• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 1624
تعداد نظرات : 692
زمان آخرین مطلب : 4369روز قبل
آلبوم تصاویر

سمند استیشن: اختراع دیگری از ایران خودرو!

سمند استیشن

 

 

اطلاعات و جزئیاتی در این زمینه ندارم، اما این تیپ ماشین تو آمریکا و اروپا خیلی پر طرفداره و استقبال خیلی خوبی ازشون شده. منتظر این ماشین هستیم.

وانت روآ

خودرو ملی ایران خودرو با کد X12 رو که دیدید، وانت روآ رو هم که ببینید. فکر کنم شصتچی به گروه طراحی ایران خودرو هم نفوذ کرده، بد نیست یه بررسی بشه اونجا…


 


 

http://www.talab.ir/ax1/ax2/442.jpg


 

http://www.talab.ir/ax1/ax2/443.jpg

دومین خودرو ملی ایران خودرو با کد X12

http://www.talab.ir/ax1/ax2/444.jpg

 

 

تصاویری که می بینید ، پروتوتایپ و طرح اولیه از دومین خودرو ملی ایران خودرو با کد X12 هستند. این پروژه برنامه ریزی شده تا در ۲۲ بهمن امسال رونمایی شود . X12 روی پلت فرم ۲۰۶ بنا شده و از پیشرانه ۱٫۴ لیتری ملی ایران خودرو از خانواده موتور ملی ایران خودرو ( EF7 ) استفاده می کند که توانایی تولید حدود ۸۰ اسب بخار قدرت را داراست . در کل این تصاویر برای نخستین بار است که در اینترنت منتشر می شود و امکان تغییرات اساسی در پروژه اصلی بسیار محتمل است .

قرار دادن این تصاویر بنا به دلایل زیادی است . از جمله رونمایی رقیب این خودرو یعنی مینیاتور توسط سایپا تا با مقایسه ای ساده آن را با مینیاتور مقایسه کنید . اما در حقیقت نقض کپی رایت این تصاویر برای نخستین بار از سوی ما صورت نگرفته و پیش از این تصاویر در هفته نامه دنیای خودرو به چاپ رسیده بودند . هدف ، پخش این تصاویر در سطح اینترنت نیست ، بلکه ایجاد پایگاهی برای تبادل نظر و گفت و گو پیرامون نحوه ی رقابت این خودرو با مینیاتور مد نظر است .

 

http://www.talab.ir/ax1/ax2/445.jpg

 

http://www.talab.ir/ax1/ax2/446.jpg

سه شنبه 29/4/1389 - 11:41
خواستگاری و نامزدی
عشق یك تجربه هست، ولی زبان بسیار مكار است. پس مراقب زبانت باش.
سه شنبه 29/4/1389 - 11:34
خواستگاری و نامزدی
خودت را بپذیر؛ هر چه كه هستی حتی اگر نقصی هم داری آن را بپذیر؛ تنها آن هنگام قادری دست از جنگ با خودت برداری و آسوده باشی.
سه شنبه 29/4/1389 - 11:34
آلبوم تصاویر
سه شنبه 29/4/1389 - 11:29
بیماری ها

راهکارهایی برای رسیدن به کلسترول خوب(1)

چگونه کلسترول بد خون را کاهش داده و آن را به کلسترول خوب تبدیل کنیم؟

 

 میان وعده آجیل بخورید .به مرور کمی روغن زیتون روی سالادتان بریزید و شام ماهی بخورید این  استراتژیها کلسترول بد شخص را کاهش و کلسترول خوب را افزایش میدهد و خطر حمله و سکته قلبی شما را  کاهش میدهد .

غذاهایی را انتخاب کنید که کلسترول خون را پایین می آورد

سویا کلسترول را پایین می آورد:
کاهش  چربیهای اشباع شده  تنها و مهمترین تغییری است  که با آن  میتوانید کلسترول خون را کاهش دهید. برعکس گوشت و پنیر پرچربی، غذاهای سویا دار کمک  میکنند تا مقداری از  جذب چربیهای اشباع شده کاهش یابد.
چرا انقدر چربیهای اشباع شده برای قلبتان بد است ؟
کبد چربی اشباع شده را مصرف میکند تا کلسترول ایجاد کند .بنابراین غذایی که با مقدار زیادی چربی اشباع شده باشد،سطح کلسترول را افزایش میدهد. مخصوصا غلظت لیپوپروتیین را پایین می آورد. چربیهای اشباع شده معمولا در محصولات  حیوانی پیدا  می شوند .
مثل: شیر، خامه ،کره ،پنیر و نیز گوشت  گاو، گوسفند  و خوک  .
در بعضی گیاهان نیز مقداری چربی اشباع شده وجود دارد که بهتر است اجتناب کنید.برای مثال روغن هسته خرما ، روغن نارگیل هم حاوی چربی اشباع شده هستند که بهتر است مصرف نکنید. در غذاهای حاوی سویا ترکیباتی موجود است  که اسم آن ایزوفلاوون است که کلسترول بد را کاهش دهد  .
  با غذاهای سویا دار آشنا نیستید: 
 پایه و اساس آنها خمیر سویا ، شامل انواع  آجیل،  آرد و شیر سویا و همچنین ناگت تهیه شده از سویا که مزه ناگت مرغ میدهد .

تحقیقات نشان داده است مکمل های ایزوفلاوون به تنهایی مؤثر نیستند . برای اینکه کلسترول کاهش پیدا کند  به دانه سویا همراه با پروتئین آن نیاز دارید.

 توصیه می شود روزانه حداقل 25 گرم پروتین سویا مصرف نمائید تا کلسترول بد خون تان کاهش پیدا کند.
 حبوبات کلسترول را پایین می آورد: 
 حبوبات در مقایسه با سایر غذاها از فیبر بیشتری برخوردار است . در واقع حبوبات شامل  فیبرهای  قابل حل هستند که باعث پائین آمدن  کلسترول می شوند. خوردن یک کاسه کوچولو هر روز صبح ازحبوبات پخته شده (عدس ، لوبیا چیتی، لوبیا چشم بلبلی و ...)  روزانه به مدت 6 هفته 10 درصد از کلسترول را کاهش می دهد فیبرهای حل شدنی در آب ، کمک میکنند اسیدها محدود شوند و کلسترولهایی که در یک  ناحیه  هستند  مانع جذب آنها در  بدن میشوند و به پائین آمدن  کلسترول کمک می کند و در نتیجه  خطر بیماریهای قلبی را کاهش میدهد.
 فیبرهای حل شدنی در جو دوسر،  سبوس، برنج قهوه ای، حبوبات، سیب ، هویج و بیشتر میوه ها و سبزیجات موجود است.
دوشنبه 28/4/1389 - 19:10
تاریخ
1. رومی‌ها عادت داشتند از پنبه نسوز در لباس‌هایی که هر روز می‌پوشیدند استفاده کنند. (پیشینیان پلینی (یک طبیعت گرای رومی) گفته آنها به این دلیل لباسهایی با الیاف پنبه نسوز می‌پوشیدند که آنها سفیدتر از پارچه‌هایی با الیاف معمولی بودند و می‌توانستند خیلی راحت لباس‌هایشان را درون آتش پرتاب کنند. او همچنین خاطر نشان کرد که خدمتکارهایی که لباسهایی با الیاف معدنی می‌پوشیدند اغلب از بیماری‌های ریوی رنج می‌بردند.
2. در مصر باستان قلب انسان را جایگاه هوش و اطلاعات می‌دانستند نه مغز. مصری‌های باستان فکر می‌کردند مغز فقط چیزی است که درون سر را پر می‌کند. بنابراین آنها هنگام مومیایی کردن مغز را بیرون آورده و دور می‌انداختند، درحالیکه درمورد قلب دقت و توجه خاصی مبذول می‌داشتند!

3
. زمان رواج امراض مسری در قرون وسطی برخی از دکترها لباسها و ماسک‌هایی با نقوش ابتدایی و باستانی می‌پوشیدند به نام «لباس بیماری یا مرض».
  این ماسک دارای چشمی‌های شیشه ای قرمز رنگ بود که آنها تصور می‌کردند شخص را در برابر شیطان غیرقابل نفوذ می‌سازد. قسمت بالایی ماسک با گیاهان معطر و ادویه جات پر می‌شد تا محافظی باشد دربرابر «هوای بد» که اعتقاد داشتند مرض و بیماری را با خود حمل می‌کند.

4.
 3.500 سال پیش تخمین می‌زدند که جهان دوران باشکوه 230 ساله ای را داشته که در آن دوران هیچ جنگی اتفاق نیفتاده است.
5. در چرخه‌های شهرنشینی اروپای غربی و آمریکایی‌ها، بعد از اوایل قرن 17 تزئین ریش از دنیای مد خارج شد؛ برای مثال در سال 1698 پیتر پادشاه روسیه دستور داد مردها ریش‌هایشان را به طور کامل بتراشند و سال 1705 برای کسانی که ریش داشتند مالیات گذاشتند تا جامعه روسیه هم سو با معاصرانش در جوامع غربی شود.

6.
 پرفروش ترین کتاب قرن پانزدهم کتابی شهوانی به نام «داستان دو عاشق» بود که هنوز هم خوانده می‌شود!
نویسنده این کتاب اگرچه پاپ پیوس دوم (که سال‌های 1464-1458 سلطنت می‌کرد) بود، ‌اما تفاوتی با  «آنیس سیلوییوس پیکولومینی» نداشت.
7. در مصر باستان گربه‌ها را مقدس می‌دانستند. وقتیکه گربه خانگی یک خانواده می‌مرد، تمام اعضای آن خانواده ابروهایشان را می‌تراشیدند و تا موقعی که ابروها کامل رشد کند عذادار می‌ماندند.
8. مدل عمو سام در اثر معروف «تو را می‌خواهم» سال 1917 صورت نقاشی به نام جیمز مونتگومری فلاگ بود. برای تاثیرگذاری بیشتر او پرتره اش را مسن تر نقاشی کرد و ریش بزی بهش اضافه کرد.
9- 200سال قبل از میلاد وقتیکه شهر اسپارتای یونان در اوج قدرت خود بود به ازای هر شهروند 20 نفر خدمتکار وجود داشت. تصور کنید خانه‌های مردم آن زمان حتما از تمیزی برق می‌زد!!
دوشنبه 28/4/1389 - 19:4
خواستگاری و نامزدی

لحظه ها را گذراندیم که به خوشبختی برسیم؛ غافل از آنکه لحظه ها همان خوشبختی بودند " 

 . علی شریعتی

دوشنبه 28/4/1389 - 18:55
خواستگاری و نامزدی

محبت همه چیز را شکست می دهد و خود شکست نمیخورد

     تولستوی

دوشنبه 28/4/1389 - 18:52
آلبوم تصاویر

دوشنبه 28/4/1389 - 12:4
خواستگاری و نامزدی

میر قنبر حیدری شیشوان، پیرترین دانشجوی كشور و كارمند بازنشسته 77 ساله وزارت كشور از شیشوان عجب شیر، دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز در دانشكده علوم انسانی مشغول به تحصیل می باشد  

سید قنبر حیدری شیشوان ، پیرترین دانشجوی  ایران در شهر تبریز
سید قنبر حیدری شیشوان ، پیرترین دانشجوی  ایران در شهر تبریز
سید قنبر حیدری شیشوان ، پیرترین دانشجوی  ایران و همسرش در شهر تبریز
سید قنبر حیدری شیشوان ، پیرترین دانشجوی ایران در شهر تبریز
يکشنبه 27/4/1389 - 13:38
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته