• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 1680
تعداد نظرات : 271
زمان آخرین مطلب : 4724روز قبل
اخبار
 

اندروید سیستم عاملی است که گوگل برای گوشی‌های تلفن همراه بصورت متن باز و با هسته‌ی لینوکس عرضه کرده است. روز به روز بر محبوبیت این سیستم‌عامل در بین کاربران افزوده می‌شود و یکی از دلایل مهم این محبوبیت برنامه‌های کاربردی یا اپلیکیشن‌ها یا Appsهای بی‌شماری‌ست که برای این سیستم‌عامل نوشته می‌شوند. این برنامه‌ها به شما اجازه می‌دهند تا هر کاری را با گوشی موبایل‌تان انجام دهید و از زندگی موبایلی نهایت لذت را ببرید. اما اینکه بدانیم این اپلیکیشن‌ها را از کجا باید پیدا کنیم و هر برنامه به چه کار می‌آید، خیلی مهم است.


وبلاگ بلاگ نوشت: http://www.iranapps.ir  یک مرجع برای برنامه‌های موبایلی و البته فعلاً اندرویدی است، که در آن ضمن وجود دسته‌بندی برای اپلیکیشن‌ها، توضیحات خوبی به زبان فارسی برای هر برنامه ارائه شده است.


یکی از کارهای خوب Iran APPS راه اندازی یک وبلاگ در کنار مرجع برنامه‌هاست. این وبلاگ به کاربران کمک می‌کند تا از سردرگمی یافتن برنامه‌‌های مناسب در بین حجم زیاد برنامه‌های دسته‌بندی شده، خارج شوند و آنچه را که به دنبالش هستند، راحتتر پیدا کنند.


گرچه Iran APPS هنوز بصورت آزمایشی فعالیت می‌کند و نسخه‌ی ارائه شده‌ی وب‌سایتش بتاست، اما اگر اندرویدی هستید، لازم است که حتماً برنامه‌ی اندروید مخصوص Iranapps را روی گوشی‌تان داشته باشید

 

شنبه 29/5/1390 - 19:15
اخبار
 

گفتگوی عصرارتباط با محمدحسن بهرام پور -مدیر بازرگانی تالیا


پس از تزریق 7میلیاردی مخابرات به شرکت تالیا برای ادامه حیات و بازسازی شبکه خود، اما تالیا هنوز دوران افول خود را طی می‌کند. آقای محمدحسن بهرام‌پور به عنوان مدیر بازرگانی تالیا، می‌فرمایید شبکه تالیا در چه وضعیتی قرار دارد؟


به طور مشخص برنامه توسعه شبکه سیم‌کارت‌های تالیا را آغاز کرده‌ایم.


چه برنامه‌های توسعه‌ای را در دستور کار دارید؟


به هرحال برنامه‌ریزی‌های کردیم و طرح‌هایی با شرکت مخابرات ایران در حال بررسی و انجام شدن است.


موضوعات این برنامه‌ها چه چیزهایی هستند؟


یک بخش از برنامه‌ها در سطح مدیریتی هستند و یک بخش هم هنوز در حال مطالعه است. اما طرح توسعه شبکه سیم‌کارت‌های اعتباری تالیا تا پایان سال مشخص و اعلام خواهد شد.


به تازگی مشترکان سیم‌کارت‌های اعتباری تالیا از توزیع نامناسبت کارت شارژهای تالیا گله‌مند هستند و در برخی اوقات امکان دسترسی به آنها وجود ندارد. علت آن چیست؟


در این زمینه بررسی کردیم اما مشخص شد توزیع کارت شارژها به ویژه در هفته گذشته خوب بوده اما به هر صورت به مشترکین تالیا توصیه می‌کنیم به صورت الکترونیکی خرید کنند.


خرید الکترونیکی با چه روش‌هایی؟


از طریق POSهای نصب‌شده در فروشگاه‌ها. درحال حاضر 70 درصد فروشگاه‌ها مجهز به دستگاه‌های POS هستند و شارژهای تالیا را به مشترکان عرضه می‌کنند. همچنین یکسری دستگاه‌های فروش شارژ نصب‌شده در سطح شهر وجود دارند که امکان خرید کارت‌های شارژ از طریق آنها وجود دارد. از طرف دیگر مشترکان تالیا می‌توانند از طریق خودپردازهای بانک‌های ملی، کشاورزی و سامان شارژ مورد نیاز خود را خریداری کنند.


یعنی شما پیشنهاد می‌دهید مشترکان تالیا از روش‌های الکترونیکی برای تامین شارژ خود استفاده کنند؟


بله، چون تالیا در حال توسعه گسترده سیستم توزیع الکترونیکی کارت‌های شارژ خود است.

 

شنبه 29/5/1390 - 19:1
اخبار

 


شرکت Mobiado که در زمینه تولید گوشی‌های فوق لوکس فعالیت می‌کند برای مدتی محصول جدید روانه بازار نکرده بود. اما این شرکت کانادایی روز گذشته محصول جدیدی را با نام Grand Touch مبتنی بر گوشی هوشمند اندروید روانه بازار کرد که تنها افراد پولدار می‌توانند سراغ آن بروند.


به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) این نخستین بار است که یک گوشی هوشمند مبتنی  بر سیستم‌عامل اندروید با استفاده  از طلا و جواهرات و به صورت لوکس ساخته می‌شود. طراحی این محصول  بر پایه گوشی هوشمند  Google Nexus S است و شرکت سازنده یکی از نقاط قوت خود در این محصول را استفاده از سیستم‌عامل اندروید در آن می‌داند.


این گوشی هوشمند که با همکاری شرکت سامسونگ ساخته  شده است، شامل 139 قیراط یاقوت کبود کریستال و 24 قیراط طلا می‌شود که بدنه گوشی از آن‌ها ساخته شده  است. کلیدهای گوشی نیز از جنس یاقوت  کبود ساخته شده‌اند. این گوشی هوشمند در دو مدل ساخته می‌شود و کاربران  در صورت تمایل می‌توانند در گوشه‌های بدنه نیز یاقوت در اختیار داشته  باشند.


این گوشی بسته به طلایی که در بدنه آن به کار رفته است می‌تواند در دو رنگ زرد و  قرمز عرضه شود. هنوز هیچ خبری در مورد قیمت این محصول منتشر نشده است، اما پیش‌بینی می‌شود این گوشی هوشمند که Mobiado Grand Touch نام دارد با قیمت ارزان به دست کاربران نرسد

شنبه 29/5/1390 - 19:0
اخبار
نیویورک از صبح تا شب در یک عکس

Stephen Wilkes عکاس این عکس است که به عقیده خودش توانسته اثری خلق کند که نیویورک را از روز تا شب در یک عکس توصیف کند. این عکس در واقع ترکیبی از چندین عکس است که در طول 15 ساعت گرفته شده اند، ولی نهایتا نتیجه کار یک عکس واحد است که با ترکیب آنها حاصل می شود. در ادامه این عکس را به صورت کامل مشاهده خواهید کرد و روش گرفتن چنین عکسی را خواهید دید.

این عکس از ساختمان مشهور Flatiron گرفته شده است. در سمت چپ عکس که نشان دهنده روز است، تصویری از ساختمان Flatiron به همراه خیابان های اطراف آن را مشاهده می کنید.  اطراف این بنا، مردم برای صرف ناهار در خیابان ها بوده و توریست ها مشغول قدم زدن در پیاده رو ها هستند.

سمت راست تصویر نشان دهنده منظره این ساختمان در شب است. مردم برای بیرون رفتن آماده می شوند و توریست ها به هتل های خود باز می گردند.

شنبه 29/5/1390 - 18:53
اخبار
سونی دوربین شکاری خود را به همراه قابلیت ضبط ویدئوی HD معرفی می کند

دوربین های شکاری DEV 3 و DEV 5 سونی قابلیت ضبط ویدئو با کیفیت 1080P نیز دارند. علاوه بر این شما می توانید با این دوربین ها عکس با رزولوشن 7 مگاپیکسل بگیرید. در ادامه مشخصات کامل و قیمت این دوربین ها در بازار جهانی را اعلام خواهیم کرد.

دقیقا مشخص نیست که سونی این محصول را برای چه کاربردی تولید کرده است. ولی اگر شما به دنبال یک دوربین هستید که بتوانید با آن مسافت های طولانی را به خوبی مشاهده کنید، مطمئنا دوربین های شکاری DEV-3 و DEV-5 جزو بهترین گزینه ها برای شما هستند. چراکه هنگام مشاهده تصاویر از راه دور می توانید از آنها ویدئو نیز تهیه کنید و یا عکس بگیرید.

کیفیت ویدئوی این دوربین Full HD 1080P و کیفیت عکس آن 7.1 مگاپیکسل می باشد. قیمت DEV-3 حدودا 1400$ و قیمت DEV-5 معادل 1999 دلار اعلام شده و مزیت آن نسبت به DEV-3 وجود GPS داخلی است.

این دو دوربین دارای یک جفت سنسور Exmor R CMOS است که قابلیت فیلم برداری سه بعدی را ممکن می سازد. قابلیت بزرگنمایی 10x نیز از دیگر ویژگی های این دوربین است.

این دوربین ها تا پایان نوامبر در بازار امریکا توزیع خواهند شد.

شنبه 29/5/1390 - 18:51
اخبار
HP TouchPad HP TouchPad

اگر اخبار فناوری را دنبال کرده باشید حتما متوجه شده اید که HP توسعه و تولید سیستم عامل WebOS و ابزارهای مبتنی بر آن را متوقف کرده است. در راستای همین موضوع HP قیمت تبلت 500 دلاری HP Touchpad را به شدت کاهش می دهد و قصد دارد از فردا تبلت TouchPad با WiFi و حافظه 16GB را به قیمت 99$ و با WiFi و حافظه 32GB به قیمت 149$ به فروش برساند.

HP هفته گذشته، پیش از اعلام عدم پشتیبانی از WebOS قیمت تبلت خود را 100 دلار ارزان کرده بود. اما پس از اعلام عدم پشتیبانی از WebOS قیمت TouchPad به 99 دلار کاهش یافته و فروش این تبلت با قیمت جدید از فردا آغاز خواهد شد. حال باید بررسی کرد که آیا ارزش دارد TouchPad بدون نرم افزارهای جدید و پشتیبانی از سیستم عامل را با قیمت 99 دلار خرید؟

TouchPad جزء تبلت های خوب بازار به شمار می رود و به راحتی از پس کارهای روزمره مانند مرور صفحات وب، چک کردن ایمیل و اجرای برخی از بازی ها و نرم افزارها بر می آید. هرچند عناوین تحت WebOS به اندازه iOS و Android نیست اما نرم افزارهای متنوعی برای سیستم عامل WebOS وجود دارد که کاربران می توانند از آنها استفاده کنند. البته آینده ایی برای WebOS و در نتیجه TouchPad وجود نخواهد داشت. اما یک حالت دیگر که این روزها برای انواع مختلف ابزارهای مجهز به پردازنده های ARM اتفاق می افتد، این است شخصی پیدا شود که بتواند سیستم عامل اندروید را برروی این تبلت نصب کند. اگر این اتفاق بیافتد و بتوان اندروید 3 را برروی این تبلت نصب کرد آن وقت یک تبلت فوق العاده اندرویدی با قیمت بسیار ناچیز 99 دلار خواهید داشت.

اگر با تبلت HP TouchPad و امکانات آن آشنا نیستید مقاله "بررسی تبلت HP TouchPad - رقیب جدی iPad" را مطالعه کنید.

به هر حال قیمت گذاری فوق العاده پایین HP برای تبلت پر سرو صدای HP TouchPad آنقدر پایین است که موجودی انبار این کالا به سرعت به فروش رود.

شنبه 29/5/1390 - 18:50
دعا و زیارت
www.iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

 

از اعمال ماه مبارک رمضان دعا است و ادعیه ای نیز برای این ماه مبارک سفارش شده است. چه بهتر که دعاهای مؤمنین در این ماه مبارک با شرط مذکور به جا آورده شود، تا انشا الله مستجاب شود.

استجابت دعا دارای شرایط و نیز موانعی است.

● مفهوم دعا

دعا به معنی «خواندن» است، خواندنی که به صورت نیایش و سرود و ستایش، یا خواستن و طلب و درخواست مَدَد و نصرت و یاوری.

انسان مرتبط با خدا می کوشد از طریق دعا (راز و نیاز و مناجات و عبادت) به خدا نزدیک شود. وقتی با کسی آشنا شدی و ارتباط پیوسته شما زمینه اعتماد را فراهم ساخت و از دوستان صمیمی او به شمار آمدی، در هنگام نیاز به خانه اش می روی و شرط دوستی را به جا می آورد و میثاق و محبت را استوار می سازد. در را باز می کند و شما را در اندرون پذیرایی می نماید و مورد لطف و عنایت ویژه قرار خواهد داد.

برای استجابت دعا باید شرایطی را مهیا نمود و موانعی را برطرف ساخت. در ذیل به برخی از شرایط و موانع اشاره می شود:

«وقتی به انسان گرفتاری و غمی روی می آورد، ما را در هر حال (خواب و بیداری، نشسته و ایستاده) بخواند و چون گرفتاریش را برطرف کنیم، برود (و از ارتباط خود با خدا از جهت کمیت و کیفیت بکاهد و گاهی قطع نماید، به گونه ای که) گویی اصلاً ما را برای گرفتاری که به او رسیده بود، نخوانده است!»

● شرایط استجابت دعا

۱) ارتباط مداوم با خدا در هر حال

خداوند به پیامبرش دستور می دهد که «نفس خویش را در کمال شکیبایی در هر بامداد و شامگاه به دعا کردن و جلب خشنودی خدا وادار کن».قرآن کسانی را که فقط در هنگام گرفتاری و مشکلات دعا می کنند، مورد نکوهش قرار داده است: «وقتی به انسان گرفتاری و غمی روی می آورد، ما را در هر حال (خواب و بیداری، نشسته و ایستاده) بخواند و چون گرفتاریش را برطرف کنیم، برود (و از ارتباط خود با خدا از جهت کمیت و کیفیت بکاهد و گاهی قطع نماید، به گونه ای که) گویی اصلاً ما را برای گرفتاری که به او رسیده بود، نخوانده است!».

امام صادق (علیه السلام) می فرماید: «کسی که پیش دستی در دعا نکند و فقط در وقت نزول بلا دست به دعا بردارد، دعایش در آن وقت مستجاب نگردد و فرشتگان گویند: این آواز را نشناسیم». در روایت دیگری آمده که «به او می گویند: تا امروز کجا بودی؟!».در اصول کافی آمده که خداوند به حضرت داوود(علیه السلام) فرمود: «مرا در روزهای خوش و آسایش یاد کن تا من دعای تو را در روزهای گرفتاری و سختی اجابت کنم».

امام صادق(علیه السلام) فرمود: «خدا دعایی را که از دل غافل و بی خبر برخیزد، مستجاب نمی کند پس وقتی دعا کنی، از عمق دل به او روی آور (و دلت را با زبانت همراه گردان) و سپس به اجابت دعایت مطمئن باش»

۲) دعا باید از صمیم قلب باشد

تمام ذرات وجود انسان یک چیزی را بخواهد و طلب کند و دل و زیانش با عمل و رفتارش هماهنگ باشد.

۳) اعتماد به خدا و اطمینان به اجابت او

امام صادق(علیه السلام) فرمود: «خدا دعایی را که از دل غافل و بی خبر برخیزد، مستجاب نمی کند پس وقتی دعا کنی، از عمق دل به او روی آور (و دلت را با زبانت همراه گردان) و سپس به اجابت دعایت مطمئن باش».

۴) قطع امید از غیر خدا و امید و اطمینان به خداوند

امام صادق(علیه السلام) فرمود: «هرگاه یکی از شما بخواهد که هر چه از خدا درخواست می کند، خدا به او عطا فرماید، باید از همه مردم ناامید و مأیوس گردد و هیچ امیدی جز به درگاه خدا نداشته باشد». او به نقطه ای از ایمان و توکل باید برسد که بداند همه قدرت ها و علل جهان تحت اراده و قدرت الهی قرار دارند.

پس از خدا بخواهد که اسباب و علل مادی و معنوی جهان را جهت صلاح و منفعت او قرار دهد.

دعای پنهانی و در تاریکی شب زودتر به اجابت می رسد، مخصوصاً در قنوت یا سجده نماز «وتر» که بعد از خواندن هشت رکعت نماز شب و دو رکعت نماز خوانده می شود

۵) دعا باید با حالت تضرع و دلی شکسته باشد

امام صادق(علیه السلام) فرمود: «هرگاه دلتان شکست، دعا کنید، زیرا دل تا پاک و خالص نشود، شکسته نمی شود».

۶) مکان دعا

مکان دعا در استجابت تأثیر دارد، مثلاً دعا در حرم امامان (علیه السلام) مخصوصاً حرم امام حسین(علیه السلام) و کنار خانه خدا به خصوص مقام حضرت ابراهیم(علیه السلام) و کنار حجرالاسود.

۷) زمان دعا

دعای پنهانی و در تاریکی شب زودتر به اجابت می رسد، مخصوصاً در قنوت یا سجده نماز «وتر» که بعد از خواندن هشت رکعت نماز شب و دو رکعت نماز خوانده می شود. قرآن می فرماید: «پروردگار خود را به حالت تضرع و تذلل و در پنهانی و خفا بخوانید». دعا در شب های ماه رمضان و رجب و دهه اول ذی الحجه و غیر آن دعا را به اجابت نزدیک می کند.

بهجت عارفان و سالکان در پاسخ فرمودند: "زیرا استجابت دعا شرط اساسی اش توبه است، لذا ملائکه می گویند: این مشروط (دعا) را با شرطش (توبه) چرا به جا نمی آورید تا مستجاب شود؟ و چرا دعای تائب و دعای با توبه نمی کنید؟!" (به نقل از کتاب پرسش های شما و پاسخ های آیةالله بهجت، جلد اول)

۸) غسل توبه فراموش نشود

غسل توبه نماید، سپس با وضو چهار رکعت نماز بخواند در هر رکعت یک مرتبه سوره حمد و سه مرتبه توحید و یک مرتبه سوره «الناس» و یک مرتبه «فلق» را بخوانید. بعد از نماز هفتاد مرتبه استغفرالله ربی و اتوب الیه و بعد از هفت مرتبه «لا حول و لا قوة الا بالله العلی العظیم» سپس بگویید: یا عزیز یا غفار اغفرلی ذنوبی و ذنوب جمیع المؤمنین و المؤمنات فانه لا یغفر الذنوب الا انت.»

به این ترتیب شخص در جاده دعا قرار می گیرد و باید مراقب باشد تا راه دعا را درست بپیماید، و به بیراهه نرود. نشانی راه دعا را ذکر خواهیم کرد.

● مهم ترین شرط استجابت دعا

حضرت آیةالله بهجت، رضوان الله تعالی علیه، از شاگردان حضرت آیة الله قاضی، رضوان تعالی الله علیه در عرفان بودند و دستورات و تأکیدات عرفانی ایشان، از قابل اعتمادترین دستوراتی است که در دست ماست.

از این فخر عالم تشیع سوال شد که چرا این همه دعا می کنیم و مستجاب نمی شود؟ بهجت عارفان و سالکان در پاسخ فرمودند: "زیرا استجابت دعا شرط اساسی اش توبه است، لذا ملائکه می گویند: این مشروط (دعا) را با شرطش (توبه) چرا به جا نمی آورید تا مستجاب شود؟ و چرا دعای تائب و دعای با توبه نمی کنید؟!" (به نقل از کتاب پرسش های شما و پاسخ های آیةالله بهجت، جلد اول)

● موانع استجابت دعا

امام علی(علیه السلام) می فرماید: «المعصیة تمنع الاجابة؛گناه مانع اجابت دعا است». گناهان سه نوع تأثیر منفی در دعا می گذارند:

۱) لذت دعا و مناجات را سلب می کنند.

انسان دعا می کند، اما لذت نمی برد و رقت قلب پیدا نمی کند.

۲) مانع استجابت دعا می شوند.

۳) توفیق دعا کردن یا شرکت نمودن در مجالس دعا را از انسان سلب می کنند.

برخی از گناهان در عدم اجابت دعا تأثیر بیشتر دارند که در ذیل به نمونه ای از آن ها اشاره می کنیم.

● گناهانی که مانع استجابت دعا می شود!

امام سجاد (علیه السلام) فرمود: «گناهانی که مانع استجابت دعا می شوند، عبارتند از: بددلی و سوءظن به مؤمنان و کارهای آنان؛ طینت و درونی ناپاک داشتن؛ نفاق و دورویی با برادران و خواهران ایمانی؛ عدم اطمینان به اجابت دعا؛ تأخیر نمازهای واجب (و نخواندن آن در اول وقت فضیلت) آن که وقت آن بگذرد؛ بدزبانی و فحاشی و اهانت کردن؛ نزدیک نشدن به خدا به وسیله صدقه و کارهای نیک». نیز فرمود: «از جمله گناهانی که مانع استجابت دعا می گردد، نافرمانی و رنجاندن خاطر پدر و مادر است» در برخی از روایات، بداخلاقی.

 

شنبه 29/5/1390 - 18:34
خواص خوراکی ها

 

دوست دارید همیشه سالم و تندرست باشید؟ ما در این مقاله 15 خوراکی را که مصرف منظم آن سلامت و تناسب اندام تان را تضمین می‌کند، ذکر کرده ایم. حتی اگر بعضی از آنها را مصرف کنید، تأثیر فراوان شان بر سلامت تان را خواهید دید...

مواد غذایی سالمی که بو دارند


سیر 

سیر به خاطر داشتن ترکیبات آلیسین، خاصیت آنتی بیوتیکی دارد؛ بوی خاص سیر هم به دلیل وجود همین ماده است. علاوه بر این، سیر اثر ضد انعقاد خون، جذب کننده و پایین آورندۀ فشار خون هم دارد. به خاطر وجود فلاونیدهای آنتی اکسیدانی موجود در سیر، این مادۀ غذایی ارزشمند نقش مهمی در پیشگیری از سرطان های گوارشی، بیماری های قلبی عروقی و کاهش میزان کلسترول خون دارد.
 


پیاز

پیاز نیز خواص آنتی بیوتیکی و البته ضد عفونی دارد. پیاز باکتری های عامل پوسیدگی  دندان ها، ورم لثه، پارادونتیت (التهاب لثه) و برخی آنژین ها را می‌کشد. پیاز مانع ایجاد برخی واسطه های التهابی می‌شود، آنچه که این "سیرمانند" انجام می‌دهد این است که مانند یک نیروی کمکی در مقابل برخی بیماری ها مانند آسم و مشکلات ناشی از استعمال دخانیات عمل می‌کند.
 


گیاهان معطر دیگر

گیاهان معطر مانند رزماری، آویشن، پونه، ریحان و نعناع، سرشار از اسانس های خانوادۀ ترپن ها هستند (اسانسی که آنها را معطر می‌کند). ترپن ها می‌توانند بر روی تومورها تأثیر بسیار زیادی داشته و تکثیر سلول های سرطانی را کاهش ‌دهند یا باعث مرگ این سلول ها شوند. 
 


زردچوبه و فلفل سیاه

زردچوبه که حاوی آنتی اکسیدان های قوی، ضد التهاب ها و ضد سرطان ها است، ادویۀ مناسبی برای قرار گرفتن در منوی غذای روزانۀ ماست. این ادویه در کنار فلفل سیاه، خاصیتش ده برابر می‌شود. 
 


سویا

در سویا ایزوفلاون وجود دارد، ایزوفلاون آنتی اکسیدانی قوی است که خطر ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی عروقی را کاهش می‌دهد، میزان کلسترول خون را پایین می‌آورد و برخی نشانه های یائسگی را تسکین می‌دهد.

سویا به شکل توفو، میسو، سس سویا، شیر سویا و یا ماست سویا عرضه می‌شود. توجه: دانه های سویا به هیچ وجه با سویای واقعی قابل مقایسه نیستند.

علاوه بر ایزوفلاون، سویا خواص دیگری هم دارد: حاوی پروتئین بالا، اسیدهای چرب، ویتامین، املاح معدنی و فیبرهای خوراکی نیز هست.
 


قارچ ها

بعضی از قارچ ها، مانند قارچ های ژاپنی شیتاکه، متاکه و ریشی سیستم دفاعی بدن را تحریک می‌کنند. این اثر به خاطر وجود پلی ساکاریدهایی مانند بتا گلوکن و لنتینان در این نوع از قارچ هاست.
این خاصیت ِ تحریک کنندگی ِ سیستم دفاعی فواید بسیاری دارد، خصوصاً در موارد سرطان؛ و در قارچ های پلورُتز و قارچ پاریسی یافت می‌شود.
 


میوه های قرمز
تمشک، توت فرنگی، توت سیاه، زغال اخته، انگور فرنگی سیاه، توت کانادایی، کران بری و انگور سیاه، میوه هایی سرشار از آنتی اکسیدان، پلی فنول و فلاونید هستند. برای مثال، تمشک 2 برابر بیشتر از گریپ فروت و حدوداً 9 برابرِ کیوی، ذخیرۀ آنتی اکسیدان دارد. به همین علت است که میوه های قرمز از بیماری های اختلال در بازسازی عصبی (مانند آلزایمر) پیشگیری می‌کنند، فشار خون را پایین می‌آورند، کلسترول خوب خون را افزایش می‌دهند، از بروز بیماری های قلبی عروقی نیز پیشگیری می‌کنند، سرعت رشد تومورها را کند می‌کنند و عوامل سرطان زا را از بین می‌برند.
 


شکلات سیاه

شکلات تلخ در مبارزه با خستگی و نیز پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی سهیم است. مشکلات گردش خون را با افزایش حجم رگ ها، محدود کردن حمله های پلاکتی و سیال کردن خون برطرف می‌کند، ضمناً خاصیت ضد التهابی و ضد سرطانی هم دارد. شکلات سیاه با اثر سرخوشی اش، یک ضد افسردگی طبیعی است.

هر چه شکلات طبیعی تر باشد، خوردن منظم آن بیشتر توصیه می‌شود؛ البته به شرط رعایت تعادل و میانه روی زیرا کاکائو یک مادۀ کم کالری نیست.
 


ماهی

ماهی که سرشار از امگا 3 است، به خاطر فوایدش برای سیستم قلبی عروقی مشهور شده است. میزان کافی امگا 3 در پیشگیری از سرطان و مشکلات خلق و خو در افراد افسرده مؤثر است. به زنان باردار توصیه می‌شود که امگا 3 زیادی مصرف کنند زیرا امگا 3 حاوی اسیدهای چرب ضروری برای رشد مناسب مغز جنین است.

2 تا 3 با در هفته ماهی بخورید، البته خوردن ماهی های کوچک تر در الویت است (ماهی های کوچک حاوی جیوۀ کمتری هستند).
 


زنجبیل

زنجبیل حاوی آنتی اکسیدان های بسیار سودمند برای پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی، برخی سرطان ها و دیگر بیماری های مرتبط با افزایش سن است. این ریشه، خواص ضد التهابی بسیار خصوصاً در درمان بیماری های رماتیسم و ورم مفاصل دارد.
در نهایت، زنجبیل گوارش را تسهیل کرده و به مبارزه با تهوع و استفراغ کمک می‌کند.
 


جلبک

جلبک که در گذشته تنها در آسیا مصرف می‌شد، هم اکنون در تمام اروپا نیز خورده می‌شود.
جلبک کالری بسیار پایینی دارد و سرشار از پروتئین و فیبر است. این مادۀ غذایی ارزشمند حاوی ید، کلسیم، منیزیم، پتاسیم، فسفر، آهن، روی، مس، سلنیوم و... است.

جلبک ها تنها گیاهانی حاوی B12 (B12 برای بافت های عصبی ضروری است) هستند، و این موضوع در چارچوب رژیم های غذایی گیاهخواری اهمیت ویژه ای دارد.

جلبک های قهوه ای سرشار از ویتامین های C و E ، جلبک های قرمز  سرشار از پروویتامین و جلبک های سبز غنی از ویتامین C هستند. بعضی هایشان هم حاوی امگا 3 اند !

تأثیر جلبک ها بر سلامتی چیست؟ آنها به پیشگیری از پرفشاری خون، یبوست، کم کاری تیروئید و تومورها کمک می‌کنند در ضمن آنتی باکتری و ضد کرم هم هستند.
 


چای سبز

چای سبز یک ضد سرطان بسیار عالی است و با کاهش تشکیل پلاک های آتروم از بیماری های قلبی عروقی پیشگیری می‌کند، پلاک های آتروم عامل انسداد عروق هستند. این چای مانند یک سم زدا برای بدن عمل می‌کند و پیری را به تأخیر می‌اندازد. ضمناً، تصور می‌شود که چای سبز به مبارزه با بیماری های اختلال در بازسازی سلول های عصبی مانند بیماری آلزایمر کمک می‌کند.  
 


غلات کامل
غلات کامل سرشار از فیبر اند و باید در لیست غذایی ما از الویت بالایی برخوردار بوده و جایگزین علات تصفیه شده بشوند، غلات تصفیه شده طی مراحل صنعتی بخش عمده ای از خواصشان، خصوصاً فوایدی را که برای  گوارش و سیستم قلبی عروقی دارند، از دست می‌دهند.
نان کامل، غلات کامل صبحانه و دیگر غلات کامل (برنج، نان ...) باید هر روز مصرف شوند.
 


روغن زیتون

مادۀ غذایی اصلی رژیم های مدیترانه ای، روغن زیتون است که مزیت اصلی اش ایجاد تعادل بین امگا 3 و امگا 6 است. این روغن آثار غیر قابل بحثی در پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی دارد. توصیه می‌شود که این روغن را جایگزین روغن های دیگر کرده و حتی با روغن کلزا که سرشار از امگا 3 است، مخلوط کنید.
 


بروکلی و سبزیجات دیگر

بروکلی، گل کلم، کلم بروکسل و البته گوجه فرنگی و فلفل و بعد از آنها چغندر و کدوتنبل، سبزیجات فوق العاده ای برای سلامتی هستند. سبزیجات کالری بسیار کم، مقدار زیادی فیبر، ویتامین و مواد معدنی دارند. این گروه از موادغذایی، باید 2 بار در روز، در وعده های غذایی نهار و شام، مورد استفاده قرار گیرند.

شنبه 29/5/1390 - 18:17
اخبار
یکی از مضرترین ساخته دست انسانها برای همنوعان خود سیگار است اما خوشبختانه اهالی روستای "وچکاب جودکی" واقع در شهرستان آبدانان از توابع استان ایلام یک نخ سیگار هم دود نمی کنند.در دل رشته کوه پیر و سرکش زاگرس و در دامنه کبیرکوه (کوژ) روستایی آرمیده است و مردمانی از دل تاریخ در آن سکنی گزیده اند. مردمانی که در حصار علی محمد (باقیمانده آثار اجدادشان) و در کنار چشمه مارو زندگی را هم زیست با طبیعت می گذرانند.در این روستا کسی لب بر سیگار نمی زند و به جان و مال خود آسیب نمی رساند.در روستای وچکاب جودکی که در 22 کیلومتری شرق آبدانان در استان ایلام واقع شده، هیچ مرد و زنی و پیر و جوانی سیگار نمی کشد و سیگار در آن کالایی ممنوعه است.در مغازه ها و بقالی های این روستا سیگار پیدا نمی شود چون خریداری نیست.

علی جودکی پور دهدار روستایی وچکاب جودکی در این باره می گوید: در این روستا از دیرباز کسی سیگار نمی کشد و ما نیز تا به یاد داریم و پدر و اجدادمان نیز گفته اند سیگاری نداشتیم و نداریم.

وی در ادامه می افزاید: عدم استعمال دخانیات و مواد افیونی در روستای ما به یک فرهنگ تبدیل شده است.بچه های روستای ما این فرهنگ را به خوبی یاد گرفته اند و از این بلای جانسوز دوری می کنند.روستای وچکاب جودکی با 150 خانوار و جمعیتی بالغ بر 700 نفر که بیشتر مردمان آن به کشاورزی و دامداری مشغول هستند و جوانان این روستا در تابستان برای کار به تهران و کلانشهرها می روند که حتی حضور جوانان این روستا در کلانشهرها هم نتوانسته است آنها را سیگاری کند.

مردم این روستا از روحیه و شادابی خاصی برخودار هستند و به سخت کوشی معروف هستند و فرهنگ سیگار نکشیدن در بین اهالی روستا نهادینه شده است.اراده مردم این روستا در مقابل این کار بزرگ ستونی است.
شنبه 29/5/1390 - 4:22
اخبار
شیخ "محمد العریفی" چهره جنجالی و سرشناس وهابیت در عربستان سعودی در فتوایی که اخیرا صادر کرد، صحبت کردن دختر با پدرش را تنها در صورتی حلال دانست که مادرش نیز حضور داشته باشد.



به گزارش شیعه آنلاین، این مفتی وهابی در ادامه گفت: نشستن دختر نزد پدر و صحبت کردن با وی اگر در حضور مادرش نباشد، شیطان را به میان می کشاند و ممکن است به گناه منجر شود، به ویژه اگر آن دختر لباس های نامناسب پوشیده باشد.

گفتنی است این مفتی وهابی تاکنون چندین بار شیعیان و مراجع تقلید شیعه را مورد اهانت های وقیحانه قرار داده است.

دیگر مفتی ها و چهره های سرشناس سعودی در مورد صدور چنین فتواهایی و یا بیان این گونه اظهاراتی توسط "العریفی" می گویند: او با این گونه اظهارات و مواضع، تنها به دنبال شهرت است.


شنبه 29/5/1390 - 4:21
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته