• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 1680
تعداد نظرات : 271
زمان آخرین مطلب : 4724روز قبل
اخبار
 به گزارش فارنت در آخرین به‌روز رسانی سرویس نقشه گوگل (گوگل مپ)، لایه‌ای روی نقشه قرار گرفته است که وضعیت آب و هوای فعلی محل مورد نظر را در اختیار کاربر می‌گذارد. همچنین این امکان وجود دارد که کاربر از پیش‌بینی وضعیت آب و هوا طی پنج روز آینده در محل مورد نظر مطلع شود.

Iran-Weather_Google_Maps

بنابر اعلام گوگل برای استفاده از این امکان جدید، کافیست گزینه آب و هوا را از گزینه های گوشه سمت راست بالای نقشه روشن کنید. هنگام دید کلی نقشه، شکلک‌هایی مانند خورشید و ابر و باران، خلاصه‌وار وضعیت آب و هوا را به شما خبر می‌دهند اما برای دانستن جزئیات بیشتر می‌توانید با کلیک بر روی شکلک‌ها از جزئیات بیشتری از آب و هوا مطلع شوید.

Tehran_Google_Maps_Future_Weather

جزئیاتی مانند اینکه در محل مورد نظر چه ساعتی از شبانه‌روز است نیز از دیگر جزئیاتی است که گوگل در اختیار شما می‌گذارد. طبق اعلام گوگل ، مرجع وضعیت آب و هوای گوگل‌مپ، پایگاه اینترنتی “weather.com” و “آزمایشگاه تحقیقاتی نیروی دریایی ایالات متحده” است.

شنبه 29/5/1390 - 21:33
اخبار
 

به گزارش فارنت و بنا بر نتایج آخرین تحقیقات محققان دانشگاه لس‌آنجلس، امکان ذخیره انرژی نور در ال‌سی‌دی ها و تبدیل آن به انرژی الکتریکی در آینده‌ای نزدیک میسر خواهد شد.

بنا بر گزارش گیزمودو برگه برنده این فناوری، لایه پوششی است که “فتوولتائیک پلاریزه” نامیده می‌شود و ترکیبی از توانایی‌های پنل باطری خورشیدی و سلول‌های نمایشگر ال‌سی‌دی را داراست. نکته بسیار جالب اینجاست که این ال‌سی‌دی‌ها حتی از نور خود نیز می‌توانند تغذیه کنند.

photovoltaic-polarizer

بیشترین مصرف‌کننده انرژی باطری در لپ‌تاپ‌ها و و دیگر وسایل الکتریکی مشابه، ال‌سی‌دی آنهاست اما بنا به گفته محققان دانشگاه لس‌آنجلس، با استفاده از این فناوری، مصرف باطری از طریق ال‌سی‌دی‌ها بسیار کاهش یافته و در نتیجه طول عمر باطری‌ها افزایش قابل توجهی خواهد داشت.

پیش‌تر از این، تجربه‌هایی در این زمینه صورت گرفته بود، از جمله این تجارب می‌توان به قرار دادن سلول‌های باطری خورشیدی در قاب ال‌سی‌دی‌ها و استفاده از انرژی جنبشی اشاره کرد.

ینگ از پرفسورهای دانشگاه لس‌آنجلس و تیم محققان این پرونده با بزرگ برشمردن این اختراع می‌گوید: “به اعتقاد من این اختراع تحول عظیمی در دنیای ال‌سی‌دی‌ها ایجاد خواهد کرد. بعلاوه این پلاریزه‌ها می‌توانند به عنوان یک شارژر استفاده شوند. چه با نور داخلی و مصنوعی و چه با نور خارجی. پس به زودی می‌توانید آیفون‌های خود را در ساحل شارژ کنید.

این اختراع شاید بتواند تحولی عظیم در دنیای نمایشگرها ایجاد کند. تصور کنید تلویزیون ال‌سی‌دی شما هنگام خاموش بودن، بتواند از طریق نور خانه در خود انرژی ذخیره کند. فکر می‌کنم برای ما که با هدفمندی یارانه ها درگیر هستیم این اختراع کارایی بسیار بیشتری خواهد داشت تا دوستانِ ساکن در ینگه دینا و در لس‌آنجلس!

شنبه 29/5/1390 - 21:30
دعا و زیارت
 پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله): 

مَن أحیى لَیلَةَ القَدرِ حُوِّلَ عَنهُ العَذابُ إلَى السَّنَةِ القابِلَةِ.
هر كس شب قدر را احیا بدارد، تا سال آینده عذاب از او بر داشته مى‏شود.

شنبه 29/5/1390 - 21:29
اخبار
خانه ای در سوئد به فروش گذاشته شده است که خریدار آن باید به همراه اسکلت موجود در آن خانه زندگی کند.
به گزارش برنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، یک آژانس معاملات املاک در شهر "ویسبی" سوئد یک خانه پنج خوابه را با یک قبر متعلق به قرون وسطی و یک اسکلت به فروش می رساند.


"لایف برتویگ" مدیر آژانس املاک معتقد است که هیچ دلیلی برای ترس از اسکلت درون قبر وجود ندارد و صاحب جدید می تواند با صلح و آرامش در کنار این متوفی زندگی کند!


این خانه قدیمی در سال 1750 میلادی بنا نهاده شده است و اسکلت موجود در زیرزمین این خانه نیز متعلق به یک شهروند روس است که 800 سال قبر درگذشته است.

قیمت این خانه با قبر و اسکلت همراهش 640 هزار دلار اعلام شده است.



شنبه 29/5/1390 - 21:20
اخبار
خبرنگار افتخاری شیعه آنلاین در شهر کاظمن عراق خبر داد که چند روز پیش نیروهای امنیتی آستان مقدس امامین کاظمین (علیمها السلام)، در بخش زنان به یکی از زائرین مشکوک شده و پس از بازرسی او متوجه شدند که او قصد منفجر کردن حرم مطهر را داشته است.

بنا بر این گزارش، ماجرا از این قرار بود که یک زن زائر نما در حالی که کتابی شبیه به کتاب دعا در دست داشت وارد حرم امامین موسی کاظم و محمد جواد (علیهما السلام) شد. شکل ظاهری کتابی که او حمل می کرد کمی مشکوک به نظر می رسید. به محض اینکه در نزدیکی ضریح، سمت سر مبارک امام کاظم (علیه السلام) نشست، نیروهای حراست حرم از او خواستند که کتابی که همراه دارد را تحویل آنان بدهد. زن زائر نما بلافاصله رنگ باخت و پس از تحویل دادن کتاب، نیروهای حراست فورا کتاب را به محل مورد نظر برده تا بازرسی شود.

خبرنگار ما در کاظمین همچنین گفت: نیروهای حراست آستان مقدس امامین کاظمین (علیمها السلام) پس از باز کردن کتاب و بررسی آن، متوجه جاسازی بمب در آن شدند. یک عدد گوشی تلفن که به بمب جاسازی شده مرتبط بود نیز در آن کتاب وجود داشت. این حادثه پس از نماز ظهر رخ داد. آن زن زائر نما بازداشت و به نیروهای امنیتی تحویل داده شد. نیروهای خنثی کننده بمب نیز فورا به محل اعزام شدند تا بمب مورد نظر را خنثی کنند.




شنبه 29/5/1390 - 21:19
اخبار
همزمان با تثبیت قیمت و سهمیه بنزین شهریور ماه خودروهای شخصی و عمومی، طرح ساماندهی سهمیه بنزین برخی از خودروهای عمومی و موتورسیکلتها کلید خورده است.



به گزارش خبرنگار مهر، سهمیه و قیمت بنزین نیمه یارانه ای خودروهای شخصی، عمومی و خدماتی شهریور ماه امسال بدون تغییری تثبیت شده است و پیش بینی می شود تا ساعت 24 دوشنبه 31 مرداد ماه به کارتهای هوشمند سوخت واریز می شود.

بر این اساس شهریورماه سالجاری بنزین سهمیه ای خودروهای شخصی و عمومی با نرخ نیمه یارانه ای 400 تومان و میزان سهمیه های همچون مرداد ماه تعیین شده است.

همچنین برای در سومین ماه فصل تابستان برای موتورسیکلتها 25 لیتر سهمیه بنزین نیمه یارانه ای و برای خودروهای شخصی 500 لیتر سهمیه بنزین آزاد (700 تومانی) پیش بینی شده است.

در همین حال سهمیه بنزین آزاد خودروهای شخصی در صورت اتمام سهمیه بنزین نیمه یارانه ای 400 تومانی خودروها از طریق کارت هوشمند سوخت خودرو قابل برداشت است ضمن انکه تاکنون هیچگونه محدودیت زمانی برای استفاده از سهمیه بنزین 100 تومانی ذخیره شده در کارتها تعیین نشده است.

همچنین با توجه به اجرای اختصاص سهمیه بنزین منطقه ای خودروهای عمومی و تاکسی، شهریور ماه سالجاری هم سهمیه بنزین نیمه یارانه ای تاکسی های استانهای خوزستان، سیستان و بلوچستان، بوشهر، هرمزگان و شهر تهران حدود 20 درصد افزایش یافته است.

از سوی دیگر در این مدت سهمیه بنزین تمامی تاکسی های برون شهری کشور هم حدود 20 درصد نسبت به تیر ماه افزایش یافته است ضمن آنکه دولت با افزایش این سهمیه ها در مجموع 400 هزار لیتر سهمیه بیشتر بنزین در اختیار ناوگان حمل و نقل عمومی قرار می دهد.

از ابتدای سالجاری تاکنون به طور متوسط روزانه حدود 60 میلیون لیتر بنزین در سطح کشور مصرف شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته استفاده از این فراورده نفتی حدود هفت درصد کاهش پیدا کرده است.

از سوی دیگر همزمان با به پایان رسیدن موجودی بنزین یارانه ای (کمتر از 200 میلیون لیتر)، استفاده از بنزین نیمه یارانه ای و آزاد با نرخ 400 و 700 تومانی در سطح کشور افزایش یافته است.

آمارهای رسمی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران نشان می دهد از ابتدای امسال به طور میانگین روزانه بیش از 10 میلیون لیتر بنزین با قیمت 700 تومانی، 43 تا 45 میلیون لیتر با قیمت 400 تومان و کمتر از دو میلیون لیتر بنزین با نرخ یارانه ای 100 تومان در سطح جایگاههای کشور مصرف شده است.

پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، بنزین معمولی یارانه ای 400 تومان، بنزین معمولی آزاد 700 تومان، بنزین سوپر نیمه یارانه ای 500 تومان و بنزین سوپر آزاد 800 تومان در سطح جایگاههای کشور عرضه شده است.

طرح جدید دولت برای ساماندهی سهمیه بنزین

به گزارش مهر، یکی از سیاستهای کلان دولت پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها اصلاح و مدیریت سهمیه بنزین خودروهای عمومی است.

محمدرویانیان رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور پیشتر در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری سه مرحله فراخوان برای ساماندهی سهمیه سوخت وانت بارهای عمومی و شخصی، گفته بود: آن دسته از وانت بارهای عمومی که در سامانه حمل و نقل عمومی ثبت نام نکرده اند در مرداد ماه با 25 درصد کاهش سهمیه بنزین مواجه خواهند شد.

این مقام مسئول با اعلام اینکه اگر در زمان تعیین شده وانت بارهای عمومی در سامانه های تعیین شده ثبت نام نکنند سهمیه بنزین آنها مطابق با وانت بارهای شخصی واریز خواهد شد، تاکید کرد: دولت قصد دارد سهمیه بنزین اختصاص یافته به تاکسی و وانت بارها صرفا در ناوگان حمل و نقل عمومی کشور مورد استفاده قرار بگیرد.

از سوی دیگر با انتشار فراخوانی تمامی موتورسیکلتها دارای پلاک قدیمی حداکثر تا اول مهر ماه برای تعویض پلاک و دریافت سهمیه بنزین نیمه یارانه ای زمان دارند.

بر این اساس آن دسته از موتورسیکلتهای دارای پلاک قدیمی با عمر بالای 10 سال باید نسبت به تعویض پلاک اقدام کنند که در این صورت سهمیه بنزین یارانه ای به آنها اختصاص پیدا نخواهد کرد.

شنبه 29/5/1390 - 21:16
اخبار

هک سیستم ضد سرقت اتومبیل

چندی پیش در الکپرس در مورد سیستم های جدید ضد سرقت اتومبیل صحبت کردیم که می توانستند از طریق شبکه به موبایل شما وصل شوند و در هنگام سرقت ، ویدئوی فرد سارق و عملیات را برایتان ارسال کند . با اینکه کمک بسیار زیادی به رانندگان می کند تا از اتفاقات احتمالی دور و بر خودروی خود با خبر شود اما این سیستم ضد سرقت یک عیب بزرگ دارد و آن اینست که هکرها می توانند وارد آن شده و دربهای اتومبیل شما را باز کنند .

اما این آخر کار نیست ، آنها می توانند موتور ماشین را هم روشن کرده و حرکت کنند . ضمنا می توانند از طریق سیستم GPS به اطلاعات و تاریخچه سفرهای شما دسترسی پیدا کنند .

این اتفاق در کشور ژاپن و برای یک خودرو از شرکت سوبارو افتاده که گروهی از طریق سیستم آلارم خودرو به نوت بوک خود دستور ارسال کردند تا درهای ماشین را باز کنند و موتور را روشن کنند . به نظر می رسد در حوزه تکنولوژی نمی توان زیاد اعتماد سازی کرد چون انگار هکرها نمی خواهند از شغل خود دست بردارند . شغل آنها دزدی است با این تفاوت که دزدی آنها علم بسیار زیادی می خواهد .

شنبه 29/5/1390 - 19:33
اخبار

 

 

گزارشی جدید نشان می دهد که مرورگر اینترنت اکسپلورر 9 یا IE9 هفت برابر بیشتر از دیگر مرورگها می تواند از رایانه کاربران در برابر بدافزارهای مختلف محافظت کند.
به گزارش مهر، بر اساس نتایجی که توسط شرکت تحقیقات مستقل امنیتی انجام گرفته IE9 می تواند هفت برابر دیگر مرورگرها بدافزارهای اجتماعی را فیلتر کند. هکرها برای استفاده از بدافزارهای مهندسی شده اجتماعی در واقع وب سایتهایی را مورد استفاده قرار می دهند که کاربران را ترغیب می کند تا برنامه ها و نرم افزارهای مخربی را بر روی رایانه های خود نصب کنند.


 

این آزمایشها توسط لابراتوار NNS انجام گرفته و نشان می دهند برنامه SmartScreen شرکت مایکروسافت همچنان در حال ارائه بسته های محافظتی علیه بد افزارهای مهندسی شده اجتماعی است.

بر اساس گزارشZDnet، این لابراتوار می گوید IE9 در حدود 96 درصد از خطرهای مستقیم بد افزارهای اجتماعی را خنثی می کند. از این رو به نظر می رسد تا زمانی که کاربران از IE9 استفاده کنند، خطر این نوع از بدافزارها نمی تواند آنها را تهدید کنند.

 

شنبه 29/5/1390 - 19:30
اخبار
 


نخستین گوشی هوشمند شرکت یاهو به عنوان دومین  مرکز بزرگ اینترنتی جهان از طریق سومین  شرکت مخابراتی ژاپن موسوم به SoftBank وارد این کشور شد.


به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) شرکت یاهو که تاکنون فعالیتی در حوزه سخت‌افزار  انجام نداده است، نخستین گوشی هوشمند خود را مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید  روانه بازار کرد. البته باید توجه داشت که اندروید توسط بزرگترین رقیب یاهو یعنی شرکت گوگل ساخته شده است. پورتال یاهو و خدمات وابسته به آن در ژاپن محبوبیت فراوان دارد و به عبارت دیگر این شرکت صاحب محبوب‌ترین موتورجست‌وجوی اینترنتی نزد کاربران ژاپنی است.


گوشی هوشمندی  که یاهو هم‌اکنون روانه بازار کرده است به صورت مشترک با شرکت شارپ ساخته  شده و روی آن نسخه 3/2 سیستم‌عامل اندروید نصب شده است. این گوشی هوشمند شامل نمایشگر لمسی 4 اینچی  LCD می‌شود که تصاویر در آن با کیفیت qHD به نمایش درمی‌آیند.


برای این  گوشی دوربین دیجیتالی 8 مگاپیکسلی همراه  با حسگر CMOS، فناوری ارتباطی بلوتوث 3، گیرنده بی‌سیم Wi-Fi، قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه microSDHC، گیرنده دیجیتالی مخصوص پخش برنامه‌های تلویزیونی و سیستم کیف پول الکترونیکی برای پرداخت هزینه مربوط به خرید‌ها از طریق فناوری مادون قرمز در نظر گرفته شده است.


روی این  گوشی برخی سرویس‌های ویژه یاهو برای ژاپنی‌ها از جمله Yahoo Japan Home،‌ Yahoo Japan Auctions،‌ Yahoo Luco و ... از قبل نصب شده است. فروش این گوشی در بازار ژاپن از ماه آینده آغاز می‌شود.

 

شنبه 29/5/1390 - 19:18
اخبار
 


شرکت HTC که این روزها بر تلاش‌ خود برای پوشش‌دهی سطح گسترده‌تری از بازار جهانی تلفن‌های همراه افزوده است، گوشی هوشمند جدیدی را در خانواده محصولات متوسط خود با نام Pico روانه بازار کرد.


به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) این گوشی هوشمند که به یکی از محصولات قبلی HTC موسوم به Wildfire S شباهت زیادی دارد، با اندکی تغییر قیافه به دست کاربران می‌رسد. برای این گوشی هوشمند جدید نمایشگر لمسی 2/3 اینچی با کیفیت HVGA در نظر گرفته شده و شرکت سازنده در آن از پردازنده مرکزی 600 مگاهرتزی به همراه 348 مگابایت رم استفاده کرده است.


گوشی هوشمند Pico شامل نسخه 3/2 سیستم‌عامل متن‌باز اندروید موسوم به Gingerbread می‌شود و از دیگر امکانات به کار رفته در آن می‌توان به دوربین دیجیتالی 5 مگاپیکسلی و باتری لیتیوم-یونی 1230mAh اشاره کرد.


برای این  محصول قابلیت پشتیبانی از باندهای  مخابراتی 900 تا 2100 مگاهرتزی در نظر گرفته  شده است و به گفته شرکت سازنده می‌تواند امکان استفاده از خدمات  3G را نیز برای کاربران فراهم آورد. شرکت HTC در نظر دارد این محصول را به صورت محدود وارد اروپا و آسیا کند که البته هنوز زمان ورود آن به بازار اعلام نشده است. کارشناسان قیمت این گوشی هوشمند را بسیار ارزان پیش‌بینی کرده‌اند.

 



شنبه 29/5/1390 - 19:17
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته