• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 1680
تعداد نظرات : 271
زمان آخرین مطلب : 4627روز قبل
اخبار
به گزارش ایسنا، طبق گزارش منتشر شده توسط شركت بازرسی كیفیت و استاندارد ایران،

دیگر محصول پژو در ایران كه قیمت آن در مرز 20 میلیون تومان قرار دارد پژو 207 است كه 729 امتیاز از واحد هزار امتیاز را به دست آورده و در رتبه دوم جدول رضایت مندی خودروهای زیر 20 میلیون تومان قرار دارد.

در میان تندرها محصول پارس خودرو توانسته است رقیب ایران خودرویی اش را جا بگذارد و رتبه سوم جدول خودروهای 10 تا 20 میلیونی را در اختیار گیرد. البته تندر90 ایران خودرو آن قدرها عقب نیافتاده و با 714 امتیاز كه تنها 3 امتیاز از تندر90 پارس خودرو كم تر است، در جایگاه چهارم قرار دارد.

پژو 206 ایران خودرو هم با كسب 706 امتیاز در جایگاه پنجم قرار گرفته است تا چهار خودرو از پنج خودرو صدرنشین محصول شركت ایران خودرو باشند.

به گزارش ایسنا، رتبه ششم جدول رضایت از خدمات پس از فروش با 696 امتیاز به ام.وی.ام530 رسیده است. سمند سورن هم با 688 امتیاز در جایگاه هفتم است.

رتبه هشتم جدول رضایت از خدمات پس از فرش در شش ماهه دوم سال گذشته اما بالاخره به یكی از محصولات سایپا رسیده است. ریو با كسب 685 امتیاز بالاتر از سمند ال.ایكس ایران خودرو كه 662 امتیاز كسب كرده قرار دارد.

چری محصول سناباد خودرو توس و لیفان محصول كرمان موتور نیز به ترتیب با 652 و 646 امتیاز در رتبه های 10 و 11 جدول خودروهای 10 تا 20 میلیون تومانی قرار دارند.

پژو پارس ایران خودرو با 635 امتیاز جایگاه 12 را در اختیار دارد و سمند معمولی با 634 امتیاز بعد از آن قرار گرفته است.

سه رتبه پایانی این جدول در اختیار پژو 405 ، لوبو و تیبا است كه به ترتیب محصول شركت های ایران خودرو،بم خودرو و سایپا هستند.
جمعه 14/5/1390 - 2:21
اخبار
 

Nokia 500


نوکیا گوشی هوشمند جدید نوکیا 500 را معرفی کرد.


پردازنده یک گیگاهرتز، قاب‌های پشت قابل تعویض به علاوه سیستم‌عامل سیمبین Anna امکاناتی هستند که نوکیا 500 به آنها می‌بالد. این گوشی از قابلیت شخصی‌سازی خیلی خوبی برخوردار است و با قیمتی مناسب عرضه خواهد شد.


اگر کاربران به دنبال یک گوشی ارزان‌قیمت و هوشمند با امکانات کامل هستند، نوکیا 500 تمام احتیاجات آنها و حتی بیشتر از آن را برآورده می‌کند. همان‌طور که در تصویر دیده می‌شود، این گوشی لمسی است. نوکیا 500 صفحه‌نمایش 3.2 اینچ لمسی خازنی با وضوح 360×640 پیکسل دارد. در پشت گوشی یک دوربین 5 مگاپیکسل که قابلیت ضبط ویدئو دارد نیز به چشم می‌خورد که برای استفاده روزانه ایده‌آل است.


نوکیا 500 با جدیدترین سیستم‌عامل سیمبین Anna می‌آید که رابط کاربری جدید، مرورگر بهتر و قابلیت صفحه‌های جداگانه در پیام رسانی دارد. همان‌طور که بسیاری از کاربران انتظار دارند جدیدترین نسخه از نقشه‌های نوکیا با راهنمایی مسیریابی رایگان برای رانندگان و عابران پیاده در نوکیا 500 نصب شده است. پخش‌کننده موسیقی در این گوشی با دریافت‌کننده رادیو FM و رادیو اینترنت دسترسی به هر موسیقی و خبری که نیاز داشته باشید نه تنها در کشور بلکه در سراسر دنیا را امکان‌پذیر می‌کند. ارتباط با شبکه‌های اجتماعی نیز از طریق برنامه‌های از پیش نصب شده فراهم می‌شود و کاربران می‌توانند جدیدترین آپدیت دوستان را در صفحه‌نمایش خود ببینند.


از نظر سخت‌افزاری، نوکیا 500 به پردازنده 1 گیگاهرتز مجهز است و زمانی که کاربر در حال اجرای چندین برنامه به طور هم‌زمان است یا کارهای بیشتری می‌خواهد انجام دهد، این پردازنده نهایت قدرت و جذابیت خود را به رخ می‌کشد. حافظه داخلی 2 گیگابایت و امکان ارتقا تا 32 گیگابایت از طریق کارت حافظه microSD نیز وجود دارد. نوکیا 500 نیز مانند بیشتر گوشی‌های هوشمند جدید پوشش 5 بانده از شبکه را دارد تا کسانی که به نقاط مختلف جهان سفر می‌کنند، هرگز دور از دسترس نباشند؛ از 3G گرفته تا HSUPA (که سرعت آن حداکثر به 5.8 مگابایت در ثانیه هم می‌رسد). بلوتوث نسخه 2.1 و Wi-Fi b/g نیز همان‌طور که انتظار می‌رفت در نوکیا 500 وجود دارد. ابعاد گوشی 111.3 x 53.8 x 14.1 میلی‌متر است و 93 گرم وزن دارد؛ یعنی سبک‌تر از هر گوشی سیمبین 3 که تا به امروز عرضه شده است.


و اما در مورد باتری، با وجود پردازنده سریع‌تر، هنوز باتری کارایی زیادی دارد. این باتری 5 تا 7 ساعت مکالمه مداوم، بیش از 450 ساعت استندبای و 35 ساعت پخش موسیقی را برای نوکیا 500 به ارمغان می‌آورد.


نوکیا 500 دررنگ‌های سفید و مشکی در دسترس خواهد بود؛ البته در ابتدا رنگ مشکی و سپس مدل سفید رنگ آن در پایان امسال وارد بازار می‌شوند. 3 قاب پشت نیز در رنگ‌های متنوع در جعبه موجود است. رنگ‌های دیگر برای قاب پشت نیز به زودی عرضه می‌شوند؛ این رنگ‌ها شامل بنفش، لاجوردی، صورتی، قرمز، نارنجی و نقره‌ای تیره است. نوکیا با مشاهده طرفداران نوکیا N8 و N9 صورتی متقاعد شده است که رنگ‌های متنوع طرفداران زیادی را جذب خود خواهد کرد.


Nokia 500


نوکیا 500 با قیمت 150 یورو قبل از کسر مالیات منطقه‌ای و سوبسیدهای اپراتور، از سه ماهه سوم امسال در دسترس خواهد بود.

جمعه 14/5/1390 - 1:48
کامپیوتر و اینترنت
 

Nokia Oro


در مراسم road show نوکیا Oro در حضور برخی از مدیران کسب و کار و بازیگران سینما و تلویزیون ورود این گوشی با ضمانت‌نامه رسمی نوکیا به بازار ایران اعلام شد.


نوکیا Oro از طلای 18 عیار ضدخش ساخته شده و چرم آن نیز از مرغوب‌ترین چرم‌ها تهیه شده است. یک کریستال یاقوت کبود نیز به عنوان کلید خانه (home) در نظر گرفته شده است که 8 برابر قوی‌تر از شیشه است.


فروهر فروتن، مدیر کل نوکیا در ایران پس از خوشامدگویی به مهمانان گفت: پس از حضور موفق گوشی طلایی و لوکس نوکیا 8800 ، نوکیا Oro اولین گوشی هوشمند لوکس نوکیا است و سپس همراه با وحید کاظمی مدیر مارکتینگ نوکیا مشخصات اصلی این گوشی را بیان کردند:


ساختار داخلی نوکیا Oro مانند جدیدترین گوشی‌های هوشمند نوکیا است. این گوشی سیمبین، با جدیدترین آپدیت آن یعنی Anna اجرا می‌شود. ارتباط رادیویی 5 بانده تا HSDPA 3G و Wi-Fi از بارزترین امکانات ارتباطی نوکیا Oro است. صفحه‌نمایش 3.5 اینچ AMOLED، دوربین 8 مگاپیکسل با ضبط ویدئویی 720 پیکسل نیز از دیگر ویژگی‌هایش به شمار می‌رود. از نظر امکانات اجرایی با دیگر گوشی‌های هوشمند اخیر نوکیا تفاوت چندانی ندارد، اما در میان گوشی‌های اعلا در نوع خود نادر است. معمولا شما هنگام خرید یک تلفن همراه، بین ظاهر شیک و جدیدترین امکانات باید یکی را انتخاب کنید؛ اما نوکیا Oro هر دو را با هم دارد.


در هر حال، کاملا واضح است که هر کس نوکیا Oro را انتخاب می‌کند، به این فکر نمی‌کند که در مقایسه با قیمتش باید امکانات بیشتری داشته باشد. این کاربران به کیفیت ساخت و مواد مرغوب آن بیشتر اهمیت می‌دهند. قطعا نوکیا Oro یک تلفن همراه برای کسانی است که نمی‌خواهند تلفن همراهشان مثل بقیه مردم باشد.


گوشی هوشمند نوکیا Oro به تعداد محدود همراه با هدست بلوتوث نوکیا J تولید می‌شود. کسانی که تا 31 شهریور 1390 این محصول شیک و گرانبها را با ضمانت‌نامه رسمی نوکیا خریداری می‌کنند، می‌توانند در قرعه‌کشی شرکت کرده و یکی از 3 نفر برنده ساعت کارتیر (Cartier) باشند. کاربران می‌توانند پس از اطمینان از صحت گارانتی با ارسال شماره سریال گوشی به شماره 200023013، این شماره را به 200066542 نیز ارسال کنند.

جمعه 14/5/1390 - 1:25
اخبار
 نمایندگان مجلس شورای اسلامی، گمرک را موظف به بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در اجرای وظایف خود کردند.

به گزارش مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه بررسی جزئیات لایحه 163 ماده‌ای امور گمرکی ماده 9 و تبصره آن را که در ارتباط با فناوری اطلاعات و ارتباطات است، تصویب کردند.
در متن این ماده که با 157 رای موافق و یک رای مخالف از مجموع 220 نماینده حاضر در صحن تصویب شد،‌ گمرک موظف شده که امکانات بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات را با رعایت قوانین تجارت الکترونیک و مدیریت خدمات کشوری در اجرای وظایف خود فراهم آورد.

به موجب تبصره این ماده، وزارت اموراقتصادی و دارایی موظف است ظرف 6 ماه از تاریخ تصویب این قانون آیین نامه گمرک الکترونیکی را با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تهیه و به تصویب هیئت وزیران برساند.

 

جمعه 14/5/1390 - 1:23
اخبار
 وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات گفت: كسانی كه به دریافت امضای دیجیتال تمایل دارند، می توانند به نزدیك‌ترین دفاتر اسناد رسمی مراجعه كرده و امضای دیجیتال دریافت كند.

رضا تقی‌پور - وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات - در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب اظها كرد: بحث امضای دیجیتال تقریبا به صورت نسبی حل شده است و امروزه هر كسی می‌تواند به نزدیك‌ترین دفاتر اسناد رسمی مراجعه كرده و امضای دیجیتالی دریافت كند.


وی افزود: در زمینه تجارت الكترونیكی و خرید و فروش الكترونیكی نیز كارهایی انجام شده و در حال انجام است، همچنین در زمینه پول الكترونیكی كارهای خوبی توسط اپراتورها در حال انجام است.


وزیر ارتباطات در ادامه با بیان این كه كشور ما در گذشته اقدامات خوبی در توسعه ارتباطات داشته است گفت: در حوزه فن‌آوری اطلاعات در كشور تلاش‌های خوبی صورت گرفته و یكی از مباحث اصلی كه در این ارتباط قابل بحث است، توسعه شبكه‌ها به نحوی است كه بتواند همه نیازهای كسب و كار و نیازهای اجتماعی، ‌اقتصادی و فرهنگی را پاسخگو باشد.


تقی‌پور با اشاره به اهمیت بالای رشد خدمات مختلف ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات در تحقق جهاد اقتصادی گفت:‌ 10 درصد رشد در ضریب نفوذ ICT در كشورهای پیشرفته موجب 4/1 درصد افزایش در رشد GDP و در اقتصاد كشورهای در حال توسعه رسیدن به عدد 2/1 را موجب شده است.

 

جمعه 14/5/1390 - 1:22
اخبار
 

به منظور اجرای برنامه های راهبردی کشور در جهت توسعه فناوری ملی، سامانه شناسایی و ارزیابی توانمندیهای فناورانه شرکت ها و صنایع در دفتر مرکزی ارتباط دانشگاه با صنعت سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران راه اندازی شد.


به گزارش ایسنا، با توجه به برنامه های راهبردی كشور در جهت توسعه فناوری ملّی و اهتمام تمام حوزه ها به رشد استعدادها و توانمندی های داخلی، دفتر مركزی ارتباط دانشگاه با صنعت مستقر در سازمان پ‍ژوهشهای علمی و صنعتی ایران اقدام به شناسایی و ارزیابی توانمندی های فناورانه شركت ها و صنایع به منظور ایجاد بانك اطلاعات فناوری های ملی به استناد تبصره ‌٢ ماده ‌٢ قانون حداكثر استفاده از توان فنی مهندسی كشور و قانون خرید دانش فنی (ماده ‌١٠٧ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت) مجلس شورای اسلامی كرده است.


بر اساس همین گزارش شركت های متقاضی در صورت اخذ تأییدیه، از مزایای دریافت گواهینامه تأیید فناورانه، ثبت دانش فنی و توانمندی شركت ها در بانك الكترونیكی سامانه ملّی توانمندی های فناورانه كشور در چارچوب قانون حداكثر و نیز قانون خرید دانش، معرفی توانمندی های تائید شده به مراجع تصمیم گیر واردات محصولات و خدمات فنی و مهندسی به منظور ترغیب حداكثر استفاده از توان داخلی و جلوگیری از خرید های غیر كارشناسی، معرفی توانمندی تأیید شده در نمایشگاه های داخلی و بین المللی، معرفی توانمندی های تأیید شده به برنامه های علمی و فناوری صدا و سیما، اطلاع رسانی توانمندی های تأیید شده به دستگاه های مجری قوانین مذكور، امكان ارائه گواهینامه در مناقصات سازمان ها و دستگاه ها برای تامین كفایت ماده ‌١٢ قانون برگزاری مناقصات، امكان ارائه گواهینامه برای برخورداری از تسهیلات آیین نامه حمایت از شركتهای تعاونی دانش بنیان و امكان بهره گیری از مشاوره علمی و فنی اعضای هیات علمی سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران بهره مند خواهند شد.


علاقه‌مندان جهت ثبت توانمندی های فناورانه به صورت الكترونیك می‌توانند به سامانه ارزیابی توانمندی های فناورانه به نشانی http://fanavari.irost.org مراجعه كنند.

 

جمعه 14/5/1390 - 1:20
اخبار
 

موتور جست‌وجوی ملی دارای شاخصه‌های امنیت، بررسی، تعامل بالا با كاربران و پالایش است و باید تطابق كامل با كدهای فارسی داشته باشد.


علی‌اصغر انصاری - معاون سازمان فن‌آوری اطلاعات - در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این‌كه توانمندی راه‌اندازی موتور جست‌وجو در بسیاری از شركت‌های داخلی موجود است، اظهار كرد: ما باید بتوانیم جایگزین‌های خوب و قدرتمندی برای نیازهای داخلی كشورمان داشته باشیم تا بتوانند برروی اسناد و documentهای فارسی كار جست‌وجو و پویش را انجام دهند.


وی ادامه داد: با راه‌اندازی چنین موتور جست‌وجویی كه از آن به عنوان ملی یاد می‌شود، ارائه خدمات به كاربران به خوبی انجام خواهد شد، هرچند كه باید دانست كار موتورهای جست‌وجو باید به صورت اپراتوری انجام شود و در این راستا فراخوانی را هفته آینده برای شناسایی شركت‌های توانمند در این راستا برگزار خواهیم كرد.


او درباره خصلت‌های موتور جست‌وجوی ملی گفت: موتور جست‌وجویی كه در دستور كار قرار گرفته است، دارای شاخصه‌های امنیت، بررسی، تعامل بالا با كاربران و پالایش است و باید تطابق كامل با كدهای فارسی داشته باشد.


معاون سازمان فن‌آوری اطلاعات درباره اختصاص نام "فجر" برای این موتور خاطر نشان كرد: هنوزهیچ اسمی برای آن در نظر گرفته نشده است، ضمن این‌كه نباید فراموش كرد كه می‌تواند هر نوع اسمی داشته باشد اما این به اشتباه در برخی رسانه‌ها فجر برداشت شده است؛ منظور ما از فجر، فراهم‌كنندگان جویشگر رایانه‌یی بوده است تا ساده‌تر در ذهن جای بگیرد نه این‌كه نام موتور جست‌وجوی ملی فجر است.


انصاری در پایان درباره سرمایه‌گذاری‌های لازم برای راه‌اندازی چنین موتور جست‌وجویی ابراز كرد: سرمایه‌گذاری‌ در ارتباط با مدل‌های كسب‌وكاری است كه اپراتورها برای طراحی چنین موتوری انجام می‌دهند و باید دانست این موتور جست‌وجو علاوه بر گستردگی‌اش و دامنه‌ فراگیر آن در جست‌وجوها، عمده تمركزش برروی سرویس‌های داخلی است و تنها در صورت نیاز بر بستر درگاه بین‌الملل قرار خواهد گرفت.

 

جمعه 14/5/1390 - 1:19
اخبار

شرکت گیگابایت را اکثرا به واسطه مادربردهای حرفه ای و کارت های گرافیکی قدرتمند آن می شناسند، اما این شرکت مدتی است که برای خود جایی در بازار ابزار ذخیره سازی نیز باز کرده است. جدیدترین محصول شرکت گیگابایت نیز یک هارد دیسک اکسترنال است، که A2 نام دارد.

به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) برتری های اصلی هاردهای اکسترنال نسبت به USB فلش ها را می توان در حجم بیشتر و سرعت انتقال داده بالاتر دانست. در حالی که ابعاد بزرگتر و وزن بیشتر مواردی هستند که USB فلش ها را به انتخابی محبوب تر تبدیل کرده اند. به همین دلیل شرکت گیگابایت علاوه بر حفظ برتری های هاردهای اکسترنال، محصولی بسیار سبک و جمع و جور را تولید کرد است تا A2 قابلیت حمل بالایی داشته باشد.
این محصول برای انتقال داده از رابط USB 3.0 استفاده می کند که سرعت های انتقال داده تا 4.8 گیگابایت در ثانیه را ممکن می سازد، سرعتی که 10 برابر از ابزارهای قدیمی USB 2.0 بیشتر است. همچنین A2 با چهار ظرفیت مختلف یعنی 320، 500، 640 و 750 گیگابایت عرضه خواهد شد تا کاربران بتوانند بر اساس نیازهای خود مدل مورد نظر را انتخاب کنند.
ابعاد این هارد اکسترنال 113x76x14 میلیمتر است و تنها 136 گرم وزن دارد تا به راحتی درون جیب جای بگیرد. A2 گیگابایت در دو رنگ مشکی و سفید تولید شده است و سطح آن ضد خش است و اثرات انگشت نیز به صورت لک بر روی آن باقی نمی مانند. همچنین، این هارد دیسک ضدضربه است و بر اثر ضربه یا افتادن به داده های ذخیره شده در آن آسیبی وارد نخواهد شد.

جمعه 14/5/1390 - 1:16
اخبار
 سعید نوری‌آزاد - جام‌جم: گاهی اوقات ندانستن هم خودش نعمت بزرگی است. اما وقتی آدم چیزی را متوجه می‌شود، نمی‌تواند نسبت به تحلیل‌ها و اظهارات نادرست درباره آن بی‌تفاوت باشد.

نمونه این گونه اظهارات، تحلیلی است كه در مصاحبه اخیر رئیس شركت ارتباطات زیرساخت به عنوان معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مطرح شد. وی در این نشست خبری، گذشته از آن‌كه مثل همیشه اختلال اینترنت در برخی نقاط كشور و برخی مقاطع زمانی را منكر بود، درباره هزینه اینترنت در كشور هم حرف‌های قابل تاملی زد. این‌كه اینترنت در كشور ما هزینه‌بردار است و ما درآمد خاصی از اینترنت نداریم.


به گفته این مدیر حوزه ارتباطات از آنجا كه قیمت برق به دنبال هدفمندسازی یارانه‌ها در كشور بالارفته و دستگاه‌های ما نیز پر مصرف هستند، هزینه‌ها نیز افزایش یافته و در نتیجه شاید نتوانیم امسال هزینه اینترنت را كاهش دهیم.


این اظهارات در حالی بیان می‌شود كه سال گذشته میلادی در كشورهای در حال توسعه، نزدیك به 50 درصد كاهش قیمت اینترنت رخ داده است.


از سوی دیگر در كشورهای پیشرفته نسبت هزینه ارتباطات به نسبت درآمد یك فرد نزدیك به صفر است اما در ایران در سال گذشته این نسبت به حدود 75 درصد رسید.


یعنی یك كارمند بابت داشتن اینترنت معادل یك مگابیت باید ماهانه 75 درصد حقوقش را بپردازد كه این در هیچ جای دنیا رسم و انصاف نیست. باز هم بگذریم از این‌كه این حجم برای یك فرد در ایران منع قانونی دارد.


گذشته از كیفیت خدمات و كم فروشی شركت‌ها و همه موارد مشابه كه به جای كاهش قیمت اینترنت هزینه آن را بالاتر نیز برده است 2 نكته دیگر هم جالب توجه است و آن این‌كه بنا به گفته وزیر ارتباطات، شركت زیر ساخت در سال گذشته حدود 1000 میلیارد تومان درآمد داشته است و این رقم ناچیزی نیست كه نتواند افزایش هزینه نهایت 20 میلیاردی قیمت برق این شركت را تحت پوشش قرار دهد.


وانگهی گویا برخی مسوولان فراموش كرده‌اند كه در كشورهای دیگر كه قیمت اینترنت آنها در حد یك دلار بوده و هست، برق از ابتدا هم یارانه‌ای نبوده و این هزینه‌ها ربطی به قیمت برق ندارد.

 

جمعه 14/5/1390 - 1:13
اخبار
 شرکت مخابرات ایران در سال جاری سه میلیون خط منصوبه جدید تلفن همراه واگذار خواهد کرد که شامل 45 هزار خط دائمی و دو میلیون و 955 هزار تلفن اعتباری می باشد.

به گزارش موج، شرکت مخابرات ایران در سال جاری سه میلیون خط منصوبه جدید تلفن همراه واگذار خواهد کرد که شامل 45 هزار خط دائمی و دو میلیون و 955 هزار تلفن اعتباری می باشد تا بر این اساس حجم کارکرد مشترکین تلفن همراه به میزان 4 درصد خطوط دائمی و 11 درصد خطوط اعتباری افزایش یابد.
در سالجاری خطوط تلفن ثابت به میزان یک میلیون و 126 هزارو 500 شماره افزایش می یابد.
پورت پرسرعت دیتا نیز تا یک میلیون و 72 هزار و 33 پورت در سال جاری افزایش خواهد یافت.
بر این اساس درآمد عملیاتی ناشی افزایش خطوط دائمی در بخش همراه، افزایش تلفن ثابت و افزایش پورت پر سرعت دیتا رقم 47 میلیون و 265 هزار و 123 میلیون ریال را تشکیل خواهد داد.
از محل واگذاری خط اعتباری تلفن همراه، شرکت مخابرات ایران در آمد 20 میلیون و 695 هزار میلیون ریالی را حاصل خواهد کرد.

 


جمعه 14/5/1390 - 1:11
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته