• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 283
تعداد نظرات : 25
زمان آخرین مطلب : 4659روز قبل
سخنان ماندگار

مادرم میگفت
یک شب است و پشیمانی
هزار شب است
پشیمانم که چرا یک شب عاشقی نکرده ام

سه شنبه 22/6/1390 - 13:45
اخبار

رییس انجمن صنفی هتل‌داران و مراکز اقامتی یزد گفت: خانه‌ی تاریخی زرگر یزدی تنها دارنده‌ی جایزه‌ی سازمان جهانی یونسکو در ایران است.

 

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، محمدحسین محتاج‌الله بیان كرد: این خانه که در حال حاضر تحت عنوان هتل سنتی آماده‌ی پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی است، تنها دارنده‌ی جایزه‌ی سازمان جهانی یونسکو در ایران است.

 

او ادامه داد: این هتل سنتی با قدمت 200 سال و معماری و تجهیزات کاملا سنتی و در عین حال، مجهز به امکانات رفاهی، در خانه‌ی تاریخی زرگر یزدی در مرکز بافت سنتی شهر یزد واقع شده است.

 

وی اظهار كرد: این هتل سنتی با شیشه‌های رنگی، بادگیرهای بلند، درهای چوبی، اتاق‌های سه‌دری و پنج‌دری، هشتی، کریاس، شاه‌نشین، قنات، سرداب و نارنجستان، گردشگران را به خاطره‌های شیرین روزگاران گذشته می‌برد.

 

او یکی از مزیت‌های این هتل سنتی را مجاورت با بازارهای قدیمی و پررونق شاهزاده فاضل، زرگرها و بازار خان یزد دانست و افزود: نزدیکی این هتل با بافت قدیم و دیگر اماکن تاریخی یزد، انتظارها را برای گردشگران برآورده می‌كند

منبع:خبرگزاری دانشجویان ایران -یزد

سه شنبه 22/6/1390 - 13:37
اخبار
به گزارش «شیعه نیوز» ، "علی لیالی" رئیس سازمان حج و زیارت گفت: هزینه سفر به حج تمتع در سال جاری حداقل سه میلیون و 200 هزار تومان و حداکثر چهارمیلیون و 600 هزار تومان است.

علی لیالی افزود: در سال جاری حدود 97 هزار زائر به سرزمین وحی اعزام می شوند که تعدادی از آنها نیروهای خدماتی هستند و وظیفه شان خدمات دهی به زائران است.

وی از احتمال افزایش ظرفیت حج تمتع خبر داد و گفت: در حال رایزنی با مسئولان کشور عربستان هستیم تا بتوانیم تعداد زائران اعزامی از ایران را افزایش دهیم اما هنوز نتیجه از سوی آنها اعلام نشده است.

به گفته رئیس سازمان حج و زیارت، عملیات اعزام زائران حج تمتع از 16 مهرماه آغاز می شود .

لیالی در مورد هزینه سفر به حج تمتع نیز افزود: هزیه سفر به حج با توجه به ایستگاه پروازی و نقطه اعزام زائران از استانهای مختلف متفاوت است و نسبت به سال گذشته تفاوت چندانی نداشته است

منبع:شیعه نیوز

سه شنبه 22/6/1390 - 13:19
بهداشت روانی
 

گرچه بسیاری از کودکان در روزهای طولانی تابستان ممکن است تا آخر شب بیدار بمانند، با شروع مدارس در فصل پاییز باید به برنامه معمول خواب و بیداری‌شان بازگردند.

به گزارش سه نسل، کارشناسان می‌گویند خواب کافی برای موفقیت تحصیلی و رفاه کلی کودک ضروری است. کودکان 3 تا 5 ساله به 11 تا 13 ساعت خواب شبانه نیاز دارند. برای کودکان پنج تا 12 ساله دست کم 10 تا 11 ساعت خواب شبانه لازم است.
 
دکتر کریستین آویس، استادیار بیماری‌‌های اطفال و متخصص خواب در دانشگاه آلباما در آمریکا می‌گوید: "محرومیت از خواب بر حافظه، داوری، گستره توجه، پایداری عاطفی و حتی دستگاه ایمنی کودک اثر منفی می‌گذارد."
 
آویس می‌گوید: "باور نادرست رایجی وجود دارد که نوجوانان نیاز به خواب کمتری دارند و تنها هفت تا هشت ساعت خواب برای آنها کافی است، اما در واقع نوجوانان نیاز به 9 ساعت خواب در شبانه‌روز دارند." به گفته او نوجوانان بیش از سایر گروه‌های سنی در مدارس در معرض محرومیت از خواب قرار دارند.
 
یک نظرسنجی که بوسیله بنیاد خواب آمریکا انجام شد، نشان داد 60 درصد کودکان و نوجوانان (زیر 18 سال) از خستگی در طول روز شکایت دارند. به علاوه 15 درصد از آنها گفتند که در مدرسه به خواب می‌روند.
 
کارشناسان می‌گویند باید زودتر از شروع مدارس، کودکان را عادت داد که زودتر به تختخواب بروند تا هنگام شروع مدرسه دچار خواب‌آلودگی روزانه نشوند و گذر از ایام تعطیلات به سال تحصیلی به طور تدریجی و ملایم صورت گیرد.
 
دکتر استفانی والاس، استادیار بیماری‌های اطفال در دانشگاه آلباما می‌گوید: "از حدود یک هفته پیش از شروع سال تحصیلی باید برنامه خواب و بیداری کودک را به تدریج تغییر داد و کودک را زودتر به تختخواب فرستاد. ممکن است در ابتدا این تغییرات برای کودک مشکل باشد، اما به تدریج کودک به آن عادت خواهد کرد و مانع بروز مشکل در روز اول شروع مدرسه می‌شود."
 
کارشناسان با توجه به اینکه ساعت‌های از دست رفته خواب ممکن است روی هم جمع شوند و برنامه خواب و بیداری کودک را به هم بزنند، توصیه می‌کنند والدین ابزارهای الکترونیکی را از اتاق کودک خارج کنند، و این اتاق را حتی‌الامکان آرام و ساکت نگهدارند.
 
 دکتر آویس می‌گوید: " حتی خوابیدن به همراه تلویزیون باعث 20 دقیقه محرومیت از خواب در هر شب می‌شود؛ این میزان ممکن است چندان زیاد به نظر نرسد اما در طول هفته روی هم جمع می‌شود و به میزان زیادی می‌رسد."

سه شنبه 22/6/1390 - 13:14
سينمای ایران و جهان
 

ساحره متین بازیگر قدیمی سینما و تلویزیون شب گذشته در سن 76 سالگی درگذشت.

ایسنا:ساحره متین كه نام اصلی‌اش شمسی علی بابایی بود كار خود را در سینما با بازی در فیلم «مسافران» به كارگردانی بهرام بیضایی آغاز كرد.

فیلم‌های بلند «مسافران» (1370)، «آبادانی‌ها» (1371)، «بلندی‌های صفر» (1372)، «لیلی با من است» (1374)، «بوی پیراهن یوسف» (1374)، «مهر مادری» (1376) و «آژانس شیشه‌ای» (1376) از فیلم‌هایی هستند كه مرحوم ساحره متین در آن‌ها بازی كرده است.

همچنین بازی در سریال به یادماندنی «مدرسه مادر بزرگ‌ها» از جمله كارهای تلویزیونی وی بوده است.

بر اساس پیگیری خبرنگار ایسنا از دختر آن مرحوم، محل و تاریخ دقیق مراسم ختم ساحره متین هنوز كاملا مشخص نشده است

منبع<شهرخبر

سه شنبه 22/6/1390 - 13:9
طنز و سرگرمی

مدرسه :  زندان آلکاتراس

زنگ مدرسه :  حمله آپاچی ها

 معلمان مدرسه :  جنگجویان کوهستان

 رفتن به پای تخته سیاه :  عملیات کرکوک

 بـیرون از مـدرسه :  خارج از محدوده ۱۸قـدم

نگاه دانش آموز به معلم :  می خواهم زنده بمانم

تعطیلات مدرسه :  روزهای خوش زندگی

 گرفتن نمره ۲۰ :  یک بار برای همیشه

 امتحانات شهریور :  شانس زندگی

 اخراج ازمد رسه :  مهاجرت

تقلب :  چشم هایم برای تو

 کارنامه :  آن سوی آتش

 مبصر :   ا فعی

 زنگ زیست :  راز بقا

دفتر مدرسه :  منطقه ممنوعه

 پنج شنبه ها:  خانه دوسـت کجاست

 بردن کـارنامه به خانه :  خانه در آتش

کارنـامه تـجدیدى :  سالهای دور از خانه

انجمن مدرسه :  ارتش سرى

دوشنبه 21/6/1390 - 19:26
بهداشت روانی
باربد، هانیه، حدیثه، نیما و... همگی نام‌هایی هستند كه از ابتدای سال تا امروز وقتی شنیده می‌شوند خاطره‌‌ای تلخ را در اذهان عمومی زنده می‌كنند. این كودكان تنها قربانیان كودك‌آزاری در كشورمان نبوده و نیستند و هنوز هم اخباری مبنی بر ادامه كودك‌آزاری‌ها در كشور كه معمولا توسط والدین كودكان انجام می‌شود به گوش می‌رسد
سلامت نیوز : باربد، هانیه، حدیثه، نیما و... همگی نام‌هایی هستند كه از ابتدای سال تا امروز وقتی شنیده می‌شوند خاطره‌‌ای تلخ را در اذهان عمومی زنده می‌كنند. این كودكان تنها قربانیان كودك‌آزاری در كشورمان نبوده و نیستند و هنوز هم اخباری مبنی بر ادامه كودك‌آزاری‌ها در كشور كه معمولا توسط والدین كودكان انجام می‌شود به گوش می‌رسد و گاهی نیز اخبار حتی به گوش رسانه‌ها هم نمی‌رسند و در بیمارستان‌ها یا اورژانس اجتماعی مسكوت باقی می‌ماند.

همه این حوادث حاكی است پدیده كودك آزاری از معضلات مهم و رایجی شده كه بویژه در چند ماه اخیر جامعه ما با آن دست به گریبان بوده است. هیچ‌كس نمی‌داند كه اكنون كدام كودك، در كدام گوشه شهر مورد آزار والدین خود قرار می‌گیرد. افزایش و فراگیری این پدیده شوم در جامعه به حدی است كه نمی‌توان بسادگی از آن گذشت؛ آن هم زمانی كه قربانیان این ناهنجاری اجتماعی، كودكانی هستند كه می‌توانند در آینده افتخار آفرین این مرز و بوم باشند.

با این‌كه آمار رسمی و دقیقی از سوی انجمن حمایت از حقوق كودكان درباره كودك آزاری در ایران در دسترس نیست ولی قربانیان كودك آزاری كه طی چند ماه اخیر نیز افزایش یافته‌اند، خود دلیل موجهی برای اثبات این ادعاست كه این پدیده شوم كه شالوده خانواده‌ها و تار و پود جامعه را بتدریج از هم می‌گسلد، حادثه‌ای نیست كه ضرورت مقابله با آن بر كسی پوشیده باشد.

فاطمه آجرلو، روان‌شناس و عضو كمیسیون آموزش مجلس در این خصوص و در ارتباط با نظام تربیتی خانواده و جایگاه و اهمیت تربیت فرزندان در تعالیم اسلامی به «جام‌جم» می‌گوید: نگاه نظام تعلیم و تربیت اسلامی به دنیای كودك نگاهی كاملا متفاوت است؛ به طوری كه در این نظام تربیتی، كودك به عنوان آینده‌ساز جامعه جایگاه و نقش ویژه‌ای دارد. به همین دلیل پیامبر اكرم(ص) دوران تربیتی كودك را به 3 هفت سال تقسیم می‌كند. در روایات متعدد آمده است كه شخصیت و آینده هر انسانی در این سه دوره 7 ساله شكل می‌گیرد. برای مثال آمده است كه در 7 سال اول باید به بچه آزادی عمل بدهیم، به خواسته‌های كودك اهمیت ویژه بدهیم و در گفت‌وگو با فرزندمان خیلی «نه» را به كار نبریم. همه این توصیه‌ها برای این است كه در 7 سال اول زندگی فرزندانمان زمینه بروز و ظهور خلاقیت‌های آنها را ایجاد كنیم اما متاسفانه هنوز نتوانستیم بدرستی زمینه‌های تربیت اسلامی را در جامعه فراهم كنیم.

وی با تاكید براهمیت یادگیری پدر و مادر به عنوان عاملی موثر در جلوگیری از وقوع كودك آزاری تصریح می‌كند: نحوه مدیریت خانواده از سوی والدین در این خصوص بسیار تاثیر گذار است؛ والدین معمولا درباره چگونگی تربیت كودكان بیگانه‌اند و در بیشتر مواقع مشاهده می‌شود كه پدر و مادر بیشتر اطلاعات تربیتی خود را از نشریات و رادیو و تلویزیون كسب می‌كنند كه این آسیب مضاعف را در پی دارد چرا كه آموزش رسانه‌ای ناقص است.

این روان‌شناس با بیان این‌كه آموزش، مهم‌ترین راه حل جلوگیری از كودك آزاری است، تاكید می‌كند: به نظر من در حال حاضر بهترین راه این است كه آموزش درستی به خانواده‌ها و كودكان داده شود یعنی جامعه ما به فرهنگ‌سازی نیاز دارد. من به عنوان روان‌شناس معتقدم نظام تربیتی ما اشكال ساختاری دارد، یعنی در مهد كودك و دبستان نظام غلطی را پایه‌گذاری كردیم و آموزش درستی به كار نبستیم. در كتاب‌های ابتدایی می‌بینیم كه آمده است آن مرد آمد یعنی كار بیرون برای مرد است و در تصمیم كبری و كوكب خانم زنان را خانه دار نشان می‌دهیم. این یك رویه غلط است چون در جامعه كنونی دیگر زن و مرد در كنار هم كار می‌كنند لذا تا وقتی كه نظام تربیتی ما دستخوش تغییر نشود، نمی‌توان به كاهش كودك آزاری چندان امیدوار بود.

آذر زمانی، روان‌شناس و مدیر كلینیك مشاوره و روان‌شناسی در تهران، كودك آزاری را نتیجه 5 عامل می‌داند:1ـ تنش و ناهماهنگی در خانواده 2ـ شرایط اجتماعی و اقتصادی نامناسب 3 ـ ساختار نامناسب خانواده 4ـ ناآگاهی در مورد خصوصیات كودك 5 ـ معضلات و مسائل فرهنگی و اجتماعی‌.

وی بیشترین و رایج‌ترین انواع كودك آزاری را كتك زدن با دست، سوزاندن با قاشق داغ، ریختن فلفل در دهان كودك بر می‌شمارد كه بیشتر توسط پدران و در مرحله بعد توسط نامادری صورت می‌گیرد و همچنان در كشور روبه افزایش است.این روان‌شناس درباره برخورد و رفتار با كودكان هنگام عصبانیت می‌گوید: هرگز از عذرخواهی كردن از كودكان خجالت نكشید و هنگام خشمگین شدن عذرخواهی كنید، چرا كه كودكان نیازمند آن هستند تا بدانند كه بزرگ‌تر‌ها نیز باید به اشتباه خود اعتراف كنند.

چند توصیه تربیتی

1ـ هرگز كودك خود را با القاب نامناسب صدا نزنید.

2ـ شخصیت كودك را از رفتار وی جدا كنید.

3ـ برای تنبیه كودك از شیوه‌ها و تكنیك‌های صحیح ارتباطی مانند محروم كردن كودك از برخی امتیازاتش استفاده كنید.

4ـ از ورزش و گوش دادن به موسیقی برای كنترل اعصاب هنگام عصبانیت بهره بگیرید.

5 ـ از بزرگ‌ترهایی كه مورد توجه و احترام خاص كودكان هستند، مانند پدربزرگ یا مادربزرگ كمك بگیرید.

با این‌كه بسیاری از روان‌شناسان اصلاح ساختار نظام تربیت خانواده را مهم‌ترین دلیل برای جلوگیری از كودك آزاری می‌دانند، برای تحقق كامل آن و ریشه‌كن شدن كودك آزاری در بستر خانواده‌ها، نیاز به همیاری، هم‌اندیشی و انسجام بین مردم، متخصصان و صاحبنظران و مسوولان ذی‌ربط وجود دارد.

مسلم است رشد كودك آزاری بین خانواده‌های ایرانی و فرافكنی آن به جامعه، پیامدها و خسارات جبران‌ناپذیری چون از هم پاشیدن كانون گرم خانواده، كاشته شدن بذر نفرت در دل و ذهن كودكان به جای عشق و محبت، از هم گسیختگی و عدم انسجام در جامعه جوان، افزایش جرایم و بزهكاری‌های اجتماعی و... در پی خواهد داشت.

كمتر كسی را می‌توان یافت كه هنگام شنیدن خبر فوت باربد در ماه گذشته كه براثر شدت جراحات وارده به وی رخ داد، دل آزرده و غمگین نشود. پرسش نهایی این است كه اگر برای مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی مانند كودك آزاری راهكار مناسبی اندیشیده نشود. چگونه می‌توان انتظار داشت‌ جامعه‌ای سالم و پر از طراوت و پویایی داشته باشیم؟
منبع: جام‌جم
دوشنبه 21/6/1390 - 19:19
سلامت و بهداشت جامعه
 
  علت سرفه چیست؟


سلامت نیوز : بعضی مواقع پس از خوب شدن سرماخوردگی، تب و درد عضلات از بین می رود اما سرفه های ممتد ماندگار است.

به جز سرماخوردگی علت کهنه شدن سرفه ممکن است برونشیت، سینوزیت، آلرژی، ذات الریه و... باشد که در بیشتر مواقع این سرفه های عذاب آور به مدت حداقل ۳هفته با بیمار می ماند.

برای درمان و رفع این سرفه ها به مطلبی از سایت «MSN» توجه کنید.

*از دستگاه مرطوب کننده استفاده کنید. این دستگاه با مرطوب کردن هوا، دستگاه تنفسی ملتهب را تسکین می دهد.

*مصرف آب همیشه برای بدن مفید است و باعث بهبود عملکرد بدن و سیستم ایمنی می شود. اگر چه آب ولرم و خنک هر ۲ برای رفع گلودرد مفید است اما آب خنک باعث کاهش ورم گلو نیز می شود.

*عسل طبیعی خاصیت ضدویروسی دارد و در درمان سرفه موثر است.

*سیر و زنجبیل، هر ۲خاصیت دارویی قوی دارد و باعث تسکین سرفه می شود. شما می توانید هر یک از این مواد را خام بجوید یا تکه ای از زنجبیل یا چند حبه سیر را با آب بجوشانید و روزی ۲یا۳بار میل کنید.

*روی حرارت کم پیاز خرد شده را با مقدار زیادی عسل طبیعی گرم کنید سپس یک قاشق از مواد را میل کنید یا این که تنها عسل را در انتهای گلو نگه دارید. برای نیم ساعت نیز چیزی نخورید.

*مصرف روزانه مخلوطی از مقداری عسل و کمی فلفل سیاه مفید است.

*عسل برای کودکان زیر یک سال توصیه نمی شود.

منبع:سلامت نیوز
دوشنبه 21/6/1390 - 19:14
اخبار

به گزارش بولتن نیوز به نقل از خبرنگار اجتماعی فارس وحید چگینی در همایش حوادث طبیعی کشور و راهکارهای کاهش خطرپذیری که امروز در وزارت کشور برگزار شد درباره مخاطرات دریایی اظهار داشت: مخاطرات دریایی موضوع جدیدی است که سابقه آن به چهار سال گذشته مربوط می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه باید هرچه سریعتر مرکز ملی هشدار پیگیری از مخاطرات دریا را تشکیل دهیم گفت: علت به وجود آمدن مخاطرات دریایی پدیده‌های طبیعی است. 


چگینی افزود: خلیج فارس به علت کم عمق بودن سونامی ممکن است در منطقه هرمزگان با مشکلاتی مواجه شویم و امیدواریم در خلیج فارس و سواحل آن اتفاقی رخ ندهد.

وی یادآور شد: سونامی ظرف مدت زمانی 15 تا 30 دقیقه به کشور می‌رسد که فرصت بسیار اندکی است، به همین دلیل ایجاد مرکز هشدار سونامی در کشور یک ضرورت است باید با نصب آژیرهای خطر مردم را نسبت به سونامی خبر کرد.

رئیس موسسه ملی اقیانوس شناسی افزود: کار مدل سازی جهت مقابله با سونامی را چند ماهی است با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری آغاز کرده ایم و در حال حاضر در انتظار امکانات و تجهیزات آن هستیم تا بتوانیم ادامه روند را در پیش روی داشته باشیم.

وی به شناگران در دریا هشدار داد: از شناگران درخواست می‌کنم تا به تنهایی شنا نکنند و در محلی شنا کنند که غریق نجات باشد همچنین اگر با جریانی مواجه شدند به جای مقابله با این جریان آب به سمت آن حرکت کرده و پس از آرام شدن جریان برای نجات خود تلاش کنند.

چگینی به دولت پیشنهاد داد: پیشنهاد من به دولت این است هر چند به صرفه نیست، اما به فکر دستگاه آب شیرین کن باشند چه بسا که به واسطه آب شیرین می‌توان کشاورزی کرد.

وی تاکید کرد: ما به نسبت کشورهای دیگر از نیروهای کارشناس و متخصص بسیاری برخورداریم، اما تفاوت ما با آنها این است که کشورهایی همچون چین، کویت و عمان با اعتبارات میلیاردی مراکز تحقیقاتی را تأسیس می‌کنند و بهترین راهکارها را برای کشورشان درنظر می‌گیرند.

رئیس موسسه ملی اقیانوس خاطر نشان کرد: بارها این هشدار را به مسئولان دادیم که حوزه اقیانوسی دریا حوزه راهبردی است و اگر مسئولان غفلت کنند ممکن است امنیت کشور از راه دریا به خطر بیفتد.

وی ادامه داد: ما نیاز به سازمان اقیانوسی داریم همچنین باید به فکر ایجاد پایگاه در قطب جنوب باشیم چه بسا که ممکن است تا 10 سال آینده مقررات جهانی مانع ما برای این اقدام شود.

بولتن نیوز
دوشنبه 21/6/1390 - 19:10
لطیفه و پیامک

شرمنده دیر وقت مزاحم میشم ،میدونی چرا لك‌لك موقع خواب یك پایش را بالا می‌گیره؟
.
.
.
.چون اگر هر دو را بگیرد، می‌افتد!

 

                  .......................................................................................................................................

 

سلام !! ببخشید این وقت شب مزاحم میشم یه سوالی خیلی وقته ذهنمو مشغول کرده که چرا کلاغ به جای قار قار نمیگه بع بع !!! اگه منو از این ابهام در بیاری خیلی ممنون میشم

 

               .............................................................................................................................................

نمی دونم خواب دیدم به تو پیامک دادم ، خواب بودم به تو پیامک دادم ، از خواب پا شدم به تو پیامک دادم ، تو خواب بودی به تو پیامک دادم ، مرض داشتم تو خواب به تو پیامک دادم ، تو مرض داشتی نصف شب پیامک منو خوندی ، الان تو خواب دارم می نویسم ، یا تو داری خواب می بینی به تو پیامک دادم ، بی خیال بابا!

 

دوشنبه 21/6/1390 - 16:57
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته