• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 1680
تعداد نظرات : 271
زمان آخرین مطلب : 4629روز قبل
دانستنی های علمی

ناف برخی از افراد بیرون زده است. در بسیاری، ناف فرورفته است. اگر شما از دسته دوم هستید، بدانید که ناف شما بهشتی دلپذیر برای حدود 60 تا 70 گونه باکتری و قارچ است که خیلی از آن ها مخصوص شما هستند.

اگر شما جز افرادی هستید که ناف بیرون زده ندارید و در عوض نافی دارید که تورفته است، این خبر شاید خیلی برایتان دلچسب نباشد.

محققین دریافته اند که ناف های تورفته می توانند به طور متوسط خانه 60 تا 100 یا حتی بیشتر گونه باکتری، مخمر و قارچ باشند. این مطالعه نشان می دهد که ناف شما می تواند بهشتی برای موجودات متنوع باشد!

راب دان، از دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی، توضیح می دهد که در ناف افراد عادی، بین 60 تا 70 گونه موجود ریز پیدا شده و با توجه به این که موجودات ساکن ناف شما، لزوما همان موجوداتی نیستند که در ناف دوستتان زندگی می کنند، به طور کلی در این مطالعه 1400 گونه از این موجودات در ناف افراد مختلف یافت شده اند.

محققین در این مطالعه ناف 391 زن و مرد را از نقاط مختلف، با سن و زمینه اخلاقی و عادات متفاوت بررسی کرده اند. در این میان، آن ها به مخمرها و قار چ های جالبی رسیده اند.

محققین زیست پذیری این گونه ها را بررسی کرده و در حال حاضر به دنبال توالی ژنوم آن ها هستند. اما بررسی های اولیه نشان می دهد که ترکیب موجوداتی که در ناف هر شخص زندگی می کنند، برای آن فرد منحصر به فرد است.

البته هنوز نمی دانند که چه عامل یا عواملی باعث تفاوت ترکیب گونه های موجود در ناف افراد می شود. به نظر نمی رسد که جنسیت، قومیت، سن یا حتی میزان دوش گرفتن و شستشو بر آن موثر باشد. برخی از این باکتری ها در افراد مشابهند، اما باکتری های منحصر به فرد از کجا آمده اند؟ شاید پاسخ این سوال به داستان زندگی هر فرد برگردد.

 

شاید برایتان جالب باشد بدانید برخی از این باکتری ها روی پوست سایر نقاط بدن شما هم زندگی می کنند. درست است که امروزه مردم به شستشو خیلی اهمیت می دهند و نمی خواهند هیچ باکتری روی پوستشان باقی بماند، اما در واقع برخی از این باکتری ها، خط مقدم دفاعی بدن ما محسوب می شوند. آن ها اولین سپر پوست ما در برابر آلودگی های بیرونی هستند و اگر آن را از روی پوست برداریم، خود را در معرض عفونت های پوستی قرار داده ایم.

 

احتمالا پیش از این در مورد گونه های متنوع تک سلولی ها که در روده های ما زندگی می کنند و خیلی هم برای ما مفید هستند شنیده اید.

 

از سوی دیگر، در مطالعه دیگری، الیزابت آرکای و همکارش کوین تایس از دانشگاه نوتردام به این نتیجه رسیدند که باکتری هایی که روی بدن انسان ها زندگی می کنند، می توانند روی رفتار آن ها تاثیرگذار باشد. استروئیدها و سایر مواد شیمیایی طبیعی که باعث بوی زیر بغل انسان ها می شوند را در نظر بگیرید. همه این مواد محصول متابولیسم باکتری ها هستند و می توانند روی تعاملی که ما با دیگران داریم اثر بگذارند.

 

برای مثال متابولیسم تستوسترون توسط باکتری های کورینه، بویی شبیه به بوی ادرار تولید می کند، در حالی که باکتری های که عرق را متابولیزه می کنند، بویی شبیه به بوی پیاز تولید می کنند. در مجموع، باکتری های زیر بغل هر فرد، بویی را تولید می کنند که به آن فرد مربوط است و حتی دیگران از روی آن بو، می توانند وی را تشخیص دهند. مادران تنها از بوی عرق نوزادان، می توانند بدون هیچ مشکلی فرزند خود را پیدا کنند.

 

با این همه، باکتری ها هنوز برای ما شناخته شده نیستند. دان می گوید: «آن ها از مادر، فرزند، همسر و حتی حیوانات خانگی ما به ما نزدیک تر هستند. شما در لایه ای از یک زندگی ناشناخته زندگی می کنید. این لایه به نفع شما و البته به ضرر شما کارهایی را انجام می دهد. فکر نمی کنید که باید در مورد لایه زنده ای که روی شما زندگی می کند بیشتر بدانید؟»

دوشنبه 17/5/1390 - 3:44
اخبار
استاد دانشکده معماری پاریس در پایان دیدار از تهران گفت: وجه منفی خیابانهای تهران رانندگی عجیب رانندگان تهرانی است که من را به عنوان یک شهروند فرانسوی شوکه کرد.

به گزارش مهر، دکتر پی‌یر ونسان با بیان این که به طور حتم بسیاری از شهروندان تهرانی هنگام رفت و آمد در این شهر دچار مشکل هستند و فقط باید بگویم خدا به حال شهروندان مسن و معلول تهران رحم کند،گفت: توسعه زیرساخت‌های حمل و نقلی، شبکه راه‌ها و تونل‌های مترو برای جابه‌جایی راحت‌تر شهروندان نقطه مشترک همه کلان‌شهرها، چه تهران، چه شانگهای و چه پاریس است.

ونسان با اشاره به این که در خیابان‌های تهران یک بی‌ نظمی خاص وجود دارد، تصریح کرد: البته پشت همین بی‌نظمی یک نظم می بینیم و وجود جوی‌های آب، فضای سبز، باغچه‌ها و خیابان‌هایی که عموماً در خطوط مستقیم قرار ندارند، تهران را بسیار دلپذیر کرده است.

وی فضای سبز حاشیه بزرگراه‌های تهران را جالب توجه دانست و اظهار کرد: بزرگراه همیشه با سرعت، تصادف و آلودگی صوتی همراه است اما فضای سبز حاشیه‌ بزرگراه‌های تهران موجب می‌شود احساس آرامش به راننده منتقل شود.

استاد معماری دانشگاه وال دوسن پاریس در پایان خاطرنشان کرد: تهران شهر پویایی است و تنوع ساخت و ساز در آن بسیار زیاد است و مدیران شهری با وقوف به اهمیت توسعه پایدار در جهت توسعه این کلان‌شهر به ویژه در حوزه حمل و نقل شهری گام‌های بلندی بر داشته‌اند.
يکشنبه 16/5/1390 - 7:59
اخبار

ایسر، اپل، سونی، لنوو یا گوگل؛ به نظر شما كدام یك از شركت‌های ساخت تبلت، سیستم عامل مورد نیاز و علاقه شما را تولید می‌كنند و در بازار رقابتی امروز كدام محصول را می‌توان برگزید؟


به گزارش ایسنا، در این گزارش به معرفی برخی از ویژگی‌های محصولات فن‌آوری، محبوترین و در عین حال جدیدترین سیستم‌های عامل پرداخته شده است.


ای‌پد


قرار است تبلت ای‌پد ترانسفورمر (Eee Pad Transformer) شركت ایسوس كه دارای یك صفحه نمایش ‌10/1 اینچی است و از سیستم عامل اندروید هانیكام بهره می‌برد وارد بازار انگلیس شود.


این تبلت با استفاده از یك كیبورد، قابلیت تبدیل شدن به یك لپ‌تاپ سبك را دارد و باتری آن نیز دارای طول عمر ‌8 ساعتی است و از یك پردازنده‌ی دو هسته‌یی بهره می‌برد.


سرویس رایانش ابری اپل



شایعاتی درباره سرویس رایانش ابری اپل از مدت‌ها پیش به گوش می‌رسید اما اپل به طور رسمی اعلام كرد كه نسخه جدید سیستم‌های عامل iOS و Mac OS X و سرویس رایانش ابری با نام iCloud رونمایی می‌شوند.


تبلت سونی



گزارش‌های موجود حاكی است كه سونی تا پایان تابستان سال 2011 تبلت خود را كه دارای سیستم عامل اندروید هانیكام به بازار آمریكا وارد می كند.


كروم گوگل



در حال حاضر گوگل مشغول اصلاح سیستم عامل كروم (Chrome OS) برای استفاده در تبلت است.


سیستم عامل كروم كه علاوه بر اندروید یكی از سیستم‌های عامل ساخته شده توسط گوگل است و گزارش‌های جدید نشان دهنده این موضوع است كه این شركت در حال اصلاح این سیستم عامل در استفاده از تبلت‌ها است.


اما مدیر اجرایی سابق گوگل در این باره گفته كه این سیستم عامل اندروید برای دستگاه‌های لمسی و سیستم عامل كروم (Chrome OS) برای دستگاه‌های دارای صفحه كلید ساخته شده است.


لنو



شركت چینی لنوو می خواهد تبلت ساخت خود كه تینك پد نام دارد و دارای سیستم عامل اندروید هانیكام است را روانه بازار كند.


این محصول دارای یك صفحه نمایش 10.1 اینچی با وضوح تصویر 1280 در 800 همراه با دوربینی در قسمت جلو آن و پردازنده‌ی دو هسته‌یی تگرا2 است.


این تبلت در مدل‌های مختلف 16 گیگابایتی، 32 گیگابایتی و 64 گیگابایتی و طوا عمر باتری 8 ساعته عرضه می‌شود و از دیگر امكانات آن می‌توان به یك پورت USB 2.0 و یك میكرو USB اشاره كرد.


اندروید


سیستم عامل اندروید گوگل هم‌چنان در جایگاه بهترین سیستم عامل تلفن هوشمند در آمریكا قرار دارد و سیستم عامل iOS اپل( به كار رفته در آی‌فون) با كنار زدن بلك‌بری در جایگاه دوم محبوب‌ترین سیستم ‌عامل برای تلفن هوشمند قرار گرفت.


Xi 3


اما شرکت Xi3 اعلام كرده به زودی نخستین رایانه شخصی ( ChromiumPC) دارای سیستم عامل كروم گوگل را به بازار عرضه می‌كند.


اگرچه در کنفرانس گوگل، تصویری از کامپیوتر کوچکی از سامسونگ برای کروم و بدون هیچ اطلاعاتی از آن نشان داده شد، اما شرکت Xi3 اعلام كرد به زودی نخستین رایانه شخصی دارای سیستم عامل كروم گوگل را به بازار عرضه می‌كند.


پیشتر این رایانه ماژولار به عنوان مدل نشان داده شده بود، و دارای ماژول پردازنده و ورودی خروجی بوده .


گالکسی تب 10.1



سازندگان سامسونگ گالکسی تب 10.1 که در نازکی از آی‌پد 2 کم ندارد و از نسخه جدیدتر سیستم عامل مخصوص تبلت گوگل اندروید 3.1 بهره می‌برد، خبر دادند كه این تبلت وارد بازار می‌شود.


به گزارش سرویس فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، وب سایت سامسونگ از نسخه جدیدتر سیستم عامل مخصوص تبلت گوگل آندروید 3.1 در گالکسی تب 10.1 خبر داد.


این نسخه بسیاری از مشکلات نسخه قبلی را برطرف کرده و تجربه بهتری را در اختیار کاربران می‌گذارد.


تبلت ویوسونیك


در شرایطی كه هنوز از تبلت 7 اینچی ایسر خبری نیست و این شرکت به تعویق افتادنش را تایید کرده، شرکت نه چندان بزرگ ویوسونیك در نمایشگاه كامپیوتكس از نخستین تبلت 7 اینچی با سیستم عامل اندروید خود رونمایی كرد.


سیستم عامل اندروید به كار رفته در این محصول مخصوص تبلت یعنی نسخه 3.0 یا همان Honeycomb است. تبلت 7 اینچی این شركت ViewPad 7x نام دارد و از ویژگی‌های آن می‌توان به مواردی همچون رزولوشن صفحه آن 1024 در 600 ، و همچنین وجود یك دوربین در قسمت پشت و یك دوربین در جلوست و پردازنده Tegra 2 دو هسته‌یی و خروجی HDMI از دیگر قابلیت‌های این تبلت 380 گرمی اشاره كرد.


بلك بری


بلك بری هم در این میان ساكت ننشسته و در نظرسنجی انجام شده توسط كام‌اسكور كه 30 هزار مشترك تلفن همراه در آمریكا حضور داشتند، سهم بلك‌بری در بازار سیستم‌های عامل تلفن هوشمند در سه ماهه‌ای كه در تاریخ 30 آوریل به پایان رسید، 5 درصد كاهش یافته و به 25.7 درصد رسیده است.


بر اساس آخرین آمار ارائه شده، در حال حاضر اندروید 36.4 درصد و iOS اپل 26 درصد از سهم این بازار را در دست دارند.

يکشنبه 16/5/1390 - 7:58
اخبار

کاربران اینترنت به موازات توسعه فناوری اطلاعات در معرض معضلی به نام حملات سایبری هکرها قرار گرفته اند که در این حملات، اطلاعات شخصی و بانکی کاربران به روشهای مختلفی مانند ایمیل با خطر سرقت مواجهند.

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از مهر، در هفته های اخیر در داخل کشور کاربران بسیاری مورد هجوم حملات هکری به ID ایمیلهای شخصی قرار گرفته اند. در این موارد، از سوی قربانی ایمیلهای بدون موضوع (No Subject ) به آدرسهای ذخیره شده در لیست تماس کاربر ارسال می شود.

این ایمیلها می توانند به عنوان مثال محتوی لینکهای تبلیغات دارویی باشند که کاربران را تشویق به خرید محصولات خود می کنند.

این نوع سایتها اغلب جعلی هستند و به محض اینکه کاربر اطلاعات شخصی و بانکی خود را برای خرید کالا وارد کند هکرها به این اطلاعات دسترسی پیدا می کنند.

چگونه یک اکانت ایمیل هک می شود

کلید لاگینگ (Keylogging)

کلید لاگینگ، آسانترین راه برای هک کردن ایمیل است. در این فرایند، هر کلیکی که کاربران بر روی صفحه کلید یک رایانه خاص می کنند ثبت می شود. این ثبت اطلاعات با نرم افزار کوچکی به نام keylogger که همچنین با عنوان “نرم افزار جاسوسی” نیز شناخته می شود امکانپذیر است.

به محض اینکه شما این برنامه را بر روی رایانه هدف نصب کنید، این نرم افزار به طور خودکار فعال شده و هر نوع کلیک و یا ضربه ای که بر روی صفحه کلید انجام می شود را ثبت می کند. از آنجا که این ضربه ها شامل نوشتن رمزعبور و نام کاربری نیز می شود، بنابراین با این نرم افزار، هکر می تواند به راحتی این اطلاعات را سرقت کند.

برای استفاده از این نرم افزار به دانش هکری بالایی نیاز نیست. هر کسی با یک آگاهی نسبی از رایانه قادر خواهد بود این نرم افزار را نصب و از آن استفاده کند. بنابراین، احتمال اینکه با استفاده از این برنامه اطلاعات شما از سوی افراد آشنا سرقت شود بسیار بالا است.

“کمین گر جاسوسی” (SniperSpy)

این نرم افزار به استفاده کننده اجازه می دهد که از راه دور رایانه شخصی شما را تحت کنترل بگیرد و تمام کارهایی را که بر روی رایانه خود انجام می دهید به صورت زنده و همزمان بر روی نمایشگر رایانه خود مشاهده کند

این نرم افزار کاملا با هر نوع دیوار آتش (firewall) ویندوز “ایکس پی”، ویستا، ویندوز ۷، ویندوز ۲۰۰۰ و سیستم عاملهای مک سازگاری دارد. این برنامه فعالیتهای کاربر را ثبت می کند و اطلاعات جمع آوری شده را به اکانت آنلاین هکر ارسال می کند.

با این برنامه، کاربر می تواند به تمام رمزهای عبور شامل رمز عبور شبکه های اجتماعی و اکانتهای ایمیل دسترسی پیدا کند و بدون دسترسی فیزیکی، به صورت از راه دور و مجازی به رایانه هدف وارد شود و برای مثال از جریان مکالمات روی چت و یا اطلاعات شخصی کاربر مطلع شود و یا وارد پست الکترونیک کاربر شده و ایمیلهای جعلی ارسال کند.

فیشینگ (Phishing)

در مفهوم انفورماتیکی، این اصطلاح که هم تلفظ واژه fishing به معنی “ماهیگیری” است فعالیتی غیرقانونی است که با استفاده از یک تکنیک مهندسی اجتماعی می تواند به اطلاعات شخصی کاربر دسترسی پیدا کند و به خصوص هویت کاربران را در ارتباطات الکترونیکی به ویژه پیامهای پست الکترونیک، سرویسهای چت و حتی تماسهای تلفنی سرقت کند.

در حملات فیشینگ، هکر پیامهایی را از سوی سایتهای جعلی که از گرافیک و لوگوی سایتهای رسمی تقلید کرده است برای آدرس ایمیل کاربر ارسال می کند. به این ترتیب، کاربر فریب می خورد و اطلاعات شخصی به ویژه شماره حساب جاری، شماره کارت اعتباری، کدهای شناسایی و … را وارد این سایتها می کند.

به این ترتیب، تمام این اطلاعات از طریق سایت جعلی به یک در پشتی (back door) وارد می شود و برای مصارف جنایتکاری انفورماتیکی به ویژه جعل هویت و دسترسی به موجودی حسابهای بانکی، در اختیار هکر قرار می گیرد.

فرایند استاندارد حملات فیشینگ در پنج مرحله

۱- فیشر (هکر فیشینگ) یک پیام ایمیل را برای کاربر قربانی ارسال می کند. گرافیک و محتوای این پیام شبیه به پیامهایی است که معمولاً از سوی بانک و یا سایت معتبر خریدهای آنلاینی که کاربر در آن ثبت نام کرده است برای قربانی ارسال می شود. به این ترتیب کاربر بدون آنکه متوجه جعلی بودن پیام شود آن را باز می کند.

۲-  این ایمیل تقریباً همیشه مربوط به موقعیتهای ویژه و یا بررسی رفع مشکلات ساده بر روی حساب جاری/ اکانت کاربر (مثل تمدید تاریخ کارت اعتباری) است و یا به کاربر پیشنهاد وسوسه کننده عرضه پول (مثل برنده شدن حساب بانکی و یا یک جایزه) را می دهد.

۳- ایمیلی که به مقصد ارسال شده است محتوی یک لینک است. متن این ایمیل برای گیرنده توضیح می دهد که برای حل مشکل خود با سازمان و یا شرکتی که گرافیک و لوگوی سایت آن جعل شده است بر روی این لینک کلیک کند(Fake login).

4- لینک ارائه شده کاربر را به سایت رسمی آن سازمان هدایت نمی کند، بلکه با یک پوشش ظاهری که از سایت اصلی کپی شده است کاربر را به سروری که توسط “فیشر” کنترل می شود می رساند و از قربانی می خواهد که برای “تائید” بار دیگر اطلاعات اولیه ای چون نام، نام کاربری، رمزعبور، آدرس، شماره حساب، شماره کارت اعتباری و … را وارد کند. به این ترتیب تمام این اطلاعات در دستان فیشر قرار خواهد گرفت.

۵- ”فیشر” از این اطلاعات برای خرید کالا، انتقال وجه و یا حتی به عنوان پلی برای انجام حملات بیشتر به افراد دیگر استفاده می کند.

دفاع در برابر این حملات

پیشگیری همیشه بهتر از علاج است. بنابراین بهترین توصیه این است که در بازدید سایتهای غیرمعتبر نهایت دقت را بکنید.

در مواردی که سایت از کاربر اطلاعات شخصی، شماره حساب، رمز عبور و یا شماره کارت اعتباری را خواست، پیش از وارد کردن این اطلاعات، یک کپی از آدرس سایت را برای مقامات ذی صلاح (بخش انفورماتیک بانک و یا سایت حراجهای آنلاینی که عضو هستید) ارسال کنید تا از صحت آنها مطمئن شوید.

کاربر می تواند گردش مالی حساب خود را از طریق عابربانک و یا بر روی پروفایل حساب آنلاین خود مشاهده کند.

بسیاری از بانکها یک سرویس “اس. ام. اس” نیز در اختیار مشتریان خود می گذارند. از طریق این سرویس که SMS alert نام دارد بانک تمام گردشهای مالی حساب مشتری را برای وی ارسال می کند. به این ترتیب، در صورتیکه سارقان انفورماتیکی اقدام به موجودی حساب کاربر دسترسی پیدا کرده باشند مشتری متوجه خواهد شد

رمز عبور ساده استفاده نکنید

یکی دیگر از روشهای دسترسی هکرها به رمز عبور کاربران، استفاده از رمزهای عبور ساده است. انتخاب رمزهای نامناسب موجب می شود که هکرها با انجام گزینه های آزمون و خطا پس از چند بار امتحان کردن به رمزعبور کاربر دسترسی پیدا کنند.

در سال ۲۰۰۹ موسسه “ایمپروا” متخصص در بخش امنیت در شبکه در تحقیقات خود نشان داد که میلیونها کاربر اینترنت از یک رمز عبور استفاده می کنند.

نتایج این بررسیها حاکی از آن بود که کلمات کلیدی مثل ۱۲۳۴۵۶، ۰، passwordو abc123رایج ترین کلماتی هستند که توسط تعداد بسیار زیادی کاربر به عنوان رمز عبور اطلاعات محرمانه استفاده می شوند.

به گفته این محققان، استفاده از کلمات و یا اعدادی که به آسانی قابل شناسایی هستند یک خطر جدی برای کاربران به شمار می روند و هکرها به راحتی می توانند آنها را شناسایی کرده، وارد اکانتهای کاربران شده و اطلاعات شخصی آنها را سرقت کنند و یا به نام آنها ایمیل ارسال کنند.

خطر بزرگتر زمانی رخ می دهد که این رمزهای عبور رایج برای حسابهای جاری و یا کارتهای اعتباری مورد استفاده قرار گرفته باشند.

برخی از سایتها برای حمایت از کاربران خود و جلوگیری از حمله هکرها بلافاصله پس از چند نوبت مشخص که رمز عبور اشتباه وارد شد اکانت را مسدود می کنند.

سایتهای دیگر نیز به کاربران خود توصیه می کنند که رمزعبور خود را ترکیبی از اعداد و حروف مختلف انتخاب کنند.

“جف ماس” هکر سابق که اکنون با این شرکت امنیت انفورماتیکی همکاری می کند توصیه کرده است که کاربران حداقل باید از ۱۲ حرف به جای ۶ حرفی که به طور نرمال به کار می رود استفاده کنند. به این ترتیب کشف این کلمات کلیدی برای هکرها دشوار می شود.

همچنین شرکت مایکروسافت نیز اعلام کرده است که قصد دارد استفاده از رمز عبور “۱۲۳۴۵۶″ و “ilovecats” را که به راحتی قابل شناسایی و نفوذ هستند، ممنوع کرده و به این شکل امکان نفوذ هکرها و استفاده از تکنیک آزمون و خطا برای ورود به اکانت کاربران سرویس Hotmailرا کاهش دهد.

رمزهای عبور قوی رمزهای طولانی و ترکیبی از حروف بزرگ و کوچک، اعداد و دیگر نشانه ها هستند. این رمزها نباید بر اساس واژه های لغتنامه ای و یا اطلاعات شخصی از قبیل تاریخ تولد باشند.

در هر صورت بهترین کار بعد از هک شدن تغییر سیستم عامل و ساده ترین کار تغییر رمز عبور است.

بوت نت (Botnet)

“بوت نت”، شبکه ای از رایانه ها است که به اینترنت متصل هستند و همگی تحت کنترل یک رایانه واحد با عنوان “بوت مستر” قرار دارند.

این رایانه ها از طریق حفره های امنیتی و یا عدم توجه لازم از سوی کاربر و یا مدیریت سیستم می توانند توسط یک ویروس انفورماتیکی و یا اسبهای تراوا (تروجانها) آلوده شوند.

پس از آلوده شدن، هکری که این شبکه بوت نت را سازمان دهی کرده است کنترل رایانه ها را از راه دور در دست می گیرد.

کنترل کننده های بوت نتها می توانند از این سیستمها برای انجام حملات مختلف سایبری استفاده کنند. برای مثال، از این رایانه های برای ارسال ایمیلهای تبلیغاتی، ایمیلهای ویروسی و هرزنامه ها استفاده می شود.

 بنابراین، اگر با اکانت شما ایمیلهایی برای دوستانتان ارسال شد (علاوه بر مواردی که در مورد هک شدن و دسترسی به رمزعبور پست الکترونیک گفته شد) این احتمال نیز وجود دارد که رایانه شما در یک بوت نت گرفتار شده باشد.

کاربران این رایانه ها که با اصطلاح “رایانه زامبی” و یا “رایانه برده” شناخته می شوند اغلب متوجه نمی شوند که در این شبکه به دام افتاده اند.

رایانه زامبی

رایانه زامبی، رایانه و یا دستگاه موبایلی است که پس از اتصال به اینترنت بدون اطلاع کاربر توسط یک “کراکر” و یا “ویروس” آلوده می شود و تحت کنترل یک شخص ثالث قرار می گیرد.

برپایه تحقیقاتی که در سال ۲۰۰۹ انجام شد ۱۸ درصد از آدرسهای IP در آمریکا، ۱۳ درصد در چین و ۶ درصد در استرالیا رایانه های زامبی هستند.

يکشنبه 16/5/1390 - 7:48
اخبار

با وجود افزایش ضریب نفوذ تلفن همراه و همچنین استقبال بی شمار کاربران از گوشی تلفن همراه باعث شده تا روز به روز شاهد عرضه گسترده انواع این کالای ارتباطی در سراسر جهان باشیم.

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از موبنا، تنوع عرضه گوشی های لمسی با امکانات بالا توسط برندهای معتبر جهانی و قیمت مناسب باعث شده تا روز به روز تقاضا برای این نوع گوشی ها افزایش یابد.

از سوی دیگر فراگیر شدن استفاده از گوشی تلفن همراه و ضرورت این کالا در میان افراد باعث شده به طوری که در برخی از افراد تصور لحظه ای بدون گوشی ممکن نیست.

گوشی های تلفن همراه لمسی با قابلیت لمس دست و برخی دیگر با لمس قلم کار می کنند که در این روزها عرضه و تقاضای گوشی هایی که با لمس دست کار می کنند به طور چشمگیری افزایش یافته است.

در تشریح برخی از سنسوری های به کار رفته در گوشی های لمسی می توان گفت که G-SENSOR  عمدتا در گوشی های اچ تی سی به کار می رود و عمل چرخش خودکار منوهای گوشی به صورت عمودی و افقی را انجام می دهد.

PROXIMITY-SENSOR که عمدتا در گوشی های تاچ به کار می رود و از آنجایی که صفحه نمایش تاچ به لمس حساس هستند این سنسور عمل خاموش کردن صفحه نمایش لمسی را در هنگام مکالمه انجام می دهد چرا که در صورت روشن بودن صفحه نمایش در صورت لمس با هر کدام از اعضای بدن امکان یک عمل مکانیکی در گوشی فراهم می شود.

MOTION-SENSOR که ببیشتر در گوشی های اچ تی سی به کار رفته است عمل سایلنت کردن گوشی را در هنگام برعکس کردن گوشی انجام می دهد.

LIGHT-SENSOR که تغییرات خودکار نور ال سی دی صفحه نمایش لمسی را متناسب با نور محیط انجام می دهد.

GESTURE-SENSOR که برای بالابردن امنیت سیستم و هویت کاربراصلی سیستم را مشخص می کند.

VOICE COMMAND DER که فرمان  صوتی را با صدای کاربر صادر می کند .

BATTERY-VOLTAGE-SENSOR سنسوری  است که هم در گوشی های لمسی و غیر لمسی وجود دارد که میزان شارژ گوشی را نمایش می دهد.

يکشنبه 16/5/1390 - 7:47
اخبار

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد: این شرکت مشکلی در ارایه تخفیف پهنای باند به شرکت های اینترنتی ندارد.

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از وایمکس نیوز، محمود خسروی با اشاره به تخفیف ۲۰ درصدی زیرساخت برای پهنای باند برای تمامی شرکت های اینترنتی گفت: این تخفیف ۲۰ درصد در طول یک سال گذشته به صورت علی الحساب صورتحساب های شرکت ها اعمال شده است.

به گفته وی تمامی شرکت های اینترنتی با ارایه تاییدیه ای از جانب سازمان تنظیم مقررات از این تخفیف بهره مند می شوند.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت از برنامه های این شرکت در سال جاری برای کاهش مجدد قیمت خبر داد و افزود: در قیمت تمام شده اینترنت مسایل دیگری وجود دارد که باعث می شود تا قیمت نهایی آن برای کاربران گران تمام شود.

در همین حال چندی پیش مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت ایجاد محتوا روی شبکه اینترانت را راهکاری برای کاهش هزینه های دسترسی کاربران به اطلاعات عنوان کرد و گفت: برای کاهش قیمت اینترنت باید محتوای این شبکه در داخل کشور تولید و این اطلاعات از طریق اینترانت رد و بدل شود.

این در حالی است که مسوولان شرکت ارتباطات زیرساخت، پیش از این از کاهش قیمت اینترنت در سال جاری خبر داده و گفته بودند که شرکت زیرساخت به دنبال راهکاری است تا این سرویس را با قیمت مناسب تر به کاربران عرضه کند.

قیمت بالای پهنای باند در کشور باعث شده تا اینترنت آنچنان که باید در سبد خانوار ایرانی جایی نداشته باشد و کاربر نهایی نیز نتواند به خوبی از این رسانه ارتباطی بهره برد.

يکشنبه 16/5/1390 - 7:44
اخبار

خبری که چند روز قبل منتشر شد دروغ از آب درآمد. در آن خبر گفته شده بود کاربران اینترنت اکسپلورر کم هوش‌تر از کاربران دیگر مرورگرهای اینترنتی هستند.

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از ITIran، بی بی سی که خود نیز این خبر را ده ها رسانه دیگر منتشر کرده بود، مشخص شده که شرکت Aptiquant که گفته می شد این تحقیق را انجام داده تنها یه صفحه روی وب سایت خود داشته که آن نیز از یک جای دیگر کپی برداری شده بود.

همچنین مشخص شده که دامنه اینترنتی وب سایت این شرکت ۱۴ جولای امسال ثبت شده است.

هنوز هدف از این اقدام مشخص نشده اما خبر این تحقیق در بسیاری از رسانه ها از جمله سی ان ان ،‌دیلی میل، تلگراف و فوربس منتشر شده بود.

بی بی سی اعلام کرده که خوانندگانش متوجه این موضوع شده اند که این سایت تنها یک ماه پیش ثبت شده بود.

در همین حال معلوم شده که عکس مربوط به کارکنان این شرکت که روی سایت قرار داده شده از یک سایت فرانسوی کپی شده و اسامی آنها تغییر یافه است.

تحقیق این شرکت جعلی که شامل میزان قابل توجهی نمودار و اطلاعات آماری بود به شکل زیرکانه‌ای از سوی معتبرترین رسانه‌های جهان مورد تایید قرار گرفت و منتشر شد.

این تحقیق نشان میداد که کاربران اینترنت اکسپلورر کم هوش‌تر از دیگر کاربران هستند.

 

يکشنبه 16/5/1390 - 7:39
اخبار

شرکت توشیبا اولین هارد دیسک یک ترابایتی را برای استفاده در رایانه های لپ تاپ عرضه کرد.

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از فارس، این هارد دیسک ۲٫۵ اینچی توانایی ذخیره سازی یک ترابایت اطلاعات را دارد و برای استفاده در لپ تاپ ها و همین طور رایانه های شخصی مناسب است. این هارد دیسک که MQ01ABD100 نام دارد در مدل های ۷۵۰، ۵۰۰، ۳۲۰ و ۲۵۰ گیگابایتی نیز در دسترس است.

این هارد دیسک که مصرف انرژی کمی هم دارد در برابر ضربه هم به خوبی مقاومت می کند و به نظر می رسد رقیب جدی برای دیگر هارد دیسک های ۲٫۵ . ۳٫۵ اینچی محسوب می شود.

سرعت این هارد دیسک ۵,۴۰۰RPM اعلام شده و می تواند از رابط کاربری ۳Gbit/s Serial ATA پشتیبانی کند. توشیبا چند ماه قبل اولین سری از هارد دیسک های قابل رمزگذاری خود را عرضه کرده بود که برای جلوگیری از سرقت اطلاعات قابل استفاده هستند.

 این هارد ها در دو مدل ۱۶۰ و ۶۴۰ گیگابایتی عرضه شده بودند.

يکشنبه 16/5/1390 - 7:32
اخبار
«گوگل ازدواج» به شغل پردرآمدی برای بسیاری از جوانان عربستان سعودی تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از ایتنا، موضوع این شغل عجیب و نوظهور، تحقیق درباره رفتار و گذشته پسرانی است که به خواستگاری یک دختر می‌روند.

بنابراین مشخص است که «گوگل ازدواج» هیچ ربطی به سایت اینترنتی گوگل ندارد.

در «گوگل ازدواج» خانواده دختر به ازای پرداخت پول به یک فرد مشخص، از وی می‌خواهند درباره جوان خواستگار تحقیق کرده و جستجوی همه جانبه‌ای در مورد وی به عمل آورند.

این موضوع به ویژه در مورد پسرانی که از خانواده‌های غریب و ناآشنا هستند، بیشتر اهمیت می‌یابد.

فرد پژوهشگر به ازای دریافت مبلغی که معمولاً بین ۵۰۰ تا ۸۰۰ دلار است، در مورد گذشته پسر خواستگار تحقیق کرده و روابط اجتماعی وی را چه در محل کار و چه در محل سکونتش مورد بررسی قرار می‌دهد.

وی سپس این اطلاعات را به خانواده دختر تحویل می‌دهد.

بر اساس این گزارش، یکی از موارد مهمی که پژوهشگر باید دنبال کند، میزان پایبندی داماد آینده به نماز است و این موضوع بخشی از «گوگل ازدواج» محسوب می‌شود.

خارج شدن خانواده‌ها از حالت سنتی و نیز افزایش جمعیت شهرها از جمله عواملی است که تقاضاها برای این شغل را بیشتر کرده است.

عبدالرحمان القحطانی، یکی از جوانانی که این حرفه را برای کسب درآمد انتخاب کرده می‌گوید شغل وی در تمام طول سال مشتری دارد و به ویژه در فصل تابستان که مراسم ازدواج بیشتری منعقد می‌شود، تقاضاها برای آن بیشتر می‌گردد

يکشنبه 16/5/1390 - 7:19
اخبار

اگر خاطرتان باشد ماه پیش و در زمان راه اندازی گوگل پلاس مشکلات زیادی برای ارسال دعوتنامه برای کاربران و دوستان برای اضافه شدن به این شبکه اجتماعی وجود داشت.

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام پس از گذشت زمان از اولین رونمایی از +Google مشکلات این شبکه اجتماعی جدید شرکت گوگل کم کم برطرف شد و هم اکنون کاربران جدید بدون دغدغه و ناراحتی به این سیستم اضافه می شوند و پشت درهای بسته گیر نمی کنند!

به تازگی گوگل پلاس برای راحتی کار شما امکان اضافه کردن و ارسال دسته جمعی دعوتنامه را در گوگل پلاس اضافه کرده است. با این کار سرعت کار شما بسیار زیادتر و راحتتر خواهد شد و همچنین سرعت افزایش کاربران گوگل پلاس به صورت صعودی افزایش خواهد یافت. تنها با چند قدم هر چه دوست و آشنا و همکار و .. دارید به +Google اضافه کنید.

مراحل ارسال دعوتنامه گروهی:

۱٫ در سمت راست صفحه گوگل پلاس خود گزینه “Invite friends” را بزنید.

۲٫ صفحه باز شده حاوی تعداد افراد مجازی است که می توانید به آنها دعوتنامه بفرستید. کافی است لینک موجود را برای دوستانتان ارسال کنید یا مثلا در status چت خود یا در سیستم های اجتماعی دیگر آنرا قرار دهید.

۳٫ روش دیگر ارسال دعوتنامه استفاده از گزینه “Add people to invite” و نوشتن ایمیل فرد مورد نظر است.

يکشنبه 16/5/1390 - 7:18
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته