• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 1680
تعداد نظرات : 271
زمان آخرین مطلب : 4627روز قبل
اخبار
 

Sony Ericsson Xperia active


سونی اریکسون امروز وهمزمان با نمایشگاه CommunicAsia 2011 در سنگاپور Xperia™ active، یک گوشی هوشمند که برای کاربرانی با سبک زندگی پرتحرک طراحی شده است را معرفی کرد.


به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) این تلفن با صفحه نمایشی 3 اینچی مبتنی بر آخرین پلت فرم آندروید برای تلفن های هوشمند (نان زنجفیلی (Gingerbread) 3/2) بوده و ویژگی هایی مانند نمایش واقعی با موتور پردازش تصویر براویا موبایل، دوربین 5 مگا پیکسلی با قابلیت فیلم برداری با وضوح بالا (HD) و یک پردازنده قدرتمند 1 گیگاهرتزی را در خود جای داده است. Xperia™ active ضد آب* و ضد گرد و غبار بوده و منحصراً ویژگی ردیابی انگشتان خیس را برای حصول اطمینان از کارکرد بی نقص تلفن در زمانی که صفحه نمایش یا انگشتان خیس باشند، بکار گرفته است.


این گوشی برای به وجود آوردن امکان آسان ردیابی سطح تناسب اندام مصرف کنندگان، با برنامه های کاربردی ورزشی از پیش بارگذاری شده عرضه می شود. کاربران می توانند مسیر ایده آل تمرین خود را با استفاده از مکان یاب(GPS) درونی، فشار سنج و قطب نما تنظیم کنند. ضربان قلب بطور آنی بر روی صفحه نمایش دیده می شود. (فعال شده توسط شرکت تکنولوژی شبکه ANT+) و همزمان برنامه کاربردی iMapMyFitness می تواند عملکرد روزانه را پایش نماید. علاوه بر این Facebook inside Xperia™ به مصرف کنندگان این امکان را می دهد تا پیشرفت و تجربیات خود را با دوستانشان به اشتراک بگذارند.


فردریک مانسون، مدیر بازاریابی جهانی محصولات سونی اریکسون، گفت: " Xperia™ active نهایت یک تلفن همراه هوشمند برای یک زندگی پرتحرک است. این گوشی نه تنها به تمامی ویژگی ها و برنامه های کاربردی مورد نیاز برای یک زندگی بی دغدغه در حال حرکت، تجهیز شده است بلکه با مجموعه ای از لوازم جانبی عرضه می شود که آنرا برای مصرف کنندگان مفرح ساخته و امکان به همراه بردن آنرا به سادگی برای هر برنامه روزانه ای فراهم می سازد."


لوازم جانبی موجود در بسته بندی گوشی برای ایجاد تجربه ای فراتر برای مصرف کنندگان:
یک روکش اضافی از جنس نرم برای پشت گوشی
گیره قابل جداسازی برای هندزفری پرتابل اکتیو
بند مچی برای نزدیک نگه داشتن گوشی در تمامی اوقات
قاب محافظ بر روی بازو برای استفاده هنگام تمرین یا کار
2 گیگابایت کارت حافظه تمامی لحظات ویژه شما را ذخیره می کند
* ویژگی ضد آب- گوشی می تواند به مدت 30 دقیقه در عمق یک متری زیر آب نگه داشته شود.


سونی اریکسون Xperia™ active در بازارهای منتخب جهانی از سه ماهه سوم 2011 در دسترس است.

 

 

جمعه 14/5/1390 - 1:8
اخبار

گوشی های موبایلی که امروزه در دست ماست بزرگتر از گوشی های ۳ ۴ سال قبل هستند . دلیل این امر افزودن ویژگی ” هوشمند ” به موبایل ها بود . در واقع سیر تکامل فیزیکی گوشی های موبایل به این شکل بود که گوشی ها بزرگ و پهن بودن ، کم کم لاغر و ظریف تر شدند و مجددا به دلیل وجود صفحه نمایش های بزرگ و پردازنده های ویژه برای نمایش و همچنین پردازش بازیها و ویدئوهای گرافیک بالا ، بزرگ و بزرگ تر شدند . البته روز به روز لاغر تر اما کشیده تر می شوند .

اما فیزیک قطعات الکترونیکی چه داخل موبایل ها و چه تمام دستگاه های الکترونیکی ، همیشه روند نزولی داشته یعنی همواره سعی بر کوچک کردن قطعات بوده . یکی از این قطعات که جزء لاینفک موبایل و تمامی گجت های برقی است باتری ها هستند . این قطعات هم از این قاعده مستثنی نبودند .

کوچکترین باتری دنیا ساخته دست محققان دانشگاه رایس آمریکا که چیزی حدود ۶۰۰۰۰ بار کوچکتر از باتری های قلمی معمولی شده اند را در تصویر می بینید . به گفته محققان این نانو باتری ۶ بار باریکتر از موی انسان است و برای راه اندازی تمام گجت های الکترونیکی میکروسکوپی طراحی شده است .

قرار است از این باتری برای تامین توان تجهیزات پزشکی ، سنسورهای شیمیایی و بیولوژیکی استفاده شود . البته این باتری فعلا به عنوان یک نمونه اولیه می باشد و دارای نواقصی است که دانشمندان در حال رفع آنها هستند . برای مثال عملکرد این باتری فقط بعد از ۲۰ بار شارژ مجدد دچار اختلال می شود .

 

کوچکترین باتری دنیا

 

جمعه 14/5/1390 - 0:53
اخبار

برای کشوری که تشنه خشکی است ، کشوری که وابستگی شدیدی به انرژی هسته ای دارد و کشوری که به دلیل کمبود فضا درب منازل را کشویی می سازند ، باز هم راه برای تولید انرژی و استفاده بهینه از محیط پیرامون وجود دارد .

کشور ژاپن تصمیم گرفته است تا سال ۲۰۳۰ و طی یک قانون اجباری ، تمام ساختمانهای خود را با پنل های خورشیدی نصب شده بسازد . این نشان می دهد سرزمین خورشید تابان به جای تکیه بر انرژی هسته ای قصد تمرکز بر روی تکنولوژی جهت تولید انرژی های پاک می باشد . کشوری که به دلیل تکیه بر انرژی هسته ای و داشتن نیروگاه های متعدد در زلزله اخیر دچار مشکلات حادی شد .

کاندید بعدی برای جایگزینی انرژی پاک خورشید به جای انرزی هسته ای کشور فرانسه است . جایی که بیش از ۷۰ درصد آن با انرژی هسته ای بر پاست .

جمعه 14/5/1390 - 0:51
اخبار

مردی که در کشور سوئد و در آشپزخانه خود ، اتم ها را دستکاری می کرد تا به راکتور هسته ای دست پیدا کند دستگیر شد .

این مرد تک تک جزییات کار خود را در وبلاگ شخصی اش درج می کرد و در آپارتمان خود عناصر هسته ای مثل رادیوم ، امریکیم و اورانیوم را نگه داری می کرد . اما زمانی که به یک مرجع معتبر در زمینه انرژی هسته ای پیغام داد که آیا کار من قانونی است یا نه دستگیر شد . سوال این مرد که ریچارد هندل نام دارد این بود که ” آیا قانونی است که من اتم ها را در خانه تجزیه کنم ؟ ” که بعد از این سوال دستگیر و احتمالا دو سال زندان در انتظار اوست . شاید این کار امکان پذیر باشد اما در قوانین کشور سوئد این کار منع شده است .

جزییات کار را می توانید در وبلاگ ریچارد ببینید . او موفق به شکافت هسته ای هم شده بود . از جزییات دستگیری خود نیز در وبلاگش نوشته که : ماموران از او خواسته اند حین اینکه دستهای خود را روی سر خود می گذارد از آپارتمان بیرون بیاید . سپس او را تفتیش بدنی کرده اند و مرجع قضایی با تدابیر شدید امنیتی وارد منزل او شده اند .

هدف این مرد برای من جالب است که بدانم او می خواست به چی و کجا برسد ؟ آیا تقصیر تکنولوژی است ؟ یا ریچارد بیش از اندازه فعال بوده ؟

جمعه 14/5/1390 - 0:48
اخبار

این تصویر آسمان و صخره های سنگی زیبا نیست. بلکه عکسی است که توسط یک میکروسکوپ الکترونی از ترک های روی یک فلز هنگام خم شدن گرفته شده است.‏

این تصویر برنده مسابقه FEI در بهترین تصویر میکروسکپی سال ۲۰۱۱ شده است.‏

5679999618_8ca21ea26d.jpg

این یکی رتبه دوم مسابقه را از آن خود کرده از آلوئول های درون ریه انسان تهیه شده و گلبول های قرمز را در حال تبادل اکسیژن در عروق خونی نشان می دهد.‏

5886650891_d0eb4fdd32.jpg

تصویر یک «مایت» که برنده رتبه سوم شده است. «مایت»‌ موجودی میکروسکپی است که به وفور در خانه ها و به خصوص در فرش و گرد و خاک پیدا می شود. این موجودات کوچک یکی از عوامل اصلی به وجود آورنده انواع آلرژی ها، اگزما و آسم به حساب می آیند.‏

پنج شنبه 13/5/1390 - 23:44
داستان و حکایت

ادیسون در سنین پیری پس از کشف لامپ، یکی از ثروتمندان آمریکا به شمار میرفت و درآمد سرشارش را تمام و کمال در آزمایشگاه مجهزش که ساختمان بزرگی بود هزینه می کرد… این آزمایشگاه، بزرگترین عشق پیرمرد بود. هر روز اختراعی جدید در آن شکل می گرفت تا آماده بهینه سازی و ورود به بازار شود.
در همین روزها بود که نیمه های شب از اداره آتش نشانی به پسر ادیسون اطلاع دادند، آزمایشگاه پدرش در آتش می سوزد و حقیقتا کاری از دست کسی بر نمی آید و تمام تلاش ماموان فقط برای جلوگیری از گسترش آتش به سایر ساختمانها است! آنها تقاضا داشتند که موضوع به نحو قابل قبولی به اطلاع پیرمرد رسانده شود…
پسر با خود اندیشید که احتمالا پیرمرد با شنیدن این خبر سکته می کند و لذا از بیدار کردن او منصرف شد و خودش را به محل حادثه رساند و با کمال تعجب دید که پیرمرد در مقابل ساختمان آزمایشگاه روی یک صندلی نشسته است و سوختن حاصل تمام عمرش را نظاره می کند!!!
پسر تصمیم گرفت جلو نرود و پدر را آزار ندهد. او می اندیشید که پدر در بدترین شرایط عمرش بسر می برد.
ناگهان پدر سرش را برگرداند و پسر را دید و با صدای بلند و سر شار از شادی گفت: پسر تو اینجایی؟ می بینی چقدر زیباست؟!! رنگ آمیزی شعله ها را می بینی؟!! حیرت آور است!!! من فکر می کنم که آن شعله های بنفش به علت سوختن گوگرد در کنار فسفر به وجود آمده است! وای! خدای من، خیلی زیباست! کاش مادرت هم اینجا بود و این منظره زیبا را می دید. کمتر کسی در طول عمرش امکان دیدن چنین منظره زیبایی را خواهد داشت! نظر تو چیست پسرم؟!! پسر حیران و گیج جواب داد: پدر تمام زندگیت در آتش می سوزد و تو از زیبایی رنگ شعله ها صحبت می کنی؟!!!!!! چطور میتوانی؟! من تمام بدنم می لرزد و تو خونسرد نشسته ای؟!
پدر گفت:
پسرم از دست من و تو که کاری بر نمی آید. مامورین هم که تمام تلاششان را می کنند. در این لحظه بهترین کار لذت بردن از منظره ایست که دیگر تکرار نخواهد شد…! در مورد آزمایشگاه و باز سازی یا نو سازی آن فردا فکر می کنیم! الآن موقع این کار نیست! به شعله های زیبا نگاه کن که دیگر چنین امکانی را نخواهی داشت!!
توماس آلوا ادیسون سال بعد مجددا در آزمایشگاه جدیدش مشغول کار بود و همان سال یکی از بزرگترین اختراع بشریت یعنی ضبط صدا را تقدیم جهانیان نمود. آری او گرامافون را درست یک سال پس از آن واقعه اختراع کرد.

پنج شنبه 13/5/1390 - 3:55
اخبار
به گزارش شیعه آنلاین، "وسام عزاقیر" شهروند لبنانی که چند سالی است در قطب شمال زندگی می کند، با 21 ساعت روزه گرفتن، طولانی ترین روزه جهان را می گیرد.

او دقیقا در منطقه ای به نام "گرین لند" که دور دست ترین نقطه در قطب شمال است، زندگی می کند. این منطقه یکی از کم جمعیت ترین مناطق جهان است. شبکه خبری العربیه گزارشی در مورد "وسام عزاقیر" تهیه و روز گذشته منتشر کرد.

در این گزارش او را "کریستفر کلومب اعراب" نامیده اند زیرا گفته می شود او اولین و تنها شهروند عربی است که به این نقطه از قطب شمال رسیده است. او همچنین تنها مسلمانی است که در آن منطقه زندگی می کند.

"وسام عزاقیر" روز گذشته ساعت 2 نیمه شب سحری خورد و 11 شب افطار کرد.

این شهروند لبنانی در منطقه "گرین لند" یک رستوران راه اندازی کرده و فلافل و شاورما می فروشد و از شغل و فروش خود به شدت راضی است زیرا می گوید: مردم این منطقه استقبال زیادی از غذاهای من می کنند زیرا تنها رستورانی هستم که این نوع غذاها را می فروشم. روزانه بیش از 200 مشتری دارم.

نکته قابل توجه در این منطقه آن است که فاصله زمانی بین نماز عشاء و نماز صبح تنها نیم ساعت است. این منطقه در طول سال حدود هشت ماه زمستان دارد و درجه حرارت همواره 20 درجه زیر صفر است.
پنج شنبه 13/5/1390 - 3:33
اخبار

مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران گفت: مخابرات برای واگذاری ۲٫۵ میلیون پورت پرسرعت اینترنت – ADSL – در کشور تا پایان امسال برنامه هایی دارد.

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از وایمکس نیوز،  داوود زارعیان در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به برنامه های شرکت مخابرات ایران برای توسعه خطوط اینترنت پرسرعت در کشور گفت: در سال جاری به ۱۰ درصد مشترکان تلفن ثابت خط ADSL واگذار می کنیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون شرکت مخابرات ایران حدود ۲۵ میلیون خط تلفن ثابت در کشور دایر کرده است، ادامه داد: برای ۱۰ درصد این خطوط تا پایان سال جاری اینترنت پرسرعت ADSL واگذار خواهیم کرد.

مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه این حداقل برنامه ای است که مخابرات برای واگذاری خطوط اینترنت پرسرعت در برنامه دارد، گفت: تعداد مشترکان ADSL شرکت مخابرات ایران در حال حاضر ۲۹۷ هزار مشترک است و مخابرات ۹۱۷ هزار خط ADSL نیز در کشور نصب کرده است.

این درحالی است که بخش خصوصی ارایه دهنده خدمات اینترنت پرسرعت ADSL در کشور تاکنون موفق به نصب ۱٫۵ میلیون پورت پرسرعت اینترنت در کشور شده اند.

پنج شنبه 13/5/1390 - 3:4
کامپیوتر و اینترنت

فایرفاکس که سالهاست رتبه دوم را در میان مرورگرهای اینترنتی برای خود حفظ کرده به تازگی خطر قدرت گرفتن مرورگر کروم را به طور جدی احساس می کند.

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از فارس، مرورگر کروم برای اولین بار موفق شد رتبه دوم را در میان مرورگرهای اینترنتی محبوب در انگلیس به خود اختصاص دهد و فایرفاکس را پشت سر بگذارد، امری که نشان می دهد بنیاد موزیلا طراح فایرفاکس روزهای دشواری را پیش رو دارد.

گوگل برای افزایش محبوبیت و کاربری کروم پیکار تبلیغاتی گسترده ای را در این کشور و چند کشور دیگر اروپایی به راه انداخته و با صرف هزینه گسترده پول در تلاش است تا نظر مساعد کاربران اینترنت را به خود جلب کند.

بر اساس آمار Statcounter هم اکنون کروم مرورگر اول ۲۲ درصد از کاربران اینترنت در انگلیس است و رتبه دوم را دارد. البته مرورگر IE مایکروسافت با سهم ۴۵ درصدی کماکان در رتبه اول است.

اما با روزهای اوج خود فاصله بسیار دارد. فایرفاکس با اختلاف اندکی نسبت به کروم رد رتبه سوم است و مرورگر سفری اپل با ۹ درصد رتبه چهارم بازار را آن خود کرده است.

کارشناسان می گویند در صورت تداوم این روند هیچ بعید نیست که جایگاه مستحکم فایرفاکس به عنوان دومین مرورگر محبوب وب در سال های آینده در دیگر نقاط جهان هم به خطر بیفتد.

پنج شنبه 13/5/1390 - 3:1
کامپیوتر و اینترنت

شاید توییتر هم‌اکنون پس از فیس‌بوک دومین شبکه اجتماعی بزرگ جهان محسوب ‌شود به طوریکه دارای بیش از ۱۷۵ میلیون کاربر در سراسر جهان است.

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برام وبه نقل از ایسنا، توییتر به کاربران خود اجازه می‌دهد تا متن‌های ۱۴۰ کاراکتری به دوستان خود ارسال کنند، درحال حاضر به همراه فیس بوک و زینگا از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی است.

اکنون بسیاری از وب سایت‌های دنیا به توییتر متصل‌اند و محتوای خود را در آن به اشتراک می‌گذارند و این نکته مورد توجه است که توییتر به کاربران امکان می‌دهد که هرکه باشند با ورود به شبکه اینترنت، اثری از این شبکه میکروبلاگینگ مشاهده خواهند کرد.

توییتر نزدیک به پنج سال است که فعالیت می‌کند و این سومین طراحی مجدد وب توییتر محسوب می‌شود.

پخش شایعات در توییتر

چندی پیش هکرها موفق شدند با در دست گرفتن صفحه توییتر خبرگزاری فاکس‌نیوز، خبری مبنی بر ترور باراک اوباما و کشته شدن وی منتشر کنند.

اما فاکس‌نیوز با صدور بیانیه‌ای به دلیل روی دادن این اتفاق عذرخواهی و اعلام کرد تحقیقات در این خصوص آغاز شده است و پس از آن گروه هکر ی به نام اسکریپتکیدیز مسوولیت ارسال این توییت‌ها را برعهده گرفت.

توییتر و خبرنگاران

توییتر، صفحه‌ی راهنمایی برای خبرنگاران طراحی کرده است تا خبرنگاران حرفه‌یی را که برای کسب اخبار از شاهدان عینی و کاربران توییتر سراغ این شبکه‌ی اجتماعی می‌آیند، راهنمایی کند.

این صفحه جدید ، “توییتر برای سرویس‌های خبری” نام دارد و راهنمای لازم برای انتشار، جست‌وجو، توییت حرفه‌یی، جست‌وجوی منابع دست اول و دنبال کردن آن‌ها در این شبکه اجتماعی و فرهنگ واژگان لازم برای یک کاربر حرفه‌یی در «توییتر» را شامل می‌شود.

این صفحه‌ راهنما، برای خبرنگاران در چهار بخش کلی گزارش، مشارکت در بحث‌ها، انتشار و موارد دیگر، توضیح‌ها و راهنمایی‌ها را دسته‌بندی کرده است.

در بخش چگونگی گزارش و اطلاع‌رسانی حرفه‌یی در توییتر، تفاوت‌های جست‌وجوی حرفه‌یی و پیشرفته آموزش داده شده است که در همین بخش، توصیه‌هایی برای جست‌وجوی بهتر در آرشیو توییت‌ها نیز ارائه شده است.

در حال حاضر گوگل نیز در تلاش است با راه‌اندازی شبکه اجتماعی فوق پیشرفته و جدید خود به نام + Google، فیس‌بوک، بزرگترین شبکه اجتماعی و توییتر، دومین شبکه اجتماعی بزرگ جهان را به چالش بکشد.

توییتر و تبلیغات آنلاین

توییتر هم‌چنین شرکت تبلیغات آنلاین AdGrok برای افزایش فعالیت‌های تبلیغاتی خود خریداری کرد.

سرویس اشتراک‌گذاری عکس

شبکه اجتماعی توییتر همچنین اعلام کرد که در راستای توسعه نرم‌افزاری خود یک سرویس داخلی برای به اشتراک ‌گذاشتن عکس راه‌اندازی می‌کند.

پیش از آن کاربران توییتر عکس‌های خود را از طریق برنامه‌های توییت پیک و Yfrog، به اشترک می‌گذاردند اما با این سرویس این امکان فراهم می‌شود تا خود عکس‌هایشان را به اشتراک بگذارند.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات ایسنا، توییتک یک برنامه برای شبکه‌های اجتماعی مختلف از جمله توییتر است که به کاربران آن‌ها اجازه می‌دهد تا برای یکدیگر پیغام بفرستند و پروفایل‌های یکدیگر را بازدید کنند.

ادغام پروفایل‌ها در یک صفحه

آمارها نشان می‌دهند که نزدیک به ۲۰ میلیون تن از کاربران توییتر برنامه توییتک را دانلود کردند و آن را به دومین راه استفاده از این سرویس تبدیل کرده‌اند.

این برنامه هم‌چنین به کاربران توییتر اجازه می‌دهد تا پروفایل‌های خود در سایر شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک را در یک صفحه بگنجانند.

مقامات توییتر اظهار کردند که در سه ماهه اول سال ۲۰۱۱ تعداد توییت‌هایی که کاربران برای یکدیگر ارسال کردند، ۴۱ درصد افزایش یافته است. جالب است بدانید که هم‌اکنون کاربران توییتر در روز ۱۴۰ میلیون توییت به یکدیگر ارسال می‌کنند.

زمانی که طالبان در افغانستان روی کار آمدند، مخالفت خود را با بیش‌تر مظاهر فن‌آوری‌های نوین مانند تلویزیون اعلام کردند اما به نظر می‌رسد این گروه رویکرد خود را در قبال فن‌آوری تغییر داده و یک صفحه توییتر برای خود باز کرد که دوستدارانی هم پیدا کرده و اکثر پیغام‌هاییکه در این صفحه منتشر می‌شود، به زبان پشتو هستند.

توییتر خرید توییت دک (TweetDeck) که معروف‌ترین نرم‌افزار شخص ثالث برای استفاده در شبکه‌ها اجتماعی است، به قیمت ۵۰ میلیون دلار را خواهان شد.

نرم‌افزار شخص ثالث توییت دک به کاربران شبکه‌های اجتماعی فیس بوک، یاهو و توییتر کمک می‌کند تا به سرعت از Contactهای خود در این شبکه‌ها آگاه شوند.

برنامه توییت دک از سوی کاربران متخصص به دلیل توانمندی‌ها و امکاناتش مورد تحسین قرار گرفته است.

مبارزه با هرزنامه

گزارش‌های جدید حاکی است که توییتر از یک تیم ۳۰ نفره برای مبارزه با هرز‌نامه‌ها استفاده می‌کند که به‌طور شبانه‌روزی فعالیت دارد؛ این شبکه ابتدا مبارزه‌ی خود با هرزنامه‌ها را توسط یک تیم یک نفره آغاز کرده بود.

مدیر این تیم هرزنامه یک زن است و گفته است در ابتدا ارسال‌کنندگان هرزنامه پیشرفته نبودند و مقابله با آن‌ها آسان‌تر بود، اما هم‌اکنون حملات آن‌ها پیچیده‌تر شده و هر روز از روش‌های جدید‌تری استفاده می‌کنند.

توییتر اعلام کرده به زودی طراحی جدید این شبکه اجتماعی به پایان می‌رسد اما در عین حال بسیاری از کاربران توییتر نیز اعلام کرده‌اند قادر به استفاده از این شبکه اجتماعی نیستند.

واکنش توییتر در زلزله ژاپن

با وقوع زلزله در ژاپن، غول‌های اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی از جمله گوگل، توییتر و فیس بوک تلاش‌های خود را برای کمک به زلزله‌زدگان ژاپن افزایش دادند.

نفوذ توییتر نسبت به فیس بوک

گزارش‌های جدید حاکی است که ۴۰ درصد از جوانان آمریکایی از فیس بوک استفاده می‌کنند، این در حالی است که این میزان برای شبکه اجتماعی توییتر هفت درصد است.

همچنین در این گزارش آمده است ۲۵۰ میلیون تن از کاربران فیس بوک روزانه به وب سایت این شبکه اجتماعی مراجعه می‌کنند و هم اکنون فیس بوک دارای ۵۰۰ میلیون کاربر است؛ در همین حال توییتر شاهد فعال بودن ۲۱ درصد کاربران خود به طور روزانه است.

نزدیک به ۵/۲۲ درصد از کاربران توییتر ۹۰ درصد از تمامی بازدیدها را به خود اختصاص می‌دهند، البته میزان نفوذ توییتر در میان کاربران اینترنتی آمریکا روز به روز افزایش می‌یابد.

میزان نفوذ توییتر در سال ۲۰۱۰ نزدیک به هفت درصد بود و انتظار می‌رود این میزان در سال جاری میلادی به ۱۱ درصد افزایش یابد؛ ۱۶٫۵ درصد از کاربران اینترنت در آمریکا از سایر شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند.

اما گزارش‌های غیررسمی حاکی است که گوگل و فیس بوک در حال مذاکره با مقامات توییتر برای خرید این میکرو بلاگ هستند.

گوگل و فیس بوک نیز پیش از این برای رقابت با توییتر سرویس‌هایی مشابه با این میکروبلاگ راه‌اندازی کرده بودند. اخیرا چندین شرکت خواهان خرید توییتر بودند اما این سرویس اجتماعی به این پیشنهادها پاسخ منفی داد و مدیر اجرایی توییتر نیز اعلام کرد که این سرویس یک سرویس مستقل باقی می‌ماند.

پنج شنبه 13/5/1390 - 2:59
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته