• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 1545
تعداد نظرات : 220
زمان آخرین مطلب : 3489روز قبل
رويا و خيال
تو دریا بودی و من قایقی خرد، که هر جا خواست امواجت مرا برد، دلم پارو زن بیچاره ای بود، که در امواج عشقت یک شبی مرد..
سه شنبه 24/6/1388 - 14:24
رويا و خيال
بی تو طوفان زده ی دشت جنونم، صید افتاده به خونم، بی من از کوچه گذر کردی و رفتی، بی من از شهر سفر کردی و رفتی، قطره ای اشک درخشید به چشمان سیاهم، تا خم کوچه به دنبال تو لغزید نگاهم، تو همه بود و نبودم، تو همه شعر و سرودم، من و یک لحظه جدایی؟! نتوانم! بی تو من زنده نمانم..
سه شنبه 24/6/1388 - 14:22
رويا و خيال
یاد تو چندی است مهمانم شده، خاطراتت آفت جانم شده، هر چه می گویم سخن از یاد توست، در سکوت من فقط فریاد توست..
سه شنبه 24/6/1388 - 14:21
رويا و خيال
چه کنم دست خودم نیست که یادت نکنم، خواستی گل نشوی تا به تو عادت نکنم!
سه شنبه 24/6/1388 - 14:20
دعا و زیارت

اعتقاد به ظهور منجى آخرالزمان

 

بسم رب الشهدا و الصدیقین

 آیا در میان ادیان مختلف نیز اعتقادى به ظهور منجى آخرالزمان وجود دارد؟عقیده به ظهور یك نجات دهنده بزرگ آسمانى و امید به یك آینده روشن كه در آن، نگرانیها و هراسها مرتفع گردد، و به بركت ظهور یك شخصیّت ممتاز الهى همه تاریكیها از پهنه گیتى برچیده شود، و ریشه ظلم و جهل و تباهى از روى كره زمین بركنده شود، یك اعتقاد عمومى ثابت است كه همواره در همه وقت، در همه جا، و در همه زمانها بین تمام ملّتها شایع و رایج بوده است. بر اساس تحقیقات پژوهشگران مسایل اسلامى، این عقیده در طول دوران زندگى انسانها پیوسته در میان همه ملّتها و پیروان ادیان بزرگ موجود بوده، و حتّى اقوام مختلف جهان چون: اسلاوها، ژرمنها، اسنها و سلتها، نیز معتقدند كه سرانجام باید پیشوایى در آخر الزمان ظهور كرده، بى عدالتى ها را از بین برده، حكومت واحد جهانى تشكیل داده، و در بین مردم بر اساس عدالت و انصاف داورى كند. آنچه از تاریخ اُمّتها استفاده مى شود این است كه: مسأله عقیده به ظهور یك رهبر مقتدر الهى و آمدن مصلحى در آخر الزمان به نام مُنجى موعود جهانى به قدرى اصیل و ریشه دار است كه در اعماق دل ملّتها و پیروان همه ادیان الهى، و تمام اقوام و ملل جهان جا گرفته است تا جایى كه در طول تاریخ بشریّت، انسانها در فراز و نشیب هاى زندگى، با یادآورى ظهور چنین رهبر مقتدرى، پیوسته خود را از یأس و نا امیدى نجات داده، و در انتظار ظهور آن مصلح موعود جهانى در پایان جهان، لحظه شمارى مى كنند. براى اثبات این مطلب، كافى است بدانیم كه عقیده به ظهور یك «نجات دهنده» حتّى از نظر یهود و نصارى نیز قطعى است. و حتّى این كه در میان همه طوایف یهود و همه شاخه هاى مسیحیّت وجود این عقیده قطعى و مسلّم است. موعود گرایى در بین یهود و نصارى نویسنده آمریكایى كتاب «قاموس مقدّس»، درباره شیوع اعتقاد به ظهور، و انتظار پیدایش یك «منجى بزرگ جهانى» در میان قوم «یهود» چنین مى نویسد: «عبرانیان منتظر قدوم مبارك «مسیح» نسلاً بعد نسل بودند، و وعده آن وجود مبارك . . . مكرّراً در «زبور» و كتب انبیا، على الخصوص، در كتاب «اشعیا» داده شده است. تا وقتى كه «یحیاى تعمید دهنده» آمده، به قدوم مبارك وى بشارت داد، لیكن «یهود» آن نبوآت (پیشگوییها) را نفهمیده با خود همى اندیشیدند كه «مسیح» (سلطان زمان) خواهد شد، و ایشان را از دست جور پیشگان و ظالمان رهایى خواهد داد، و به اعلا درجه مجد و جلال ترقّى خواهد كرد». نویسنده كتاب «قاموس كتاب مقدّس» در كتاب خود ازیهودیان، زبان به شكایت مى گشاید كه دعوت عیساى مسیح را بعد از آن همه اشتیاق و انتظار، سرانجام نپذیرفتند و او را مسیح واقعى نپنداشتند و او را با مسیح موعودى كه سلطان زمان خواهد بود و منجى واپسین و مژده اش را كتاب مقدّسشان داده بود و سالها در انتظارش در التهاب سوزان لحظه شمارى مى كردند، مطابق نیافتند. از این رو، با او به دشمنى برخاستند، حتّى وى را جنایتكار به ملّت اسرائیل، و تعالیمش را، ضدّ آرمان اساسى كتب مقدّس «عهد عتیق» (تورات و ملحقات آن) دانستند، ناچار به محاكمه اش فراخواندند و به اعدام محكومش كردند، و همچنان با احساس غبنى جانكاه مجدداً در انتظار «مسیح موعود» و رهایى بخش از رنج و ستم، نشستند. مسیحیان، با این كه حضرت عیسى( علیه السلام) را «مسیح موعود» یهودیان مى دانستند، چون نسبت به پیروى او احساس ناتمامى كردند، یكباره امیدشان از «زمان حال» بركنده شد; حماسه انتظار را از سرگرفتند و در انتظار «مسیح» و بازگشت وى از آسمان، در پایان جهان نشستند. طبق نوشته «مستر هاكس» آمریكایى، در كتاب خود «قاموس كتاب مقدس» كلمه «پسر انسان» 80 بار در «انجیل» و ملحقات آن (عهد جدید) به كار رفته كه فقط 30 مورد آن با حضرت عیسى( علیه السلام ) قابل تطبیق است، و 50 مورد دیگر از «مصلح» و نجات دهنده اى سخن مى گوید كه در آخر زمان ظهور خواهد كرد.!   مسیح هاى دروغین اعتقاد به ظهور یك «منجى بزرگ جهانى» و اشتیاق، به ظهور یك رهبر آسمانى در میان یهود و نصارى، آن چنان اصیل و ریشه دار است كه در طول تاریخ این دو ملّت، مدّعیان شگفتى را پدید آورده، و افراد زیادى پیدا شده اند كه خود را به دروغ «مسیح موعود» معرّفى كرده اند. به طورى كه صاحب كتاب «قاموس كتاب مقدّس» در باره شماره مدّعیان دروغین «مسیح موعود» مى نویسد: «24 نفر مسیحیان (مسیح هاى) دروغگو در میان بنى اسرائیل ظاهر گشتند كه مشهورترین و معروفترین آنها «بركوكبه» است كه در اوایل قرن ثانى مى زیست. و آن دجّال معروف ادّعا مى نمود كه رأس و رئیس و پادشاه قوم یهود است. و در مائه دوازدهم تخمیناً ده نفر از مسیحیان، ـ یعنى: مسیح هاى دروغگو ـ ظاهر گردیده، جمعى را به خود گروانیده، و این مطلب اسباب فتنه و جنگ شده، و جمعى كثیر نیز در آن معركه، طعمه شمشیر گردیدند. و آخرین مسیحیان ـ مسیح هاى دروغگو ـ «مردخاى» است. او شخصى بود آلمانى كه در سال 1682 میلادى ظهور كرده، اسباب اشتداد فتنه، و اشتعال نائره فساد گشت، و چون آتش فتنه بالا گرفت، فرارى گردیده معدوم الاثر شد. نویسنده كتاب «دیباچه اى بر رهبرى» بعد از نقل این جریان از كتاب «قاموس كتاب مقدس» مى نویسد: «متأسّفانه اطّلاع مؤلّف آمریكایى ـ كتاب «قاموس كتاب مقدّس» به زبان فارسى، كه سالها نیز ساكن «همدان» بوده است ـ درباره شماره مدّعیان «مسیحائى» و همچنین درباره آخرین كسى كه به عنوان «مسیح موعود» قیام كرده است، نارساست. شماره این مدّعیان، به مراتب بیشتر از آن است كه وى یادآور شده است، همچنین قیام «مردخاى» آلمانى در قرن هفدهم، واپسین قیامى نیست كه تاریخ مسیحیّت آن را به یاد مى آورد. تنها طى دو قرن هیجده و نوزده در انگلستان، بالغ بر شش تن، به نام «مسیح موعود» ظهور كرده اند، و اغتشاشهایى را هم دامن زده اند، و پاره اى از آنان نیز به كیفر رسیده اند».«البته به موازات دین مسیح، در دین یهود نیز، مسیح هاى دروغین متعدّد ظهور كرده اند. از جمله، یكى از مسیح هاى یهودى، «داود آل روى» از یهودیان ایران است. او در اواسط قرن دوازدهم در میان یهودیان ایران، مدّعى شد كه او «مسیح موعود» است».  اسامى مقدّس حضرت مهدى ( علیه السلام) در كتب مذهبى اهل ادیان اینك قسمتى از اسامى مبارك آن حضرت را كه با الفاظ مختلفى در بسیارى از كتب مذهبى اهل ادیان و ملل مختلف جهان آمده است، از نظر خوانندگان گرامى مى گذرانیم. 1 ـ «صاحب» در صحف ابراهیم(علیه السلام); 2 ـ «قائم» در زبور سیزدهم; 3 ـ «قیدمو» در تورات به لغت تركوم; 4 ـ «ماشیع» (مهدى بزرگ) در تورات عبرانى; 5 ـ «مهمید آخر» در انجیل; 6 ـ «سروش ایزد» در زمزم زرتشت; 7 ـ «بهرام» در ابستاق زند و پازند; 8 ـ «بنده یزدان» هم در زند و پازند; 9 ـ «لند بطاوا» در هزار نامه هندیان; 10 ـ «شماخیل» در ارماطس; 11 ـ «خوراند» در جاویدان; 12 ـ «خجسته» (احمد) در كندرال فرنگیان; 13 ـ «خسرو» در كتاب مجوس; 14 ـ «میزان الحق» در كتاب اثرى پیغمبر; 15 ـ «پرویز» در كتاب برزین آذر فارسیان; 16 ـ «فردوس اكبر» در كتاب قبروس رومیان; 17 ـ «كلمةُ الحقّ» در صحیفه آسمانى; 18 ـ «لِسانِ صدق» هم در صحیفه آسمانى; 19 ـ «صمصام الاكبر» در كتاب كندرال; 20 ـ «بقیة اللّه» در كتاب دوهر; 21 ـ «قاطع» در كتاب قنطره; 22 ـ «منصور» در كتاب دید براهمه; 23 ـ «ایستاده» (قائم) در كتاب شاكمونى; 24 ـ «ویشنو» در كتاب ریگ ودا; 25 ـ «فرخنده» (محمّد) در كتاب وشن جوك; 26 ـ «راهنما» (هادى و مهدى) در كتاب پاتیكل; 27 ـ «پسر انسان» در عهد جدید (اناجیل و ملحقات آن); 28 ـ «سوشیانس» در كتاب زند و هومو من یسن، از كتب زردتشیان; 29 ـ در كتاب «شابوهرگان» كتاب مقدس «مانویه» ترجمه «مولر» نام «خود شهر ایزد» آمده كه باید در آخر الزمان ظهور كند، و عدالت را در جهان آشكار سازد; 30 ـ «فیروز» (منصور) در كتاب شعیاى پیامبر. علاوه بر این ها اسامى دیگرى نیز براى حضرت مهدى( علیه السلام )در كتب مقدّسه اهل ادیان ذكر شده است كه ما به جهت اختصار از نقل آنها خوددارى نمودیم. اسامى مقدّسى چون: « صاحب، قائم، قاطع، منصور و بقیة اللّه » كه در كتب مذهبى ملل مختلف آمده است، از القاب خاصّ وجود مقدّس حضرت حجّت بن الحسن العسكرى ـ  عجّل اللّه تعالى فرجه الشریف  ـ است كه در بیشتر روایات اسلامى، به آنها تصریح شده و ائمّه معصومین( علیهم السلام) در اكثر روایات، از آن حضرت به عنوان «صاحب»، «قائم» و «بقیة اللّه» یاد كرده اند. و این خود بیانگر این واقعیّت است كه موعود همه اُمّتها و ملّتها همان وجود مقدّس منتظر غایب، حضرت حجّت بن الحسن العسكرى ( علیه السلام) است. التماس دعا
دوشنبه 23/6/1388 - 17:1
رويا و خيال
از مشاور املاک عشقی تماس می گیرم. قلب شما مستاجر دائم نمی خواد؟!
دوشنبه 23/6/1388 - 16:59
رويا و خيال
به که گویم که تو منزلگه چشمان منی، به که گویم تو نوازشگر دستان منی، گر چه پاییز نشد همدم و همسایه ی من، به که گویم که تو باران زمستان منی؟..
دوشنبه 23/6/1388 - 16:58
رويا و خيال
هر ثانیه که می گذرد چیزی از تو را با خود می برد. زمان غارتگر غریبی است،همه چیز را بی اجازه می برد. تنها یک چیز را همیشه فراموش می کند: "حس دوست داشتن تو را.."
دوشنبه 23/6/1388 - 16:57
رويا و خيال
یادته روز اول بهت گفتم میخوام با یک دروغ بزرگ حرفامو شروع کنم؟ تو اخم کردی، گفتم:"دوست نداااارم!" بعد هر دو تامون زدیم زیر خنده.. اما دیروز گفتی که میخوای با یک دروغ بزرگ خداحافظی کنی و بعد فریاد زدی: "دوست داااارم!" هر دومون بغض کردیم.. و تو رفتی، برای همیشه.
دوشنبه 23/6/1388 - 16:56
رويا و خيال

قرآن و حضرت مهدى (عج)

 

بسم رب الشهدا و الصدیقین

  یكى از موضوعات قرآنى كه خداوند متعال به آن اشاره فرموده است، مسأله حضرت مهدى (عج) و قیام آن حضرت مى باشد. باید گفت ; لازم نیست هر موضوع صحیحى با تمام خصوصیات و مشخصاتش در قرآن كریم وارد شده باشد.چه بسیار جزئیات صحیح و درستى كه آن كتاب آسمانى اصلا متعرض آن نشده است و ثانیاً ; آیاتى چند در آن كتاب مقدس وجود دارد كه روزى را براى جهان نوید مى دهد كه حق پرستان و حزب خدا پرستان و طرفداران دین و مردم شایسته جهان، قدرت و حكومت زمین را قبضه مى نمایند و دین اسلام بر تمام ادیان غالب مى گردد.از باب نمونه1 ـ در سوره انبیاء آیه 105 مى فرماید:وَ لَقَدْ كَتَبْنا فِى الزَّبُورِ مِنْ بَعْد الذِّكْرِ اِنَّ اْلاَرْضَ یَرِثُها عِبادِىَ الصّالِحوُن.ما بعد از آنكه در تورات نوشته بودیم در زبور نوشتیم كه بندگان شایسته من وارث زمین مى شوند.2ـ در سوره نور آیه 55 مى فرماید:خداوند به كسانى از شما كه ایمان آورده اند و عمل شایسته انجام داده اند، وعده داده كه آنها را خلیفه زمین گرداند، چنان كه گذشتگانشان را نیز قبلا خلیفه گردانیده بود و دینى را كه برایشان پسندیده است، استوار و نیرومند گرداند و ترسشان را به ایمنى تبدیل كند تا مرا عبادت كنند و چیزى را شریك قرار ندهند.3 ـ در سوره قصص آیه 4 مى فرماید: و نُریدُ اَنْ نَمُنَّ عَلىَ الَّذینَ اسْتُضْعِفُوا فِى اْلاَرضِ وَ نَجْعَلَهُمْ اَئِمَّةََ وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثین .ما ارداه كرده ایم كه به ضعیفان زمین منت نهاده، و آنهارا پیشوایان و وارثان زمین گردانیم.4 ـ در سوره توبه آیه 33 مى فرماید:هُوَ الّذى اَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدى وَ دینِ الْحَقِّ لِیُظْهَرَهُ عَلَى الدّین كُلِّهِ وَ لَوْكَرِهَ الْمُشْرِكُونَ.او خدایى است كه رسولش را با هدایت و دین حق فرستاد تا بر تمام ادیان غالب گردد ، اگر چه مشركین آن را مكروه داشته باشند.از این آیات شریفه اجمالا استفاده مى شود كه: دنیا روزى را در پیش دارد كه قدرت و اداره زمین به دست مؤمنین و رجال شایسته افتاده، پیشوا و پیشرو تمدنهاى بشرى مى گردند و دین اسلام بر تمام ادیان غالب مى شود و یكتا پرستى جایگزین شرك مى گردد. آن عصردر خشان ; همان روز نهضت مصلح غیبى و منجى بشریت و مهدى موعد مى باشد و آن انقلاب جهانگیر و همه جانبه توسط مسلمین شایسته انجام مى یابد.پاینده و پیروز باشید
شنبه 21/6/1388 - 14:42
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته