• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 1714
تعداد نظرات : 758
زمان آخرین مطلب : 3988روز قبل
دعا و زیارت
a pirate-like looking business pictogram
امام صادق(ع) فرمود: چون عالمی را دیدید كه دوستدار دنیا است، او را نسبت به دینتان متهم بدانید (یعنی دینداریش حقیقی نیست) زیرا دوست هر چیزی گرد محبوبش می گردد، حضرت پیامبر اعظم(ص) فرمود كه خداوند به داود(ع) وحی فرمود كه میان من و خودت عالمی كه فریفته دنیا باشد واسطه قرار مده، زیرا كه تو را از راه دوستی من باز می دارد، به درستی كه آنان راهزنان بندگانی هستند كه جویای منند، همانا كمتر كاری كه با ایشان كنم این است كه شیرینی مناجاتم را از دلشان بیرون كنم.(1)
ــــــــــــــــــــــــــــــ ــــ
1- اصول كافی، ج 1، ص 58

شنبه 12/11/1387 - 11:36
دعا و زیارت
Balanced brass scales 3D isolated on white background
اجرای احکام
در عصر پیامبر اعظم (ص) زنی از اشراف قریش سرقت كرده بود. او را نزد پیامبر (ص) آوردند و حضرت امر كرد كه دستش قطع شود. گروهی از قریش خدمت پیامبر (ص) رسیدند كه ای رسول خدا اگر دست این زن قطع شود، پیامدهایش خوب نیست. این زن در میان قومش، از شرف و شخصیت برخوردار است. آیا مصلحت هست؟ آیا قطع كردن دست او مسأله نمی آفریند؟ دست چنین فردی را به همین سادگی قطع می كنید؟ این كارها مسأله ساز است. حضرت فرمود؛ قطع نكردن و عدم اجرای حدود خطر دارد. آری امت های پیش از شما به سبب چنین كارهایی نابود شدند، چون حدود را بر ضعیفانشان اجرا می كردند، و درباره اقویا و اشراف و بزرگان چشم می پوشیدند.1
ــــــــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــــــــــــــــ
1- مستدرك الوسایل، ج 3، ص 216

شنبه 12/11/1387 - 11:27
دعا و زیارت
Conceptual image, isolated on white
حضرت موسی علیه السلام دندان درد گرفت و به خدا شکایت کرد. حق تعالی به او دستور داد از فلان گیاه استفاده کن. حضرت چنان کرد و دندان مبارکش خوب شد.

بار دیگر دندان موسی علیه السلام درد گرفت و همان دوا را به کار برد؛ ولی درد دندانش خوب نشد! او از خدا سبب را پرسید. خطاب الهی آمد که دفعه‌ی قبل، به امید ما رفتی؛ اما این بار به امید گیاه رفتی و از ما غافل بودی.


شنبه 12/11/1387 - 11:19
دعا و زیارت
colorful umbrellas on colorful background.
از امام حسین علیه السلام پرسیدند: یا ابن رسول الله روزگار را چگونه می‌گذرانی؟ فرمودند: روزگار را در حالتی می گذرانم كه پرودگار بزرگ ناظر بر اعمال من است و آتش جهنم را در پیش روی خود مشاهده می كنم. مرگ در تعقیب من است و از گیر حساب بازپسین رهایی ندارم و در گرو اعمال خویشتن می‌باشم. آنچه دلم بخواهد، نمی شود و قدرت دفع مكروهی از خویشتن ندارم. كارها در دست دیگری است، اگر اراده كند عذابم فرماید و اگر بخواهد، مورد عفوم قرار می دهد. بنابر این كدام مسكین است كه از من درمانده‌تر باشد؟
بحار الانوار، ج ,78 ص 116

شنبه 12/11/1387 - 11:16
دعا و زیارت
A pair of bushy-eyed, thick-rimmed joke glasses.
هنگامی که آتش فتنه «جمل» در بصره به وسیله طلحه و زبیر روشن شد و آن حضرت برای مقابله و جنگ با آنان به بصره لشکرکشی کرد، پیش از شروع جنگ، حسن بصری قصد عزیمت از بصره را نمود. امیرالمومنین علیه‌السلام به او فرمود: چرا به جنگ نمی‌آیی؟ پاسخ داد: من عبادت خدا را دوست دارم و می‌خواهم به عبادت مشغول باشم. حضرت فرمود: جهاد در راه خدا هم عبادت است. گفت: ندایی شنیدم که می‌گفت: «القاتل و المقتول کلا هما فی النار»؛ یعنی طرفین جنگ، کشنده و کشته شده، هر دو در آتشند. امیرالمومین علیه‌السلام فرمودند: آیا آن ندا کننده را شناختی؟ گفت: نه. حضرت فرمود: او برادرت شیطان بود

بحارالانوار، ج 32، ص 325، باب 4، روایت 175
__________________
 
شنبه 12/11/1387 - 11:8
دعا و زیارت

در شب عاشورا زینب بود و حسین علیه السلام، زینب بود و همه کس و همه‌چیز. در شب یازدهم، زینب بود و زینب، باز هم زینب بانوی بانوان. در این شب، زینب قافله سالار اسیران بود و نقطه‌ی اتکاء یتیمان!
به نگهبانی اسیران پرداخت، به گرد آوردن زنان و کودکان پرداخت، به جمع‌آوری گمشدگان در بیابان پرداخت، به پرستاری بیمار ناتوان پرداخت، پس از آن که از این کارها فراغت یافت به سوی خدا رفت و به عبادت پرداخت. نماز شب به جای آورد.
آنقدر ناتوان شده بود که نتوانست ایستاده بخواند. نماز شب را نشسته به جای آورد و با خدای خود به راز و نیاز پرداخت.

شنبه 12/11/1387 - 8:41
دعا و زیارت
Silhouette of a man with his arms stretched out to the sun.
مردی نزد علی علیه السلام آمد و عرض کرد، من از نماز شب محروم شده ام. امام فرمود: تو کسی هستی که گناهانت تو را به بند کشیده است!

شنبه 12/11/1387 - 8:33
دعا و زیارت
Building Block Houses
پیامبر صلى‏الله‏علیه‏و‏آله : مَن كانَ یُؤمنُ باللّه‏ِ والیَومِ الآخِرِ فلا یُؤْذی جارَهُ
هركس به خدا و روز واپسین ایمان دارد، نباید همسایه خود را آزار دهد.
الكافی : ج 2 ، ص 667 ، ح 6 (میزان الحكمة : ج 1 ، ص 487)
شنبه 12/11/1387 - 8:20
دعا و زیارت

امام صادق علیه السلام : طُوبَى لِمَنْ أَخْلَصَ لِلَّهِ الْعِبَادَةَ وَ الدُّعَاءَ وَ لَمْ یَشْغَلْ قَلْبَهُ بِمَا تَرَى عَیْنَاه
خوشا به حال كسى كه عبادت و دعا را خالص براى خدا بنماید و دلش بدان چه دیده‏اش بیند مشغول نگردد

الکافی ، ج 2 ، ص 16
شنبه 12/11/1387 - 8:16
دعا و زیارت

 

Electrons revolve around the brain. Concept of idea, the power of mind.

 

امام باقر(ع) فرماید: چون خدا عقل را آفرید از او بازپرسى كرده باو گفت پیش آى پیش آمد، گفت باز گرد، بازگشت، فرمود بعزت و جلالم سوگند مخلوقى كه از تو به پیشم محبوب‏تر باشد نیافریدم و ترا تنها بكسانیكه دوستشان دارم بطور كامل دادم. همانا امر و نهى كیفر و پاداشم متوجه تو است. اصول کافی ج 1

 

چهارشنبه 9/11/1387 - 12:28
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته