• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 283
تعداد نظرات : 25
زمان آخرین مطلب : 4657روز قبل
سخنان ماندگار
الکساندر گراهام بل :

-  تمام افکار خود را روی کاری که دارید انجام میدهید متمرکز کنید . پرتوهای خورشید تا متمرکز نشوند نمی سوزانند

سه شنبه 22/6/1390 - 14:54
سخنان ماندگار
جونیوان :آن زمان كه آفتاب روزآرامش شب را در هم می شكند در مه صبحگاهی بال بگشاو روزی نو را به هماوردی فراخوان .آگاهی تازه ای از بودندست جهان را در دستهایت بفشارو گل لبخند بر لبان بنشان

چه با شكوه است زنده بودن

سه شنبه 22/6/1390 - 14:53
بهداشت روانی
رام كنندگان حیوانات سیرك برای مطیع كردن فیلها از ترفند ساده ای استفاده می كنند.زمانی كه حیوان هنوز بچه است، یكی از پاهای او را به تنه درختی می بندند. حیوان جوان هر چه تلاش می كند نمی تواند خود را از بند خلاص كند اندك اندك ای عقیده كه تنه درخت خیلی قوی تر از اوست در فكرش شكل می گیرد.وقتی حیوان بالغ و نیرومند شد ،كافی است شخصی نخی را به دور پای فیل ببندد و سر دیگرش را به شاخه ای گره بزند. فیل برای رها كردن خود تلاشی نخواهد كرد .پای ما نیز ، همچون فیلها،اغلب با رشته های ضعیف و شكننده ای بسته شده است ، اما از آنجا كه از بچگی قدرت تنه درخت را باور كرده ایم، به خود جرات تلاش كردن نمی دهیم، غافل از اینكه : برای به دست آوردن آزادی ، یك عمل جسورانه كافیست
سه شنبه 22/6/1390 - 14:52
داستان و حکایت
مردی در نمایشگاهی گلدان می فروخت . زنی نزدیك شد و اجناس او را بررسی كرد . بعضی ها بدون تزیین بودند، اما بعضی ها هم طرحهای ظریفی داشتند .زن قیمت گلدانها را پرسید و شگفت زده دریافت كه قیمت همه آنها یكی است .او پرسید:چرا گلدانهای نقش دار و گلدانهای ساده یك قیمت هستند ؟چرا برای گلدانی كه وقت و زحمت بیشتری برده است همان پول گلدان ساده را می گیری؟
فروشنده گفت: من هنرمندم . قیمت گلدانی را كه ساخته ام می گیرم. زیبایی رایگان است .
سه شنبه 22/6/1390 - 14:49
بهداشت روانی

مجمع جهانی اقتصاد در تازه‌ترین گزارش خود سن امید به زندگی را در ایران 71.7 سال اعلام كرد.

به گزارش ایسنا، با این میزان سن امید به زندگی ایران در بین 142 كشور جهان به طور مشترك با گرجستان در رده 86 قرار گرفت. در رده‌بندی قبلی مجمع جهانی اقتصاد سن امید به زندگی در ایران 71.4 سال اعلام شده بود.

ژاپن با سن امید به زندگی 82.9 سال در صدر قرار گرفته و هنگ كنگ و سوییس نیز دوم و سوم شدند. استرالیا، اسپانیا، ایسلند، ایتالیا، سوئد و سنگاپور در رده‌های بعد قرار دارند.

در پایین این رده‌بندی نیز دو كشور آفریقایی لسوتو و زیمباوه با سن امید به زندگی 45.4 سال قرار گرفتند.

در بین كشورهای منطقه خاورمیانه ایران تنها بالاتر از مصر با سن امید به زندگی 70.3 قرار گرفت. تركیه نیز با سن امید به زندگی 72.1 سال یك رده بالاتر از ایران جای گرفت.

ایران در این رده‌بندی بالاتر از كشورهایی مانند مراكش، اندونزی،‌ اوكراین، تایلند، روسیه و هند قرار گرفت.

منبع:ایسنا

سه شنبه 22/6/1390 - 14:39
بیماری ها

دبیر علمی چهارمین کنگره سرطان پستان با اعلام اینکه یک درصد آقایان در معرض ابتلا به سرطان پستان قرار دارند، تاکید کرد: مردان باید بدانند که از ابتلا به این بیماری ایمن نیستند.

به گزارش مهر، دکتر احمد کاویانی روز سه شنبه در نشست خبری چهارمین کنگره سرطان پستان که 11 تا 13 آبان 90 در بیمارستان امام خمینی(ره) برگزار می شود، افزود: متاسفانه مردان احساس می کنند از ابتلا به این بیماری ایمن هستند در صورتی که اگر یک مرد مبتلا به سرطان پستان شود احتمال این هست که افراد دیگری از خانواده نیز به این بیماری مبتلا شوند.

وی با اعلام اینکه روشهای درمانی در مردان و زنان تقریبا یکسان است، گفت: تشخیص ابتلا به سرطان پستان در مردان آسانتر از زنان است.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه ابتلا به سرطان پستان عامل شناخته شده ای ندارد، افزود: در راس عوامل خطر ابتلا به این بیماری، سابقه فامیلی و خانوادگی قرار دارد. بنابراین در افرای که سابقه ابتلا به این بیماری را در خانواده دارند، اقدامات تشخیصی زودتر انجام می شود.

این جراح با اعلام اینکه سرطان پستان از شیوع بالاتری در بین انواع سرطانها در زنان برخوردار است، ادامه داد: هر سال 8 هزار مورد جدید از ابتلا به این بیماری در زنان کشور شناسایی می شود.

دبیر علمی چهارمین کنگره سرطان پستان با اعلام اینکه این سرطان جزو سرطانهای درمان پذیر است، افزود: خوشبختانه برای درمان سرطان پستان نیاز به اعزام به خارج از کشور تقریبا وجود ندارد و همه امکانات در ایران فراهم است.

وی، یکی از راههای موفقیت در درمان سرطان پستان را تشخیص زودهنگام آن دانست و گفت: هنوز از داشتن یک سیستم ثبت سرطان در کشور محروم هستیم

منبع:مهر

سه شنبه 22/6/1390 - 14:36
اخبار
یک کارگر که برای پرداخت مهریه 800 سکه‌ای همسر اولش نیازمند پول بود، با همدستی 4 تبهکار مسلح، از خانه ویلایی کارفرمایش سرقت کرد.

به گزارش «جام‌جم»، 12 شهریورماه ماموران انتظامی هنگام گشتزنی در منطقه ملارد یک خودروی بنز بدون سرنشین که در حاشیه خیابان متوقف شده بود را کشف کردند. ماموران با استعلام از سامانه راهنمایی و رانندگی متوجه شدند، خودرو متعلق به صاحب یک شرکت صنعتی در صفادشت شهریار است. بنابراین، رسیدگی به این پرونده در دستور کار ماموران آگاهی ملارد قرار گرفت و با شناسایی صاحب خودرو وی به پلیس آگاهی احضار شد.

شاکی و مهمان‌ها در دام 4 تبهکار مسلح

 

صاحب خودرو با حضور در مرکز پلیس بازجویی شد و گفت: شب گذشته من و اعضای خانواده‌ام برای تعطیلات به خانه ویلایی‌مان که در کنار شرکتم احداث شده بود، آمدیم. آن شب چند نفری از اقواممان نیز مهمان ما بودند.

وی افزود: نیمه شب با شنیدن صدای شلیک گلوله از خانه بیرون آمدم. در همین موقع 4 مرد نقابدار در حالی که سلاح به دست داشتند چند تیر هوایی شلیک کرده و پس از کتک زدن مرا به زور به درون خانه انداختند.

شاکی اضافه کرد: مردان نقابدار با نشانه گرفتن سلاح به سمت من و حاضران در مهمانی، همگی‌مان را به مرگ تهدید کردند. همه وحشت کرده و با التماس می‌خواستیم تا رهایمان کنند. من و 2 نفر از مردهای فامیل قصد مقابله با مهاجمان مسلح را داشتیم که آنها ما را بشدت کتک زده و ما را زخمی کردند. مردان مسلح سپس به زور، پول، طلا و ساعت‌های مهمانان زن و مرد را از آنها گرفتند و سپس ما را که 12 نفر بودیم به درون یکی از اتاق‌ها انداخته و زندانی کردند.

شاکی با اشاره به سرقت اموال خانه‌اش از سوی مهاجمان مسلح گفت: پس از ساعت‌ها تلاش، قفل در اتاق را تخریب کرده و خود را نجات دادیم و متوجه شدیم که سارقان تابلوفرش، قالیچه، اقلام قیمتی و خودروی بنز مرا به سرقت برده‌اند.

درپی این شکایت، با دستور قاضی مسلمی بازپرس شعبه اول دادسرای ملارد، جستجو برای دستگیری سارقان مسلح فراری آغاز شد تا این‌که ماموران متوجه شدند یکی از کارگران شرکت چند روزی است در محل کارش حضور نیافته و همکارانش از او بی‌خبر هستند. به این ترتیب کارگر شرکت به عنوان تنها مظنون پرونده تحت تعقیب قرار گرفت.

ردپای شرور سابقه‌دار در جریان سرقت

 

در مرحله بعدی تحقیقات گزارش‌هایی در اختیار پلیس قرار گرفت که حاکی از آن بود، یک شرور سابقه‌دار به نام حامد نیمه‌شب حادثه با خودروی شاکی در خیابان‌های شهر تردد داشته است. با احتمال این‌که حامد در این سرقت مسلحانه نقش داشته باشد، پاتوق‌های احتمالی او زیرنظر گرفته شد، تا این‌که روز شنبه همین هفته مخفیگاه متهم در یکی از محله‌های منطقه ملارد شناسایی شد. ماموران با هماهنگی قضایی وارد خانه اجاره‌ای متهم شدند و او را پیش از آن‌که بتواند به سوی آنها تیراندازی کند، خلع‌سلاح کرده و به همراه همسر موقتش دستگیر و به پلیس آگاهی ملارد منتقل کردند.

حامد ـ متهم ـ به پلیس گفت: چند هفته پیش از سرقت، یکی از کارگران شرکت به ملاقاتم آمد و مدعی شد، صاحب کارش بزودی یک مهمانی خانوادگی راه می‌اندازد و در خانه ویلایی‌اش 200 میلیون تومان پول نقد در گاوصندوق نگهداری می‌کند، اقوامش نیز پولدارند و خودروهای گرانقیمت دارند. متهم اضافه کرد: با سرقت این اموال قرار بود 70 میلیون تومان نصیب هرکدام از ما شود. در توافق با کارگر شرکت و همسر صیغه‌ای‌اش آنها نقشه سرقت مسلحانه را با من و 4 همدستم که همگی از افراد سابقه‌دار بودند، کشیده و مرتکب دزدی مسلحانه شدیم.

دستگیری 3 متهم دیگر

 

درپی اعتراف متهم، ماموران به پاتوق دیگر متهمان اعزام شدند و در آن محل یک زن و 2 مرد دیگر را دستگیر کردند. اموال به سرقت رفته از خانه شاکی و اموال مهمان‌های آنها نیز کشف و ضبط شد.

متهمان بازجویی شدند و به همدستی با سرکرده باند در سرقت مسلحانه اعتراف کردند. در حالی که متهمان در بازداشت به سر می‌بردند، طراح اصلی سرقت و زن صیغه‌ای‌اش نیز دستگیر شدند.

پرویز ـ طراح نقشه سرقت مسلحانه - گفت: از همسر اول خود جدا شده و باید 800 عدد سکه مهریه‌اش را به او پرداخت می‌کردم. در جریان این جدایی با زنی آشنا شده و به طور موقت با او ازدواج کردم. برای پرداخت بخشی از مهریه همسر اولم چند بار به کارفرمایم مراجعه کرده و از او وام 30میلیون تومانی تقاضا کردم؛ اما او می‌گفت به این زودی قادر به پرداخت وام به من نیست. از آن موقع از صاحب شرکت کینه به دل گرفته و درصدد انتقام از او بودم. بنابر این 4 دزد تبهکار را برای اجرای نقشه سرقت مسلحانه در شب مهمانی خانوادگی شاکی، با وعده پول کلان فریب داده و اجیرشان کردم. درپی این اعترافات، اعضای این باند با قرار قانونی روانه زندان شدند.

منبع:جام جم

سه شنبه 22/6/1390 - 14:6
آموزش و تحقيقات
دانشمندان آمریکایی مینی میکروسکوپ جدیدی را توسعه دادند که تنها 1.9 گرم وزن دارد و به اندازه سر انگشت است.

به گزارش مهر، محققان دانشگاه استنفورد میکروسکوپی را ساختند که ابعاد آن 2.4 سانتیمتر مکعب است و تنها 1.9 گرم وزن دارد و در عرصه تجاری می تواند با مواد ارزان ساخته شود.

این مینی میکروسکوپ جدید به اندازه ای کوچک است که می تواند روی انگشت دست قرار گیرد. هدف از ساخت این دستگاه مشاهده نوورنهای حیوانات در حرکت، ارزیابی گردش خون در مویرگها و سایر مشاهداتی که درحال حاضر تنها با میکروسموپهای گران قیمت امکانپذیر هستند.

دانشمندانی که نتایج آزمایشات خود را بر روی این میکروسکوپ جدید در تازه ترین شماره مجله "نیچر متدها" منتشر کرده اند توانستند با استفاده از این دستگاه مینیاتوری انبساط مویرگهای مغز موشها و همچنین فعالیت نورونهای پورکینجه (مسئول فعالیتهای حرکتی) را مشاهده کنند.

این محققان در آزمایشات بعدی خود موفق شدند با استفاده از این میکروسکوپ تعداد سلولها را بشمارند و نمونه های باکتریها را بررسی کنند.

وضوح تصویر این میکروسکوپ برابر با 2.5 میکرون است. هرچند وضوح تصویر میکروسکوپهای نرمالی که در آزمایشگاهها استفاده می شوند حداکثر به نیم میکرون می رسد اما به گفته این دانشمندان، وضوح تصویر 2.5 میکرون برای رصد بعضی از فعالیتهایی که مشاهده آنها با یک میکروسکوپ رومیزی غیرممکن است کافی به نظر می رسد.

برای مثال، مشاهده مغز حیوانات در حالی که آنها در حرکت هستند حتی با قویترین میکروسکوپهای رومیزی امکانپذیر نیست.

این دانشمندان که نام میکروسکوپ خود را Inscopix گذاشته اند امیدوارند بتوانند منابع مالی لازم برای تجاری سازی این مینی میکروسکوپ جدید را به دست آورند.

مهمترین مزیت این میکروسکوپ مواد به کار رفته در آن است به طوریکه تمام بخشهای نوری در یک بلوک واحد و از موادی ساخته شده اند که تولید انبوه و اقتصادی آنها وجود دارد. استفاده از این مواد می تواند منجر به تولید میکروسکوپهای ارزان شود.

ابعاد کوچک این میکروسکوپ به دانشمندان اجازه می دهد که در طبیعت و خارج از محیطهای آزمایشگاهی هر موجود زنده ای را مشاهده کنند و سپس اطلاعات جمع آوری شده را از طریق اینترنت ارسال کنند.


منبع:مهر
سه شنبه 22/6/1390 - 14:1
سياست

العالم نوشت:

منابع رسانه ای انگلیس از چراغ سبز آمریکا به دولت قطر، برای گشایش دفتر طالبان در این کشور تا اواخر سال جاری خبر دادند.

روزنامه تایمز انگلیس، به نقل از دیپلماتهای غربی فاش کرد، دفتر نمایندگی طالبان در قطر بعنوان سفارتخانه و یا کنسولگری نخواهد بود؛ بلکه این دفتر مقری برای طالبان است که بتواند بعنوان یک حزب سیاسی فعالیت کند.

براساس این گزارش، واشنگتن تاکید کرده است که این دفتر باید خارج از دایره نفوذ پاکستان باشد؛ و قطر اکنون با استقرار این دفتر در خاک خود موافقت کرده است.

ناظران معتقدند، گشوده شدن این دفتر در قطر، زمینه ساز مذاکرات مستقیم آمریکا با طالبان البته با حضور شخصیت های سلفی عربی قطر و دیگر کشورهای عربی برای تاثیرگذاری بر این گروه است.

منبع:العالم

سه شنبه 22/6/1390 - 13:57
سلامت و بهداشت جامعه

خبرگزاری آریا- با نام علمیmumujus jupujusونام عربی (حشیشه الدینار)از خانواده شاهدانه cannabinaceaeبوده و گیاهی است علفی ،چند ساله و بالا رونده این گیاه دو پایه بوده و اعضای آن پوشیده از تارهای خشن است .برگهای گیاه به صورت متقا بل دندانه دار و مرکب ازسه الی پنج لوب نامساوی است .گلهای نر به صورت مجتمع گل آذ ین خوشه هستند وگلهای ماده ،مخروط مانند سفید مایل به حنایی می باشند.قسمت مورد استفاده گیاه مخروط های ماده آن است که بویی معطر و مطبوع با طعم تلخ دارد.
این گیاه بیشتر در نواحی شمال ایران از جمله گرگان ،چا لوس،تنکا بن،رشت ،لاهیجان ،آستارا،همچنین در بسیاری از نقاط غرب اروپا ،هند،چین و آمریکا می روید ،شایان ذکر است که عصا ره رازک که به عنوان طعم دهنده در غذا و صنعت نوشابه سازی مصرف می شود رازک باید دور از نور و در هوای سرد نگهداری شود و حداکثر مدت نگهداری آن نیز یک سال است .در حال حاضر حدود 70فرآورده آرام بخش از رازک در آلمان تولید می شود .در انگلستان نیز حدود 60 فرآورده  از آن تهیه می شود که همگی به عنوان آرام بخش استفاده می شوند .عمده این فراوردها به صورت قرص هستند .از عصاره خشک رازک به  صورت چای و یا فراورده های دیگر به عنوان  خواب آور و مسکن استفاده می شود.
تهیه چای رازک:یک لیوان آب در حال جوش را بر روی نیم گرم له شده یا پودر گیاه بریزید و15 دقیقه صبر کنید سپس صاف کرده و میل کنید
ترکیبات شیمیایی رازک
مواد تلخ از جمله :آسیل فلورو گلوسیدهای موجود در رزین ،اسانس به میزان 3/0 الی 1درصد  که حاوی میرسن لینالول ،فارنزل وکاریوفیلن  است.تانن به میزان 2الی 4 درصد ،فلونوئیدو مقدار کمی  کربوکسیلیک اسید از جمله اسید فرولیک واسید کلروژنیک از دیگر ترکیبات مهم گیاه می باشند .
خواص درمانی رازک :
رازک دارای اثر آرام بخش می باشد،به خصوص هنگامی که همراه با آرام بخش های  گیاهی مصرف شود .همچنین در بد خوابی های عصبی  واسترس ها استفاده می شود !رازک به صورت دم کرده با مزه تلخ به عنوان مقوی معده ،محرک اشتها و افزایش ترشحات معده کاربرد دارد ،اسیدهای تلخ آن شامل  لوپولون و هومولون دارای خواص ضد میکروبی است،از دم کرده آن جهت درمان  زخم معده و به عنوان ضد ورم مثانه استفاده می شود ،به منظور رفع مشکلات عصبی گلهای رازک را در بالش می گذارند .عصاره برخی از انواع رازک به دلیل خاصیت نرم کنندگی در فراوردهای پوستی کاربرد دارد،حمام کردن در وان زوائد حاصل از تخمیر رازک تاثیر دارد وبرای رفع مشکلات قاعدگی موثر است ،گفته می شود در درمان انقباض های روده ای ،بیماری سل ،سرطان و التهاب مثانه بسیار موثر است ،ضد درد ،ضد باکتری ،ضد عفونی کننده ،ضد اسپاسم وضد تومور وضد کرم است ،هضم کننده ،ادرار آور ،ملین ،قارچ کش ، شیر افزا ،مسهل ،مقوی اعصاب ،مقوی معده و..است.
نکات قابل توجه :
1-چای یا دم کرده رازک را بهتر است شب هنگام و یا قبل از خواب مصرف نمود تا بتوان خواب  آرامتری داشت،این میزان مصرف را می توان تا 3 بار در روز تکرار کرد.
2-خواص گیاه رازک به طور چشمگیر به نو یا کهنه بودن ارتباط دارد، چون مواد موجود در آن با گذشت زمان اکسید  می گردند مثلا مصرف گلهای ماده تازه برای رفع بد خوابی بسیار موثر است در صورتی که خشک شده گلهای ماده برای پر کردن بالش افرادی که دارای بی خوابی هستند مناسب است، تعویض گلهای خشک ماده در این بالش ها باید هر دو سه ماه یکبار صورت گیرد چون گل های خشک کهنه  رازک دارای خاصیت محرک می باشند.


تهیه و تنظیم: فریبا قادری

منبع:خبرگزاری آریا

سه شنبه 22/6/1390 - 13:54
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته