• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 1680
تعداد نظرات : 271
زمان آخرین مطلب : 4629روز قبل
کامپیوتر و اینترنت

دنیای گجت ها به شدت بزرگ بوده و تقریبا هر ماه چندین گجت جدید معرفی شده و به لیست گجت های موجود در بازار اضافه می شوند. اما در این بین تنها تعداد کمی از گجت ها هستند که می توانند محبوبیت زیادی برای خودشان دست و پا کنند. این گجت ها کاربران شان را مشتاق خود کرده و سعی می کنند انتظارات را به خوبی بر آورده کنند. از این رو کاربران هم، همواره منتظر نسل یا نسل های بعدی گجت های محبوبشان هستند. در این مقاله می خواهیم هشت گجت محبوبی را معرفی کنیم که در چند ماه آینده عرضه خواهند شد و قطعا ارزش انتظار کشیدن را دارند. با ما همراه باشید.



- موتورلا دروید بیونیک 4G

1.jpg

تاریخ عرضه: همین تابستان (طبق اعلام ورایزون)


ما اولین بار، بیونیک اندرویدی را در ماه ژانویه و در نمایشگاه CES دیدیم. این تلفن با صفحه نمایش 4.3 اینچی و رزولوشن 960 در 540 پیکسل وعده ابعادی بزرگ را به شما می دهد. دروید اولین اسمارت فون دو هسته ای است که از شبکه 4G LTEدر اپراتور ورایزون پشتیبانی می کند. همین امر باعث شده که پیش بینی ها و شایعات زیادی پیرامون این تلفن شکل بگیرد و آن را تبدیل به یکی از گجت های جذاب مورد انتظار کند.


در مورد عرضه بیونیک، باید گفت که بعد از تاخیرهای فراوان، قرار شده که این تلفن در نیمه دوم سال ۲۰۱۱ به بازار عرضه شود. با این که هم اکنون در نیمه دوم ۲۰۱۱ هستیم، اما هنوز تاریخ عرضه مشخصی برای بیونیک دریافت نکرده ایم. حتی شایعاتی منتشر شده بود که از کشته شدن این تلفن به دست موتورلا خبر می داد. اما این هفته مدیر عامل موتورلا اعلام کرد که این تلفن در سپتامبر وارد بازار خواهد شد. طبق اعلام ورایزون، ما بیونیک را همین تابستان ملاقات می کنیم.



- تلفن های مبتنی بر ویندوز فون مانگو:

2.jpg

تاریخ عرضه: پاییز (طبق اعلام مایکروسافت)


مانگو (انبه) نام اولین آپدیت بزرگ از آخرین سیستم عامل موبایل مایکروسافت است. طبق گفته مایکرسافت، مانگو بیش از ۵۰۰ قابلیت جدید را برای ویندوز فون های قدیمی و جدید به ارمغان خواهد آورد و اگر شرکت های سازنده موبایل از آن استقبال کنند؛ این نسخه می تواند ویندوز فون را حتی هم رده آیفون و اندروید قرار دهد. در تست هایی که بر روی ویندوز فون مانگو انجام شده، بسیاری بر این باوراند که مقدار بسیار زیادی از مشکلات نسخه قبلی ویندوز فون 7 رفع شده اند.


ویندوز فون مانگو دارای قابلیت های جذابی در زمینه ارتباطات و شبکه های اجتماعی است و همچنین زمینه های انعطاف پذیری را هم برای سفارشی سازی ارائه می دهد. ناوبری روانی هم دارد. اولین تلفن انبه ایدر ژاپن رو نمایی شده و به دست فوجیتسو – توشیبا ساخته شده است. تلفن های مانگو به زودی به بازار جهانی هم راه پیدا کرده و در کنار iOS 5 و Black Berry OS 7 و نان زنجبیلی اندروید؛ بازار رقابت را داغ تر از این خواهند کرد.



- پلی استیشن ویتا:

3.jpg

تاریخ عرضه : سال نو میلادی (طبق اعلام سونی)


پلی استیشن ویتا قرار است راه پی اس پی ها را دنبال کند و آبروی سونی را در بازار کنسول های پرتابل حفظ نماید. سونی با ارائه ویتا سعی می کند در مقابل تلفن های هوشمند دو هسته ای جدید که روز به روز سهم بیشتری از بازار گیم را نصیب خود می کنند؛ بایستند. این نسخه جدید در برابر PSP ها دچار تغییرات بنیادینی نشده. اما قابلیت های عالی و کاملی به آن اضافه شده است. مانند صفحه نمایش لمسی خازنی از نوع OLED، اهرم های آنالوگ دوگانه، تاچ پنل در سطح پشتی، دوربین های عقب و جلو و همچنین قابلیت اتصال به شبکه های وای فای. همه این امکانات را با پردازنده چهار هسته ای ARM و چیپ گرافیکی فوق العاده قوی؛ می توانید با قیمت ۲۵۰ دلار در اختیار داشته باشید. بنابراین، ویتا می تواند بازار Nintendo 3Ds را هم نصیب خود کند. البته نینتندو هم قیمت کنسول دستی 3Ds را از ۲۵۰ دلار به ۱۷۰ دلار کاهش داده است تا کار را برای سونی مشکل کند.


شما همچنین می توانید نسخه 3G ویتا را با قیمت ۳۰۰ دلار در اختیار داشته باشید. البته باید برای به بازار آمدن آن، باید تا پایان سال انتظار بکشید.



- نینتندو Wii U

4.jpg

تاریخ عرضه: ۲۰۱۲، طبق اعلام نینتندو


بعضی از طرفداران پر و پا قرص و سر سخت نینتندو، از سال ۲۰۰۶ تا کنون انتظار نسل بعدی این کنسول را می کشیدند. نینتندو Wii توانست در مدت حضورش در بازار، با به کار بستن کنترلر حرکتی، سهم خوبی را نصیب خود کند و در نهایت تبدیل به محبوب ترین کنسول خانگی شود. البته در یک سال گذشته این کنسول نتوانست به خوبی سال های قبل فروش کند. پس نینتندو دست به کار شد و Wii U را در نمایشگاه E3 معرفی کرد.


Wii Uبالاخره کاربرانش را از کیفیت تمام HD بهره مند می کند. بنابراین می تواند در کنار کنسول هایی مثل ایکس باکس و پلی استیشن بایستد. اما بهترین بخش آن کنترلر شش اینچی لمسی آن می باشد. این کنترلر می تواند هم به عنوان صفحه نمایش اصلی به کار رود و هم این که به عنوان صفحه نمایش دوم، انجام وظیفه کند. با دو اهرم آنالوگ، یک پد هدایتی، ۴ دکمه هدایتی و ۴ دکمه فرمان، دوربین جلویی و همچنین کنترلر حرکتی، اگر نتوانیم Wii U را یکی از بهترین کنسول ها بدانیم؛ حداقل می توانیم دسته اش را به عنوان بهترین کنترلر موجود بشناسیم.

جمعه 14/5/1390 - 7:6
کامپیوتر و اینترنت

+Google هر روز شناخته شده تر می شود و کاربران بیشتری را به خود جذب می کند. اگر شما نیز از کاربران +Google هستنید این مطلب حتما مورد توجه شما خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام،نرم افزار G+ Notifier نرم افزار تحت سیستم عامل ویندوز است که با استفاده از آن قادر خواهید بود بدون مراجعه به plus.google.com به صورت لحظه ای از بروز رسانی های صفحه خود مطلع شوید.

 

این نرم افزار بر روی system tray شما قرا گرفته و هر زمان اتفاق جدیدی در گوگل پلاس شما رخ دهد به شما پیغام می دهد. برای استفاده و نصب آن کافی است آنرا دانلود کرده، از حالت فشرده در آورید و سپس مراحل نصب آن را به راحتی طی کنید.

بر روی آیکن موجود در System tray تعداد پیغام هایی که هنوز به آنها رسیدگی یا مشاهده نشده نمایش داده می شود.

G+ notifier

کافی است برای مشاهده تمام این پیغام های رسیدگی نشده بر روی آیکن کلیک کنید. تمام آنها را مشاهده خواهید کرد و کافی است برای مشاهده تکمیلی یا رسیدگی به آنها بر روی هرکدام که تمایل دارید کلیک کنید.

G+ notifier2

از نکات مثبت این نرم افزار سازگاری آن با تمام نسخه های ویندوز حتی ۳۲ و ۶۴ بیتی آنها است.

برای دانلود این نرم افزار به اینجا مراجعه کنید.

جمعه 14/5/1390 - 6:5
اخبار
فروشندگان گوشی های نوکیا مدل c3-01 و C2-00 را به عنوان پرفروش ترین مدل این برند در سطح بازار تلفن همراه معرفی کردند.

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از موبنا، دو مدل فوق که به ترتیب به بهای ۱۸۵ و ۱۳۵ هزار تومانی در بازار عرضه می شود در لیست پرفروش ترین های نوکیا در بازار قرار گرفته است.

صفحه نمایش لمسی ۲٫۴ اینچی با قابلیت نمایش ۲۵۶ هزار رنگ، دوربین عکاسی و فیلمبرداری پنج مگاپیکسلی، ارتقا حافظه داخلی توسط مموری کارت تا ۳۲ گیگابایت و پشتیبانی از SMS, MMS Email, IM از امکانات گوشی c3-01 نوکیا به شمار می آید.

از دیگر گوشی های ارزان قیمت نوکیا که مورد تقاضای بیشتر کاربران گوشی تلفن همراه قرار گرفته می توان به ۲۷۰۰ ، ۱۸۰۰ و ۶۳۰۳ کلاسیک نوکیا اشاره کرد که به ترتیب با بهای ۸۸ ، ۴۰ و ۱۴۰ هزار تومانی در سطح بازار تلفن همراه عرضه می شود

جمعه 14/5/1390 - 5:50
مصاحبه و گفتگو

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از مجله بایت، شاید بتوان گفت که امروزه نام گوگل برای کاربران معنا و مفهوم خاصی پیدا کرده است و اگر این شرکت گام جدیدی را در ارائه محصول خاص یا پروژه نوینی بردارد، خواسته یا ناخواسته توجه تمامی افراد متخصص یا مبتدی به سمت این شرکت معطوف می‌شود. شرکتی که تا به حال موفقیت‌های زیادی به دست آورده است و می‌توان گفت که در زمینه وب و سرویس‌های اینترنتی، یکه تاز جهان مجازی اینترنت است.

با توجه به این که گوگل یکی از پربازدید کننده‌ترین سایت‌های اینترنتی است و ترافیک زیادی دارد، شاید برای مدیران این شرکت سخت باشد که سایت دیگری بتواند به آن‌ها از نظر تعداد کاربران نزدیک شود یا این که به جایگاهی دست پیدا کند که بتواند یک رقیب قدرتمند برای گوگل به حساب آید.

شبکه اجتماعی فیس‌بوک چند وقتی است فضایی را ایجاد کرده که مدیران شرکت گوگل احساس خطر کرده‌اند و این احتمال وجود دارد که در آینده‌ای بسیار نزدیک این دو پایگاه به دو حریف و رقیب قدرتمند در جهان وب تبدیل شوند. البته گوگل خیلی هم به دیگران مجال نمی‌دهد که بتوانند با آن رقابت کنند و اخیرا صحبت‌های زیادی در مورد جدیدترین سرویس گوگل یعنی +Google می‌شود.

بسیاری از کاربران و افرادی که در اینترنت فعال هستند، اعتقاد دارند که گوگل این سرویس را به منظور رقابت با فیس‌بوک ارائه کرده است. اما این که دقیقا این محصول چیست یا این که قرار است کاربران چه استفاده‌ای از آن بکنند، مسئله‌ای است که هنوز هم در پرده‌ای از ابهام قرار دارد و مدیران این پروژه سعی دارند تا با صحبت‌ها یا مصاحبه‌هایی که انجام می‌دهند، به طریقی کاربران را با این سیستم، بیشتر آشنا کنند.

آن چه که می‌توان از صحبت‌های مدیران این شرکت استنباط کرد این است که این سرویس قطعا یک شبکه اجتماعی، اما به گونه‌ای بسیار متفاوت است و قرار است گوگل در این سرویس امکانات بسیار ویژه‌ای را در اختیار کاربرانش قرار دهد. البته سرویس‌های دیگر گوگل مانند Buzz یا شبکه اجتماعی اورکات که می‌توان گفت جزو اولین شبکه‌های اجتماعی است، تا به حال ویژگی منحصر به فردی را به کاربران عرضه نکرده‌اند و فقط به عاملی برای نارضایتی کاربران تبدیل شدند.

به هر حال مدیران گوگل این بار ادعاهای متفاوتی دارند و ظاهرا ایده جدیدی را عملی کرده‌اند و منتظر عکس‌العمل کاربران هستند. آقای Joseph Smarr که مدیر این پروژه است در یک نشست آنلاین در سایت AnyAsq.com طی مصاحبه‌های مختلف به تمامی سئوالات کاربران در زمینه +Google پاسخ می‌دهد. شما هم اگر سئوالی دارید می‌توانید، مستقیم از او بپرسید.

+Google از چه فناوری استفاده می‌کند؟

ما از استانداردهایی استفاده می‌کنیم که ممکن است دیگران هم استفاده کنند. برای سرورها از جاوا و برای مرورگرها از کدهای جاوا اسکریپت استفاده کرده‌ایم و کدی که نوشته‌ایم، تا حد زیادی باز است و کسی که در برنامه‌نویسی تخصص داشته باشد می‌تواند از برنامه سر درآورده یا آن را مطابق سلیقه خود تغییر دهد.

آیا تا به حال به این فکر افتاده‌اید تا یک برنامه برای یکپارچه‌سازی +Google و سرویس Google Reader داشته باشید؟

متاسفانه در حال حاضر چنین امکانی وجود ندارد و باید بگویم که این موضوع یکی از مواردی است که من به شدت به آن علاقه دارم و در صدر کارهایی است که در آینده انجام خواهیم داد.

آیا بهتر نبود مانند فیس‌بوک برای هر کاربر، یک آدرس خاص داشتید تا او را به صفحه شخصی‌اش هدایت می‌کردید؟

ما از این روش در کارهای قبلی‌مان مانند Buzz استفاده کرده بودیم و از آن به اندازه کافی رضایت نداشتیم. مسلما این کار برای اولین بار توسط فیس‌بوک انجام گرفت اما ما دلیلی نمی‌بینیم روشی را که از آن نتیجه نگرفته‌ایم باز هم ادامه دهیم.

خودتان چه امکاناتی را دوست دارید که روی +Google ببینید؟

من نقشه کلی را کنترل نمی‌کنم اما به تازگی به ویژگی‌هایی که بعضی از کاربران پیشنهاد می‌کنند، بسیار فکر می‌کنم و از ویژگی‌هایی مانند رتبه‌بندی هوشمندانه و فیلتر کردن یا بستن بعضی از قسمت‌ها استقبال می‌کنم.

آیا امکانی هم وجود خواهد داشت تا بتوانیم به محتواهایی که دوست داریم، امتیاز بدهیم؟

این امکانات خوب است اما من معتقدم که صفحه را شلوغ می‌کند و باعث می‌شود تا افراد تمرکز کمتری روی مطالب مورد نظرشان داشته باشند. شاید در آینده در صورت احساس نیاز از این نوع ویژگی‌ها هم استفاده کردیم.

کدام ویژگی +Google آن را از دیگر سرویس‌های گوگل متمایز می‌کند؟

سرعت انتشار در این سرویس بسیار سریع‌تر از آن چیزی خواهد بود که در حد تصور کاربران باشد و شما با دیدن عملکرد +Google به سحر و جادو اعتقاد پیدا خواهید کرد.

جمعه 14/5/1390 - 5:44
کامپیوتر و اینترنت

گوگل نسخه جدید مرورگر کروم (Chrome 13) را که دارای امکانات بیش‌تر نسبت به نسخه قبلی است، برای دانلود رایگان در اختیار کاربران قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل ازایسنا، گوگل سه ویژگی جدید به سیزدهمین نسخه مرورگر اینترنتی کروم اضافه کرده و میزان امنیت آن را نیز ارتقاء داده است.

یکی از ویژگی‌های جدید اضافه شده به کروم ۱۳ Instant Pages نام دارد که بر اساس آن پس از اینکه کاربر یک کلیدواژه را در گوگل جست‌وجو می‌کند، مرورگر لینک‌هایی را که کاربر برروی آن‌ها کلیک خواهد کرد، حدس می‌زند و در فاصله‌ای که کاربر در حال انتخاب لینک است، مرورگر لینک‌ها را به‌طور خودکار بارگذاری می‌کند تا پس از انتخاب لینک مورد نظر، زمان کم‌تری برای ورود به صفحات صرف شود.

کاربران محترم می توانید نسخه ۱۳ کروم را برای ویندوز، مک و یا لینوکس دانلود نمایید

جمعه 14/5/1390 - 5:30
اخبار

تلویزیون های Full 3D تا چه اندازه کامل هستند؟ تا چه اندازه کیفیت سه بعدی در فیلم های آواتار، ترانسفورماتور: سیاهی ماه مطلوب است؟ چرا برخی صحنه ها پرش بیشتری دارند؟ چرا برخی مردم از تماشای فیلم ها با عینک های سه بعدی احساس ناراحتی و سردرد دارند و برخی دیگر نه؟ بسیاری از سوالات بالا به موردی مربوط می شود که در حوزه سه بعدی به عمق معروف است.

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام، عمق بخش مهمی از فرایند رندر تصاویر ۳D در هر صحنه است. به عنوان مثال ، در یک فیلم مانند ترانسفورماتور۳ ، داشتن ربات عظیم در حال حرکت و یا ساختمان های بلند نیاز به مقدار زیادی از عمق است. از سوی دیگر، در یک صحنه با قرار گرفتن دو نفر در یک گفتگوی صمیمی، عمق بسیار کمی مورد نیاز است.

 

سازندگان فیلم های سه بعدی نیز به این امر آگاه هستند و در روند طراحی صحنه ها به میزان عمق به انداز نیاز توجه کافی دارند. به عبارت دیگر، عمق زیاد همیشه به معنایی سه بعدی بودن کامل نیست. علاوه بر اینکه عمق زیاد در تمامی تصاویر سه بعدی باعث خستگی چشم بیننده می شود.

البته این نمایش عمق، می بایست در تلویزیون های سه بعدی نیز رعایت شود و با توجه به صحنه عمق سه بعدی معین گردد. البته سازندگان به این نتیجه رسیده اند که تنظیم عمق از سوی بینندگان، می تواند آنها را ساعت های طولانی تری پای تلویزیون های سه بعدی بنشاند.

این نکته مهم در تلویزیون های سه بعدی Cinema 3D ال جی لحاظ شده است. با این تلویزیون ها، برخی از جنبه های ۳D، از جمله عمق، به توجه به ترجیح های بیننده قابل تنظیم است. از آنجا که ال جی تلویزیون های سه بعدی را در سایز های مختلف و تا ۷۲ اینچ به بازار عرضه می نماید، این امکان را در اختیار بیننده قرار داده تا اگر با عمق ارائه شده از سوی سازنده فیلم، راحت نیست و باعث خستگی برایش می شود، می تواند براحتی آن را مجددا تنظیم نماید.

یکی از کاربرهای تنظیم عمق، لذت بیشتر از تماشای فیلم های سه بعدی است. کاربرد دیگر این موضع، عمقی است که می توان به دلخواه به فیلم های دو بعدی داد و آنها را به سه بعدی تبدیل نمود. در واقع ایجاد محتوای قابل قبول سه بعدی از فیلم های دو بعدی، یکی از آرزوی استفاده کنندگان از تلویزیون های سه بعدی است. در واقع با تکنولوژی تبدیل ۲D به ۳D، بینندگان دیگر نیازی به منتظر ماندن برای محتوای سه بعدی نخواهند داشت و از فیلم های دو بعدی موجود با تصاویری سه بعدی و با عمق قابل قبول لذت خواهند برد.

جمعه 14/5/1390 - 5:29
کامپیوتر و اینترنت

گوشی Sensation اچ تی سی از ماه آوریل سال جاری میلادی با امکانات مناسب به بازار جهانی تلفن همراه معرفی شده است.

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از موبنا، این گوشی جدید اچ تی سی ۱۴۸ گرم وزن دارد و در ابعاد ۱۱٫۳ در ۶۵٫۴ در ۱۲۶٫۱ میلیمتر ساخته شده است.

این ابعاد نزدیک به اندازه سایر گوشی ها با صفحه نمایش های ۴٫۳ اینچ است هرچند که Sensation قطر بیشتری دارد و وزن آن بالاتر است.

خروجی صدای گوشی بالای صفحه نمایش قرار دارد که حسگر Proximity و نور محیط در طرف چپ آن و دوربین مکالمه تصویری در طرف راست آن مشاهده می شود.

چهار کلید لمسی خازنی زیر صفحه نمایش وجود دارد، این کلیدها دارای واکنش ویبره هستند ، فواصل کافی دارند و بخوبی واکنش را نمایش می دهند.

کلیدهای زیر صفحه نمایش شامل Home ، منو ، Back و Search است که دارای قابلیت های دیگر نیز است و با فشار دادن طولانی آنها Task Switcher ، صفحه کلید مجازی و جستجوی صوتی فعال می شود.

پورت microUSB و کلید ولوم در طرف چپ Sensation قرار دارند و فاقد پوشش محافظ بوده و از آن بعنوان یک پورت شارژ نیز استفاده می شود.

این در واقع یک پورت MHL است اما مانند MicroUSB کار می کند و به آن شباهت دارد.

سوکت صوتی ۳٫۵ میلی متری که پوشش محافظ ندارد و کلید قفل، پاور که فشار دادن آن آسان است در بالای گوشی قرار گرفته اند.

لنز دوربین هشت مگاپیکسلی و دو فلاش LED در قاب پشت گوشی قرار دارد.

بخش اطراف دوربین برآمدگی کمی دارد و لنز دوربین دارای گودی است که در برابر خراش و اثر انگشت از آن محافظت می کند. فریم برآمده اطراف لنز نیز در زمان قرار دادن گوشی روی یک سطح تخت ، مانع خفه شدن صدای بلندگو می شود.

این گوشی دارای یک صفحه نمایش ۴٫۳ اینچ Gorilla از نوع S-LCD است و از آنجایی که لبه های صفحه نمایش دارای انحناء بطرف بیرون است مانند صفحه نمایش مقعر بنظر می رسد اما سطح صفحه نمایش کاملا تخت است.

اچ تی سی Sensation به آندروید Gingerbread 2.3.3 و نسخه HTC Sense 3.0 مجهز است. “Gingerbread” برای بیشتر کاربران این برند تایوانی آشنا است اما پس از شخصی کردن HTC به سختی می توان آن را تشخیص داد.

نسخه ۳٫۰ از منوی Sense خیلی متفاوت از نسخه های قبل از Sensation نیست اگرچه موارد جدیدی نیز به آن اضافه شده است.

کاربر می تواند چهار نرم افزار دلخواه را برای صفحه قفل تعیین کند.

این گوشی دارای شش صفحه قفل متناوب است که بصورت از پیش نصب شده وجود دارند. از منوی Personalize می توان به آنها دسترسی پیدا کرد.

Friend Stream Widget به روز رسانی SNS دوستان و Widget هواشناسی را نشان می دهد که انیمیشن های جالب هواشناسی را به همراه دارد.

نسخه های متفاوت حداقل دو اندازه از Widget را ارائه می دهند و پوسته های مختلفی دارند.

“Sensation” دارای دفترچه تلفن معروف اچ تی سی است که بخوبی با شبکه های اجتماعی ادغام شده است و تمامی موارد از SMS تا آلبوم های عکس فیس بوک را بخوبی مدیریت می کند.

اگر از گوشی دیگری به Sensation سوئیچ کرده اید برای انتقال مخاطبین ، پیام ها و آیتم های تقویم از گوشی قبلی به این گوشی حتی به کامپیوتر نیاز نیست و نرم افزار Transfer Data از بسیاری از گوشی های تولید کنندگان مهم پشتیبانی می کند و داده را از طریق بلوتوث انتقال می دهد.

آندروید و اچ تی سی Sensation از انواع پیام های متنی شامل SMS ، MMS و ایمیل پشتیبانی می کنند. شبکه اجتماعی نیز توسط چندین نرم افزار و Widget مورد پشتیبانی قرار می گیرد.

Gtalkقادر است کاربر را به شبکه چت گوگل و سایر شبکه های سازگار مانند Ovi chat وصل کند.

در این گوشی دو نرم افزار ایمیل وجود دارد که شامل نرم افزار Gmail و نرم افزار کلی HTC Mail است و تمامی حساب های ایمیل را در یک صندوق پستی ادغام می کند.

حالت مشاهده استاندارد فهرست موسیقی ، بخش Artists است اگرچه به راحتی می توان به یکی از شش Tab دیگر که زیر آن قرار دارد سوئیچ کرد.

این Tabs شامل آلبوم ها ، همه آهنگ ها ، فهرست های پخش ، انواع ، آهنگسازان و آهنگ های خریداری شده است.

این گوشی به یک رادیو FM نیز مجهز است که منوی بسیار ساده ای دارد و بطور اتوماتیک محدوده کاربر را برای ایستگاههای موجود اسکن می کند و امکان علامتگذاری بعضی از ایستگاهها را بعنوان ایستگاه دلخواه فراهم می کند.

همچنین حافظه داخلی گوشی Sensation اچ تی سی توسط مموری کارت تا ۳۲ گیگابایت ارتقا می یابد.

اچ تی سی Sensation دارای یک دوربین هشت مگاپیکسل است که حداکثر وضوح آن ۳۲۶۴ در ۲۴۴۸ پیکسل است و در وضوح ۱۰۸۰P در ۳۰fps فیلمبرداری می کند.

دوربین دارای دو فلاش LED و نور ویدئو است.

این گوشی از multi-touch پشتیبانی می کند و در زمان مرور در تصاویر از این ویژگی بهره مند می شود.

اچ تی سی Sensation دارای جدیدترین مرورگر وب آندروید ۲٫۳ (Gingerbread) است که دارای برتری هایی نسبت به Froyo و Flash 10.2 است و این گوشی از آنها بهره مند می شود.

مرورگر اچ تی سی Sensation از پشتیبانی کامل Flash برخوردار است و ویدئوهای یوتیوب تا حداکثر وضوح ۷۲۰P بخوبی پخش می شوند.

جمعه 14/5/1390 - 5:24
اخبار
طبق گزارش گروه تحقیقاتی ای‌بی‌آی(ABI) درآمد بازی های رایانه ای از ۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۱ به بیش از ۱۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۶ می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از وایمکس نیوز، بازی تلفن همراه رفته رفته شکلی جدی از سرگرمی‌های مردم می‌شود و در دل کاربران گوناگون جا باز می‌کند. بالندگی این بازار از یک سو ناشی از ظهور گوشی‌های هوشمند صفحه‌لمسی و پیشرفته است که کارپایه‌ مناسبی برای بازی هستند و از سوی دیگر ناشی از نوآوری در بازی‌هاست که کاربران تمامی گروه‌های سنی را جذب می‌کند.

بازتاب این بالندگی در میزان درآمد این صنعت هم نمایان است که سهم فزاینده‌ای از درآمد بازی همراه از کالاهای مجازی و سایر خریدهای درون بازی است. به طوری که نزدیک به یک‌سوم درآمد سال ۲۰۱۱ از آن این پرداخت‌ها است که در پایان سال ۲۰۱۶ به یک دوم می‌رسد. درآمد تبلیغات درون بازی افزایش چشمگیری خواهد یافت زیرا شمار هرچه بیش‌تری از تبلیغات چی‌ها به سراغ بازی‌های همراه می‌آیند تا از قابلیت رسانه‌ای آن بهره گیرند.

جمعه 14/5/1390 - 5:20
کامپیوتر و اینترنت

بسیاری از انجمن‌ها و وبلاگ‌های طرفدار ویندوز ۷ با اشتیاق زیادی به جمع‌آوری و انتشار ترفندهایی برای افزایش کارایی و راحتی کار و ترفندهای مخفی برای ویندوز ۷ پرداخته‌اند.

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از ماهنامه شبکه، در این مقاله قصد داریم هفت ترفند کوچک، اما کارا برای ویندوز ۷ را مرور کنیم.

۱- گسترش منوی راست‌کلیک

راست‌کلیک کردن روی یک فایل یا پوشه، گزینه‌هایی را برای کارهایی مانند کپی کردن، باز کردن یا تغییرنام فایل یا پوشه مذکور در اختیار کاربر قرار می‌دهد. حال اگر ‌هنگام راست‌کلیک کردن کلید Shift را نیز نگه دارید گزینه‌های اضافه‌ای نیز در اختیار شما قرار می‌گیرد؛ گزینه‌هایی مانند باز کردن فایل یا پوشه در پراسس جدید، باز کردن پنجره خط فرمان در محل مربوطه و ….

۲- اجرای سریع برنامه‌ها توسط Administrator

برخی از برنامه‌ها برای اجرای درست باید توسط مدیر سیستم یا Administrator اجرا شوند. برای این کار کاربر باید روی فایل مورد نظر کلیک کرده و با انتخاب گزینه Run As Administrator آن را به‌شکل مناسب اجرا کند. اگر مواقعی نیازمند اجرای تعداد زیادی فایل‌های مشابه باشید، این کار می‌تواند بسیار زمان‌بر باشد. اما راه دیگری نیز برای انجام سریع این کار وجود دارد و آن نگه داشتن کلیدهای Ctrl و Shift ‌هنگام اجرای فایل است.

۳- دستیابی به منوی Context قدیمی در نوار وظیفه

راست‌کلیک کردن روی هر یک از آیکون‌های موجود در Taskbar در ویندوز ۷ باعث باز شدن منوی جدید jumplist می‌شود. اما نسخه‌های قبلی این منو حاوی گزینه‌هایی مانند Move، Minimize و … بود. منوی قدیمی در ویندوز ۷ نیز در دسترس است. برای این کار کافی است هنگام راست‌کلیک کردن کلید Shift را نگه دارید.

۴- کلیدهای میان‌بر جدید

- [Windows] + [t]: سوییچ میان آیکون‌های موجود در نوار وظیفه

- [Windows] +[g]: نمایش گجت‌ها

- [Windows] + [+] یا [Windows] + [-]: بزرگ‌نمایی و کوچک‌نمایی بی‌درنگ بخشی از صفحه

- [کلید بالا][Windows] + یا [کلید پایین][Windows] + :ا Maximize و Minimize کردن پنجره فعال

- [کلید چپ][Windows] + یا [کلید راست][Windows] + : چیدن پنجره فعال در سمت چپ یا راست صفحه

۵- سفارشی کردن دکمه Power

اگر بیش از آن‌که کامپیوتر خود را خاموش می‌کنید، نیازمند راه‌اندازی دوباره آن باشید، در این صورت، کافی است دکمه مخصوص خاموش کردن سیستم را سفارشی کنید. برای این کار ابتدا روی Start راست‌کلیک کرده، سپس گزینه Properties را انتخاب کنید. در تب Start Menu و قسمت Power Button Action گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

۶- اجرای سریع برنامه‌های موجود در نوار وظیفه

برای اجرای برنامه‌های موجود در نوار وظیفه کافی است روی آن‌ها کلیک کنید و اگر در این حال یک نمونه از برنامه در حال اجرا باشد، با نگه داشتن کلید Shift ‌هنگام کلیک روی آیکون آن برنامه، نمونه جدیدی از آن باز می‌شود (مثلاً در صورتی که در حال حاضر یک پنجره اینترنت اکسپلورر باز باشد و بخواهید به‌سرعت پنجره جدیدی از اینترنت اکسپلورر باز کنید، کافی است روی آیکون آن در نوار وظیفه کلیک Shift+ کنید).

اما راه سریع‌تری نیز برای اجرای برنامه‌های نوار وظیفه وجود دارد. برای این کار کافی است کلید Windows را نگه دارید و یکی از کلیدهای یک تا صفر را فشار دهید؛ این کلیدها به‌ترتیب از چپ به راست به برنامه‌های موجود در نوار وظیفه اختصاص دارند.

+آخرین ترفند

هنگام راست‌کلیک کردن روی یک فایل یا پوشه، همزمان کلید Shift را نگه دارید تا گزینه‌های اضافه‌ای در زیرمنوی Send to در اختیار شما قرار گیرد.

جمعه 14/5/1390 - 5:13
اخبار
مهر: روزه داران خوزستانی در حال تجربه کردن سخت ترین رمضان طول تاریخ خود هستند زیرا این روزها هواشناسی هوای بالای 50 درجه را اعلام کرده است.

امسال ماه رمضان با گرمترین روزهای سال در خوزستان مصادف شده است.

این روزها در خوزستان کمتر کسی برای کار غیرضروری و حتی در مواردی ضروری از خانه خارج می شود به همین دلیل نوعی کساد بر بازار خوزستان حاکم است.

خانمی که ساعت 11 صبح به بازار مرکزی اهواز مراجعه کرده و در حال خرید است در خصوص وضعیت گرما به خبرنگار مهر می گوید: شاید خوب نیست این حرف را بزنم ولی واقعا با زبان روزه و در این گرما آمدن به بازار جرات می خواهد و فشار فراوانی به ما وارد می کند.

وی ادامه داد: به نظر من در این شرایط به بازار آمدن جرات می خواهد چون آنقدر شرایط آب و هوایی سخت است که آدم احساس ضعف می کند و هر آن ممکن است از حال برود. حالا شما فکرش را بکنید که برخی کارگران در این شرایط هوایی تا ظهر هم مجبور به کار کردن هستند. واقعا خدا به آنها صبر دهد زیرا حتی در روزهای غیر از ماه رمضان هم کارکردن سخت است چه برسد به اینکه روزه دار هم باشند.

یکی از فروشندگان مواد غذایی خیابان شریعتی اهواز در خصوص کسادی بازار می گوید: برای ماه رمضان هر ساله کسبه، مغازه و انبار خود را پر از جنس می کنند چون به طور معمول فروش ما چند برابر می شود ولی امسال ما حتی فروش معمولی خود را نیز نداریم زیرا مراجعه مردم به بازار حتی از روزهای معمولی هم کمتر شده است.

رحمان علی زاده افزود: به نظر مردم روزه داران جرات ندارند در این شرایط سخت و گرم به بازار مراجعه کنند و ترجیح می دهند کالاهای مورد نیاز خود را در محل زندگی خود تامین کنند. ما هم این وسط مانده ایم و مغازه های پر از جنس که اگر وضعیت اینچنین ادامه پیدا کنند با توجه به گرمای فراوان احتمال فاسد شدن آنها وجود دارد.

در همین خصوص سرپرست هواشناسی استان خوزستان گفت: بررسی نقشه های پیش یابی تداوم انبساط توده هوای مستقر بر استان را به علت تقویت زبانه کم فشار در سطح زمین و پر ارتفاع جنب حاره ای در سطوح فوقانی جو تا اواخر هفته جاری نشان می دهد بنابراین احتمال وقوع دمای 50 درجه ای و بالاتر در اکثر نقاط استان در این ایام وجود دارد.

نادر شفی خدایی افزود: امسال یکی از گرم ترین تابستان های استان خوزستان را در حال گذراندن هستیم و در این شرایط روزه داران باید مراقبت های لازم را از خود نشان دهند.

اما این روزها برای کارکنان دولت که مجبور هستند بین ساعت های 14 تا 17 به محل زندگی خود برگردند نیز واقعا مشکل است زیرا در این اوقات از روز تابش نور آفتاب به علت مستقیم شدن و قرار گرفتن آفتاب در وسط آسمان به بالاترین حد خود می رسد و سوار شدن در ماشین ها برای مراجعه به خانه حکم نشستن در سونای متحرک را دارد.

خالد یکی از راننده های مسافربر در اهواز که فاقد تاکسی هم هست می گوید: اغلب رانندگانی که روی خط کار می کنند ظهر جرات کارکردن ندارند و ترجیح می دهند بیشتر در خانه بمانند تا این گرمای طاقت فرسا را تحمل کنند. چند نفر معدود هم مثل من هستند که چون قسط و بدهی داریم حتی در ظهر هم روی خودرو کار می کنیم ولی باور کنید خیلی سخت است.

وی ادامه داد: این روزها در هنگام ظهر حتی گرفتن فرمان خودرو نیز سخت است زیرا اگر دستهای خود را جابجا نکنیم بعد از یک دقیقه همانند این است که دستان خود را روی بخاری گذاشته ایم. مسافران هم مرتب تقاضای روشن کردن کولر را از ما دارند ولی به علت نداشتن بنزین کافی و گران بودن آن به صرفه نیست که کولر روشن کنیم و مجبوریم خود و مسافران در خودرو زجر بکشیم.

پزشکان به روزه داران توصیه می کنند با توجه به قرار گرفتن ماه رمضان در فصل تابستان حتما سحری را از برنامه غذایی خود حذف نکنند. با توجه به طولانی بودن زمان روزه داری در تابستان که حدود ۱۴ تا ۱۵ ساعت طول می کشد، مصرف غذای مقوی و نوشیدن مایعات در وعده غذایی سحری می تواند انرژی مورد نیاز برای فعالیت روزانه را تامین و عوارض ناشی از کمبود مواد غذایی و مایعات را در بدن کاهش دهد.

روزه داران در برنامه سحری از یک برنامه غذایی کامل و مناسب که حاوی پروتئین کافی، کربوهیدرات و چربی مناسب باشد، استفاده کنند، یعنی برنامه غذایی سحر بهتر است شبیه یک وعده غذایی ناهار باشد.

بهترین غذاها در وعده سحر غذاهای آب پز و بخارپز، برنج و خورشت های کم چرب است، همچنین روزه داران لازم است در سحر مایعات مثل آب، چای کم رنگ و آب میوه مصرف کنند. همچنین نخوردن سحری باعث تامین نشدن نیازهای تغذیه ای ضروری روزه دار شده و در نتیجه بدن او به سوخت ناقص چربی ها متوسل می شود و سوخت ناقص چربی ها در بدن ترکیبات کتونی را به وجود می آورد که نتیجه آن بوی بد دهان روزه دار است.
جمعه 14/5/1390 - 2:22
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته