• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 1680
تعداد نظرات : 271
زمان آخرین مطلب : 4631روز قبل
اخبار

وبسایت فروش لایسنس اصل بازی های کامپیوتری راه اندازی شد.

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از ایران وب نیوز، اورجینال گیمز (orginal-games.ir) وبسایتی است برای فروش سریال اصل بازی های کامپیوتر مختلف دنیا که شما با استفاده از آن میتوانید علاوه بر بازی های موجود در سایت ، دیگر بازی های دلخواه را نیز سفارش دهید تا اگر امکان خرید وجود داشت ، برای شما خریداری شود.

همان طور که اطلاع دارید بازی هایی که توسط شرکت های ایرانی به قیمت نازل به فروش می رسند قفل شکسته هستند و عملا بعضی از امکانات بازی مانند بازی آنلاین قابل دسترس نیست.

به همین دلیل وبسایت اورجینال گیمز تصمیم گرفته است تا با فراهم آوردن لایسنس اصلی بازی ها به بازی خورهای عزیز یک بازی کامل و سالم را ارائه دهد. مدیریت این سایت سعی کرده است که ۹۹% بازی های موجود در بازار را با لایسنس اصل فراهم بیاورد.

آریا ذوقی مدیریت اورجینال گیمز در گفتگوی کوتاه با ایران وب نیوز در رابطه نحوه خرید بازی ها اعلام کرد : « اروجینال گیمز به دو روش اقدام به خرید لایسنس بازی ها می نماید.

روش اول خرید از سایت اصلی سازنده بازی است که معمولا قیمت این نوع خرید بالاست و فقط به درخواست کاربر ، اورجینال گیمز نسبت به خرید از سایت اصلی اقدام می نماید.

روش دوم خرید از بازار روسیه است که به دلایل نامعلوم قیمت بازی ها در بازار روسیه پایین تر از قیمت سایت سازنده است البته نکته جالب اینجاست که هیچ مشکلی در رابطه با تقلبی بودن سریال ها در بازار روسیه مشاهده نشده است. قیمت بازی ها در سایت نیز براساس قیمت بازار روسیه درج شده است.»

آریا ذوقی در پایان اضافه کرد که مشتریان میتوانند قبل از هرگونه خرید برای شفاف سازی سوالات خود را با ما در میان بگذارند.

دوشنبه 17/5/1390 - 5:28
اخبار
حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات امروزه یکی از بخش های مهم صنعت هر کشوری به حساب می آید، به طوریکه در بیشتر نقاط دنیا برای پیشرفت این صنعت از تمام پتانسیل های داخلی و خارجی استفاده می شود تا ضریب نفوذ و کیفیت این فناوری افزایش یابد.

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از موبنا، از طرف دیگر سود سرشاری که در این حوزه نهفته است، باعث شده تا بسیاری از شرکت ها و پیمانکاران داخلی و خارجی جذب آن شده و از تمام توان و نیروی خود برای ماندن در این عرصه استفاده کنند.

هر چند ارتباطات و فناوری اطلاعات حوزه گسترده ای را شامل می شود، اما به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، تلفن همراه و صنایع وابسته به آن، یکی از بخش های مهم این صنعت به شمار می آید.

چراکه نه تنها سود سرشاری را نصیب سرمایه گذاران می کند، بلکه به دلیل بازار گسترده و سود آوری که دارد، باعث شده تا هرگونه سرمایه گذاری در این حوزه، دارای توجیه اقتصادی باشد.

به همین دلیل است که بسیاری از افراد برای بدست آوردن بخشی از این بازار، سر و دست می شکنند و هنگامی که بخشی از آن را به دست می آورند، به راحتی از آن نمی گذرند.

نمونه حاضر این موضوع، اتفاقی است که درباره اپراتور ایرانی- خارجی ایرانسل – MTN افتاد، این اپراتور تلفن همراه براساس قانون، قرار بود بعد از ۲ سال، ۲۱ درصد از سهامش را از طریق بورس واگذار کند، با این وجود نه تنها این اتفاق رخ نداد، بلکه به نوعی به فراموشی هم سپرده شد.

در حالیکه اپراتور دیگر یعنی همراه اول با واگذاری سهامش، با استقبال بی نظیر سرمایه گذاران در این بخش روبرو شد. اما چرا برنده اپراتور سوم تلفن همراه، وارد این بازار نمی شود؟ آیا سود سرشار و بازار بالقوه ای که برای خدمات آن وجود دارد به تنهایی دلیل محکمی برای تعجیل در آغاز فعالیت های این اپراتور نیست؟

برنده امتیاز اپراتور سوم تلفن همراه، با وجود آنکه قرار بود اوایل سال جاری اقدامات لازم برای واگذاری سیمکارت های نسل سوم تلفن همراه را انجام دهد، ولی هنوز هم خبری از واگذاری های عمومی اش نیست.

یک روز از رسانه ها شنیده می شود اپراتور سوم در آستانه لغو پروانه است و روز دیگر خبر از واگذاری زود هنگام سیمکارت های این اپراتور داده می شود.

نادر قاضی‌پور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در این باره گفته است: «وزیر ارتباطات مسایل امنیتی در واگذاری باند را از دغدغه‌های واگذاری سیمکارت‌های نسل سوم ذکر کرد که با توجه به اینکه تحریم‌هایی نیز علیه کشور وجود دارد، تامین تجهیزات برای شرکت تامین تله‌کام به سختی امکان پذیر است».

گرچه هنوز زمان مشخصی برای واگذاری سیمکارت‌های نسل سوم تلفن همراه در کشور تعیین نشده، اما بسیاری از فعالان این حوزه به واگذاری سیمکارت‌های آزمایشی دلخوش کرده اند که به زودی تعدادی از آن ها در اختیار چند تن از مسوولان برای بهره‌برداری آزمایشی از شبکه نسل سوم تلفن همراه قرار خواهد گرفت.

با توجه به تمام موارد مذکور باید منتظر ماند و دید داستان اپراتور سوم تلفن همراه و واگذاری سیمکارت های آن به کجا می رسد.

دوشنبه 17/5/1390 - 5:27
اخبار

مدلIdeaCentre A700 از کامپیوترهای چند منظوره باقابلیت و گران قیمت LENOVO در بازار داخلی است.

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از دنیای اقتصاد، این دستگاه دارای ویژگی‌هایی چون، تجهیز به پردازنده رم چهار گیگابایتی از نوع DDR3 و هارددیسکی با ظرفیت۱TB SATA 7200RPM است.

 

این دستگاه شامل یک صفحه نمایش ۲۳ اینچی از نوع LED-Backlight Multi-Touch LCD و با وضوح تصویر ۱۹۲۰×۱۰۸۰ نقطه در اینچ است.

تجهیز به اپتیکال درایو Blu-Ray+ Dual Layer Multi Burner Drive (DVD-RW) (Combo، کارت گرافیکیATI Mobility Radeon HD5650 با ظرفیت حافظه یک گیگابایت، وب کم، بلوتوث، شش پورتUSB 2/0، مولتی کارتخوان، FireWire 800 (139 4)4، ورودی و خروجی HDMI، میکروفن، هدفون و… از سایر ویژگی‌های این دستگاه است.

همراه این دستگاه همچنین یک کیبورد English & Arabic, Num-Pad، ریموت کنترل، موس و کیبورد وایرلس ارائه می‌شود.این دستگاه ۷/۹ کیلوگرمی که از سیستم‌عاملWindows 7 Home Premium 64-bit بهره‌مند است و با رنگ مشکی به بازار عرضه شده است، با قیمت دو میلیون و ۱۲۰ هزار تومان و با ضمانت سازگار به فروش می‌رسد.

دوشنبه 17/5/1390 - 5:25
اخبار

انواع بازاریابی الکترونیکی دارای تفاوت‌های بسیاری با روش‌های سنتی است و مزایا و معایب مخصوص به خود را دارد.

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از ایسنا، بازاریابی الکترونیکی (E_Marketing)، زیرمجموعه‌ای از کسب کار الکترونیکی (E_Business) است که با استفاده از واسطه الکترونیکی فعالیت‌های بازاریابی را انجام می‌دهد و به سازمان کمک می‌کند تا به اهداف مطلوب خود در حوزه‌ی بازاریابی دست یابد.

بازاریابی اینترنتی (Internet Marketing)، بازاریابی تعاملی (Interactive Marketing) و بازاریابی سیار (mobile Marketing)، انواعی از بازاریابی الکترونیکی هستند که در آن‌ها استفاده از برخی از پرکاربرد‌ترین واسطه‌های الکترونیکی برای بازاریابی محوریت دارد.

طبق آنچه که در کتاب تجارت الکترونیکی از طریق بهینه سازی موتورهای جست‌وجو آمده است، برخی تفاوت‌های بازاریابی الکترونیکی با بازاریابی سنتی به این ترتیب برشمرده شده است:

- رویکرد یک به یک: کاربران هدف، اغلب اینترنت را به صورت فردی مرورگری (browse) می‌کنند، بنابراین پیام‌های بازاریابی را به شکل فردی دریافت می‌کنند. این ویژگی به ویژه در رده‌ بازاریابی جست‌وجوگری، پررنگ‌تر است.

- جذابیت برای علاقه‌مندی‌های خاص: بازاریابی اینترنتی، تلاش‌های بازاریابی را به جای تمرکز بر یک حوزه‌ی جغرافیایی و جمعیت شناختی بر رفتارها یا علاقه‌مندی‌های ویژه متمرکز می‌کند.

- مرزها و محدودیت‌های ناچیز برای ورود به این حوزه: برخلاف بازاریابی سنتی که مستلزم به کارگیری منابع قابل توجه مالی و فیزیکی سازمان است، ورود به این حوزه حتی با داشتن یک نشانی الکترونیکی نیز امکان‌پذیر است.

- در دسترس‌بودن ۲۴ ساعته، ۷ روز هفته، ۳۶۵ روز سال

- قادر به برقراری درجه‌ی بالایی از تعاملات است.

- اندازه‌گیری همزمان عملکرد (میزان موفقیت) تلاش‌های بازاریابی

- امکان توزیع آنی و سریع با هزینه‌ی اندک

- قابلیت استفاده به‌طور همزمان و در ترکیب با فعالیت‌های بازاریابی سنتی

در حالت آرمانی، بازاریابی برخط (آنلاین) و غیربرخط (آفلاین) یعنی هر دو صورت الکترونیکی و سنتی را بایستی به صورت یکپارچه و مکمل به کار گرفت، در حالی که در واقعیت اغلب به صورت جداگانه و نامناسب انجام می‌شوند.

برخی از مزایای بازاریابی الکترونیکی به شرح زیر است:

- کاهش در هزینه‌ها، به دلیل خودکارسازی و استفاده از واسطه‌ی الکترونیکی

- قابلیت و امکانات پاسخ‌گویی سریع، از سوی کاربران (مشتریان) و هم بازاریابان وجود خواهد داشت

- قابلیت اندازه‌گیری و جمع‌آوری داده‌های مرتبط با عملکرد سامانه‌ی بازاریابی و به طور کلی کسب و کار افزایش می‌یابد

- طبیعت رسانه الکترونیکی، به مصرف‌کنندگان فرصت جست‌وجو و خرید محصولات و خدمات را به شکل ساده‌تری می‌دهد

- مزیت‌های رقابتی اینترنت به عنوان یک رسانه، مانند هزینه‌های پایین تبلیغ بین‌المللی، ساختار منعطف فروش در بازار مقصد و … باعث می‌شود برای فروش محصولات در بازارهای جدید کاربرد داشته باشد

- شکل‌گیری محصول و خدمات جدیدی که می‌توان آنها را به وسیله‌ی اینترنت مبادله کرد، کاربردی نوآورانه محسوب می‌شود که باعث شکل‌گیری محصولات جدیدی در این بخش شده است.

- امکان بازاریابی نفر به نفر

- افزایش تعاملات با مشتریان بالقوه که می‌تواند به خرید یا ارائه‌ی خدمات منجر شود

برخی معایب نیز که در برخی منابع ذکر شده نیزبرای بازاریابی الکترونیکی اشاره شده است که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

- وابستگی شدید به فن‌آوری در عین حال، عدم نفوذ فن‌آوری در بسیاری از جوامع و بازارهای هدف

- پنهان از دید خریدار، عدم توانایی در لمس، بوکردن، چشیدن یا امتحان‌ کردن (پروکردن)

- کالاهای ملموس، بازاریابی و به طور کلی خرید بر خط را با دشواری روبه‌رو می‌کند

- مسائل امنیت و محرمانگی

- هزینه‌های بالای نگهداری به دلیل تغییرات شدید محیطی (فن‌آوری و رقبا)

- شفافیت زیاد قیمت‌گذاری که منجر به جنگ قیمت می‌شود

- به دلیل از بین‌رفتن مرزهای منطقه‌ای و جغرافیایی، رقابت جهانی خواهد بود و شرکت‌ها در این محیط با رقبایی از هر اندازه و باهر امکاناتی روبه‌رو هستند

بازاریابی الکترونیکی را می‌توان در مدل‌های کسب و کار مختلفی پیاده‌سازی کرد، از جمله مدل کسب و کار تجارت الکترونیکی، که در آن کالاها را مسقیما به مصرف‌کنندگان می‌فروشند، مدل کسب و کار انتشاراتی (publishing) که به معنای فروش تبلیغات است و وبگاه‌های رهنمون‌گر که این کسب و کارها، از طریق رهنمون‌سازی بازدید‌کننده‌ای که بازدید وی منجر به خرید می‌شود به سایر وبگاه‌ها درآمد کسب می‌کنند.

دوشنبه 17/5/1390 - 5:23
اخبار
 

دانشمندان چینی سال گذشته از فناوری جدیدی رونمایی کردند که می‌توانست از طریق نور آبی LED اطلاعات را سریع‌تر از حرکت چشم انسان جابه‌جا کند. در این فناوری دانشمندان موفق شدند اطلاعات را با سرعت 2 مگابایت در ثانیه انتقال دهند.


به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) اوایل سال جاری میلادی گروهی دیگر از دانشمندان موفق به ثبت رکورد انتقال اطلاعات با سرعت 500 مگابایت در ثانیه از طریق نور سفید LED شدند و هم‌اکنون گروهی از دانشمندان توانسته‌اند با ادغام نورهای سفید، سبز، آبی و قرمز اطلاعات را با سرعت 800 مگابایت در ثانیه انتقال دهند.


انتقال اطلاعات با این سرعت توسط گروهی از دانشمندان آلمانی اتفاق افتاده است و طی آن دانشمندان برای نخستین بار توانسته‌اند اطلاعات را با سرعت 800 مگابایت در ثانیه جابه‌جا کنند.


این سیستم جدید در انتقال اطلاعات که سرعت این فرآیند را به صورت قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌دهد، جایگزین سیستم‌های استاندارد کنونی از جمله خطوط Cat 5 یا روترهای Wi-Fi نخواهد شد؛ اما می‌تواند در مراکزی از جمله بیمارستان‌ها که فناوری‌های بی‌سیم مبتنی بر فرکانس‌های رادیویی در سیستم‌های موجود اختلال ایجاد می‌کند مورد استفاده قرار گیرد.


سیستم شبکه‌ای جدید با سرعت یاد شده کلیه فعالیت‌های خود را از طریق امواج نوری انجام می‌دهد و در آن از سیستم‌های موجود برای انتقال اطلاعات استفاده نمی‌شود.

 

دوشنبه 17/5/1390 - 5:20
اخبار
  دفتر سونی اریکسون در ایران اعلام کرد: به منظور گسترش اطلاع رسانی به مصرف کنندگان ایرانی و در راستای پاسخگویی هرچه بیشتر به نیازهای آنان، وب سایت فارسی خود را راه اندازی کرد.

به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) از دفتر سونی اریکسون در ایران، این وب سایت بخش های گوناگونی همچون معرفی گوشی ها و لوازم جانبی با مشخصات کامل به زبان فارسی، پشتیبانی، عیب یابی، شگردها و ترفندهای استفاده هرچه بهتر از محصولات، دفترچه راهنما و بروز رسانی دستگاه، معرفی و اطلاعات شرکت و مسئولیتهای اجتماعی را شامل می شود.


کاربران می توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی: http://www.sonyericsson.com/cws/cws/home?cc=ir&lc=fa از آخرین محصولات سونی اریکسون بازدید کرده و از امکانات ویژه ای مانند مقایسه گوشی ها، لوازم جانبی سازگار با هر گوشی، اطلاعات آخرین برنامه های کاربردی ویژه گوشی های هوشمند، راهنمای استفاده بهینه از گوشی و نیز بروزرسانی گوشی های خود، بهره مند شوند. علاوه براین در صورت نیاز به هرگونه اطلاعات بیشتر در خصوص محصولات و خدمات سونی اریکسون علاوه بر امکان ارسال پست الکترونیک از طریق وب سایت می توانند سوالات خود را به مرکز تماس مشتریان فارسی زبان سونی اریکسون به آدرس questions.ir@sonyericsson.com ارسال نموده و پاسخ خود را در اسرع وقت دریافت نمایند.


لازم به ذکر است کاربرانی که از داخل ایران به آدرس وب سایت http://www.sonyericsson.com مراجعه نمایند مستقیما وارد وب سایت فارسی سونی اریکسون می شوند.


در پایان این اطلاعیه آمده است: سونی اریکسون همواره در تلاش است تا محصولات و خدمات خود را با فرهنگ و زبان ایرانیان متناسب سازی کرده و علاوه بر فراهم آوردن اطلاعات و منابع موثق برای استفاده بهینه کاربران خود، امکان بهره مندی طیف گسترده تری از آحاد جامعه ایران از محصولات پیشرو و پر طرفدار سونی اریکسون را فراهم آورد. راه اندازی وب سایت فارسی گامی دیگر در راستای تعهد ما به مصرف کنندگان ایرانی و پاسخگویی و ارج نهادن به خواست آنان است.

 

دوشنبه 17/5/1390 - 5:18
کامپیوتر و اینترنت

تفاوت لینوکس با ویندوز:
آیا شما تا کنون به این فکر کرده اید که تفاوت لینوکس و ویندوز در چیست؟ در این مقاله با پرداختن به نکات اصلی و غیر فنی به بیان این مطلب می پردازیم.

لینوکس خود یک هسته است
منظور از هسته چیست؟ هسته به این معناست که این لینوکس یا هسته قسمت اصلی سیتسم عامل را تشکیل می دهد و به خودی خود سیستم عامل به شمار نمی رود.

وظیفه هسته :
وظیفه هسته را میتوان در کنترل داده ها،مدیریت حافظه،سخت افزار،ورود و خروج داده ها و…خلاصه کرد.

همانطور که گفتیم هسته به خودی خود سیستم عامل به شمار نمی رود بلکه با استفاده از ابزارهایی که پروژه های متن باز GNUبرای آن ساخته است تبدیل به یک سیستم عامل می شود برا ی همین است که معمولا لینوکس را GNU/Linux می خوانند.

البته با افزودن سایر نرم افزار های متن باز میتوان از قابلیت هایی همچون سرویس دهنده ها،ایستگاه های کاری ،کامپیوتر های رو میزی و..برای آن استفاده کرد.

لینوکس در واقع نمونه متن باز یونیکس است چون بر اساس استاندارد POSIXپیاده سازی شده و با آن سازگاری دارد.

پس لینوکس از نواده یونیکس به شمار می آید.

تفاوت های لینوکس با ویندوز :
لینوکس یک سیستم عامل متن باز است که متن کد های آن برای کار بر قابل مشاهده است و کاربر میتواند در آن تغییراتی را ایجاد کند و بسته به نیاز خود آن ا طراحی کند و همچنین می تواند از روی آن به هر تعداد که خواست کپی کرده و حتی به فروش برساند. اما ویندوز یک سیستم عامل است که کدهای آن بصورت سری در نظر گرفته شده و برخلاف لینوکس شما نمی توانید سر از کار ویندوز در آورید یعنی واقعا نمی دانید در زیر سیستم شما چ می گذرد؟!!!! به همین دلیل ویندوز رایگان نیست و شما نمی توانید از روی آن کپی کنید و به دوستان خود بدهید البته تا چند سال آینده قانون هایی برای جریمه افراد متخلف در این امر صورت خواهد گرفت.

لینوکس محصول مشترکی است که به یک سازمان ،کشور یا…خاصی تعلق ندارد زیرا هر یک از اجزای آن را اکثر کاربران در سرتاسر دنیا ساخته اند(تعداد این برنامه نویسان حدود ۴۰۰هزار نفر است) اما تعداد برنامه نویسان مایکروسافت کمتر از ۱۰هزار نفر است که این تفاوت ارقام دلبل اصلی تفاوت کیفیت است.

لینوکس از نوادگان یونیکس است و با ویندوز اساسا تفاوت دارد به دلیل همین تفاوت است که شما نمی توانید برنامه هایی را که با ویندوز اجرا می کنید را با لینوکس هم اجرا کنید.(البته با وجود شبیه ساز ها این کار امکان پذیر است اما در شرایط عادی امکان ندارد.)

خواص اصلی لینوکس و خانواده اش پایداری و استقامت آن هاست که موجب می شود به رتحتی خراب نشوند و به ندرت نیاز به بوت مجدد دارند.برخی از آنها سال ها نیاز به راه اندازی مجدد ندارند در صورتی که بسیاری از نسخه های جدید ویندوز وجود دارد که به کرات نیاز به بوت کردن دارند.برای به راه انداختن ویندوز نیاز به پردازنده های قوی دارید .برخی از نسخه های جدید تر لینوکس به نصب یکبار برای تمام عمر مشهورند .از امتیازات این نسخه ها این است که بدون نیاز به بوت می توانند به نسخه های جدید تر ارتقا یابند. (پارسی کتاب)

لینوکس و امنیت آن :
امروزه در دنیای فناوری اطلاعات از بین رفتن یا نقص اطلاعات از بزرگترین نگرانی ها و دغدغه های جامعه اطلاعاتی است .لینوکس در امنیت حرف اول را می زند زیرا در ویندوز قابلیت های امنیتی زیادی وجود ندارد و بعضا با بکار گیری نرم افزار های امنیتی مثل آنتی ویروس ها و…می توان این قابلیت را به ویندوز افزود. در صورتی که این ابزار ها بطور پیش فرض در لینوکس قرار دارد زیرا از ابتدا لینوکس برای استفاده چند کار بره و شبکه ای ساخته شده است و البته رعایت مسائل امنیتی از مهمترین مسائلی بده که سازندان آن با آن روبرو بوده اند. در صورتی که ویندوز در همین زمان هم دارای نواقص زیادی است.البته نه اینکه لینوکس ایمن ایمن است ولی بخاطر باز بودن متن کد آن می توان مشکلات احتمالی را فورا تشخیص داد و از بین برد. در صورتی که برای ویندوز باید صبر کنید تا نسخه جدید توسط مایکروسافت ارائه شود.

می توان گفت تقریبا هیچ ویروسی برای لینوکس وجود ندارد در صورتی که برای ویندوز تقریبا سالانه حدود ۱۰۰۰ویروس و کرم مختلف برای ویندوز وجود دارد (اصلا برخی برنامه نویسان فقط با ساختن کرم و ویروس به کسب در آمد می پردازند) حدود ۷۰ در صد سایت های جهان بر روی لینوکس و آپاچی در حال اجرا هستند. یکی از دلایل دیگر این امر که ویروسی نمی توان برای لینوکس ساخت و برای ویندوز دست ویروس نویس تواناست این است که چون اغلب کربران ویندوز از یک برنامه خاص همچون اینترنت اکسپلورر و.استفاده می کنند و ساختن یک ویروس باعث خرابی اغلب کاربران خواهد شد در صورتی که بر لینوکس میتوان از برنامه های مختلفی استفاده کرد که این باعث شده ویروس نویس نتواند یک الگوی جامع برای کاربران لینوکس بیابد و این خود باعث شده تا تلاش خود را صرف ویندوز کنند زیرا صد در صد ویروس سازی برای ویندوز پاسخگوست. در ضمن ویروس های ویندوز فقط برای ویندوز است و برای لینوکس بی تاثیر است.

لینوکس را می توانید برای کاربرد های متعددی بکار بگیرید همچون دستگاه چک کردن اتصالات شبکه دیواره آتش ،مسیر یاب و……و همچنین لینوکس یک سیستم زنده و پرتابل است به این معنی که شما می توانید آن را حتی در یک سی دی ب خود حمل کنید .
دوشنبه 17/5/1390 - 5:15
کامپیوتر و اینترنت
آیا در کامپیوتر خود اطلاعاتی مانند نامه های عاشقانه، عکس های خصوصی، یا اطلاعات محرمانه کاری دارید؟ اگر یک اتصال اینترنتی دائمی مانند ADSL دارید باید بدانید که در برابر هکر ها تقریبا بی دفاع هستید و یک هکر بدون داشتن دانش خاصی می تواند به کامپیوتر شما دست پیدا می کند.

هر گاه به اطلاعات خصوصی شما دست پیدا کنند می توانند، به مدارک شخصی موجود در کامپیوتر شما دست پیدا کنند می توانند فایل های سیستم شما را خراب کنند یا نرم افزار های دلخواه خود را روی کامپیوتر شما نصب کنند نرم افزار امنیتی شما را تحت کنترل خود درآورند و خراب کاری های دیگری انجام دهند.

همچنین هکر های می توانند بدون اطلاع شما میکروفن یا وب کم کامپیوتر شما را روشن کنند و به این ترتیب صدا و تصویر شما را ضبط کنند و از آن سوء استفاده کنند.



 

هکر ها چگونه این کار را انجام می دهند؟

هر کامپیوتری كه به اینترنت متصل می شود یک شماره شناسایی منحصر به فرد دارد که به آن شماره IP می گویند. هکر ها با استفاده از نرم افزار هایی شماره IPهای متصل به اینترنت را شناسایی می کنند. و اگر کامپیوتر شما را پیدا کنند بدنبال حفره ها یا سیستم حفاظتی ضعیف برای نفوذ به آن می گردند. و اگر آن را بیابند کامپیوتر شما بی دفاع در برابر آنهاست.

به عنوان مثال به احتمال زیاد در یک کامپیوتر چند نرم افزار (مرورگر، ایمیل و...) که با یک آدرس IP کار می کنند وجود دارند. به هر نرم افزار یک شماره تعلق می گیرد که به آن پورت می گویند که این شماره منحصر به آن نرم افزار خاص است. پورت هایی که برای ارسال و دریافت اطلاعات از طریق این نرم افزار ها استفاده می شوند باید باز باشند. حتی در بعضی از کامپیوتر های حفاظت نشده پورت هایی که استفاده نمی شوند هم باز مانده اند. و وقتی هکری چنین پورتی را کشف می کند مانند این است که او را به آنجا دعوت کرده اند آنها به راحتی از چنین پورت هایی استفاده می کنند تا به کامپیوتر شما دست یابند.

یک خط اینترنت سرعت بالا با IP ثابت که حفاظتی هم ندارد برای هک شدن ایده آل است چون مانند این است که به دنبال کسی می گردید که همیشه در یک آدرس مشخص و نزدیك اتوبان حاضر می شود. اگر یک هکر یا یک آماتور که از اسکریپت های نوشته شده توسط هکر ها استفاده می کند یک بار شما را پیدا کنند بار دیگر هم به راحتی می توانند پیدا کنند.

افرادی که با اینترنت Dial up به اینترنت متمصل می شوند کمتر در معرض خطر هک شدن قرار می گیرند چون هر بار که به اینترنت متصل می شوند شماره IP آنها عوض می شود و برای هک شدن هدف ساده ای نیستند چون دفعه بعد که به اینترنت متصل می شوند شماره IP آنها عوض شده است و پیدا کردن دوباره آنها کار ساده ای نیست البته هک این افراد هم کار غیر ممکنی نیست.

هر چند اگر یک کرم اینترنتی مانند اسب تراوا در کامپیوتر شما نصب شود این کرم می تواند هر بار که به اینترنت متصل می شوید شماره تلفن شما را هم به این آدرس IP اضافه کند تا هکر مورد نظر به راحتی شما را پیدا کند.

نرم افزار هایی هم به نام Back door وجود دارند که اگر روی کامپیوتر شما نصب شوند می توانند آنرا بدون اینکه بفهمید تحت کنترل هکری در نقطه ای دیگر از جهان در آورند. طبیعتاً این نرم افزار ها را هکر ها در کامپیوتر شما نصب می کنند یا ممکن است به نرم افزار جدیدی که نصب می کنید متصل شده باشد و همراه با آن مخفیانه در کامپیوتر شما نصب شوند. از مشهور ترین نرم افزار هایی که می توان در این زمینه نام برد SubSevsn ، NetBus و BackOriface هستند.

 

فایروال ها

اولین مرحله امنیتی فایروال ها نرم افزار ها یا سخت افزار هایی هستند که روی سیستم خود نصب می کنید. این فایروال ها به گونه ای طراحی شده اند که از دسترسی غیر مجاز از طریق اینترنت جلوگیری می کند. وقتی که فایروال نصب شده است همه پیفام های ورودی و خروجی از طریق فایروال رد و بدل می شوند و همه آنهایی که مشخصه های امنیتی لازم را نداشته باشند سد می شوند. بیشتر فایروال های خانگی نرم افزاری هستند.

فایروال های نرم افزاری هر بسته اطلاعاتی را که به کامپیوتر می رسد بازرسی می کنند این کار درست قبل از اینکه این بسته اطلاعاتی اجازه عبور پیدا کند یا به یک پورت باز متصل شود انجام می شود زیبایی کار فایروال هم در این است که می تواند انتخاب کند که چه چیزی را قبول کند و چه چیزی را رد کند.

فایروال این توانایی را دارد که هر بسته اطلاعاتی را رد کند. اگر به اطلاعات ورودی اجازه ورود داده نشود این پورت در اینترنت ناپدید می شود و هکر ها نمی توانند آنرا پیدا کنند یا از طریق آن به کامپیوتر شما دست پیدا کنند. به عبارت دیگر هیچ پیامی از این پورت به هکر باز نمی گردد تا هکر متوجه باز بودن این پورت شود.

داشتن یک فایروال روی سیستمی که استفاده می کنید بسیار خوب است اما بد نیست از کارایی آن هم مطمئن شوید برای این منظور بهترین کار ارسال پیام هایی مشابه آنچه که یک هکر می فرستد است این کار را یک نرم افزار انجام می دهد به نام Leak Test که متعلق به کمپانی تحقیقاتی گیبسون یا GRC است. این نرم افزار را می توانید از این وب سایت دانلود کنید:

http://www.grc.com.

نتایج تحقیقات و آزمایشات موسسه گیبسون نشان داده است که بهترین فایروال ها گرانترین آنها نیستند بلکه بعض از آنها که رتبه بسیار خوبی هم داشته اند رایگان هستند.

اما یک خبر بد! یک فایروال کامپیوتر را فقط در برابر پورت های باز حفاظت می کند اما در برابر اطلاعاتی که شما اجازه عبور به آنها می دهید نمی تواند کاری بکند. کد های ویرانگر می توانند از طریق پیوست به ایمیل یا از طریق وب سایتی مخرب وارد کامپیوتر شما شوند. حتی وب سایت های معتبر ممکن است به این کد ها آلوده شده باشند بدون اینکه صاحب آن وب سایت خبر داشته باشد. معمولا وب سایت هایی که سیستم عضویت دارند بیشتر به این کد ها آلوده می شوند.

وضعیت حفاظتی کامپیوتر خود را در برابر کد های مخرب در وب سایت فین جان می توانید ارزیابی کنید بیشتر شما از وضعیت امنیتی کامپیوتر خود خواهید ترسید و کامپیوتری که فکر می کردید کاملا امن است بسیار آسیب پذیر است. این نرم افزار را می توانید از این وب سایت دریافت کنید:

http://www.finjan.com

نرم افزار های سد کد های مخرب مانند فین جان اطلاعات ورودی را آنالیز می کند که آیا می توانند مخرب باشند یا خیر و درباره آن تصمیم می گیرند. توصیه شرکت های امنیتی این است که نرم افزار های سد کد های مخرب را در کنار آنتی ویروس و فایروال خود نصب کنید.

دوشنبه 17/5/1390 - 3:54
اخبار

ایسنا:پراید همان مزدا 121 است كه ابتدادر دهه 1980 در ژاپن تولید می شد. ارتباط كاری فشرده مزدا و فورد باعث شد كه طی چند ماه مزدا 121 با نام فورد فستیوا در آمریكای شمالی تولید شود. در آن زمان آمریكای شمالی، استرالیا و ژاپن بازارهای اصلی این خودرو ارزان قیمت دانشجویی بودند.

فورد فستیوا در سال 1986 در آمریكا تولید می شد، ولی با وجود استقبال زیاد به دلیل ایراد سازمان امنیت بزرگراه های آمریكا جلو تولید آن گرفته شد. در آن سال این خودرو ناامن ترین خودرو آمریكا شناخته شد. تولید این خودرو از سال 1987 از آمریكا به كیاموتورز رسید و در كره ادامه پیدا كرد. در حالی كه تازه كیاموتورز شروع به تولید خودرو كرده بود، مزدا 121 چهره جدیدی به خود گرفت تا كمی انتقاد ایمن نبودن از این مدل برداشته شود. تولید مزدا با این كد در سه مدل دیگر و تا سال 2002 ادامه یافت.

مدتی گذشت و بزرگ ترین معامله كیاموتورز در آن سال ها انجام شد. پراید در اوایل دهه 1370 شمسی از كره به ایران آمد و ظرف مدت 20 سال كاملا داخلی شد. پس از آنكه تولید پراید در كره و در سال 2000 میلادی پایان یافت و لیسانس این محصول هم كاملا به سایپا رسید.

حالا سعید فلاحی - قائم مقام گروه خودروسازی سایپا، می گوید كه تولید این محصول در سایپا متوقف شده است. سایپا از اسفند پارسال موفق شده با تغیراتی در پلت فرم پراید و تغییر نام آن به پلت فرم ایكس100 آن طور كه فلاحی می گوید این محصول را كاملا متعلق به خودش كند. حالا دیگر كیا موتورز به جز در مواردی مانند گرفتن خدمات مهندسی در برخی از بخش ها كه ظاهرا سودهای میلیونی و میلیاردی برای این شركت به دنبال دارد، كاری با این محصول دهه هشتادی ندارد.

در حال حاضر چهار نوع پراید، یا آن طور كه مدیران سایپا اصرار دارند، چهار نوع محصول سایپا به نام های 111، 131، 132 و 141 تولید می شود كه هر كدام با امكانات متفاوت به بازار می آیند.

مدل ST این خودرو فرمان هیدرولیك، ترمز ضد قفل و كیسه ایمنی هوا ندارد و در بازار هم پیدا نمی شود چون صادراتی است. مدل دیگر صرفا صادراتی پراید هم LX است كه فقط فرمان هیدرولیك دارد و با توجه به محدویت های قانونی در بازار داخلی عرضه نمی شود.

اما سه مدل خودروی سایپا كه در داخل عرضه می شوند، با نام های اختصاری SL ، SX و EX در بازار شناخته شده اند.

مدل SL این خودروها مجهز به ترمز ضد قفل است و ارزان ترین محصول هر گروه از خودروهای سایپا هم هست.

مدل SX علاوه بر ترمز ضد قفل فرمان هیدرولیك هم دارد و به اصطلاح مدل نیمه فول خودروهای سایپاست.

مدل فول آپشن هم با دو حرف EX متمایز شده است كه هم ترمز ضد قفل دارد، هم فرمان هیدرولیك و هم كیسه هوا و مشخص است كه گران ترین نوع این محصولات هم هست.

دوشنبه 17/5/1390 - 3:47
اخبار

این تصویر مربوط به کارتون پلنگ صورتی در حدود 39 سال پیش است. وقتی که پلنگ صورتی چمدونشو میبنده که بره سفر توریستی ، چهار کشور رو انتخاب میکنه که یکی از کشورها ایرانه!!

 

 

دوشنبه 17/5/1390 - 3:45
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته