• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 14221
تعداد نظرات : 3204
زمان آخرین مطلب : 3707روز قبل
شهدا و دفاع مقدس

 

ز خون شهيدان اين کوه و دشت مگر مي توان بي تفاوت گذشت؟؟؟


پنج شنبه 19/3/1390 - 9:50
آلبوم تصاویر


پنج شنبه 19/3/1390 - 9:46
آلبوم تصاویر
سنگر خوب و قشنگي داشتيم


پنج شنبه 19/3/1390 - 9:45
اخلاق
صرف علاقمند شدن به کسي شرک نيست، ولي اگر اين علاقه در رتبه محبت به خدا قرار گيرد و در عمل تعيين کننده جهت حرکت انسان شود، اگر چه خلاف رضاي خدا باشد، در اين صورت شرک خفي است. محبت و عشق اصلي اهل معرفت به خداست و آن عشق در رأس هرم فکر و دل آنان قرار دارد و بقيه، هر چه هست، در پرتو و شعاع آن شکل مي‏گيرد.
پنج شنبه 19/3/1390 - 7:41
اخلاق
در صورتي اين امور حجاب خواهدبود که به آنها استقلال و اصالت بدهيم و آنها را در کنار و در عرض خداوند، براي خود همچون بت و معبودي بپرستيم و حال آن که امثال شما و هر آشناي به معارف دين هرگز چنين اعتقادي نخواهدداشت، بلکه عشق ورزيدن به اهل بيت(ع) و عرفا و بزرگان ديني در راستاي عشق و محبت به خداوند متعال است وبه عبارت ديگر در طول محبت و عشق به خداوند متعال است و در اين صورت منافات با توحيد و اخلاقندارد.
محبت به اولياء خدا شعاعي از محبت به خداست. به اين خاطر به آنها علاقه‏مند مي‏شويم که خود را عبد و بنده خدا و ناچيز مي‏دانند و فاني في اللّه‏ شده‏اند، بنابراين با توحيد که به معناي يگانه دانستن خدا و يگانه پرستيدن خداست، منافاتي ندارد
پنج شنبه 19/3/1390 - 7:40
اخلاق
راه جلب محبت خداوند متعال و اولياي الهي و آبرومندانِ درگاه او (مثل حضرت زينب«س»)، همان اطاعت و بندگي خدا به طور کامل (يعني انجام واجبات و ترک محرمات و گناهان) است.
در قرآن هم در جواب مردمي که (ادعاي محبت رسول خدا«ص» داشتند) اين آيه شريفه نازل شد که: قل اِنْ کُنتم تُحِبُّون اللّه فاتّبعو في يُحِببکم اللّه و يغفرلکم ذنوبکم اي رسول ما به اين مردمي که ادعاي محبت خدا دارند بگو اگر به راستي دوستدار و عاشق خدا هستيد بايد از من (که رسول او هستم) پيروي کنيد تا خدا هم شما را دوست بدارد و گناهان شما را بيامرزد، (آل عمران، آيه 31).
محبت اولياي خدا هم از محبت خدا جدا نيست و دوستي با پيغمبر و آل او دوستي با خدا است و معلوم است اين عشق و محبت بدون اطاعت و بندگي ممکن نيست. بنابراين اگر مي‏خواهيد قلب شما جايگاه محبت خدا و دوستان او باشد، راه آن، اطاعت و ترک گناه است
پنج شنبه 19/3/1390 - 7:38
اخبار

سايت چارقد- چشمهايش را ببينيد؛ همان چشمهايي که برخلاف توصيه همه مشاوران و علماي علم روانشناسي که توصيه اکيد مي‌کنند براي ارتباط موثر با مخاطب، حسابي با چشمانتان با او درگير شود، هيچگاه در چشمان مخاطبانش نگاه نمي‌کرد.

چشمهايش را ببينيد؛ همان چشمهايي که شرق و غرب را درهم کوبيد حتي پلکي هم نزد تا بلکه سوژه‎اي شود براي فلان تلويزيون خارجي و فلان روزنامه داخلي تا از ترس از ابرقدرت‌ها بنويسند و از اينکه با بلوک شرق و غرب نمي‌توان درافتاد و قس علي هذا.

چشمهايش را ببينيد؛ همان چشمهايي که در فراق يکي پس از ديگري ياران نمناک مي‌شد اما هيچگاه متزلزل نشد تا قوت قلبي باشد براي آناني که ساعت‌ها بيخوابي را به چشمانشان تحميل مي‌کردند تا فقط چند دقيقه، به تماشاي ابهت آن‌ها به جماران مي‌آمدند.

اين چشم‌ها که دنيا را مسحور خود کرده بود و از شدت برافروختگي در برابر دشمنان و معاندان، خواب روز و شب را از آنان گرفته بود، اينچنين در برابر همسر و خانواده که در اين عکس چهره‌ي مهربانشان را کنار دخترشان مشاهده مي‌کنيم، خاضع و خاشع هستند و تسبيح مي‌گويند. نامه‌هايشان که براي همسرشان نوشته بودند را شايد خيلي‌هايمان خوانده‌ايم ديگر و از بر کرده‌ايم؛ اين رحمت و لطف الهي را که "و مِن آياته أنْ خلق لکم مِن أنفسکم أزواجاً لتسکنوا إليها؛ از نشانه‌هاي خدا اين است که از جنس خودتان همسراني براي شما آفريد تا در کنار آن ها آرامش بيابيد."

چشمهاي روح الله را دست کم نگيريد؛ اين چشم‌ها کارترها و ريگان‌ها را به زمين کوبانده‌اند. اين چشم‌ها اتحاد جماهير شوروي را خاکمال و ذليل کرده‌اند. اين چشم‌هايي که در برابر ريحانه الهي اينچنين فوران شور و اشتياق و احساسات هستند، همان چشم‌هاي برافروخته و خونين ظاهري هستند که حکم ارتداد سلمان رشدي را نوشته‌اند.

آقا روح‌الله مظهر صدق و راستي است و چشمهايش نقطه اوج آن. هزاران حرف ناگفته دارد اين نگاه داغ و سوزان که تا عمق جان نفوذ مي‌کند و قلب را آتش مي‌زند که اين ابرمرد تاريخ معاصر که هنوز بسياري از سياسيون و جامعه شناسان به دنبال درک راز ابهت و قوت قلب او هستند، چه نگاه لطيف و پنبه گوني دارد به دخترش؛ اين ارتباط را با تک‌تک افراد خانواده مخصوصا همسر بزرگوارشان نيز بسيار شنيديم. همسري که سال‌ها سختي و رنج را به جان خريده بود و غربت و دوري از يار را چشيده بود و لحظه‌اي هم دم برنياورد تا مانع رسالت بزرگ روح‌الله شود.

البته آقا روح‌الله هم براي يار ديرين خود کم نگذاشته است؛ چرا که تنها اوست که هم مي‌تواند به گورباچف نامه بنويسد و از حضور کمونيسم در موزه تاريخ سخن بگويد و هم همسرش را در ايام فراغ و دوري اينگونه خطاب کند که "تصدقت شوم، الهي قربانت بروم، در اين مدت كه مبتلاي به جدايي از آن نور چشم عزيز و قوت قلبم گرديدم،متذكر شما هستم و صورت زيبايت در آيينه قلبم منقوش است. عزيزم، اميدوارم خداوند شما را به سلامت و خوش در پناه خودش حفظ كند."

فقط چشم‌هاي روح‌الله در اين عکس است که راز اين جمله او را عيان مي‌کند که "مرد از دامان زن به معراج مي‌رسد" و چقدر عاشقانه گفته است؛ يک عاشقانه آرام. و اما يک افسوس براي ما باقيست که چرا اين عکس بايد برچسب منتشر نشده بخورد تا در ميان آرشيوها خاک بخورد و ما نتوانيم نظاره کنيم نگاه عاشقانه يک مرد خدايي به دخترش را...

پنج شنبه 19/3/1390 - 7:34
اخبار

يک نفر از عوامل اصلي ضرب و جرح روحاني امر به ‌معروف و نهي از منکر دستگير شد.

به گزارش پخش اخبار چند رسانه اي واحد مرکزي خبر به نقل از پايگاه خبري پليس ، اداره اجتماعي پليس امنيت عمومي نيروي انتظامي اعلام کرد : يک نفر از عوامل اصلي ضرب و جرح روحاني آمر به ‌معروف و ناهي از منکر دستگير شد.

حجت الاسلام فرزاد فروزش امام جماعت دانشگاه علوم پزشکي تهران که 2 شب گذشته براي نجات يک دختر جوان از چنگال 2 نفر از اراذل و اوباش از جان‌گذشتگي کرد، در آستانه نابينايي چشم راست خود قرار گرفت ولي با عمل جراحي چشم در بيمارستان رسول‌ اکرم(ص) خطر تخليه چشم او برطرف شد.

حجت الاسلام فروزش در تشريح اين واقعه به خبرنگار پليس گفت: ساعت 22 شب سه‌شنبه در خيابان شريعتي، پائين‌تر از خيابان ملک به همراه 2 نفر همراه داخل خودروي خود در حال عبور بوديم که ناگهان صداي فريادهاي دختر جوان را شنيديم.

وي افزود: بلافاصله پس از شنيدن اين فريادها به سمت صدا حرکت و مشاهده کرديم که 2 نفر از اراذل و اوباش سوار بر يک موتور براي ربايش يک دختر جوان اقدام کرده‌اند. اين اراذل و اوباش قصد داشتند به زور، دختر جوان را سوار بر موتور کرده و با خود ببرند اما اين دختر با فريادهاي خود درخواست کمک کرده و از سوار شدن خودداري مي‌کرد و 2 پسر جوان نيز وي را ضرب و شتم کرده و مورد هتاکي قرار مي‌دادند.

حجت‌الاسلام فروزش ادامه داد: با مشاهده اين صحنه براي نجات دادن دختر به سمت اراذل و اوباش مهاجم يورش برديم، اما با مقاومت اين مهاجمان روبه‎رو شده و درگير شديم. در هنگام درگيري، يکي از آنها که شيشه نوشابه‌اي در دست داشت، اين شيشه را با زدن به بدنه موتور شکست و سپس با آن چندين ضربه به چشم راست من وارد کرد .

پنج شنبه 19/3/1390 - 7:31
عقاید و احکام

اولين شب جمعه ماه رجب شب آرزوها ناميده شده، در شب آرزوها درهاي رحمت الهي گشوده است و براي بهره‌مندي هرچه بهتر و بيشتر از اين شب اعمالي براي آن ذکر شده است.

به گزارش رجانيوز بعضي از اعمالي كه انجام دادن آنها در شب آرزوها استحباب زيادي دارد در پي مي‌آيد:

روزه

روزه اولين پنجشنبه ماه رجب داراي ثواب و برکات بسياري عنوان شده است.

"رجب"، ماه خداست؛ ماه پر برکتي است که اعمال بسياري براي آن ذکر شده است. پيامبراکرم (ص) فرمود: هر کس يک روز از ماه رجب را روزه بگيرد مستوجب خشنودي خدا مي شود، غضب الهي از او دور مي گردد و دري از درهاي جهنم بر روي او بسته مي شود.

نماز

براي اولين شب جمعه ماه مبارک رجب نمازي دوازده رکعتي از سوي رسول خدا ذکر شده که فضيلت بسياري دار: بين نماز مغرب و عشا دوازده رکعت نماز اقامه شود که هر دو رکعت به يک سلام ختم مي شود و در هر رکعت يک مرتبه سوره حمد، سه مرتبه سوره قدر، دوازده مرتبه سوره توحيد خوانده شود.

وقتي دوازده رکعت به پايان رسيد، هفتاد بار ذکر" اللهم صل علي محمد النبي الامي و علي آله" گفته شود.

پس از آن در سجده هفتاد بار ذکر "سبوح قدوس رب الملائکة والروح" گفته شود.

پس از سر برداشتن از سجده، هفتاد بار ذکر "رب اغفر وارحم و تجاوز عما تعلم انک انت العلي الاعظم" گفته شود. دوباره به سجده رفته و هفتاد مرتبه ذکر "سبوح قدوس رب الملائکة والروح" گفته شود. در اينجا مي توان حاجت خود را از خداي متعال درخواست نمود.

پيامبر اکرم در فضيلت اين نماز فرموده است: کسي که اين نماز را بخواند، شب اول قبرش خداي متعال ثواب اين نماز را با زيباترين صورت و با روي گشاده و درخشان و با زبان فصيح به سويش مي فرستد. پس او به آن فرد مي‌گويد: اي حبيب من، بشارت بر تو باد که از هر شدت و سختي نجات يافتي. فوت شده مي‌پرسد تو کيستي؟ به خدا سوگند که من صورتي زيباتر از تو نديده‌ام و کلامي شيرين تر از کلام تو نشنيده‌ام و بويي، بهتر از بوي تو نبوئيده‌ام. آن زيباروي پاسخ مي‌دهد: من ثواب آن نمازي هستم که در فلان شب از فلان ماه از فلان سال به جا آوردي. امشب به نزد تو آمده‌ام تا حق تو را ادا کنم و مونس تنهايي تو باشم و وحشت را از تو بردارم و چون در صور دميده شود و قيامت بر پا شود، من سايه بر سر تو خواهم افکند

پنج شنبه 19/3/1390 - 7:12
طنز و سرگرمی







جواني مي خواست زن بگيرد به پيرزني سفارش کرد تا براي او دختري پيدا کند. پيرزن به جستجو پرداخت، دختري را پيدا کرد و به جوان معرفي کرد وگفت اين دختر از هر جهت سعادت شما را در زندگي فراهم خواهد کرد.

جوان گفت: شنيده ام قد او کوتاه است
پيرزن گفت:اتفاقا اين صفت بسيار خوبي است، زيرا لباس هاي خانم ارزان تر تمام مي شود

جوان گفت: شنيده ام زبانش هم لکنت دارد
پيرزن گفت: اين هم ديگر نعمتي است زيرا مي دانيد که عيب بزرگ زن ها پر حرفي است اما اين دختر چون لکنت زبان دارد پر حرفي نمي کند و سرت را به درد نمي آورد

جوان گفت: خانم همسايه گفته است که چشمش هم معيوب است
پيرزن گفت: درست است ، اين هم يکي از خوشبختي هاست که کسي مزاحم آسايش شما نمي شود و به او طمع نمي برد

جوان گفت: شنيده ام پايش هم مي لنگد و اين عيب بزرگي است
پيرزن گفت: شما تجربه نداريد، نمي دانيد که اين صفت ، باعث مي شود که خانمتان کمتر از خانه بيرون برود و علاوه بر سالم ماندن، هر روز هم از خيابان گردي ، خرج برايت نمي تراشد

جوان گفت: اين همه به کنار، ولي شنيده ام که عقل درستي هم ندارد
پيرزن گفت: اي واي، شما مرد ها چقدر بهانه گير هستيد، پس يعني مي خواستي عروس به اين نازنيني، اين يک عيب کوچک را هم نداشته باشد.

احمد شاملو
پنج شنبه 19/3/1390 - 7:2
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته