• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 283
تعداد نظرات : 25
زمان آخرین مطلب : 4659روز قبل
لطیفه و پیامک
ببخشید این وقت شب مزاحم شدم...
میخواستم شما سفره خارجه زیاد رفتید هواپیما بوق داره؟
خیلی ببخشید..مثل اینکه موقع بدی مزاحم شدم..خواستم بپرسم آب خوردی آفتابه رو کجا گذاشتی
از اونجا که شتر در خواب بیند پنبه دانه ،گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه، وظیفه خود دونستم بیدارت کنم آخه داشتی بالشو می خوردی
سلام خیلی حالم گرفته! همه بهم دروغ می گن خواهش میکنم تو دیگه راستشو بگو گاو حسنی که نه شیر داره نه پستون پس چه جوری شیرشو بردن هندستون؟!
دوشنبه 21/6/1390 - 16:53
اخلاق

رسول اكرم (ص) :
براستی كه من برای به كمال رساندن مكارم اخلاق مبعوث شده ام .

مكارم الاخلاق    ص 8

امام علی (ع) :

به مكارم اخلاق پایبند باشید كه آن مایه ی سربلندی است و از اخلاق پست دوری كنید كه آن انسانهای شریف را پست و بزرگواری را از بین می برد .

بحارالانوار 78/53./89

امام علی (ع) :

خودت را از هر پستی پاك كن ، و در راه مكارم اخلاق نهایت كوشش خود را به كار گیر تا از گناهان برهی و مكارم را بدست آوری.

غررالحكم   6/181/9989

امام علی (ع) :

اگر هم به بهشت امید ( و باور ) نمی داشتم و از دوزخ نمی هراسیدیم و پاداش و كیفری در میان نمی بود باز شایسته بود كه در طلب مكارم اخلاق برآییم ، زیرا كه راه موفقیت و پیروزی در تحصیل مكارم اخلاق است.

مستدك الوسائل   11/193/12721

امام صادق (ع) :

درباره ی مكارم اخلاق سوال شد ، فرمودند : گذشت از كسی كه  به تو ظلم كرده ، رابطه با كسی كه با تو قطع رابطه كرده ، عطا به آن كس كه از تو دریغ داشته است و گفتن حق اگر چه  بر ضد خودت باشد.

معانی الاخبار   191/1

امام علی (ع) :

مكارم اخلاق به كمال نمی رسد ، مگر با پاكدامنی و از خود گذشتگی.

غررالحكم   3/396/10745

امام علی (ع) :

اگر خواهان مكارم و بزرگواری هستی از حرام ها دوری كن.

غررالحكم   3/138/4069

امام صادق (ع):

خدای تبارك و تعالی رسول خدا (ص) را به مكارم اخلاق مخصوص گردانید. پس شما نیز خود را بیازمایید ، اگر این صفت ها در شما بود خدای عزوجل را سپاس گویید و از او این مكارم را بیشتر بخواهید. سپس آن ده خصلت را برشمردند - : یقین ، قناعت ، صبر ، شكر ، بردباری ، خوش اخلاقی ، سخاوت ، غیرت ، شجاعت و جوانمردی.

امالی صدوق 290/8

امام صادق (ص):
به جراح مدائنی فرمودند: آیا به تو بگویم كه مكارم اخلاق چیست ؟ گذشت كردن به مردم ، سهیم كردن برادر (دینی) در مال خود و بسیار به یاد خدا بودن.

معانی الاخبار 191/2

امام صادق (ع) :

مكارم ده تاست : اگر می توانی آنها را داشته باش ... : استقامت در سختی ها ، راستگویی ، امانتداری ، صله رحم ، میهمان نوازی ، اطعام نیازمند ، جبران كردن نیكی ها ، رعایت حق و حرمت همسایه ، مراعات حق و حرمت رفیق ودر راس همه ، حیا .

خصال   431/11

دوشنبه 21/6/1390 - 16:40
شعر و قطعات ادبی
ای دیده نگر یار ِ تو مهمان شده امروز
باز آمده ، انگار پیشمان شده امروز
 
در کوچه ی ما بوی بهاران ، گل و ریحان
پیچیده و این باغ چراغان شده امروز

آن کافر سنگین دل و بی رحم که روزی -
خون بر دل ِ ما کرد مسلمان شده امروز

در کوچه ی ما بوی بهاران ، گل و ریحان
پیچیده و این باغ چراغان شده امروز

بیچاره زلیخا که شد از عشق پریشان
با معجزه ای همدم ِ یاران شده امروز

آن یوسف غمگین که به غم بود گرفتار
آزاده ترین ناجی ِ دوران شده امروز
    مریم تاران
دوشنبه 21/6/1390 - 16:39
شعر و قطعات ادبی
ای که می پرسی نشان عشق چیست ؛ عشق چیزی جز ظهور مهر نیست    عشق یعنی مهر بی چون وچرا ؛ عشق یعنی کوشش بی ادعا     عشق یعنی مهر بی اما ، اگر ؛ عشق یعنی رفتن با پای و سر  عشق یعنی دل تپیدن بهر دوست ؛ عشق یعنی جان من قربان اوستعشق یعنی خواندن از چشمان او ؛ حرفهای دل بدون گفتگو   عشق یعنی عاشق بی زحمتی ؛ عشق یعنی بوسه بی شهوتی        عشق ، یار مهربان زندگی ؛ بادبان و نردبان زندگی  عشق یعنی دشت گلکاری شده ؛ در کویری چشمه ای جاری شده     یک شقایق در میان دشت خار ؛ باور امکان با یک گل بهار   در خزانی برگریز و زرد وسخت ؛ عشق تاب آخرین برگ درخت     عشق یعنی روح را آراستن ؛ بی شمار افتادن و برخاستن   عشق یعنی زشتی زیبا شده ؛ عشق یعنی گنگی گویا شده     عشق یعنی مهربانی در عمل ؛ خلق کیفیت به زنبور عسل  عشق یعنی گل به جای خار باش ؛ پل به جای اینهمه دیوار باشعشق یعنی یک نگاه آشنا ؛ دیدن افتادگان زیر پا   زیر لب با خود ترنم داشتن؛ بر لب غمگین تبسم کاشتن      عشق ، آزادی ،رهایی ایمنی ؛ عشق زیبایی ، زلالی ، روشنی  عشق یعنی تنگ بی ماهی شده ؛ عشق یعنی ماهی راهی شده      عشق یعنی آهویی آرام و رام ؛ عشق صیادی بدون تیر و دام  عشق یعنی برگ روی ساقه ها ؛ عشق یعنی گل به روی شاخه ها            عشق یعنی از بدیها اجتناب ؛ بردن پروانه از لای کتاب       در میان این همه غوغا و شر ؛ عشق یعنی کاهش رنج بشر          ای توانا ، ناتوان عشق باش ؛ پهلوانا ، پهلوان عشق باش     ای دلاور ،دل به دست آورده باش ؛ در دل آزرده منزل کرده باشعشق یعنی تشنه ای خود نیز اگر ؛ واگذاری آب را بر تشنه تر


  عشق یعنی ساقی کوثر شدن ؛ بی پر و بی پیکر و بی سر شدن     عشق یعنی خدمت بی منتی ؛ عشق یعنی طاعت بی جنتی      گاه بر بی احترامی ، احترام ؛ بخشش و مردی به جای انتقام  عشق را دیدی خودت را خاک کن ؛سینه ات را در حضورش چاک کن     عشق آمد خویش را گم کن عزیز ؛ قوتت را قوت مردم کن عزیز    عشق یعنی مشکلی آسان کنی ؛ دردی از درمانده ای درمان کنی  عشق یعنی خویشتن را گم کنی ؛ عشق یعنی خویش را گندم کنی  عشق یعنی نان ده و از دین مپرس ؛ در مقام بخشش از آیین مپرس     هر کسی او را خدایش جان دهد ؛ آدمی باید که او را نان دهد     در تنور عاشقی سردی مکن ؛در مقام عشق نامردی مکن  لاف مردی میزنی مردانه باش ؛ در مسیر عاشقی افسانه باش    دین نداری مردمی آزاده باش ؛ هر چه بالا میروی افتاده باش  در پناه دین ، دکانداری مکن ؛ چون به خلوت میروی کاری مکن      عشق یعنی ظاهر باطن نما ؛ باطنی آکنده از نور خدا   عشق یعنی عارف بی خرقه ای ؛ عشق یعنی بنده بی فرقه ای  عشق یعنی آنچنان در نیستی ؛ تا که معشوقت نداند کیستی       عشق یعنی ذهن زیبا آفرین ؛ آسمانی کردن روی زمینعشق گوید مست شو گر عاقلی ؛ از شراب غیر انگوری ولی  هر که با عشق آشنا شد مست شد ؛ وارد یک راه بی بن بست شد    کاش در جانم شراب عشق باد ؛ خانه جانم خراب عشق باد  هر کجا عشق آید و ساکن شود ؛ هر چه نا ممکن بود ممکن شود  در جهان هر کار خوب و ماندنیست ؛ رد پای عشق در او دیدنیست   شعرهای خوب دیوان جهان ؛ سر عشق است و سرود عاشقان  «

عشق یعنی شور هستی در کلام ؛ عشق یعنی شعر مستی ، والسلام

مجتبی مرتضایی
دوشنبه 21/6/1390 - 16:37
آلبوم تصاویر

در شهر اوساکا ژاپن اتوبانی وجود دارد که در طی مسیرش از وسط یک برج 16 طبقه می‌گذرد.این اتوبان دقیقا از طبقه 5 تا 7 این برج را اشغال کرده است. نام این برج نیز برج دروازه یا گیت تاور می‌باشد.

 

 

این اتوبان دقیقا از طبقه 5 تا 7 این برج را اشغال کرده است. نام این برج نیز برج دروازه یا گیت تاور می‌باشد.

 

هنگامی که سوار آسانسور این برج شوید خواهید دید که برای طبقه 5 تا 7 هیچ کلیدی وجود ندارد و آسانسور مستقیما از طبقه 4 به طبقه 8 می‌رود.

 

توافق ساخت بزرگراه و برج به شکل کنونی بعد از 5 سال کشمکش بین شرکت سازنده اتوبان و صاحبان زمین های اطراف آن که حاضر به کوتاه آمدن از مواضع خود نبودند شکل گرفت و این عکس‌ها نتیجه آن شده است.

منبع:شهرخبر
دوشنبه 21/6/1390 - 16:32
جهانگردی

تصاویر غاری که دفتر کار شد !

چاپ فرستادن به
ایمیل

تونلهای سنگی که زمانی در سوئد به عنوان پناهگاه ویژه بمباران اتمی در عمق 30 متری از سطح زمین ساخته شده بودند، اکنون به منزلگاه یکی از مراکز خدمات اینترنتی تبدیل شده اند.

 

مکانی که بیشتر به یکی از تاسیسات سازمان اطلاعات آمریکا یا صحنه ای برای ساخت فیلمهای حادثه ای شباهت دارد، در واقع دفتر مرکزی شرکت خدمات اینترنتی در سوئد است، این مجموعه با نام "پایونن" در استکهلم و در زیر کلیسای "سوفیا" واقع شده است، جایی که تونلهایی غار مانند دفاتر و راهروهای این شرکت را به وجود آورده اند.

 

معماری این شرکت بر اساس ایده انتقال عوامل راحتی انسان، از قبیل نور، آب، گیاهان و تکنولوژی به زیر زمین انجام گرفته است.

 

ورود نور خورشید به درون این مرکز یکی از بزرگترین چالشهای این معماری بوده است از این رو مهندسان تونلهایی را طراحی کرده اند که امکان عبور نور روز به داخل را فراهم آورده و با استفاده از بازتاب دهنده هایی نور دریافتی را به زوایای مختلف منعکس می کنند.

 

بر اساس گزارش گیزمگ، این مرکز زیر زمینی که تنها از یک در ورودی مقاوم در برابر بمب برخوردار است، دارای سیستم امنیتی بسیار بالایی است، به نظر می آید چنین سطح امنیتی بالایی برای یک مرکز اینترنتی متناسب با نیازهای فردی مانند جولیان اسانژ، بنیانگذار ویکی لیکز باشد، فردی که در سال 2010 از این مرکز به عنوان سرور پشتیبان دریایی از ایمیلها و اسناد محرمانه ای که در اختیار داشت، استفاده کرده بود:

منبع:شهرخبر

دوشنبه 21/6/1390 - 16:28
کامپیوتر و اینترنت

بررسی توانایی های یک ابررایانه در امور قضایی محققان دانشگاه ییل مقاله ای درباره آزمایش یکی از مشهورترین روباتهای جهان نوشته و در آن بر روی آزمودن ابررایانه واتسون از زاویه ای جدید متمرکز شده است، اینکه آیا واتسون می تواند به قاضی ها در تصمیم گیری های قانونی کمک کند؟

 

در این مقاله عنوان شده است که واتسون می تواند در انواع خاصی از قضاوتها و یا تحقیقات حقوقی مورد استفاده قرار بگیرد: اقتباس یا متن گرایی جدید.

 

به گفته محققان انتظار می رود متن گرایی جدید در کاهش احتیاط قاضی ها در تحلیل قوانین تاثیرگذار باشد به این شکل قاضی ها می توانند بر اساس قوانین تفسیری فرمول بندی شده و منظم به دادرسی پرونده ها خواهند پرداخت.

 

در این شیوه جدید در قضاوت سه عنصر مهم وجود دارد: تکیه بر معانی معمولی، تاکید بر مفهوم، و رد کردن طرفداری های قانونی.

 

از این دیدگاه ابررایانه واتسون نمی تواند در زمینه قضاوت چندان حرفی برای گفتن داشته باشد. واتسون می تواند معانی ممکن واژه ها را تا اندازه ای محدود کند تا تردید درباره معنی اصلی یک واژه از بین برود.

 

از این رو شاید بتواند به عنوان یک دستیار در دادگاه از قدرت پردازش بالایی که دارد برای تصمیم گیری استفاده کرده و برای مثال رایج ترین معانی واژ ها را برای قاضی برشمرد.

 

واتسون همچنین از این مزیت برخوردار است که نمی تواند احساسات و یا عقاید خود را در تصمیم گیری اش دخیل کند، زیرا به خودی خود نه عقیده ای دارد و نه احساساتی.

 

بر اساس گزارش پاپ ساینس، در نهایت مقاله به این نتیجه دست یافته است که واتسون با وجود خطاهای گاه و بی گاهی که دارد و با در نظر گرفتن اینکه برای تصمیم گیری درباره سرنوشت یک انسان، وجود عنصری انسانی بسیار واجب است، واتسون گزینه چندان مناسبی برای نشستن بر جایگاه قضاوت به شمار نمی رود، در عین حال این به آن معنی نیست که واتسون در تصمیم گیری های قضایی و حقوقی کاربردی ندارد.

منبع:شهرخبر

دوشنبه 21/6/1390 - 16:24
اخبار
به گزارش گل و به نقل از روزنامه پیروزی  ، این بازیکن ع. ح ، عضو یک تیم شهرستانی است که به استفاده از مواد غیرمجاز متهم است.

البته خبر خوب این است که با توجه به موادی کهدر نمونه او یافت شده احتمال تبرئه وی وجود دارد چرا که این مواد ممنوعه جزو نیوزاهای قوی نیستند .

 ع . ح دیروز در جلسه ای با حضور مسئولان حاضر شد تا به این رای اعتراض کند. اگر شواهد وی منطقی باشند کمیته تجدید نظر رای بدوی را باطل می کند . در غیر این صورت نام بازیکن تا 4 روز آینده اعلام خواهد شد.

این بازیکن  با وجود آمادگی  این هفته در لیست 18 نفره تیمش قرار نداشت.
منبع:گل
دوشنبه 21/6/1390 - 15:48
اخبار

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: برخی بازیکنان ما شب قبل از دیدار برابر تراکتورسازی خوب نخوابیده بودند.
به گزارش قدس آنلاین، پرویز مظلومی با گلایه از اینکه برخی‌ها قبل از دربی تهران می خواهند تیم استقلال را به حاشیه ببرند، افزود: ما بازی با تراکتورسازی را قبل از مسابقه باختیم. ما در هتل المپیک اقامت داشتیم و اتاق بازیکنان مشرف به سمتی بود که هواداران تیم تراکتورسازی در آنجا تردد می کردند. متاسفانه رفت و آمدها و سروصدای آنها باعث شد بازیکنان شب قبل از بازی خوب نخوابند. نمی گویم این کار خود خواسته بوده است، نه، اتفاقا ناخواسته این اتفاق افتاده و هواداران تراکتورسازی مقصر نیستند.

سرمربی تیم استقلال تاکید کرد: من، سید مهدی رحمتی و دیگر بازیکنان استقلال شب قبل از بازی به علت این مشکلات خوب نخوابیدیم و روز مسابقه نیز با شلوغی و رفت و آمدهای زیادی که در هتل بود، تمرکز بازیکنان بهم خورد. البته قرار بود محل اقامت تیم شب قبل از بازی هتل آکادمی باشد که به دلیل استقرار بازیکنان تیم بانوان در این محل با محبت مسئولان هتل المپیک به این هتل رفتیم.

منبع:خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام

دوشنبه 21/6/1390 - 15:47
اخبار

تهران امروز: پلیس در جال بررسی صحت اظهارات مردی است كه مدعی است در شب آشتی كنان همسرش را در حضور خاله وی كشته است.

 9
شهریور ماه جاری بدن مجروح زنی 30 ساله به نام نفیسه به بیمارستان امام خمینی منتقل شد. این زن بلافاصله بعد از انتقال بیهوش شده و به كما رفته و چند روز بعد نیز دچار مرگ مغزی شده و جان خود را از دست داد.

با اعلام این موضوع به پلیس مشخص شد همراه این زن به نام عباس كه شوهر وی بوده است با حضور در بیمارستان به پذیرش بیمارستان گفته بود همسرش در خانه دچار سرگیجه شده و با سر به زمین خورده و بر اثر همین ضربه بدحال شده است.

این اظهارات اما با شكایت خانواده نفیسه مواجه شد چرا كه آنها اظهار كردند كه وی از مدتها پیش با شوهرش عباس دچار اختلاف بوده و شب حادثه نیز بین آنها دعوای مفصلی پیش آمده است كه منجر به ضرب و شتم شدید وی توسط عباس شده كه در نهایت به مرگ وی ختم شده است.با شكایت این خانواده به شعبه پنجم دادسرای جنایی تهران پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار كارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

در حالی كه خاله نفیسه به نام محبوبه كه شب حادثه در خانه وی بود اظهارات عباس را تایید كرده و مدعی شده بود نفیسه در پی سردرد و سرگیجه به زمین خورده است. ماموران بلافاصله به منزل متهم در شهرك پردیس رفته و پس از رویت محبوبه در منزل عباس، هر دو آنها را دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل كردند.

بازجویی از عباس و محبوبه در حالی آغاز شد كه پزشكی قانونی وجود آثار متعدد جراحت و كبودی را روی بدن متوفی تایید كرده بود كه این موضوع احتمال دعوای فیزیكی مكرر بین متوفی و شوهرش را قوت می‌بخشید.

كارآگاهان در ادامه با انجام تحقیقات بیشتر دریافتند این زن و شوهر از حدود یک سال قبل اختلافات شدیدی باهم داشته که هر ازگاهی این اختلافات منجر به درگیری فیزیکی و کتک کاری بین آن دو نفر می شد.

سرانجام محبوبه اظهارات خود را تغییر داده و به بازجوی پرونده گفت: نفیسه و عباس از مدتها پیش با هم اختلاف داشتند. شب حادثه من به خانه آنها رفتم تا بین آنها آشتی برقرار كرده و به اختلافات‌شان پایان دهم اما بین آنها درگیری پیش آمد و تا نزدیكی‌های صبح چند بار با یكدیگر مشاجره كردند تا اینكه حوالی صبح مجددا بین آنها درگیری فیزیكی پیش آمده و عباس نفسیه را روی زمین انداخته و با لگد محكم به پشت سر وی كوبید كه چند دقیقه بعد حال نفیسه بد شده و بعد از رساندن به بیمارستان به كما رفته و فوت كرد.

عباس هم كه دیگر چاره‌ای جز اعتراف نداشت با اقرار به قتل همسر گفت: چند سالی است به مواد معتاد هستم. از چندی پیش به همسرم بدبین شده و فكر می‌كردم به من خیانت می‌كند. چند بار هم این موضوع را به وی گفته بودم كه باعث درگیری بین ما شد. این نزاع‌ها تا آنجا پیش رفت كه هر چند شب یك بار با مشت و لگد به جان هم افتاده و كتك كاری می‌كردیم. شب حادثه با همسرم قرار گذاشتیم تا برای آخرین بار در حضور خاله وی (محبوبه) اختلافاتمان را بررسی و ببینیم آیا قابل حل است یا خبر كه بینمان دومرتبه درگیری فیزیكی پیش آمده و من با لگد به سر وی زدم كه منجر به فوتش شد. در حال حاضر اظهارات متناقض متهم و نیز اظهارات خاله مقتول در لحظات اولیه، تحقیقات کارآگاهان در مورد جزئیات بیشتر پرونده و چگونگی وقوع درگیری‌ها ادامه دارد

منبع:تهران امروز

دوشنبه 21/6/1390 - 15:44
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته