• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 1624
تعداد نظرات : 692
زمان آخرین مطلب : 4369روز قبل
نوشیدنی و دسرها
 

آموزش تصویری تهیه کیم چی غذای پرطرفدار کره ای به 2 شیوه متفاوت

شما را نمی دانم ، اما من فکر میکنم کیم چی یکی از خوشمزه ترین غذاهای دنیاست. کیم چی سرشار از ویتامین A ، B و C است اما بزرگترین فایده آن در قسمت تخمیر آن است.

در مورد کیم چی

شما را نمی دانم ، اما من فکر میکنم کیم چی یکی از خوشمزه ترین غذاهای دنیاست. همچین توصیه می کنم کاهو را در غذاهای خود بیشتر استفاده کنید. همبرگر با کاهو شور ، جوجه با سالاد کاهو ، هات داگ با ترشی کاهو ، سوشی با ترشی زنجبیل و کاهو و برنج با کیم چی را حتما امتحان کنید.
کیم چی

کیم چی سرشار از ویتامین A ، B و C است اما بزرگترین فایده آن در قسمت تخمیر آن است. بعد از تخمیر یک باکتری سالم در غذا بوجود می آید که "لاکتوباسیلی" نامیده می شود. این باکتری در غذاهایی که تخمیر می شوند و همچنین در ماست نیز وجود دارد. این باکتری به هضم غذا کمک می کند و باعث می شود شما بعد از غذا دچار سوء هاضمه نشوید.

کیم چی را با روش های متفاوتی تهیه می کنند. اما بهترین نوع آن کیم چی است که از سبزیجات مانند کاهو ، خیار ، تربچه ، فلفل هندی ، سیر ، پیازچه ، زنجبیل ، و سس ماهی تهیه شده باشد.

معمولا کیم چی را بعد از تخمیر مصرف می کنند اما نوع تخمیر نشده آن نیز قابل استفاده می شود.

کیم چی یکی از اصلی ترین و پرطرفدارترین غذاهای کره ای است. ابتدا کیم چی به تندی امروزی نبود. ما در این مقاله کیم چی سبزیجات را به شما آموزش دادیم. اما انواع مختلفی از کیم چی وجود دارد. می توانید در این نوع کیم چی که با سبزیجات تهیه شده هر نوع سبزیجاتی را که دوست داشتید به آن اضافه کنید هیچ محدودیتی در انتخاب سبزیجات وجود ندارد.

 

چرا کیم چی بخوریم؟
گذشته از طعم و مزه فوق العاده کیم چی ، این غذا به مردم کمک می کند تا سالم باشند ، بنابر تحقیقات اخیر مرکز تغذیه و سلامت جهانی ، کیم چی یکی از سالم ترین غذاهای دنیاست ؛ کیم چی سرشار از ویتامین است ، به هضم غذا کمک کرده و از سرطان پیشگیری می کند .
دستور تهیه سنتی:
پوجی کیم چی یکی از روش های سنتی برای تهیه کیم چی است. این روش بیشتر از دستورالعمل های دیگر زمان می برد تا آماده شود ، شما باید قبل از پختن آن به مدت 24 ساعت در یک شیشه در بسته بگذارید تا تخمیر شود.

 


مواد لازم برای تهیه کاهو کیم چی :

یک کاهو ژاپنی متوسط

2/1 فنجان نمک

4 فنجان آب

کیم چی

 

مواد لازم برای مایع داخل کاهو:

5-6 عدد  تربچه متوسط  ژاپنی

3 پیازچه متوسط خرد شده

1 ریشه زنجبیل - کوچک (پوست کنده شده و خرد شده )

2 قاشق غذاخوری نمک

1 فنجان فلفل هندی خرد شده ( مطمئن شوید که از نوع کره ای آن استفاده می کنید)

4/1 فنجان سس ماهی

4/1 فنجان پودر برنج شیرین یا آرد

برای آنهایی که غذاهای تند دوست دارند : از سیر ، فلفل تند و زنجبیل بیشتری استفاده کنید.

دستور تهیه کیم چی

 

نکات مخصوص : کاهو را در این مرحله نشویید. فقط آن را تمیز کنید.

 کاهو را خرد نکنید. از قسمت میانی ، آن را به دو تکه برش دهید و سپس آن را با دست به دو قسمت تقسیم کنید.
کاهو را به 4 قسمت برش دهید. ابتدا دو قطعه نصف شده را به دو نیم کنید و سپس آنها را نیز از میان به دو قسمت تقسیم کنید.
دستور تهیه کیم چی
به یاد داشته باشید 2/1 کاهو را برای قسمت داخلی کیم چی نگه دارید. حالا یک کاسه برداشته و 4/1 فنجان نمک را با آب ترکیب کنید.
دستور تهیه کیم چی
کاهو را در آب و نمک گذاشته تا خیس بخورد و سپس آن را از کاسه آب و نمک در بیاورید.
دستور تهیه کیم چی
باقیمانده نمک را در لابلای کاهو بپاشید . دقت کنید نمک را به طور مساوی بین برگ ها پخش کنید.
دستور تهیه کیم چی
بگذارید نمک و کاهو به مدت 5/2 ساعت بماند و زمانیکه منتظر آن هستید ، بهترین وقت برای تهیه مایع داخل کاهو است.
دستور تهیه کیم چی

پودر برنج یا آرد را در یک کاسه با آب ترکیب کرده و روی گاز بگذارید تا به جوش بیاید. زمانیکه مایع پودر برنج جوشید زیر گاز را خاموش کنید و بگذارید تا سرد شود. آن را کنار بگذارید.

حالا پیازچه های خرد شده ، فلفل هندی ، زنجبیل ، سیر رنده شده را در یک کاسه بزرگ با هم مخلوط کنید. حالا سس ماهی ، یک قاشق غذاخوری نمک ، و پودر برنج مخلوط شده با آب را به آن اضافه کنید.

نکته : دقت کنید ؛ دو نوع فلفل هندی وجود دارد. یک نوع ورقه ای و نوع دیگر پودری است. از نوع ورقه ای آن برای کیم چی استفاده کنید. نوع پودری آن برای پاستای تند و ... بکار می رود.

همچنین بهتر است فلفل ها در کشور کره تهیه شده باشد. ( می توانید برچسب پشت بسته فلفل را بخوانید).

زمانیکه کاهو ها آماده شد:

کاهو ها را زیر آب بشویید. این کار را 3-4 بار تکرار کنید. مطمئن شوید که نمک ها به خوبی از لابلای کاهو ها پاک شده باشند. کاهو ها را خشک کنید. در روش سنتی تهیه کیم چی کاهو را درسته استفاده میکنند.
دستور تهیه کیم چی
مایع آماده شده را روی کاهو ها بریزید و با هم مخلوط کنید.
دستور تهیه کیم چی

کاهو پر شده را داخل شیشه بگذارید ، باید فضای کافی برای تخمیر آن بگذارید چرا که بعد از تخمیر ممکن است از سر شیشه بریزد . در شیشه را محکم ببندید تا هوا داخل آن نرود.

اجازه دهید شیشه 24 ساعتی در یک اتاق با دمای معمولی ( نه گرم و نه سرد)بماند و بعد آن را داخل یخچال بگذارید.

جوان ها می توانند کیم چی آماده شده را قبل از تخمیر میل کنند .
 کیم چی

کیم چی را تا یک ماه می توانید در فریزر نگهداری کنید.


 

دستورالعمل دوم :(دستور تهیه کیم چی به روش ساده تر)

مواد لازم

1 عدد کاهو ژاپنی متوسط

3 پیازچه خرد شده

2/1 اونس ریشه زنجبیل پوست کنده و خرد شده

2 قاشق غذاخوری سیر رنده شده

4/1 فنجان نمک مورتون ( برای کاهو )

2/1 فنجان نمک مورتون ( برای مایع)

2/1 فلفل هندی

1 قاشق غذاخوری سس ماهی

1 قاشق غذاخوری پودر برنج شیرین یا آرد

کاهو را در این مرحله نشویید فقط آن را تمیز کنید.
کاهو ها را به 4 قسمت کنید.ابتدا آن را از میان برش داده و هر برش را به دو تکه تقسیم کنید.
حالا آنها را شسته و بگذارید تا خشک شوند.بعد کاهو رابه تکه های کوچک تقسیم میکنیم
دستور تهیه کیم چی

در یک کاسه بزرگ کاهو ها را با نمک پوشانده و بگذارید 2 ساعتی بماند.

دستور تهیه کیم چی

 

حالا زمان تهیه مایع داخل کیم چی است:

1 فنجان آب و پودر برنج یا آرد را با هم در یک کاسه مخلوط کنید و روی گاز بگذارید تا بجوشد و پس از جوشیدن زیر گاز را خاموش کرده و بگذارید تا خنک شود.

کاهو ها را با فلفل هندی ، پیازچه ، سیر ، سس ماهی ، زنجبیل و 1 قاشق غذاخوری نمک مخلوط کنید.
دستور تهیه کیم چی

کیم چی آماده شده؛ می توانید آن را میل کنید یا بگذارید بعد از تخمیر شدن آن را استفاده کنید.

کیم چی را داخل یک شیشه بریزید. برای تخمیر شدن غذا ، آن را داخل شیشه می گذاریم ، نباید شیشه را پر کنید باید فضای کافی برای تخمیر کیم چی داخل شیشه وجود داشته باشد تا شیشه سر ریز نشود ) در شیشه را محکم ببندیدو آن را به مدت 24 ساعت داخل فریزر بگذارید.

دستور تهیه کیم چی
امیدواریم از این غذای کره ای لذت ببرید .در مطالب بعدی دستور تهیه کیک برنجی و دیگر غذاهای کره ای را نیز برای شما عزیزان ارائه مینماییم
چهارشنبه 30/4/1389 - 11:56
آموزش و تحقيقات
آیا می دانید چگونه می توان یک مسواک مناسب را انتخاب کرد؟چه مسواکی و با چه مشخصاتی؟

 شاید تا به حال با گاز زدن چیز سردی مانند بستنی دچار درد شدید دندان شده باشید كه لذت خوردن یك بستنی خنك در هوای گرم تابستان را برای شما تلخ كرده است. پزشكان معتقدند این درد ناشی از حساسیت دندان است.

معمولا حساسیت دندان كه حساسیت شدید عاج دندان نیز نامیده می‌شود، می‌تواند به صورت ناراحتی دندان به طور مداوم یا درد پس از خوردن غذای سرد، نوشیدن مایعات سرد یا تنفس هوای سرد نمایان شود.

معمولا هم مشكل از زمانی آغاز می‌شود كه لثه‌ها تحلیل پیدا می‌كنند، چرا كه لثه‌ها ریشه‌های دندان را می‌پوشانند و در جلوگیری از نفوذ تحریك‌كننده‌ها به منافذ عاج دندانی نقش مهمی بازی می‌كنند.

دكتر سید مصطفی فاطمی ، دندانپزشك درباره این موضوع  می‌گوید: لثه‌ها مانند یك پوشش، ریشه‌های دندان را می‌پوشانند، بنابراین با تحلیل لثه‌ها و از بین رفتن محافظ ریشه كه «سمان» نام دارد، ریشه‌های زیرین دندان‌ها بدون محافظ می‌مانند. از این رو مشاوره با دندانپزشك برای شناسایی دلیل و توصیه بهترین راه درمان بسیار مهم است.

وی می افزاید: در دندان‌های سالم عاج دندان (بافت‌زنده درون دندان) به كمك لثه‌ها و لایه محكم مینای دندان محافظت می‌شود. وقتی مینای دندان از بین می‌رود یا هنگامی كه لثه‌ها بر اثر مسواك محكم یا استفاده از مسواكی با الیاف بسیار زبر تحلیل می‌یابند، لایه سمان ساییده شده و ممكن است عاج دندان نمایان شود.عاج دندان از تعداد زیادی مجرا (لوله‌های میكروسكوپی به نام توبول) تشكیل شده كه با عصب عمق دندان در ارتباط است.

سرما، گرما یا شیرینی می‌تواند سبب تحریك عاج دندان و متعاقب آن تحریك عصب‌هایی شود كه ایجاد حساسیت، ناراحتی و درد می‌كنند.

چگونه از بروز حساسیت دندان پیشگیری كنیم؟

به گفته این عضو هیات علمی جهاد دانشگاهی، به طور كلی رعایت بهداشت مناسب دهان و دندان از بروز حساسیت دندان جلوگیری می‌كند كه این امر با 2 بار مسواك زدن در روز به مدت 5 دقیقه با استفاده از مسواك‌های باكیفیت و دارای الیاف نرم با خمیردندان‌های استاندارد حاوی فلوراید صورت می‌گیرد.

در عین حال باید از دندانپزشك برای نشان دادن روش بهینه مسواك زدن و رفع نیازهای دندانی خود كمك گرفت.

وی ادامه می‌دهد: راه‌حل اصلی جلوگیری از حساسیت دندان پیشگیری از تحلیل لثه‌هاست. البته كاستن از فشار در‌هنگام مسواك زدن هم بسیار موثر است.

بنابراین باید توجه كرد در صورتی كه عاج دندان نمایان شود حتی اگر احساس درد نداشته باشیم تا پایان عمر بهبود نخواهد یافت. پس رعایت بهداشت دهان و دندان حتی در زمانی كه احساس درد نمی‌شود، در جلوگیری از پوسیدگی ریشه بسیار حائز اهمیت است.

چگونه مسواك بزنیم؟

ابتدا باید سطح بیرونی دندان‌ها را با زاویه 45 درجه به سمت شیار لثه مسواك زده و سپس داخل و میان دندان‌ها ـ سطوح دندان‌های جونده و داخلی را مسواك بزنیم و سطح داخلی دندان‌ها را با استفاده از حركات بالا و پایین نوك مسواك شستشو ‌‌دهیم. در نهایت هم باید سطح زبان را مسواك كشید.
چه چیز سبب بروز حساسیت دندان می‌شود؟
فاطمی درباره دلایل بروز حساسیت دندان تصریح می‌كند: دلایل اصلی از دست دادن مینای دندان یا تحلیل لثه‌ها شامل مسواك نامناسب (زبر و سخت) و فشار بیش از حد به دندان‌ها هنگام مسواك زدن و استفاده از خمیردندانی با قدرت سایندگی بیش از اندازه مانند خمیردندان‌هایی است كه به عنوان سفیدكننده یا مخصوص سیگاری‌ها تبلیغ می‌شود.

همچنین نمایان شدن عاج دندان و سپس حساسیت دندان‌ها می‌تواند در پی این عوامل بروز كند و در این مرحله تمام محرك‌های خارجی مانند شیرینی، غذای اسیدی یا نوشیدنی‌ها یا حتی لمس دندان‌ها می‌تواند ایجاد درد كند.

البته باید توجه كرد در صورت عدم رعایت بهداشت پیامد بعدی گسترش پوسیدگی ریشه دندان است كه باید توسط دندانپزشك درمان شود. از دست دادن مینای دندان یا تحلیل لثه‌ها و تخریب لایه سمان روی ریشه باعث می‌شود عاج دندان بدون محافظ بماند و نسبت به دندان دارای مینای طبیعی نرم‌تر و دارای منافذ بیشتری شود. بنابراین در چنین شرایطی دسترسی باكتری‌ها به آن بسیار آسان‌تر و امكان گسترش پوسیدگی بیشتر خواهد بود.
چگونه از دندان‌های حساس مراقبت كنیم؟
انتخاب مسواك مناسب یكی از راه‌های مراقبت از دندان‌های حساس است كه دكتر فاطمی معتقد است در این شرایط باید از مسواك مخصوص استفاده كرد، چرا كه الیاف زیر مسواك‌های معمولی همراه با شیوه نامناسب مسواك زدن می‌تواند باعث سایش یا تحلیل لثه‌ها شود.

به گفته این دندانپزشك، انتخاب خمیردندان مناسب از گروه ضد حساسیت‌ها و در نهایت دهان‌شویه مناسب از مراقبت‌های دیگر به شمار می‌رود.

بنابراین در صورتی كه نتیجه مناسب حاصل نشود احتمالا نیاز به درمان‌های جدی‌تر مانند ترمیم و درمان عصب خواهد‌بود.
چهارشنبه 30/4/1389 - 11:53
آلبوم تصاویر
کاریکاتور: تهران داغ داغ داغ!
 
چهارشنبه 30/4/1389 - 11:49
خواستگاری و نامزدی

تحمل و بردباری بالاترین جرات و جسارت است

 پاستور 

سه شنبه 29/4/1389 - 15:0
خواستگاری و نامزدی
اصیل بودن یعنی واقعی بودن خنده‌هایت، گریه‌هایت، نفرتت و عشقت و همه زندگیت باید واقعی باشد تا اصیل باشی.
سه شنبه 29/4/1389 - 14:58
دانستنی های علمی

یک نکته در مورد روش شکستن نارگیل

:برای شکستن نارگیل به این صورت عمل کنید: ابتدا الیاف آنرا کاملاً از نارگیل جدا کنید، بر روی نارگیل لکه هایی مانند چشم وجود دارد آن قسمت را سوراخ کنید و شیره داخل نارگیل را کاملاً از آن خارج کنید.سپس نارگیل را داخل تابه قرار داده به مدت 30 الی 60 دقیقه گذاشته تا با حرارات ْ350 بپزد بعد از این زمان بگذارید تا پوست آن سرد شود. سپس با یک ضربه چکش پوست نارگیل را از آن جدا کنید.

چند نکته در مورد گرفتن آب میوه:

در نظر داشته باشید که وقتی می خواهید آب میوه بگیرید به مقدار مصرف تهیه کنید. زیرا مثلا اگر آب هویج بماند، تلخ و اگر آب سیب مدتی بماند سیاه می شود.

پوست کندن گردوی تازه :

اگرمی خواهید پوست گردوی سبز را از آن جدا کنید و دستتان سیاه نشود ، داخل ظرف پر از آب، پوست گردو را بکنید.

مغز گردوی سالم :

اگر می خواهید مغز گردو را سالم از پوست آن جدا کنید، گردوها را یک شب تمام، داخل آب نمک خیس کنید، سپس به آرامی پوست آن را شکسته و مغزگردو را بیرون بیاورید.

تشخیص گریپ فورت خوب:

از ضخامت و کلفتی پوست گریپ فورت به آبدار بودن یا نبودن آن می توانید پی ببرید. برای تشخیص اینکه گریپ فورت ضخیم است یا نازک به انتهای آن یعنی قسمتی که به ساقه مربوط می شود توجه کنید. در این قسمت از گریپ فورت برآمدگی ایجاد شده است و اصولاً ناصاف و پر چین به نظر می رسد که پوست آن ضخیم است و هر چه پوست گریپ فورت ضخیم تر باشد پر آب تر است.

تشخیص طالبی رسیده:

دستتان را بر روی پوست طالبی بکشید اگر زبر بود طالبی رسیده است.

تشخیص هندوانه رسیده:

برای تشخیص هندوانه رسیده می توانید از دو روش استفاده کنید:

1- دو دستتان را در دو طرف هندوانه قرار دهید، و فشار دهید اگر صدایی از آن بگوش رسید هندوانه رسیده است.

2- با انگشت به هندوانه ضربه بزنید اگر صدای طبل مانند و بلندی داشت هندوانه رسیده است.

رسیده شدن خرمالوی نارس :

اگر خرمالوی شما نارس است ، آنها را در کنار هم بچینید و در گوشه ای بگذارید . تا در همین حال بماند خرمالوها رسیده و شیرین می شود .

رسیده شدن هلوی نارس :

اگر می خواهید هلوی کال به سرعت رسیده شود ، هلوها را در جعبه ای که با روزنامه آن را پوشانده اید ، قرار دهید . به این ترتیب گازهای متصاعد خارج نشده و باعث رسیدن سریع هلو می شود .

آب میوه منجمد :

اگر می خواهید از آب میوه ای استفاده کنید که در آن فصل وجود ندارد ، می توانید در فصلی که آن میوه وجود دارد ، آن را ذخیره کنید . به این صورت که آب میوه مورد نظر مانند لیمو ترش یا شربت نعناع و یا آب نارنج را درون قالب یخ ریخته تا ببندد . سپس آن را از قالب جدا کرد و درون کیسه پلاستیکی قرار دهید و داخل فریزر نگهدارید تا در زمان مورد نظر یکی از این قالب ها را درون لیوان شربت بیندازید و از آن استفاده کنید

سه شنبه 29/4/1389 - 14:55
ریزه کاری های خانه داری

طلا و جواهر پس‌ از استفاده‌ به ‌مدت‌ طولانی، در اثر مجاورت‌ با بدن‌ كثیف‌ می ‌شوند و رنگ‌ و جلای‌ اولیه‌ را از دست‌ می‌ دهند. اگر به‌ دنبال‌ راهكاری‌ برای‌ تمیز شدن‌ طلا و جواهر و زینت ‌آلات‌ خود هستید، این مطلب را با دقت‌ بخوانید.

تمیز كردن‌ طلا و جواهر

برای‌ این‌ کار دو روش‌ توصیه‌ می ‌شود:

الف) با مخلوط كردن‌ جوش‌ شیرین‌ و مایع‌ ظرفشویی،‌ خمیری‌ تهیه‌ كنید. طلا یا جواهر را به‌ خمیر آغشته‌ كنید و بعد از چند دقیقه‌ با آب‌ بشویید.

ب) طلاها را در محلولی‌ از آب‌ و مایع‌ ظرفشویی‌، یا آب‌ و پودر لباسشویی‌ و کمی وایتکس قرار دهید. محلول‌ را به‌ همراه‌ طلای‌ داخل‌ آن‌ روی‌ اجاق‌ گاز جوش‌ آورید. به‌ این‌ ترتیب، جرمی‌ كه‌ در لابه‌لای‌ طلا وجود دارد به‌ راحتی‌ خارج‌ می ‌شود. توجه‌ داشته‌ باشید كه‌ این‌ روش‌ برای‌ شست‌ و شوی‌ جواهر مناسب‌ نیست. پس‌ از خارج ‌كردن‌ طلاها، آنها را بررسی‌ و با یك‌ مسواك‌ كوچك‌ تمیز كنید. سپس‌ با آب‌ بشویید و روی‌ حوله ‌ای‌ قرار دهید. برای‌ خشك ‌كردن‌ سریع‌ می ‌توانید از سشوار كمك‌ بگیرید.

تمیزكردن‌ جواهرات‌ بدل‌

برای‌ تمیز كردن‌ جواهرات‌ به‌ اصطلاح‌ اتمی، از جوش‌ شیرین‌ استفاده‌ كنید. به‌ این‌ صورت‌ كه‌ مقداری‌ جوش‌ شیرین‌ روی‌ سطح‌ نمناك‌ برس‌ مسواك‌ بریزید و آن‌ را به‌ آرامی‌ روی‌ این‌ جواهرات‌ بمالید تا براق‌ شوند.

نگهداری‌ از طلا و جواهر

برای‌ نگهداری‌ صحیح‌ از طلا و جواهر آنها را در جعبه‌ های‌ خود قرار دهید. همچنین‌ می‌ توانید دفترچه ‌ای‌ پارچه ‌ای‌ درست‌ كنید و طلاها را با سنجاق ‌قفلی‌ در آن‌ وصل‌ كنید؛ به‌ گونه ‌ای‌ كه‌ سطح‌ آنها به‌ هم‌ ساییده‌ نشود، زیرا در اثر سایش‌ از وزن‌ آنها كاسته‌ می‌ شود. دفترچه‌ را در مكانی‌ امن‌ قرار دهید.

براق‌ كردن‌ طلا و جواهر

برای‌ براق‌ كردن‌ طلا و جواهر دو روش‌ پیشنهاد می‌ شود:

الف) مقداری‌ خاك‌اره‌ نرم‌ یا خاكستر چوب‌ تهیه‌ كنید و زیورآلات‌ را درون‌ آن‌ فرو ببرید. سپس‌ به ‌وسیله‌ خاك ‌اره‌ یا خاكستر چوب، سطح‌ آنها را مالش‌ دهید. پس‌ از پاك ‌كردن‌ طلا و جواهر از خرده‌های‌ چوب‌ یا خاكستر، شفافیت‌ و برق‌ چشمگیری‌ را مشاهده‌ خواهید كرد.

ب) با مالش‌ دادن‌ قطعه‌ ای‌ چرم‌ یا پارچه‌ نخی‌ بر سطح‌ طلا، برق‌ و جلای‌ خاصی‌ به‌ وجود می‌آید.

بازكردن‌ گره‌ زنجیر

اگر زنجیر گردنبندتان‌ گره‌ خورد، آن‌ را روی‌ سطحی‌ صاف‌ و صیقلی‌ بگذارید و مقداری‌ روغن‌ بچه‌ در محل‌ گره‌ بریزید. سپس‌ با یك‌ سوزن‌ كلفت‌ به‌ آرامی‌ گره‌ را باز كنید.

سه شنبه 29/4/1389 - 14:51
بیماری ها
اکسیژن از طریق خون به عضلات منتقل می شود. در صورت نرسیدن اکسیژن به خون، عضلات اسیدلاکتیک ترشح می کنند که گرفتگی عضلانی به وجود می آورد. آب کافی یعنی تامین اکسیژن خون


مصرف منظم آب به مغز کمک می کند تا دمای بدن را کنترل کند. برای حفظ رطوبت چشم ها، بینی و دهان، بدن به آب نیاز دارد. آب علاوه بر نرمی مفاصل، از اعضای بدن محافظت می کند.

به گزارش MSN از کل وزن بدن 60 درصد آن از آب تشکیل شده است که هر روز مقداری از آن از طریق عرق کردن، ادرار و نفس کشیدن از دست می رود. اگر چه مصرف روزی ۸ لیوان آب توصیه شده است اما در واقع مقدار آب مورد نیاز بدن به عوامل مختلف از جمله جنسیت، سن، فعالیت بدنی، آب و هوا، ابتلا به بیماری و ... ارتباط دارد.

یک فرد سالم و فعال با یک رژیم غذایی سالم می تواند آب مورد نیاز بدن را تامین کند.

نکات زیر درباره نوشیدن آب خواندنی است:

* قبل از احساس تشنگی، آب بخورید. * به هنگام فعالیت بدنی آب را قبل از فعالیت، در حین آن و پس از ورزش کردن بخورید. * آب را به نوشیدنی های دیگر ترجیح دهید. * آب بدن را از طریق میوه هایی مانند گوجه فرنگی، هندوانه، طالبی، کرفس و خیار تامین کنید. خوب است بدانید که زمان دقیق مصرف آب اهمیت زیادی دارد و حداکثر تاثیر را روی بدن خواهد گذاشت. * مصرف ۲ لیوان آب، ناشتا، اعضای داخلی بدن را فعال می کند. * مصرف یک لیوان آب نیم ساعت قبل از هر وعده غذایی، به هضم غذا کمک می کند. * خوردن یک لیوان آب قبل از حمام به کاهش فشار خون کمک می کند. * برای جلوگیری از سکته مغزی یا حمله قلبی، قبل از خواب یک لیوان آب بخورید.

۱۰ خاصیت مهم مصرف آب عبارتند از:

* سلامت پوست: رطوبت پوست مانع پیری می شود و پوست سالم تر می ماند.

* سردرد: ۷۵ درصد مغز هر فرد از آب تشکیل شده است. بنابراین کمبود آب بدن، باعث سردرد می شود.

* کمر درد: این ناراحتی بر اثر کمبود مایعات در بدن به وجود می آید. دیسک های موجود در قسمت کمر هر انسان پر از مایعات است و مانند کمک فنر عمل می کند، فعالیت بدنی منظم و میزان کافی مایعات، دیسک ها را آب رسانی کرده و به آن ها اجازه می دهد تا قسمت فوقانی بدن را حمایت کنند.

معمولا مایع درون دیسک در تحمل ۷۵ درصد وزن بدن نقش دارد در حالی که خود اسکلت دیسک تنها در تحمل ۲۵ درصد وزن بدن نقش دارد. افت مایعات، اسکلت را مجبور می کند وزن بیشتری را تحمل کند و در نتیجه درد و ناراحتی به وجود می آید.

* کاهش عفونت: سیستم لنفاوی موجود در بدن وظیفه دفع ضایعات را دارد. این سیستم قبل از ورود سموم به جریان خون، آن ها را می شکند. آب ناکافی در سیستم لنفاوی در بدن اختلال ایجاد می کند و در نتیجه مقاومت بدن را در مقابل عفونت های خطرناک کاهش می دهد.

* تمرکز: آب می تواند سموم موجود در بعضی از فرآورده های غذایی مانند افزودنی ها و مواد نگه دارنده را از کبد دفع کند و باعث فعال تر شدن فرد و افزایش تمرکز می شود.

* آرتروز: آب در نرم کردن مفاصل بین استخوان ها نقش اساسی دارد. کمبود آب، سایش بین سطح غضروف ها را افزایش می دهد و در نتیجه باعث درد و ورم مفاصل می شود.

* بوی دهان: بوی نامطبوع دهان نشانه بارز کمبود آب بدن است. آب دهان در از بین بردن باکتری های موجود در دهان و آب رسانی به زبان نقش موثری دارد.

* گرفتگی عضلات: اکسیژن از طریق خون به عضلات منتقل می شود. در صورت نرسیدن اکسیژن به خون، عضلات اسیدلاکتیک ترشح می کنند که گرفتگی عضلانی به وجود می آورد. آب کافی یعنی تامین اکسیژن خون.

*درمان آسم: آسم، مشکل قوه هاضمه و حالت تهوع صبحگاهی را با مصرف آب کافی پیش گیری و یا درمان کنید.

* فشار خون بالا: تقریبا ۸۵ درصد حجم خون از آب تشکیل شده است. بنابراین حجم خون با مصرف آب ارتباط تنگاتنگی دارد. به محض افت حجم خون، مویرگ های کم تر فعال بسته می*شود تا قسمت های فعال تر به خون کافی دسترسی داشته باشند. با بسته شدن رگ ها، به عضلات فشار وارد می آید و مصرف آب می تواند فشار وارد بر عضلات را تسکین دهد.
سه شنبه 29/4/1389 - 14:48
خواستگاری و نامزدی
زندگی یك مسابقه و رقابت نیست پس دلیلی هم برای مقایسه خودت با دیگران وجود ندارد.
سه شنبه 29/4/1389 - 11:45
خواستگاری و نامزدی
والاترین انسان كسی هست كه با عزمی شكست ناپذیر؛ انتخاب كند.
سه شنبه 29/4/1389 - 11:43
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته