• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 1652
تعداد نظرات : 115
زمان آخرین مطلب : 4084روز قبل
جهانگردی
به نقل از باشگاه خبرنگاران، صدها طرفدار و مشتاق المپیک حیوانی در روزهای گذشته در خیابان "مفات" در اسکاتلند به خط شدند تا بتوانند یکی از المپیک های منحصر به فرد در دنیا را ببینند.

در این المپیک گوسفندان شرکت کننده های اصلی آن هستند و در رشته های مختلف با هم به رقابت می پردازند. اولین رشته این مسابقات نیز دو و میدانی است.



برگزار کننده این مسابقات که فردی به نام "توماس مک دونالد" است اعلام کرد در چند سال آینده تلاش می کند تا این مسابقات را به ثبت جهانی برساند تا حیوانات از نقاط مختلف دنیا به رقابت با یکدیگر بپردازند.

او همچنین افزود که این مسابقات طرفداران بسیار زیادی دارد و احتمال دارد که این طرفداران هر ساله بیشتر شوند. بیشتر طرفداران این مسابقات از میان دامدارها هستند.
پنج شنبه 26/5/1391 - 0:46
جهانگردی
به نقل از ایسنا،قبیله‌ای به نام گا، در سواحل غنا بر این باور است هنگامی كه انسانی فوت می‌كند، به یك حیات دیگر نقل مكان كرده و به یك خانه جدید نیاز دارد كه بهتر است به شیوه شاد ابداعی آنها، این انتقال انجام شود.

این قبیله از تابوتهای بزرگ رنگی روشن استفاده می‌كند كه شكل آن شبیه به هر چیز از چكش یا یك پروژكتور فیلم گرفته تا پمپ بنزین و پیانو یا تلفن همراه است.



این تابوتهای سفارشی برای ارائه یك جنبه از حیات فرد مرده مانند ماهی برای افرادی كه زندگی‌شان در دریا گذشته یا خودرو برای رانندگان، طراحی شده‌اند.



پا جو، تابوت‌ساز 67 ساله ماهر غنا، در چند دهه گذشته صدها تابوت از این دست را ساخته است.



وی برای یكی از پركارترین سازندگان تابوت موسوم به كارگاه نجاری كین كوی، كار می‌كند كه در دهه 1950 توسط فردی به همین نام تاسیس شد.



اولین تابوت این كارگاه به شكل یك هواپیما ساخته شد تا مادربزرگ وی بتواند اولین پرواز زندگی خود را پس از مرگ انجام دهد.








پنج شنبه 26/5/1391 - 0:45
اخبار
به گزارش مشرق به نقل از باشگاه خبرنگاران، "کری" و "گیون" جونز اهل دالاس در تگزاس آمریکا هفته گذشته در اتفاقی عجیب صاحب 5 فرزند شدند و همچنین پزشکان را نیز بسیار خسته کردند.



این 5 بچه هر کدام یک دقیقه وقت پزشکان را گرفتند و با فاصله ای یک دقیقه ای نسبت به یکدیگر به دنیا آمدند و طبق گفته پزشکان همه آن ها در شرایط سالم به سر می برند اما برای مراقبت های اصلی زیر دستگاه قرار گرفته اند.



این بچه ها که از دو دختر سه پسر تشکیل شده اند همگی کمتر از 1.5 کیلوگرم وزن دارند اما پزشکان حال آن ها را به گونه ای ارزیابی می کنند که می توانند زنده بمانند.



برای به دنیا آمدن یان بچه ها یک تیم پزشکی 50 نفره دست به کار شده بودند. پدر این بچه ها یک خلبان بالگرد است و می گوید از اینکه این همه بچه دارد بسیار تعجب کرده است و همچنین مسئولیت خودش را در قبال زندگی بسیار زیادی می داند. 
پنج شنبه 26/5/1391 - 0:41
دنیای گیاهان و حیوانات

مارمولک بازیلیسک قهوه‌ای (Brown Basilisk)، مارمولک جالبی است که به‌خاطر سرعت زیادی که هنگام فرار از دست شکارچیان دارد، می‌تواند مسافتی را روی آب حرکت کند بدون آن‌که در آب فرو رود.

عکاسی از این مارمولک به هنگام دویدن روی آب کار فوق‌العاده سختی است، چرا که آن‌ها این کار را در طول روز فقط دو سه بار  انجام می‌دهند.

 

 

پنج شنبه 26/5/1391 - 0:40
دنیای گیاهان و حیوانات

به گزارش مشرق به نقل از زیست بوم،  تمساح برخلاف ظاهر خشنش، موجودی آرام، منزوی و خیلی حساس است و در مورد کوچکترین تغییر محیط که برخلاف انتظار و نحوه زندگی اش باشد به راحتی تلف میشود.

به گزارش زیست بوم و به نقل از برنا همین چند وقت پیش بود که در خبرهای آمده بود "الهام آبتین” کارشناس ارشد محیط زیست، در مزرعهای کروکودیل پرورش میدهد. شنیدن این خبر که یک زن بتواند با این موجودات غول پیکر و البته خشن، سر و کله بزند آن قدر جالب است که باور نمیکردی حقیقت داشته باشد!

از مزرعه اش که میپرسی سر درد دلش باز می شود و می گوید: مزرعه پرورش تمساح درکار نیست و تنها چیزی که وجود دارد مزرعهای تحقیقاتی است که در زمینه تمساح های منطقه کار میکنند. این مرکز در چابهار قرار دارد و بازدیدکنندگان هم می توانند تمساحها را از نزدیک ببینند.

 نیاز به یک مرکز تحقیقات در مورد کروکودیلها چطور احساس شد؟

سازمان محیط زیست وظیفه اش حفاظت از گونه های جانوری و گیاهی است. در عین حال، تمساح گونه ای منحصر به فرد است که فقط در این بخش از ایران وجود دارد. گونه ای شاخص که یکی از نمادهای محیط زیست منطقه است.

 چه تفاوتی با گونه های دیگر در کشورهای مختلف دارد؟

با توجه به شرایطی که در ایران وجود دارد، این گونه در محیطی کاملاً محدود زندگی میکند. ممکن است در کشورهای دیگر تمساحها با گونه های دیگر اختلاط داشته باشند، اما تمساح های ایران از لحاظ نژاد خالصند و مردم هم به حفاظت این گونه خیلی علاقه دارند.

 چرا؟

چون اعتقادات سنتی در موردتمساح ها در منطقه وجود دارد و مردم معتقدند که آنها مقدس هستند و اگر روزی نباشند، آب هم وجود ندارد و خشکسالی میشود.

 در مرکز چه کار تحقیقاتی صورت میگیرد؟

برای این گونه های باید بنای حفاظتی در نظر گرفته شود و برای این کار باید زیستگاه طبیعیشان را شناخت. ضمن این که باید بدانیم چه پوشش گیاهی و چه گونه های جانوری و گیاهی در محل طبیعی زندگی این جانور وجود دارد، در این صورت با الهام از طبیعت میتوان زیستگاهی مصنوعی و موفق ایجاد کرد.

 چند تمساح در این مرکز وجود دارد؟

تعداد محدودی هستند.

 یعنی به خطر تعداد محدود است که به آن مزرعه میگویی؟

در مزرعه همه چیز باید مجزا باشد، جایگاه نگهداری نوزادان از بالغین و بخش تحقیقاتی و … ضمن این که در مزرعه علاوه بر کار تحقیقاتی، هیچ چیز حیوان هدر نمیرود، فرآورده های خونی، گوشت، دندان و پوستش برای مصارف دارویی و گاهی تزئینی استفاده میشود.

 دنبال راه اندازی مزرعه نیستی؟

خیلی دوست دارم این اتفاق بیفتد و یک روز بخش خصوصی در این بخش سرمایه گذاری کند. چون طرحی است که از نظر اقتصادی جواب میدهد و صنعتی است که در کل دنیا شناخته شده است.

 چه کار تحقیقاتی روی تمساحها انجام میدهی؟

ما بیشتر روی حفاظت این گونه کار میکنیم و هدف مان این است که این جمعیتی که در اینجا زندگی میکنند، حفظ شود. شناخت دقیق زیستگاه، برآورد جمعیت، بررسی راه کارهای حفظ و افزایش جمعیت موجود کارهایی است که روی آنها تحقیق و بررسی انجام میگیرد.

 یعنی کاربرد دارویی ندارند؟

نه چون این فعالیتها فقط در مزرعه پرورش کروکودیل قابل انجام است.

 پرورش کروکودیل چقدر هزینه دارد؟

یک کروکودیل نسبت به نوع گونه و نحوه نگهداری، هزینههای متفاوتی دارد و چون در ایران روی این زمینه کار علمی صورت نگرفته، نمیتوان قیمت دقیقی ارائه کرد و عوامل گوناگونی در آن موثر است، مثل این که گونه های مولد از کجا وارد ایران شده اند و …

 در مورد مجوز چطور؟ این اتفاق به راحتی میافتد؟

نه. سازمان محیط زیست به راحتی به هر کسی که بخواد مزرعه بزند، مجوز نمیدهد و باید توجیه اقتصادی و فنی کار درست باشد تا بتوانند مجوز بگیرند.

 فکر میکنی چرا در زمینه پرورش کروکودیل کار علمی صورت نگرفته در حالی که این کار در کشورهای دیگر متداول است؟

چون این گونه از اول شناخته شده نبوده است. وقتی میگویی پرورش تمساح خیلی ها تصور میکنند قرار است با دایناسور مواجه شوند و آنها گونه ای خیلی عجیب و غریب اند در حالی که این طور نیست و تمساح ها گونه ای ارزشمندند که ما هنوز در مراحل اولیه شناختشان هستیم و تا این اطلاعات کامل نشود، نمیتوان کار بزرگ تری مثل مزرعه پرورش را که پشتوانه علمی و تحقیقاتی زیادی نیاز دارد، شروع کرد.

 کسی هم دنبال این کار نبوده است؟

مدعی زیاد است و خیلی ها اعلام آمادگی کرده اند اما این کار با نگهداری چند تمساح اتفاق نمی افتد و باید گونه های مولد کاملاً بررسی شود.

 در مورد تکثیرشان چطور؟

زادآوری هم حداقل چند سال طول میکشد و معمولاً صبورانه در این مورد تصمیم گرفته نمیشود. در حال حاضر چندین تمساح در باغ پرندگان جزیره کیش نگهداری میشوند و بالطبع چون از زیستگاه اصلی اش خارج شده اند امکان تولید مثل هم ندارند.

 ما از لحاظ تکنیک و کارشناس مشکل داریم یا تامین منابع مالی؟

سرمایه گذاری وجود ندارد که وقت بگذارد و این کار را در دراز مدت انجام بدهد و آن را به عنوان کار اصلی اش در نظر بگیرد.

 

تحقیقات در زمینه استخراج فرآوردههای دارویی از این گونه به طور کامل انجام شده است تادر صورت لزوم مورد استفاده قرار بگیرد؟

تحقیقات انجام شده است؛ اما بیشتر داروهایی که از این گونه استخراج میشود براساس باورهای بومی منطقه است. چیزی مثل روغن مار و … که بیشتر به صورت محلی وجود دارند.

 

در کشور های دیگر چه استفاده دارویی از این گونه میشود؟

از خون حیوان فرآورده تهیه میکنند، مثلا ممکن است از خون خشک شده آن برای درمان استفاده شود اما ما در این مورد کار تحقیقاتی انجام ندادیم.

 

کار کردن با تمساح چه حال و هوایی دارد؟

موقع کار با هر گونه باید رفتارشناسی آن را دانست و اگر این اتفاق بیفتد، خیلی راحت میتوان با آن ارتباط برقرار کرد.

 

تمساحها عادتهای شکار خاصی دارند؟

بله. مثلا عادت دارد که از یک طرف حمله میکند و از طرف دیگر با دمش ضربه میزند. معمولا شکار را داخل آب میبرد و خفه میکند.

 

هر کسی میتواند با شناخت این رفتار ها با تمساح ارتباط برقرار کند؟

بستگی به علاقه فرد دارد. ارتباط برقرار کردن با آن کمی سخت است اما اگر رفتارهای تهاجمی حیوان شناخته شود، میتوان با آن ارتباط برقرار کرد.

 

میشود تمساح را اهلی کرد؟

وقتی این حیوان را از محیط طبیعی اش جدا میشود، مسلماً رفتاری را که در حیات وحش دارد نخواهد داشت. در محیط طبیعی وقتی انسان نزدیک میشود اگر بیرون آب باشد، به محض دیدن انسان خود را داخل آب می اندازد و اگر در حال شنا کردن باشد زیر آب میرود اما در محیط مصنوعی در هر فاصلهای آن حساسیت را ندارد.

 

از دیدگاه کسی که با این حیوانات سر و کار دارد، تمساح چه موجودی است؟

برخلاف ظاهر خشنش، موجودی آرام، منزوی و خیلی حساس است و در مورد کوچکترین تغییر محیط که برخلاف انتظار و نحوه زندگیاش باشد به راحتی تلف میشود.

 

چقدر عمر میکند؟

معمولا در ۷ تا ۸ سالگی بالغ میشود که بین نر و ماده متفاوت است و بستگی به این دارد که بعد از طی دوره زادآوری محیط زندگیشان چطور باشد و چقدر تهدید کننده طبیعی وجود داشته باشد.

 

روی عوامل تهدید کننده زندگیشان هم کار تحقیقی صورت گرفته است؟

مسلماً؛ در ایران عوامل انسانی که این موجود را تهدید کنند خیلی کمتر از عوامل طبیعی وجود دارد و آن هم برگرفته از عقاید محلی و بومی منطقه است. این حیوانات در منطقه شکارنمیشوند چون خوردن گوشتشان اصلا رایج نیست و به دلیل اعتقادات محلی از پوستشان هم استفاده اقتصادی نمیشود اما عوامل طبیعی مثل سیل و خشکسالی همیشه تهدیدشان میکند.

 

به عنوان تنها زنی که در این مرکز با تمساح ها کار می کنی، چه انگیزهای تو را مصمم می کند؟

علاوه بر کار تحقیقاتی و علمی که روی این گونه انجام میدهم علاقه خاصی هم به تمساح ها دارم و خیلی دوست دارم روزی مزرعه پرورش کروکدیل راه اندازی کنم.

 

فکر میکنید چه زمانی این اتفاق بیفتد؟

زمان خیلی زود میگذرد؛ بنابر این دوست دارم هر چه زودتر این مزرعه پا بگیرد.

 

حرف آخر؟

میخواستم بگویم چون من زن هستم، تنها کار و زحمت من نباید دیده شود چون محیطبانان زیادی هم در این مرکز زحمت میکشند و اگر حمایت مسوولان محیط زیست منطقه نبود، شاید این کار هیچ وقت انجام نمیشود. با این حال فکر میکنم اگر کسی با شناخت و آگاهی وارد هر کاری شود، خیلی بیشتر از آن چه فکر میکند، موفق میشود و تا زمانی که امید وجود داشته باشد، هر چیزی امکانپذیر است.

 

6502

 

6498

 

6499

 

6500

پنج شنبه 26/5/1391 - 0:38
موبایل
طراحان آسیای شرقی در عرصه تلفن همراه طرح های بسیار زیبایی را ارائه می دهند که باعث شگفتی دنیای غرب می شود. در این میان امسال یک طرحی بسیار زیبا به نام "یک" یا "One" ارائه شده است.

این تلفن همراه طرحی میان خودکار و تلفن همراه است. در این طرح شما می توانید خودکار را داخل جیبتان بگذارید و در کنار آن نیز یک تلفن همراه با تمامی امکانات را دارید.



"یه جین جیون" طراح این تلفن می گوید این تلفن همراه می تواند مناسب برای اینده باشد چرا که در آینده بیشتر وسایل باید میزان کوچکی فضا را اشغال کند و امکانات بیشتر در فضاهای کوچک می تواند بسیار به افراد کمک کند.

این روزها بیشتر افراد می خواهند از تلفن هایی با صفحه نمایش های بزرگ استفاده کنند در حالی که دوست دارند آن را در جیبشان قرار دهند و حمل و نقل آن نیز آسان باشد. این تلفن همراه یک صفحه 6 اینچی و انعطاف پذیر دارد که توسط یک قرقره به دور جوهر خودکار پیچیده می شود و  در صورت نیاز می توان آن را از کنار خودکار خارج کنید.



همچنین این تلفن همراه دارای سیستم عامل آندروئید است و از تمامی برنامه ها پشتیبانی می کند. در کنار آن نیز می توان از امکاناتی همچون دوربین و وایرلس نیز استفاده کرد. در کنار این خودکار نیز یک صفحه نمایش وجود دارد که آخرین اطلاعات مربوط به تلفن همراه تان را به شما نشان می دهد و می توانید از آن برای بدست آوردن لیست تماس ها و باقی اطلاعات استفاده کنید.
چهارشنبه 25/5/1391 - 22:19
خواص خوراکی ها
گاهی اوقات برخی از افراد دوست ندارند خیلی ورزش کنند و بیشتر می خواهند با استفاده از غذاهای جایگزین میزان زیادی وزن را کم کنند. در ادامه به برخی از این جایگزین ها اشاره می کنیم.

آب

آب به طور طبیعی جلوی گرسنگی را می گیرد. تحقیقات فراوانی نشان داده نوشیدن آب فراوان، به كاهش سریع تر وزنتان كمك می كند. طبق بررسی های محققان آلمانی با خوردن روزانه 481 گرم آب، متابولیسم بدن 30درصد افزایش می یابد: درضمن نوشیدن آب جلوی گرسنگی را هم می گیرد و تا حدی سیركننده است.

چای سبز

به جای اینكه معتاد به مصرف چای سیاه و قهوه به دلیل كافئین بالا شوید، چای سبز بنوشید. تحقیقات نشان داده است مصرف چای سبز متابولیسم بدن را افزایش می دهد و به كاهش وزن كمك می كند. این نوشیدنی پرفایده خواص ضدسرطانی دارد و جلوی ناراحتی های قلبی- عروقی را می گیرد.



شیر

تحقیقات اخیر پژوهشگران نشان داده كلسیم به كاهش وزن كمك می كند. البته هنگام خرید لبنیات باید این نكته را مدنظر بگیرید كه لبنیات كم چرب تهیه كنید.



سوپ

سوپ، پیش غذا یا عصرانه خوبی است. طبق بررسی های پژوهشگران دانشگاه pennstate افرادی كه به عنوان پیش غذا سوپ می خورند 100 كالری كمتر در روز مصرف می كنند و وزن كم می كنند.



غلات كامل

متخصصان توصیه می كنند به جای نان سفید و برنج سفید فیبر بیشتری مصرف كنید و غلات كامل را در برنامه غذایی خود بگنجانید. غلات كامل احساس سیری را القا می كنند. درحالی كه غلات تصفیه شده حاوی قند بوده و گرسنه می كنند. غلات كامل متابولیسم را بهبود می بخشند و زمان هضم و جذب موادغذایی را افزایش می دهند.



گوشت مرغ

تحقیقات فراوانی نشان داده است مصرف پروتئین بالا می تواند به كاهش چربی وافزایش بافت ماهیچه ای كمك كند. مصرف85 گرم گوشت مرغ بدون پوست حاوی 120كالری، 26 گرم پروتئین و یك گرم چربی است.



گریپ فروت

تمامی منابع ویتامینC می تواند میزان ترشح انسولین را كاهش دهد و سبب كاهش وزن شود. البته اگر دارو مصرف می كنید در رابطه با مصرف همزمان آن با مركبات با پزشك خود مشورت كنید. زیرا گاهی این مواد برهم تاثیر منفی می گذارند.

چهارشنبه 25/5/1391 - 22:18
سلامت و بهداشت جامعه
پیاز درحالی که بسیار بد بو است می تواند برای سلامتی ما بسیار مفید نیز باشد چرا که این همه خواص را نمی توانید در میان سبزیجات دیگر ببینید. در این مطلب نگاهی داریم به تعدادی از خواص پیاز و اینکه چگونه باید آن را مصرف کنیم.

ضد سرطان

پیاز از ابتلا به برخی از سرطان‌ها پیشگیری می‌کند و حتی می‌تواند جلوی رشد سلول‌های سرطانی را بگیرد. نتایج پژوهش‌های متعدد نشان می‌دهد که پیاز می‌تواند باعث پیشگیری از سرطان معده و سرطان لوله‌ گوارش شود.می‌پرسید چرا؟ به خاطر این که پیاز حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی مثل آنتوسیانین و کرستین است که خواص ضدسرطانی دارند. نتایج یک پژوهش فرانسوی که روی موش‌های مبتلا به سرطان کولون انجام شده نشان می‌دهد عصاره‌ پیاز می‌تواند جلوی تکثیر سلول‌های سرطانی را بگیرد.

روش مصرف

البته که نمی‌شود مثلاً یک قابلمه پیاز بار بگذارید و میل کنید. همیشه پیاز برای طعم‌دار کردن خوراکی‌ها استفاده می‌شود. بهتر است بدانید که پیاز سفید در مقایسه با پیاز قرمز یا زرد حاوی آنتی اکسیدان‌های کمتری است. پیاز را با مواد غذایی دیگر که سرشار از آنتی‌اکسیدان است مصرف کنید مثل سبزیجات رنگی.پیاز را به صورت خام یا پخته وارد برنامه‌ غذایی‌تان کنید؛ اما توجه داشته باشید که در پخت آن از روغن بیش از اندازه استفاده نکنید.



مقابله با کلسترول

پیاز خواص ضد کلسترولی دارد. این خاصیت پیاز مدیون خواص آنتی‌اکسیدانی و امگا 3های موجود در آن است. در واقع پیاز به کمک امگا3های خود به کاهش میزان تری گلیسیرید خون کمک می‌کند. تری گلیسیریدها چربی‌هایی هستند که بدن به عنوان انرژی از آنها استفاده می‌کند.پیاز از ابتلا به برخی از سرطان‌ها پیشگیری می‌کند و حتی می‌تواند جلوی رشد سلول‌های سرطانی را بگیرد. هنوز به طور دقیق ارتباط بین تری گلیسیرید و کلسترول مشخص نشده است اما متخصصان بر این باورند زمانی که میزان تری گلیسیرید بالا می‌رود، میزان کلسترول خوب کاهش می‌یابد و به این ترتیب کلسترول بد خطرناک‌تر شده منجر به بسته شدن رگ‌های خونی می‌شود.

روش مصرف

برای استفاده بیشتر از آنتی‌اکسیدان‌ها از پیاز قرمز یا زرد استفاده کنید. می‌توانید از پیاز خام برای تهیه‌ انواع سالادها استفاده کنید. زمانی که می‌خواهید پیاز را بپزید و یا سرخ کنید از روغن زیاد استفاده نکنید. پیاز خام آنتی‌اکسیدان‌های بیشتری دارد. پخت و پز میزان آنتی‌اکسیدان‌های این ماده‌ غذایی را به میزان کم کاهش می‌دهد.توجه داشته باشید که پیاز به تنهایی معجزه نمی‌کند. زمانی خواص این ماده‌ غذایی بیشتر می‌شود که در چهار چوب یک تغذیه سالم و متنوع حاوی میوه و سبزیجات سرشار از آنتی‌اکسیدان مصرف شود.

رگ‌های خونی

اگر چه این خاصیت پیاز به پای سیر نمی‌رسد اما باید بدانید که پیاز به گردش خون بهتر کمک زیادی می‌کند. نتایج یک پژوهش انگلیسی نشان می‌دهد افرادی که روزانه سوپ پیاز می‌خورند کمتر دچار انباشتگی جرم در رگ‌های خونی‌شان می‌شوند. البته مطالعات در این زمینه همچنان ادامه دارد.در واقع پیاز حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها و ترکیبات سولفیدی (گوگرددار) است و برای همین برای رگ‌ها مفید است. همچنین باید بدانید که این ماده غذایی مفید حاوی امگا 3 نیز هست که میزان کلسترول خون را پایین می‌آورد. پتاسیم موجود در آن، نمک بیش از اندازه‌ بدن را دفع می‌کند و برای همین قلب و رگ‌های خونی را در سلامت نگه می‌دارد.

روش مصرف

حتماً سر سفره پیاز خام داشته باشید. در تهیه‌ سالادهایتان از این ماده‌ غذایی غافل نشوید. توجه داشته باشید پیاز خام حاوی آنتی‌اکسیدان‌های بیشتری است.



پیاز همیار لاغری

اصلاً هر ماده‌ غذایی که باعث لاغری شود عزیزتر است. اگر می‌خواهید لاغر شوید پیاز را وارد برنامه‌ غذایی‌تان بکنید. اول به خاطر این که پیاز حاوی فیبر است. فرقی نمی‌کند که خام باشد یا پخته! فیبرهای موجود در آن داخل دستگاه گوارش حجیم می‌شود و برای همین احساس گرسنگی را کاهش می‌دهد.این ماده‌ غذایی همچنین ادرار‌آور است و به دفع سموم بدن کمک می‌کند. در نهایت باید بگوییم که پیاز میزان تری گلیسیرید خون را کاهش می‌دهد. تری گلیسیریدها چربی‌های انباشته شده در بافت‌های چربی بدن هستند که در شکم، ران‌ها و غیره انباشته می‌شوند.

روش مصرف

فرقی نمی‌کند چه پیازی باشد! اگر می‌خواهید لاغر شوید پیاز سفید، قرمز، زرد، خام و پخته میل کنید. توجه داشته باشید که در پخت آن از روغن بیش از حد استفاده نکنید.
چهارشنبه 25/5/1391 - 22:17
حقوق

پلیس فتا هشدار داد: هیچ گاه رمز عبور خود را در اختیار دیگران قرار نداده و در صورت اجبار به سرعت آنها را تغییر دهید. به یاد داشته باشید از رمزهای تکراری و قابل حدس مانند تاریخ تولد، شماره شناسنامه و مانند اینها استفاده نکرده و به صورت متوالی رمزهای خود ار تغییر دهید.

به گزارش سیتنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، رییس پلیس فتا چهار محال و بختیاری در خصوص این مطلب گفت: پیرو شکایت فردی مبنی بر برداشت غیرمجاز وجه از حساب ایشان،  مامورین بلافاصله اقدامات خود را آغاز نمودند.


در ادامه بیان کرد: طی بررسی‌های انجام گرفته توسط پلیس فتا این استان مشخص گردید تمامی برداشت‌ها صرف خرید اینترنتی کارت شارژ شده است که نهایتاً پس از تحقیقات فنی، متهم که از اقوام شاکیه می‌باشد شناسایی و دستگیر شد.


وی افزود: متهم پس از رویت مستندات پلیس، به جرم خود اعتراف و اقرار کرد: با توجه به اینکه شاکیه از بستگانم می باشد مدتی قبل کارت عابر بانک خود را در اختیار من قرار داد که چند فقره کارت شارژ از خودپرداز برای وی تهیه  نمایم، من نیز از فرصت استفاده کرده و شماره کارت و رمز دوم را برداشت و پس از چند روز به صورت اینترنتی اقدام به خرید چندین کارت شارژ تلفن نمودم.

چهارشنبه 25/5/1391 - 18:35
ورزش و تحرک
سایت گل/  نیکی کریمی بازیگر سرشناس سینما در تمرین تیم نفت تهران حضور پیدا کرد و از تمرین این تیم فیلم تهیه کرد. او از ابتدا تا انتهای تمرین حضور داشت و برای پروژه ای که آغاز کرده است به فیلم برداری پرداخت.

 


این بازیگر قصد حضور در جلسات تمرینی دیگر تیم های لیگ برتری را هم دارد که حضور او از این پس در تمرینات تیم های مختلف می تواند خبر ساز شود. نیکی کریمی هیچ وقت علاقه خود را به فوتبال پنهان نکرده است و او در زمان سرمربیگری افشین قطبی در تیم ملی همیشه برای کار های خیریه همراه وی در گروه دل شیر بود و اکنون بازهم کنار فوتبال است و می خواهد پروژه ای سینمایی را با موضوع فوتبال کلید بزند.

تا به حال مستند یا فیلم قابل قبولی از سوژه فوتبال ساخته نشده است و بیشتر کسانی که در این عرصه کار کرده اند به سیاه نمایی فوتبال و بحث دستمزدهای بازیکنان و یا دلالیسم در فوتبال پرداخته اند و کمتر مستندی در مورد نکات مثبت فوتبال در جامعه ساخته شده است .

چهارشنبه 25/5/1391 - 18:35
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته