• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 217
تعداد نظرات : 70
زمان آخرین مطلب : 5215روز قبل
طنز و سرگرمی
سالیانه بیش از 70 هزار ایرانی (معادل 2 برابر کشته‌های زلزله بم) بر اثر استعمال دخانیات جان خود را از دست می‌دهند.
چهارشنبه 28/11/1388 - 0:59
بیماری ها
 مدیر گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: در ساخت ظروف تفلون از کادمیوم استفاده می‌شود که مصرف غذا در این ظروف احتمال سرطان، کوتاهی قد، ضایعات پوستی و کم‌خونی را افزایش می‌دهد.

علی کشاورز با بیان این که ظروف تفلون از ماده‌ای به نام پلی‌تترافلوئوراتیلن(PTFE) ساخته شده است که این ماده در واقع نوعی پوشش نچسب و عایق الکتریسیته است، گفت: ظروف تفلون هم مقاومت حرارتی بالایی دارد و هم مقاومت شیمیایی خوبی در مقابل اسیدها و بازها دارد. تفلون‌ در مقایسه با پوشش‌های نچسب دیگر، از بالاترین ضریب نچسبی برخوردار است.

مدیر گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: در تهیه ظروف تفلون از کادمیوم استفاده می‌شود که از فلزات سنگین است و در ظروفی که استاندارد نباشند، میزان این فلز بیشتر است.

کشاورز گفت: مصرف غذا در ظروف تفلون مخصوصاً ظروفی که مجدداً تفلون کاری شده باشد، باعث می‌شود که کادمیوم به مرور وارد غذا ‌شود و احتمال سرطان، کوتاهی قد و ضایعات پوستی را افزایش می‌دهد.

وی افزود: همچنین کادمیوم در ساخت هموگلوبین دخالت می‌کند و باعث کم‌خونی می‌شود. از آنجا که احتمال ورود کادمیوم به بدن از طریق ظروف تفلونی که هنگام پخت و پز آسیب دیده‌اند (کشیدن قاشق یا شستن غلط)، بیشتر است، بنابراین تأکید می‌شود از ظروفی که تفلون آنها کاملا سالم است، استفاده شود.
چهارشنبه 28/11/1388 - 0:54
آموزش و تحقيقات
ایسنا: دانشمند‌ان در راستای تحقیقات خود روی پدیده «انفجار بزرگ» یا «بیگ بنگ» موفق شدند داغ‌ترین دما را در شرایط آزمایشگاهی ایجاد كنند كه معادل چهار تریلیون ( 000,000,000, 4000) درجه سانتی‌گراد است.

این درجه حرارت به قدری داغ و زیاد است كه می‌تواند ماده را تبدیل به سوپی كند كه ظرف چند میكروثانیه پس از تولد كائنات وجود داشته است.

این دانشمند‌ان از یك برخورددهنده اتمی عظیم در آزمایشگاه ملی بروكهاون در دپارتمان انرژی آمریكا برای اصابت یون‌های طلا به یكدیگر استفاده كردند تا انفجارات فوق‌العاده داغ ایجاد كنند.

وقوع این انفجارات فقط چند میلی ثانیه طول می‌كشد، اما همین زمین كوتاه كافی است تا فیزیكدانان را سال‌ها سرگرم مطالعه و تحقیق روی این پدیده كند، چون آنها امیدوارند كه با كمك این یافته به علت و چگونگی شكل‌گیری كائنات پی ببرند.

استیون ویگدور از محققان آزمایشگاه بروكهاون در یك كنفرانس خبری در انجمن فیزیك آمریكا متذكر شد: این دما به قدری داغ است كه پروتون‌ها و نوترون‌ها را ذوب می‌كند.

وی تصریح كرد: پروتون‌ها و نوترون‌ها اجزای تشكیل دهنده اتم‌ها هستند اما خود آنها نیز از ذرات كوچكتری موسوم به «كوارك‌ها» و «گلون‌ها» تشكیل شده‌اند.

آنچه فیزیكدانان در جست‌وجوی آن هستند، بی‌نظمی‌های ظریف و بسیار كوچك است كه می‌تواند توجیه كند ماده چرا و چگونه از این سوپ داغ اولیه شكل گرفت.

گفتنی است، دانشمند‌ان برای این تحقیقات از شتابگر یون سنگین نسبیتی یا RHIC در 12 فوتی زیرزمین در نیویورك استفاده كردند.
چهارشنبه 28/11/1388 - 0:29
اخبار
و 405 در10 ماهه امسال بیشترین خریدار را در بین محصولات ایران خودرو داشته است.

به گزارش ایسنا، علی اصغر سرایی نیا - معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو - با بیان مطلب بالا گفت: فروش پژو 405 جی.ال.ایکس در این مدت حدود 50 درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش یافته است.

وی با اشاره به این که تیراژ تولید پژو405 با ترمز ضد قفل (ABS) رو به افزایش است، گفت: فروش این محصول با ترمز ABS در 10 ماهه امسال نیز نسبت به کل سال گذشته رشد چشمگیری داشته است.

او خاطرنشان كرد: براساس نظرسنجی‌ها، این خودرو به دلیل ارتقای فناوری و ایمنی، خدمات پس از فروش و قیمت مناسب آن نسبت به دیگر خودروهای هم کلاس خود، از محبوبیت خاصی برخوردار است.

وی با اشاره به حسن سابقه پژو 405 در ایران گفت: این محصول در دهه 80، عنوان خودرو برگزیده اروپا را داشته و در سه دوره متوالی مسابقات رالی پاریس - داکار مدال كسب كرده است. پژو 405 به دلیل بومی شدن تولید و خدمات پس از فروش آن در ایران، از محبوبیت خاصی برخوردار بوده و قطعات یدکی آن هم در دسترس و هم ارزان است.

معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو ابراز امیدواری کرد كه در سال آینده تمامی محصولات ایران خودرو به ترمز ضد قفل مجهز شوند.

وی با اشاره به بالا بودن تقاضا برای محصولات ایران خودرو نسبت به دیگر خودروهای ساخت داخل در سال های اخیر گفت: اطمینان مشتریان به فروش های مستقیم ایران خودرو روز به روز بیشتر می‌شود و با وجود انتشار اخبار رکود اقتصادی در بازار آزاد خودرو، ثبت نام برای خرید محصولات ایران خودرو به طور کم سابقه‌ای افزایش یافته است.

او یادآورشد: به عنوان نمونه ثبت نام برای محصولات ایران خودرو در روزهای ابتدایی فروش ویژه بهمن ماه جاری روند جهشی گرفت؛ به طوری که آمار ثبت نام برای خرید خودرو در دفاتر فروش در ماه جاری بیش از 50 درصد افزایش یافت
چهارشنبه 28/11/1388 - 0:26
دعا و زیارت
با توجه به این که حملات قلبی به خصوص سکته‌های قلبی در اوایل صبح بیشتر اتفاق می‌افتند و در این زمان غلظت خون به حداکثر رسیده، فشار خون و فاکتورهای لخته شدن خون در رگ‌ها در بیشترین میزان آن است، بنابراین بیدار شدن در این زمان می‌تواند به کنترل و تنظیم گردش خون و کارکرد قلب کمک کند.
ایسنا: تحقیقات نشان می‌دهد؛ ادای به موقع نماز صبح و بیدار شدن از خواب طولانی مدت به ویژه در حوالی صبح می‌تواند در پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی موثر باشد.

دکتر مهرداد فخرالدینی متخصص قلب و عروق واحد علوم پزشکی ایران گفت: با توجه به این که حملات قلبی به خصوص سکته‌های قلبی در اوایل صبح بیشتر اتفاق می‌افتند و در این زمان غلظت خون به حداکثر رسیده، فشار خون و فاکتورهای لخته شدن خون در رگ‌ها در بیشترین میزان آن است، بنابراین بیدار شدن در این زمان می‌تواند به کنترل و تنظیم گردش خون و کارکرد قلب کمک کند.

وی در ادامه ضمن بیان اینکه گرفتگی قلب و حملات قلبی از خطرناک‌ترین بیماری‌هاست و عامل اصلی تصلب شرائین و انسداد شاهرگ‌ها خواب طولانی مدت در شبانه روز است، افزود: ادای نماز صبح به دلیل همزمانی آن با اوایل صبح و همچنین ایجاد آرامش روحی در افراد در کاهش فاکتورهای خطر حملات قلبی موثر است.

وی افزود: علاوه بر این فاکتور، در فصل زمستان نیز به دلیل تاثیر سرما، افزایش گرفتگی عروق و حملات قلبی بیشتر دیده می‌شود.

دکتر فخرالدینی خاطرنشان کرد: بنابراین نماز به موقع در هنگام صبح و بیدار شدن در اوایل صبح به جلوگیری از سکته‌های قلبی کمک كرده و نقش موثری در فعالیت هورمون‌ها، سلول‌ها و در نتیجه تنظیم گردش خون دارد.
چهارشنبه 28/11/1388 - 0:23
دعا و زیارت
آیت‌الله مكارم شیرازی با اشاره به ترویج و افزایش خرافه‌گرایی، خرافه‌سازی و امامزاده‌سازی ‌بین مردم نسبت به این امور هشدار دادند.

به گزارش روابط عمومی رادیو معارف، آیت‌الله ناصر مكارم شیرازی در گفتگو با بخش خبر رادیو معارف درباره افزایش خرافه گرایی گفت: اخیرا با استناد به برخی خواب‌ها امامزاده سازی در بعضی جاها معمول شده است كه مثلا فلان امامزاده در فلان منطقه مدفون است و یا اینكه نیاز به آب و غذا دارد و هر كسی كه با این امور مخالفت كند به بلا گرفتار می‌شود.

وی ادامه داد: این مطالب درست نیست، امامزاده‌ها روی اسناد مدارك تعیین می‌شود، دعاها روی اسناد و مدارك مشخص می‌شوند.

آیت‌الله مكارم شیرازی خاطرنشان كرد: در مورد مسجد جمكران بارها گفتیم در حال بیداری بوده در خواب نبوده است در شرع اسلام خواب حجت نیست نمی‌شود، بر این اساس انسان بیاید یك مطلب اسلامی درست بكند.

این مرجع تقلید در پایان ابراز امیدواری كرد: انشا‌الله بدانیم بدعت شرعی و بدعت عرفی فاصله‌اش چیست و همیشه گوش بر فرمان قرآن و ائمه معصومین (س) و فتوایای مراجع باشیم.
چهارشنبه 28/11/1388 - 0:11
آلبوم تصاویر
در نخستین روز شوی سگی «وستمینیستر» در نیویورک، سگ انگلیسی تمیز می‌شود.خبرانلاین
سه شنبه 27/11/1388 - 23:58
آموزش و تحقيقات
ر واقع سطوح با بار مثبت به شکلی شگفت انگیز باعث می شوند آب از پایین به بالا منجمد شوند و سطوح با بار منفی باعث انجماد آب از جهت بالا به پایین خواهند شد که دلیل این پدیده جهت یابی مولکولهای آب عنوان شده است.
مهر: دانشمندان به تازگی موفق به کشف یکی دیگر از توانایی های عجیب آب شده اند که بر اساس آن می توان آب را با حرارت به حالت انجماد رساند.
در حال حاضر باور عموم بر این است که آب در حرارت 32 درجه فارنهایت یا صفر درجه سیلسیوس به حالت انجماد می رسد و در صورتی که آب در بطری کاملا پاک قرار گرفته و هیچ غباری در آن وجود نداشته باشد می تواند تا منفی 40 درجه نیز در حالت مایع باقی بماند (حالت فوق سرد) زیرا غبارها ساختار اصلی تشکیل کریسالهای یخی در آب به شمار می روند.

اکنون دانشمندان با کمک لایه های نازکی به نام "لایه های شبه شیشه ای پیروالکتریک" موفق به کشف شیوه ای جدید برای کنترل نقطه انجماد آب شده اند، سطوحی که متناسب با حرارت بار الکتریکی خود را تغییر می دهند. زمانی که سطح این لایه ها دارای بار مثبت باشد آب با سرعت بیشتر و زمانی که بار منفی باشد با سرعت کمتری به حالت انجماد می رسد.

با کمک لایه های باردار منفی دانشمندان مشاهده کردند می توان آب در حالت فوق سرد را با حرارت دادن از پایین به بالا به حالت انجماد رساند. برای مثال در صورتی که آب فوق سرد بر روی لایه ای از سطح لیتیم تانتالات با بار منفی قرار گیرد، زمانی که سطح تا 17.6 درجه فارنهایت یا منفی 8 درجه سیلسیوس حرارت ببیند آب به سرعت بر روی آن منجمد شده و بار سطح نیز به مثبت تبدیل می شود.

در واقع سطوح با بار مثبت به شکلی شگفت انگیز باعث می شوند آب از پایین به بالا منجمد شوند و سطوح با بار منفی باعث انجماد آب از جهت بالا به پایین خواهند شد که دلیل این پدیده جهت یابی مولکولهای آب عنوان شده است.

توانایی در کنترل بهتر حرارت انجماد آب فوق سرد می تواند برای بسیاری از فعالیتها از جمله بقای جانداران خونسرد، نگهداری از سلولها و نسوج قابل پیوند بدن انسان و درک بهتر چگونگی تشکیل ابرها حیاتی به شمار رود.
سه شنبه 27/11/1388 - 1:51
کنکور
رئیس سازمان سنجش با تشریح آخرین جزئیات و تغییرات آزمون کارشناسی ارشد سال 89 از درج نام و مشخصات داوطلبان بر روی دفترچه های سئوالات کنکور، تهیه دفترچه های کنکور در چند نوع چیدمان مختلف و رعایت آخرین نکات امنیتی قبل از کنکور کارشناسی ارشد خبر داد.

محمد حسین سرورالدین افزود: در آزمون کارشناسی ارشد سال 89 نام و مشخصات داوطلب بر روی هر یک از دفترچه های سئوال درج شده و هر پاسخنامه متعلق به یک داوطلب است در واقع دفترچه سئوالات در این آزمون شخصی سازی شده است از این رو به راحتی مشخص می شود چه تعداد از داوطلبان در جلسه آزمون حاضر نبودند و غیبت داشتند.

وی اظهار داشت: از سوی دیگر چیدمان سئولات نیز متفاوت است و در چند نوع تهیه شده که در اختیار داوطلبان قرار داده می شود از این رو میزان تقلب نیز در آزمون کاهش می یابد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: همه این اقدامات و برنامه های سازمان سنجش به این منظور است که خطاهای موجود در آزمون کاهش یابد.

وی اظهار داشت: سازمان سنجش و وزارت علوم متعهد هستند از بهترین طرح ها و تکنولوژی ها برای برگزاری هر چه سالم تر کنکور استفاده کنند تا حق هیچ کس ضایع نشود.

سرورالدین افزود: در حال حاضر 650 نفر درگیر برگزاری آزمونهای سراسری در سازمان سنجش هستند که تعداد 10 تا 15 نفر از آنها به صورت شبانه روزی در قرنطینه کنکور کارشناسی ارشد 89 فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه از لحظه ای که سئوالات کنکور مشخص می شود قرنطینه نیز آغاز می شود به مهر گفت: قرنطینه کنکور کارشناسی ارشد 89 نیز از تقریبا دو هفته گذشته آغاز شده و افرادی که در آنجا فعالیت می کنند در طول این مدت با خانواده های خود نیز تماس ندارند.

رئیس سازمان سنجش در زمینه ظرفیت پذیرش در کنکور کارشناسی ارشد نیز با تاکید بر اینکه ظرفیت پذیرش به طور حتم نسبت به سال گذشته افزایش خواهد داشت گفت: پیش بینی می شود بیش از 60 هزار نفر در آزمون کارشناسی ارشد 89 پذیرفته شوند.

وی ادامه داد: اگر ظرفیت دانشگاههای آزاد و پیام نور را نیز در دوره کارشناسی ارشد در نظر بگیریم بیش از 100 هزار نفر در کارشناسی ارشد پذیرفته می شوند.

ابراهیم خدایی معاون سازمان سنجش آموزش کشور نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با تشریح جزئیات کنکور کارشناسی ارشد 89 از صدور 830 هزار و 132 کارت ورود به جلسه این آزمون خبر داد و گفت: کارتهای ورود به جلسه آزمون بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفته و در اختیار داوطلبان است.

وی افزود: در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته داخل سال 1389 برای 145 کد رشته شامل 52 کد رشته امتحانی در گروه علوم انسانی، 13 کد رشته امتحانی در گروه علوم پایه، 27 کد رشته در گروه فنی ومهندسی، 25 کد رشته در گروه کشاورزی، 10 کد رشته در گروه هنر، 14 کد رشته در گروه علوم پزشکی ( فقط برای دانشگاه تربیت مدرس)، 4 کد رشته در گروه دامپزشکی دانشجو پذیرش می شود.

وی اظهار داشت: ثبت نام در آزمون برای 141 کد رشته امتحانی از 145 کد رشته امتحانی و همچنین اولین مرحله آزمون پانزدهمین المپیاد علمی دانشجویی کشور بر اساس برنامه زمانی به صورت متمرکز و از طریق شبکه اینترنت انجام شد. در آزمون 139 کد رشته و اولین مرحله المپیاد 766 هزار و 944 داوطلب ثبت نام کرده اند که از این تعداد 383 هزار و 129 نفر زن و 383 هزار و 815 نفر مرد هستند.

معاون سازمان سنجش آموزش کشور به مهر گفت: نظر به اینکه بر اساس ضوابط داوطلبان می توانستند در صورت واجد شرایط و علاقه مند بودن از میان 66 کد رشته امتحانی شناور مندرج در دفترچه راهنما یکی از کد رشته های مذکور را به عنوان کد رشته امتحانی دوم علاوه بر کد رشته امتحانی اصلی انتخاب کنند 63 هزار و 188 نفر نیز متقاضی شرکت در آزمون کد رشته امتحانی دوم شده اند.

خدایی در زمینه تاثیر معدل در کنکور کارشناسی ارشد به مهر گفت: معدل کارشناسی در کنکور کارشناسی ارشد به میزان 20 درصد تأثیرگذار خواهد بود.

حسین توکلی معاون سازمان سنجش آموزش کشور نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، نحوه اصلاح معدل کارشناسی درج شده بر روی کارت آزمون کارشناسی ارشد 89 را اعلام کرد و گفت: بر این اساس داوطلبان تا 6 اسفندماه فرصت دارند نسبت به ارسال معدل صحیح به سازمان سنجش اقدام کنند.

توکلی افزود: معدل مندرج در کارت شرکت در آزمون امتحان داوطلبان، براساس ثبت نام اینترنتی انجام شده، درج شده است لذا داوطلبان لازم است معدل مندرج در کارت ورودی خود را بررسی و درصورت مغایرت، یک نسخه کپی از کارت ورودی تهیه و نسبت به اصلاح معدل اشتباه بر روی فتوکپی کارت ورودی خود با خودکار قرمز اقدام و صحیح آن را بالای آن بنویسند و فتوکپی مذکور را به همراه فتوکپی مدرک یا گواهی تحصیلی خود از طریق پست پیشتاز ارسال کنند.

به گزارش مهر، در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته داخل سال 1389 برای 145 کد رشته شامل 52 کد رشته امتحانی در گروه علوم انسانی، 13 کد رشته امتحانی در گروه علوم پایه، 27 کد رشته در گروه فنی و مهندسی، 25 کد رشته در گروه کشاورزی، 10 کد رشته در گروه هنر، 14 کد رشته در گروه علوم پزشکی (فقط برای دانشگاه تربیت مدرس)، 4 کد رشته در گروه دامپزشکی دانشجو پذیرش می شود.

امتحانات ‌139 کد رشته‌‌ امتحانی‌ آزمون کارشناسی ارشد صبح و بعد از ظهر روزهای‌ 28، 29 و 30 بهمن ماه 1388 برگزار خواهد شد.مرجع : مهر
سه شنبه 27/11/1388 - 1:42
اخبار
 در کشورهای همسایه ایران ماده مخدر کراک وجود ندارد. کراک با هدایت کشورهای غربی در افغانستان تولید و در کشور ما مصرف می‌شود.

به گزارش ایرنا:

سرتیپ حمید رضا حسین آبادی، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی اظهار داشت:" هرویین فشرده و مخرب " کراک " و انواع افزودنی خطرناک که به آن اضافه می کنند که با خلوص 95 درصد به ایران وارد می شود، در هیچ کشوری مصرف ندارد و فقط برای ایران تولید می‌کنند."

وی با بیان اینکه اروپا خود تولید کننده پیش سازهای مواد شیمیایی مخدر است گفت:" سالانه 13 هزار تن پیش ساز اسید انیدریک و هیدروکلراید اسید به افغانستان ترانزیت می شود در حالی که اگر این پیش سازها به افغانستان نرود آنها نمی‌توانند کاری از پیش ببرند."

حسین آبادی افزود:" این پیش سازها کالای استراتژیک است که فقط در اروپا تولید می‌شود."

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا تصریح کرد:" الگوی مصرف مواد مخدر از کم خطر به پرخطر تغییر کرده و کشفیات 80 درصد هرویین پلیس به کراک تبدیل شده است."

حسین آبادی گفت:" به نظر می رسد کشورهای غربی با حضور در افغانستان به نوعی در کشت و قاچاق مواد مخدر دخالت مستقیم دارند."

وی با بیان اینکه بخشی از هزینه‌های کشورهای غربی در افغانستان توسط مافیای مواد مخدر تامین می‌شود، افزود:" گردش مالی 12 هزار تن تریاک و یک‌هزار تن هرویین یک مبلغ کلان است."

این مقام انتظامی اظهار داشت:‌" به گفته مقامات سازمان ملل هر کیلو هرویین در افغانستان 2 هزار 180 دلار و در لندن 80 هزار دلار است ( 76 میلیون تومان سود یک کیلو هرویین ) و این ارزش افزوده سبب می‌شود که کشورهای غربی نتوانند از مبلغ هنگفت سود قاچاق این مواد چشم پوشی کنند."

حسین آبادی خاطرنشان کرد:" آمار سازمان ملل حاکیست که قیمت امسال تریاک سر مزرعه 48 دلار و خشک 68 دلار است در حالی‌که سه سال پیش تریاک در مزرعه 150 دلار قیمت داشت که این موضوع قابل تامل است."

وی مصرف کراک را راهی بدون بازگشت اعلام کرد و گفت:" کسانی که به این مواد اعتیاد دارند قطعا عمر بسیار کوتاهی خواهند داشت.

سه شنبه 27/11/1388 - 1:27
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته