• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 319
تعداد نظرات : 59
زمان آخرین مطلب : 5473روز قبل
دانستنی های علمی
اس ام اس 109 (ویژه روز پدر)

هر کس که شود داخل حصن حیدر
ایمن بود از عذاب روز محشر
جز مهر علی و آل چیزی نبود
سرمایه ی طوبا و بهشت و کوثر
===============================
روز پدر رو به بابای خوب دست و دلبازم تبریک میگم
(هم اکنون نیازمند یاری سبز شما می باشیم!)
===============================
ای تو کعبه را نگین/ یا امیر المؤمنین
ای تو خلقت را پدر/ وی خلائق را امین
کن نظر ز روی لطف/ به تمام پدران
روز سیزده رجب/ ای امیر مؤمنان...
===============================
اگه یه مرد تو این دوره زمونه باشه اونم تویی
روزت مبارک
===============================
پدرم راه تمام زندگیست، پدرم دلخوشی همیشگیست
روزت مبارک باباجون
شنبه 13/4/1388 - 12:37
دعا و زیارت
ایت الله بهحت
مساءله 311 :
ازدواج با زنهایى كه به انسان ((مَحْرَم )) هستند مثل مادر و خواهر و مادر زن حرام است .

مساءله 315 :
عمّه و خاله پدر، عمّه و خاله پدرِ پدر، عمّه و خاله مادر، عمّه و خاله مادرِ مادر هر چه بالا روند به انسان محرَم هستند.

مساءله 316 :
پدر و جدّ مرد، هرچه بالا روند، پسر و نوه پسرى و دخترى او هر چه پایین آیند چه در موقع عقد باشند یا بعداً به دنیا بیایند به زن او مَحْرَم هستند.
مساءله 317 :
اگر زنى را براى خود عقد كند دائم باشد یا غیر دائم تا وقتى كه آن زن در عقد اوست نمى تواند با خواهر آن زن ازدواج نماید.

مساءله 321 :
زن مسلمان نمى تواند با مرد غیر مسلمان ازدواج نماید و مرد مسلمان هم نمى تواند با زنان كافرى كه اهل كتاب نیستند ازدواج كند، ولى با زنانى كه یهودى و یا نصرانى باشند، موقّتاً به صورت صیغه مى تواند ازدواج نماید.

مساءله 326 :
اگر مرد طواف نساء را كه یكى از اعمال حج است بجا نیاورد، زنش كه به واسطه مُحْرِم شدن بر او حرام شده بود حلال نمى شود.
ونیز اگر زن طواف نساء نكند، شوهرش بر او حلال نمى شود، ولى اگر طواف نساء را انجام دهند، به یكدیگر حلال مى شوند.

شنبه 13/4/1388 - 12:34
بیوگرافی و تصاویر بازیگران
نشانه های تمدن سه هزار ساله در روستای هرزند عتیق
 
 

قلعه‌ای سه هزار ساله با معماری منحصر به فرد و دیوارهای عظیم و پشت بندهای مستحکم، در روستای هرزند عتیق شهرستان مرند واقع شده است.

به گزارش میراث آریا
chtn)) به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تراب محمدی درتوضیح این مطلب گفت: قلعه هولاکو در نزدیکی کاروانسرای تیموری آیراندیبی در سمت غربی راه آهن جلفا- مرند واقع شده و به دلیل ویژگی هایی که داراست، با شماره 6177 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.


رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی افزود: قلعه هولاکو، حصار بسیار محکمی دارد که فقط عرض آن بیش از 40/3 سانتی متر است و با لبه اره ای شکل و بدون ملات ساخته شده و هنوز هم آثار پشت بندهای دیواره ها کاملا مشهود است.

به گفته وی، در سطح مرتفع قلعه، آثاری از محل دروازه و بقایای دیوارهای داخلی نیز دیده می‌شود.
محمدی با اشاره به کشف سفال‌های مربوط به هزاره اول قبل از میلاد و سبک معماری قلعه و یافته های باستان شناسان، این بنا را متعلق به دوره اورارتویی می‌داند که بعدها به دلیل موقعیت ویژه در دوره مغول هم مورد استفاده مجدد قرار گرفته است. اما امروزه و به دلیل فرسایش طبیعی و تخریب های انسانی ناشی از حفاری غیر مجاز، دچار آسیب دیدگی شده است.

وی ابراز امیدواری کرد با تعیین حریم و مرمت قلعه و مشخص شدن وضعیت کشاورزی درپایه تپه ای که قلعه روی آن است، وضعیت کاربری قلعه هولاکو از متروکه بودن خارج شود و بتوان از آن جهت اقدامات فرهنگی بهره برد.

محمدی در پایان به ماده 562 قانون مجازات های اسلامی اشاره کرد و افزود: طبق این ماده قانونی هرگونه حفاری و کاوش به قصد به دست آوردن اموال تاریخی و فرهنگی ممنوع بوده و مرتکب به حبس از 6 ماه تا 3 سال و ضبط اشیای مکشوفه به نفع سازمان میراث فرهنگی و آلات و ادوات به نفع دولت محکوم می شود.

منطقه مذکور دارای بناهای دیگری نیز هست. در ضلع شرقی قلعه در کنار جاده مرند – جلفا، کاروانسرای آیراندیبی که تنها بقایای سنگ ازاره سیاه رنگ آن پدیدار است و مورد تخریب واقع شده وجود دارد، این کاروانسرا احتمالا مربوط به قرن هفتم است. همچنین در 5 کیلومتری شمال شرقی این کاروانسرا و جاده مرند به جلفا سد قدیمی معروف به سد خضیر از دوره صفویه و یا قبل از آن نیز وجود دارد و چنین به نظر می رسد که قلعه هولاکو، کاروانسرای آیراندیبی و سد خضیر چراگاه امیر، با هم در ارتباط و مورد استفاده مردم بوده اند.


شنبه 13/4/1388 - 12:23
دانستنی های علمی

کشف پاروی 3000 ساله در انگلستان

 

وجود آثاری این چنین در این منطقه امری عادی بوده و مردم اغلب در کاوش‌های داوطلبانه خود...

پارویی چوبی با قدمتی بیش از 3000 سال به دست جستجوگران سنگواره‌های باستانی در جنوب انگلستان کشف شد.
به گزارش میراث آریا (
chtn)، این پارو که به گفته کارشناسان به دوره برنز تعلق دارد هنگام بررسی محوطه‌ای پوشیده از گل و لای در منطقه کنت (KENT) انگلستان به دست یک گروه آماتور کشف شد.
باستان‌شناسان بومی این منطقه اعلام کردند: وجود آثاری این چنین در این منطقه امری عادی بوده و مردم اغلب در کاوش‌های داوطلبانه خود، اشیای قابل توجهی را کشف می‌کنند، اما کشف اثری این چنین که قطعات تقریبا کاملی از یک پاروی قایقرانی است، یکی از اکتشافات جالب توجه در این منطقه محسوب می شود.
به گفته باستان‌شناسان تا کنون تنها شش نمونه از این گونه پاروها با چنین قدمت و ظاهری در سراسر انگلستان به دست آمده است.
شنبه 13/4/1388 - 12:22
بیوگرافی و تصاویر بازیگران
شناسایی پرتره میکل آنژ در نقاشی دیواری واتیکان

 
واتیکان اعلام کرد: نقاشی‌ دیواری میکل آنژ در کلیسای پائولین که تنها پاپ اجازه دیدن آن را داشته و گردشگران نمی‌توانند از آن دیدن کنند نشان می‌دهد این نقاش بزرگ ایتالیایی پرتره خود را نیز در این تصویر ترسیم کرده است.

 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از لس آنجلس تایمز، براساس اعلام واتیکان تصویر میکل آنژ مردی سوار بر اسب با عمامه آبی درگوشه سمت چپ تصویر نقاشی " تصلیب سنت پیتر" مشخص است.

این نقاشی بین سالهای 1542 و 1549 کشیده شده، زمانی که میکل آنژ در دهه هفتاد زندگی خود بوده است.

مائوریتزیو دلوکا رئیس هیئت مرمت این اثر گفت: تصویر میکل آنژ به پرتره های وی اثر جولیانو بوجاردینی و دانیئلو دا ولترا شباهت دارد.

کار مرمت این اثر از سال 2004 آغاز شد.

کلیسای کوچک پائولین دربرگیرنده دو نقاشی دیواری مهم است که یکی " مصلوب شدن سن پیتر" و دیگری " تحول سنت پل" است.

پاپ بندیکت شانزدهم قرار است کار مرمت این اثر را طی مراسم روز شنبه 13 تیرماه تقدیس کند.

 
شنبه 13/4/1388 - 12:21
سينمای ایران و جهان
10 رقمی روی آنتن شبکه سه می ‌رود
 
داستان درباره دزدی خرده‌پا و بدشانس است که ناخواسته درگیر سرقت از موزه فرش...
 
فیلم‌های سینمایی شعله ، ساده‌لوح، 10 رقمی، روح، یکبار برای همیشه، بازی و عشق + 2 از 13 تا 19 تیرماه در قالب برنامه سینما گلخانه از شبکه سه پخش می‌شود.

فیلم سینمایی "شعله" محصول هندوستان شنبه 13 تیرماه ساعت 17 از شبکه سه پخش می‌شود. این فیلم را رامش سیپی سال 1975 در ژانر اکشن، ماجراجویانه، کمدی، موزیکال و رمانتیک و بر مبنای فیلمنامه جواد اختر و سلیم خان ساخت.

در فیلم "شعله" آمیتا باچان، هما مالینی، دهرا مندرا و سانجیو بازی کردند و داستان درباره دو خلافکار است که از طرف مردی در روستا برای انتقام از قاتل فرزندانش اجیر می‌شوند و ...

فیلم‌های "ساده‌لوح" محصول آمریکا یکشنبه 14 تیرماه و "10 رقمی" دوشنبه 15 تیرماه  ساعت 17 روی آنتن شبکه سه می‌روند. فیلم سینمایی "10 رقمی" ششمین اثر همایون اسعدیان به تهیه‌کنندگی منوچهر محمدی بر اساس فیلمنامه علیرضا محمودی نوروز است و داستان درباره دزدی خرده‌پا و بدشانس است که ناخواسته درگیر سرقت از موزه فرش می‌شود.

جواد رضویان، بهاره رهنما، بهنوش بختیاری، رضا فیض نوروزی، فریده سپاه‌منصور، اصغر نقی‌زاده، جلال طباطبایی و مهران رجبی بازیگران فیلم "10 رقمی" هستند.از دیگر عوامل تولید می‌توان به شهریار اسدی تصویربردار، داریوش صادقپور صدابردار، مشکین مهرگان طراح صحنه و لباس، پیمان جعفری مدیر تولید، مهرداد میرکیانی طراح چهره پردازی، مریم هژیروند دستیار کارگردان، نفیسه ذاکری منشی صحنه و مهدی دلخواسته عکاس اشاره کرد.

فیلم‌های "روح" محصول آمریکا و "یکبار برای همیشه‌" سه‌شنبه و چهارشنبه 16 و 17 تیرماه ساعت 17 از شبکه سه پخش می‌شود. سیروس الوند فیلم "یکبار برای همیشه" را سال 1370 بر مبنای فیلمنامه خودش در ژانر اجتماعی ساخت. این فیلم روایتگر مردی به نام محمود نقاش ساختمان است که از همسرش زهرا جدا زندگی می‌کند. او تصمیم دارد برای کار به ژاپن برود، اما ...

در فیلم 93 دقیقه‌ای "یکبار برای همیشه" زنده‌یاد خسرو شکیبایی، فاطمه معتمدآریا، مرتضی حاج‌سیداحمدی، مرحوم جهانگیر فروهر، میرصلاح صحینی و بهروز رضوی بازی کردند. عواملی که با این پروژه همکاری داشتند عبارتند از مجید مدرسی تهیه‌کننده و مجری طرح، فرهاد صبا مدیر فیلمبرداری، مهدی رجاییان تدوین، مجید نیامراد طراح صحنه و لباس، فریبرز لاچینی آهنگساز، سیدهاشم موسوی صدابردار، احمد کلانتری صداگذار و ایرج صفدری جلوه‌های ویژه.

فیلم سینمایی "بازی" پنجشنبه 18 تیرماه ساعت 17 از شبکه سه پخش می‌شود. این فیلم را غلامرضا رمضانی سال 1383 بر مبنای فیلمنامه خودش جلو دوربین برد. در خلاصه داستان فیلم "بازی" آمده است: ثریا با اسباب‌بازی‌هایش در حیاط بازی می‌کند و ...

در این فیلم ملیکا امامی، مهناز افضلی، الناز حبیب‌پور، سهیل رضانور و ... بازی کردند. محمدباقر آشتیانی تهیه‌‌کننده و امیر کریمی فیلمبردار با این پروژه همکاری داشتند.

فیلم سینمایی "عشق + 2" به کارگردانی رضا کریمی جمعه 12 تیرماه ساعت 11 روی آنتن شبکه سه می‌رود. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: یاسمن پس از جدایی از همسر خود محمود به خارج از کشور می‌رود. او بعد از شنیدن خبر درگذشت پدر خود به ایران آمده و مجدداً محمود را ملاقات می کند...

در فیلم 90 دقیقه‌ای "عشق +2" امین تارخ، فاطمه معتمدآریا، ویشکا آسایش، مجید مشیری، علی واثق‌ملکی، مریم بوبانی، بهاره جزایری، مریم شفایی و ... بازی می‌کنند. دیگر عوامل این پروژه عبارتند از داریوش آشوری و محمدمهدی دادگو تهیه‌کنندگان، محمدحسن نجم مدیر تولید، مجتبی رحیمی مدیر فیلمبرداری، ژیلا مهرجویی طراح صحنه، شاپور حکیمی صدابردار و رضا رادمنش طراح گریم.

 
شنبه 13/4/1388 - 12:20
بیماری ها
رابطه ی بین جواهرات فلزی و کمر درد!!
 
هرچند گوشواره‌ها و گردنبندهای درخشان و یا مواد پركننده دندان از جنس طلا مورد علاقه خانم‌ها و برخی آقایان است،اما یك متخصص نیوزیلندی هشدار داد استفاده از این نوع فلزات سلامت كمر را به خطر می‌اندازد.
سیمون كینگ از نیوزیلند و متخصص دست‌ورزی با ارائه نتایج تحقیقات خود اظهار كرد:جواهراتی چون گوشواره‌ها،زنجیرهای گردن،ساعت‌ها یا حتی مواد پركننده دندان‌ها و تاج‌هایی كه از مغز طلا ساخته می‌شوند همگی می‌توانند باعث بروز دردهای ماهیچه‌ای بویژه در ناحیه كمر شوند.
بر اساس تئوری وی،تحریك از جانب این فلز باعث محدودیت ماهیچه‌ای می‌شود كه به معنی ضعیف‌تر شدن ماهیچه‌ها از حد طبیعی است.
وی می‌گوید:ضعف ماهیچه‌ای در عین حال سبب بروز درد و در نتیجه آسیب‌دیدگی در ناحیه كمر و همچنین گردن ‌درد،گرفتگی شانه‌ها،آسیب‌های مكرر از كشیدگی عضلات و افت دیسك‌ها در ناحیه كمر می‌شود.
وی می‌افزاید:هیچ كس راضی نمی‌شود كه بی‌دلیل پركردگی دندان خود را تعویض كرده یا جواهرات خود را كنار بگذارد،اما اگر استفاده از آنها به قیمت بروز درد،آسیب‌دیدگی و مشكلات سلامتی وی تمام شود به طوری كه قادر نباشد به شغل یا حتی فعالیت‌های ورزشی خود ادامه دهد و البته سال‌ها دچار درد و رنج باشد،شاید ارزش كنار گذاشتن داشته باشند.
سیمون در تشریح تئوری خود گفت:توجیه علمی پشت این فرضیه،انجام تحقیقاتش طی 8 سال گذشته است كه در آن مطالعات معلوم شد جواهرات فلزی باعث می‌شوند سیستم عصبی برخی از نقاط بدن در تماس با این جواهرات را جابه ‌جا كند كه علت آن ناراحت بودن پوست در اطراف این فلزات است.

شنبه 13/4/1388 - 12:19
بیماری ها
آیا جرم گیری دندان مفید است؟
 
آبا جرم گیری برای دندان های ضروری است یا باعث از بین رفتن مینای آن می شود؟
 
برخلاف تصور بیشتر مردم،جرم‌گیری ضرری برای دندان‌ها ندارد و حتی گاهی ضروری است.
دكتر "مهدی طوفانی"،دندانپزشك گفت:جرم دندان به علت سهل انگاری در بهداشت دهان و دندان ایجاد می ‌شود و باید برداشته شود.
دکتر "طوفانی" افزود:در صورت رعایت اصول بهداشت دهان و دندان ممكن است،حتی 5 سال یكبار هم نیازی به جرم‌گیری نباشد.
این دندانپزشک تصریح کرد:در صورت کوتاهی در بهداشت دهان و دندان،جرم‌گیری هر 6 ماه یكبار ضروری است.دكتر "مهدی طوفانی" توصیه کرد:مسواك زدن روزانه،پس از صرف غذا و با روش مناسب و اصولی،در جلوگیری از ایجاد جرم در دندان‌ها بسیار موثر است.

شنبه 13/4/1388 - 12:18
ورزش و تحرک
یاوری: آقای كفاشیان ، با لباس معمولی نمی ‌توان به مهمانی مجلل رفت!!
 
مربی و كارشناس فوتبال گفت: كسی كه در راس فدراسیون فوتبال قرار می‌گیرد، باید از قداست این فدراسیون دفاع كند.
 

محمود یاوری ظهار كرد: گذشت زمان به من آموخته است زمانه این چنین است و اگر نمی‌توانی با آن دربیافتی كنار بنشین. متاسفانه آنهایی كه كار در دست‌شان نیست، دل‌هایشان یكی است اما، آنهایی كه در كارند، حرف هم را نمی‌فهمند. مرحوم دهداری، استاد بزرگ فوتبال و اخلاق را بركنار و من را به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب كردند اما، در همان زمان مرحوم سیداحمد خمینی به فدراسیون نامه نوشت و گفت دهداری باید بماند اما، رییس فدراسیون وقت استعفا كرد و گفت در انتخاب سرمربی تیم ملی ریاست فدراسیون اختیار تام دارد. بحث من با كفاشیان نیز همین است. به او می‌گویم بمان ولی مستقل باش و اگر ماندی خودت باش و از قداست فدراسیون دفاع و هر كسی را كه انتخاب كردی از آن حمایت كن. كفاشیان شخصیت بالایی دارد و ماخوذ به حیاست اما باید مستقل باشد. من كفاشیان را واقعا دوست دارم و نباید با شخصیت افراد بازی كرد.

وی تاكید كرد: هر كسی باید خودش را اصلاح كند، خود را طماع نشان ندهد و خودستا و خودمحور نباشد. همه جنگ و دعوایی كه در دنیا وجود دارد بر سر همین خودستایی است. كسی كه در راس فدراسیون فوتبال قرار می‌گیرد، با احساس و شخصیت و شور و اشتیاق حداقل 50 میلیون نفر سروكار دارد و تنها كسی كه می‌تواند از این حقوق دفاع كند باید این مسوولیت را بپذیرد. من حرف‌هایم را قبلا زده‌ام چون قبلا صحبت كرده‌ام حالا حرفی برای گفتن ندارم.

این كارشناس فوتبال درباره علت ناكامی تیم ملی فوتبال خاطرنشان كرد: یك مهمانی عادی معمولی را با لباس عادی و معمولی می‌توان رفت ولی برای رفتن به مهمانی مجلل و ارزشمند باید از اول هفته امكانات را فراهم كرد. لباس و كفش و پارچه خرید. جام جهانی هم جایی است كه بالاترین تكنیك‌ها و تاكتیك‌ها در آن به نمایش درمی‌آید و طولانی‌ترین مسیر را برای رسیدن به قله باید پیمود. حالا آقایان بررسی كنند كه ما در این چهار سال چه كار كردیم كه حالا انتظار نتیجه داریم و از آن طرف بررسی كنند ببینند كه كره، امارات و عربستان چه كرده‌اند. ما چه بذری پاشیده‌ایم كه حالا بخواهیم آن را درو كنیم.

وی با ابراز تاسف گفت: در این چهار سال نصف وقت‌مان را تلف كردیم و بعد از آن فقط بحث كردیم و بحث و بحث و كار به جایی رسید كه قطبی بین دو نیمه بازی فجر و پرسپولیس از بازیكنان خداحافظی كرد اما، به یك باره گفتند دایی سرمربی شد. نمی‌دانم چگونه قطبی آمد و رفت و دایی آمد و رفت. قطبی كه 30 سال عمر خود را در آمریكا گذرانده به یكباره سر از ایران درمی‌آورد و بلافاصله سرمربی تیم ملی می‌شود. او چه می داند كه ما در این 30 سال چه كشیده ایم و چه اتفاقاتی افتاده است. ما در كارهای‌مان ضابطه نداریم و براساس رابطه كار می‌كنیم. من حرف‌هایم را زده‌ام اما، آنچه به جایی نرسد فریاد است. انتخاب سرمربی خیلی مهم است به عنوان مثال برانكو تا قبل از جام جهانی خوب كار كرد ولی حضور خوب در جام جهانی به یك مربی با كلاس بالاتر نیاز دارد. ما علت ها را رها كرده‌ایم و به معلول چسبیده‌ایم.

وی در ادامه به انتخاب شدن دایی اشاره كرد و گفت: دایی اسوه فوتبال ایران و جهان است ولی مربیگری زمان می‌خواهد. به این سادگی نیست. دایی بازیكن ارزشمندی بود و به او ارادت و اعتقاد دارم ولی یك مربی خوب شدن زمان می‌برد. من از سال 1350 كه فوتبال را كنار گذاشتم سر تیم دوم پاس رفتم بعد تیم‌های اصفهانی و جوانان اصفهان و جوانان تهران را هدایت كردم. به این راحتی نمی‌شود سرمربی تیم ملی شد.

یاوری در پاسخ به این سوال كه آیا هنوز هم عضو كمیته فنی هستید یا نه خاطرنشان كرد: نمی‌دانم شاید كمیته فنی تشكیل شده باشد اما، من دیگر به آن دعوت نشده‌ام ولی اگر یك روز از من دعوت كنند به خاطر مملكتم می‌روم.

وی در پاسخ به این سوال كه آیا برای مربیگری در لیگ پیشنهاد دارید، اظهار كرد: از تیم فجر پیشنهاد داشتم اما، چون می‌خواستند در اختیاراتم وارد شوند قبول نكردم. 38 سال است كه این رویه را ادامه می‌دهم اگر بخواهم اعتقاداتم را زیر پا بگذارم ضرر شخصیتی می‌كنم و دور نمای كار خراب می‌شود. از لحاظ مالی مشكلی با فجر نداشتم اما، اختیاراتم محدود می‌شد. اختیارات ناموس من است و نمی‌توانم از آن بگذرم.

 
شنبه 13/4/1388 - 12:16
سياست
رد پای خاندان سلطنتی سعودی در حادثه 11سپتامبر
 
روزنامه نیویورك تایمز از وجود مداركی خبر داده است كه نشان می ‌دهد خاندان سعودی به حملات 11سپتامبر كمك كرده‌اند.

روزنامه نیویورك تایمز مدعی شد وكلای خانواده‌های قربانیان11 سپتامبر مداركی دارند كه حمایت مالی اعضای خاندان سلطنتی سعودی از القاعده را ثابت می‌كند.
روزنامه نیویورك تایمز اخیرا گزارش داد این وكلا گزیده‌هایی از مداركی را كه در میان چیزهای دیگر از طریق كنار هم قرار دادن قطعات اسناد لو رفته سازمان اطلاعات آمریكا جمع‌آوری كرده بودند، در اختیار این روزنامه قرار دادند.
این مدارك، كه در اصل در صدها هزار صفحه ارائه شده بودند، نشان می‌دهد كه چگونه خاندان سلطنتی سعودی با استفاده از واسطه‌ها و مسیرهای تامین مالی، پول در اختیار افراد مسلح در افغانستان و بوسنی می‌گذاشت.
طبق این گزارش، مدارك نشان می‌دهد كه شاهزاده تركی‌الفیصل در سال 1998 از طریق یك نماینده چكی به مبلغ یك میلیارد ریال سعودی (267 میلیون دلار) به یكی از رهبران ارشد طالبان داده است.
در ادامه آمده است: شاهزاده سلمان بن عبدالعزیز و دیگر اعضای خاندان سلطنتی نیز در یك گزارش سازمان اطلاعات آلمان به استفاده از یك موسسه خیریه عربستان به عنوان محلی برای انتقال این پول‌ها متهم شده‌اند.
این گزارش از پاكستان به عنوان یك منبع دیگر كمك‌های مالی نام برده بود.
این خانواده كه با دولت بوش روابط مستحكمی داشت، همچنین مظنون به تقویت افراد مسلح و استخدام عوامل آنها با استفاده از واسطه‌هایی از جمله "كمیسیون عالی عربستان برای كمك به بوسنی " است.
این گزارش با بیان اینكه 15نفر از 19 رباینده هواپیماهای مسافربری كه به برج‌های دوقلوی مركز تجارت جهانی و پنتاگون برخورد كرده بودند ظاهرا سعودی بودند نه عراقی، ادامه می‌دهد: 5 نفری كه به خاطر اتهامات مرتبط در بازداشت آمریكا هستند مسئولیت حملات را بر عهده گرفته‌اند.
با تمامی این اوصاف وكلای خانواده پادشاهی تلاش زیادی برای توقف این حركت انجام نداده و ادعاهای فوق را رد كرده‌اند. آقای "مایكل كلاگ " اهل واشنگتن كه در این پرونده وكالت شاهزاده محمد الفیصل السعودی را بر عهده دارد می‌گوید: "با مشاهده تمام مداركی كه خانواده‌ها جمع كرده‌اند، كوچكترین مدركی دال بر ارتباط عربستان سعودی با حملات 11سپتامبر ندیدم. "

شنبه 13/4/1388 - 11:44
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته