• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 459
تعداد نظرات : 265
زمان آخرین مطلب : 4754روز قبل
دعا و زیارت

آیت الكرسی سید آیات قرآن

پیامبر به حضرت علی (ع) فرمود: " یا علی ! من سید عربم-مكه سید شهر هاست- كوه سینا سید همه كوه هاست- جبرئیل سید همه فرشتگان است – فرزندانت سید جوانان اهل بهشتند- قرآن سید همه كتاب هاست – بقره سید همه سوره های قرآن است – ودر بقره یك آیه است كه آن آیه 50كلمه دارد و هر كلمه 50 بركت دارد و آن آیت الكرسی است.

پاداش كسی كه آیت الكرسی را زیاد می خواند :

عبدالله بن عوف گفته است:" شبی خواب دیدم كه قیامت شده است و من را آوردند و حساب من را به آسانی بررسی كردند. آنگاه مرا به بهشت بردند و كاخ های زیادی به من نشان دادند. به من گفتند: درهای این كاخ را بشمار ؛ من هم شمردم 50 درب داشت.
بعد گفتند: خانه هایش را بشمار. دیدم 175 خانه بود. به من گفتند این خانه ها مال توست. آن قدر خوشحال شدم كه از خواب پریدم و خدا را شكر گفتم.
صبح كه شد نزد ابن سیرین رفتم و خواب را برایش تعریف كردم.
او گفت : معلوم است كه تو آیه الكرسی زیاد می خوانی. گفتم : بله ؛ همین طور است. ولی تو از كجا فهمیدی. گفت برای اینكه این آیه 50 كلمه و 175 حرف دارد. من از زیركی حافظه او تعجب كردم. آنگاه به من گفت : هر كه آیه الكرسی را بسیار بخواند سختی های مرگ بر او آسان می شود.

سه شنبه 30/9/1389 - 10:15
سخنان ماندگار

به مردم بیش از آنچه انتظار دارند ، بدهید

و این کار را با شادمانی انجام دهید .

سه شنبه 30/9/1389 - 10:14
دعا و زیارت

داستان نزول

رسول اكرم (ص) فرمود: چون خدای متعال خواست سوره ی حمد و آیه های شهدالله (18 و 19 آل عمران) و قل اللهم (26 - 27 آل عمران) و سوره توحید و آیه الكرسی را به زمین نازل كند همگی به عرش الهی چنگ زدند در حالی كه بین آن ها و خداوند حجابی نبود.
سپس فرمودند : پروردگارا ما را به خانه پر گناه و به سوی كسانی كه عصیان و گناه می كنند می فرستی ؛ در حالی كه ما پاك و مطهر هستیم.

سپس خدای متعال فرمود : " به عزت و جلال خودم سوگند ، هیچ كس شما را بعد از نماز نخواند مگر این كه او را در مرتبه بالای قدس جای دهم كه از نعمت های آن استفاده كنند و در هر روز 70 بار به او با نظر رحكت خود بنگرم و در هر روز 70 حاجت او را برآورم هرچند كه بسیار گناه كرده باشد كه كمترین آن دعاها و حاجت ها و آمرزش گناهان باشد. او را از هر دشمنی پناه می دهم و برای پیروزی بر هر دشمنی یاریش می دهم و مانعی به جز مرگ برای بهشت رفتن او نباشد.( یعنی بعد از مرگ بلافاصله به بهشت می رود)

سه شنبه 30/9/1389 - 10:13
اهل بیت
  امام صادق (علیه السلام) فرمودند : « من أراد الله به الخیر ، قذف فی قلبه حبّ الحسین ع و حبّ زیارته و من أراد الله به السوء ، قذف فی قلبه بغض الحسین ع و بغض زیارته » « هر گاه خداوند بخواهد به کسی خیری برساند ، عشق امام حسین ع را در قلب او جای می نهد ....و هر گاه بخواهد به کسی بدی برساند ، دشمنی با امام حسین ع و دشمنی با زیارت امام حسین ع را در قلب او جای می نهد. »(وسائل الشیعه / ج14 / ص496 / چاپ آل البیت قم)
سه شنبه 30/9/1389 - 10:3
آلبوم تصاویر

سه شنبه 30/9/1389 - 9:40
اخبار

هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا، در یک تلگراف سری، اعلام کرد که عربستان سعودی از پدید آمدن مثلث شیعی متشکل از ایران، پاکستان،) که ریاست جمهوری آن را آصف علی زرداری شیعی مذهب بر عهده دارد( و عراق تحت حکومت دولت نوری المالکی، هراس دارد.

روزنامه عراقی "المراقب" در همین رابطه با اشاره به اطلاعات منتشر شده توسط پایگاه ویکی لیکس نوشت:کلینتون در این تلگراف که عبارت است از گزارش دیدار وی با مسؤولان امارات در آوریل 2009، یادآور شد که شیخ عبد الله بن زاید وزیر امور خارجه امارات متحده عربی، به وی اطلاع داده که سعودی‌ها حتی یک روز از بابت حزب "مردم" پاکستان که ریاست آن را زرداری بر عهده دارد، آسوده‌خاطر نبوده‌اند.

شیخ زاید همچنین گفت: سعودی‌ها احتمال می‌دهند که زرداری گرایش شیعی داشته باشد و در راستای تقویت روابط خود با ایران و در نتیجه تشکیل مثلث شیعی تلاش کند.

خاطرنشان می‌شود تلگراف‌های دیپلماسی که پایگاه ویکی لیس مورد بررسی قرار داده، نشان می‌دهد که ملک عبد الله بن عبد العزیز به زرداری اعتماد ندارد و ترجیح می‌دهد که پاکستان رهبر دیگری داشته باشد.

ملک عبدالله در دیدار با جیمز جونز، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا در ژانویه 2009، زرداری را سر فاسدی توصیف کرد که اثر آن به تمام بدن سرایت خواهد کرد.

در تلگراف دیگری به عنوان خلاصه‌ای از گزارش این دیدار، آمریکایی‌ها نگرش ملک عبد الله و سعودی‌ها به اوضاع پاکستان را این گونه ارزیابی کرده‌اند: به نظر می‌رسد که آن‌ها به دنبال رهبر دیگری هستند، یعنی حاکم و رهبری نیرومند و قاطع که نسبت به وی شناخت داشته باشند و بتوانند به او اعتماد کنند.

بر اساس تلگراف‌ها، سعودی‌ها خواهان آن هستند که ارتش پاکستان همچنان در رأس قدرت باقی بماند. مطابق یکی از تلگراف‌ها، وزیر کشور عربستان، امیر محمد بن نایف، ارتش پاکستان را این گونه توصیف کرده است: اسب بَرنده عربستان در پاکستان.

سفیر پاکستان در ریاض، به تردید سعودی‌ها در خصوص گرایش‌های مذهبی زرداری و نزدیکی وی به ایران اشاره کرد و گفت: سعودی‌ها به رئیس جمهور زرداری اعتماد ندارند، زیرا او رابطه نزدیکی با ایران دارد.

زرداری پیش از این هنگامی که دوره ریاست جمهوری‌اش را با سفر به چین و اروپا و آمریکا آغاز کرد، با اشاره آشکاری به دوری‌اش از عربستان، سعودی‌ها را خشمگین کرده بود. عربستان سعودی نیز در مقابل، با در پیش گرفتن سیاست تأمل تا روشن شدن امور، کمک‌های نفتی خود به پاکستان را قطع کرد و مساعدات مالی‌اش را کاهش داد

سه شنبه 30/9/1389 - 9:39
آموزش و تحقيقات

مقدمه
برای نوشتن یک پایان نامه یا پرژه تحصیلی در یک چهار چوب علمی محقق ناگزیر به رعایت اصولی است که هم نگارش مطلب برای وی آسانتر شود و هم مطالعه آن برای دیگران به سادگی امکان پذیر باشد این اصول سه گانه به شرح ذیل میباشند .
1) اصول تنظیم و تدوین مطلب
2) اصول نگارش و نوشتن مطلب
3) اصول منابع و مآخذ مطلب
اصول تنظیم و تدوین مطلب در پایان نامه ها :
معمولا یک پایان نامه تحصیلی به صورت زیر تنظیم میگردد :
1) صفحه عنوان
2) پیشگفتار و در صورت نیاز تشکر و قدر دانی
3) فهرست مطالب
4) فصل اول – طرح تحقیق
5) فصل دوم –پیشینه تاریخی تحقیق
6) فصل سوم _ روش تحقیق
7) فصل چهارم _ ارائه یافته های تحقیق و تجزیه و تحلیل آن
8) فصل پنجم _ خلاصه تحقیق و ارائه پیشنهادها
9) فهرست منابع و مآخذ
10) پیوست
1)عنوان تحقیق
عنوان تحقیق و صفحه اولین صفحه ای است که بیننده با آن واجه میشود و گاه روی جلد پایان نامه را در بر می گیرد و معمولا مشتمل بر اطلاعاتی به صورت ذیل است :
الف) عنوان پایان نامه
ب ) نام کامل استاد راهنما
ج ) نام کامل محقق یا محققین
د ) نام مرکز یا دانشگاهی که پایان نامه در آن تقدیم میگردد .
ذ ) نوع مدرک ( برای مثال : پایان نامه دوره کارشناسی ارشد صنایع دستی )
و ) تاریخ ارایه پایان نامه
2) پیشگفتار و تشکر و قدر دانی :
این بخش گر چه از ضروریات نیست ولی گاهی وجود آن لازم است که باشد و این قسمت میتواند شامل اطلاعات مختصر و مفیدی از هدف ، دامنه و وسعت تحقیق باشد که قبل از مطالعه کامل تحقیق به خواننده اطلاعاتی را در اینباره خواهد داد و تصویر و برداشتی از کل تحقیق را برای خواننده روشن میکند . محقق میتواند در پایتن پیشگفتار از فرد یا افراد با موسساتی که او را در انجام تحقیقش کمک و راهنمایی کرده اند ، سپاسگزاری کند .
3) فهرست مطالب :
فهرست مطلب که میتواند شامل یک یا چند صفحه باشد هدفی جز دادن دید و آگاهی از مطالب مندرج در پایان نامه به خواننده ندارد و خواننده را قادر خواهد ساخت به سرعت و دقت و سادگی ، مطلب دلخواه خود در پایان نامه را بیابد .
4)فصل اول _ طرح تحقیق :
طرح تحقیق یکی از ارکان اساسی و اصلی پایان نامه است و محقق قبل از آنکه به انجام تحقیق مبادرت ورزد ، باید این فصل را تهیه و تنظیم نماید و به سرعت استاد راهنما و یا هر فرئد دیگری که محقق قصد دارد نتایج تحقیق را به او گزارش دهد ، برساند . ÷س از تاید استاد راهنما محقق موظف است طبق طرح تنظیم شده در پی انجام تحقیق بر آید . مهمترین قسمتهای طرح تحقیق عبارتند از :
4-1- عنوان تحقیق ؛ باید شناختی دقیق و روشن از حوزه ی موضوع تحقیق را عرضه دارد و خالی از هرگونه ابهام و پیچیدگی باشد .
4-2-مقدمه یا تاریخچه ای از موضوع تحقیق : در این قسمت مختصری از نظرات و تحقیقات مربوط به موضوع و یا مسایل و مشکلات حل نشده در این حوزه و همچنین توجه و علاقه جامعه به این موضوع اشاره میشود .
4-3-تعریف موضوع تحقیق : در این قسمت محقق موضوع مورد علاقه و یا نیاز احساس شده خود را در حوزه تحقیق بیان میدارد و عوامل موجود در موقیعت را تعریف و تعیین میکند .
4-4-هدف یا هدفهای کلی و آرمانی تحقیق : این قسمت باید با جملات مثبت و کلی طرح شود و ازطولانی شدن مطالب پرهیز شود
4-5-روش انجام تحقیق : در این قسمت پژوهشگر روش کاری خود را بیان میدارد و شیوه های گوناگونی را که در گرد آوری مطالب خود به کار برده ذکر میکند و همچنین اگر روش آماری خاصی را در تهیه و تدوین اطلاعات به کار برده آن شیوه را بیان میکندو بیان آن یکی از ملزومات است .
4-6-اهمیت و ارزش تحقیق : با توجه به تشابه این قسمت از طرح تحقیق با تعریف موضوع تحقیق که در آن محقق نیاز خود را در آگاهی به نتایج مطالعه عنوان میسازد ، در این قسمت منابع شخصی یا علمی که از خاتمه تحقیق به محقق دست میدهد ، بحث میشود .
4-7- محدودیت های تحقیق : محدودیت هایی که کنترل آن از عهده محقق خارج است مانند انتخاب نوع بافته ها و یا زیر اندازها و دیگر محدودیت هایی که کنترل آن در دست محقق است مانند موضوع و محل تحقیق و ...
4-8- تعرف واژه ها : در این قسمت محقق باید واژه هایی که ممکن است برای خواننده آشنا نباشد تعریف کند مثلا در منطقه ای گره، ایلمک و در منطقه ای دیگر خفت و در جاییی دیگر به واژه ای دیگر خوانده میشود محقق باید واژه های نا آشنا را در این بخش معنی کند .
4-9-خلاصه فصلها: در این قسمت خلاصه ای اشاره وار از فصلهای آتی آورده میشودتا خواننده بتواند تصویری واضح از دیگر قسمتهای پایان نامه در ذهن خود ترسیم کند .
این مطالب میتواند اگر درست بیان شود فصل اول پر باری را برای تحقیق ما محیا سازد !
5)فصل دوم پیشینه تاریخی موضوع تحقیق :
این فصل حاوی خلاصه ای از مطالعات انجام شده در با ره موضوع تحقیق است این بخش از تحقیق یکی از ارکان اصلی و به تعبیری دیگر یکی از پایه های تحقیق میتواند باشد اگر محقق از ÷یشینه مطالعاتی تحقیق آگاهی داشته باشد به دنبال موضوعات تکراری نخواهد رفت و حتی میتواند با دلایل و برهان های ریشه دار و با پایه به نقد آثار گذشته بپردازد .

6)فصل سوم روش تحقیق :
در این قسمت معمولا به تفصیل در باره مطالبی به قرار ذیل بحث میشود:
الف) روش تحقیق در این قسمت محقق به توضیح و توجیه روش تحقیقی خود میپردازد و انواع مختلف روشهای تحقیقی ، هدف و موضوع پژوهشی خود ، مناسب دانسته است میپردازد.
ب) آزمودنی ها در این قسمت محقق به سوالاتی از قبیل :
1) آزمودنیها شامل چه اشخاص یا آیتمهایی هستند ؟ برای مثال او میگوید آزمودنیهای ما فقط شامل گبه بود.
2) تعداد آزمودنیها چند تا بود ؟ مثلا 500 نمونه گبه و حتی میتواند فرد هم باشد مانند : 500 نفر بافنده گبه .
3) با توجه به موضوع و هدف آیا افراد یا تعداد انتخاب شده مناسب هستند ؟ محقق باید با دلایل و برهانهای قاطع این بخش را برای خواننده ثابت کند و بقولی هدف خود را با عمل هماهنگ سازد .
4) نوع گزینش و تقسیم آزمودنیها به چه ترتیب صورت گرفته است ؟ محقق باید به این موضوع اشاره کند که موارد انتخاب شده به چه دلیل منتخب نگارنده بوده است و چرا مثلا به جای گبه از گلیم استفاده نکرده و ...
5)آزمودنیها از چه خصوصیات ویژه ای برخوردار هستند ؟ پژوهشگر باید به خوانندگان بگوید که خصوصیات آیتمهای انتخابی چه بوده است که او آنها را انتخاب کرده است او باید ویژگیهای انتخاب موضوعات مورد بحث خود را برای خواننده مشخص کند برای مثال بگوید چون میخواستیم نوع گره کاربردی در گبه ها را بررسی کنیم 500 نمونه گبه را انتخاب کردیم و یا ...

ج) روش جمع آوری اطلاعات : پژوهشگر پس از تعیین روش تحقیق باید روش جمع آوری اطلاعات را برای خواننده بیان کند که میتواند با استفاده از شیوه های مشاهده ، مصاحبه ، میدانی ، پرسشنامه ای وکتابخانه ای و یا حتی اینترنتی باشد .
د)متغیر های مستقل و وابسته : در این قسمت محقق به طور جدا گانه متغیر های متغیر های مستقل و وابسته را تعیین و تعریف میکند و با این کار هم مسیر مطالعه خود را مشخص میسازد و هم برای محقق دیگری این امکان را به وجود می آورد که در صورت تمایل ، بتواند در تحقیق مشابه همین متغیر ها را مورد بررسی قرار دهد .
ذ- روش اماری : در این بخش محقق باید از شیوه آماری بکار رفته در تحقیقش یاد کند و ضمن توصیف روش آماری استفاده شده در تحقیق به وضوح و خارج از هر گونه ابهام و پیچیدگی فرمولها و سطوح معنی دار به کار رفته در تحقیق را بیان دارد برخی از روشهای آماری که در کاهای تحقیقاتی عبارتند از :
1) فراوانی و درصد
2) ضریب همبستگی
3) آزمون – تی
4) آزمون – اف
7- فصل چهارم – یافته ها و تجزیه و تحلیل آنها :
این فصل در واقع هسته اصلی تحقیق است و احتمالا مشتمل بر بحث های کلامی ، جدولها ، شکلها ، نمودارها و نیز تجزیه و تحلیل اطلاعات است .
8- فصل پنجم – خلاصه تحقیق و پیشنهادها :
این فصل شامل دو قسمت اصلی ، یکی خلاصه تحقیق و دیگری پیشنهادها ست .
الف- این بخش یکی از مشکلترین بخشهای پایان نامه است . یک خلاصه مناسب ترکیبی از دو نوع اطلاعات است :
1_ اطلاعات و یافته هایی که محقق از تحقیق جاری خویش به دست آورده است .
2_ اطلاعات و یافته هایی که محقق از طریق مطالعه تحقیقات و نوشته های دیگران جمع آوری کرده است و کلا در نوشتن پایان نامه ، رعایت نکات زیر حائز اهمیت است :
الف) ارائه یافته ها و نتایج برجسته به صورت منظم .
ب ) استفاده از یافته های تحقیق جازی برای تایید یا رد فرضهای تحقیق
ج ) بکار گیری مطالب مندرج در فصل پیشینه تاریخی در رد یا تایید تحقیق (هرجا که لازم بود ) .
پیشنهاد ها :
تحقیقاتی که در زمینه های مختلف از جمله فرش دستباف صورت میگیرد لزوما باید با پیشنهاد هایی همراه باشد که در بهینه سازی رنگرزی ، بافت ، طراحی و در نهایت به سازی تولید فرش انجامد .
این بخش که به ازائه راهکارها میپردازد خواهد توانست بخشی از موانع را متلاشی کند و برای مسئولان چراغ راهی باشد.
9- فهرست منابع و مآخذ :
در این قسمت تمام منابع و مآخذ ، از قبیل کتابها ، مقاله ها ، مجله ها ، رساله های چاپ شده و چاپ نشده را به ترتیب حروف الفبای نام فامیل و نویسنده و یا مترجم و به صورت در هم از نظر نوع آنها نوشته میشود .
10- پیوست :
شامل مطالب و مدارکی است که در درک و فهم خواننده از پایان نامه کمک چندانی نمیکند و میتوان از پرسشنامه ها ، آزمونها ، نامه های نوشته شده به افراد و موسسات و سایر وسایل جمع اوری اطلاعات نام برد

سه شنبه 30/9/1389 - 9:35
اخبار
پاریس پایتخت فرانسه میزبان كنفرانسی ضد اسلامی شد كه اعتراض‌های شدید بسیاری را در پی داشت.

به گزارش فارس، پایگاه خبری الجزیره قطر اعلام كرد، فرانسه روز گذشته میزبان كنفرانسی ضد اسلامی بود كه اعتراض‌های شدیدی را برانگیخت.

الجزیره نوشت: برای نخستین بار پاریس، پایتخت فرانسه میزبان كنفرانسی ضد اسلامی در اروپا بود كه عنوان "اسلامی كردن اروپا " بر آن اطلاق شد.

این پایگاه خبری با بیان اینكه پلیس فرانسه حصار امنیتی شدیدی در محل برگزاری كنفرانسی ایجاد كرده بود تصریح كرد كه این كنفرانس مخالفت و اعتراض شدید شخصیت‌ها و سازمان‌های مختلف فرانسوی را برانگیخت.

بنا بر این گزارش، در این كنفرانس هیئت‌های مختلفی از 10 كشور اروپایی حضور یافتند كه این كشورها شاهد خیزش نرم راستگرایان افراطی در نهادهای حكومتی در خود هستند كه از میان این شخصیت‌ها می‌توان به رهبر حزب راستگرایان افراطی سوییس اشاره كرد كه رهبر مخالفان ساخت گلدسته‌ مساجد در سوییس بود.

«بیار كسان» یكی از مسئولان برگزاركننده این كنفرانس در عین حال كه از اسلام انتقاد كرد، غیرمستقیم اذعان كرد كه اسلام، اروپا و كشورهای اروپایی را درنوردیده است.

كسان با این ادعا كه اسلام به اروپا حمله كرده است، مدعی شد كه "اسلام كشور ما را دارد اشغال می‌كند و تلاش می‌كند كه با شمار زیاد مسلمانان در فرانسه و اروپا بر ما سیطره پیدا كند ".
وی با بیان این سخنان ضمن اینكه غیرمستقیم به گسترش شدید اسلام در میان مردم اروپایی اذعان كرد، تصریح كرد: ما این كنفرانس را برگزار كردیم كه راه‌های مبارزه با اسلام را بررسی كنیم.

الجزیره تصریح كرد كه برای منتشر نشدن مواضع افراطی ضد اسلامی شركت‌كنندگان در این كنفرانس، شماری زیادی از مسلمانان علیه برگزاری این كنفرانس تجمع كردند.

ابوحزمه یك فرانسوی مراكشی‌الاصل تصریح كرد كه "ما برای مبارزه با احساس تنفری كه این افراد علیه اسلام دارند در این جا جمع شدیم و اعتراض می‌كنیم ".

فرانسه در میان كشورهای اروپایی بیشترین جمعیت مسلمان را در خود جای داده است.
سه شنبه 30/9/1389 - 8:55
اخبار
شیعیان مظلوم عربستان، امسال نیز تحت شدیدترین فشارها، مراسم عزاداری حسینی را برگزار نموده و در این راه مشکلات زیادی را تحمل کردند؛ از جمله صدها تن از وهابی های عربستان در روز عاشورا با یورش به هیئت های عزاداری و سوگواران حسینی در مدینه منوره تلاش کردند تا از عزاداری امام حسین (ع) جلوگیری کنند؛ و نیز از برگزاری یک مراسم شب شعر حسینی در شهر "قطیف" ممانعت گردید.

شیعیان مظلوم عربستان، امسال نیز تحت شدیدترین فشارها، مراسم عزاداری حسینی را برگزار نموده و در این راه مشکلات زیادی را تحمل کردند.

به گزارش "ابنا"، در درگیری شدیدی که در "مدینه منوره" به وجود آمد و حدود یک ساعت به طول انجامید، صدها تن از وهابیون منطقه "العصبة" ، برای جلوگیری از برگزاری مراسم عاشورا در این شهر با سنگ و چوب به هیئت‏های عزاداری و عزاداران سید الشهداء(ع) در محله همسایه خود ـ در منطقه "قبا" ـ یورش بردند.

این درگیری‏ها با دخالت نیروهای ضد شورش و شلیک تیر هوایی و گاز اشک ‏آور پایان یافت و به رغم اینکه وهابیون، حمله‏ کننده و آغازگر این درگیری بودند، اما نیروهای امنیتی سعودی 38 شیعه و تعداد قلیلی از وهابیون را بازداشت کردند.

در این حمله به خودروها و دیگر وسایل عزاداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) آسیب رسید. پس از این حادثه، نیروهای امنیتی منطقه قبا و العصبه را تحت کنترل قرار دادند.

محله "قبا" از محلات شیعه‏نشین در مدینه منوره است که چندین حسینیه و مسجد وابسته به شیعیان در آن وجود دارد؛ اما گهگاه مورد حمله افراطیون و وهابیون ساکن در منطقه "العصبه" قرار می گیرند.

همچنین نیروهای امنیتی عربستان روز گذشته از برگزاری یک مراسم شب شعر حسینی در شهر "قطیف" ممانعت کردند.

برگزارکنندگان این مراسم گفتند: دایره تحقیقات جنایی قطیف، چند ساعت قبل از آغاز مراسم، مسؤول مسجد امام جواد(ع) ـ که محل برگزاری شب شعر بود ـ را احضار کرده و وی را مجبور کردند که تعهدنامه‏ای مبنی بر عدم برگزاری مراسم را امضا کند. وی همچنین روز شنبه نیز به استانداری قطیف احضار شده است.

بهانه این نیروها برای لغو این مراسم، "عدم صدور مجوز رسمی" و "دستورات استاندار قطیف «عبدالله العثمان»" بوده است. این در حالی است که مسؤولان این استان، مدتهاست که از صدور هرگونه مجوز رسمی برای هرگونه مراسم دینی یا فرهنگی در منطقه خودداری می‏کنند.

در همین حال رسانه‏های سعودی، حضور میلیونی شهروندان این کشور در مراسم عاشورای حسینی را تحت بایکوت شدید خبری قرار داده‏اند و کلیه شبکه‏های رادیو تلویزیونی، روزنامه، مجلات و رسانه‏ها از نقل اخبار مراسم و مناسبت‏های دینی و فرهنگی شیعه منع شده‏اند.
همچنین رسانه‏های سعودی از نقل اخبار روحانیون علمای شیعه نیز منع گردیده‏اند؛ اما روزنامه‏ها و شبکه‏های سعودی روزانه شاهد ازدحام اخبار و سخنرانی‏های روحانیون سلفی ـ از جمله طرفداران القاعدة ـ هستند. 

لازم به ذکر است مراسم سوگواری محرم که با حضور بیش از دو میلیون نفر برگزار می‏شود، بزرگ‏ترین مراسم دینی سالانه این کشور ـ پس از موسم حج ـ است.
سه شنبه 30/9/1389 - 8:53
اخبار
قطر ورزشگاههایی  با 180میلیارد برای جام جهانی میسازد.

در یک تحلیل خبری از انتخاب قطر به عنوان میزبان جام جهانی قطر هزینه ای بالغ بر 180میلیار قطری برای برگزاری این مسابقات براورد کرده است

همچنین قطر در سال 2022 هشتاد هتل جدید در دست ساخت دارد وگفته شده است که هزینه ای بالغ بر 20 میلیار دلار برای ساخت راهها ومتروها براورد شده است.
 
 
سه شنبه 30/9/1389 - 8:51
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته