• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 1680
تعداد نظرات : 271
زمان آخرین مطلب : 4634روز قبل
اخبار
 پلیس لندن اعلام كرد آشوب های چند شب اخیر در جنوب این شهربا استفاده از نرم افزار مسنجر نصب شده بر روی گوشی های بلك‌بری سازماندهی شده بود.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، این نرم افزار مسنجر كه برای برقرای تماس میان كاربران مختلف این گوشی به كار می رود در میان كاربران بلاك بری محبوبیت زیادی دارد اما پلیس می گوید این نرم افزار به ابزاری در دست آشوب گران و اغتشاش‌گران تبدیل شده تا خرابكاری های خود را به سرعت برنامه ریزی كنند.
امنیت بالا و سرعت خوب این مسنجر از جمله مواردی است كه باعث افزایش محبوبیت آن شده است.
پلیس لندن همچنین از گردانندگان شبكه اجتماعی فیس بوك و سایت میكروبلاگینگ توییتر هم انتقاد كرده است، زیرا گروه های بزرگی از جوانان با استفاده از امكانات این سایت ها دست به سازماندهی خود زده و توانسته اند اقدامات خود بر ضد پلیس را هماهنگ كنند. البته پلیس معتقد است مسنجر بلاك بری بیش از فیس بوك و توییتر در این زمینه مقصر است.
شركت RIM سازنده گوشی های بلاك بری هم نقش فناوری های مدرن در این آشوب ها و اعتراضات را تایید كرده و می گوید این شركت با پلیس همكاری می كند تا مقصران اصلی ناآرامی های لندن شناسایی شوند. با این حساب انتظار می رود این شركت دسترسی به سرورهای اختصاصی خود را برای پلیس لندن ممكن كند، امری كه به منزله نقض حریم شخصی بسیاری از كاربران گوشی های بلاك بری خواهد بود.

پنج شنبه 20/5/1390 - 14:14
موبایل
 

Nokia N9


نوکیا اعلام کرد گوشی N9 خود را در بازار آمریکا به فروش نخواهد رساند و حتی به صورت قطعی احتمال عرضه آن در آینده در این کشور وجود ندارد.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) در اظهارات نوکیا که به Know Your Cell ارسال شده است نوکیا اعلام کرده است که پس از برخوردهای بسیار مثبت در مورد عرضه N9، این محصول به کشورهای سراسر جهان راه خواهد یافت. درحال حاضر این محصول در اختیار بازار ایالات متحده قرار نخواهد گرفت.
زمان عرضه گوشی N9 که درحال حاضر زمان دقیق عرضه آن با تردیدهایی روبه رو شده است و تنها گوشی MeeGo نوکیا به شمار می آید 23 سپتامبر در سوئد اعلام شده بود.

 

پنج شنبه 20/5/1390 - 14:11
اخبار
 

Samsung Galaxy Tab 10.1 LTE


دادگاهی در آلمان فروش تبلت گلکسی 10.1 غول الکترونیکی کره ای را در پی درخواست اپل مبنی بر منع موقت فروش گلکسی 10.1 در اروپا ممنوع کرد.


به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) براساس رای این دادگاه فروش تبلت ساموسنگ در تمام بازارهای کشورهای اروپایی به جز هلند ممنوع خواهد بود. بنابراین تمام تبلت های گلکسی 10.1 از فروشگاه ها جمع آوری خواهند شد.


اپل مدعی است سامسونگ در ساخت تبلت گلکسی 10.1 حق انحصاری اپل برای ساخت آیپد و آیفون نقض کرده است. به طور کلی تبلت سامسونگ دارای اندازه مشابه با آیپد 2 است و کمی از تبلت اپل باریک تر است.


به تازگی پس از اقدام قانونی اپل، سامسونگ فروش تبلت خود را در استرالیا متوقف کرده بود.


سامسونگ می تواند طی مدت 4 هفته درخواست استیناف خود را ارائه کند اما تا آن زمان رای صادر شده پابرجا خواهد بود.

 


پنج شنبه 20/5/1390 - 14:9
اخبار
 تعداد 45 هزار نفر از كاركنان یكی از بزرگترین شركت‌های مخابرات آمریكا بدنبال انقضای قراردادهای خود و تلاش رؤسای این شركت برای حذف حقوق و مزایای آنها در قراردادهای جدید در ایالات مختلف آمریكا اعتصاب كردند.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه "واشنگتن پست "، حدود 45 هزار نفر از كاركنان شركت مخابرات "وریزون " آمریكا از ایالت ماساچوست گرفته تا واشنگتن پس از شكست مذاكرات در خصوص قراردادهای جدید روز گذشته اعتصاب سراسر برگزار كردند.


بنا بر این گزارش، اعتصاب كاركنان شركت مخابرات آمریكا خدمات تلفن ثابت و همچنین خطوط اینترنت در سراسر آمریكا را مختل كرده است.


بر اساس این گزارش، شركت وریزون در ایالت‌های كانكتیكات، كالیفرنیا، دلآور، فلوریدا، مریلند، ماساچوست، نیوجرسی، نیویورك، پنسیلوانیا، رود آیلند، تگزاس و ویرجینیا خدمات ارتباطات از راه دور ارائه می‌دهد.


این گزارش افزود: كاركنان این شركت مخابراتی كه بزرگترین شركت مخابراتی در آمریكا به حساب می‌آید، و عضو اتحادیه كاركنان مخابرات آمریكا نیز هستند صبح روز گذشته در ساختمان‌های این شركت در ایالت نیویورك با به تن كردن لباس‌هایی قرمز رنگ و در دست گرفتن پلاكاردهایی در حمایت از مشاغل اقشار متوسط جامعه آمریكا دست به راهپیمایی زدند.


بنا بر این گزارش، قرارداد این تعداد از كاركنان این شركت روز شنبه منقضی شده بود و این شركت موفق نشده است در مذاكرات خود با اتحادیه‌های كارگری و شركت‌های خود در فیلادلفیا و نیویورك به توافق برسد.


بر اساس این گزارش، شركت وریزون ظاهرات خواستار بیش از 100 مورد امتیاز انحصاری در زمینه خدمات درمانی، مزایای بازنشستگی و قوانین كار شده است، اما مقامات اتحادیه "كارگران مخابرات آمریكا " و "اتحادیه بین‌المللی همبستگی كارگران صنعت برق " با این امتیازات انحصاری مخالفت كردند.


اتحادیه كارگران مخاربرات آمریكا در بیانیه‌ای اعلام كرد: حتی در آخرین ساعات كه قراردادها در حال انقضا بود، شركت وریزون همچنان به تلاش خود برای حذف برخی حقوق و مزایای كارمندان خود كه بیشتر از قشر متوسط جامعه آمریكا هستند، ادامه داد.

 

پنج شنبه 20/5/1390 - 14:7
اخبار
 سیستم عامل iOS5 که ماه ژوئن در کنفرانس برنامه‌نویسان اپل رونمایی شده ‌بود اکنون برای انجام مراحل آزمایشی در اختیار برنامه‌نویسان قرار گرفته‌است.
به گزارش Pcmag، این سیستم عامل جدید موبایل که برپایه سرویس پردازش ابری iCloud طراحی شده، به گفته افرادی که آن را تست کرده‌اند دارای قابلیت‌های جالب دیگری از جمله ابزار ارتباطی با سمعک برای افراد کم شنوا است.

قابلیت دیگر این سیستم عامل نرم‌افزار شناسایی و تبدیل صوت به متن و دستور است که Apple Assistant‌ نام دارد.


البته قابلیت‌های پردازش ابری این سیستم عامل به دلیل عملیاتی نبودن سرورهای iCloud هنوز فعال نیست.


در سیستم عامل iOS5 تمام ویدئوها از جمله ویدئوهای داخل وب‌سایت‌ها با سیستم AirPlay سازگاری کامل دارند. علاوه بر این با استفاده از اپلیکیشن Apple TV می‌توان تصاویر آی‌پد2 را برروی Apple TV نسل دوم مشاهده کرد.

 

پنج شنبه 20/5/1390 - 14:6
اخبار
 مریم عسگری-دنیای اقتصاد: در بازار کامپیوتر اگرچه روند نزولی قیمت‌ها طبیعی و به قول فعالان حوزه کامپیوتر روال عادی بازار است، اما در برخی موارد کاهش شدید قیمت‌ها می‌تواند بحث‌انگیز باشد.

در چنین زمانی است که اظهار نظرهای مختلفی درباره کاهش ناگهانی قیمت‌ها مطرح شده و هر گروه از فعالان بازار پیش‌بینی‌های گوناگونی از وضعیت بازار ارائه می‌دهند. نمونه بارز این موضوع را می‌توان در بازار رم و حافظه‌های فلش مشاهده کرد.
بازاری که ظرف مدتی حدود یک تا دو ماه با کاهش 30 درصدی قیمت مواجه شده است. فعالان بازار و کارشناسان بازار اظهارنظرهای گوناگونی در این باره کرده‌اند که کاهش میزان تقاضا، نوسانات ارزی، بحران و مسائل سیاسی منطقه خاورمیانه و... برخی از دلایل عنوان شده برای این کاهش قیمت است.
در این گزارش ما به بررسی دلایل این اتفاق، میزان قاچاق در بازار رم و معرفی برندهای پرفروش در بازار می‌پردازیم.

کاهش شدید قیمت رم و حافظه‌های فلش
از حدود دو ماه پیش، یعنی زمانی که بازار کامپیوتر در کش و قوس نوسانات شدید ارزی به دلیل همسان‌سازی نرخ ارز آزاد و دولتی بود، بازار رم و حافظه‌های فلش مانند سایر کالاهای حوزه کامپیوتر ثبات و آرامش خود را از دست داد و با نوسانات قیمت مواجه شد.
باور فعالان بازار و کارشناسان در آن زمان این بود که این موضوع یک جریان عادی است و با ثبات نرخ ارز بازار این کالا هم چه از لحاظ تقاضا و چه از لحاظ قیمت متعادل می‌شود.
اما این پیش‌بینی چندان درست از آب در نیامد و بازار رم و حافظه فلش طی دو ماه گذشته در یک سرازیری تند قیمت قرارگرفت و فعالان بخش قطعات کامپیوتری را شوكه کرد. فعالان بازار میزان این کاهش قیمت را در زمینه رم حدود 30 درصد و حتی گروهی حدود 50 درصد عنوان می‌کنند.
محمد زارعیان، یکی از فعالان بازار در این مورد می‌گوید، اگرچه پیش‌بینی ما این بود که پس از ثبات نرخ ارز روال قیمت‌ها متعادل می‌شود؛ اما این افت ناگهانی قیمت خیلی سریع اتفاق افتاد و چنین کاهش قیمتی در یک برهه زمانی یک تا یک و نیم ماهه بعید
به نظر می‌رسید.
کارشناسان و واردکنندگان عمده رم و همچنین شرکت‌های عرضه‌کننده و نمایندگی‌های فروش هم با تایید خبر کاهش 30 تا 50 درصدی قیمت رم گفتند، این کاهش قیمت دلایل گوناگونی دارد؛ ولی مهم‌ترین موضوعی که باید به آن توجه کرد این است که ما با کاهش جهانی نرخ رم و حافظه فلش مواجه هستیم و این موضوع بیش از سایر موارد بر روند قیمت‌ها در بازار ایران تاثیر گذاشته است.

از کاهش جهانی قیمت تا تغییر تکنولوژی‌های تولید
کاهش قیمت‌ها در هر شرایط و به هر دلیلی که باشد برای مصرف‌کنندگان خبری خوش است. اما این فعالان صنف هستند که نسبت به نوسانات ناگهانی قیمت‌ها به ویژه اگر این تغییر و تحولات مربوط به کاهش قیمت‌ها باشد واکنش نشان می‌دهند؛ چرا که سرمایه آنها تحت تاثیر این نوسانات قیمت قرار می‌گیرد. به عقیده فعالان این صنف عدم تعادل قیمت‌ها در بازار تهدیدی برای بازار و سرمایه کسبه به حساب می‌آید و باید علت این موضوعات را ریشه‌یابی کرد.
به گفته خسرو غنی‌زاده مدیرعامل شرکت «ایمانتک» عرضه‌کننده رم‌های پاتریوت و کینگ استون، طی دو ماه اخیر قیمت رم در حدود 50 درصد کاهش یافته است.
وی می‌گوید: طی اعلام مدیران شرکت کینگ استون، کاهش نرخ رم در منطقه خاورمیانه طی دو ماه گذشته به دلیل رکود اقتصادی است که بر کشورهای اروپایی و آمریکایی حاکم است؛ به همین دلیل بازار کالاهایی نظیر رم، حافظه‌های فلش و... فعلا درگیر این ماجرا شده است و به نظر می‌رسد این موضوع شامل حال سایر کالاها نیز بشود. به گفته غنی‌زاده، در حال حاضر اکثر شرکت‌های تولیدکننده ناچارند محصولات خود را با ضرر به فروش برسانند. مدیرعامل شرکت «ایمانتک» افزود: ناامنی منطقه خاورمیانه به دلیل مسائل سیاسی باعث شده است شرکت‌های تولیدکننده سهم بزرگی از میزان فروش خود را از دست داده و دچار ضرر شوند. توجه به این نکته هم ضروری است که ایران در تحریم به سر می‌برد و نمی‌تواند کانون توجه شرکت‌های تولیدکننده برای نجات سرمایه آنها باشد. به همین دلیل تولیدکنندگان ناچار شده‌اند قیمت‌ها را در یک بازار شدیدا رقابتی کاهش دهند. به گفته غنی‌زاده، ایران با وجودی که در تحریم به‌سر می‌برد 3/1 از کل صادرات تولیدکنندگان به منطقه خاورمیانه را دریافت می‌کند. وی پیش‌بینی کرد تا زمانی که رکود اقتصادی حاکم باشد این جریان ادامه دارد و در آینده شاهد حذف شرکت‌های کوچک‌تر در زمینه تولید کالاهای آی تی خواهیم بود. کوروش عباسی، مدیر روابط عمومی شرکت «آواژنگ»، عرضه‌کننده رم‌های کینگ مکس هم با تایید خبر کاهش قیمت‌ها در بازار رم و حافظه فلش گفت، قیمت‌ها طی دو ماه اخیر در حدود 20 درصد و طی هفته گذشته در حدود 6 تا 7 درصد کاهش یافته است، اما به نظر نمی‌رسد مسائل سیاسی خاورمیانه تاثیر چندانی در این کاهش قیمت داشته باشد. وی نوسانات ارزی، کاهش جهانی قیمت‌ها و ورود فناوری‌های جدید در زمینه تولید این کالاها را دلیل این کاهش قیمت عنوان کرد. به گفته عباسی، طی مدت اخیر قیمت دلار تا حدودی کاهش یافته است. ضمن اینکه فناوری تولید کالاها در حال تغییر و تحول است و با بروز این تغییر و تحولات در زمینه تولید این کالاها، کالاهای قدیمی‌تر خواه ناخواه با کاهش قیمت مواجه می‌شوند.



سیانکی مسوول بخش رم و حافظه‌های فلش شرکت «سازگار ارقام» هم با تایید خبر کاهش قیمت‌ها در زمینه رم و حافظه‌های فلش گفت، میزان کاهش قیمت در مورد این کالاها 20 تا 3 درصد بوده است، ولی این موضوع اتفاقی نادر نیست؛ چرا که ما هر چند سال یکبار شاهد این اتفاقات هستیم.

جای پای قاچاق در بازار رم و حافظه فلش
غنی‌زاده مدیرعامل شرکت «ایمانتک» سهم فروش کالاهای قاچاق در زمینه رم و حافظه فلش را در بازار حدود 50 درصد می‌داند. به گفته وی با توجه به اینکه رم‌های کینگ استون حدود 50 درصد بازار رم را در دست دارند میزان عرضه نمونه‌های تقلبی از این رم‌ها در بازار زیاد است. اما مصرف‌کنندگان باید بدانند استفاده از رم‌های تقلبی می‌تواند عملکرد کل سیستم را دچار اختلال کند.
موسویان، یکی دیگر از فعالان بازار نیز با تایید گفته‌های غنی‌زاده گفت، استفاده از رم‌های تقلبی راندمان سیستم را کاهش می‌دهد و می‌توان گفت 20 درصد از راندمان سیستم از رم تاثیر می‌گیرد و قطعا استفاده از رم تقلبی می‌تواند دستگاه را دچار اختلال کند. فراهانی یکی دیگر از فعالان بازار نیز می‌گوید، به طور كلی رم‌های موجود در بازار به سه دسته درجه یك، درجه دو و درجه سه تقسیم‌بندی می‌شوند كه حجم بالایی از رم‌های موجود در بازار را رم‌های درجه سه و حتی با كیفیتی پایین‌تر از درجه سه تشكیل می‌دهند.
به گفته وی، رم‌های درجه یك عمری بالای 6 سال دارند و رم‌های درجه دو عمری بین سه تا شش سال. وی عمر رم‌های درجه سه را نیز بین سه سال تا 15 ماه اعلام كرد و گفت: گاه مشاهده می‌شود كه مشتری پس از خرید سیستم تا چندماه با مشكل خاصی مواجه نمی‌شود، اما پس از آن هنگ كردن سیستم با برنامه‌های مختلف گریبان كاربر را می‌گیرد.
علت این مساله هم استفاده از رم بی‌كیفیت است، وی توصیه كرده خرید رم از هر برند و ماركی كه باشد باید از نوع درجه یك آن باشد. این در حالی است كه امروزه خرید رم‌های درجه دو و سه مرسوم است. برای تشخیص اصل بودن رم نیز باید شماره سریال رم را از طریق اینترنت با شركت تولیدكننده هماهنگ كرد. در صورتی كه شماره سریال رم از طرف شركت تایید شود رم اورجینال است.

 

پنج شنبه 20/5/1390 - 14:5
اخبار
 


نتایج حاصل از آخرین بررسی صورت گرفته نشان می‌دهد که تا پایان سال جاری میلادی 420 میلیون دستگاه گوشی هوشمند در سراسر دنیا فروخته می‌شود و بر این اساس 28 درصد بازار جهانی تلفن‌های همراه به گوشی‌های هوشمند اختصاص میابد.


به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) با افزایش محبوبیت گوشی‌های هوشمند نزد کاربران و روی کار آمدن انواع مختلف این محصول با قابلیت‌های فراوان، مرکز تحقیقاتی IMS Research پیش‌بینی کرده است که تا پایان سال 2016 میلادی فروش سالانه گوشی‌های هوشمند از مرز یک میلیارد دستگاه نیز خواهد گذشت.


در این بازار اپل یکی از بزرگترین برنده‌ها خواهد بود. این شرکت در فصل نخست سال جاری میلادی 19 درصد از بازار جهانی گوشی‌های هوشمند را در دست داشت که این رقم برای مدت مشابه سال قبل 16 درصد گزارش شده بود. حجم فروش گوشی‌های هوشمند تولید اپل همچنان رو به افزایش است؛ به‌طوری که در فصل دوم امسال این شرکت 4/20 میلیون دستگاه گوشی هوشمند را به فروش رساند.


شرکت سامسونگ که از دیگر رقبای سرسخت این عرصه محسوب می‌شود، در فصل نخست سال 2010 میلادی تنها صاحب 3 درصد بازار جهانی گوشی‌های هوشمند بود که توانست در مدت مشابه امسال رقم یاد شده را به 13 درصد برساند.


بزرگترین بازنده در این رقابت هم نوکیا بود که موقعیت خود را به عنوان برترین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند از دست داد و به رتبه سوم این لیست سقوط کرد.این شرکت در فصل نخست سال 2010 صاحب 40 درصد این بازار بود و در مدت مشابه امسال تنها 24 درصد این بازار را در دست داشت.


سهم شرکت RIM تولیدکننده گوشی‌های هوشمند بلک‌بری نیز در مقایسه بین فصل نخست امسال و سال گذشته اندکی سقوط کرد. این شرکت در فصل نخست سال قبل صاحب 20 درصد بازار بود که این رقم در فصل نخست امسال به 15 درصد کاهش یافت.

پنج شنبه 20/5/1390 - 14:3
موبایل
 


شرکت RIM تولیدکننده گوشی‌های هوشمند BlackBerry چندی پیش نخستین رایانه لوحی خود موسوم به PlayBook را به عنوان محصول مجهز به سیستم‌عامل QNX روانه بازار کرد و هم‌اکنون توضیح داده است که گوشی‌های هوشمند خود را از سال 2012 میلادی همراه با این سیستم‌عامل به دست کاربران می‌رساند.


به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) نسخه کنونی سیستم‌عامل QNX برای رایانه‌های لوحی ساخته شده است، اما شرکت RIM این روزها در تلاش است تا با تولید نسخه موبایلی آن، در فصل نخست سال 2012 میلادی نخستین گوشی هوشمند مجهز به این سیستم‌عامل را روانه بازار کند.


نخستین گوشی هوشمندی که قرار است با این سیستم‌عامل وارد بازار شود BlackBerry Colt نام دارد. برای این گوشی هوشمند صفحه‌کلید سخت‌افزاری QWERTY در نظر گرفته شده است که کاربر به کمک یک موشواره نوری موجود در آن می‌تواند کنترل بخش‌های داخلی گوشی را در دست بگیرد. کارشناسان بر این باورند سیستم‌عامل QNX به عنوان نسخه کوچک شده سیستم‌عامل BlackBerry محسوب می‌شود و مشابه اقدامی است که اپل با سیستم‌عامل iOS برای گوشی هوشمند آیفون و رایانه لوحی iPad انجام داد.

پنج شنبه 20/5/1390 - 14:2
اخبار

خوردن ساندویچ بدون سس زیاد برای خیلی ها حکم شکنجه را دارد . هرچند عادت درستی نیست چون بخش زیادی از سس را چربی تشکیل می دهد اما خب بسیاری از مواقع خوشمزه بودن برای چشم پوشی از سلامتی کافیست . شک ندارم شما هم با ریختن سس روی غذای خود مشکل طولانی مدت دارید . مشکلی که با تکان شدید قوطی سس و رنگی کردن دست و بال خود و میز غذا حل می شود .

برای رفع این مشکل طراحی ساده اما کاربردی در نظر گرفته شده که قوطی سس را به شکل یک تفنگ درآوردند که با فشار ماشه آن سس بر روی غذای شما می ریزد . دو مخزن مختلف برای این تفنگ تعبیه شده که هر یک محتوای مخصوص به خود را دارد .

با قیمت ۲۳ دلار می تواند یکی از گجت های کاربردی آشپزخانه شما باشد .

 

تفنگ سس

پنج شنبه 20/5/1390 - 13:48
اخبار

شاید براتون جالب باشه بدونید در حلا حاضر کدوم میل سرور های دنیا محبوب ترند و از اون ها بیشتر از همه استفاده میشه .

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از زوپیرنت، طبق تحقیقاتی که شرکت Mail Chimp (که یکی از بزرگترین سرور های ارسال ایمیل رو در اختیار داره ) انجام داده در چندین سال گذشته جیمیل که متعلق به شرکت گوگل هست پیشرفت چشم گیری انجام داده و در حال حاضر در صدر جدول هات میل و جیمیل در رقابت هستند .

 

پنج شنبه 20/5/1390 - 13:40
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته