتن به شکرانه سلامتی پیامبر اعظم و امیرمؤمنان از گزند کفار و مشرکان در اول ربیع‏الاول و خواندن زیارت پیامبر (ص) و علی (ع) است، بپردازند.
در استفتائات جداگانه مراجع عظام تقلید بر خرافی بودن مراسم کوبیدن در هفت مسجد در شب اول ربیع الاول تاکید کردند.

خرافات و تمسک به اموری که مستند و مدرک معتبر روایی و دینی ندارند از جمله اموری است که موجب انحراف دین و منجر به بدعت در دین می گردد. آداب و رسومی که با رنگ و لعاب دینی در جامعه ظهور می کنند.

چند سالی است که در پایان ماه صفر مراسمی در برخی شهرها باب شده که در ظاهر مانند بسیاری از خرافات دیگر عملی نیکو وانمود می شود، اما هنگامی که در آن اندیشیده می شود نتیجه به آنجا می رسد که با خرافه و بدعتی دیگر مواجه هستیم.

این بدعت از آنجا آغاز می شود که در شب اول ماه ربیع الاول چند ساعتی قبل از نماز صبح روز اول این ماه، در هفت مسجد را می کوبند و با این کار پایان دو ماه عزاداری و آغاز ماه شادمانی حضرت زهرا(س) را اعلام می کنند و به این وسیله می خواهند از دستان حضرت زهرا (س) عیدی دریافت کنند و حاجات خود را برآورند.

در سالهای ابتدایی این مراسم به کوبیدن در مسجد و آن گاه اقامه نماز صبح در آخرین مسجد اکتفا می شد اما با گذشت زمان بر پیرایه های این عمل افزوده شد. سال بعد تضرع و ناله و گریه بر در مسجد. سال بعد پخش نذورات و شیرینی و شکلات و...، سال بعد گفته شد در آخرین مسجد باید دعای توسل خوانده شود و سال بعد روشن کردن شمع بر در مسجد و آب و جارو کردن مقابل آن هم اضافه شد و همین طور این سیر تکاملی(!) ادامه یافت تا جایی که برخی از نماز مغرب شب اول شروع به این کار می کردند تا از خواب شب هم بی بهره نمانند!

در همان سالهای ابتدایی مراجع عظام طبق وظیفه دینی و شرعی خود که هنگام ظهور بدعت ها، علما باید علم خود را بروز و ظهور دهند بر بی ریشه بودن این عمل تأکید کردند اما متأسفانه هنوز برخی این راه اشتباه را می پیمایند. این نمونه ای از نمونه های فراوان است که برخی در خارج از چارچوب دین برای طلب حاجات و نیازهای خود از خداوند و ائمه متمسک به آیین هایی این چنینی می شوند.

در رابطه با شب اول ماه ربیع الاول در سال 1380 استفتایی از سوی مسجد رضویه تهران از مراجع عظام صورت پذیرفته است که به اتفاق علما این عمل مردود اعلام شده است. متن استفتای انجام شده این چنین است:

چند سالى است که در شب اول ماه ربیع الاول حرکتى در بعضى مساجد باب شده است بدین ترتیب که از حدود نیمه شب تا اذان صبح افرادى با در دست داشتن شمع پشت در مساجد مراجعه و با کوبیدن به در مساجد و خواندن اذکارى توسل جسته و حاجات خود را طلب مى‏نمایند، البته این عمل را تا هفت مسجد ادامه می دهند،

1- آیا چنین عملی مستند روایی دارد؟

2- آیا چنین عملی (که در حال گسترش می باشد) می تواند به عنوان یک حرکت شایسته مورد تأسی دیگران قرار گیرد؟

3- در صورتی که عمل فوق از جمله خرافات و یا خدای نکرده نوعی بدعت باشد وظیفه ما (ائمه جماعات و متدینین) در این خصوص چیست؟

آیت الله خامنه ای: بسمه تعالی، عمل فوق الاشاره مستند روایی ندارد و شیوه قابل تأیید نیست. اگر چه اصل اذکار و ادعیه و طلب حاجات از خداوند متعال عمل پسندیده است، لیکن اشکال در شیوه عمل به نحو یاد شده است. آقایان علماء اعلام - دامت افاضاتهم - و مومنین - ایدهم الله تعالی - با پند و اندرز و موعظه و نصیحت از رواج چنین رفتارهایی که چه بسا ممکن است منتهی به وهن مذهب گردد، جلوگیری نمایند.

آیت الله مکارم: بسمه تعالی با توجه به اینکه این عمل در روایات معصومین(ع) وارد نشده است انجام آن به عنوان یک عمل مستحب شرعی جایز نیست و سزاوار است ائمه محترم جماعات مردم را به سوی مراسم و توسلاتی دعوت کنند که در روایات معصومین(ع) وارد شده است وگرنه ممکن است افراد منحرف برای وهن مذهب هر روز امر تازه ای اختراع کنند و ناآگاهان را به سوی آن دعوت کنند. همیشه موفق باشید.

آیت الله صافی گلپایگانی: بسم الله الرحمن الرحیم
1- مستند روایی بر عمل مذکور به نظر نرسیده والله العالم.
2- با عدم مستند شرعی تأیید آن معنی ندارد. والله العالم.
3- علمای اعلام باید مردم را آگاه کنند. وفقکم الله. والله العالم.

مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی: بسمه تعالی مستند شرعی برای عمل فوق ملاحظه نشده است و لازم است مومنین از این گونه اعمال اجتناب نموده و برای قضای حوایج و برآورده شدن حاجات از طرقی که در کتب ادعیه آمده استفاده کنند.

مرحوم آیت الله تبریزی: بسمه تعالی زدن درب مسجد و حاجات خواستن از مسجد مسند شرعی ندارد و در روایات وارد نشده است. لکن نماز جماعت خواندن در مساجد و حاجت خواستن از خداوند با توسل به ائمه (علیهم السلام) شرعاً ثابت است. والله العالم.

مرحوم آیت الله بهجت:
1- بسمه تعالی ظاهراً ندارد.
2- بسمه تعالی خیر.
3- بسمه تعالی و جادلهم بالتی هی احسن.

مرحوم آیت الله مشکینی: بسمه تعالی این کار ریشه مذهبی ندارد و اگر به عنوان دستور دینی انجام دهند اشکال دارد و چنانچه باعث زحمت و آزار دیگران باشد جایز نیست و خوب است به جای این اعمال از اوقاتی که شرعاً فیضیاتش ثابت شده استفاده کنند مانند شبهای جمعه، اعیاد، وفیات، آخرهای شب برای نماز شب، دعاهای دسته جمعی مانند توسل، ندبه، مکارم الاخلاق و غیره و بالجمله در شرع اسلام به ویژه عالم تشیع اوقاتی که در آنها اجتماع کنند و دعاهایی بخوانند زیاد است نیازی به اختراع عمل خاص که در روایات نیست، ندارند. والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته

بنابراین بهتر است با مراجعه به متون صحیح از این خرافات جلوگیری شود و به اعمال مذکور در این روز که روزه گرفتن به شکرانه سلامتی پیامبر اعظم و امیرمؤمنان از گزند کفار و مشرکان در اول ربیع‏الاول و خواندن زیارت پیامبر (ص) و علی (ع) است، بپردازند.فردانیو
ز
سه شنبه 27/11/1388 - 1:0
بیماری ها
سرطان انواع مختلفی از جمله سرطانهای ریه، خون، معده، پروستات، مثانه و... دارد که متاسفانه از شیوع بالایی در ایران برخوردار است. به طوری که مواردی از ابتلا به سرطان در افراد 25 ساله و 18 ساله کشور نیز مشاهده می شود که ناشی از اختلالات ژنتیکی، عوامل محیطی و افزایش مصرف مواد دخانی و مخدر است.
مهر: شیوع بالای سرطان در ایران و کاهش سن ابتلا به این بیماری سخت و پر هزینه باعث شده که برخی متخصصین سرطان شناسی از اصطلاح "سونامی سرطان" برای نشان دادن شدت خساراتهای جانی و مالی این بیماری در کشور استفاده کنند.

سرطان انواع مختلفی از جمله سرطانهای ریه، خون، معده، پروستات، مثانه و... دارد که متاسفانه از شیوع بالایی در ایران برخوردار است. به طوری که مواردی از ابتلا به سرطان در افراد 25 ساله و 18 ساله کشور نیز مشاهده می شود که ناشی از اختلالات ژنتیکی، عوامل محیطی و افزایش مصرف مواد دخانی و مخدر است.

طبق برآورد سازمان جهانی بهداشت، می بایست سالانه حدود 70 هزار سرطان در ایران وجود داشته باشد که بر اساس آمار جمع بندی سال 1386، شمار مبتلایان به سرطان در کشور نیز 70 هزار نفر بوده است.

در کشور ما از میان سرطانهای دستگاه گوارش، سرطان معده از همه شایع تر است. ‪به طوری که 50 درصد از سرطانهای شایع کشور مربوط به دستگاه گوارش است. این آمار زنگ هشداری برای مردم در جهت تغییر عادات نامناسب غذایی است. ضمن اینکه مردان سه برابر زنان در معرض ابتلا به سرطانهای دستگاه گوارش هستند.

سرطان به عنوان یکی از معضلات جامعه بشری با تهدید انسانها در تمام گروههای سنی، سبب خسارات جانی و مالی فراوانی می شود که کشور ما نیز از این قاعده مستثنی نیست
رئیس انجمن سرطان
دکتر عبدالله فضلعلی زاده، رئیس انجمن سرطان ایران از رشد فزاینده بیماران سرطانی در کشور به عنوان یک سونامی ناگهانی نام می برد و می گوید: سرطان به عنوان یکی از معضلات جامعه بشری با تهدید انسانها در تمام گروههای سنی، سبب خسارات جانی و مالی فراوانی می شود که کشور ما نیز از این قاعده مستثنی نیست.

بررسیهایی که از میزان مراجعه بیماران به آنکلوژیست ها در بین سالهای 1998 تا 2003 صورت گرفته است، نشان می دهد که تعداد بیماران از 11 میلیون و 800 هزار نفر در سال 2005 به 18 میلیون و 200 هزار نفر در سال 2020 خواهد رسید.

رئیس انجمن سرطان ایران با اشاره به آمارهای جهانی که حکایت از یک رشد فزاینده انواع سرطانها در تمام جوامع بشری دارد، می افزاید: یکی از دغدغه های اصلی سیاستگزاران کشورها در دهه های اخیر، افزایش هزینه های درمان سرطان است.

فضلعلی زاده با تاکید بر نیاز جامعه برای افزایش تربیت آنکلوژیست، می گوید: پولهایی که در بخش درمان بیماران سرطانی هزینه می شود، می بایست در تشخیص بیماری به کار گرفته شود. زیرا، پیشگیری و غربالگری از جمله مسائل مهمی است که در کنترل این بیماری باید به آن پرداخت.

دکتر محمدرضا میر، متخصص سرطان شناسی از سرطان سینه به عنوان اولین و شایعترین سرطان زنان بعد از سرطان پوست در کشور نام می برد و می گوید: سن ابتلا به این بیماری در میان زنان ایرانی 5 تا 10 سال کمتر از دیگر کشورهاست.

وی با اشاره به نام معلوم بودن دلایل پایین بودن سن ابتلا به سرطان سینه در میان زنان ایرانی، می افزاید: حداکثر شیوع سن ابتلا به سرطان سینه در دیگر کشورها از نیمه های دهه 50 زندگی افراد آغاز می شود. این در حالی است که این شایعترین سن ابتلا به سرطان سینه در ایران 40 تا 50 سالگی است.

پریود زودرس، یائسگی دیر هنگام، اولین زایمان پس از 35 سالگی‌،‌ نازایی، سابقه فامیلی درجه یک و عوامل تغذیه ای به عنوان عوامل خطرسازی نام برده می شود که در ابتلای فرد به سرطان سینه نقش مهمی ایفا می کند.

سرطان در تمام دنیا از جمله در کشور ما در حال شیوع است که یکی از مهمترین دلایل آن افزایش سن بقا است. سرطانهای دستگاه گوارش از جمله مری پس از دهه 50 شیوع می یابد و در دهه 60 تا 70 زندگی به حداکثر می رسد.

این در حالی است که رئیس جامعه متخصصین داخلی ایران در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن هشدار نسبت به کاهش سن ابتلا به سرطان در کشور، از شیوع بالای سرطان مری در شمال کشور خبر می دهد و می گوید: در مرکز و جنوب کشور، سرطان معده بیشتر دیده می شود و ابتلا به سرطان استخوان، خون و پروستات نیز در همه نقاط کشور وجود دارد.

30 درصد مرگهای ناشی از سرطان و 90 درصد از دلایل ابتلا به سرطان ریه و سایر سرطانها ناشی از استعمال مواد دخانی است
وزیر بهداشت
دکتر حمید عطاریان، عضو انجمن سرطان ایران نیز با اشاره به آخرین آمار سازمان جهانی بهداشت که نشان می دهد 18 تا 22 درصد مردم در طول عمرشان مبتلا به سرطان می شوند، می گوید: بر همین اساس از مجموع جمعیت 75 میلیونی کشور حدود 15 میلیون بیمار سرطانی خواهیم داشت.

سرطان به تنهایی به اندازه 15 بیماری شایع مبتلا دارد و از همین رو می بایست توجه خاصی به بیماریهای سرطان شود.

عطاریان با اشاره به آمار سازمان جهانی بهداشت که نشان می دهد هر 100 هزار نفر یک پزشک درمانگر سرطان نیاز دارد، می افزاید: با توجه به جمعیت 75 میلیونی کشور می بایست 750 نفر درمانگر سرطان داشته باشیم که در حال حاضر نصف این تعداد را نیز نداریم.

از سوی دیگر، رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت از آمار 30 درصدی مرگ و میر ناشی از سرطانها که به علت مصرف سیگار رخ می دهد، خبر می دهد و می گوید: برآورد می شود هزینه ای که نظام سلامت کشور هر سال بابت درمان عوارض ناشی از سیگار می پردازد، حدود پنج هزارو 220 میلیارد تومان است.

بررسیها نشان می دهد که در کشور سالیانه 50 هزار مرگ و میر ناشی از مواد دخانی داریم که اگر کنترل نشود طی 10 سال آینده به 200 هزار مرگ و میر خواهد رسید.

این در حالی است که دکتر مرضیه وحیددستجردی، وزیر بهداشت با عنوان این مطلب که سالانه یکهزارو 700 میلیارد تومان هزینه مصرف سیگار و بیش از سه هزارو 840 میلیارد تومان نیز صرف هزینه درمان بیماریهای ناشی از مصرف مواد دخانی در کشور می‌شود، می گوید: 30 درصد مرگهای ناشی از سرطان و 90 درصد از دلایل ابتلا به سرطان ریه و سایر سایر سرطانها ناشی از استعمال مواد دخانی است.فردا نیوز

سه شنبه 27/11/1388 - 0:56
دانستنی های علمی
در حال حاضر باور عموم بر این است که آب در حرارت 32 درجه فارنهایت یا صفر درجه سیلسیوس به حالت انجماد می رسد و در صورتی که آب در بطری کاملا پاک قرار گرفته و هیچ غباری در آن وجود نداشته باشد می تواند تا منفی 40 درجه نیز در حالت مایع باقی بماند (حالت فوق سرد) زیرا غبارها ساختار اصلی تشکیل کریسالهای یخی در آب به شمار می روند.
مهر: دانشمندان به تازگی موفق به کشف یکی دیگر از توانایی های عجیب آب شده اند که بر اساس آن می توان آب را با حرارت به حالت انجماد رساند.

در حال حاضر باور عموم بر این است که آب در حرارت 32 درجه فارنهایت یا صفر درجه سیلسیوس به حالت انجماد می رسد و در صورتی که آب در بطری کاملا پاک قرار گرفته و هیچ غباری در آن وجود نداشته باشد می تواند تا منفی 40 درجه نیز در حالت مایع باقی بماند (حالت فوق سرد) زیرا غبارها ساختار اصلی تشکیل کریسالهای یخی در آب به شمار می روند.

اکنون دانشمندان با کمک لایه های نازکی به نام "لایه های شبه شیشه ای پیروالکتریک" موفق به کشف شیوه ای جدید برای کنترل نقطه انجماد آب شده اند، سطوحی که متناسب با حرارت بار الکتریکی خود را تغییر می دهند. زمانی که سطح این لایه ها دارای بار مثبت باشد آب با سرعت بیشتر و زمانی که بار منفی باشد با سرعت کمتری به حالت انجماد می رسد.

با کمک لایه های باردار منفی دانشمندان مشاهده کردند می توان آب در حالت فوق سرد را با حرارت دادن از پایین به بالا به حالت انجماد رساند. برای مثال در صورتی که آب فوق سرد بر روی لایه ای از سطح لیتیم تانتالات با بار منفی قرار گیرد، زمانی که سطح تا 17.6 درجه فارنهایت یا منفی 8 درجه سیلسیوس حرارت ببیند آب به سرعت بر روی آن منجمد شده و بار سطح نیز به مثبت تبدیل می شود.

در واقع سطوح با بار مثبت به شکلی شگفت انگیز باعث می شوند آب از پایین به بالا منجمد شوند و سطوح با بار منفی باعث انجماد آب از جهت بالا به پایین خواهند شد که دلیل این پدیده جهت یابی مولکولهای آب عنوان شده است.

بر اساس گزارش فاکس نیوز، توانایی در کنترل بهتر حرارت انجماد آب فوق سرد می تواند برای بسیاری از فعالیتها از جمله بقای جانداران خونسرد، نگهداری از سلولها و نسوج قابل پیوند بدن انسان و درک بهتر چگونگی تشکیل ابرها حیاتی به شمار رود
.فردانیوز
سه شنبه 27/11/1388 - 0:55
آلبوم تصاویر
تصاویر: امروز در مشهد چه گذشت؟
سه شنبه 27/11/1388 - 0:48
بیماری ها
- دانشمندان با استفاده از توده ای موی انسان که در گرینلند کشف شده است موفق به ساخت اولین ژنوم از انسانهای باستانی شده و با کمک آن تصویر مردی که چهار هزار سال پیش زندگی می کرده است را خلق کردند.

به گزارش مهر، موهای کشف شده که در شرایط منجمد قطبی به خوبی محفوظ باقی مانده است متعلق به یک "اینوک" یکی از اعضای نسبتا جوان از تمدن ساکاکها که تقریبا اولین نسل ساکنان گرینلند به شمار می رفته اند بوده است. این تمدن از گذشته برای دانشمندان به پازلی پیچیده تبدیل شده بود که اطلاعات اندکی درباره تاریخچه ژنتیکی آن در دسترس بود.

با این حال اطلاعات دی ان ای جدید که به واسطه دانشمندان دانشگاه کپنهاگ به دست آمده نشان می دهد نزدیک ترین اقوام اینوکها اجداد بومیان امروزی آمریکا به شمار نمی روند بلکه این گروه با سه دسته متعلق به منطقه سیبری در ارتباطند. به گفته محققان شواهد به دست آمده بیانگر این موضوع هستند که در حدود پنج هزار و 500 سال پیش مهاجرتی رخ داده است که این تخمین به خوبی با اولین شواهد باستانشناسی از سکونت در جهان جدید قطبی همخوانی دارد.

بررسی های ژنوم اینوک که از نظر کیفیت با ژنوم انسانهای امروزی برابری می کند به دانشمندان این امکان را داده است تا بر اساس اطلاعات دی ان ای پرونده ای از ویژگی های مردی از قوم ساکاک را خلق کنند.

نمونه مویی که این اطلاعات را در خود حفظ کرده بود در دهه 1980 از شمال گرینلند به دست آمده و تا کنون در موزه ملی دانمارک تحت مراقبت قرار داشته است. ژنهایی که در نمونه موها قرار دارند متفاوت از دی ان ای یافته شده در استخوان یا بافتهای پوستی از خطر نفوذ ژنهای باکتریها یا قارچها در امان هستند که همین ویژگی مثبت تا کنون توانسته است دستاوردهای فراوانی از جمله دستیابی به توالی ژنتیکی ماموتها را برای دانشمندان به همراه آورد.

در نمونه جدید نیز دانشمندان با رمزگشایی از دی ان ای موجود در موها نه تنها توانستند منشا قوم "اینوکها" و "ساکاکها" را تعیین کنند، بلکه توانستند شمایل ظاهری این افراد را نیز شبیه سازی کنند.

بر اساس گزارش نشنال جئوگرافی، مطالعات جدید تاکیدی دوباره بر پیشرفتهایی دارد که به واسطه دستیابی به توالی ژنتیکی به وجود خواهند آمد. به گفته دانشمندان این شیوه از مطالعات ژنتیکی می تواند پدیده های غیر ممکن امروز را به دستاوردهای ممکن آینده تبدیل کند.خبرانلاین
دوشنبه 26/11/1388 - 14:24
آلبوم تصاویر
یک خرگوش با رشد بیش از اندازه نام خود را به نام بزرگ‌ترین خرگوش جهان ثبت کرد.
رکورد قبلی بزرگ‌ترین خرگوش متعلق به Amy بود که نزدیک به 20 کیلوگرم وزن و 121 سانتی‌متر طول داشت که در می سال 2009 مرد.
اما رالف که یکی از بچه‌های این خرگوش است با داشتن یک سال سن از مادر خود بلندتر و سنگین‌تر شده است و قرار است به زودی رکورد بزرگ‌ترین خرگوش جهان را از آن خود کند.
این خرگوش با این که هنوز به سن یک سالگی نرسیده است ، اما از یک بچه سه ساله سنگین‌تر و بزرگ‌تر شده است.خبر انلاین
دوشنبه 26/11/1388 - 14:20
دعا و زیارت
توصیه‌های عجیب در برخی جلسات مذهبی بانوان
بسیار مشاهده شده برخی از این بانوان ساده‌لوح، به شکل مرید به گرد مبلغین و مبلغات دروغ‌گو جمع شده و با اهدای تراول، جواهرات، پول نقد و حتی گاهی خانه و ویلا، او را مساعدت، اطاعت و تبعیت می کنند!
سایت شبهه: متأسفانه جلسات مذهبی بانوان که در قالب هیئت‌های خانگی برگزار می‌گردد، از کنترل کمتری برخوردار است و به همین دلیل سنگر مانور دشمنان اسلام از یک سو و دنیاطلبان سوداگر که از طریق انحراف و فریب اذهان عمومی ارتزاق می‌کنند از سوی دیگر قرار گرفته است و باید اذعان داشت که ساده‌لوحی، بی‌بصیرتی و زودباوری برخی از عوام نیز زمینه‌ را برای جولان، تک‌تازی و چپاول آنان فراهم‌تر نموده است. تا جایی که بسیار مشاهده شده برخی از این بانوان ساده‌لوح، به شکل مرید به گرد مبلغین و مبلغات دروغ‌گو جمع شده و با اهدای تراول، جواهرات، پول نقد و حتی گاهی خانه و ویلا، او را مساعدت، اطاعت و تبعیت می کنند!

اخیراً باب شده که برخی از این مبلغات منافق و دروغ‌گو، در محافل «ذکر» می‌دهند و برخی از آنان نیز مردم را از زیارت عاشورا و اذکار دیگر، به بهانه‌ها و اراجیف «من درآوردی» پرهیز می‌دهند! که پرهیز دادن از ذکر «لا إله الا الله»، به بهانه‌ی این که ذکر بزرگی است و شما را درگیر امتحانات سخت و مشکلاتعدیده می‌نماید نیز یکی از همین ترفندهای شیطانی آنان است. چرا که فرمان پرهیز از این ذکر، فرمان شیطان است و نه اسلام.

پیامبر اکرم (ص) از همان آغاز بعثت به مردمان هر عصر و نسلی فرمودند: «یا ایها الناس قولوا لا اله الا الله تفلحوا» - بگویید: لا اله الا الله [تا] رستگار شوید. حال عده‌ای (آن هم به نام اسلام و ذکر) مدعی شوند که نگویید «لا اله الا الله» تا به امتحانات سخت دچار نشوید؟!

اساساً همه‌ی دعوت انبیای الهی و امتحان‌های الهی برای این است که مردمان به «لا اله الا الله» پی ببرند و در گفتار و عمل به صورت مکرر و پیوسته متذکر این معنا باشند تا رستگار شوند. لذا این ذکر حلال مشکلات و معضلات در دنیا و آخرت است و نه سبب بروز آنها.

در روایت امام باقر و امام صادق (ع) آمده است:

- «لا إله الاّ الله» و «الله اکبر» بسیار بگویید، زیرا چیزی نزد خدای عزوجل محبوب‌تر از گفتن «لا إله الاّ الله» و «الله اکبر» نیست. (اصول کافی، ج4، ص 268).

امام صادق (ع) می‌فرمایند:

- هر کس در روز صدبار بگوید: «لا إله الاّ الله» در آن روز از نظر عمل بهترین مردم است، مگر (از) کسی که زیادتر گفته باشد. (اصول کافی، ج4، ص 267).

امام صادق (ع) به ابان بن تغلب می‌فرمایند:

- ای ابان! چون به کوفه رفتی این حدیث را [برای مردم] بازگو کن: «من شهد أن لا اله الا الله مخلصاً وجبت له الجنه ...» هر کس از روی اخلاص شهادت دهد به «لا إله الاّ الله» بهشت بر او واجب می‌شود.

ابان گوید: عرض کردم: از هر دسته گروهی نزد من [به دیدنم] می‌آیند، آیا برای همه‌ی آنان این حدیث را روایت کنم؟ فرمود:

آری ای ابان؛ چون روز قیامت شود و خداوند همه‌ی اولین و آخرین را گرد آورد، «لا إله الاّ الله» را از آنها بگیرد، جز آن کس که بر این امر (استوار) باشد. (یعنی کسی که به صورت پیوسته و مستمر، در قول و عمل به صورت خالصانه به ذکر «لا إله الاّ الله» مشغول است).

پس، کسانی که به نام تبلیغ دین مردم را از ذکر «لا إله الاّ الله» پرهیز می‌دهند، رمال‌های بی‌دین و بلندگوهای شیطان هستند و کسانی که مسلمان و مؤمن هستند، باید از صمیم قلب و باور عقلی و نیز از روی اخلاص با صدای بلند در گفتار و عمل صالح و مخلصانه و به صورت مستمر بگویند: «لا إله الاّ الله».فردانیوز
دوشنبه 26/11/1388 - 13:34
دانستنی های علمی
مردی در ایالت اوهایو آمریکا که در سال 2008 آزاد شد بیش از یک میلیون دلار غرامت دریافت خواهد کرد .

رابرت مک کلندون 54 ساله که به جرم تجاوز به یکی از بستگانش 178 سال را در زندان گذرانده بود پس از آزمایش دی ان ای بیگناه شناخته شد و پس از آزادی درخواست غرامت کرد .

او اعلام کرده از نتیجه دادگاه اخیر راضی است iهر چند که هیچ مبلغی نمی تواند زمان از دست رفته او را بازگرداند .مک کلندون قصد دارد با این پول خانه ای بزرگ و خودرو سواری مورد علاقه اش را خریداری کند خبر انلاین
دوشنبه 26/11/1388 - 1:53
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته