• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 1637
تعداد نظرات : 162
زمان آخرین مطلب : 3444روز قبل
تزیینات و دکوراسیون

گل آرایى در جشن ها

 

 

 

شعبان ماه جشن ها و عروسى ها است. از آنجا كه نیمه شعبان آخرین جشن این ماه پیش از ماه رمضان بوده و مناسبت آن نیز از اهمیت خاصى نزد مردم برخوردار است، بسیارى از جوانان در حال ازدواج این روز مبارك را براى آغاز زندگى مشتركشان انتخاب مى كنند. یكى از مهمترین عناصر تزئینى _ دكوراسیونى در این قبیل جشن ها گل و موضوع گل آرایى است. با توجه به آنكه این روزها بازار گل فروشى ها بسیار داغ بوده و به جهت شلوغى و تراكم مراسم در یك روز، ممكن است گل آرایى مورد نظر شما با همان دقت و درایت انجام نپذیرد، شما مى توانید خودتان این كار را به عهده گیرید. به این ترتیب علاوه بر كسب نتیجه اى دلخواه، به لحاظ مالى نیز برایتان بسیار با صرفه خواهد بود. تنها كافى است گل هاى مورد نظر و لوازم مربوط به تزئین آن را تهیه كرده و دست به كار شوید. در این راستا الهام گرفتن از نمونه هاى ارائه شده مى تواند مفید باشد. تركیب شمع و گل در گل آرایى مجالس از اهمیت ویژه اى برخوردار است. براى همین منظور شما مى توانید یا به گل آرایى شمعدان   هایى از جنس ها و مدل   هاى مختلف پرداخته و یا آ نكه در سیستم گل آرایى تان از شمع نیز استفاده كنید.

مورد اول: از آنجا كه هنر فرفورژه و ساخت لوازم كاربردى _ تزئینى آهنى بسیار رواج یافته است، در بسیارى از گل فروشى ها و بازار گل انواع لوازم فرفورژه در قالب پایه هاى سبد، گلدان، شمعدان، دیواركوب كه براى گل آرایى مناسب هستند ارائه مى  شوند. در این میان شما نیز بسته به شرایط محیط مى توانید مورد دلخواه را انتخاب كنید به عنوان مثال براى گل آرایى میز شام شمعدان هاى چندشاخه پایه دار مناسب هستند. براى این منظور كافى است در قسمت میانى شمعدان ظرفى متناسب آن حاوى اسفنج خیس خورده قرار داده و با سیم مخصوص گل آرایى ببندید. حالا شروع به گل آرایى كنید. همان طور كه مى دانید در هر گل آرایى ابتدا جهت و نحوه آن باید مشخص شود سپس گیاهان سبز و گل هاى ریز زمینه در اسفنج جاسازى شده و پس از آن باید گل هاى اصلى در جاهاى مورد نظر قرار گیرند. گل آرایى در این قبیل لوازم چندطرفه و در قسمت هاى پایینى به روش آویز است.

مورد دوم: در این گل آرایى ابتدا اسفنج خیسانده شده را با ظرف زیرینش بر روى سطح میز قرار داده سپس شمع و یا شمع هاى مورد نظر را با توجه به ابعاد اسفنج و نحوه گل آرایى در داخل آن فرو كنید. براى محكم كردن شمع  ها از سیم استفاده كنید. مرحله بعدى برگ ها و شاخه   هاى با برگ سبز است. تمام سطوح اسفنج را با انواع برگ ها و شاخه  ها و با طول هایى متفاوت پر كنید. سپس گل هاى مورد نظر را در میان گیاهان سبز در داخل اسفنج فرو كنید. توجه داشته باشید محل قرارگیرى و تعداد گل ها در آن مكان نباید به صورتى باشد كه تجمع گل و رنگ حاصل از آنها در بعضى نقاط بیشتر بوده و حضور گل ها به طور یكنواختى در تمام جهات گل آرایى دیده نشود.

توضیح: در گل آرایى بعضى از شمعدان ها ترجیح داده مى شود اسفنج به پایه شمعدان نصب شده و یا بر روى میز در زیر شمعدان پایه دار قرار گیرد. به این ترتیب گل آرایى به جاى فرم آویز به صورت چندوجهى و به سمت بالا انجام مى گیرد.

سه شنبه 5/1/1393 - 10:40
ریزه کاری های خانه داری

نکات خانه داری

-  برای تمیز کردن لباس هایی که روغنی شده از نوشابه استفاده کنید. مخصوصاً لباسی که با روغن ماشین آلوده شده در نوشابه بخیسانید.

- برای شستشوی پرده های تور از سفید کننده ها استفاده نکنیم که باعث کدر شدن آنها خواهد شد. بهترین راه اضافه کردن جوش شیرین به میزان پودر مصرفی است (جوش شیرین را به پودر اضافه کنید).

- اگر پرده ها را قبل از شستن کمی با آب خالص شستشو دهید و خاک آن را بگیرید پرده ها چرک مُرد نخواهد شد.

- اگر بر روی شیر آب رسوب بسته شده می توان آن را با سرکه سفید تمیز نمود.

- ظروف برنجی و استیل مخصوصاً سینی چای را با پودر رخشا یا پودر تمیز کننده وان بشوییم براق و تمیز خواهد شد.

- ظروف غذاخوری مخصوصاً لیوان و استکان بعد از مدتی جرم می گیرد شستشو با پودر لباسشویی جرم آن را بر طرف خواهد کرد.

- قرار دادن لیوان و استکان در مایع سفید کننده باعث می شود خش و ضرب خوردگی آن نمود پیدا کند و حالت کهنه ای به لیوان ها می دهد، به جای سفید کننده آنها را 15 دقیقه در پودر ماشین لباسشویی بخیسانید.

- برای زنده و درخشان کردن فرش کمی سرکه و خاک اره را مخلوط کرده و برسی در این مخلوط زده بر روی فرش بکشید. بگذارید خوب خشک شود بعد روی آن جاروبرقی بکشید.

- اگر لوله ظرفشویی شما گرفته یک مشت جوش شیرین در سوراخ ظرفشویی بریزید به اضافه نصف فنجان سرکه سفید در سوراخ را محکم ببندید. بعد از چند دقیقه آب سرد روی آن بریزید.

- برای تمیز کردن رویه پلاستیکی کابینت از پارچه مرطوبی که بر روی آن جوش شیرین ریخته اید استفاده کنید.

- برای باز کردن مجاری اتو ¼ فنجان سرکه سفید در آن بریزید بگذارید یک شب بماند.

- برای تمیز کردن و جلا دادن جلدهای قدیمی کتاب یک پارچه فلانل را به تربانتین آغشته کرده رویشان بمالید ، بعد با یک تکه پارچه نرم براقشان کنید.

- پاشیدن شکر بر روی دیس رطوبت اضافی را به خود جذب می کند و مانع چسبیدن کیک به دیس می شود.

نگهداری چرم :

چرم از هر نوعی که باشد نیاز به مراقبت دارد تا عمر بیشتری داشته باشد .

1 – اول آن را گردگیری و خوب تمیز کنید .

2- حداقل ماهی یکبار با یک روغن گیاهی که درصد شیمیایی کمتری دارد (روغن نارگیل) چرم را چرب کنید.

3 – حداقل ماهی یکبار با واکس چرم ، پوشاک یا کفش چرمی را واکس بزنید.

4 – چرم را شب چرب کرده یا واکس بزنید و بگذارید تا صبح بماند ، نتیجه کار بهتر خواهد بود. زیرا چرمی که چرب کرده یا واکس زده اید بلافاصله بپوشید، در معرض گرد و خاک قرار گرفته ، غبار را به خود جذب می کند، و رنگ آن کدر خواهد شد. ضمناً اگر با پاک کردن گرد و خاک تمیز نشد مقداری کف صابون درست کرده با فرچه ای نرم پاک کنید و سپس با پارچه ای نرم و تمیز خشک کنید و صبر کنید تا چرم خوب خشک شود بعد آن را چرب کنید یا واکس بزنید.

نگهداری میوه ها

بعضی وقت ها بنا به دلایلی مانند ارزانی فصلی یا دور بودن مراکز خرید مواد غذایی بیشتر از نیاز خریداری می شود. این کار ممکن است موجب ماندن بخشی از این مواد در یخچال شود که بعد از چند روز تازگی خود را از دست می دهد مخصوصاً در مورد میوه ها.

برای نگهداری میوه هایی که بیشتر از حد نیاز خریداری  می شود راه هایی وجود دارد که به بعضی از آن اشاره می کنیم.

- خیار بسیار حساس است و بعد از چند روز تازگی و طعم خود را از دست می دهد. برای نگهداری خیار آن را از داخل کیسه ی پلاستیکی خارج کنید، شسته و بعد از خشک شدن در یک قابلمه ی در دار بریزید و در یخچال بگذارید.

- انگور را برای نگهداری بیشتر نشسته درون کیسه نگه دارید. شستن انگور قبل از گذاشتن در یخچال موجب ترک خوردن دانه های آن می شود.

- سبزی خوردن را بشویید و در یک کیسه ی پارچه ای نگه دارید. از آنجا که برگ های  سبزی آب زیادی دارد  کیسه ی پارچه ای باعث می شود سبزی سیاه و پلاسیده نشود.

- موز را در صورتی که نرسیده باشد در روزنامه بپیچید و ابتدا  دو سه روز خارج از یخچال نگهدارید. این کار باعث شیرین شدن موز می شود. بعد از زرد شدن پوست موز آن را در یخچال بگذارید.

- در صورتی که با وجود همه ی مراقبت ها باز هم میوه ها مانده و بد شکل شدند، و کسی حاضر به خوردن آن نشد، (قبل از پوسیدگی) می توانید با پختن آنها هم باعث تنوع در تغذیه ی افراد خانواده شوید هم از اسراف اجتناب نمایید.

با افزودن کمی شکر و آب به سیب، گلابی، آلو یا هلو و پختن آنها می توانید کمپوت درست کنید.

- موزهایی که پوستشان سیاه شده اند ولی هنوز سالم هستند، برای درست کردن پوره ی موز، شیر موز، و کیک مناسب هستند.

- انگورهای مانده را می توان سرکه کرد. برای این کار آنها را چند هفته در ظرفی در دار بریزید به صورتی که اصلاً هوا نخورد و بعد صاف کنید.

- بهترین راه برای تازه ماندن میوه ها و جلو گیری از خراب شدنشان خرید به اندازه ی نیاز است. 

منبع : اینترنت

سه شنبه 5/1/1393 - 10:40
کاردستی و خیاطی

كهنه كارى روى ورق طلا

 

سپیده سلیمى

 

 

 

ورق طلا یا ورق هاى فلزى مشابه آن مانند ورق نقره و مس لایه هاى بسیار نازكى از فلزات طلا، نقره و مس هستند. پوشش دادن وسایل با لایه نازكى از فلزات یكى از قدیمى ترین هنرها است كه سابقه آن به هزاران سال پیش بازمى گردد. آثار آب كارى شده و طلاكارى قدیمى گرچه ساده  هستند اما آثارى كاملاً حرفه اى هستند. آب كارى وسایل با فلزات در خانه نیاز به وسایل و ابزار مخصوص دارد و اگر غیرممكن نباشد دست كم بسیار دشوار است. اما پوشش دادن وسایل گوناگون از هر جنسى با ورق هاى فلزات بسیار آسان است و شما مى توانید به راحتى انواع قاب، مجسمه و یا ظروف مختلف را با این ورق ها پوشش دهید. اگر قصد داشته باشید به این وسایل كه با ورق طلا، نقره یا مس پوشش داده اید نماى آنتیك و قدیمى بدهید تا هم از درخشش و جلاى زیاد آنها اندكى كاسته شود و هم نفیس تر به نظر برسند كافى است آنها را با رنگ سیاه یا قهوه اى تیره رقیق رنگ شو كنید.

یكى دیگر از تكنیك هایى كه موجب قدیمى به نظر رسیدن این وسایل مى شود ایجاد خراش هایى روى سطح ورق كارى شده است به طورى كه نتیجه فرسایش سطح فلزى طى چندین سال به نظر برسند. براى این منظور ابتدا سطح وسیله مورد نظر را با یك لایه رنگ اخرایى مى پوشانیم كه نزدیك به رنگ زنگ زدگى و اكسیده شدن فلزات باشد. در این صورت به نظر مى رسد این وسیله در نقاطى كه فرسوده شده است با از میان رفتن روكش آب طلا یا نقره آن دچار زنگ زدگى و اكسیداسیون شده است. هنگام اجراى این تكنیك باید توجه داشته باشید كه زیر رنگ را متناسب با رنگ اكسید فلز مربوطه انتخاب كنید. به عنوان مثال اگر شیئى را با ورق نقره مى پوشانید توجه داشته باشید كه زیر رنگ را دودى یا سیاه انتخاب كنید زیرا زنگار نقره به رنگ سیاه و دودى است و یا هنگام به كار بردن ورق مس زیر رنگ را سبز آبى یا همان آبى فیروزه اى در نظر بگیرید كه به رنگ زنگار مس است. براى پوشش دادن یك شىء با ورق طلا ابتدا آن را خوب تمیز كنید تا از هرگونه گرد و غبار پاك شود. سپس یك لایه رنگ اخرایى كه همان زنگ آهن است و در فروشگاه هاى رنگ فروشى اغلب به این نام شناخته مى شود روى سطح كار بزنید. رنگ اخرایى را ممكن است از میان رنگ هاى روغنى ساختمانى انتخاب كنید یا از رنگ هاى آكریلیك براى این منظور سود ببرید. براى روكش كردن سطح شىء با ورق طلا یا سایر ورق هاى فلزى باید از چسبى مخصوص كه از رنگ فروشى ها قابل تهیه است استفاده كنید. اما چنانچه از رنگ روغنى ساختمانى بهره مى گیرید به جاى استفاده از چسب مى توانید پس از زدن رنگ زیر كار كمى صبر كنید تا رنگ اندكى خشك و چسبناك شود یا به اصطلاح نوچ شود. در این زمان مى توانید ورق طلا را بدون استفاده از چسب مخصوصى روى سطح كار بچسبانید. در واقع ورق روى سطح چسبناك رنگ خواهد چسبید.

هنگام كار با ورق ها به دلیل نازكى و سبك بودن آنها بهتر است از دستكش نخى استفاده كنید تا ورق ها به دست شما نچسبد. به اندازه لازم براى پوشش سطح مورد نظرتان با قیچى از ورق طلا بریده و جدا كنید. اگر از رنگ آكریلیك براى زیر رنگ استفاده كرده اید صبر كنید تا كاملاً خشك شود. سپس یك لایه چسب مخصوص ورق طلا را با قلم مو روى سطح كار بزنید و حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه صبر كنید تا آب موجود در چسب تبخیر شده و چسب اندكى خشك و نوچ شود.

حالا ورق را كه قبلاً بریده و حدوداً اندازه كرده اید روى آن قرار داده و با یك قلم موى بسیار نرم كه با كمى آب مرطوب كرده اید یا یك قطعه پنبه مرطوب به آرامى روى ورق ضربه بزنید تا كاملاً روى كار بچسبد و در خلل و فرج سطح شىء فرو رفته كاملاً آن را پوشش دهد. اگر از رنگ هاى ساختمانى استفاده مى كنید صبر كنید رنگ نوچ شود و سپس قطعه آماده شده ورق طلا را روى آن قرار داده و همان روش مذكور در بالا را ادامه دهید. در قسمت هایى از سطح شىء كه خالى مانده یا ورق بلند شده است مى توانید با زدن كمى چسب قطعات كوچكى از ورق طلا را بچسبانید و از آنجا كه ضخامت این ورق ها بسیار كم است ناهموارى روى سطح شىء ایجاد نخواهد شد.

پس از چسباندن ورق حدود یك ساعت صبر كنید تا كاملاً خشك شود. در صورت تمایل با شىء تیزى مانند سیم ظرفشویى در لبه ها و یا قسمت هایى از سطح كار كه ممكن است دچار فرسودگى شود خراش هایى ایجاد كنید تا رنگ اخرایى زیر دیده شود. سپس رنگ سیاه یا قهوه اى تیره را بسیار رقیق كنید و با قلم مو لایه اى از این رنگ رقیق شده را روى سطح طلاكارى شده بزنید. در قسمت هاى برجسته تر و یا جاهایى كه مایلید درخشش بیشترى داشته باشد با یك قطعه دستمال پارچه اى ضربه هاى آرامى روى آن زده و رنگ را پاك كنید. براى آنتیك نما كردن اشیایى كه با ورق طلا پوشانده شده اند به جز رنگ روغنى ساختمانى و رنگ آكریلیك از ماده اى به نام شاپن نیز مى توانید استفاده كنید كه به رنگ قهوه اى بسیار تیره است و با تینر رقیق مى شود.

پس از پایان كار و خشك شدن رنگ براى محافظت ورق طلایى كه سطح كار را پوشانده است در برابر خراشیدگى هاى بعدى یك یا دو لایه وارنیش یا روغن جلا روى آن بزنید.

سه شنبه 5/1/1393 - 10:39
تزیینات و دکوراسیون

تزئینات خمیرى

 

 

 

روش هاى متنوعى براى ساختن تزئینات درخت كریسمس وجود دارد. یكى از آسان ترین و كم هزینه ترین این روش ها استفاده از خمیر نمكى است. براى تهیه این خمیر فقط به وسایل بسیار ابتدایى كه در تمام آشپزخانه ها وجود دارد نیاز دارید. براى رنگ آمیزى این تزئینات خمیرى نیز از تمام رنگ هاى محلول در آب و حتى روغنى مى توانید استفاده كنید.

اگرچه ساخت تزئینات خمیرى مى تواند كمى وقت گیر باشد اما هنوز دیر نشده و فرصت كافى باقى مانده است، پس هر چه زودتر دست به كار شوید و چند نوع از این تزئینات جذاب را براى درخت كریسمس امسال تان درست كنید.

مواد لازم براى خمیر نمكى:

۱- ۲۷۰ گرم آرد سفید ساده (۲ پیمانه سرصاف)

۲- ۳۲۰ گرم نمك آشپزخانه (۱ پیمانه سرصاف)

۳- ۱۸۰ میلى لیتر آب (سه چهارم پیمانه)

۴- دو قاشق چایخورى روغن مایع (در صورت تمایل)

ابتدا نمك و آرد را در یك ظرف گود مناسب بریزید و با هم مخلوط كنید، سپس آب را اضافه كرده و با دست مخلوط كنید و حدود ۱۰ دقیقه خمیر حاصل را روى سطح صافى كه كمى آرد روى آن پاشیده اید ورز دهید. اگر همزن برقى مخصوص خمیر داشته باشید مى توانید از آن براى ورز دادن خمیر استفاده كنید. توجه داشته باشید كه خمیر را دست كم ۱۰ دقیقه ورز دهید تا خمیر آماده كار شود.

براى اطمینان از آماده شدن خمیر یك گلوله كوچك از آن درست كنید. اگر این گلوله ترك نخورد، خمیر آماده است در غیر این صورت باید به ورز دادن خمیر ادامه دهید. خمیر آماده باید خمیرى نسبتاً سفت و اندكى چسبناك باشد. در صورت نیاز ممكن است اندكى آب به آن اضافه كنید زیرا آردهاى مختلف ممكن است از نظر میزان جذب آب باهم متفاوت باشد. اگر مایل باشید مى توانید كمى روغن به آن اضافه كنید تا خمیر فرم  پذیرى بیشترى داشته باشد و روغن موجب مى شود خمیر هنگام كار به دستان شما نچسبد. از این رو چنانچه از بچه ها در این كار كمك مى گیرید توصیه مى كنیم حتماً به خمیر روغن اضافه كنید.

این خمیر را باید ظرف چند ساعت مصرف كنید و بهتر است در همان روز ساخت آن را تمام كنید. زیرا نمك كم كم شروع به حل شدن در خمیر مى كند و فرم پذیرى خمیر كم مى شود. هنگام ساخت فرم هاى خمیرى براى چسباندن قطعات خمیر به یكدیگر فقط كافى است روى محل اتصال با قلم یا انگشت كمى آب بزنید.براى رنگ كردن فرم هاى خمیرى مى توانید خمیر را پیش از ساخت فرم ها رنگى كنید یا پس از ساختن آنها بگذارید تزئینات كاملاً خشك شوند و سپس با قلم مو و رنگ آنها را رنگ بزنید. در هر دو حالت بهترین نوع رنگ رنگ هاى محول در آب هستند مانند آبرنگ، گواش و رنگ هاى آكریلیك. براى ساخت تزئیناتى كه در تصویر ملاحظه مى كنید از تكنیك هاى مختلفى استفاده شده است. فرم هاى قلب و ستاره اى شكل با استفاده از قالب هاى شیرینى ساخته شده اند كه یك حلقه كوچك با فرو بردن سیم  گل آرایى در خمیر تعبیه شده كه از آن براى آویختن ستاره به درخت كریسمس استفاده مى شود. در فرم قلب یك سوراخ كوچك براى این منظور ایجاد شده است.

عصا و حلقه ها نیز با تاباندن دو لوله خمیرى درست شده اند. عروسك و بره با فرم دادن خمیر در دست ساخته شده اند و براى درست كردن موهاى آ دمك و بدن بره از سیر له كن هاى فشارى استفاده شده است. فرم ها و عروسك هاى متنوع دیگرى نیز مى توانید با سلیقه و ابتكار خودتان بسازید و در زینت درخت كریسمس به كار ببرید. پس از ساخت فرم ها مى توانید آنها را در مجاورت هوا بگذارید تا ظرف چند ساعت خشك شوند. جهت آویختن این تزئینات نیز مى توانید از ریسمان هاى باریك طلایى، قرمز و سبز بهره بگیرید.

روزنامه شرق

سه شنبه 5/1/1393 - 10:39
ریزه کاری های خانه داری

كدبانوگری

HydroForum® Group

پیراهن شكلاتی را نشویید
اگر پیراهن شما با قهوه یا شكلات داغ كثیف شده و هر چه تقلا كرده اید نتوانسته اید لكهای به جا مانده را پاك كنید، از محلول بوراكس استفاده كنید. 3 گرم بوراكس را در یك لیتر آب گرم حل كنید. لباس لك دار را در محلول حاصل خیس كنید. سپس بخوبی بشویید. به یاد داشته باشید كه هرگز پیش از زدودن لكه از روی لباس، آن را با آب و صابون شستشو ندهید، تا لك ثابت نشود.

تمیز كردن لوازم حصیری
برای تمیز كردن لوازم تزیینی حصیری یا وسایل بامبوی خانه، روش بسیار ساده ای وجود دارد. یك عدد لیموی تازه را از وسط به دو نیمه كنید و روی سطح خارجی حصیر یا بامبو بمالید. سپس با یك دستمال آغشته به آب آن را تمیز و در مجاورت هوای آزاد خشك كنید.

حفاظت از اشیای مسی
برای جلوگیری ازتغییر رنگ اشیای مسی، در یك ظرف آب پیاز بریزید. با استفاده از قلم مو، آب پیاز را روی ظرف مسی بمالید و بگذارید خشك شود. وسیله مسی شما دیگر زنگ نخواهد زد.

پخت نخود فرنگی و لوبیا سبز
اگر می خواهید لوبیا سبز، نخودفرنگی و سیب زمینی را برای مصرف روزانه خانه طبخ كنید، كمی نمك به آنها اضافه كنید. افزودن نمك به این مواد هنگام پخت، باعث مطبوع شدن مزه آنها می شود. همچنین می توانید به منظور جلوگیری از تغییر رنگ آنها، مقدار كمی سركه به آب درحال جوش بیفزایید.

نگهداری پیاز و سیب زمینی
1ـ پیاز و سیب زمینی را باید در درجه حرارت بین 1 تا 5 درجه سانتی گراد نگهداری كرد. زیرا در حرارتی كمتر از یك درجه یخ می زند و در بیش از 5 درجه سبز می شود و جوانه می زند.
2ـ پیاز باید قبل از نگهداری در آفتاب خوب خشك شده باشد و برای نگهداری باید سر پیاز به طرف پایین و ریشه به طرف بالا قرار بگیرد.
3ـ سیب زمینی را باید قبل از انبار كردن و پس از آن هر چند روز یكبار بازدید كرد كه اگر هر یك از غده ها زده یا آسیب دیده باشد آن غده را جدا بسازید تا باعث پوسیدن قسمت های دیگر سیب زمینی نشود.
4ـ پیاز و سیب زمینی را حتماً باید داخل گونی های كنفی یا گونی هایی با منفذهای فراوان نگهداری كرد كه جریان هوا در گونی برقرار باشد و در محلی كه نگهداری می شوند نیز باید جریان هوا وجود داشته باشد و از نگهداری در محوطه بسته باید خودداری شود. معمولاً در ساختمان های زیرزمین دار و راهروهای آپارتمان ها امكان نگهداری چه از نظر درجه حرارت و چه از نظر جریان هوا بیشتر است. لازم به یادآوری است كه پوشش های پلاستیكی در ایجاد شرایط مناسب و درجه حرارت معین و لازم، تأثیر فراوانی دارد.

 

سه شنبه 5/1/1393 - 10:39
دنیای گیاهان و حیوانات

انواع پیچك (پاپیتال)

قلب طلایی : از انواع قدیمی پاپیتال و ملیت آن از كشور انگلیس است. روی حصارها و دیوارها را به راحتی خزیده و رشد می كند.

برگهای آن به رنگ سبز سیر وبه شكل پنجه است . اندازه برگهایش كوچك ومتوسط بوده و در وسط آنها رگه های طلایی رنگ نامنظمی به اطراف پراكنده شده است . رنگ برگها در طول سال تغییر نمی كند فقط در زمستان لایه قرمزرنگی اطراف قسمت های طلایی آن را فرا می گیرد كه زیبایی وشكوه خاصی به برگها می بخشد. برگهای بعضی از انواع پیچك ها در فصل زمستان یا در هوای سرد به رنگ قرمز تغییر می كند. بهتراست چندشاخه پیچك را در یك گلدان بكارید تا با هم رشد كرده و انبوه به نظر برسند، چون این گیاه شاخه نمی دهد و فقط یك شاخه آن بلند می شود وبرگ می دهد. می توانید با انواع سبز ویك دست پیچك یا با گلهای زرد و سفید رنگ مختلف آن را در یك گلدان قرار دهید. مثلاً در فصل تابستان یك گلدان بزرگ از گل های همیشه بهار با حاشیه ای از پیچك های سبز و زرد، دكور بسیار مناسبی برای منزل شما می شود.

لمون سویرل: از انواع جدیدی است كه از سال ۱۹۸۲ توسط آمریكایی ها پرورش داده شده وگیاهی است خودرو كه شاخ وبرگهای فراوان می دهد. برگهایش فرخورده و متوسط است . رنگ برگ ها سفید مایل به كرم یا زرد مایل به لیمویی است وهرچه نور بیشتر باشد ، رنگ برگها هم روشن تر می شود. این نوع پیچك را در گلدان یا در یك سبد آویزان در محل پرنور و آفتابگیر قرار دهید.

گلدداست : نور و آفتاب را بسیار دوست دارد. برگهای بزرگش پراز خط ولكه های طلایی رنگ است . طالب آب وهوای گرم وپوشش مناسبی برای سطح باغچه ها است. برگهایش ابتدا سبز بوده وبه تدریج به رنگ زرد می گراید.

گلدكالیفرنی : گیاه ظریفی با برگهای چین خورده و فردار است . ساقه آن دارای شاخ وبرگهای فراوانی است كه بر زیبایی شاخه های تابیده آن افزوده است . برای پر وانبوه شدن گیاه،نوك شاخه های آن را بچینید. دراین صورت رشد گیاه كند می شود. این گیاه به خاطر برگهای زرداندود و فرم وحالت زیبایش درمیان گل فروش ها، طرفداران زیادی دارد.رنگش سفید مایل به كرم است. سپس خالدار شده سرانجام به رنگ سبز یكدست می گراید. نور شدید آفتاب برگهای آن را می سوزاند. بنابراین بهتراست آن را در گلدان و سبد ودر گوشه وكنار اتاقها قرار دهید.

پیچك آن ماری : دارای برگهای بزرگ ومنفرد روی ساقه ای نرم است . برگهای آن به رنگ سبز كمرنگ ویا سیر با خطوط پهن كرم رنگ می باشند. اگر در كنار گل ها بگونیا و لوبلیا در یك سبد قرار گیرد، گیرایی خاصی پیدا كرده ونظر هربیننده ای را به خود جلب می كند.

 

 

پیچك نایس گای : از انواع جدید پیچك پاپیتال است كه از سال ۱۹۸۳ پرورش آن در آمریكا متداول است . برگهایش بلند، باریك وقرینه هم بوده وحاشیه ومركز آنها دارای خطوط وطرح های هندسی خاكستری رنگ است. این خصوصیات گیاه را غیرمعمولی و برای علاقه مندانش موردتوجه قرار می دهد. بهترین گیاه برای سبدها و آویزهای سقفی است . در زمستان های ملایم می تواند به عنوان پوششی گرم ومناسب برای زمینه باغچه ها به كار برده شود.

پیچك كورنیگرواریگتد: از انواع زیبای پیچك است كه برگهایش به شكل پنجه پرندگان با حاشیه كرم رنگ است . همراه با گل های دیگر می توان در گلدان آن را پرورش داد. در برابر سرما بسیار مقاوم است.

سه شنبه 5/1/1393 - 10:39
دانستنی های علمی

روش های جدید برای اندازه گیری دقیق زمان

 كسانی كه فكر می كنند «نانو» نمادی از كوچك ترین هاست باید در عقاید خود تجدید نظر كنند. نانوی هر كمیتی یك میلیاردم همان كمیت است. اما اخیراً دو موضوع جدید پژوهشی به اندازه  گیری كمیت ها در حد آتو (یك میلیاردم نانو) اختصاص یافته است.

فرانس كراوس (F.Krausz) از دانشگاه فناوری وین و همكارانش به اندازه گیری زمان در حد آتوثانیه روی آوردند. این پژوهشگران اخیراً مقاله ای در مجله نیچر (Nature) به چاپ رسانده اند و در آن به تشریح نحوه اندازه گیری كوتاه ترین فاصله زمانی ثبت شده كه فقط ۱۰۰ آتوثانیه است، پرداختند.

در عین حال، هارولد كرایگهید (H.Craighead) و همكارانش در دانشگاه كورنل واقع در آن سوی اقیانوس اطلس مجموعه ای از ترازوها را ابداع كردند كه نسبت به كسری از یك نانو ثانیه نیز حساس است. نتیجه فعالیت این پژوهشگران در شماره آینده نشریه اپلاید فیزیكس (Applied Physics) منتشر می شود. دستاوردهای دكتر كراوس محصول فرعی بررسی های او در مورد اربیتال های الكترونی موجود در اطراف هسته  های اتمی است.

تئوری های كوانتومی پیشگویی های دقیقی در مورد انرژی این اربیتال های اتمی انجام می دهد و دكتر كراوس سرگرم بازنگری در مورد صحت این پیشگویی ها است و در نتیجه این پژوهش ها مشخص شد كه پیشگویی ها صحت دارد.

وی برای اندازه گیری انرژی این اربیتال ها از دو پالس نورلیزر متوالی كه طول عمر هر كدام ۲۵۰ آتوثانیه بود، استفاده كرد. اولین پالس نور كه به اربیتال ها برخورد كرد، باعث شد كه الكترون ها از اربیتال جدا شود. پالس دوم نور این الكترون های جدا شده را متفرق ساخت.

پدیده تفرق باعث شد كه اندازه حركت الكترون های تفرق یافته تغییر كند كه این تغییر در اندازه حركت به اربیتال الكترونی اولیه مربوط می شود. اندازه حركت (momentum) به صورت حاصلضرب جرم در سرعت تعریف می شود، اما از آنجایی كه تمام الكترون ها جرم برابر دارند، اندازه گیری سرعت حركت الكترون   ها كفایت می كند.

هر چند فقط اندازه گیری سرعت الكترون ها برای محاسبه انرژی كافی است، اما همین اندازه گیری سرعت نیز بسیار دشوار است. وی برای انجام این اندازه گیری ها زمان رسیدن الكترون های مختلف را با استفاده از ابزاری كه آشكارساز صفحه ای چند كاناله (multi channel plate detector) نامیده می شود، استفاده كرد. برای اجتناب از ثبت دو الكترون به جای یكی، لازم بود كه با دقت هر چه تمام تر الكترون ها جدا از یكدیگر آشكارسازی شوند. در این مورد به خصوص «با دقت هر چه تمام تر» به معنی اندازه گیری در مقیاس ۱۰۰ آتوثانیه است و این گفته به آن معنی اصل عدم قطعیت  هایزنبرگ محدودیت های فراوانی ایجاد می كند (اصل عدم قطعیت  هایزنبرگ می گوید دقت در اندازه گیری زمان توسط دقت اندازه گیری انرژی محدود می شود.)ووی می تواند با اندازه گیری دقیق پالس های تفوق یافته به هدف خود یعنی اندازه گیری زمان در محدوده اصل عدم قطعیت دست یابد.دكتر كریكهید و همكارانش اهداف عینی تری در سر داشتند كه البته انجام آن نیز بسیار دشوار است: تشخیص ویروس ها با توزین آنها. انواع مختلف ویروس ها وزن های متفاوتی  دارند، اما وزن یك نوع ویژه از ویروس ها با هم برابر است.

دكتر كریكهید ترازو های دقیق خود را از بلور های سیلیسیم ساخته است. آنان با استفاده از پرتو های الكترونی بلور ها را به گونه ای تراش دادند كه زائده ای از سطح بلور بیرون بیاید (چاقویی را در نظر بگیرید كه تیغه آن در سطح چوب فرو رفته باشد.) جسمی را در انتهای این زائده قرار دهید. مشاهده می كنید كه زائده خم می شود.

در این حالت زائده به ارتعاش درمی آید كه فركانس ارتعاش آن به وزن جسمی كه به آن متصل شده است بستگی دارد. گروه كریكهید فركانس ارتعاش ها را اندازه گیری كرد. البته در این آزمایش ها دكتر كریكهید به جای اندازه گیری وزن ویروس های واقعی، وزن ذره های كوچكی از طلا را اندازه گیری كرد. كوچك ترین این ذرات حدود ۳۹/۰ آتوگرم وزن داشت كه تقریباً برابر با وزن ده هزار اتم است. این سطح از حساسیت برای تشخیص ویروس ها كافی است، اما دكتر كریكهید اندازه گیری ها را در این سطح متوقف نكرده است. وی انتظار دارد با اصلاح بیشتر این سیستم اندازه گیری، بتواند یك زپتو گرم را كه برابر است با یك هزارم آتوگرم اندازه گیری كند. به نظر می رسد دانش بشری از نانوتكنولوژی نیز فراتر رفته و دوره زپتو تكنولوژی فرارسیده است

منبع اینترنت

 

سه شنبه 5/1/1393 - 10:38
سخنان ماندگار

کوتاه و خواندنی ۲

 

 

 

● شر تا زمانی‌ که‌ زندگی‌ را به‌عنوان‌ چیزی‌ مقدس‌ باور نداشته باشد و به همنوعان‌ خود به‌ چشم‌ برادر نگاه نکند، زندگی‌ دیگران‌ را تباه‌ خواهد کرد.

 

لئون‌ تولستوی‌

 

 

● آنانی که طریق خدا را می‌شناسند، در تاریکی نیز آن را می‌یابند.

 

مک لارن

 

 

● خدا هرگز وعدۀ آسمان همیشه آبی، مراتع همیشه سبز، و قلب همیشه رها از آلام را نداده است. بلکه او وعدۀ عشق و محبت نامیرا و حضور وفادارانه و همدلانۀ خود را داده است.

 

ناشناس

 

 

● غنی شدن روابط نتیجه مجازات ظالمان نیست، بلکه ثمره بخشندگی و رحمت از جانب مظلومان است.

 

(ماکس لوکادو)

 

 

● برای برخی زندگی همچون کمدی است که کشوهای مجزایی دارد. هر یک از این کشوها معرف بخش خاصی از زندگی است مثل کار، ارتباطات اجتماعی، تفریحات و کلیسا. هریک از این عرصه‌ها بیانگر ارتباطات و ارزش‌های متفاوتی است. به بیان دیگر در شرایط  گوناگون، ارزش‌های متفاوتی متجلی می‌شوند. اما خداوند به ما مثل این کشوهای منقطع نمی‌نگرد، چشمان او تمامیت وجود ما را در می‌یابد. خداوند به انسجام شخصیتی ما نظر دارد، آنچه که در واقع هستیم. او در پی آن است که تمامی اجزاء این وجود از هم گسسته را بار دیگر به‌گونه‌ای با معنا به یکدیگر وصل کند تا کلّیتی واحد شکل گیرد.

 

 

 

● تاریخ قوم اسرائیل با شروع رنج جانکاه آن‌ها در مصر عجین است. کورسوی امید برای آنان زمانی قوت گرفت که رنج‌شان را نزد خدایشان فریاد کردند. فریادی که امید را در قلب آن‌ها زنده نگه می‌داشت.

 

 

W. Bruggemass

 

 

● اگر خدا را در نهایت ناظر، حاکم و مالک زندگی خود ندانیم‌، تمامی تلاش‌های ما برای توجیه دردها، شکست‌ها، مصائب و رنج‌هایمان به مثابه اعتراف ما به حاکمیت انسان بر زندگیمان خواهد بود.

 

ناشناس‌

 

 

● زیباتر و پسندیده‌تر آن است که ثروتمند زندگی کنیم نه اینکه ثروتمند بمیریم‌.

 

دکتر جانسن‌

 

 

● پیرامون خدا را غم و تراژدی فراگرفته است‌، ولی اعماق وجود خدا را شادی‌، زیبایی‌، قیام و حیات تشکیل می‌دهند. قیام به صلیب پاسخ می‌دهد، زندگی پاسخگوی مرگ است‌.

 

هویت شوکل‌

 

 

● همه چیز برای او که ایمان دارد ممکن است‌، چقدر بیشتر این امکان برای او که امید دارد وجود دارد و هنوز چقدر بیشتر برای او که محبت می‌کند. برای او که مطابق امید، ایمان و محبت عمل می‌کند، گویی همه چیز تحقق یافته است‌.

 

برادرلارنس‌

 

 

● اگر رَحِم‌، نوزاد را در خود نگاه دارد و مانع از تولد وی شود، مادر و فرزند خواهند مرد. خداوندا، باشد که دهان من‌، ایمان مرا در خود نگاه ندارد، زیرا در این صورت یکی نابود می‌گردد و دیگری له می‌شود، هر دوی آنها از بین می‌روند. یکی به‌خاطر دیگری‌...

 

 

● ماهیها در دریا هم بارور و هم زائیده می‌شوند. اگر به عمق فرو روند از دام ماهیگیران می‌گریزند. بگذار نیایش و عبادت‌، خود را در سکوتی درخشان در درون ذهن بازیابد تا به بیراهه نرود.

 

مار اپرم (شاعر و الهیدان سریانی قرن چهارم‌)

 

 

● حقیقت و محبت بالهایی هستند که نمی‌توانند جدا باشند. زیرا نه حقیقت می‌تواند بدون محبت پرواز کند و نه محبت می‌تواند بدون حقیقت به‌راحتی اوج گیرد. یوغ آنها مودت آنهاست‌.

 

مار اپرم‌

 

 

●«من نور جهان هستم‌» این سخن بنیانگذار مسیحیت است‌. آه، چه سخن پرشکوهی‌! و این کلام امروزه هنگامی که انسان از ظلمت گسترده‌ای که بر جهان حاکم است آگاه می‌شود، چقدر پرشکوه‌تر به‌نظر می‌رسد! و او به ما گفت‌: «بگذارید نور شما بر مردم بتابد» ... اگر کسی از من بپرسد از ایام کوتاهی که از عمر من باقی مانده است‌، بیش از هر چیز دیگری دوست دارم چه کاری انجام دهم‌، پاسخ من این خواهد بود: "من دوست دارم نور من بر دیگران بتابد، حتی اگر این نور بسیار کوچک باشد، و همانند کبریتی یک لحظه در ظلمت بدرخشد و آنگاه خاموش شود ..."

 

مالکوم موگریدج‌

 

 

● توبه کردن همیشه اقدامی دشوار است و هر چقدر آن را به تأخیر می‌اندازید دشوارتر می‌شود.

 

ساموئیل جانسن‌

 

 

● انسان با گناه خویش می‌تواند وجودش را زائل سازد یعنی آنچه را که بر روی زمین بیش از هر چیز دیگری شبیه خدا است‌.

 

آ.تاوزر

 

 

● بسیاری از اشخاص‌، متقاعد شدن (الزام‌) به گناه شخصی را با احساساتی چون احساس حقارت‌، فقدان اطمینان به نفس و غیره اشتباه می‌گیرند. درحالی که هرکس که امکان مشاهده زندگی اشخاص را از نزدیک داشته باشد، می‌تواند ببیند که این قبیل احساسات با متقاعد شدن (الزام‌) به گناه تفاوت دارد. احساس گناه مبهم و آشفته‌، شخصیت فرد را نابود می‌سازد، درحالی که متقاعد شدن به گناه به شخصیت فرد حیات می‌بخشد. اولی به انسان و دیدگاه دیگران تکیه دارد درحالی که دومی تنها بر دیدگاه خدا متکی است‌.

 

پل تورنیه‌

 

 

● هنگامی که جوان بودم‌، فکر می‌کردم برخی اصول از این جهت که در کتاب‌مقدس نوشته شده‌اند، حقیقت دارند. با گذشت سالیان متمادی‌، پس از مطالعات گستردۀ اجتماعی‌، نگرشم در این مورد تغییر یافت و به این نتیجه رسیدم که برخی اصول از این جهت در کتاب‌مقدس وجود دارند، چون حقیقت دارند. این اصول برای همه انسانها صرف‌نظر از اینکه آنان کتاب‌مقدس را قبول داشته باشند یا نه‌، حقیقت داشته و مفیدند.

 

تام مینری‌

 

 

● شیطان بهتر از همه ما با حقایق الهی آشنایی دارد، اما کماکان شیطان باقی مانده است‌!

 

آ. تاوزر

 

 

● تعالیم مذهبی‌، هرچقدر هم صحیح باشند، به‌خودی خود کافی نیستند. این تعالیم با خود روشنایی به‌ارمغان می‌آورند، اما نمی‌توانند بینایی ببخشند. این فرضیه که نور و بینایی دو چیز یکسان هستند، برای میلیونها نفر نتیجه ناگواری داشته است‌. فریسیها به‌مدت سه سال مستقیماً به نور جهان می‌نگریستند، اما حتی بارقه‌ای از نور نیز به درون آنان راه نیافت‌. نور به‌تنهایی کافی نیست‌. برای داشتنِ ایمانی نجات‌بخش‌، عملکرد روح‌القدس برای باز شدن چشم درون ضرورت دارد. انجیل نور است‌، اما تنها روح‌القدس می‌تواند به انسان بینایی بخشد.

 

آ. تاوزر

 

 

● خداوند صیادی است که در اعماق ماهیگیری می‌کند. اگر تو می‌خواهی به قلاب او بیفتی و طعمه او گردی باید تو نیز خود را پست کرده و به اعماق بروی‌.

 

(سام جونز)

 

 

● خداوند هرگز بذر حیات خود را برزمین روح ناشکسته نمی‌کارد. او تنها بر زمینی بذر خود را می‌پاشد که الزام روحش شکستگی را بهمراه آورد. جایی که خاک قلب انسان با اشک‌های توبه و شادی آبیاری شده است‌.

 

(آلن ردپات‌)

 

 

● خداوندا می‌دانیم که بالاتر از ایمان آوردن به تو ایماندار ماندن به توست‌. پس به ما کمک کن تا از غرور ایماندار بودن رها شده تواضع و فروتنی ایماندار ماندن را بیابیم‌!

 

(ناشناس‌)

 

 

● ای خداوند مرا گرفتار ساز،

 

که آنگاه من آزادم‌.

 

مرا مجبور ساز تا شمشیرم را تسلیم کنم‌،

 

و آنگاه من فاتح خواهم گشت‌.

 

من در وحشتهای زندگی به نومیدی می‌گرایم‌،

 

هنگامی که تنها و به اتکای خودم برپا می‌ایستم‌

 

مرا در بازوهای خود زندانی ساز،

 

و آنگاه دستهای من نیرومند خواهند گشت‌.

 

(جورج متسن‌)

 

 

● آگاه است آنکه تعلقات فانی خود را می‌دهد تا آنچه را جاودانی است به‌دست آورد.

 

جیم الیوت

 

 

● با خدا مشارکتی وجود دارد که در آن انسان هیچ نمی‌طلبد و همه چیز می‌طلبد. آنکه پدر را بیش از هر آنچه که او می‌دهد می‌طلبد، پاسخ خود را خواهد یافت چرا که بیهوده نمی‌طلبد.

 

جرج مک‌دونالد

 

 

● آنچه مد نظر خدا است نه پیشرفت‌های روزمرۀ من، بلکه رشد و نمو شخصیت خداگونه در من است. من به دستاوردها می‌اندیشم، اما او خود را متعهد روندی ساخته که به ‌تقدیس من می‌انجامد.

 

پل دیوید تریپ

 

 

● ضعف روزه، اگر چه جانکاه، اما موجد ثمرۀ نیک و اجرای ارادۀ خدا است. روزه‌داری تهدید یا تلاشی جادویی برای اعمال ارادۀ خدا نیست. ما در چنین وضعی، با اعتماد، تنها به پدر آسمانی‌مان چشم می‌دوزیم و در خلال روزه‌داری‌مان در قلب خود نجوا می‌کنیم که "ای پدر بدون تو می‌میرم! به کمکم بشتاب!"

 

ژوزف ویمِر

 

 

● از کورۀ رنج‌ها و مصائب است که طلای ناب حق‌پرستی و پارسایی بیرون می‌آید.

 

مادام گویان

 

 

● اما عرفان چیست؟ عرفان تلاشی برای تقرب به خدا با توسل به آیین‌ها و مراسم خاص نیست. در واقع عرفان همان سفر درون است. عرفان معرف آن است که پادشاهی آسمان درون ماست، آسمانی که در قلمرو زمان و مکان نمی‌گنجد.

 

فلورانس نایتینگل

 

 

● ریاضت‌باوری تلاش بی‌حاصل شخصی پرشور و حال است که از توان خود مسرور است. ریاضت‌باوری را می‌توان به خود‌شیفتگی بچه‌گانۀ کودکی تشبیه کرد که با خودخواهی و بطالت خویش سرگرم است. ریاضت‌باوران به عبث می‌پندارند که به مدد آزار خویش می‌توانند بر پوچی و خودمحوری خود فائق آیند.

 

فلورانس نایتینگل

 

 

● خداوندا، به من آرامش عطا کن تا چیزهایی را که نمی‌توانم تغییر دهم‌، بپذیرم‌؛ جرأت عطا کن تا چیزهایی را که در توانم هست‌، تغییر دهم‌؛ و حکمت عطا کن تا تفاوت تغییرپذیر و تغییرناپذیر را تشخیص دهم‌!

 

راینهولد نیبور

 

 

● هیچ انسانی‌، در هر روز از زندگی‌اش‌، زیر بار فشارها و سختیهای آن روز از پا در نمی‌آید؛ زمانی از پا در می‌آید که بار سختیهای فردایی را که هنوز نیامده‌، بر بارهای امروزش بیفزاید!

 

جروم مک‌دونالد

 

 

● سنگینی باری که خدا بر دوشمان می‌گذارد، آنقدر نیست که کمرمان را خرد کند؛ آنقدر است که ما را برای دعا به زانو در آورد!

 

ناشناس‌

 

 

● انسانها به دو گونه‌اند:‌ آنهایی که فهمیده‌اند خدا دوستشان دارد؛ و آنها که ناامیدانه به‌دنبال دوستداری هستند!

 

سورن کرکگور

 

 

 

● اینطور فکر کن که بار دومی است که بدنیا آمده‌ای و داری همان خطاهایی را مرتکب می‌شوی که در زندگی قبلی مرتکب شده بودی‌

 

ویکتور فرانکل‌

 

 

● او که می‌خواهد خود را با شادی پیوند دهد، زندگی گذرا را به تباهی می‌کشاند. اما او که شادی گذرا را می‌بوسد، در طلوع ابدی خورشید زندگی می‌کند.

 

ویلیام بلیک‌

 

 

● تنها غذای واقعی روح حقیقت است‌. روح ما همچون دانه‌ای که بر صخره‌ای می‌افتد و بدنبال شکافی است تا در آن رشد کند، در جستجوی حقیقت است‌.

 

ویلیام بلیک‌

 

 

● اسکندر، ژولیوس‌ سزار، شارلمانی‌ و من‌ امپراطوری‌هایی‌ را بنا نهادیم‌. اما ثمره‌ نبوغ‌ ما بر چه‌ چیزی‌ استوار بود؟ بر قدرت‌! عیسی‌ امپراطوری‌ خود را فقط‌ بر بنیان‌ محبت‌ بنا نمود و تا به‌ امروز میلیون‌ها نفر جان‌ خود را به‌خاطر او فدا ساخته‌اند.

 

ناپلئون‌

 

 

● نه‌ اتفاقات‌ بلکه‌ واکنش‌ ما در برابر آنهاست‌ که‌ به‌ زندگی‌ ما شکل‌ می‌دهد.

 

نورمن‌ وینسنت‌ پیل‌

 

 

● محبت‌ کردن‌ خدا به‌ معنای‌ آن‌ است‌ که‌ ما حاضر باشیم‌ احکام‌ او را به‌ هر قیمتی‌ بجا آوریم‌.

 

چارلز کولسون‌

 

 

● ما هیچ وقت‌ فریب‌ نمی‌خوریم‌، در واقع‌ ما خودمان‌ را فریب‌ می‌دهیم‌.

 

گوته‌

 

 

● تا می‌توانیم‌ نیکی‌ کنیم‌. آزادی‌ را از هر چیز گرامی‌تر بداریم‌ و به‌خاطر اورنگ‌ پادشاهی‌، هرگز به‌ حقیقت‌ خیانت‌ نکنیم‌.

 

بتهوون‌

 

 

● من دانۀ گندم خدا هستم. باشد که زیر دندان‌های حیوانات وحشی آسیاب شوم تا اینکه به نان سفید مرغوبی تبدیل شوم که متعلق به مسیح است.

 

ایگناتیوس اسکندریه

 

 

● خدا موجوداتی متحد‌الشکل خلق نمی‌کند. هر انسانی موجودی متفاوت است و نمایانگر قوۀ خلاقیت خدا می‌باشد. اگر ما می‌خواهیم همسایگان خود را چون خودمان محبت کنیم، باید آنها را همانگونه که هستند بپذیریم.

 

هنری فهرن

 

 

● ما مسیحیان شبیه گروهی غاز هستیم که هر یکشنبه به جلسات کلیسایی می‌آیند و در آنجا با شور و شوق در مورد پرواز سخن می‌گویند و سپس مجدداً با پای پیاده به منزل باز می‌گردند.

 

تیم هنسل

 

 

● در دنیای پیرامون ما اشخاص بسیاری وجود دارند که هرگز کتاب‌مقدس را مطالعه نکرده‌اند؛ اما آنان وجود ما را مطالعه کرده‌اند. آیا آنان قادر به دیدن خدا در زندگی ما هستند؟ آیا آنان می‌توانند در مورد ما به دیگران بگویند‌‌: "این شخص مرا به یاد مسیح می‌اندازد"؟ آیا اجازه می‌دهیم نور ما به‌گونه‌ای بر دیگران بتابد که آنان نه ما بلکه پدر و نجات‌دهندۀ ما را در درون‌مان ببینند؟ و نه ما بلکه پدر آسمانی‌مان را حمد گویند؟

 

گریفیت توماس‌

 

 

● خدا در حال انجام کاری چنان بزرگ و پرشکوه است که ذهن ما قادر به درک آن نیست‌. آنچه را که ما در مورد کارهایی که خدا انجام می‌دهد می‌بینیم‌، در مقایسه با آن کارهای او که قادر به دیدنشان نیستیم‌، بخش بسیار کوچکی را تشکیل می‌دهد.

 

بن پترسون‌

 

 

● پیمودن راه طولانی و سخت‌، همیشه با قدم اول شروع می‌شود؛ بلندترین و عظیم‌ترین ساختمان‌ها از سطح زمین آغاز می‌شود.

 

ضرب‌المثل چینی‌

 

 

● عشق تنها شیوه‌ای است که با آن می‌توان به اعماق وجود انسانی دیگر دست یافت‌. هیچ کس توان آن را ندارد که جز از راه عشق به جوهر وجود انسانی دیگر آگاهی کامل یابد. جنبۀ روحانی عشق است که ما را یاری می‌دهد تا صفات اصلی و ویژگی‌های واقعی محبوب را ببینیم‌.

 

ویکتور فرانکل‌

 

 

● رنج موقتی به‌خاطر دست‌یافتن به شادی ابدی ضروری می‌باشد. کسی که به‌خاطر عشق به خدا رنج را می‌پذیرد، خود را برای زندگی ابدی آماده می‌سازد و می‌داند که هیچ کس نمی‌تواند آن را از او بگیرد.

 

ویکتور فرانکل

 

 

● درک واقعه تولد مسیح نیاز به ایمان دارد چون تولد او یک راز است‌. عقل ما نمی‌تواند درک کند که چگونه ممکن است خدا تا این حد ما را محبت کند. به شبانان یک نشانه داده شد. آنان او را در گهواره یافتند. عیسای نوزاد در گهواره جای گرفته بود... نشانه فقیر شدن خدا و فروتنی عمیق او. چنین واقعه‌ای عقل را متحیر می‌سازد. این امر به ما می‌آموزد که برای پذیرش پیام مسیح‌، منجی الهی‌، عقل را باید کنار گذاشت‌. تنها فروتنی‌ای که با توکل و حمد و تسبیح در آمیخته باشد قادر است فروتنی نجات‌بخش خدا را درک کند و بپذیرد.

 

پاپ ژان پل دوم‌

 

 

● پرستش خویشتن حقیقتاً مشکل بزرگی است‌. اگر کمی بیندیشید در خواهید یافت که در اکثر موارد غم و ناراحتی شما به‌خاطر این است که دیگران مطالبی را بر ضد شما گفته‌اند یا با دیده تحقیر به شما نگریسته‌اند. تا زمانی که خود را در مقام خدایی کوچک قرار داده‌اید که نسبت به آن وفادارید، همواره اشخاصی وجود خواهند داشت که از کوچک شمردن بت شما شادمان شوند. با این اوصاف چگونه می‌توانید امیدوار باشید که از آرامش درون برخوردارید؟ تلاش شدید خویشتن شما برای دفاع از خود در برابر تحقیر و استخفاف و مبارزه با نگرش منفی دوستان و دشمنان باعث می‌شود تا هرگز روی آرامش و راحتی را نبینید.

 

ای‌.دبلیو.تاوزر

 

 

● دعا نباید برای ما تبدیل به راه فراری برای انجام ندادن وظایفی شود که ما باید خودمان آنها را انجام دهیم‌.

 

اسوالد چمبرز

 

 

● مسأله اصلی در دعا این نیست که برای خواسته‌هایمان از خدا جواب بگیریم بلکه هدف دعا این است که به‌شکل کامل با خدا یکی شویم‌.

 

اسوالد چمبرز

 

 

● چه شکاف عظیمی بین شناختن خدا و محبت نسبت به او وجود دارد.

 

پاسکال‌

 

سه شنبه 5/1/1393 - 10:38
دانستنی های علمی

آیا می دانید

نها 55 درصد مردم امریکا می دانند که خورشید یک ستاره است.

 

2. در هر سه دقیقه یک انسان روی کره زمین اعلام می کند که بشقاب پرنده دیده است.

 

3. قبل از سال 1941 اثر انگشت به عنوان مدرک در دادگاه پذیرفته نمی شد.

 

4. در طراحی خانه بیل گیتس از کامپیوتر های مکینتاش استفاده شده است.

 

5. در بین ایالت های امریکا بیشترین درصد افرادی که با پیاده روی به محل کار خود می روند, ایالت آلاسکاست.

 

6. ده درصد درآمد سالانه روسیه از طریق فروش ودکا بدست می آید.

 

7. در هر روز تقریبا نیمی از جمعیت امریکا در حال رژیم گرفتن هستند.

 

8. در ایالت میشیگان زنان بدون اجازه شوهران خود نمی توانند مو هایشان را کوتاه کنند.

 

9. یک هواپیما کوچک می توانند بصورت معکوس و به عقب نیز پرواز کند.

 

10. بیش از 50 درصد مردم جهان تا به حال نه با کسی از طریق تلفن حرف زده اند و نه کسی به آنها زنگ زده است.

 

11. بومیان امریکا از پرداخت مالیات در زمین های خود معاف هستند.

 

12. از هر سه نفری که توسط مار ها نیش زده می شوند یک نفر مست هستند و از 5 نفر که نیش زده می شوند, یک نفر دارای خالکوبی در بدن خود هستند.

 

13. یکی از مواد تشکیل دهنده دینامیت بادام زمینی است.

 

14. پارچه کتان در زمان خیس بودن, سختر و مقاوم تر است.

 

15. پیژامه در هندوستان به عنوان یک لباس پوشیدنی مرسوم در بیرون از خانه شناخته می شود.

 

16. وال مارت در هر 7 دقیقه 3 میلیون دلار به درآمدش اضافه می شود.

 

17. بطور متوسط یک انسان در طول زندگی خود در حدود 44 پوند گرد و خاک را تنفس می کند.

 

18. در لاس وگاس سالانه 25 میلیون دلار صرف برگزاری نمایش های لپ دنس (نوعی رقص) می شود.

 

19. یک کوسه از طریق شنیدن ضربان قلب طعمه خود(ماهی) را پیدا می کند.

 

20. ماهی قزل آلا می تواند پرش هایی به ارتفاع 6 فوت داشته باشد.

 

21. سیب بیشتر از کافئین(مثلا در قهوه) برای بیدار نگه داشتن افراد در صبح زود لازم است.

 

22. در ایالت اوهایو دادن بسته شیرینی با وزن بیش از 50 پوند به کسی غیر قانونی و جرم محسوب می شود.

 

23. بچه کروکودیل های متولد شده دارای کروموزوم های جنسی نیستند. بسته به دمای محیطی که تخمی که در آن قرار داشته اند, جنسیت آنها مشخص می شود.

 

24. نمایش کارتون مشهور دونالد داک در فنلاند به علت آنچه نپوشیدن زیر شلواری توسط این شخصیت کارتونی اعلام شده بود, ممنوع شد.

 

25. اگر فردی به جای حرکت در پیاده رو در یک مسیر سخت و کثیف حرکت کند, 7درصد بیشتر کالری می سوزاند.

 

26. گفته می شود که باغبانی بهترین کار برای سالم نگه داشتن سلامتی استخوان هاست.

 

27. نوعی ماهی به نام آبنوس در گلوی خود دندان در می آورند.

 

28. فندق برزیلی پیش از نامیده شدن کشور برزیل به نام "برزیل" به این نام خوانده می شده است.

 

29. فندک قبل از کبریت اختراع شده است.

 

30. کانادا, هالی فاکس و نوادا بیشترین تعداد بار (نوعی رستوران) به نسبت جمعیت را در سرتاسر دنیا دارند.

 

31. در امریکا میزان فولاد استفاده شده در تهیه تشتک در بطری های نوشابه بیشتر از فولاد بکار رفته در تهیه بدنه اتوموبیل هاست.

 

32. خرچنگ دریایی یخ زده پس از گرم شدن و آب شدن یخ هایش می تواند به زندگی برگردد(دوباره زنده شود).

 

33. یک تانکر بزرگ که کاملا پر باشد و در حال حرکت با سرعت عادی باشد, حداقل به بیست دقیقه زمان برای متوقف شدن احتیاج دارد.

 

34. هر کسی کشتن شدن توسط چوپ پنبه شامپاین را به کشته شدن توسط یک عنکبوت سمی ترجیح می دهد.

 

35. یک لامپ 75 وات بیشتر از سه لامپ 25 وات نور تولید می کند.

 

راستی به نظر شما کدامیک یک از این حقایق بدرد نخور جذابتر بود؟

 

سه شنبه 5/1/1393 - 10:37
دانستنی های علمی

سنگ فیروزه ی نیشابوری :

انرژی های موجود در این سنگ جهت موارد زیر مفید میباشد:

-         تحریک وراه اندازی نیروها و چاکراهای انسان ها

-          آرامش دادن ، بیدار شدن نیروهای درونی افراد

-         درمان انواع بیماری های معده همچون : زخم ، ورم ، درد و

-         حرکت چا کرای فرد

-         تثبیت انرژی درمانگر و درمان انواع سر درد ، میگرن ، دردهای عضلانی و استخوانی

-         جهت درمان یبوست

-         بیداری چشم سوم

تحریک وراه اندازی نیروها و چاکراهای انسان ها

طریقه استفاده :

یک قطعه سنگ فیروزه را به مدت ده دقیقه داخل یک لیوان آب انداخته و سپس آب را نوشیده و سنگ را بر روی چشم سوم ویا چاکرای پنجم به مدت بیست دقیقه فرار دهید .

 آرامش دادن ، بیدار شدن نیروهای درونی افراد

 انرژی های موجود در این سنگ علاوه بر آرامش دادن ، باعث بیدار شدن نیروهای درونی افراد نیز می گردد . این انرژی با دارا بودن انرژی های بیدار کننده ، مقداری از انرژی های درونی فرد راتقویت نموده و به سوی مدارات الکترومغناطیس اطراف بدن ارسال می کند . تبادل این نوع انرژی هاباعث ازبین رفتن انرژی های منفی بدن فرد و جایگزینی باانرژیهای بیدار کننده و بیدار شدن نیروهای درونی می شود (البته به شرط آن که فردنیزدر بالا بردن سطح آگاهی خویش و انجام تمرینات کمک نماید.)

طریقه استفاده :

در اتاقی آرام دراز کشیده و یا به حالت چها رزانو نشسته و یک قطعه فیروزه ی نیشابوری را به مدت بیست دقیقه بر روی چشم سوم خویش قراردهید.

درمان انواع بیماری های معده همچون : زخم ، ورم ، درد و

 طریقه استفاده :

مقداری ماسه ی خیس ساحل دریا را به مدت ده دقیقه درآفتاب قرارداده و سپس یک قطعه فیروزه رابر روی ماسه ها بگذارید و پس از پنج دقیقه بلافاصله بر روی چشم سوم و یا بر روی معده ی بیمار قرار دهید . چنانچه آن را بر روی چشم سوم خویش قرار دادید ، می بایستی در ذهن خویش تصور ارسال امواج به معده و بهبودی را انجام دهید. همچنین انرژی های فرد درمانگر نیز بسیار موثر خواهد بود .

حرکت چا کرای فرد:

 البته این حرکت به آگاهی درونی و آمادگی فرد نیز بستگی دارد

طریقه استفاده :

یک قطعه سنگ فیروزه را به مدت بیست دقیقه بر روی چاکرای هفتم خویش قرار دهید . این روش را روزانه یک بار تکرار کنید . پس از مدتی ابتدا چاکرای اول حرکت می نماید . ( توجه داشته باشید که منظور از حرکت چاکرا ، باز شدن کامل آن نیست و ممکن است حتی حرکت آن نیز ماهها به طول بکشد .)

تثبیت انرژی درمانگر و درمان انواع سر درد ، میگرن ، دردهای عضلانی و استخوانی

طریقه استفاده :

یک  قطعه سنگ فـیروزه را به مدت ده دقـیقه بر روی چـشم سـوم و یـا چا کرای هفتم خویش قرار دهید . همچنین هنگام انرژی درمانی توسط فرد درمانگر ، علاوه بر قرار دادن یک قطعه سنگ فیروزه بر روی چشم سوم ، دو قطعه سنگ فیروزه نیز باید بر روی مچ دست های بیمار قرار گیرد . توجه داشته باشید که سنگ ها پس از استفاده می بایستی با آب سرد شسته شده و یا برای مدتی در یک لیوان آب سرد قرار گیرد و سپس مدتی نیز در آفتاب باشد تا بتوان جهت افراد دیگر استفاده کرد .

درمان یبوست 

طریقه استفاده :

یک قطعه ی سنگ فیروزه را درون ظرف حاوی آب هندوانه ، آب سیب و آب انار ( آلو زرد ) قرار داده و آن را به مدت ده دقیقه در آفتاب بگذارید . سپس از مایع درون ظرف روزانه سه قاشق غذا خوری هنگام صبح ( نا شتا ) میل کنید و تا دو ساعت چیزی نخورید و پس از این مدت صبحانه ی کامل خورده و از مصرف موادی که باعث سردی مزاج می شود نیز اجتناب نما یید . ( چنانچه مقداری خشخاش درون مواد فوق بریزید ، اثر بهتری دارد ؛ اما قبل از مصرف باید آن را صاف کنید .)

نقطه ی درمان و یا بیداری چشم سوم

طریقه استفاده :

یک قطعه فیروزه را به مدت ده دقیقه بر روی خاک باغچه در آفتاب گذاشته و سپس بمدت بیست دقیقه آن را بر روی چشم سوم خویش قرار دهید . این روش می بایستی هر روز به طور متوالی تکرار گردد . چنانچه حتی یک روز فاصله بیفتد ، اثر پنج روز از بین می رود .

 انجام طولانی مدت روش فوق باعث باز شدن نیروی چشم سوم و رویت موجودات ابعاد دیگر و وقایع جهان های مختلف مادی و معنوی خواهد شد . البته انتظار می رود که افراد کمی از این روش طولانی مدت استفاده نمایند .

توصیه ها:

نیروهای این سنگ جهت افرادی که دارای مدارات الکترومغناطیس و نیروی مانیه تیزم قوی بوده و حساس می باشند ، مضر بوده و همچنین بر روی اغلب مدیوم های ذهنی تاثیرات منفی بجای می گذارد . گاه نیز ممکن است منجر به بیماری های گوناگون گردد. بنا براین توصیه می شود : چنین افرادی از تماس هر گونه فیروزه با هاله ی خویش اجتناب نمایند . همچنین قرارداشتن افرادحساس در کنار فیروزه به مدت بیش از یک ساعت،باعث عدم تعادل حرکت مدارات بدن  شده و آنها را دچار مشکل می سازند .

هاله ی سنگ فیروزه ی نیشا بو ری : این هاله از نیروها و انرژی های بسیار عظیمی تشکیل شده است. این هاله اغلب به رنگ های : آبی ، زرد ، کرمی ، نارنجی و گاه شیری بوده و با توجه به محیط تغییر رنگ می دهد .

http://www.niksalehi.com/sang2/firooze.htm

سه شنبه 5/1/1393 - 10:37
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته