• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 1680
تعداد نظرات : 271
زمان آخرین مطلب : 4631روز قبل
اخبار
 رئیس کمیته مخابرات مجلس اعلام کرد: وزارت ارتباطات برخی از تعهدات را در زمینه توسعه شبکه اینترنت برای خود در نظر گرفته است که ارتباطی به برنامه چهارم توسعه ندارد.

علی مطهری در گفت وگو با وبسایت خبری موبنا با بیان اینکه در برنامه چهارم توسعه اهداف و برنامه هایی برای شبکه اینترنت و ایجاد زیر ساخت های مرتبط با آن در نظر گرفته نشده بود؛ اظهار داشت: برنامه و اهداف بلند مدتی برای ساماندهی وضعیت شبکه اینترنت در برنامه پنجم توسعه در نظر گرفته شده است.
وی گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در برخی موارد به وظایف پیش بینی شده خود در برنامه چهارم عمل کرده و مطابق با برنامه پیش رفته، اما دربرخی موارد نیز تاخیراتی داشته است.
وی با تاکید بر فراهم ساختن زیر ساخت های ارتباطی توسط وزارت و فناوری اطلاعات، اعلام کرد: اما در برنامه پنجم توسعه که از سال جاری آغاز می شود اهداف و برنامه هایی پیش بینی شده است.
در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه پنجم و ماده 49 آن، مقرر شد که میزان پهنای باند اینترنت و شاخص آمادگی الکترونیک و شاخص توسعه دولت الکترونیک باید به گونه‌ای طراحی شود که سرانه پهنای باند و سایر شاخص‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان برنامه پنجم در رتبه دوم منطقه قرار گیرد.
همچنین مقرر شد به منظور بسط خدمات دولت الکترونیک، صنعت فناوری اطلاعات، سواد اطلاعاتی و افزایش بهره‌وری در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نسبت به ایجاد و توسعه شبکه ملی اطلاعات و مراکز داده داخلی امن و پایدار با پهنای باند مناسب اقدام و با استفاده از تمام ظرفیت‌های بخش عمومی غیردولتی، خصوصی و تعاونی امکان دسترسی پرسرعت مبتنی بر توافقنامه سطح خدمات را به صورتی فراهم نماید که تا پایان سال دوم کلیه دستگاه‌های اجرایی و واحدهای تابعه و وابسته و تا پایان برنامه 60 درصد خانوارها و کلیه کسب و کارها بتوانند به شبکه ملی اطلاعات به اینترنت متصل شوند.

 

چهارشنبه 19/5/1390 - 7:49
اخبار
 بخش خصوصی، شرکت مخابرات ایران و اپراتورهای وایمکس طبق شواهد موجود در مجموع توانسته اند کمتر از 3 میلیون خط اینترنت پرسرعت راه اندازی کنند که با وجود آنکه نیمی از این خطوط به کاربران واگذار شده، ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت به 3 درصد هم نمی رسد.
به گزارش مهر، اگرچه شرکتهای ارائه دهنده اینترنت پرسرعت به تعهدات خود در قالب سند برنامه چهارم توسعه عمل کرده و 1.5 میلیون پورت اینترنت در کشور راه اندازی کرده اند اما با توجه به ضریب نفوذ اینترنت جهانی و رشد ثانیه ای آن در دنیا ، وضعیت اینترنت پرسرعت در کشور از روند مطلوبی برخوردار نیست.

شرکتهای ارائه دهنده خدمات اینترنت پرسرعت ADSL و شرکت مخابرات ایران در مجموع نزدیک به 2.5 میلیون خط اینترنت پرسرعت در کشور نصب کرده اند که از این تعداد یک میلیون و 200 هزار پورت به مشترکان واگذار شده و در حال استفاده است. در این میان آمار واگذاری خطوط اینترنت پرسرعت بی سیم وایمکس مشخص نیست و تاکنون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گزارشی از روند فعالیت اپراتورهای وایمکس کشور ارائه نکرده است.

آخرین وضعیت اینترنت پرسرعت ADSL در کشور


به گزارش مهر، طبق آخرین آمارهای ارائه شده از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، گروه شرکتهای ارائه دهنده خدمات اینترنت پرسرعت توانستند تعداد پورت‌های ADSL نصب شده در سطح کشور را تا پایان خردادماه 1390 از مرز یک میلیون و500 هزار پورت عبور دهند که از این تعداد بیش از 911 هزار پورت دایر و به کاربران واگذار شده و زیر بار است.

تا آخر خردادماه امسال یک میلیون و 537 هزار و 184 پورت ADSL در 31 استان توسط شرکت‌های بخش خصوصی دارای پروانه PAP در کل کشور نصب شده که در مقایسه با آمار قبلی (تا آخر اردیبهشت)، 76هزار و 145 پورت به مجموع پورت‌های ADSL نصب شده گروه شرکت‌های ندا در کل کشور اضافه شده که این میزان افزایش، نسبت به دوره یک ماه قبل از آن تقریبا دوبرابر بوده است.

شرکت‌های ندا در سطح کشور و تا آخر خرداد ماه مجموعا 911 هزار و 662 پورت ADSL دایر کرده‌اند که این آمار حاکی از افزایش 27 هزار و 292 پورت ADSL دایری است که توسط کاربران در حال بهره‌برداری است.

در استان تهران تا 31 خرداد 90، آمار پورت‌های منصوبه و دایری واگذارشده توسط گروه شرکت‌های ندا به ترتیب به 557 هزار و 336 پورت و 337 هزار و 403 پورت رسیده است.

تعداد پورت‌های منصوبه شرکت‌های ندا در شهر تهران نیز 439 هزار و 622 پورت است که از این تعداد 288 هزار و 253 پورت در حال بهره‌برداری است.

شرکت مخابرات ایران نیز که از 1.5 سال پیش و پس از خصوصی شدن درصدد ورود به عرصه اینترنت پرسرعت برآمده تاکنون توانسته 917 هزار پورت پرسرعت ADSL نصب کند که 297 هزار پورت از این تعداد زیربار رفته و دایر شده است.

ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت در ایران حرفی برای گفتن ندارد


به گزارش مهر، با توجه به واگذاری حدود 1.5 میلیون پورت پرسرعت اینترنت در کشور و اگرچه تاکنون آمار مشخصی از تعداد مشترکان اپراتورهای وایمکس اعلام نشده اما شواهد نشان می دهد که ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت در کشور حدود 3 درصد است و نزدیک به 3 درصد مردم اینترنت پرسرعت با سرعت حداقلی 128 کیلوبیت برثانیه دارند.

کارشناسان معتقدند که مشکلات عنوان شده از سوی شرکتهای PAP در توسعه این بخش همچون عدم همکاری و تعامل شرکتهای مخابراتی با PAP ها در واگذاری لینک اینترانت در مراکز مورد درخواست ، عدم ارائه یک برنامه زمان‌بندی معقول و مشخص در پاسخ به درخواست‌ها و نیز عدم وجود سیستم جامع و یکپارچه از جمله عواملی است روند واگذاری پورت های ADSL را با کندی مواجه کرده است.

دراین میان برغم تلاش بخش خصوصی ارائه دهنده این خدمات و با وجود گسترش روزافزون تکنولوژیهای جدید و ورود فناوری وایمکس به عرصه اینترنت پرسرعت ، بازار ADSL را با چالش مواجه کرده است چرا که به اعتقاد کارشناسان فناوری وایمکس به دلایلی چون بی سیم بودن و هزینه ارزانتر برای کاربران اینترنت مقرون به صرفه تر به شمار می رود و براین اساس بخش خصوصی اینترنت پرسرعت که تاکنون به دلیل عدم همکاری شرکتهای مخابرات استانی و هم اکنون نیز به دلیل ورود مستقیم مخابرات به این عرصه آنطور که باید نتوانسته توسعه چشمگیری در این بخش داشته باشد با گسترش وایمکس و توسعه اپراتورهای این فناوری، جای محکمی در بازار نخواهد داشت مگر آنکه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با کاهش تعرفه این سرویس فضای رقابتی برای این بخش ایجادکند.

با این حال آنچه مسلم است به دلیل محدودیت در عرضه اینترنت پرسرعت بیشتر از سرعت 128 کیلوبیت برثانیه، همچنان کشور ما از ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت قابل قبول برخوردار نیست چرا که اتحادیه جهانی مخابرات ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت را بر پایه اینترنت حداقل 512 کیلوبیت بر ثانیه محاسبه می کند.

آخرین گزارشها حاکی از آن است که ایران از نظر سرعت اینترنت جزء 6 کشور انتهای این جدول قرار دارد و از نظر ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت نیز حرفی برای گفتن ندارد.

ضریب نفوذ اینترنت دایل آپ در کشور که دسترسی کاربران را با حداکثر سرعت 56 کیلوبیت بر ثانیه به شبکه اینترنت ممکن می کند براساس آخرین آمار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات 42.6 درصد اعلام شده است.

 

چهارشنبه 19/5/1390 - 7:47
اخبار

به گزارش فارنت و به نقل از دیوایس به نظر شما چه دلیلی باید وجود داشته باشد که یک انسان با عقل سلیم موتورسیکلتی بسازد که بیش از دو نفر بتوانند بر روی آن سوار شوند؟ پاسخ این سوال مانند بسیاری از موارد غیرعادی دیگر شکستن رکورد گینس است.

این دقیقا همان انگیزه‌ایست که کالین فارز ۳۱ ساله انگلیسی را ترغیب به ساخت طولانی‌ترین موتورسیکلت دنیا با ظرفیت ۲۵ نفر کرده است.

در نگاه اول این موتورسیکلت ۲۲ متری بسیار مضحک به نظر می‌رسد و نمی‌توان تصور کرد که نشستن و رانندگی با آن چگونه خواهد بود و آیا سرنوشتی جز تصادف خواهد داشت؟ اما پاسخ شما هر چه باشد کالین فارز موفق به رانندگی با این موتورسیکلت و رسیدن به سرعت ۵۶ کیلومتر در ساعت با آن شده است.

25-seat-motorcycle-Colin Furze

البته فارز که شغل اصلی او لوله‌کشی است و شب‌ها به ساخت این موتور مشغول بوده است، در زمان رانندگی با موتورسیکلت به تنهایی بر آن سوار بوده همانطور که خودش هم اذعان دارد برای کنترل کامل این موتور در پیچ‌ها نیاز به شش برابر عرض یک جاده استاندارد است.

وی همچنین از تقویت بیشتر قاب این موتورسیکلت خبر داده تا بتواند به راحتی وزن تمام ۲۵ مسافر خود را تحمل کند. چرا که کالین فارز برای ثبت نام خود در کتاب گینس باید بتواند تمامی ۲۵ مسافر این موتورسیکلت را بر آن سوار کند.

چهارشنبه 19/5/1390 - 7:32
اخبار
ارزان ترین تبلت های بازار با قیمت زیر 550 هزار تومان را بشناسید – مرداد 1390

قیمت تبلت ها در کشور ما نسبت به بازار جهانی بسیار بالاتر است. با توجه به اینکه کیفیت تبلت از فاکتورهای مهم خرید است و تنها قیمت پایین تبلت نباید معیار انتخاب شما باشد، بر آن شدیم تا در این مقاله ارزان ترین تبلت های بازار که کیفیت خوبی نیز دارند را به شما معرفی کنیم تا اگر قصد خرید تبلت ارزان قیمت دارید یکی از این گزینه ها را انتخاب کنید. قیمت تبلت های معرفی شده، کمتر از 550 هزار تومان است.

قیمت تبلت ها به دلیل تقاضای بالای کاربران به صورت بی رویه ای بالا رفت. ولی پس از مدتی تولید کنندگان تصمیم گرفتند برای رقابت با آیپد 499 دلاری، قیمت ها را کاهش دهند.

تبلت هایی که ما در ادامه معرفی می کنیم قیمت و کیفیت مناسبی دارند و می توانند نیاز شما را برآورده سازند. روی این تبلت ها معمولا نسخه ها قدیمی Android نصب شده است ولی در کل قدرت تبلت ها برای مرور صفحات وب و مشاهده ویدئو ، مناسب است.

این تبلت ها قابلیت اتصال بی سیم از طریق Wi-Fi را داشته و پردازنده های قویی روی آنها نصب شده است. مزیت این تبلت ها نیز نسبت به آیپد، وجود پورت USB و پشتیبانی از فایل های Flash است.

تبلت های View Sonic

تبلت های ViewSonic هم اکنون با گارانتی معتبر در بازار ایران عرضه می شود. قیمت این تبلت ها از قیمت جهانی بسیار بالاتر است. ولی نسبت به رقبا قیمت مناسب تری دارند.

پردازنده تبلت مدل 10 اینچی این برند که ViewPad 10S نام دارد Intel NVIDIA Tegra 250 SMP Dual-Core ARM Cortex A9 1GHz است. سیستم عامل این تبلت Android 2.2 یا Froyo است که جزو سری قدیمی اندروید است و با اندروید 3.0 قابل مقایسه نیست.

تبلت ViewSonic علاوه بر پشتیبانی از Wi-Fi و 3G، پورت USB داشته و از فایل های فلش نیز پشتیبانی می کند.

این تبلت در بازار جهانی با قیمت 259$ دلار و در بازار ایران با قیمت 510 هزار تومان ارائه می شود. اگر تمایل دارید تبلت شما دو سیستم عامل Android و Windows7 داشته باشد، باید نسخه Dual OS این تبلت را تهیه کنید که 690 هزار تومان قیمت دارد.

در ادامه قیمت انواع مختلف تبلت های ViewSonic را مشاهده می کنید:

  • ViewSonic ViewPad 7-3G با سیستم عامل اندروید 2.2 در سایز 7 اینچ، و قابلیت پشتیبانی از 3G، Wi-Fi و قابلیت مکالمه تلفنی با استفاده از نصب سیم کارت با قیمت 465 هزار تومان
  • ViewSonic ViewPad 10 - 32GB با سیستم عامل اندروید 1.6 و همچنین Windows7 در سایز 10 اینچ و پشتیبانی از Wi-Fi و پورت USB با قیمت 770 هزار تومان
  • ViewSonic ViewPad 10S - Wi-Fi که مشخصات آن را به طور کامل شرح دادیم با قیمت 510 هزار تومان بدون 3G و قیمت 560 هزار تومان با 3G

تبلت PlayBook محصول Blackberry

این تبلت 7 اینچی حافظه ذخیره سازی 16 گیگابایت داشته و پردازنده آن Intel Dual-Core Cortex-A9 CPU 1GHz است.

BlackBerry از رقیب 7 اینچی خود Samsung Galaxy tab هم كوچكتر به نظر می رسد. پردازنده این مدل dual-core OMAP 4430 است. دوربین این تبلت پشت آن درج شده و یك لوگوی كلاسیك BlackBerry هم پشت این تبلت دیده می شود. دكمه های volume play / pause, and a power / lock button بالای این تبلت قرار گرفته اند. در لبه پایینی تبلت پورت های mini-HDMI, micro USB و پورت مخصوص شارژ تبلت وجود دارد.توسط دوربین 5 مگاپیكسلی BlackBerry در اتاقی تاریك، یك عكس انداخته شد و باید گفت واقعا چنین انتظاری از این تبلت نداشتیم. عكسی كه در تاریكی انداخته شد بسیار با كیفیت بودند.

قیمت PlayBook در بازار ایران 585 هزار تومان است.

تبلت Archos 101 Internet Tablet 16GB

این تبلت 10 اینچی محصول شرکت فرانسوی Archos است و در سایز های 7 و 10 اینچی و با پردازنده ARM Cortex A8 with DSP 1GHz به بازار عرضه می شود. سیستم عامل این تبلت Android 2.2 Froyo بوده و با قیمت 475 هزار تومان در بازار ایران یافت می شود.

اطلاعات کامل تر در مورد این محصول را در مقاله "تبلت اینترتنی Archos 70 با سیستم عامل Android و قیمت بسیار مناسب" مطالعه کنید.

مدل 8 گیگابایتی این تبلت در سایز 7 اینچ با قیمت 350 هزار تومان و مدل 250 گیگابایتی آن با قیمت 430 هزار تومان در بازار موجود است.

چهارشنبه 19/5/1390 - 7:29
اخبار

رشد تولید و عرضه تلفن های هوشمند یا smartphone ها امروزه شتاب عجیبی گرفته است و هر روز شاهد ارایه مدلی جدید با امکاناتی جدیدتر از سوی کمپانی های ساخت گوشی های همراه هستیم . وسایلی که کارایی های بسیاری دارند و مجوعه ای کامل از ارتباطات و سرگرمی و تجارت و کار هستند. امروز با هم نیم نگاهی می اندازیم به سیر تحولی و تاریخچه بیست ساله اسمارت فون ها :

۱۹۹۲ : IBM وساخت اولین گوشی هوشمند جهان با نام simon : سایمون نام اولین گوشی هوشمند جهان است که توسط آی بی ام تولید و عرضه شد. این گوشی نسبت به گوشی های زمان خود از کارایی بسیار بالاتری برخوردار بود که باعث تعجب و تحیر مردم می شد!! دریافت و ارسال تماس و ارسال متون ، تقویم ، یادداشت،ساعت جهانی ، ایمیل و صفحه نمایش لمسی از امکانات این دستگاه بود. قیمت simon در آن زمان ۸۹۹ دلار بود که تنها در امریکا عرضه می شده است.

۱۹۹۶ : نوکیا ۹۰۰۰ : در اواخر دهه ۹۰ میلادی شرکت نوکیا دست به تولید طیف وسیعی از تلفن های همراه با هدف کاربران تجاری زد . ماحصلاین اقدام نوکیا تولد مدل Nokia 9000 بود که تلفیقی از یک گوشی همراه و یک PDA یا دستیار همراه بود . سری ۹ نوکیا بسرعت رشد کرد و مدل های ۹۲۱۰ ،۹۳۰۰ و ۹۵۰۰ عرضه شد.

۱۹۹۷ : گوشی هوشمند متولد شد : در این سال شرکت سوئدی اریکسون تلفنی موسوم به Penelopeعرضه داشت که از آن بعنوان تلفن هوشمند نام برده شد از این تلفن تنها ۲۰۰ دستگاه تولید شد و سنگ بنای ساخت و معرفی مدل R 380 در چند سال بعد شد.

۲۰۰۰ : در این سال اریکسون با توسعه تلفن مفهومی Penelope خود قادر به تولید و عرضه مدل R380 گردید. این مدل در واقع یک تلفن هوشمند تماع عیار بود و امکان ارتباطی و یک دستیار هوشمند را داشت، صفحه آن لمسی و دارای کیبرد بود و اولین گوشی هوشمند با کربرد تجاری مجهز به سیستم عامل سیمبین بود.

۲۰۰۲ : تلفن های هوشمند بر پایه مدیا : این سال سالی پرفروغ برای تلفن های هوشمند بود. در این سال بلک بری و سونی اریکسون ( که از ترکیب دو شرکت سونی و اریکسون بوجود آمده بود و بتازگی کار خود را شروع نموده بودند ) تلفن های هوشمند خود را ارایه کردند. مدل P800 ماحصل تلاش این شرکت در سال ۲۰۰۲ بود این مدل دارای صفحه نمایش رنگی ، کیبرد QWERTY و mp3 پلیر بود و گوشی هوشمند بلک بری علاوه بر موزیک پلیر امکان دسترسی به ایمیل ها از طریق وایرلس را هم داشت. امکاناتی که تا به امروز نکامل بیشتری یافته و هنوز میهمان اسمارت فون هااست.

۲۰۰۵ : اسمارت فون یا کامپیوتری مالتی مدیا؟ امکانات چندرسانه ای گوشی ها روز به روز اضافه می شد و سونی اریکسون با ادامه سری P و N روند رو به بهبود و آینده ای درخشان برای اسمارت فون ها رقم می زد.

۲۰۰۷ :استیو جابز با آیفون وارد می شود : اپل وارد دنیای گوشی های هوشمند شد و تجربه ای نوین از اسمارت فون ها را برای کاربران به ارمغان آورد ، علاوه بر این اپل با راه اندازی فروشگاه اپ استور شیوه ای جدید در دسترسی به نرم افزار را به نمایش گذاشت . سری اول آیفون پس از موفقیت موزیک پلیز Ipod به بازار عرضه شد.

۲۰۰۸ : اندروید وارد می شود : گوگل در این سال سیستم عامل مربوط به تلفن های همراه خود را معرفی کرد.گوگل به کمک همکارانش در این زمینه همچون اینتل به تبلیغ و تشویق سیستم عامل منبع باز خود کرد و شرکت تایوانی HTC اولین مدل امسارت فون مبتنی بر سیستم عامل جدید android را تولید کرد با شناخت توانایی های سیستم عامل اندروید اقبال و گرایش کمپانی های سازنده تلفن های همراه به سمت این سیستم عامل بیشتر شد و شرکت هایی چون سامسونگ و سونی اریکسون هم وارد عرصه تولید اسمارت فون هایی با سیستم عامل اندروید شدند.

۲۰۰۹ : در این سال اغلب شرکت های تولیدکننده تلفن همراه با توجه به موفقیت اپل در راه اندازی فروشگاه اپلیکیشن های خود ، فروشگاه های مربوط به خود را راه اندازی کردند نوکیا ، اندروید مارکت و حتی بلاک بری. اندروید در این سال رشد و نمو کرد و با اقبال بیشتری مواجه شد . اسمارت فون های مبتنی بر android روز به روز بر تعدادشان افزوده شد و از آن سو طرفداران اپل و محصولاتش منتظر ورود نسخه جدید تلفن هوشمند اپل موسوم به iphone 4 بودند.

۲۰۱۰ : رقابت بالا می گیرد: در این سال اپل گوشی جدید خود را – iphone 4 – روانه بازار کرد . این گوشی بر اساس سیستم عامل io4 بود که از قابلیت های بالایی برخوردار بود هرچند در ابتدا مشکلاتی از قبیل آنتن دهی برای این مدل مطرح بود اما به سرعت مورد توجه قرار گرفت و فروش بالایی داشت. اما از سویی دیگر کمپانی HTC اولین گوشی سفارشی گوگل موسوم به نکسوس وان را ارایه کرد و به دنبال آن اسمارت فون هایی بر همین پایه و دیزاین عرضه داشت . از سویی دیگر سامسونگ هم که پا به بازار رقابتی تلفن های هوشمند گذاشته بود برای ساخت Galaxy s I9000 سنگ تمام گذاشت و با فروش میلیونی آن برای سایرین خط و نشان کشید و این رقابت سنگین برای کسب اکثریت بازار اسمارت فون ها بیشتر به نفع کاربران بود زیرا هر روز روند رو به تکامل smartphone ها شتاب بیشتری گرفته و امکانات جدید و بهتری به آنها افزوده می شد ، دوربین با کیفیت بالاتر عکاسی و فیلمبرداری HD ، امکانات ریز و درشت ارتباطی و استاندارد های جدیدتر ، مرکز مالتی مدیا و سرگرمی ازجمله بازی، فیلم و موسیقی و برنامه های راهبردی و کاربردی چون گووگل مپ ،GPS و نیز حافظه های بالاتر جهت ذخیره سازی دیتای بیشتر و فیلم و موزیک و همچنین پردازنده های قدرتمندتر و صفحه نمایش های بزرگتر و با کیفیت تر حاصل همین رقابت هاست.

۲۰۱۱ و آینده : رقابت همچنان پابرجاست : رقابت بین اپل ، سامسونگ ، اچ تی سی و سونی اریکسون و سایر شرکت های ریز و درشت فعال در این زمینه هم داغ و هم سنگین است و هدف هر کمپانی ساخت و ارایه اسمارت فونی با امکانات عالی و بی عیب و نقص ( حدالمقدور کم عیب و نقص ) برای تصاحب سهم بیشتری از بازار تلفن های همراه و هوشمند می باشد . ساخت تلفن های با پردازنده های دوهسته ای ، افزایش روز افزون کیفیت صفحه نمایش و نیز امکاناتی چون NFC جهت پرداخت توسط تلفن همراه ( اشاره به پروژه گوگل ولت یا کیف پول الکترونیکی گوگل ) مبین آینده ای درخشان و کاربردی تر برای تلفن های هوشمند است بطوریکه شاید تصور زندگی بدون اسمارت فون ها سخت به نظر برسد./

چهارشنبه 19/5/1390 - 7:27
اخبار
چند هفته پیش از احتمال شروع ارایه تلفن های قراردادی در ایران خبر داده بودیم. خبر جدید این است که توافقنامه شروع ارایه این تلفن ها بین همراه اول و شرکت سامسونگ الکترونیک منعقد شده است. البته شیوه ارائه این موبایل ها چندان شبیه شیوه های مرسوم ارائه تلفن همراه قراردادی در دنیا نیست.

تا اینجا، نارنجی اطلاع یافته که در شروع کار قرار است سه مدل تلفن همراه ارزان قیمت به بازار ارایه شود. این تلفن ها با سیم کارت های همراه اول قفل شده اند و امکان استفاده از سیم کارت دیگر اپراتورها روی آنها وجود ندارد. شیوه ارائه هم به این صورت است که یک سیم کارت اعتباری همراه اول به صورت رایگان به همراه ۱۵۰ دقیقه مکالمه مجانی، یک شارژ اولیه کوچک و یک موبایل سامسونگ با قیمتی ارزان تر از بازار عرضه خواهد شد.

samsung-e1080t-1.jpg

تلفن اول، سامسونگ E1080 است که دستگاهی ساده و خوش دست بوده و به صورت لاک شده با قیمتی حدود ۳۰۰۰۰ تومان فروخته خواهد شد. از مشخصات این گوشی می توان به اندازه صفحه ۱.۴۳ اینچ، وزن ۶۴.۵ گرم، امکان نصب برنامه های جاوا، زمان کار ۴۲۰ ساعت و زمان مکالمه ۱۲ ساعت اشاره کرد. با این تلفن همراه شما فقط می توانید از اینترنت GPRS استفاده کرده و امکانات ارتباطی همچون بلوتوث یا وای فای را ندارید. به نظر می رسد که این گوشی سبک وزن فاقد دوربین، کسانی که گوشی را فقط برای کار می خواهند راضی کند.


Samsung S3653 Corby.jpg

،تلفن دوم سامسونگ S3653 است که همه آن را با نام کوربی می شناسید و رنگ های چشم نواز آن را دیده اید. این موبایل به صورت لاک شده با قیمتی حدود ۱۰۰ هزار تومان فروخته خواهد شد. از مشخصات این گوشی می توان به صفحه لمسی خازنی ۲.۸ اینچ، وزن ۹۰ گرم، امکان نصب برنامه های جاوا، دوربین عکاسی و فیلبرداری ۲ مگاپیکسلی و حافظه داخلی ۵۰ مگابایتی با قابلیت استفاده از حافظه جانبی اشاره کرد. با این تلفن همراه شما می توانید از اینترنت به صورت EDGE و GPRS استفاده کرده و امکان ارتباطی همچون بلوتوث و پورت USB را هم در اختیار دارید. احتمالا این گوشی از سوی طرفداران گوشی های لمسی ارزان قیمت مورد استقبال قرار گیرد.


تلفن سوم هم احتمالا سامسونگ C3011 خواهد بود که ۶۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است. البته لازم به ذکر است که این تلفن ها تنها با همان سیم کارت اولیه قفل نیستند و بلکه با سیم کارت های همراه اول قفل شده اند. بنابراین می توانید هر سیم کارت دیگری از همراه اول را روی آنها قرار داده و استفاده کنید.


در حال حاضر به نظر می رسد که خدمات ویژه این روش جدید، شامل سیم کارت رایگان، ۱۵۰ دقیقه مکالمه مجانی به همراه ۵۰۰۰ ریال شارژ اولیه است و قیمت تلفن ها هم اندکی نسبت به قیمت بازار پایین تر محاسبه شده است. ضمن اینکه تعرفه های مکالمه و... همانند بقیه سیم کارت های اعتباری این اپراتور است. بنابراین نمی توان نام این روش را «تلفن قراردادی» گذاشت و شاید تنها بتوان آن را یک گام اولیه برای حرکت به سمت ارایه تلفن های قراردادی به حساب آورد.


ارایه این مدل ها ممکن است برای افرادی که به دنبال تلفن های ساده و ارزان می گردند خبر خوبی باشد، اما کسانی که به دنبال تلفن های هوشمند هستند باید کمی بیشتر صبر کنند تا در آینده تلفن های پرطرفدار سامسونگ مانند گلکسی هم به این شکل ارایه شوند. هرچند کاربران انتظار خدمات و شرایط بهتری دارند. نظر شما در خصوص این طرح چیست؟

چهارشنبه 19/5/1390 - 7:17
اخبار

محققین کمپانی Corpora یک ربات هوشمند ساخته اند که در خانه حرکت می کند و کارش پخش موسیقی است! جالب تر اینکه این ربات حرکات دست و انگشتان را برای کنترل موسیقی متوجه می شود.


سنسور دوربین های این ربات از نوع استریواسکوپ می باشد. این سنسور ها قادر به تشخیص حرکات دست هستند. تنها کافی است که موسیقی های مورد علاقه خود را در اختیار این ربات قرار دهید و با حرکات دست و انگشتان خود عملکرد این استریو هوشمند را به دست بگیرید.


برای مثال می توانید با حرکت دست از ربات بخواهید که موزیک قبلی را دوباره پخش کند یا موسیقی بعد را از پلی لیست انتخاب کند. اگر با انگشتان خود حرف V را نشان دهید موسیقی را با صدای بلند تر پخش کند و اگر علامت را برعکس کرده و همانند هشت فارسی را به آن نشان دهید صدا را کم می کند.


اگر هم خسته شدید کافی است کف دست خود را به ربات نشان دهید تا پخش موسیقی را متوقف کند. با حرکت انگشت اشاره به چپ و راست می توانید در لیست آهنگ ها حرکت کرده و فایل مورد نظر خود را برای پخش انتخاب کنید.


طراحی و پیکر بندی این ربات نیز زیبا است و در زمان پخش هر موزیک یک سری لامپ ال ای دی هم کار نورپردازی را به عهده دارند.

فعلا این ربات به صورت آزمایشی تولید شده اما امیدواریم هر چه زودتر آن را به صورت یک محصول در بازار ملاقات کنیم.

چهارشنبه 19/5/1390 - 7:16
خودرو
مرسدس بنز M کلاس 2012

گاهی با معرفی نسل جدید از یک خودرو، طراحی جدید در نگاه اول برایمان مانند یک فرد غریبه در یک مهمانی خانوادگی به نظر می آید. این اتفاق وقتی بیشتر ملموس می شود که سبک طراحی مثلا توسط پرفسور واگنر و همکارانش در مرسدس بنز به کلی دچار دگرگونی شده باشد و حتی خیلی از منتقدان سبک جدید طراحی را ظاهری استخوانی برای محصولات بنز قلمداد کنند.

اما قبل از قضاوت در مورد یک خودروی جدید بهتر است نصیحت مدیر سابق دپارتمان طراحی BMW را جدی بگیریم. Chris Bangle معتقد است که "نباید از طریق عکس ها و تصاویر مجلات به نقد یک خودروی جدید پرداخت و حتما باید آن را از نزدیک ببینید و از زوایای مختلف به آن نگاه کنید تا به اشتباه نیفتید." ما هم در ادامه مطلب به سراغ افرادی رفته ایم که از نزدیک مرسدس بنز «نسل سوم M-Class» را دیده اند. پس با ما همراه باشید.


M-Class2012-Narenji2.jpg

بارها شنیده ایم که به خودرو های شاسی بلند SUV گفته می شود. اما این اصطلاح مخفف چیست و چه معنایی دارد؟ Sport Utility Vehicle که به صورت مخفف به آن SUV گفته می شود، در تعریفی ساده به خودرو های شاسی بلندی گفته می شود که به ما توانایی هم زمان رانندگی در خیابان و بیابان را می دهند. معمولا در آنها قوای موتور به چهار چرخ انتقال پیدا می کند و از دهه ی 90 شاهد محبوبیت بیشتر آنها در نزد مردم و کارخانه های اتومبیل سازی بودیم.

تقریبا دو سالی هست که مرسدس بنز رده متوسط SUV خود را فقط «M کلاس» می خواند اما به نظر می رسد بعضی منتقدان حتی بعد از معرفی نسل سوم با کد اتاق W166 هنوز ترجیح می دهند آن را به همان نام قدیمی یعنی ML صدا کنند. خودروی جدید با دو موتور 4 و 6 سیلندر که به طور متوسط 25% مصرف سوخت کمتر را به همراه می آورند تا ماه نوامبر وارد بازار می شود.

اگر کمی بیشتر تحمل کنید شرکت AMG هم وعده داده تا مثل همیشه مدل هشت سیلندر خود را به دست علاقه مندان برساند. با توجه به دیده شدن مدل M63 AMG در حوالی Nürburgring که در آلمان واقع است و محل آزمایش بسیاری از خودروهاست، امیدواری ما به عرضه مدل AMG در آینده ای نزدیک قوت بیشتری می گیرد.

M-Class جدید لیست بلند بالایی از امکانات و گزینه های گوناگون را با خود به همراه دارد که پیش از این در S-Class و یا E-Class جدید به دیدنشان عادت داشتیم. به غیر از عرضه ی یک مدل 4 سیلندر که برای اولین بار در این رده اتفاق می افتد، M کلاس رکورد کمترین ضریب پسا را نیز با خود به همراه آورده است.

M-Class2012-Narenji3.jpg

فارغ از القابی که به سبک جدید طراحی مرسدس بنز داده می شود، محصول جدید مرسدس از همان نگاه اول به مخاطب می قبولاند که در مقابل یک خودروی لوکس قرار گرفته. وقتی از رو به رو به M کلاس نگاه کنیم، منتقدان طراحی نسل جدید را با کلماتی نظیر تنومند و با شکوه خطاب می کنند. در خصوص طراحی کنار خودرو، کارشناسان معتقدند خط شانه یا Character Line به M کلاس 2012 شخصیتی پر ابهت بخشیده.

اما نگاه کردن به قسمت عقب خودرو برای بعضی ها چندان خوشایند نبوده. شاید ریشه ی بعضی انتقاد ها در خصوص طراحی خارجی از همین جا سر چشمه بگیرد. منتقد سایت Left Lane News اعتقاد دارد که در بعضی زوایا بیننده احساس مواجهه با برند آلمانی را از دست می دهد. نویسنده ی سایت Autoblog هم نسبت به طراحی بعضی از قسمت ها حسابی گله مند است. اما نورپردازی چراغ های عقب برای خیلی از نویسندگان دارای جذابیتی بوده که شاهد انعکاس آن را در مطالبشان هستیم.

M-Class2012-Narenji4.jpg

M-Class2012-Narenji5.jpg

وقتی به داخل خودرو می رویم و درب را می بندیم، به طرز عجیبی از شدت صدای مخالفان کاسته می شود. بعد از طراحی داخل C کلاس در سال 2008 و سرایت آن به نسل جدید E کلاس که سرو صدای زیادی در مجامع خودرویی به پا کرد، CLS 2012 با سبکی کاملا جدید طراحی شد.

این طور که پیداست حالا استدیو Como که در ایتالیا واقع است و مسئولیت طراحی داخلی محصولات بنز را بر عهده دارد آن راه را ادامه داده و ما شاهد به بلوغ رسیدن آن سبک در M 2012 هستیم. منتقد سایت NetCarShow داخل دست پخت جدید طراحان بنز که با ترکیب آلومینیوم وچوب مرغوب و مواد با کیفیت طراحی شده را قدرتمند و مهیج توصیف می کند و معتقد است که خطوط هماهنگ داخل خودرو به سرنشین و راننده احساس نشاط می دهد و در نهایت طراحی داخل را محصول ترکیب دو کلمه می داند. هیجان و علاقه مندی به تملک آن!

M-Class2012-Narenji6.jpg

M-Class2012-Narenji7.jpg

حالا اگر شما هم علاقه مند به تملک این خودرو شده اید بهتر است بدانید که همین پاییز می توانید آن را با پرداخت مبلغی در حدود46 هزار یورو یا 65 هزار دلار در پارکینگ خانه تان داشته باشید. البته اگر پارگینگ منزل شما فعلا در خارج از ایران واقع شده باشد.

نظر شما در مورد طراحی SUV جدید مرسدس بنز چیست؟ فعلا که باید به دیدن تصاویر آن در سایت ها و مجلات اکتفا کنیم. شاید هم آن در خیابان های ایران بعد از عبور از موانع گمرک مشاهده کردیم

چهارشنبه 19/5/1390 - 7:14
داستان و حکایت
"صبا" دیگر نمی وزد، دیگر با شادیهای کودکانه اش خنکای نسیمی نیست که روح پدر و مادرش را جلا ببخشد، او امروز روی تخت خوابیده و خیره به روبه رویش می نگرد، برای صبا خیلی زود است که در کودکی تخت نشین بیماری شود، خیلی زود است...

سال 86 برای پدرو مادر صبا فروزنده کودک شیرازی تداعی کننده روزهایی است که از آن به بعد دخترشان دیگر شادیهای کودکانه اش را با پدر و مادرش قسمت نکرد.

روزهایی که دخترشان با پای خود به بیمارستان رفت هرچند در اواسط کار حالش رو به بهبود رفت و پدر و مادرش شادان از اینکه دخترشان سلامتی اش را دوباره باز یافته اما ناگهان همه چیز خراب شد. سقف خوش آرزوهای آنها فرو ریخت و دخترشان دیگر نخندید و با خوش زبانیهایش دل پدر و مادرش را شاد نکرد.

پدرش می گوید صبا با پای خود به بیمارستان رفت به گونه ای دیگر به خانه بازگشت.

 	  پدری که برای درمان فرزندش کلیه فروخت! +(عکس) www.taknaz.ir
صبا فروزنده

قرار بود بعد از ظهر به خانه صبا بروم و با او و پدر و مادرش ملاقات کنم، خانه شان نزدیک پلیس راه شیراز- بوشهر بود. نزدیکیهای خانه که شدم پدر صبا به استقبالم آمد. در راه گفت که چگونه در این خانه استیجاری با هزار سختی زندگی می کند و به خاطر صبا تمام داراییهایش را فروخته و اکنون به سختی اجاره بها که هیچ هزینه های زندگی را می پردازد.

به خانه اش که گام گذاشتم اولین چیزی که چشم را به دردآورد صبا بود که در تختی در پذیرایی خانه خوابیده و به رو به رویش خیره شده است.

به نزدیک تختش که رفتم نمی دانستم متوجه حضورم هست یا نه اما گویا متوجه شد که پدر و مادرش مهمان دارند. مادرش گفت: "صبا مهمان داریم، خوشحالی که برایمان مهمان آمده؟"، مادرش گفت: صبا جان اگر خوشحالی پلکهایت را ببند و باز کن و صبا خوشحال بود که برایشان مهمان آمده است.

دختر بچه ای که این روزها باید وارد کلاس چهار دبستان میشد امروز بر روی تختی در گوشه ای خانه روی دیگر زندگی را می چشد.

برای پدر و مادرش سخت تر از این نیست که حتی در خانه نمی توانند یک دل سیر گریه کنند، دکتر صبا به آنها گفته او تا حدودی متوجه اطراف هست به همین خاطر نباید فضای ناراحتی در خانه داشته باشید.

پدرش از روزهای سخت و عذاب آوری می گوید که دخترشان در حال بهبود بود اما صبا به ناگهان غروب کرد و دیگر نخندید.

از روزهایی می گوید که برای هزینه های صبا کلیه اش را فروخت و دیگر نمی دانند باید چه را بفروشند تا خرج میلیونی درمان صبا را تامین کنند.

صبای به پدر فقط خیره می شود و انگار دارد به روزهایی فکر می کند که قرار بود به دبستان برود، دوست پیدا کند و طعم زندگی را بچشد.

پدر صبا ماجرای دخترش را اینگونه تعریف می کند: صبا در مهرماه 86 با شور و شوق فراوان راهی مدرسه شد و دوره پیش دبستانی را آغاز کرد بعد از گذشت مدتی از حدود بهمن ماه سال 1386 سردردهای او شروع شد و ما درمان او را شروع کردیم که با تشخیص اشتباه پزشک که می گفت سینوزیت است زمانی از دست رفت چون سردردها ادامه داشت و کم کم انحراف چشم هم اضافه شد بیشتر پیگیر شدیم تا اینکه در تاریخ 6/11/86متوجه بیماری فرزندمان شدیم که به گفته پزشک او دچار تومور مخچه بود و فشار مغز وی بالا بود و باید سریعا عمل می شد.

وی ادامه می دهد: در تاریخ 9/11/86 به خاطر کنترل فشار مغز تحت عمل جراحی قرار گرفت و شانت مغزی برای او گذاشته شد و در تاریخ 13/11/86 عمل تومور صورت گرفت که دکتر جراح خیلی راضی بود و می گفت مابقی تومور هم با رادیوتراپی از بین خواهد رفت، بعد از چند روز صبا مرخص شد و حال جسمانی او کاملا خوب بود. بعد از چند روز با تشخیص پزشک که می گفت شانت در جای بدی قرار دارد باز او بستری شد و در تاریخ 27/11/86 تحت عمل شانت قرار گرفت و بعد از عمل دکتر جراح با دیدن سی تی اسکن عنوان کرد که باز هم جای شانت خوب نیست و در تاریخ 28/11/86 برای بار چهارم راهی اتاق عمل گشت و بعد از چند روز از بیمارستان مرخص شد ولی باز هم دکتر از جای شانت راضی نبود و بعد از بهبود بخیه ها مراحل رادیوتراپی آغاز شد که 33 جلسه به طول انجامید و بعد از انجام ام ار آی دکتر بسیار از وضعیت صبا راضی بود چون جلوی پیشرفت باقیمانده تومور گرفته شده بود.

 	  پدری که برای درمان فرزندش کلیه فروخت! +(عکس) www.taknaz.ir

پدر صبا ادامه می دهد: بعد از آن وارد مرحله شیمی درمانی شدیم که دو جلسه برای او در نظر گرفته شد و نمونه مغز استخوان هم از او گرفته شد که دکتر مربوطه با خوشحالی گفت خیلی رضایتبخش است که تومور به مغز استخوان سرایت نکرده و در تاریخ 1/2/87 اولین مرحله شیمی درمانی و 1/3/87 مرحله دوم شیمی درمانی صبا بود بعد از گذشت چند روز شانت صبا از کار افتاد و او پر خواب شد که به تاکید خودشان که گفته بودند در صورت بروز پرخوابی اورا به بیمارستان برسانید ما هم این کار را انجام دادیم و بعد از 24 ساعت که در اورژانس بستری بود و چند آزمایش از وی گرفته شد او را مرخص کردند و به ما اعلام کردند که گفتند مشکلی نیست.

پدر صبا می گوید: بعد از چند روز که حال صبا بدتر شد دوباره او را به بیمارستان بردیم که متاسفانه ایام تعطیل بود و پزشکان حضور نداشتند و فقط چند رزیدنت کشیک بود، بعد از بستری صبا و تشخیص اینکه ایراد شانت از ناحیه شکم است او را راهی اتاق عمل کردند و از ناحیه شکم او را مورد جراحی قرار دادند که متاسفانه مشکل که رفع نشد هیچ دل درد هم اضافه شد و بعد از چند عمل بی جهت او را با وجود داشتن دل درد ترخیص کردند که فردای آن روز باز حالش بد شد و او را به بیمارستان انتقال دادیم و صبا دوباره بستری شد و تحت عمل جراحی قرار گرفت و باز مشکل رفع نشد ودر این مدت دچار مننژیت نیز شد و حتی دراین مدت به ما پیشنهاد می شد که صبا را تحت اختیار علم قرار دهیم و بعد از حدودا انجام 11 عمل از ابتدای مریضی تا این مرحله توسط رزیدنتها بر روی صبا پزشک مربوطه از سفر خارج از کشور برگشت و عمل جدیدی بر روی صبا انجام داد که موفقیت آمیز بود و تمام علائم حیاتی صبا و ارتباط او با محیط واطرافیان برقرار شد.

قرار شد در عرض چند روز مرخص شود و بسی جای تعجب بود که در عرض این 40 روز که صبا در ای سی یو بود با وجودی که کودکی بیش نبود ولی دچار زخم بستر و له کردگی شدید در ناحیه پاها شد و با توجه به اینکه صبا طی عملهایی که توسط رزیدنتها صورت گرفته بود اسپیره شده بود او را تراکستومی کردند که بر خلاف مقررات رزیدنت سال اول یعنی همان رزیدنتی که به ما پیشنهاد داده بود که او را تحت اختیار علم قرار دهیم انجام داد ولی با این وجود باز هم وضعیت صبا نرمال بود و با محیط اطراف ارتباط برقرار می کرد و پزشک مربوطه نیز راضی بود و می گفت تا چند روز آینده مرخص می شود.

 	  پدری که برای درمان فرزندش کلیه فروخت! +(عکس) www.taknaz.ir

پدر صبا ادامه داد: ولی متاسفانه در تاریخ 20/4/87 زمانی که پرستار داشت گاز زیر تراک را تعویض می کرد تراک از جای خود بالاتر آمد و صبا شروع به نا آرامی می کند و مادر صبا که در آن لحظه بر بالینش بوده هر کاری می کند نمی تواند او را آرام کند و بعد از آن نیز وقتی پرستار به اتاق مراجعه می کند از مادر صبا می خواهد که اتاق را ترک کند و مادر صبا علی رغم که نگران دلبندش بوده با بی میلی ای سی یو را ترک می کند در حالی که صبا برگشته بود و همین طور مظلومانه نگاهش می کرده و گریه می کرده و متاسفانه پرستار نیز توجه ای به بررسی دلیل نا آرامی صبا نشان نمی دهد زیرا که در حال انجام کارها برای تعویض شیفت کاری بود. مادر صبا نیز معتقد است ناآرامی صبا در آن لحظه به خاطر مشکل تراک او باشد چون بعد از تعویض گاز زیر آن تراک بالاتر آمد و صبا ناآرام شد.

پدر صبا ادامه می دهد: در ساعت حدودا 20/7 دقیقه صبح توسط یکی از دوستانمان که در ای سی یو بود به ما خبر داده شد که سریعا به درب ای سی یو بروم چون حال صبا بد شده وقتی به درب ای سی یو رفتم و درب برایم باز شد سریعا با وجود ممانعت به داخل رفتیم و با جسم کبود و متورم و بی جان دخترم مواجه شدیم که وقتی علت را جویا شدیم به ما گفتند تراکستومی صبا جابه جا شده و ما نتوانستیم آن را جا بگذاریم و رزیدنتها هم سر جلسه امتحان بودند و "گلدن تایم" را از دست داده ایم وصبا مدت زیادی حدود 20 دقیقه بدون اکسیژن بوده و با وجودی که این طفل معصوم زمان زیادی بدون اکسیژن بوده و کادر درمان نیز این موضوع را می دانستند که طی این زمان صدمات شدیدی به این طفل معصوم وارد شده ولی پنج بار او را شوک می‌دهند که قلب صبا کار کرد اما مغزش خواب رفت و در حالت کما قرار گرفت.

وی ادامه داد: زمانی که بنده با وجود ممانعت به داخل ای سی یو رفتم صبا مثل بادبادک دچار تورم بود و کبود شده بود و عکسی حدود سه الی چهار ساعت بعد از صبا گرفتم که به خوبی این موضوع در آن مشهود است. بعد از گذشت یکروز صبا از کما خارج شد و ضریب هوشش از سه به پنج رسید و دستگاه کمک تنفسی را از او باز کردند و خودش تنفس بدون کمک دستگاه داشت و پس از حدود 10 روز نیز او را که در حالت زندگی نباتی بود از بیمارستان مرخص کردند و به خانه آوردیم و تا به حال از او در خانه به صورت 24 ساعته نگهداری می کنیم که خدا را شکر پس از گذشت دو سال و دو ماه از این موضوع به لطف خالق یکتا بنا به تایید پزشک صبا از زندگی نباتی خارج شده و امید به بهبودش است.

وی عنوان کرد: از کادر درمان نیز شکایت کرده ایم ولی تاکنون جواب قانع کننده ای دریافت نکرده ایم و به خیلی از مقامات نیز نامه نگاری در مورد وضعیتمان داشته ایم ولی توجه ای نمی شود.

پدر صبا بیان کرد: با توجه به هزینه های سر سام آور نگهداری در تاریخ 21/2/89 مجبور به فروش کلیه ام شدم و مبالغ زیادی نیز طی این مدت مقروض شده ایم و در مورد شکایتمان نیز اصلا توجه ای به صحبت ما که می گوییم چرا فرزندمان که دارای علائم نرمال بوده در عرض 40 دقیقه از ضریب هوش 10 به سه رسیده و به کما رفته نمی کنند و فقط می گویند قصوری نشده و توضیح واضح در مورد دلیل ایست قلبی و جابجایی تراکستومی، نبود پزشک در آن وقت، پنهان کردن مننژیت از ما و... نمی دهند و در عوض با ایجاد حاشیه بنده را متهم به اخاذی از مردم و قصد جلب کمک و ارتباط با خارج از کشور می کنند و جالب اینکه با وجود مدارک دولتی که دارم مسئله اهدا کلیه ام را فریبکاری می دانند.

پدر صبا صحبتهایش را به پایان رساند، نگاهم به صبا افتاد و احساس کردم هرآنچه را که پدرش برایم توضیح داده را متوجه شده، نگاه خیره اش به رو به رو را یکساعت قبل دیده بودم اما الان در نگاهش کمی تغییر می دیدم، نگاهش غمگین بود خیلی غمگین بود، گویی او هم تمامی دردی و رنج پدرش را لمس می کند احساس کردم او هم نگران است.

برای تخت نشینی صبا هنوز خیلی زود است، او باید بوزد و روح پدر و مارش را جلا بدهد، او باید خنکای نسیم زندگی خانواده اش باشد. برای صبا خیلی زود است که ساعتها در تخت بیماری بخوابد.

 	  پدری که برای درمان فرزندش کلیه فروخت! +(عکس) www.taknaz.ir

 	  پدری که برای درمان فرزندش کلیه فروخت! +(عکس) www.taknaz.ir

 	  پدری که برای درمان فرزندش کلیه فروخت! +(عکس) www.taknaz.ir

 	  پدری که برای درمان فرزندش کلیه فروخت! +(عکس) www.taknaz.ir

 	  پدری که برای درمان فرزندش کلیه فروخت! +(عکس) www.taknaz.ir

 	  پدری که برای درمان فرزندش کلیه فروخت! +(عکس) www.taknaz.ir

 	  پدری که برای درمان فرزندش کلیه فروخت! +(عکس) www.taknaz.ir

 	  پدری که برای درمان فرزندش کلیه فروخت! +(عکس) www.taknaz.ir

 	  پدری که برای درمان فرزندش کلیه فروخت! +(عکس) www.taknaz.ir

 	  پدری که برای درمان فرزندش کلیه فروخت! +(عکس) www.taknaz.ir

 

 


چهارشنبه 19/5/1390 - 6:54
تست های هوش و روان شناسی و سرگرمی
فروردین تا 10 فروردین - درخت زبان گنجشک (حساسیت)

سرشار از جذابیت، با نشاط و سرزنده است و دوست دارد توجه دیگران را به خود جلب کند. عاشق زندگی، فعالیت و حتی پیچیدگی ها است. مستقل، خوش سلیقه، پراحساس، یار و هم صحبتی خوب است. کسی که تمایل به عفو و گذشت ندارد.

11 فروردین تا 20 فروردین - درخت افرا (استقلال فکری)


فردی معمولی نیست و سرشار از تصور و خلاقیت و ابتکار، خجالتی و تودار، بلندپرواز و مغرور است. متکی به نفس، به دنبال تجارب جدید و گاهی عصبی است اما حافظه و ذهنی قوی دارد و به آسانی یاد می گیرد و همیشه می خواهد اثری خوب روی دیگران داشته باشد.

21 فروردین تا 31 فروردین - درخت گردو (اشتیاق و شور)


نجیب و با دید وسیع نسبت به جهان، خودجوش و بلندپروازی او نامحدود است. فردی غیرقابل انعطاف، شریکی استثنائی اما بدقلق است. همیشه مورد علاقه نیست اما اغلب تمجید و تحسین می شود. مدیر و باهوش، بسیار پر حرارت اما گاهی اوقات مغرور است.

1 اردیبهشت تا 14 اردیبهشت - درخت سپیدار (تردید و عدم ثبات)


جذاب به نظرمی آید. با استعداد است.اما اعتماد به نفس بالایی ندارد. در مواقع لزوم بسیار شجاع است و به مهربانی و جوی خوشایند نیاز دارد. بسیار مشکل پسند و غالباً تنها است و طبعی هنرمندانه دارد. هماهنگ کننده خوبی است و به فلسفه علاقمند است. در هر موقعیتی قابل اعتماد است و به طور جدی در امور مشارکت دارد.

14 اردیبهشت تا 24 اردیبهشت - درخت شاه بلوط (درستکاری)


هیکل و اندامی خارق العاده، پرابهت، حس عدالت خواهی بالا، یک طراح و سیاستمدار است. به راحتی آزرده خاطر می شود. بسیار حساس، کوشا، گاهی اوقات برتر از دیگران عمل می کند و گاهی در ارتباطات خود با سایرین سوء تفاهم برایش بوجود می آید. خانواده مدار و از لحاظ فیزیکی روی فرم است.

25 اردیبهشت تا 3 خرداد - درخت ون (بلندپروازی)


فوق العاده جذاب، پرانرژی، خودجوش و پر مسئولیت است.انتقاد را دوست ندارد. جاه طلب، بلند پرواز، باهوش، مستعد و قابل اطمینان است. به پول اهمیت می دهد. خواستار توجه از سوی دیگران است و به پشتوانه و حمایت احساسی نیاز دارد.

4 خرداد تا 13 خرداد - درخت ممرز (خوش سلیقگی)


زیباست و به اوضاع و احوال و ظاهر خود توجه دارد. خوش سلیقه و فداکار است وزندگی را تا جایی که ممکن باشد راحت می گیرد. زندگی را به سوی منطق و انضباط سوق می دهد. به دنبال مهربانی و تقدیر از دوستان است. تصمیم گیری برای او سخت است و فردی بسیار قابل اعتماد به شمار می رود.

14خرداد تا 23 خرداد - درخت انجیر (حساسیت)


فردی مستقل، درستکار، با وفا که از ضد و نقیض گویی و بحث متنفر است. زندگی و دوستانش را دوست دارد. از بچه ها و حیوانات لذت میبرد. اجتماعی و شوخ طبع است و دوست دارد که بعد از ساعت های طولانی کار سخت استراحت کند و از استعداد هنری و هوش بالایی برخوردار است.

24 خرداد تا 4 تیر - درخت سیب (عشق)


فردی آرام، گاهی اوقات خجالتی، بسیار جذاب و دلربا با رفتاری مناسب و سنجیده، ماجراجو و بی باک، حساس و ... دوست دارد که دیگران را دوست داشته باشد و سایرین هم او را دوست داشته باشند. با وفا، حساس و بسیار بخشنده و با استعداد. عاشق بچه ها است.

5 تیر تا 15 تیر - درخت صنوبر (رمز و راز )


فوق العاده با سلیقه است و نمی تواند تنش و فشار عصبی را تحمل کند. زیبایی را دوست دارد. گاهی افسرده می شود. سرسخت و لجباز است و به همان نسبت که دوست دارد نزدیکان خود را حمایت و مراقبت کند با افراد غریبه هم به همان شکل رفتار میکند. نسبتاً کم ادعا، سخت کوش، با استعداد، فداکار، دور از خودپسندی و فردی که دوستان زیادی دارد و بسیار قابل اعتماد است.

16 تیر تا 25 تیر - درخت نارون (بزرگواری)


قیافه و ظاهری خوب دارد و در پوشیدن لباس خوش سلیقه است. تقاضا و خواسته های او در حد اعتدال است. کم ادعا است و اشتباهات را فراموش نمی کند. با نشاط و سرزنده است و دوست دارد راهنمایی بشود اما نه اینکه از دیگران اطاعت کند. شریکی درستکار و با وفا و دوست دارد برای سایرین تصمیم بگیرد. بزرگوار و نجیب، سخاوتمند و شوخ طبع و فردی کارآمد است.

26 تیر تا 4 مرداد - درخت سرو (اعتماد به نفس)


فردی با توان و قدرت فوق العاده، کسی که می داند چطور خود را با شرایط مختلف در زندگی وفق بدهد.هدیای غیر منتظره را دوست دارد و از سلامتی بدنی برخوردار است. خجالتی نیست و اعتماد به نفس دارد. سخنرانی برجسته، فردی مصمم و با اراده، کمی عجول و بی طاقت و دوست دارد که دیگران را تحت تأثیر قرار بدهد. با استعداد، سخت کوش و اغلب خوش بین است و قادر است سریع تصمیم بگیرد.

5 مرداد تا 13 مرداد - درخت سپیدار (تردید و عدم ثبات)


جذاب به نظرمی آید. با استعداد است.اما اعتماد به نفس بالایی ندارد. در مواقع لزوم بسیار شجاع است و به مهربانی و جوی خوشایند نیاز دارد. بسیار مشکل پسند و غالباً تنها است و طبعی هنرمندانه دارد. هماهنگ کننده خوبی است و به فلسفه علاقمند است. در هر موقعیتی قابل اعتماد است و به طور جدی در امور مشارکت دارد.

14 مرداد تا 23 مرداد - درخت سدر (وفاداری)


فردی قوی، عضلانی، انعطاف پذیر، کسی که آنچه زندگی به اجبار به او می دهد می پذیرد و اما لزوماً آن را دوست ندارد. سعی می کند ساده و خوش بین باشد.دوست دارد از نظر مالی مستقل عمل کند. مهربان و عاطفی، از تنهائی متنفر، با وفا و گاهی اوقات هم به زودی عصبانی می شود. با احتیاط، تحصیل علم و دانش و کمک به دیگران را دوست دارد.

24 مرداد تا 2 شهریور - درخت کاج (صلح و آشتی)


عاشق مصاحبت و شرکت در گفتگوهایی است که به توافق منجر بشود. باید در زندگی آرامش داشته باشد. عاشق کمک کردن به دیگران است و تخیلی پویا دارد. دوست دارد شعر بسازد و به مد علاقه ندارد. همیشه ملاحظه دیگران را می کند. با همه خیلی دوستانه رفتار می کند. احساسات لطیفی دارد و به عاطفه و اطمینان خاطر نیاز دارد.

3 شهریور تا 12 شهریور - درخت بید مجنون (اندوه)


فردی که دوست دارد از فشارهای روحی دور باشد. زندگی خانوادگی را دوست دارد و سرشار از امید و رؤیا است. جذاب، بسیارمهربان، عاشق زیبایی، با استعداد زیاد در موسیقی، عاشق سفر به نقاط غیرمعمول، خستگی ناپذیر، غیرقابل پیش بینی، درستکار و فردی که می تواند تحت تأثیر قرار بگیرد اما نه هنگامی که در تنگنا باشد. حس ششم خوبی دارد و عاشق خنداندن دیگران است.

13 شهریور تا 22 شهریور - درخت لیمو ترش (شک و تردید)


با هوش و سخت کوش است و آنچه را زندگی به او می دهد می پذیرد. البته بعد از آنکه سعی می کند شرایط بد را به خوب تغییر بدهد. از فشارهای عصبی نفرت دارد. از مسافرت و تعطیلات کوتاه لذت میبرد. ممکن است خشن به نظر بیاید اما واقعاً روحی لطیف دارد. همیشه آماده جانفشانی برای افراد خانواده و دوستان است. بسیار بااستعداد است اما برای استفاده و بهره بردن از آنها باید زمان پیدا کند. خصلت رهبری بالایی دارد و فوق العاده وفادار است.

23 شهریور - درخت زیتون (عقل)


عاشق مهربانی و رأفت، منطقی و متعادل است و از خشونت دوری می کند. بردبار و شکیبا، با نشاط و سرزنده، آرام و عادل است و قلبی رئوف و مهربان دارد. از هرگونه بخل و حسادت دوری می کند. عاشق مطالعه است و از معاشرت با افراد آگاه و فرهیخته لذت می برد.

24 شهریور تا 3 مهر - درخت فندق (خارق العادگی)


جذاب و گیرا، شوخ طبع، بسیار فهمیده و فردی که می داند چطور روی دیگران تأثیر ماندگار داشته باشد. در امور اجتماعی فعال، مردمی و اغلب اوقات دمدمی مزاج، درستکار، کمال گرا و در رعایت عدل و انصاف قاضی خوبی است .

4 مهر تا 13 مهر - درخت زبان گنجشک (حساسیت)


سرشار از جذابیت، با نشاط و سرزنده است و دوست دارد توجه دیگران را به خود جلب کند. عاشق زندگی، فعالیت و حتی پیچیدگی ها است. مستقل، خوش سلیقه، پراحساس،یار و هم صحبتی خوب است. کسی که تمایل به عفو و گذشت ندارد.

14 مهر تا 23 مهر - درخت افرا (استقلال فکری)


فردی معمولی نیست و سرشار از تصور و خلاقیت و ابتکار، خجالتی و تودار، بلندپرواز و مغرور است. متکی به نفس، به دنبال تجارب جدید و گاهی عصبی است اما حافظه و ذهنی قوی دارد و به آسانی یاد می گیرد و همیشه میخواهد اثری خوب روی دیگران داشته باشد.

24 مهر تا 11 آبان - درخت گردو (اشتیاق و شور)


نجیب و با دید وسیع نسبت به جهان، خودجوش و بلندپروازی او نامحدود است. فردی غیرقابل انعطاف، شریکی استثنائی اما بدقلق است. همیشه مورد علاقه دیگران نیست اما اغلب تمجید و تحسین می شود. مدیر و باهوش، بسیار پر حرارت اما گاهی اوقات مغرور است.

12 آبان تا 21 آبان - درخت شاه بلوط (درستکاری)


هیکل و اندامی خارق العاده، پرابهت، حس عدالت خواهی بالا، یک طراح و سیاستمدار است. به راحتی آزرده خاطر می شود. بسیار حساس، کوشا، گاهی اوقات برتر از دیگران عمل می کند و گاهی در ارتباطات خود با سایرین سوء تفاهم برایش بوجود می آید. خانواده مدار و از لحاظ فیزیکی روی فرم است.

22 آبان تا 1 آذر - درخت ون (بلند پروازی)


فوق العاده جذاب، پرانرژی، خودجوش و پر مسئولیت است.انتقاد را دوست ندارد. جاه طلب، بلند پرواز، باهوش، مستعد و قابل اطمینان است. به پول اهیمت می دهد. خواستار توجه از سوی دیگران است و به پشتوانه و حمایت احساسی نیاز دارد.

2 آذر تا 11 آذر - درخت ممرز (خوش سلیقگی)


زیباست و به اوضاع و احوال و ظاهر خود توجه دارد. خوش سلیقه و فداکار است وزندگی را تا جایی که ممکن باشد راحت می گیرد. زندگی را به سوی منطق و انضباط سوق می دهد. به دنبال مهربانی و تقدیر از دوستان است. تصمیم گیری برای او سخت است و فردی بسیار قابل اعتماد به شمار می رود.

12 آذر تا 21 آذر - درخت انجیر (حساسیت)


فردی مستقل، درستکار، با وفا که از ضد و نقیض گویی و بحث متنفر است. زندگی و دوستانش را دوست دارد. از بچه ها و حیوانات لذت میبرد. اجتماعی و شوخ طبع است و دوست دارد که بعد از ساعت های طولانی کار سخت استراحت کند و از استعداد هنری و هوش بالایی برخوردار است.

22 آذر تا 1 دی - درخت راش (خلاقیت)


فردی با سلیقه،کسی که به ظاهر خودش اهمیت زیادی می دهد. یک برنامه ریز خوب برای زندگی و کار و مسائل اقتصادی، فردی که بدون لزوم بی گدار به آب نمیزند. منطقی و مونس و یاری بی نظیر در زندگی به شمار می روید.

2 دی تا 11 دی - درخت صنوبر (رمز و راز)


فوق العاده با سلیقه است و نمی تواند تنش و فشار عصبی را تحمل کند. زیبایی را دوست دارد. گاهی افسرده می شود. سرسخت و لجباز است و به همان نسبت که دوست دارد نزدیکان خود را حمایت و مراقبت کند با افراد غریبه هم به همان شکل رفتار میکند. نسبتاً کم ادعا، سخت کوش، با استعداد، فداکار، دور از خودپسندی و فردی که دوستان زیادی دارد و بسیار قابل اعتماد است.

12 دی تا 24 دی - درخت نارون (بزرگواری)


قیافه و ظاهری خوب دارد و در پوشیدن لباس خوش سلیقه است. تقاضا و خواسته های او در حد اعتدال است. کم ادعا است و اشتباهات را فراموش نمی کند. با نشاط و سرزنده است و دوست دارد راهنمایی بشود اما نه اینکه از دیگران اطاعت کند. شریکی درستکار و با وفا و دوست دارد برای سایرین تصمیم بگیرد. بزرگوار و نجیب، سخاوتمند و شوخ طبع و فردی کارآمد است.

25 دی تا 3 بهمن - درخت سرو (اعتماد به نفس)


فردی با توان و قدرت فوق العاده، کسی که می داند چطور خود را با شرایط مختلف در زندگی وفق بدهد. هدایای غیر منتظره را دوست دارد و از سلامتی بدنی برخوردار است. خجالتی نیست و اعتماد به نفس دارد. سخنرانی برجسته، فردی مصمم و با اراده، کمی عجول و بی طاقت و دوست دارد که دیگران را تحت تأثیر قرار بدهد.
چهارشنبه 19/5/1390 - 5:3
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته