• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 1680
تعداد نظرات : 271
زمان آخرین مطلب : 4634روز قبل
اخبار
ویلچر با دنده اتوماتیک

یکی از مشکلات کسانی که به ناچار از ویلچر استفاده می کنند، راهبردن آنها در شیب ها و سطوح مختلف است، کاری که تا حدودی با ابداع دنده برای ویلچرها راحت شد. اما در شرایطی که فرد در حال تلاش برای بالا رفتن از یک سربالایی است، رها کردن چرخها و تعویض دنده چندان کار خوشایندی به نظر نمی رسد.

خیلی ها هم ممکن است نتوانند ویلچرهای موتوردار بخرند و ظاهرا خیلی از کسانی که می توانند چنین ویلچری بخرند هم بیشتر دوست دارند از مدلهای دستی استفاده کنند.

به هر حال یکی از دانشجویان دانشگاه ایلی نویز سیستم هوشمندی برای تعویض دنده ویلچرها ابداع کرده است که تنها از دو چرخ متصل شوند به خارج از چرخهای اصلی ویلچر تشکیل شده است. این سیستم هوشمند می تواند با توجه به سرعت حرکت و میزان فشار وارد شده از طرف کاربر بر ویلچر، دنده مناسب را برای سربالایی یا سرازیری و یا زمینهای هموار انتخاب کند.

هنوز این وسیله برای فروش به بازار عرضه نشده اما گذشته از جنبه های اقتصادی، از آنجایی که کمک می کند تا فرد با نیروی خود به آسانی ویلچر را هدایت کند، می تواند تاثیر مثبتی در روحیه کاربر و آسان شدن جابجایی داشته باشد.

جمعه 21/5/1390 - 12:29
اخبار

به گزارش فارنت وبه نقل از پایگاه خبری “دیلی تلگراف” ، این گوشی که HiPhone 5 نام گذاری شده است ، تنها به قیمتی حدود ۱۹ پوند در یکی از بزرگترین فروشگاه‌های آنلاین چین در حال عرضه است و جالب اینجاست که iPhone 4 در حال حاضر به قیمتی حدود ۵۱۰ پوند به صورت آنلاین عرضه می شود .

طراحی این مدل از روی تصویرهای مدل متولد نشده iPhone 5 تقلید شده است . HiPhone 5 نسبت به iPhone 4 نازکتر بوده و دارای لبه‌های تیزتر است . با تمام این اوصاف ، این گوشی به طرز ناخوشایندی سبک است و بیشتر به یک اسباب بازی پلاستیکی می ماند.

hiphone clone for sale

دولت‌های غربی بارها چین را به دلیل نقض گسترده حق مالکیت معنوی کالاها مورد انتقاد قرار داده‌اند اما همچنان کالاهای تقلیدی و تقلبی چینی به سهولت در بازار یافت می‌شوند .

ماه گذشته یک بلاگر آمریکایی خبری را منتشر کرد که در رسانه‌ها بازتاب بسیاری داشت. این بلاگر تصاویری از کپی استادانه فروشگاه اپل در کانمینگ چین منتشر کرد که به صورت غیر مجاز اقدام به عرضه “جنیون” آیفون ، مک بوک و دیگر محصولات اپل می‌کرد(در اینجا بخوانید).

فکر می‌کنم یکی از بزرگترین بازارهای فروش HiPhone 5 ایران باشد . به هر حال باید دید که این کپی چینی بر روی فروش جهانی iPhone 5 تاثیر می‌گذارد.

جمعه 21/5/1390 - 12:28
اخبار
 فضای مجازی اینترنت برای انجام اقدامات امنیتی کشورها، دولت‌ها و حتی حریم شخصی خانواده‌ها مناسب نیست.

به گزارش موج، رضا تقی پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه هیات دولت با اعلام این مطلب گفت: ما به دنبال ایجاد شبکه ملی اطلاعات در کشور هستیم و برای راه‌اندازی این شبکه تا سال 94 فرصت داریم.
وی افزود: تمامی تلاش وزارت ارتباطات در این است تا سال 94 طرح شبکه ملی اطلاعات را فاز به فاز اجرا کرده و به بهره‌برداری برساند.
تقی پور افزود: پس از راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات بسیاری از مراکز مهم و حساس کشور از جمله 20 هزار مدرسه به این شبکه متصل خواهند شد.
این عضو کابینه دولت دهم ادامه داد: مهمترین هدف ما از ایجاد شبکه ملی اطلاعات حل مسائل و مشکلات اساسی در بخش امنیت در فضای مجازی است.
تقی‌پور تصریح کرد: به عقیده من فضای اینترنت برای افراد و خانواده‌ها نیز یک حریم امن نیست اما با راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات می‌توانیم یک فضای امن مجازی برای خانواده‌ها و مردم ایجاد کنیم.
وی در پایان در خصوص پهنای باند اینترنت در کشور خاطر نشان کرد: به زودی بحث افزایش پهنای باند اینترنت در کشور اعمال خواهد شد.

جمعه 21/5/1390 - 0:54
اخبار
 مدیر عامل همراه اول با بیان اینكه در اختلال اخیر كه به علت نوسازی شبكه در مركز شهر رخ داد، چندین بار از مشتركان عذرخواهی كردیم، گفت: همین جا نیز بابت مشكلات 8 ماه آینده عذرخواهی می‌كنیم.

به گزارش فارس، مدیرعامل همراه‌ اول، مدیران ارشد و اعضای هیئت مدیره اپراتور اول تلفن همراه، شب گذشته میزبان اصحاب رسانه بودند.
در نشست صمیمی وحید صدوقی با اصحاب رسانه كه به مناسبت 17 مرداد روز خبرنگار و هفدهمین سالروز عرضه سیم كارت در ایران برگزار شد، مدیر همراه اول طی سخنان كوتاهی این اپراتور را سرویس دهنده به 45 میلیون مشترك خواند.
وی با طرح سوالی در خصوص تاریخ اعلام آخرین شهر كشور از سوی وزارت كشور، گفت: هیئت وزیران در آخرین جلسه خود كه در هفته جاری برگزار شد، شهر جدید تیمورلو را اعلام كرد و علی‌رغم این كه طبق پروانه، همراه اول از زمان اعلام شهر به مدت 8 ماه، برای تحت پوشش قرار دادن شهر جدید فرصت دارد، هم اكنون و كمتر از یك هفته، شهر تازه تاسیس تیمورلو تحت پوشش شبكه همراه اول قرار گرفته است.


* 60 میلیون سوئیچ‌ شبكه همراه اول، طی سال آینده نوسازی می‌شوند


وی همچنین از زیر بار رفتن شبكه IN جدید در آینده نزدیك خبر داد و اظهار داشت: تمامی سوئیچ‌های شبكه همراه اول، طی یكسال آینده نوسازی خواهد شد كه این اقدام از ابتدای ماه جاری آغاز شده و تا تیرماه سال آینده ( 1391) ادامه خواهد داشت و در این مدت بیش از 60 میلیون سوییچ جدید زیربار خواهد رفت.
مدیرعامل همراه اول افزود: مشكل اخیر كه در محدوده مركز شهر رخ داد، گوشه‌ای از نوسازی شبكه همراه اول بود.


* صدوقی: بابت مشكلات 8 ماهه آینده از مشتركان عذرخواهی می‌كنیم


مدیر عامل همراه اول همچنین در پاسخ به گفته‌ یكی از خبرنگاران در خصوص اینكه همراه اول به عنوان پر مشترك‌ترین اپراتور تلفن همراه كشور، باید در مواقع اختلال شبكه، از مشتركان خود عذرخواهی كند، گفت: در مشكل اخیر كه به علت نوسازی شبكه در مركز شهر رخ داد، چندین بار از طریق رسانه صدا و سیما از مشتركان عذرخواهی كردیم و همین جا نیز بابت 8 ماهه آینده عذرخواهی می‌كنیم.


* خسارت 100 میلیارد تومانی همراه اول از حذف هزینه نمایشگر


صدوقی همچنین یكی از خبرنگاران را عامل خسارت سنگین به همراه اول، دانست و گفت: گزارش‌های این رسانه در خصوص اخذ هزینه نمایشگر از مشتركان، بیشترین خسارت، را در سال‌های گذشته به همراه اول وارد كرد و از آن پس همراه اول سالانه 100 میلیارد تومان پول نمایشگر را از دست داد.


به گزارش فارس، یكی از دلایلی كه هر ساله نشست همراه اول با خبرنگاران را با دیگر برنامه‌ها متفاوت می‌كند، ادای احترام و حضور مدیران ارشد این اپراتور در جمع خبرنگاران و پنهان نكردن مدیران از خبرنگاران است.

جمعه 21/5/1390 - 0:52
اخبار
 

رئیس بخش بازاریابی و صادرات شركت كارخانه‌های مخابراتی ایران با اشاره این‌كه عملا دیگر چیزی به نام تولید داخلی گوشی تلفن همراه وجود ندارد، گفت: با وجود سیاستهای كنونی دیگر امكان رقابت با گوشی‌های وارداتی برای تولیدكنندگان داخلی وجود ندارد.


عبدالحمید صالح در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به این‌مه شركت كارخانه‌های مخابراتی ایران از حدود یك سال پیش خط تولید گوشی خود را متوقف كرده و دیگر تولیدی در این زمینه ندارد، افزود: با توجه به سیاستهای كنونی و مشكلاتی مانند قاچاق و رجیستر (ثبت) نشدن گوشیهای وارداتی امكان رقابت در بازار گوشی تلفن همراه برای تولیدكنندگان داخلی به هیچ عنوان وجود ندارد.


او با اشاره به این‌كه هم‌اكنون تنها یك شركت در زمینه تولید گوشی در كشور فعالیت می‌كند، اضافه كرد: از سوی دیگر دیگر چیزی از انجمن تولیدكنندگان گوشی تلفن همراه هم باقی نمانده است؛ بنابراین بالا یا پایین رفتن تعرفه واردات گوشی دیگر بی‌تاثیر است.


او در پاسخ به این سوال كه آیا بهتر نیست تولیدكنندگان داخلی به جای ساخت گوشی به تولید نرم‌افزار روی بیاورند؟‌ عنوان كرد: طراحی و تولید نرم‌افزار معمولا كار شركتهای انفورماتیك بوده و تولیدكنندگان بیشتر در ساخت تجهیزات فعالیت می‌كنند.


به گزارش ایسنا، اخیرا سود بازرگانی واردات گوشی تلفن همراه از 21 به شش درصد كاهش یافت. این كاهش تعرفه در راستای مبارزه با قاچاق گسترده گوشی تلفن همراه به كشور انجام شد. برآورد می‌شود بیش از 70 درصد از بازار گوشی ایران توسط محصولات قاچاق پر شده است.

جمعه 21/5/1390 - 0:50
اخبار
 

وزیر ارتباطات گفت كه براساس اعلام اپراتور سوم تلفن همراه در سه ماه آینده به بازار خواهد آمد و به محض اینكه از سازمان تنظیم مقررات ارتباطات تاییدیه بگیرند و سطح كیفیت خدماتشان به حد لازم برسد، می‌توانند به مردم سیم‌كارت بفروشند.


به گزارش ایسنا ‌وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات درباره‌ی پروژه‌ی اینترنت ملی به خبرنگاران گفت: ما همیشه تاكید كرده‌ایم كه این اصطلاح به كار نرود و شبكه‌ی ملی اطلاعات درست است.


رضا تقی‌پور ادامه داد: در این زمینه زیرساخت‌ها انجام شده است و پروژه‌ی طراحی و اجرای آن پیش می‌رود و‌ آزمایش‌های لازم هم انجام شده است و تا پایان امسال اولین فاز آن را افتتاح خواهیم كرد كه طی آن بسیاری از مراكز مهم از جلمه 20 هزار مدرسه به این شبكه متصل خواهد شد.


به گفته او این شبكه می‌تواند بسیاری از مشكلات امنیتی در ارتباط بین دستگاه‌ها و انتقال اطلاعات مهم و حیاتی آن‌ها به صورت امن تاثیرگذار باشد حتی معتقدم اینترنت جهانی برای اطلاعات شخصی هم دیگر امن نیست و بارها شاهد بودیم كه این اطلاعات به سرقت رفته است.


وی گفت: امیدوارم تا پایان سال 94 این پروژه فاز به فاز به بهره‌برداری برسد چراكه با اجرای آن پهنای باند اینترنت داخلی نیز به شكل گسترده‌تری ارائه خواهد شد.


تقی‌پور درباره‌ی جنگ سایبری رژیم صهیونیستی علیه كشورمان گفت: این مساله جدید نیست و رژیم صهیونیستی مصداق بارز تروریسم دولتی است و هم‌چون سایر حوزه‌های در حوزه‌ سایبری نیز در رتبه‌های اول ساخت بدافزار در جهان است.


او تاكید كرد: ما مركز عملیات و امنیت شبكه راه‌اندازی كرده‌ایم و با این حملات مقابله می‌كنیم و با توجه به اینكه زیرساخت ارتباطات كشور در اختیار دولت است بسیاری از این حملات در ابتدای ورود به كشور كنترل و خنثی می‌شود. كشور ما در امنیت شبكه شرایط خوبی دارد و اقدامات صورت گرفته هم در حد كفایت است.


وزیر ارتباطات درباره‌ی اپراتور سوم تلفن همراه گفت: تعدادی سیم‌كارت توسط این اپراتور به صورت آزمایشی در اختیار افراد قرار گرفته است و برخی سایت‌های این اپراتور روشن است؛ ‌این طور كه آن‌ها وعده دادند تعداد زیادی سایت در حال ترخیص و حمل برای نصب است.

 


جمعه 21/5/1390 - 0:49
اخبار

ام‌تی‌ان از جامعه تولیدکنندگان برنامه‌های کاربردی در سراسر جهان دعوت كرد كه برنامه‌های ابتکاری خود را که از واقعیت‌های آفریقا و خاورمیانه الهام گرفته‌اند، جهت رقابت معرفی كنند.

به گزارش ایسنا، ام‌تی‌ان با راه‌اندازی رقابت برنامه‌های کاربردی فضای ابتکاری برای طیف وسیعی از تولید‌کنندگان فراهم آورده است. این اقدام در راستای افزایش سرعت استفاده از فن‌آوری‌های به وجود آمده با قابلیت داده صورت می‌گیرد، خصوصا فن‌آوری‌هایی که در آن محصولات الکترونیکی منطبق با سلیقه کاربران آفریقا و خاورمیانه ‌تعبیه شده است.
معاون تجاری گروه ام‌تی‌ان، کریستسن دِفاریا، گفت: هرچه برنامه کاربردی با نیاز کاربران بیش‌تر منطبق باشد و استفاده از آن برای کاربر راحت‌تر باشد، در ارجحیت خواهد بود. بنابراین احتمال استفاده از آن در حجم وسیع در دو بازار بزرگ که شدیدا نیازمند راه‌کارهای محلی است بیش‌تر خواهد بود، به ویژه محصولاتی که با بازار آفریقا و خاورمیانه هماهنگ باشد.
به گفته او «فروشگاه برنامه‌های کاربردی ام‌تی‌ان» که در حال حاضر مرحله طراحی و ساخت را طی می‌کند، در نظر دارد به قطب اول آفریقا و خاورمیانه تبدیل شود. این مهم با توجه به برنامه‌های کاربردی ام‌تی‌ان که پاسخگوی نیازها و سلایق کاربران در 21 بازار آفریقا و خاورمیانه است قابل تحقق است.
دِفاریا در ادامه اظهار كرد: آرمان ما برای ایجاد فروشگاه برنامه‌های کاربردی ام‌تی‌ان این است که بستری از برنامه‌های کاربردی داشته ‌باشیم که اکثریت آن به طور کلی توسط جامعه تولید‌کنندگان برنامه‌های کاربردی ایجاد شده باشد. به این ترتیب امیدواریم به مشترکین فروشگاه برنامه‌های کاربردی ام‌تی‌ان تجربه‌ای بی‌نظیر همراه با محصولاتی جالب و متفاوت را که کلیه جوانب زندگی را در نظر می‌گیرد ارائه دهیم.
وی افزود: جامعه بزرگی برای تولید برنامه‌های کاربردی وجود دارد که بسیاری از ابداعات و ابتکارات آن‌ها به طور وسیع مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. بنابراین رقابت برنامه‌های کاربردی که امروز آغاز کرده‌ایم، فرصت جدیدی برای جامعه تولیدکنندگان است و به عنوان یک کانال توزیع که به بیش از 150 میلیون مشترک تلفن همراه ام‌تی‌ان دسترسی دارد، عمل می‌کند.
به گفته او بدین صورت رقابت برنامه‌های کاربردی ام‌تی‌ان جهت تقویت اکوسیستم برنامه‌های کاربردی عمل می‌كند و یک کانال توزیع به 150 میلیون مشترک ام‌تی‌ان را برای جامعه تولیدکنندگان منطقه ایجاد می‌کند. از تولیدکنندگان برنامه‌های کاربردی دعوت به عمل می‌آید تا جهت احراز شرایط دریافت جوایز ارزنده برنامه‌های ساده و پیچیده خود را (به شرط سهولت استفاده توسط کاربر) به پورتال جهانی ام‌تی‌ان به نشانی زیر ارسال كنند:
www.mtnplay.com/appcomp
رقابت برنامه‌های کاربردی که از امروز آغاز می‌شود به مدت 5 ماه ادامه دارد و در ابتدا بر Android OS تمرکز دارد. کلیه برنامه‌های کاربردی باید به زبان انگلیسی تهیه شود و مناسب با بازار آفریقا و خاورمیانه باشد. این رقابت 5 برنده ماهانه نیز خواهد داشت. جایزه اول برای برندگان ماهانه یک Samsung Galaxy Tab 10.1 و جایزه دوم یک Samsung Galaxy S2 خواهد بود.
جایزه ممتاز برنده نهایی که از بین 6 برنده ماهانه جایزه اول انتخاب می‌شود، هزینه کامل سفر به کنگره جهانی تلفن همراه سال 2012 است. ام‌تی‌ان مجاز است پیش از عقد قرارداد رسمی با تولیدکننده، بهترین برنامه‌های ارسال شده را در فروشگاه برنامه‌های کاربردی ام‌تی‌ان به نمایش بگذارد.

جمعه 21/5/1390 - 0:48
اخبار

شرکت آمریکایی اپل برای اولین بار عنوان با ارزش ترین شرکت ایالات متحده را به خود اختصاص داد و حتی از شرکت های ثروتمند نفتی نیز پیشی گرفت.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) براساس اعلام اسوشیتدپرس در پایان روز 9 آگوست، شرکت اپل با پیشی گرفتن از شرکت نفتی Exxon Mobile در صدر بازار بورس آمریکا قرار گرفت.
سهام شرکت نفتی Exxon روز سه شنبه با کاهش روبرو شد که این کاهش به اپل کمک کرد تا در بالاترین سطح قرار گیرد. گفته می شود با وجود موقعیت نامشخص منابع نفتی در سراسر جهان احتمال قرار گرفتن دوباره اپل در این جایگاه وجود دارد.
در واقع به صورت بالقوه اپل می تواند از Exxon پیشی گیرد و اعلام زمان عرضه آیفون 5 نیز در این حرکت سریع تاثیر گذار خواهد بود.عرضه آیفون 5 می تواند به صورت قابل توجهی ارزش سهام آیفون را بالا ببرد و فاصله اپل را با Exxon بیشتر کند

جمعه 21/5/1390 - 0:46
اخبار
 ظاهرا به زمین زدن غول الکترونیکی کره، سامسونگ برای اپل کافی نبوده و این شرکت از موتورولا نیز بخاطر طراحی تبلت Xoom در اروپا شکایت کرده است.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) پس از آنکه اپل توانست نظر موافق دادگاه را برای ممنوعیت فروش تبلت گلکسی 10.1 به دلیل شباهت هایش به آیپد بدست آورد، این بار نوبت به موتورولا رسید تا در همان دادگاه برای طراحی تبلت Xoom محاکمه شود
اپل از موتورولا نیز در دادگاه Dusseldorf آلمان شکایت کرده است. آگرچه هنوز جزئیات دادخواست اپل مشخص نیست اما احتمالا فروش این تبلت نیز در سراسر اروپا ممنوع خواهد شد.
درحال حاضر اپل و موتورولا بیش از 40 بار به دلیل نقض حق انحصاری در آمریکا از یکدیگر شکایت کرده اند.

 


جمعه 21/5/1390 - 0:45
اخبار
 


شرکت سامسونگ جدیدترین محصول از سری گوشی‌های هوشمند Xcover را با نام Galaxy Xcover با سیستم‌عامل اندروید و امکانات قابل ملاحظه معرفی کرد.


به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) این گوشی هوشمند که به نسخه 3/2 سیستم‌عامل اندروید موسوم به Gingerbread مجهز شده است، استاندارد IP67 دارد که بر اساس این استاندارد به صورت ضدآب ساخته شده است و ورود هرگونه گردوغبار و آلودگی به سیستم داخلی خود جلوگیری می‌کند. این گوشی همچنین به صورت ضدشوک و ضدضربه ساخته شده است و بر این اساس سقوط آن از ارتفاع مشکلی به وجود نمی‌آورد.


سری گوشی‌های Xcover سامسونگ تاکنون با امکانات معمولی روانه بازار می‌شدند، اما این محصول جدید کلیه امکانات مورد نیاز کاربران را در خود جا داده است که گفته می‌شود سامسونگ آن را برای رقابت با Defy موتورولا و Xperia Active سونی اریکسون روانه بازار کرده است.


این گوشی هوشمند دوربین دیجیتالی 2/3 مگاپیکسلی همراه با دو فلش LED دارد و از دیگر امکانات به کار رفته در آن می‌توان به گیرنده بی‌سم Wi-Fi، گیرنده ماهواره‌ای GPS، پشتیبانی از شبکه مخابراتی HSDPA با سرعت 2/7 مگابایت در ثانیه و نمایشگر لمسی ضدخش 65/3 اینچی اشاره کرد. این گوشی به گونه‌ای ساخته شده است که اگر به مدت 30 دقیقه در عمق یک متری آب باقی بماند مشکلی برای آن به وجود نمی‌آید.


بر اساس اخبار منتشر شده، این گوشی هوشمند از ماه اکتبر وارد آلمان می‌شود که البته هنوز قیمت مشخصی برای آن اعلام نشده است.

 


جمعه 21/5/1390 - 0:44
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته