• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 1420
تعداد نظرات : 5
زمان آخرین مطلب : 2160روز قبل
اخبار


مهاجم تیم ملی ایران به خاطر از دست دادن موقعیت گلزنی در دقایق پایانی بازی با پرتغال از مردم ایران عذرخواهی کرد.
به گزارش خبرنگار اعزامی مهر از روسیه، مهدی طارمی پس از تساوی یک - یک ایران برابر پرتغال اظهار داشت: بازی خوبی انجام دادیم و حتی می‌توانستیم برنده این دیدار باشیم. اواخر مسابقه فرصت خوبی را از دست دادم و بابت این موضوع ناراحتم، ولی نمی‌توانم در مورد آن صحبت کنم.

مهاجم تیم ملی ایران افزود: نتوانستم آن لحظه کاری را که باید انجام می‌دادم، انجام دهم و از این بابت بسیار متأسفم. من خودم مدت‌ها بابت گلی که به پرتغال نزدم، غصه خواهم خورد و هرگز آن را فراموش نخواهم کرد.

وی تصریح کرد: شرمنده مردم هستیم که به دور بعد صعود نکردیم، اما مطمئن باشید در جام ملت ها جبران خواهیم کرد و از شرمندگی مردم بیرون خواهیم آمد.

طارمی در خصوص حمایت وزیر ورزش افزود: من نمی دانم حمایت آنها کجا بوده است. ما از سال گذشته می دانستیم که صعود کرده ایم، اما همه فقط زمانی که می خواستیم به روسیه بیاییم، از ما یاد کردند. آنها فقط یک مراسم بدرقه برای ما گرفتند که آن هم روی هوا بود و خیلی برای دولتی ها مهم نبود. اصلا درباره آن صحبت نکنم بهتر است.

طارمی ادامه داد: درست است که نتوانستم گل بزنم، اما قول می‌دهم که در آینده حتماً جبران کنم و گلی خواهم زد که این اتفاق را جبران کرده و همانند صعود به مرحله بعد جام‌جهانی ارزش داشته باشد.

وی با بغض گفت: مردم هر فحاشی که می‌کنند به خودم بگویند و به خانواده‌ام کاری نداشته باشند. از مردم عذرخواهی می‌کنم و روسیاه هستم.

مهاجم تیم ملی ایران در پایان خاطرنشان کرد: از همه هواداران ممنونیم چه آنها که در روسیه بودند و چه مردم عزیزمان که در ایران از ما حمایت کردند؛ شرمنده آنها شدم که نتوانستم در لحظات پایانی دروازه پرتغال را باز کرده و به دور بعد صعود کنیم.

 

سه شنبه 5/4/1397 - 12:9
اخبار

تلویزیون سوریه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی بامداد امروز دو موشک به سمت حومه فرودگاه دمشق شلیک کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العالم، تلویزیون دولتی سوریه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی بامداد امروز (سه شنبه) با شلیک دو موشک، حومه فرودگاه دمشق را هدف قرار داد.

پدافند هوایی ارتش سوریه این دو موشک شلیک شده را قبل از اصابت به نقطه مورد نظر، هدف قرار داد.

اسپوتنیک مدعی شد که هدف جنگنده های اسرائیلی، یک هواپیمای باری ایرانی بوده که در فرودگاه دمشق مستقر بوده است.

برخی منابع خبری نیز با انتشار تصاویری مدعی شدند که یک موشک به زمین اصابت کرده است.

منابع خبری سوریه می گویند که یک موشک توسط پدافند هوایی ارتش سوریه در آسمان حومه شمالی قنیطره و موشک دیگر بر فراز شهر البعث منهدم شد.

 

سه شنبه 5/4/1397 - 12:8
اخبار

مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه ای نسبت به انتشار باج افزار خطرناک در کانالهای تلگرامی فارسی زبان هشدار داد.
به گزارش خبرنگار مهر، مرکز ماهر با اشاره به انتشار باج افزار «Cybersccp» در کانال های تلگرامی فارسی زبان اعلام کرد: مشاهدات اخیر در فضای سایبری کشور مخصوصاً در پیام‌رسان تلگرام، حاکی از آن است که یک باج‌افزار از خانواده خطرناک شناخته شده HiddenTear با نام Cyber.exe در پوشش برنامه‌ای کاربردی با ادعای ساخت تصویر جعلی کارت ملی، کارت بانکی، شناسنامه و پاسپورت در حال انتشار است.

این باج افزار با پیامی به شرح زیر در حال انتشار است:

 

قربانیان که عموماً افراد مبتدی و با انگیزه جعل هویت هستند، پس از دریافت فایل Cyber.exe با حجم ۱.۴۲ مگابایت و اجرای آن بروی رایانه خود در محیط سیستم عامل ویندوز در معرض حمله باج افزاری قرار می گیرند.

بررسیها نشان می دهد که باج افزار مورد اشاره،تمام فایلهای موجود روی دسکتاپ قربانی را رمزگذاری کرده وپس از رمزگذاری، به ابتدای فایلها، عبارت Lock.اضافه می‌کند.حتی میانبرهای نرم‌افزارها نیز پس از حمله باج افزار، قابل اجرا نخواهند بود.سپس با تغییر پس زمینه دسکتاپ دو فایل به نامهای Lock.Cyber.exe وLock.desktop.ini نیز روی دسکتاپ ایجاد می کند.

باج افزار برای رمزگشایی فایلها، از قربانیان طلب ۰.۰۳ بیت کوین باج می‌کند.

مرکزماهر موکداً به کاربران در فضای مجازی متذکر می شود که از دریافت و اجرای فایلهای اجرایی از منابع ناشناخته پرهیز کنند؛ همچنین یادآور می‌شود که بر اساس قانون جرایم رایانه ای مصوب ۱۱ بهمن ۸۹ مجلس شورای اسلامی، هریک از فعالیتهای مورد ادعا در پوشش انگیزشی این بدافزار، جرایمی جدی بوده و مورد تعقیب قضایی قرار خواهد گرفت.

مرکز ماهر اعلام کرد: ساختار حملات باج افزاری به گونه ای است که با وجود رعایت تمام تمهیدات، در حال حاضر موثرترین راهکار پیشگیری، تهیه منظم نسخه پشتیبان از اطلاعات و نگهداری آنها بصورت آفلاین است.

سه شنبه 5/4/1397 - 12:7
اخبار

روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه‌ای از درگیری رزمندگان این قرارگاه با یک تیم تروریستی از گروهک‌های تکفیری، شامگاه گذشته (۴ تیرماه) در منطقه میرجاوه خبر داد.
به گزارش خبرگزاری مهر، روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه‌ای از درگیری رزمندگان این قرارگاه با یک تیم تروریستی از گروهک های تکفیری، شامگاه گذشته (۴ تیرماه) در منطقه میرجاوه خبر داد.

متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

شامگاه گذشته (۴ تیرماه) یک تیم تروریستی وابسته به گروهک های تکفیری از منطقه تهلاب میرجاوه(میل ۹۶ ) قصد نفوذ به عمق خاک جمهوری اسلامی ایران و انجام اعمال خرابکارانه و تروریستی را داشتند که با هوشیاری رزمندگان مستقر در منطقه مرزی، ناکام و پس از درگیری و دادن تلفات متواری شدند.

این اطلاعیه می افزاید: در درگیری و تبادل آتش بین رزمندگان قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه و تروریست ها، سه تروریست تکفیری به هلاکت رسیده و تعدادی زخمی شدند و مابقی آنان نیز به عمق خاک کشور پاکستان گریختند.

همچنین دو تن از بسیجیان بومی منطقه و یک نفر از پاسداران قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه طی این درگیری به فیض عظمای شهادت نائل شدند.

این اطلاعیه در پایان تأکید کرده است: مدافعان امنیت ایران اسلامی مستقر در منطقه، اعم از رزمندگان غیور و جان بر کف نیروی زمینی سپاه، مرزبانان دلاور نیروی انتظامی و سایر نیروهای امنیتی و دفاعی، از آمادگی کامل برای مقابله سخت وقاطعانه با هرگونه تحرک و اقدام از سوی دشمنان انقلاب و ملت ایران برخوردار بوده و خاک مقدس کشورمان را قتلگاه گروهک های تروریستی و مزدوران استکبار جهانی قرار خواهند داد.

 

سه شنبه 5/4/1397 - 12:5
اخبار

تولید و عرضه رایگان کتاب صوتی بدون رعایت حقوق ناشر و مولف از طریق سامانه اینترنتی صدای جمهوری اسلامی ایران با مخالفت و انتقاد بدنه نشر و تولیدکنندگان کتاب‌های صوتی همراه شده است.

خبرگزاری مهر-گروه فرهنگی: «با چشمان بسته کتاب بخوانید...»؛ این شعار تازه‌ترین اپلیکیشنی است که این روزها با تبلیغات وسیع تلویزیونی خبر از ایجاد و فعالیت خود داده است و از قرار معلوم بیش از پانصد اثر مکتوب را در قالب کتاب و نمایشنامه صوتی در خود برای عرضه مهیا کرده است.

مخاطبان برنامه‌های رسانه‌ ملی این روزها در میان برنامه‌های مختلف این رسانه به تبلیغات اپلیکیشن ایران صدا متعلق به صدای جمهوری اسلامی ایران برخورد می‌کنند که خبر از ایجاد سامانه‌ای در آن برای عرضه این آثار می‌دهد و این اتفاق در حالی در حال رخدادن است که ایران صدا برای عرضه این محصولات کماکان به توافقی با ناشران و تولیدکنندگان این محصولات دست پیدا نکرده است.

ایران صدا چیست؟

ایران‌صدا با وجود اینکه در سامانه خود هیچ معرفی جز وابسته بودن به معاونت صدای جمهوری اسلامی ایران ارائه نمی‌کند و البته در پایگاه اینترنتی رادیو نیز درباره این پایگاه اطلاعات ویژه‌ای ارائه نمی‌دهد. با این همه مخاطبان سنتی اینترنت و رادیو اطلاع دارند که این پایگاه با هدف ایجاد آرشیوی جامع و البته دیجیتالی از برنامه‌های رادیو برای مخاطبان این رسانه شکل گرفت و تا چندی قبل نیز کارکردی بیش از این برای آن تحت تصور نبود اما با شکل‌گیری و ساخت برنامه‌های متعدد در شبکه‌های رادیویی که هدف از تولید آنها خوانش کتاب به صورت صوتی و یا اجرای نمایشنامه‌های صوتی بر مبنای متون مکتوب بود، این سامانه به فکر عرضه آنها به صورت مستقل در قالب سامانه تحت وب و اپلیکیشن نیز بود.

ایران‌صدا با چنین رویکردی در حال حاضر بیش از پانصد اثر مکتوب را در قالب‌های کتابهای روایی، کتابهای نمایشی و بخش ویژه کتابهایی که باید شنید را به روی سامانه خود بارگذاری کرده است. برای هر محصول نام اثر، نام نویسنده، نام صداپیشه و در نهایت نمونه‌ای از متن و کل فایل صویت متن کتاب و یا نمایشنامه رادیویی ایجاد شده بر مبنای کتاب در دسترس است و هر مخاطبی می‌تواند به صورت رایگان از آن استفاده کند.

غایب بزرگ در ایران صدا چیست؟

در ایران‌صدا نام و نشانی از ناشر و تولید کننده و در واقع صاحب امتیاز اثر نمی‌توان یافت. در واقع حقوقی برای وی در نظر گرفته نشده است. جستجوی در میان محصولات عرضه شده در این پایگاه حاکی از آن است رویکرد حذف عنوان ناشر و صاحب امتیاز اثر در تمامی آثار عرضه شده در آن به چشم می‌خورد و به طبع حقوق قانونی مادی نیز برای آنها قابل تصور نیست.

طی روزهای اخیر وپر رنگ‌شدن تبلیغات این سامانه عرضه کتاب گویا متعلق به سازمان صدا و سیما برخی از ناشران و نیز تولید کنندگان کتابهای صوتی در گفتگو با خبرگزاری مهر عنوان می‌کنند که از انتخاب و حضور آثار خود در این سامانه اطلاع نداشته و قراردادی برای احصاء حقوق مادی و معنوی آنها به امضا نرسانده‌اند. از سوی دیگر تولیدکنندگان و عرضه کنندگان کتابهای صوتی نیز به این مساله اذعان داشته‌اند که عرضه رایگان این محصولات که تولید آنها در صدای جمهوری اسلامی شکل گرفته است به نظام و سیستم اقتصادی حاکم بر بازار عرضه کتاب گویا صدمه زده و آنها را با مشکلاتی مواجه کرده است.

با این همه برخی از ناشران نیز عنوان کرده‌اند که ایران‌صدا در پاسخ به اعتراضات آنها وعده رسیدگی به حقوق مادی آنها پس از عرضه محصولاتشان را داده است.

با این همه باید دید که معاونت صدای رسانه ملی چگونه با این موضوع که تضییع آشکار حقوق مولف و مصنف در حوزه نشر و کتاب را ترویج می‌دهد مواجه خواهد شد و آیا عزمی برای این مساله وجود دارد؟

 

سه شنبه 5/4/1397 - 12:3
اخبار

بر اساس طرح جدید بانک مرکزی، خریداران سکه های پیش فروش شده می‌توانند قبل از سررسید خود اوراق سکه را در بازار ثانویه معامله کنند و بعد از سررسید بر اساس تعهد دولت،سکه‌های خود را تحویل بگیرند.
به گزارش خبرنگار مهر، در شرایطی که برخی خبرها از بازار آزاد، خبر از سکه‌های ۳ میلیون تومانی می‌دهد؛ کارشناسان عموما طرح جدید بانک مرکزی موسوم به اوراق گواهی سکه های پیش فروش شده با استفاده از مکانیسم بورس کالا را مورد حمایت قرار داده‌اند. در واقع، طرح جدید بانک مرکزی، امکان نقد شدن سکه های پیش فروش شده که در بازه های زمانی یک ماه تا ۲ ساله انجام شد، ایجاد شده و دیگر، خریداران سکه ها مجبور نیستند تا زمان رسیدن موعد سررسید خود، منتظر بمانند.

به عبارت دیگر بانک مرکزی قصد دارد برای سکه‌های پیش‌فروش شده اوراق گواهی سکه طلا منتشر کند که با طراحی این بازار، قابلیت نقدشوندگی پیش از سررسید به اوراق پیش‌فروش، داده می‌شود.

حامد فلاح جوشقانی، کارشناس ارشد بازار سرمایه در خصوص طرح گواهی سکه به خبرنگار مهر می‌گوید: طرح اوراق گواهی سکه طلا در واقع شرایطی را برای افرادی که سکه های پیش فروش شده بانک مرکزی را خریداری کرده اند، فراهم می‌کند که آنها بتوانند در یک بازار ثانویه قبل از سررسید، سکه های خود را نقد و یا بعد از سررسید سکه های خود را تحویل بگیرند.

وی افزود: این طرح با هدف بازارسازی برای گواهی‌های پیش‌فروش سکه ارائه شده و این در حالی است که مردم سکه را با قیمتی کمتر از بازار نقدی خریداری کرده‌اند و اکنون می‌توانند با بازدهی مناسب به فروش برسانند.

فلاح جوشقانی استفاده بانک مرکزی از مکانیسم بازار را اتفاقی مثبت عنوان کرد و افزود: در کل طرح گواهی پیش فروش سکه برای تخلیه رفتارهای سوداگرانه مفید است و ریسک نقدشوندگی را با بازدهی خوبی برای معامله‌گران، کاهش می‌دهد.

وی اظهار داشت: در هر صورت، مکانیزم تمامی بورس‌ها از جمله بورس کالا برای تنظیم بازار مفید است و اینکه دولت برای تعادل بخشی به بازار سکه به سراغ بازار سرمایه آمده، می‌توان آن را به فال نیک گرفت.

 

سه شنبه 5/4/1397 - 12:2
اخبار

وزیر نیرو گفت:استفاده از واژه بحران برای موضوع آب صحیح نیست چراکه اگر روزی در شرایط بحرانی قرار بگیریم باید به دنبال واژه ای جدید بگردیم.
به گزارش خبرنگا مهر، رضا اردکانیان وزیر نیرو که در نشست خبری هفتگی سخنگوی دولت حضور یافته است، اظهار داشت: تا پایان اسفندماه سال گذشته بطور متوسط ١٠٠ میلیمتر بارش در کشور داشتیم اما در فصل بهار تا حد زیادی جبران شد که در حال حاضر ٢٦ درصد کم بارشی نسبت به سال گذشته را داریم.

وی در خصوص کم بارشی گفت: در استان هرمزگان ٧٠ درصد، کرمان ٥٨ درصد، سیستان و بلوچستان ٧٨ درصدو فارس ٥٦ درصد کاهش بارش داشتیم.

اردکانیان ادامه داد: استفاده از واژه بحران برای موضوع آب صحیح نیست چراکه اگر روزی در شرایط بحرانی قرار بگیریم باید به دنبال واژه ای جدید بگردیم. یک جامعه بدمصرف در آب و برق هستیم و اگر بگوییم بحران نباید سهم رفتار خودمان را در آن نادیده بگیریم.

وزیر نیرو با بیان اینکه اگر روزی موفق شویم ده درصد بهره وری در بخش کشاورزی را بهبود ببخشیم تا دهه ها مشکلی در بخش آب نخواهیم داشت، اظهار داشت: با تشکیل کمیته سازگاری با کم آبی در حال پیدا کردن راه حل واحدی هستیم.

وی افزود: اگر می گوییم الگوی کشت باید اصلاح شود، فقط وزارت جهاد کشاورزی مسئول آن نیست بلکه دستگاه های مختلف باید با آن همکاری کنند چراکه آب موضوعی میان بخش است.

اردکانیان با بیان اینکه یکی دیگر از مشکلات امسال کاهش تولید انرژی برق آبی است، تاکید کرد: سال گذشته ٩٣٠٠ مگاوات تولید برق آبی داشتیم اما امسال ٤٥٠٠ مگاوات کاهش تولید را خواهیم داشت که با در نظر گرفتن عواملی چون افزایش مصرف رقمی حدود ٥ هزار مگاوات کاهش تولید برق وجود خواهد داشت.

 

سه شنبه 5/4/1397 - 12:1
اخبار

رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی از زحمات تیم ملی فوتبال قدردانی کرد و گفت:در این چند روز گوشه‌ای از هنرمندی و تکنیک ناب ایرانی را به نمایش گذاشتید تا سرفصلی نو در تاریخ فوتبال کشور آغاز شود.
به گزارش خبرگزاری مهر، علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی در پیامی از بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران تمجید و قدردانی کرد.

متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم 

تلاش پرشور و بازیهای پرافتخار و جانانه قهرمانان تیم ملی فوتبال در رقابتهای جام جهانی که حمایت و دعای یک ملت را پشت سر خویش داشت مایه مباهات مردم و حیرت همه دنیا شد.

شما عزیزان متعهدانه در این بازیها حضور یافتید و به عهد خود با مردم در ارائه بازیهای زیبا وفا کردید. در این چند روز گوشه ای از هنرمندی و تکنیک ناب ایرانی را به نمایش گذاشتید تا  سرفصلی نو در تاریخ فوتبال کشور آغاز شود.

ضمن‌ اظهار مسرت و خداقوت به یکایک اعضای کادر فنی ، مربیان و بازیکنان قهرمان که دل یک ملت را شاد کردید امیدوارم همواره شاهد موفقیت جوانان رشید کشورمان در تمامی عرصه ها باشیم.

علی لاریجانی 
رییس مجلس شورای اسلامی

 

سه شنبه 5/4/1397 - 11:59
اخبار

روسای اتحادیه‌های صنفی تاکید کردند که بازار تهران امروز(سه‌شنبه) باز است و مطالبات اصناف، از راه‌های قانونی پیگیری می‌شود.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، رؤسای اتحادیه‌های صنفی در نشستی که شب گذشته در محل اتحادیه صنف آهن و فولاد استان تهران برگزار شد، ضمن اعلام انزجار از تلاش‌های دشمنان نظام برای تخریب وجهه بازار، اعلام کردند بازار همچنان به کار خود ادامه خواهد داد و مطالبات صنفی خود را از راه‌های قانونی پیگیری خواهد کرد.

در این جلسه، راهکارهای اعلام مشکلات و اعتراضات بازاریان در چارچوب قانون و فارغ از جناح بندی های سیاسی مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد شورای هماهنگی بازاریان و فعالان اقتصادی تهران متشکل از نمایندگانی از اتحادیه‌های صنفی، برای پیگیری مطالبات بازاریان تشکیل شود.

در این نشست تعدادی از رؤسای اتحادیه های اتاق اصناف تهران به بیان مشکلات متعدد بازاریان پرداخته و بر لزوم پیگیری جدی شورای هماهنگی بازاریان و فعالان اقتصادی تهران برای حل این مشکلات تأکید کردند.

 

سه شنبه 5/4/1397 - 11:58
اخبار

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با اظهار رضایت از عملکرد بازیکنانش در بازی با پرتغال، گفت: این مسابقه بهترین بازی ما در جام جهانی روسیه بود و می‌توانستیم صعود کنیم.
به گزارش خبرنگار اعزامی مهر از روسیه، تیم ملی فوتبال کشورمان در آخرین گام خود در روسیه در پی ارائه یک بازی زیبا و قابل قبول در مقابل تیم قدرتمند پرتغال با نتیجه یک - یک متوقف شد تا با ۴ امتیاز بعد از اسپانیا و پرتغال ۵ امتیازی در رده سوم جدول قرار گیرد.

کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی ایران پس از این بازی اظهار داشت: بهترین تلاشمان را کردیم. بازیکنان ایران آماده بودند و بهترین بازی خود را ارائه کردند.

وی افزود: بازی فشرده ای بود. بازی هایی با جنگ و درگیری در جام جهانی توقع می رود. به نظرم ما خوب بازی کردیم مقابل تیمی که کاندیدای قهرمانی در جام جهانی است.

سرمربی ایران درباره اینکه چرا ایران در دو بازی اول اینطور جنگنده و خوب نبود، گفت: باید با واقع بینی بازی کنیم. مقابل مراکش پیروز شدیم. اسپانیا تیم سختی است ولی بازی خوبی ارائه کردیم و شایسته باخت نبودیم. اگر ۵ امتیاز می گرفتیم صعود می کردیم. 

کارلوس کی روش در ادامه صحبت هایش پس از دیدار برابر پرتغال به دلایل اعتراض های زیادش به داور اشاره کرد و گفت: مسئله ای که من مطرح کردم کاملا روشن و واضح است. مسئولان فیفا هم می دانند نظر من در مورد سیستم داوری چه بوده است. زمانی که داور اعلام پنالتی کرد دمای بدن من به بالای ۵۰ درصد رسید. 

وی ادامه داد: دلیل رفتارهای تبعیض آمیز را نمی دانم. تلویزیون چندین بار صحنه ها را پخش می کند اما در صحنه پنالتی به ما اجازه ندادند صحنه را ببینیم اما به پرتغال این اجازه را دادند. واقعا نمی دانم چه خبر است. 

کی روش خاطرنشان کرد: بیشتر از این نمی خواهم در این مورد صحبت کنم چرا که تیم ملی کشورم بود. اما اتفاقاتی در حال رخ دادن است که ما از آن بی خبر هستیم. به این مسائل عادت کرده ام که می گویند یک ملت  علیه من هستند و من هم علیه ملتی هستم. در زمان حضورم در آفریقای جنوبی این اتفاقات را دیده ام. نمی خواهم بیشتر از این در موردشان صحبت کنم. 

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در مورد صحنه ای که رونالدو به بازیکن ایران ضربه زد گفت: وقتی بازیکنی با آرنج به صورت بازیکن دیگری بکوبد باید کارت قرمز بگیرد و اخراج شود. نمی دانم چرا داور اینگونه رفتار کرد. در مورد قضاوت داوران شکایت زیاد است اما تنها کشوری که از داوری شکایت نکرد ما بودیم. 

کی روش که همچنان به انتقاداتش از سیستم داوری جدید ادامه می دهد درادامه این نشست خبری گفت: ما قبلا یک سوال پرسیدیم و گفتیم که تکلیف ما را روشن کنید که بالاخره داور کیست. اما به جای اینکه جواب ما را بدهند گفتند نامه بنویسید و جواب شما را در جام جهانی بعدی خواهیم داد!

وی ادامه داد: می دانید ملت ایران چه قدر فداکاری کردند که به جام جهانی رسیدند؟ همه اشتباه می کنند اما سیستم داوری که میلیاردها دلار برایش هزینه شده را به ما نشان نمی دهند تا بدانیم در ویدئو چک چه گذشته است. دوست ندارم در رسانه های پرتغال برایم مشکل درست شود اما باید واقعیت ها را دید. 

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با تاکید بر اینکه حالش خوب نیست ادامه داد: برای این سیستم داوری میلیون ها دلار هزینه شده است اما خطای آرنج رونالدو که باید کارت قرمز می گرفت را کارت زرد نشان داد!

کارلوس کی روش از دیدار برابر پرتغال به عنوان بهترین بازی تیمش در این مسابقات یاد کرد و گفت: متوقف کردن پرتغال کار بزرگی بود. ما در این بازی فقط می خواستیم توپ به رونالدو نرسد. روی نقاط ضعف حریف کار کرده بودیم و دیدید که چقدر متحد بازی کردیم.

وی خاطرنشان کرد: در نیمه دوم پرتغال را از پا درآوردیم و این تیم ناامید بود. ما روی آنها فشار آوردیم تا اشتباهات بیشتری داشته باشند. 

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با تمجید از عملکرد بازیکنان تیمش گفت: بازیکنانم در این مسابقات بسیار شجاع بازی کردند و به آنها افتخار می کنم. ما هم به پیروزی رسیدیم و هم چیزهای زیادی یاد گرفتیم. اعتراف می کنم ایرانی ها خیلی شجاع هستند. با این حال هشت سال زحمت کشیدم تا روحیه مبارزه طلبی و جنگندگی را در بین بازیکنانم تقویت کنم.

کی روش ادامه داد: وقتی سرودهای ملی پخش می‌شد فهمیدم ۲۰ سال برای این دوتیم کار کردم. این لحظه باشکوهی برای من بود.حتی سانتوس هم به من تبریک گفت. بازیکنان پرتغال هم به من تبریک گفتند، برزیلی‌ها و اسپانیایی‌هایی‌که با آن ها کارکرده بودم به من تبریک گفتند.

سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران در مورد توافقش با فدراسیون ایران برای ادامه همکاری گفت: تایید می کنم که از ایران برای ادامه همکاری پیشنهاد دارم. آن ها برای ۶ ماه من را می خواهند. اما الان وقت مناسبی نیست درباره قراردادم حرف بزنم.

وی با تشکر از بازیکنانش و هواداران تیم ملی ایران گفت: هدف همیشگی من پیشرفت است. امیدوارم در جام جهانی بعدی بهتر باشیم. ما در جام جهانی برزیل بی دلیل مقابل آرژانتین شکست خوردیم. موضوع ویدئو چک ذهن من را درگیر کرده و احساس افسردگی و ناامیدی می کنم. 

کی روش در میکسدزون هم به خبرنگاران گفت: هدف ما این بود که بتوانیم به مرحله بعدی صعود کنیم. در همین راستا هم تلاش کردیم اما نشد. مسئولیت را می پذیرم و از هواداران و حامیان واقعی تیم ملی تشکر می کنم.

وی ادامه داد: هدف ما صعود بود اما نتوانستیم این کار را بکنیم. حالا باید در مورد ادامه همکاری با فوتبال ایران فکر کنم. شفاف هست که آینده من به موفقیتم در جام جهانی منوط شده بود. الان باید کمی آرام باشیم و ذهنمان خالی باشد و استراحت کنیم. من از هواداران فوتبال ایران عذرخواهی می کنم که نتوانستیم به دور بعد صعود کنیم. 

 

سه شنبه 5/4/1397 - 10:26
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته