• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 217
تعداد نظرات : 70
زمان آخرین مطلب : 5215روز قبل
آلبوم تصاویر
- دسته سارها با پرواز در کنار یکدیگر یکی از بدیع ترین منظره های طبیعی را به تصویر کشیدند.
تجمع این پرندگان به گونه ایست که شکل یک خرگوش را برای بیننده تداعی می کند.خبرانلاین
شنبه 1/12/1388 - 1:25
اخبار
.

 به نظر می‌رسد در دنیای علم،‌ سال جدید میلادی، یعنی سال ‌2010، سال ایران باشد. بر اساس گزارشی که نیوساینتیست منتشر کرده، رشد علم در کشور ایران، ‌11 برابر سریع‌تر از میانگین جهانی است،‌ یعنی سریع‌تر از هر کشور دیگری در دنیا. بررسی لیست مقالات علمی منتشر شده در پایگاه داده‌های مقالات آی.اس.آی نشان می‌دهد که رشد کشورهای خاورمیانه خصوصا ترکیه و ایران چهار برابر سریع‌تر از میانگین رشد جهانی است.

به گزارش نیوساینتیست، در سال 1980/ 1358، یک شرکت تحلیل داده‌ها در مونترال کانادا به نام ساینس متریکس،‌ گزارش دقیقی در مورد تغییر جغرافیای مکان خلق دانش منتشر کرد. در این گزارش آمده بود:‌ «قاره آسیا حتی بیشتر از آن‌چه پیش از این تصور می‌کردیم در حال رشد است. در حالی که قاره اروپا بر خلاف توقعی که داشتیم،‌ موقعیت خود را همان جا که بود حفظ کرده، اما رشد خاورمیانه قابل توجه است.»

تعداد مقالات علمی جهان به طور پیوسته در حال افزایش است و از 450،000 مقاله در سال 1980/ 1358 به 1،500،000 مقاله در سال 2009/ 1388 رسیده است. در سال گذشته آسیا در مجموع توانست با تعداد مقالات بیشتر، از آمریکای جنوبی پیشی بگیرد.

هسته‌ای،‌ هسته‌ای، هسته‌ای
نویسنده مقاله تحلیلی ساینس متریکس،‌ ارشامبوت، عنوان کرده که مقالات ایران بیشتر بر این موضوعات متمرکز است: شیمی معدنی و هسته‌ای، فیزیک ذرات و هسته‌ای و مهندسی هسته‌ای. سرعت رشد مقالات منتشر شده ایرانی در حوزه مهندسی هسته‌ای 250 بار بیشتر از میانگین جهانی است. به علاوه مطالعات پزشکی و کشاورزی هم در این کشور در حال افزایش هستند.

همچنین این شرکت در گزارش خود پیش‌بینی کرده است که امسال، کشور چین پا به پای آمریکا و هم‌تراز با آن در رشته‌های علوم طبیعی و مهندسی مقالات علمی منتشر خواهد کرد. اگر رشد مقالات علمی به همین صورت ادامه یابد، این کشور تا سال 2015/ 1394 در تمام شاخه‌های علمی همتراز با آمریکا خواهد شد،‌ البته احتمالا تا سال 2030/ 1409 مقالات مربوط به حوزه‌های علوم زندگی و علوم اجتماعی در آمریکا بیشتر خواهد بود.

رشد چین در دنیای علم شناخته شده است و پیش از این هم شاید می‌دانستیم که چین به سرعت در حال رشد است،‌ اما شاید نه به اندازه‌ای که ساینس متریکس کشف کرده است: بیش از پنج برابر سریع‌تر از آمریکا.

جایگاه سایر کشورها
در این بین، به نظر می‌رسد که اروپا به همکاری روی آورده است. در حالی که صعود علمی آسیا در مقابل سیر نزولی آمریکا قرار گرفته است، اروپا به شدت در حال سرمایه‌گذاری در همکاری‌های علمی میان‌مرزی است و بدین ترتیب توانسته جایگاه خود را حفظ نماید و یک سوم مقالات دنیای علم را به خود اختصاص دهد،‌ این یعنی بیشترین سهمی که یک منطقه در دنیای علم از آن خود ساخته است. این در حالی است که سهم آسیا 29 درصد و سهم آمریکای شمالی 28 درصد است.

در مورد سایر کشورها، خروجی علمی شوروی سابق بعد از فروپاشی، ‌به شدت افت کرد و تازه از سال 2006/ 1385 دوباره شروع به رشد کرده است. آمریکای لاتین و جزایر کاریب با یکدیگر بیشتر از هر منطقه‌ای رشد علمی دارند، اما سهم آن‌ها در دنیای علم هنوز هم بسیار اندک است. در واقع طی سی سال گذشته، رشد علمی قاره‌های اقیانوسیه، اروپا و آفریقا ثابت بوده است. تنها، رشد آمریکای شمالی در مقایسه با سایر کشورهای جهان به طور قابل توجهی کند بوده است.

ارشامبوت البته بر این موضوع نیز تاکید می‌کند که تعداد مقالات علمی نمی‌تواند مقیاس خوبی برای سنجش کیفیت باشد. به گفته وی،‌ یکی از شاخص‌های کیفیت،‌ تعداد مواردی است که به یک مقاله ارجاع داده می‌شود و مقالات آسیایی در این مقیاس در رتبه بسیار پایینی قرار می‌گیرند. در حقیقت در مقالات علمی دنیا چندان به مقالات آسیایی ارجاع داده نمی‌شود.

با این حال، نمی‌توان رشد و جهش آسیا در دنیای علم را ندیده گرفت. حتی ارشامبوت احساس می‌کند که نادیده گرفتن آن خطرناک خواهد بود. وی توضیح می‌دهد: «در دهه 1960/ 1330 که اتومبیل‌های ژاپنی وارد آمریکا شدند، تولیدکننده‌های آمریکایی با تکیه بر کیفیت کار خود،‌ رشد ژاپنی‌ها در این صنعت را نادیده گرفتند و به آن توجهی نکردند. اما بعد از آن ناچار شدند سهم بزرگی از بازار را به ژاپنی‌ها واگذار کنند.»

به اعتقاد وی، ‌نکته‌ای که باید در حال حاضر مورد توجه قرار بگیرد، این است که آسیا دارد به سرعت در دنیای علم پیشگام می‌شود و آمریکای شمالی را در این مسیر پشت سر می‌گذارد.بهنوش خرم‌روز
شنبه 1/12/1388 - 1:14
آلبوم تصاویر
یک شرکت عربستانی به مناسبت دوخت بزرگترین لباس جهان جشنی برگزار کرد.

به گزارش خبرآنلاین، طول این لباس 33 متر و 90 سانتی‌متر است که برابر با 12 طبقه است. همچنین عرض این لباس 17 مترو 20 سانتی‌متر و وزن آن 400 کیلوگرم است. کار طراحی و برش این لباس نزدیک به 2 ماه طول کشید و بیش از 20 کارگر در دوخت آن همکاری کردند.

این لباس در جشنی با حضور گروه زیادی از زائران و خبرنگاران رسانه‌های گروهی و کانال‌های تلویزیونی ماهواره‌ای در معرض دید عموم قرار گرفت.
شنبه 1/12/1388 - 0:42
سينمای ایران و جهان
یسنا: فیلم سینمایی «به رنگ ارغوان» به كارگردانی ابراهیم حاتمی‌كیا، طی دو روز اول اكران در تهران به فروشی نزدیك به 63 میلیون تومان دست یافت.

طبق اعلام پخش‌كننده این فیلم در اولین روزاكران خود، چهارشنبه فروشی معادل 25 میلیون و 700 هزار تومان و در روز پنج‌شنبه 37 میلیون‌ودویست هزار تومان فروش داشته و در مجموع در دو روز اول 62 میلیون و 900 هزار تومان فروخته است.

در‌این فیلم به نویسندگی و كارگردانی ابراهیم حاتمی‌كیا كه بعد از گذشت 6 سال اكران عمومی می‌شود، حمید فرخ‌نژاد، خزر معصومی، بهناز توكلی، مهرداد ضیائی، كوروش تهامی، رضا بابك، فرهاد قائمیان، مزدك رستمی، وحید سیفی، هزال شریفی، محمدعلی اینانلو و امیرحسین كهرم به ایفای نقش می‌پردازند.

به گفته‌ی حاتمی‌كیا «به رنگ ارغوان» نگاهی تغزلی به موقعیت آدمهای آرمانخواه دارد. آرمانهایی كه در مقابل شرایط روز قرار می‌گیرند
شنبه 1/12/1388 - 0:28
بیماری ها
تحقیقات نشان می‌دهد نزدیک به یک سوم مردم به قدری در مورد وضعیت مالی خود نگران هستند که روی وضعیت سلامت و روابطشان تاثیر منفی گذاشته است.

تحقیقات نشان می‌دهد نزدیک به یک سوم مردم به قدری در مورد وضعیت مالی خود نگران هستند که روی وضعیت سلامت و روابطشان تاثیر منفی گذاشته است.

در این تحقیقات که در سایت moneybasics.co.uk منتشر شده است یک سوم افرادی که در مطالعات شرکت داشته اند اعلام کردند ، آن‌ها همیشه در مورد وضعیت مالی خود نگران هستند واین موضوع منجر به بروز مشکلاتی مانند افسردگی، بی‌خوابی و بحث و جدل با هسرشان شده است.

20 درصد از مردم اعلام کردند که حس می‌کنند هیچ کنترلی روی وضعیت مالی خود ندارند و 12 درصد نیز مشکلات مالی خود را در حال تبدیل شدن به یک بار سنگین در زندگی خود عنوان کرده اند.

یک سوم افراد مورد تحقیق معتقد بودند مشکلات مالی باعث بروز استرس در زندگی آن‌ها شده است ، 21 درصد دچار مشکلات خواب شدند ، 19 درصد از افسردگی رنج می‌برند و 16 درصد نیز مشکلات مالی را عامل بروز مشاجره و درگیری در محیط خانه عنوان کرده اند.

این مشکلات باعث بروز عادات و رفتارهایی در زندگی افراد شده است که در نهایت می‌تواند برای سلامت آن‌ها خطرات زیادی داشته باشد.برای مثال 10 درصد اعلام کردند استرس‌های مالی سبب شده است آن‌ها به خوردن بیش از حد روی بیاورند .4 درصد اشتهای خود را از دست داده و 3 درصد نیز دچار کاهش غیر طبیعی وزن شده اند.

دیوید موکسون یک روان‌شناس و نویسنده در این باره گفت : مردم معمولا همان طور با مشکلات مالی خود برخورد می‌کنند که با سلامت خود رفتار می‌کنند.بعضی از آن‌ها نسبت به وضعیت مالی خود برخورد هوشمندانه دارند و سعی می‌کنند پس انداز کرده و برای آینده صرفه جویی کنند، درحالی که بعضی دیگر می‌دانند که نباید به روش غلط خود ادامه دهند ، اما با این حال به روند نادرست زندگی خود ادامه می‌دهند و سعی می‌کنند مشکل خود را انکار کنند.عصرایران
شنبه 1/12/1388 - 0:23
بیماری ها
تصویر اشعه ایکس از سر مردی که با چکش مورد حمله قرار گرفت و زنده ماند
دیوید که یک مهندس ارتباطات است در این باره گفت : این یکی از بدترین و ترسناک‌ترین تجربیات زندگی من بود که می‌دیدم شخصی با ضربات چکش مرا از پای درمی‌آورد.


این تصویر ، عکس برداری اشعه ایکس از سر مردی است که به همراه برادرش توسط گروه 30 نفره سارقان مورد حمله قرار گرفت و با ضربات چکش به شدت از ناحیه سر آسیب دید.

پزشکان تلاش کردند با استفاده از صفحات فلزی و پیچ و مهره صورت آسیب‌دیده دیوید باری و برادرش را که بر اثر ضربات چکش به این شکل درآمده بود ترمیم کنند.

این دو برادر بعد از این حادثه به سرعت به بیمارستان منتقل شده و تحت عمل جراحی قرار گرفتند. جالب اینجاست که پزشکان با چنان مهارت صورت دیوید را جراحی کرده اند که هم‌اکنون هیچ آثاری از ضربات سنگین چکش روی صورت او باقی نمانده است.این در حالیست که حدقه چشم دیوید خرده شد بود ، سقف دهان او دچار آسیب جدی شده وآرواره او از 6 جا شکسته بود.
پزشک جراح او گفت : جراحات صورت دیوید بدترین جراحاتی بود که در شخصی دیده که بتواند زنده بماند.

دیوید که یک مهندس ارتباطات است در این باره گفت : این یکی از بدترین و ترسناک‌ترین تجربیات زندگی من بود که می‌دیدم شخصی با ضربات چکش مرا از پای درمی‌آورد.

من در همان ضربات اول بی‌هوش شدم ، اما شاهدانی که در محل حضور داشتند اعلام کردند که بعد از بیهوشی من باز هم سارقان با ضربات چکش به صورت من می‌زدند.صورت من بعد از این حمله به طور کامل خرد شده بود و پزشکان اعلام کردند این یک معجزه بود که بعد از این ضربات من باز هم زنده بودم.

شنبه 1/12/1388 - 0:17
موبایل
ویرجینایی کشف کرده از پایان سال 2008 آغاز شده است اما کشف آن ماه گذشته اتفاق افتاد.

در این حمله بسیار بزرگ ایمیلها، اطلاعات شرکتی، کارتهای اعتباری و رمزعبور کارمندان شرکتهای فناوری و بهداشتی در اختیار هکرها قرار گرفته است.

آمریکا، مکزیک، عربستان سعودی، مصر و ترکیه کشورهایی هستند که بیشترین آسیب را از حملات این شبکه هکرهای اروپای شرقی دیده اند.

این حمله را "الکس کاکس" مهندس شرکت "نت ویتنس" در ویرجینا در 26 ژانویه کشف کرد. این کارشناس امنیتی موفق شد سیستمی به نام Kneber bot را در حداقل 20 سرور و رایانه ای که توسط گروهی از هکرهای اروپای شرقی ایجاد شده بود شناسایی کند.

براساس گزارش وال استریت ژورنال، به گفته کارشناسان، حمله کنندگان موفق شده اند اطلاعات کارمندان بسیاری از شرکتهای نرم افزاری را بر روی سایتهایی که توسط هکرها کنترل می شوند بارگذاری کنند.
شنبه 1/12/1388 - 0:7
دانستنی های علمی
ارزان‌ترین تلفن همراه جهان كه حدود 15 دلار قیمت دارد در نمایشگاه كنگره جهانی موبایل بارسلون از سوی ودافون به نمایش درآمد.

به گزارش ایسنا، گوشی ودافون 150 كه در تركیه، هند و هشت كشور آفریقایی از جمله كنیا و غنا به بازار عرضه خواهد شد، خدمات اصلی را برای كاربران فراهم كرده و به مشتریان كمك می‌كند به سرویس‌های سلامت موبایل و بانكداری و همچنین تبادل پول دسترسی داشته باشند.

در این گوشی همچنین امكان ارسال پیام كوتاه نیز وجود دارد اما مدل گران‌تر آن یعنی ودافون 250 كه 20 دلار قیمت دارد گیرنده رادیو اف ام و صفحه رنگی نیز دارد؛ این دو گوشی توسط شركت چینی TLC ساخته شده‌اند.
جمعه 30/11/1388 - 12:16
موبایل
در دومین سالگرد شهادت عماد مغنیه از پایگاه اینترنتی با عنوان "حاج رضوان دات کام" رونمایی شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر این پایگاه اینترنتی که به دست غلامعلی حداد عادل رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ، تمدن استاندار تهران و صفی الدین نماینده حزب الله لبنان رونمایی شد ، به زبانهای عربی و فارسی فعال است.

علاقمندان می توانند در این پایگاه اینترنتی اطلاعاتی را درباره حزب الله لبنان ، اخبار مقاومت و همچنین شهدای حزب الله بیابند.

پیش از این مراسم ابوحسن زأیتر معاون فرهنگی دفتر حزب الله در تهران و مدیر شبکه تلویزیونی المنار لبنان در سخنانی به بیان ویژگی های شهید مغنیه و همچنین شهید سید عباس موسوی و شهید شیخ راغب حرب پرداخت.

وی گفت: این عزیزان ویژگی های خاصی داشتند که آنها را متمایز می کرد. ایمان و تقوای آنان کامل بود و به تمام معنا عبادالله بودند.

زأیتر همچنین این شهدا را ولایت مدار خواند و افزود: آنها در میدان جنگ صبور و مقاوم بودند و همچنین به آنچه انجام می دادند علم داشتند.

معاون فرهنگی دفتر حزب الله لبنان در تهران همچنین از مردم ایران به خاطر حمایتشان از مقاومت و ایستادگی در برابر فشارها تقدیر کرد.
جمعه 30/11/1388 - 12:11
دانستنی های علمی
جالب اینکه برخی نمایندگان مجلس گویی اساساً چیزی به نام سپندارمذگان به گوششان نخورده بود و حتی یکی از آنان گمان کرد سپندارمذگان فحش است که به او داده می شود و گوشی را قطع کرد!... یکی دیگر از نمایندگان هم در خصوص علل گرایش جوانان به ولنتاین فکر کرد ولنتاین نوعی ماده مخدر جدید است و مفصل درباره نقش اشغالگران افغانستان به خصوص انگلیس در افزایش تولید مواد مخدر در افغانستان حرف زد و نسبت به افزایش مواد مخدر صنعتی هشدار داد!
عصرایران - در چند روز گذشته بازار هدیه گرفتن و هدیه دادن بین برخی جوانان گرم بود البته به مناسبت روز ولنتاین!

در حالی طی سال های اخیر ، ولنتاین در میان بخشی از جامعه ایران گرامی داشته می شود که ایرانیان از قدیم الایام سنت روز عشق ورزی را داشته اند؛ روزی که در تاریخ کهن ایرانیان سپندارمذگان نامیده شده و همزمان با پایان بهمن و شروع اسپند ایرانیان قدیم جشن گرفته می شد و مردان برای نامزد و همسر خود هدیه می دادند و آنها را تکریم می کردند.

البته آنچه که منجر به رسیدن به وضع فعلی شده قطعا بی توجهی نهادهای فرهنگی، رسانه ها و به خصوص رسانه ملی است که تا کنون با کوچک شمردن این موضوع به آن نپرداخته اند.

در همین باره ، سایت عصرایران ، موضوع روز ایرانی "سپندار مذگان" را با نمایندگان مجلس در میان گذاشت تا نظرات آنها را نیز جویا شود و جالب اینکه برخی نمایندگان مجلس گویی اساسا چیزی به نام سپندارمذگان به گوششان نخورده بود و حتی یکی از آنان گمان کرد "سپندارمذگان" فحش است که به او داده می شود و گوشی را قطع کرد!

یکی دو نفر دیگر ابتدا برای مصاحبه اعلام موافقت کردند ولی بعد از اینکه موضوع مصاحبه یعنی "سپندارمذگان" با آنان مطرح شد ابتدا چند بار سوال کردند: چی؟! چی؟! و بعد به بهانه های مختلف از جمله موقعیتم مناسب نیست؟ داخل جلسه هستم! صدا نمی آید ، بعداً تماس بگیرید و ... از مصاحبه خودداری کردند و شاید هم اساسا در این باره اطلاعات و ایده و نظری نداشتند که بخواهند مطرح کنند .

یکی از آنان هم در باره این موضوع اینگونه گفت: تو این گیری بیری به چه چیزی گیر دادید!!

یکی دیگر از نمایندگان هم در خصوص علل گرایش جوانان به ولنتاین فکر کرد ولنتاین نوعی ماده مخدر جدید است و مفصل درباره نقش اشغالگران افغانستان به خصوص انگلیس در افزایش تولید مواد مخدر در افغانستان حرف زد و نسبت به افزایش مواد مخدر صنعتی هشدار داد!

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی: احترام به آداب ملی ، دستور علوی است

در نهایت خبرنگار عصرایران با مجید نصیرپور نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس و خسرو معتضد تاریخ دان معاصر در رابطه با موضوع سپندارمذگان گفتگو کرد که متن آن را می خوانید:

نصیرپور نماینده مردم سراب در رابطه با جایگزین شدن سپندارمذگان با ولنتاین خاطرنشان کرد: عشق همواره و در همه جوامع امری پسندیده بوده و در مذهب ما نیز نسبت به آن اشارات و توصیه های فراوانی شده است و از این گذشته در فرهنگ ما از گذشته فرهنگ هدیه دادن به همسر و زن جایگاه خاصی داشته است.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: در اصل اینکه باید در روز خاصی از سال علاقه مندان به هم به یکدیگر هدیه بدهند شکی نیست و این امر نشان دهنده مهر و محبت است و این سنت نه تنها خوب که "ضروری" است چون در روابط اجتماعی همبستگی مضاعف به وجود می آید.

نصیر پور در عین حال تاکیدکرد: اما خاستگاه ولنتاین غرب است و آداب آن نیز با عرف و سنن ما سازگار نیست و به نظر من ماهواره و اینترنت باعث تاثیر پذیر شدن جوانان از فرهنگ غربی شده است. ما نیز متاسفانه ما خیلی به این مسئله نپرداخته ایم با توجه به اینکه مصداق هدیه دادن در ولنتاین جنس مخالف است آن را خوب و پسندیده نمی دانسته ایم و از اصل موضوع که گرایش جوانان به آن بوده غافل شده ایم.

این نماینده مجلس یادآور می شود: اگر دستگاه ها و نهادهای فرهنگی عملکرد به موقعی می داشتند و راهی را برای جایگزین کردن ولنتاین با روزهای ملی مثل سپندارمذگان طراحی می کردند امروز شاهد این مسئله نبودیم.

وی می افزاید: در نامه حضرت علی به مالک اشتر، حضرت به او می فرماید در منطقه ای که عازم آن هستی آداب و سنن و رسم و رسوماتی وجود دارد و در صورت مخالف نبودن با شرع با این رسم و رسومات مقابله نکن ؛ این فراز از نامه نشان می دهد در رفتار علوی توجه به آداب ملی مورد تأکید است.

خسرو معتضد: بشر احتیاج به جشن و شادی دارد

اما خسرو معتضد نویسنده و مورخ معاصر درباره جابجایی سپندار مذگان و ولنتاین می گوید: شاعر گفته است آنچه خود داشت ز بیگانه تمنا می کرد!

وی با بیان اینکه از دوران باستان ایرانیان ایام خاصی را در سال جشن می گرفتند و حتی در هر ماه روزی را به شادی می پرداخته اند عنوان کرد: اشکالی ندارد جشن های خودمان را زنده کنیم ما امردادگان، مهرگان،آبانگان،و ... داشته ایم و یا مراسم داشته ایم به نام اشتادروز که به مناسبت سپری شدن 80 روز از نوروز ایرانیان جشن می گرفته اند.

معتضد هشدار می دهد: ملتی که هویت ملی نداشته باشد به سمت جداسری می رود ولی این هویت ملی است که همه را به هم متصل می کند و انسجام به وجود می آورد.

این مورخ با انتقاد از مطرح شدن ولنتاین در ایران می گوید: ولنتاین ربطی به ما ندارد ؛ علت مطرح شدن این مراسم غربی است که جوانان ایران را نمی شناسند، ایرانی را که 3هزار سال تاریخ و 10هزار سال سابقه تمدن دارد را نمی شناسند و این در حالی است که در سال 1950 یک پروفسور امریکایی به ایران می آید و یک تکه استخوان انسان را کشف می کند ابتدا سابقه آن را 75 هزار سال تعیین می کند اما بعد از انتقال آن به امریکا و بررسی آزمایشگاهی روی ان مشخص می شود سابقه آن به 100 هزار سال قبل می رسیده است.

وی به ضرورت ترویج شادی و بهجت در جامعه اشاره می کند و می گوید که درصورت بی توجهی به این موضوع مضرات آن بعدها مشخص خواهد شد.

معتضد با بیان اینکه همه چیز را نباید به دید مفسده نگریست تاکید می کند: بشر احتیاج به جشن و شادی دارد.

این مورخ در پایان این گفتگو با تاکید بر اینکه بی توجهی به آداب و سنن ملی قطعا آگاهانه و هدفمند نیست می گوید: نباید با آداب و سنن دشمنی کرد ؛ برخی دشمنان دوست ندارند اسم ایران وجود داشته باشد و قدرتی به نام ایران باشد و راه آنان هم از بین بردم هویت ایرانیان است چون آنچه که ترک و فارس و کرد و لر و بلوچ و عربو ... اعم از سنی و شیعه، ارمنی و یهودی و زرتشتی را در ایران به هم متصل می کند همین هویت ملی است که عامل همبستگی افراد جامعه است و مراسم هایی همچون سپندار مذگان نشانه های از ایرانی گری است
جمعه 30/11/1388 - 2:4
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته