• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 14564
تعداد نظرات : 49
زمان آخرین مطلب : 1301روز قبل
ایرانگردی



در میادین میوه و تره بار قیمت هر کیلوگرم ماهی آمور 31 هزار تومان، بیگ هد 19500 تومان، تیلاپیا 26 هزار تومان، سی باس 35 هزار تومان، فیتوفاگ 18500 تومان، قزل‌آلای رنگین کمان 29900 تومان و قزل‌آلای گوشت نارنجی 32500 تومان است.
به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران؛ 48 نوع ماهی و آبزیان تازه و 31 نوع ماهی و آبزیان منجمد در میادین میوه و تره بار عرضه می‌شود که با توجه به قیمت مناسب آنها و نقش این محصولات غذایی در سلامت شهروندان، می‌تواند جایگزین مناسبی در سبد غذایی خانوارهای شهری باشد.
براساس این گزارش، قیمت ماهی کپور 28500 تومان، میگوی مخلوط 60 هزار تومان، اردک ماهی 40 هزار تومان، سفید دریایی 59 هزار تومان، سوف 44 هزار تومان، تفال 57 هزار تومان، بیاح 17 هزار تومان، پرستو 38 هزار تومان، حلوای سیاه 62 هزار تومان و راشکو 77 هزار تومان اعلام شده است.
همچنین، قیمت ماهی زبان 22 هزار تومان، سارم 28 هزار تومان، سرخو 62 هزار تومان، سکن 45 هزار تومان، سنگسر 43 هزار تومان، سنگسر طلایی 52 هزار تومان، شانگ 43 هزار تومان، شوریده 58 هزار تومان و ماهی شهری 55 هزار تومان است.
قیمت ماهی بچه شیر 60 هزار تومان، ماهی شیر خلیج فارس 70 هزار تومان، صافی موج دار 23 هزار تومان، طوطی ماهی 25 هزار تومان، ماهی عروس 20 هزار تومان، قباد 55 هزار تومان، کفال خاکستری 27 هزار تومان، کفشک 48 هزار تومان، کوتر دم سبز 47 هزار تومان، کوتر دم سیاه 38 هزار تومان و کوتر ریز 32 هزار تومان اعلام شده است.
گفتنی است، قیمت ماهی گیش معمولی 24 هزار تومان، گیش مقوا 30 هزار تومان، ماهی میش 36 هزار تومان، هامور 53 هزار تومان و همام 34 هزار تومان است، ضمن اینکه قیمت انواع ماهی و آبزیان منجمد داخلی و وارداتی نیز به دو شکل ساده و فیله شده برابر نرخنامه در میادین میوه و تره بار عرضه می‌شود.

 

چهارشنبه 15/12/1397 - 19:12
ایرانگردی



مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی شهر تهران با تاکید بر ضرورت توسعه زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری در پایتخت از تجهیز 12 دستگاه اتوبوس سامانه‌ی تندرو 4 و 7 به رک حمل دوچرخه خبر داد.
به گزارش روابط عمومی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران؛ «پیمان سنندجی» از فعالیت 12 دستگاه اتوبوس مجهز شده به رک دوچرخه در سامانه اتوبوس‌های تندرو 4 و 7 از ابتدای اسفندماه جاری خبر داد و گفت: با توجه به اینکه در شهر تهران به‌واسطه فراز و نشیب شهر امکان استفاده از دوچرخه در مبدا و مقصد وجود ندارد، رک‌های دوچرخه در اتوبوس و مترو به‌عنوان یک مزیت بوده و شهروندان می‌توانند به‌راحتی و آسودگی خیال در خصوص دوچرخه‌های خود از این رک‌ها استفاده کنند.

وی با بیان اینکه یکی از راه‌حل‌ها برای کنترل معضلات ترافیکی موجود در شهر تهران، توزیع جابه‌جایی شهری در سیستم‌های مختلف حمل‌ونقل شهری، متناسب با تقاضای سفر و شرایط ویژه بافت شهری است گفت: طی سال‌های گذشته دوچرخه‌سواری به‌عنوان یک تعریف جدید از مد حمل‌ونقلی، در چندین برهه موردتوجه قرار گرفت ولی به دلیل عدم توجه و نبود شرایط و زیرساخت‌های لازم برای دوچرخه‌سواری، اهمیت دوچرخه به‌عنوان یک وسیله حمل‌ونقل شهری در کلان‌شهرها کاهش یافته و از پتانسیل موجود به‌درستی استفاده نشد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی شهر تهران با تاکید بر اینکه دوچرخه به‌عنوان یک وسیله‌ در فاصله مبدا و مقصد و حدفاصل ایستگاه‌های حمل‌ونقل عمومی باید موردتوجه قرار گیرد تصریح کرد: دوچرخه‌سواری علاوه بر آثار و فواید فردی و سلامت جسمی شهروندان نقش موثری در کاهش ترافیک، مصرف سوخت، آلودگی هوا و افزایش آرامش و نشاط در زندگی شهری دارد.
سنندجی با بیان اینکه در حال حاضر تنها 6 دستگاه اتوبوس در هر خط 4 و 7 به رک دوچرخه مجهز شده است گفت: طی دو ماه آینده آمار دقیق از استقبال عموم شهروندان از این طرح ارائه خواهد شد و تجهیز اتوبوس‌ها در تمامی خطوط تندرو در دستور کار قرار دارد./ انتهای پیام

چهارشنبه 15/12/1397 - 19:1
ایرانگردی

 

 

به مناسبت روز درختکاری، حامیان عروسکی محیط زیست شهرداری منطقه 3 با حضور در معابر این منطقه، پیام های محیط زیستی را به شهروندان ارائه کردند.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 3، حامیان عروسکی محیط زیست با در دست داشتن پلاکاردهایی حاوی پیام هایی از جمله: "بر شهر سایه لطافت گسترده ام، جان شما و جان شاخه هایم"، "در زندگی شهرنشینی درختان را فراموش نکنیم"، "زمین میراث آیندگان ماست"، "درختان ریه های زمین هستند"، زندگی سبز با طبیعت سبز"، "می نویسیم درخت، می خوانیم زندگی" و "امروز می کاریم برای روشن شدن چراغی در آینده ی زمین"، خواستار مشارکت شهروندان جهت داشتن محیط زیست پاک و سالم شهری شدند.

چهارشنبه 15/12/1397 - 19:0
ایرانگردی




عرصه های فضای سبز بعنوان سرمایه های ملی باید حفظ شود و شهرداری از تبدیل آنها به سازه های سیمانی تحت عنوان هر گونه کاربری جلوگیری می کند.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک سید حمید موسوی شهردار این منطقه در مراسم روز درختکاری که با حضور رییس، معاونین، نماینده ولی فقیه، اساتید و دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی در ارتفاعات این دانشگاه برگزار شد با بیان مطلب فوق اظهار داشت : سرانه فضای سبز این منطقه ۴۲.۲ متر مربع برای هر نفر است و بیش از 22 درصد منطقه یک به کاربری فضای سبز اختصاص پیدا کرده است اما ساکنان منطقه یک از این فضا بی بهره هستند چون ۱۶ درصد آن را فضاهای سبز خصوصی و باغات در اختیار اشخاص حقوقی و حقیقی تشکیل داده است و قابل استفاده همگان نیست بنابراین با اصلاح کاربری و راهکار ارزش افزوده ساز برای مالکان این فضاها می توانیم استفاده عموم را از این فضاها مهیا و فرصت های گردشگری را رونق بخشیم.
موسوی با اشاره به کاشت 2 هزار اصله نهال به مناسبت روز درختکاری در ارتفاعات دانشگاه شهید بهشتی ، آمادگی منطقه را در خصوص تامین نهال برای کاشت در هر وسعتی از دانشگاه شهید بهشتی اعلام کرد.
شهردار منطقه یک با اشاره به این موضوع که نگهداری و توسعه فضای سبز با جلب مشارکت شهروندان و ایجاد تعلق خاطر و احساس مسئولیت آنان به محل زندگیشان امکان پذیر است، اظهار داشت: امسال در راستای اجرای طرح درختکاری تعداد یک هزار و 500 اصله نهال میوه در منزل شهروندان و بیش از 6 هزار اصله نهال در معابر و مقابل منازل توسط فضای سبز کاشته می شود و شهروندان منطقه می توانند تا پایان سال طی تماس با سامانه ۱۳۷ از شهرداری درخواست نهال کنند تا در اختیارشان قرار گیرد و باید گونه های کاشته شده متناسب با محیط شهری و شرایط اقلیمی منطقه باشد.
وی در جلسه ای که با دکتر جواد اطاعت استاد دانشگاه شهید بهشتی برگزار کرد تعامل با دانشگاه و استفاده از ظرفیت های علمی آن را در حوزه های ترافیکی،عمرانی و زیباسازی و... شهرداری مورد توجه قرار داد

چهارشنبه 15/12/1397 - 18:59
ایرانگردی

 

 

رئیس بازرسی شهرداری منطقه 19 از پیگیری تخریب دیوار خطرساز واقع در محله نعمت آباد ناحیه 3  که امکان ریزش و آسیب رساندن به شهروندان را در پی داشت خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 19، حامد روزبه نیا با اشاره به ثبت 468 مورد پیام گلایه مندی شهروندان که به نتیجه رسیده است افزود: در حوزه خدمات شهری 216 مورد با موضوع در حوزه اجتماعی و فرهنگی با 108 مورد، درحوزه فنی و عمرانی 60 مورد پیام ثبت و به نتیجه رسیده است.از جمله پیامهای گلایه مندی که با پیگیریهای این سامانه به نتیجه رسیده تخریب دیوار خطر ساز در محله نعمت آباد ناحیه سه بوده است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون 834 پیام مردمی در سامانه 1888 ثبت شده است که به حدود 91 درصد رسیدگی و 9 درصد باقی مانده درحال پیگیری و انجام می باشد .

روزبه نیا درخصوص بیشترین موضوع پیام ها در حوزه های مختلف مدیریت شهری خاطر نشان کرد: رفع سد معبر دستفروشان، نظافت و شستشوی جوی آب و نظافت سرویس بهداشتی پارک ها درحوزه خدمات شهری، تغییر کاربری مسکونی به تجاری و اداری، تبدیل پارکینگ به انباری و تجاری، ساخت و احداث بنای بدون مجوز در حوزه شهرسازی و معماری، رسیدگی به تاسیسات، کلاس ها، کادر آموزشی در سرای محلات در حوزه اجتماعی و فرهنگی است.

رئیس بازرسی شهرداری منطقه تصریح کرد: 203 پیام در ناحیه یک، 203 پیام درناحیه دو و 112 پیام در ناحیه 3 به ترتیب فراوانی پیام ها به تفکیک نواحی می باشد.

چهارشنبه 15/12/1397 - 18:58
ایرانگردی

 

 

دکتر حناچی شهردار تهران به همراه جمعی از معاونین و مدیران ارشد شهری پایتخت از پروژه های مشارکتی منطقه21 بازدید کرد و در مراسم افتتاح و کلنگ زنی 4بوستان جنگلی مشارکتی حضور فعال داشت.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه21، پیروز حناچی شهردار کلانشهر تهران در حاشیه بازدید و بهره‌برداری از پروژه‌های منطقه٢١ با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به این‌که اغلب پروژه‌هایی که مورد بازدید قرار گرفتند در قالب CSR یا مسئولیت اجتماعی سازمانی قرار دارند، گفت: مدیران شهرداری منطقه٢١ با در نظر گرفتن مبحث CSR و استفاده از این ظرفیت، در مسیر درستی قدم نهادند و امروز توانستیم تعدادی از لکه‌های فضای سبز را با مشارکت مطلوب صنایع و کارخانجات ورودی غربی پایتخت تثبیت کنیم.

شهردار تهران با بیان اینکه پروژه های مشارکتی منطقه21 تنها جزء اقدامات اولیه هستند، گفت: می بایست از طرفیت صنایع فعال در این منطقه بیشتر بهره برد تا بتوان روند مشارکت را به صورت فراگیر و عمومی در سطح شهر تهران شاهد بود.

وی در ادامه تاکید کرد: در آغاز راه هستیم و می بایست بیش‌از پیش از ظرفیت طرح CSR برای حل مشکلات شهر استفاده کنیم، چرا که وقتی اشخاص حقیقی یا حقوقی با علاقه برای حل مشکلات شهر پا پیش بگذارند، نتیجه متفاوت خواهد بود.

حناچی درمورد رویه معمول ساخت بوستان‌ها نیز افزود: معمولا ساخت و تجهیز فضاهای سبز را شهرداری برعهده می‌گیرد، اما در مواردی که امروز شاهد بودیم شهرداری زمین را دراختیار صنایعی که در محدوده قرار دارند، گذاشت و این صنایع، در راستای مسئولیت‌های اجتماعی سازمانی تجهیز و ساخت بوستان‌ها را برعهده گرفتند.

رحمانی شهردار منطقه21 نیز در خاتمه گفت: امید است با تلاش های شبانه روزی همکاران در پروژه تقاطع غیرهمسطح دوگاز (بزرگراه شهید لشگری-سه راهی اندیشه) که از جنس پروژه های متفاوت مشارکتی با همکاری بخش خصوصی و ذی نفعان مجاور این پروژه فرامنطقه ای است؛ شاهد افتتاح این پروژه در نیمه شعبان باشیم.

 

 

 

 

 

 

 

چهارشنبه 15/12/1397 - 18:56
ایرانگردی

 

دبیرو جانشین شهردار در ستاد مدیریت بحران شهرداری  منطقه 20 از تمهیدات و آمادگی همه جانبه مدیریت شهری این منطقه برای مدیریت بحران های احتمالی مراسم چهارشنبه سوری  و پنجشنبه آخر سال خبرداد.

به گزارش روابط عمومی  شهرداری منطقه 20 درویشی  در آخرین جلسه فصلی مدیریت بحران که با هدف ایجاد تعامل و یکپارچگی ادارات و سازمانهای مرتبط برگزار شد، گفت: همزمان با مناسبت های چهارشنبه سوری و پنجشنبه آخر سال، تیم های امدادی و خدمات رسان شهری در 4 موقعیت مهم میادین حضرت عبدالعظیم(ع)، شهدای شاملو، بسیج مستضعفین و شهید بروجردی مستقر می شوند تا در صورت نیاز، به سرعت وارد عمل شوند.

درویشی بازگشایی مسیرها، گشت زنی و استقرار تیم های اطفای حریق و آماده باش کامل  ادارات و سازمان های مرتبط از جمله راهور، آتش نشانی، اداره برق ، آب و فاضلاب و گاز در كنترل پستهای برق و گاز را از دیگر تمهیدات صورت گرفته برای این مراسم عنوان کرد.

وی با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی و ارتقاء آگاهی شهروندان به ویژه نوجوانان و جوانان برای پیشگیری از وقوع بحران و کاهش خسارات جانی و مالی، گفت: اقدامات لازم و پیشگیرانه در قالب ویژه برنامه های آموزشی در سراهای محلات، مدارس و تبلیغات محیطی و توزیع بروشور و لوح فشرده آموزشی پیش بینی شده است که در نیمه دوم اسفند اکران می شوند.

درویشی استقرار تانکرهای آب و واتر جت ها، جمع آوری  مواد اشتعال زا،حضور و استقرار خودرو های 137 و گشت شهربان در نقاط مهم و استراتژیک را از اقدامات دیگر در این روز اعلام کرد.

دبیر و جانشین شهردار در ستاد مدیریت بحران  منطقه گفت: با توجه به تردد زیاد شهروندان در روزهای پایانی سال به منظور جلوگیری از بروز ترافیک در معابر شریانی و بزرگراهی و خدمات رسانی بهینه به شهروندان، با همکاری معاونت حمل و نقل و ترافیک و راهور منطقه مسیرهای پرتردد بازگشایی می شود .

درویشی با بیان اینکه پایگاه ویژه ستاد مدیریت بحران منطقه 20  با حضور نمایندگان سازمانها و ادارات مسئول از ساعت 17  روز28اسفند ماه در اتاق بحران منطقه تشکیل می شود و دوربین های سطح شهر به  این محل متصل است گفت: شهرداران نواحی هفتگانه نیز به عنوان رئیس ستاد مدیریت بحران نواحی در صورت بروز حوادث احتمالی، در اسرع وقت آن را به ستاد مدیریت بحران منطقه اعلام می کنند.

وی افزود: شرکت پخش فرآورده های نفتی هماهنگی لازم در خصوص رساندن سوخت جایگاه های عرضه مستقیم به ویژه به نقاط پر ازدحام را تا قبل از ظهر انجام می دهد.

دبیر و جانشین شهردار در ستاد مدیریت بحران  منطقه به نقش خدمات درمانی به شهروندان اشاره كرد و تصریح کرد: مراکز درمانی و تامین کادر پزشکی مورد نیاز توسط بیمارستان شهدای هفتم تیر و فیروزآبادی ،درمانگاه شهرداری منطقه 20و مراکز درمانی خیریه تحت نظارت شبکه بهداشت ودرمان شهرری بعنوان مراکز پشتیبان در نظر گرفته شده و آمبولانس های هلال  احمر برای پشتیبانی از اورژنس در حال آماده باش است.

 

 

چهارشنبه 15/12/1397 - 18:55
ایرانگردی

 

 به مناسبت روز درختکاری با مشارکت شهروندان 7 اصله نهال چنار در "محله هفت چنار" کاشته شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 10، آیین باشکوه درختکاری در راستای تحقق شعار "تهران شهری برای همه" با حضور محمدجواد حق شناس رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر، حجت نظری عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر، محمد حقانی عضو سابق شورای اسلامی شهر تهران، حسین بحیرائی شهردار منطقه 10، امیر آریازند سرپرست برج میلاد و جمعی از شورایاران، شهرداران مدارس، کودکان و مادران عضو کانون کودک سرای محلات در بوستان هفت چنار برگزار شد. در این مراسم مدیران ارشد شهری، پدران و مادران معزز شهدا با همراهی کودکان و شهرداران مدارس در کاشت 7 اصله نهال به نام 7 شهید گرانقدر منطقه مشارکت کردند

چهارشنبه 15/12/1397 - 18:53
ایرانگردی

 

 

شهردار منطقه 11 تهران از همایش بزرگ دوچرخه سواری و افتتاح اولین تسهیلات سفر ترکیبی اتوبوس – دوچرخه در روز جمعه 17 اسفند با حضور 2هزار نفر از دانش آموزان و شهروندان در میدان راه آهن خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 11 ، نصراله آبادیان در این باره گفت: از سوی معاونت اجتماعی و فرهنگی و معاونت حمل و نقل و ترافیک این منطقه ، روز جمعه همایش دوچرخه سواری و کاشت درخت به مناسبت هفته درختکاری همراه با افتتاح اولین تسهیلات سفر ترکیبی اتوبوس دوچرخه از پایانه اتوبوسرانی کاوه تا میدان راه آهن در پایانه معین برگزار خواهد شد.

آبادیان افزود: این همایش با حضور 2هزار نفر از دانش آموزان، مدیران و شهرداران مدارس، اولیای دانش آموزان و سایر اقشار شهروندان برگزار خواهد شد و شرکت کنندگان مسیر8 کیلومتری میدان انقلاب تا میدان راه آهن را  رکاب می زنند.

شهردار منطقه 11 با توجه به برنامه های مدیریت شهری برای گسترش فرهنگ دوچرخه سواری و استفاده بیشتر مردم از وسایل حمل و نقل عمومی، به مشکلات دوچرخه سواران در مسیرهای طولانی اشاره کرد و گفت: در این همایش برای نخستین بار ازتسهیلات جدید اتوبوسرانی که برای حمل دوچرخه های مسافران در فضای جلوی اتوبوس ها تعبیه شده اند ؛ رونمایی خواهد شد.

وی ادامه داد: این تسهیلات به دوچرخه سواران امکان سفرهای اشترکی با اتوبوس را به مسافرانی که با دوچرخه به خطوط تندرو مراجعه می کنند؛ می دهد .

به گفته آبادیان تسهیلات جدید اتوبوس ها فعلا به صورت آزمایشی در تعدادی از اتوبوس های خط 7 تندرو  در مسیر های میدان راه آهن – پارک وی و میدان راه آهن – تجریش تعبیه شده اند و پس از احصاء ایرادات در صورت موفقیت آمیز بودن برای  اتوبوس های سایر خطوط نیز نصب خواهند شد.

شهردار منطقه 11 از تمامی شهروندان برای حضور در همایش بزرگ دوچرخه سواری در روز جمعه 17 اسفند ماه و نیز  شرکت در مراسم درختکاری که پس از پایان دوچرخه سواری در پایانه معین برگزار خواهد شد؛ دعوت کرد.

بر اساس این گزارش علاقمندان برای شرکت در این همایش در صورت نداشتن دوچرخه شخصی می توانند روز جمعه 17 اسفند ساعت 30/8 صبح برای ثبت نام و دریافت دوچرخه به پایانه اتوبوسرانی کاوه واقع در ضلع جنوبی خیابان آزادی نرسیده به میدان انقلاب مراجعه کنند.

همچنین هنگام ثبت نام شماره هایی به شرکت کنندگان به منظور قرعه کشی  تحویل داده می شود که در پایان به قید قرعه به سه نفر از آن ها سه دستگاه دوچرخه اهدا خواهد شد.

 

چهارشنبه 15/12/1397 - 18:52
ایرانگردی

 

 

HUAWEI Mate X دستاوردی بسیار مهم برای هوآوی است که بدون سرمایه‌گذاری سنگین این شرکت در بخش تحقیق‌و‌توسعه میسر نمی‌شد.  طبق گزارش‌هایی که در این زمینه منتشر شده، شرکت هوآوی در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ چیزی در حدود ۱۳.۵ میلیارد دلار در بخش تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری کرده  است.

 

در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۹، شرکت هوآوی نخستین گوشی هوشمند تاشو و سازگار با فناوری 5G را با نام HUAWEI Mate X معرفی کرد. این گوشی آخرین مدل از سری گوشی‌های Mate است و تا کنون عناوین متعددی را از طرف رسانه‌ها و انجمن‌های مختلف از آن خود کرده است.

از ویژگی‌های منحصربه‌فرد گوشی HUAWEI Mate X می‌توان به لولای مکانیکی Falcon Wing Mechanical Hinge، یک تراشه مودم ۷ نانومتری به نام Balong 5000، باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی و فناوری 55W HUAWEI SuperCharge اشاره کرد. برای بدنه این گوشی هم از یک پرداخت کاملا جدید به نام «Interstellar blue» استفاده شده است.

هم گوشی، هم تبلت

گوشی HUAWEI Mate X از لولای Falcon Wing Mechanical Hinge بهره می‌برد. دلیل این نام‌گذاری هم این است که وقتی این گوشی تاشو باز می‌شود مانند شاهینی است که بال‌هایش را باز می‌کند. این لولا به‌طور کامل با نمایشگر ادغام شده است تا کاربر بتواند به راحتی هرچه تمام‌تر گوشی را باز و بسته کند و بنا به نیاز خود بین حالت‌های گوشی و تبلت جابه‌جا شود. زمانی که HUAWEI Mate X باز می‌شود، به یک تبلت ظریف (با ضخامت ۵.۴ میلیمتر) تبدیل می‌شود که نمایشگری ۸ اینچی دارد و در حالت تاشده، گوشی هوشمندی با نمایشگر فول‌ویو ۶.۶ اینچی است. نمایشگر این گوشی هوشمند بدون حاشیه است و هیچ‌گونه بریدگی ندارد و با این هدف طراحی شده که در حالت تماشای فیلم و بازی، تجربه‌ای فراگیر و مداوم فراهم آورد.

مودمی برای فتح اینترنت

گوشی HUAWEI Mate X از آخرین تراشه چندحالته هوآوی به نام Balong 5000 استفاده می‌کند که در ژانویه ۲۰۱۹ معرفی شده است. تراشه Balong 5000 با فرایند ۷ نانومتری ساخته شده و از فناوری‌های 2G، 3G، 4G و 5G پشتیبانی می‌کند و در ضمن، تاخیر و مصرف انرژیِ حاصل از تبادل داده‌ها بین حالت‌های مختلف را به شکل قابل توجهی کاهش می‌دهد. شرکت هوآوی ادعا می‌کند که سرعت دانلود این تراشه می‌تواند با حداکثر سرعت دانلود در آزمایش‌های صنعت 5G برابری کند و در فرکانس‌های پایین‌تر از ۶ گیگاهرتز، سرعت دانلودی معادل ۴.۶ گیگابیت بر ثانیه ارائه کند.

باتری‌ برای تمام فصول

در داخل گوشی هوشمند HUAWEI Mate X یک باتری پرظرفیت ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی قرار گرفته است. این گوشی از قابلیت‌های هوش مصنوعی برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی استفاده می‌کند و در نتیجه طول عمر باتری بسیار بالایی در اختیار کاربر می‌گذارد. در حالی که HUAWEI Mate 20 Pro از فناوری 40W HUAWEI SuperCharge بهره می‌برد و می‌تواند ظرف ۳۰ دقیقه ۷۰ درصد شارژ بگیرد، گوشی HUAWEI Mate X به فناوری پیشرفته‌تر 55W HUAWEI SuperCharge مجهز شده که می‌تواند ظرف ۳۰ دقیقه باتری گوشی را ۸۵ درصد شارژ کند.

 

همکاری هوآوی و لایکا برای ساخت ماژول دوربین

گوشی هوشمند HUAWEI Mate X می‌تواند نمایابی دیجیتال (view finder) در نمایشگر اصلی و نمایشگر ثانوی به نمایش بگذارد تا هم عکاس و هم سوژه عکس بتوانند پیش از ثبت عکس، آن‌چه را که در عکس نهایی ثبت می‌شود، ببینند. این قابلیت جدیدی است که هوآوی توسعه داده و «Mirror Shooting» نامیده می‌شود. در حالتی که HUAWEI Mate X تا شده و به شکل گوشی درآمده، این قابلیت می‌تواند کمک کند تا سوژه عکس نیز مانند خود عکاس در فرایند عکاسی مشارکت خلاقانه داشته باشد. برای مثال، وقتی از یک نفر دیگر می‌خواهید از شما عکس بگیرد، این قابلیت می‌تواند مفید باشد.

HUAWEI Mate X دستاوردی بسیار مهم برای هوآوی است که بدون سرمایه‌گذاری سنگین این شرکت در بخش تحقیق‌و‌توسعه میسر نمی‌شد.  طبق گزارش‌هایی که در این زمینه منتشر شده، شرکت هوآوی در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ چیزی در حدود ۱۳.۵ میلیارد دلار در بخش تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری کرده تا به پنجمین شرکت جهان از لحاظ سرمایه‌گذاری در بخش تحقیق و توسعه تبدیل شود. همچنین هوآوی اعلام کرده که می‌خواهد ۶۰۰ میلیون دلار دیگر برای تحقیقات در حوزه 5G سرمایه‌گذاری کند. HUAWEI Mate X بخشی از بلندپروازی‌های خلاقانه و فناورانه هوآوی است که آخرین دستاوردها در زمینه‌ی هوش منصوعی، 5G و  نمایشگرهای تاشو را در خود گرد آورده است.

چهارشنبه 15/12/1397 - 18:46
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته