• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 14564
تعداد نظرات : 49
زمان آخرین مطلب : 1301روز قبل
ایرانگردی

 

 

 

شهردار منطقه 10 بر لزوم اقدامات فرهنگی با محوریت مدارس و مساجد به عنوان جامعه هدف تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 10، حسین بحیرائی با تاکید ویژه بر آموزش و فرهنگ سازی، مباحث اجتماعی را متاثر از موضوعات فرهنگی برشمرد و بر لزوم اقدامات فرهنگی با محوریت مدارس و مساجد به عنوان جامعه هدف تاکید کرد و گفت: این تغییرات زمانی اثرگذار است که هر فرد از خودش آغاز کند.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت تشکیل کمیته درآمد پایدار، خواستار استفاده از هرگونه پتانسیل درآمدزایی برای خدمات رسانی عمومی به شهروندان شد.

بحیرائی جذب سرمایه گذار بخش خصوصی برای اجرای پروژه های مشارکتی در راستای  ایجاد ارزش افزوده و رونق اقتصادی با لحاظ پیوست های فرهنگی، اجتماعی و ترافیکی را از رویکردهای منطقه عنوان کرد.

شایان ذکر است برخورد جدی با سدمعبر صنوف و کسبه، نگهداشت شهر، تمهیدات مناسب برای فراهم سازی اوقات فراغت شهروندان، مناسب سازی فضاهای عمومی برای تسهیل در تردد شهروندان، بستر سازی برای ایستگاه های دوچرخه، فرهنگ سازی سه شنبه های بدون خوردو و  رنگ در شهر از دیگر تاکیدات و توصیه های شهردار منطقه در اجرای طرح استقبال از بهار بود.

بحیرائی در خاتمه اظهار امیدواری کرد با کار تیمی وتعامل سازنده و اثرگذار شاهد اتفاقات و تغییرات خوب و مثبت در منطقه باشیم.

شنبه 18/12/1397 - 17:32
ایرانگردی

 

شهردار منطقه 20 از راه اندازی سامانه جامع مدیریت هوشمند پسماند خشک با هدف هوشمند سازی فعالیت های مدیریت شهری و تحقق رویکرد "ری شهر ایرانی اسلامی پیشرو" خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 20 فرهاد افشار با بیان این مطلب گفت: به منظور مدیریت هوشمند تفکیک پسماند از مبدا و سهولت دسترسی شهروندان برای ارسال پسماند های خشک، سامانه جامع مدیریت هوشمند پسماند خشک با عنوان "شهر سبز" راه اندازی شده است.

افشار با اشاره به اینکه شهروندان از طریق بازار می توانند این برنامه زیست محیطی رایگان را نصب کنند، افزود: شهروندان با انتخاب گزینه درخواست جمع آوری می توانند برای تحویل پسماندهای خشک، اعلام آمادگی کنند تا نزدیک ترین راننده خودروهای ملودی به محل ارجاع داده شود.

وی ادامه داد: شهروندان همزمان با تحویل پسماندهای تفکیک شده، امتیازهای ویژه ای در قالب وجه نقد و یا شارژ اپراتورهای تلفن همراه دریافت می کنند.

افشار با اشاره به اینکه کارشناسان نحوه استفاده و آگاهی رسانی این برنامه را به شهروندان آموزش می دهند، افزود: در حال حاضر مدارس و مجتمع های مسکونی ناحیه 3 تحت آموزش های چهره به چهره هستند و این روند در تمامی محلات منطقه 20 به اجرا می رسد.

وی ادامه داد: پیش از این شهروندان فقط می توانستند پسماندهای خشک منازل را به غرفه های بازیافت، کلبه های مدارس، خانه های بازیافت، مخازن ویژه در معابر و خودروهای ملودی تحویل دهند که با راه اندازی این سامانه چگونگی تحویل پسماند خشک از سوی شهروندان تسهیل شده است و با صرف کمترین زمان، پسماندهای تفکیک شده جمع آوری می شود.

شهردار منطقه 20 حرکت در مسیر شهر الکترونیک و هوشمند سازی فعالیت های شهر را یکی از مصادیق تحقق "شعار ری شهر ایرانی اسلامی پیشرو" برشمرد و به لزوم مشارکت شهروندان در تحقق کامل این مهم تاکید کرد.

بر اساس این گزارش انتخابات هوشمند شهرداران مدارس، راه اندازی سامانه سیتی مین( Citymain  ) برای رصد و مدیریت داده های  های ترافیکی، هوشمند سازی پارکینگ ضلع جنوب حرم حضرت عبدالعظیم(ع)، راه اندازی نرم افزار زائر ویژه مراسم پیاده روی اربعین، نرم افزار سمر ویژه سرویس مدارس ری، سامانه ستاد برف روبی، نرم افزار ستاد مدیریت بحران و سامانه ارزیابی ستادهای مدیریت بحران نواحی از جمله اقدامات مدیریت شهری منطقه 20 در راستای توسعه نرم افزارها و هوشمند سازی فعالیت های شهری طی ماه های اخیر بوده است.

شنبه 18/12/1397 - 17:28
ایرانگردی

 

 

معاون خدمات شهری و محیط زیست از نصب المان سفره هفت سین در میادین و اکران 600 متر مربع طرح های فرهنگی و هنری در معابر منطقه 19 در استقبال از بهار خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 19، سعید صالح محمود رباطی افزود: به همین منظور آذین بندی با ریسه به طول 18 هزار و 500 متر  در معابر نواحی پنجگانه انجام می شود.

معاون خدمات شهری و محیط زیست با تأکید بر زیباسازی ورودی و خروجی‌های منطقه به عنوان یکی از اقدامات شاخص برای استقبال از نوروز گفت: در این خصوص 500 تخته پرچم های رنگی و الوان نصب و با 6 هزار و 500 متر طول ریسه های نوری این مکان ها آذین بندی می شوند.

وی ادامه داد: در راستای ایجاد زیبایی بصری، رنگ آمیزی نرده، مبلمان شهری، پایه تابلو و میله های پرچم، ترمیم رنگ گاردریل ها به طول 5 هزار متر،پل های عابر پیاده و شستشوی نما با واتر جت در دستور کار اداره زیبا سازی این حوزه قرار دارد.

رباطی با اشاره به اهمیت حذف نازیبایی های بصری و تاثیر آن در زیبایی شهر خاطر نشان کرد: 22 هزار و 500 متر نماها و جداره های شهری با مواد پوشاننده پاکسازی، ترمیم نورپردازی 120 مورد پل های عابر پیاده و سواره رو  و جمع آوری 80 مورد بنرهای غیر مجاز انجام خواهد شد.

شنبه 18/12/1397 - 17:17
ایرانگردی

 

رسول کشت پور شهردار منطقه دو از گشایش نخستین همراه سرای این منطقه در خیابان امام منتظر که با حضور اعضای شواری شهر تهران و رییس بیمارستان رسول اکرم افتتاح شد خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه دو، رسول کشت پور با اعلام این خبر گفت: این همراه سرا هر روز از ساعت 18عصر تا 9 صبح ، افرادی را که از مدد کاری بیمارستان های رسول اکرم و مدرس معرفی شوند را پذیرش میکند و حتی به این افراد صبحانه هم داده می شود.

شهردار منطقه دو افزود: این همراه سرا ظرفیت پذیرش 30 نفر ( 20نفر آقا و 10 نفر خانم) را دارد و زیر نظر موسسه نیکوکاری رهرو سلامت شهید مدرس اداره خواهد شد.

گفتنی است در حاشیه این مراسم مسولان  موسسه نیکوکاری رهرو سلامت شهید مدرس برای راه اندازی و اداره همراه سراهای دیگر در صورت حمایت شهرداری منطقه دو اعلام آمادگی کردند.لازم به ذکر است پیش از این همراهان بیماران در چادرهای مسافرتی و مقابل بیمارستان رسول اکرم در انتظار پایان دوره درمان بیماران خود بودند.

شنبه 18/12/1397 - 17:12
ایرانگردی


11 هزار اصله نهال در هفته درختکاری با همکاری شهروندان ، سازمان های مردم نهاد و مراکز آموزشی در شمال تهران غرس شد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک مجید نوربخش معاون امور شهری و محیط زیست شهرداری این منطقه با بیان مطلب فوق اظهار داشت: به مناسبت هفته درختکاری که از 15 اسفند ماه آغاز شد فضای سبز شهرداری این منطقه با مشارکت سازمان های مردم نهاد، شهروندان ، آموزش و پرورش، مراکز علمی چون دانشگاه شهید بهشتی و... بالغ بر 11 هزار اصله نهال را در شمال تهران غرس کرد.
وی گفت: توزیع یک هزار اصله نهال میوه در دو بوستان قیطریه و نیاوران از 15 تا 17 اسفندماه انجام و طی آن نهال درختان مثمر،از جمله سیب، گیلاس،آلبالو ، گوجه و... بین شهروندان متقاضی توزیع شد .
نوربخش تصریح کرد: در راستای اجرای نهضت درختکاری نیز یک هزار و 500 اصله نهال میوه در منزل شهروندان و بیش از 6 هزار اصله در معابر و مقابل منازل، مراکز اداری، علمی و... توسط فضای سبز منطقه کاشته شد و تا پایان سال نیز به درخواست های ثبت شده در سامانه 137 نهال رایگان اهدا می شود.
این مقام مسئول افزود: در ارتفاعات دانشگاه شهید بهشتی اطراف خوابگاه دانشجویان دختر و سایر فضاهای خالی این دانشگاه نیز یک هزار و 200 اصله نهال سرو نقره ای با حضور شهردار منطقه یک و... غرس شد.
وی افزود: درهفته درختکاری در هریک از نواحی ده گانه منطقه یک نیز با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی،آموزشی از جمله در بوستان های میلاد، نیاوران،قیطریه و... ،اردوگاه علمی - پژوهشی صاحب الزمان(عج)، منازل شهدا و... نیز نهال کاشته شد.

شنبه 18/12/1397 - 17:5
ایرانگردی

 

پایانه های حمل و نقل عمومی منطقه 15 در آستانه نوروز 98 و در راستای تحقق اهداف طرح استقبال از بهار بهسازی می شود.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 15، لواف زاده معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه با اعلام خبر فوق افزود: بررسی وضع روشنایی ایستگاه ها وتامین روشنایی مطلوب، ایمن سازی ایستگاه ها، نصب و مرمت تجهیزات ترافیکی، ترمیم  و بهسازی پوشش سقف وجداره ، بهسازی کف ایستگاه ها، بررسی و در صورت نیاز احداث رمپ جانبازان و معلولین و احداث سکو از جمله اقدامات اجرایی معاونت حمل و نقل و ترافیک در طرح استقبال از بهار است.

وی یادآور شد: بهسازی و روسازی آسفالت پایانه ها، نصب جدول زمانبندی حرکت و حضور اتوبوس و تاکسی در ایستگاه ها و همچنین نصب نقشه راهنما در بدنه سرپناه ایستگاه نیز در این زمینه انجام می شود.

شایان ذکر است، به منظور تسهیل تردد شهروندان نیز عملیات نگهداشت توسط معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه در ایام تعطیلات نوروزی به طور مستمر انجام می شود.

شنبه 18/12/1397 - 17:1
اخبار

مشترکین اپراتور اول می توانند با خرید بسته های سی روزه پیامک همراهی هزینه های خود را کاهش دهند.
به گزارش تبیان و به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، از روز چهارشنبه ۱۵ اسفندماه ارائه بسته های سی روزه پیامک همراهی در حجم‌های مختلف(فارسی و انگلیسی) آغاز شده و برای اغلب مشترکین دائمی و اعتباری قابل فعالسازی است.

در این سرویس نیز مشابه طرح‌های مکالمه و اینترنت همراهی، به هر یک از مشترکین متناسب با الگوی مصرف پیامک آنها در ماههای اخیر، بسته مختص آنها با حجم و قیمت مشخصی پیشنهاد داده می‌شود. همراه اولی ها می توانند برای مشاهده و فعالسازی بسته های پیامک همراهی کد *۱۰۰۰*۴۱# و برای استعلام وضعیت بسته پیامک همراهی کد *۱۰۰۰*۴۰# را شماره گیری کنند.
بسته پیامک همراهی رزرو خودکار ندارد؛ اما امکان رزرو بسته هدف توسط مشترک وجود دارد.

فعالسازی همزمان بسته های پیامک همراهی با هر یک از بسته‌های ترکیبی که شامل پیامک هستند امکان‌پذیر است و اولویت مصرف با بسته‌ای خواهد بود که زودتر به اتمام می‌رسد.

شنبه 18/12/1397 - 9:50
مهدویت

عبدالرحیم سعیدی راد
نه در «گوگل» نشانی از تو می توان یافت
نه در «فیس بوک»،
برای سر زدن به تو «فیلتر شکن» لازم نیست،
همه دلهایی که بدون «پسورد» بالامی آیند
نشانی از «تو» دارند.
گل نرگس
برای ماهی ها « کامنت »می گذارم
برای پرنده ها « اف لاین »
می خواهم عطر نامت را
برای همه « چت روم »ها بفرستم
می خواهم
« بک گراند » همه دلها تو باشی
گل نرگس من!
می آید...
شنبه ها گل می فروشم.
یک شنبه ، کفش هایم را واکس می زنم
و به زلزله ای که در راه است فکر می کنم.
دوشنبه ها را سکوت می کنم.
سه شنبه، ایمیل هایم را چک می کنم
و برای مرگ
لبخند می فرستم.
چهار شنبه ،
با دخترم به ملاقات خدا می روم.
پنج شنبه، شعر هایم را حراج می کنم.
جمعه ها ... اما،
فقط منتظر می مانم
می دانم که می آید.
غزل انتظار
پیش روی چشمانم یک درخت و یک جاده
انتظار، چون طوفان ، تکیه بر دلم داده

بی حضورت ای خورشید! سر به صخره می کوبند
ابرهای باران زاد، موجهای آزاده

کوچه کوچه می گردد، ماه هم به دنبالت
گرچه اهل اینجا نیست ، این دهاتی ساده

شاعرانه باید داد، دل به آتش عشقت
عاشقانه باید بود، در کنارت آماده

با تو می شود خوشبو، روز و شب ، ولی بی تو
می کشد به روی زخم ، روزگار سمباده

پیش پایت ای مولا! - عاشقانه بی پروا -
سر به خاک می سایند سروهای آزاده

جمعه 17/12/1397 - 23:30
آموزش و تحقيقات

 

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام!!!امروز به مناسبت میلاد امام باقر اولین پستم رو می ذارم امید وارم که از آن خوشتان بیاید و بهره بگیرید.انشاالله


امام باقر ع

ابوجعفر، محمد بن علی الباقر، مشهور به محمد باقر پنجمین امام شیعیان بعد از پدرش سجاد و قبل از پسرش جعفر صادق می‌باشد. کنیه‌اش ابوجعفر و لقبش باقرالعلوم و زادهٔ ۳ صفر یا ۱ رجب سال ۵۷ هجری در مدینه می‌باشد. مادرش فاطمه بنت حسن بن علی دختر حسن بن علی می‌باشد و بنابراین او اولین امام شیعه است که از نسل هر دو نوه پیامبر حسن و حسین می‌باشد. روایات و سخنان حکیمانه فراوانی از محمد باقر نقل شده‌است. او به عنوان رهبر دینی مورد احترام شیعیان است و نیز به عنوان یک فقیه و عالم بزرگ اسلامی مورد احترام اهل سنت.

ویکی پدیا

شعر ولادت آن حضرت

محمد آل احمد/از همه خوبان سرآمد

عزیز زهرا و حیدر/امام ِ باقر خوش آمد

 

آینه ی تجلّی حُسن خدا/طلعت او،شمس ولا،نور هُدی

او ولیّ حیّ سبحان/نورچشم عالمینه

 

پسر حضرت زهرا/نوه ی امام حسینه

مددی حضرت باقر...

 

 

 

صد قل هوا... میگن بر/ جلوه ی نور کمالش

تبارک ا...و میخونن/فرشته ها بر جمالش

لیلا شده مجنون و آواره ی تو/ روی دلش به سوی گهواره ی تو

توی آسمون عصمت/تو که هاله ی دو نوری

حَسَنینی هستی آقا/تو سلاله ی دو نوری

مددی حضرت باقر...

 

 

 

قسم به ماه و ستاره / حاجت دلها همینه

یک شب اول رجب رو / باشیم ایشالا مدینه

آسمون دلا گل افشونی بشه / دور تا دور بقیع چراغونی بشه

ایشالا نصیبمون شه / تو مدینه این سعادت

برای امام ِ باقر/ بگیریم جشن ولادت

مددی حضرت باقر...


 

جمعه 17/12/1397 - 4:46
اخبار

مدیر عامل همراه اول توسعه فرهنگ دیجیتالی را ضرورتی انکار ناپذیر دانست.

به گزارش تبیان و به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، حمید فرهنگ مدیرعامل همراه اول امروز ۱۵ اسفندماه در همایش «همسویی راهبردی نمایندگی‌ها و فروشگاه‌های همراه اول» که در مرکز همایش‌های سازمان صداوسیما برگزار شد، ازاهمیت مأموریت پنج ساله دوم همراه اول با عنوان «تحقق رویای دیجیتال» گفت و از نمایندگان فروش خواست تا در راستای پیاده‌سازی این مأموریت همگام با شرکت گام بردارند.
مدیر عامل همراه اول گفت: قطعا در سال آینده به سمت اجرای برنامه پنج ساله دوم شرکت می‌رویم و «تحقق رویای دیجیتال» را سرلوحه فعالیت‌هایمان قرار خواهیم داد که در این مسیر ۳۰۰ پروژه تعریف کرده‌ایم.
وی ادامه داد: بعضی از پروژه های این مأموریت در حوزه کاری دفاتر و نمایندگی هاست و در چشم اندازی که برای دستیابی تعریف کرده‌ایم، نقش آنها دیده شده است.
فرهنگ ضمن اشاره به تغییر ذائقه و سلیقه کاربران در استفاده از ابزارهای ارتباطی و خدمات تعریف شده در این عرصه عنوان کرد: صنعت اپراتوری و موبایل، فضای «دیجیتالی» را پیش‌رو دارد. از آن جهت که اغلب کاربران در زمان کنونی با سرویس‌های متعددی در حوزه‌هایی نظیر حمل‌ونقل مواجه هستند و خدمات‌شان را به صورت آنلاین دریافت می‌کنند؛ شاید دیگر راضی به دریافت خدمات اپراتوری به صورت فیزیکی و مراجعه حضوری به دفاتر نباشند.
وی خاطر نشان کرد: علاوه بر این تغییر رفتار و ذائقه، سال گذشته نیز صنعت کشور با گرفتاری‌هایی نظیر تورم و افزایش نرخ ارز مواجه بود که تأثیر مستقیمی بر فضای کسب‌وکارها داشت.
مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار ایران تصریح کرد: اما خوشبختانه همراه اول توانست با همکاری نمایندگی‌ها و دفاتر، اهداف ترسیمی‌اش را محقق سازد و لذا از این به بعد هم نباید نگران کسب‌وکارشان باشند؛ زیرا در مأموریت جاری، راه‌حل‌هایی را در نظر گرفته‌ایم تا کسب‌وکار آنها دچار آسیب نشود.
فرهنگ تغییر رفتار مشترکان موبایل را در فضای صنعت دیجیتال امری طبیعی دانست و گفت: بسیاری از خدماتی که قبلا با مراجعه حضوری مشترکان به دفاتر انجام می‌شد به واسطه تجارب جدید که در استفاده از خدمات حوزه بانکی، حمل‌ونقل، آموزش و ارتباطات در شبکه‌های اجتماعی کسب کرده‌اند، دیگر رضایت‌بخش نیست و توسعه فرهنگ دیجیتالی یک ضرورت است.
وی ابراز کرد: طبیعتا در این مسیر مدل ارائه بسیاری از خدمات تغییر می‌کند و شاید دیگر به صورت حضوری انجام نشود؛ اما این به منزله حذف دفاتر خدمات‌دهنده نیست و حتی شبکه خدماتی تعدیل نخواهد شد.
مدیر عامل همراه اول با تأکید بر اینکه نوع سرویس‌ها و تعامل با مشترکان باید تغییر کند، گفت: باید به سمت ارائه سرویس و تجربه بهتری به مشترکان برویم که در این مسیر مدل خدمات‌دهی تغییر خواهد کرد و به عنوان مثال سامانه «همراه من» جدا از رسالت کاری دفاتر نخواهد بود و ارائه خدمات آن در آینده از طریق دفاتر انجام خواهد شد.
مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار ایران با بیان اینکه ما پرچم‌دار توسعه کاربردهای فناوری در کشور هستیم، اظهار کرد: دغدغه ما در همراه اول حل مسائل و مشکلات شما همکاران است و از دغدغه‌های شما نظیر تعرفه خدمات و... مطلع هستیم و قول می‌دهیم تا در حد توان برای برآورده‌سازی این موضوعات پیش رویم.
در این مراسم که به همت معاونت خدمات مشتریان همراه اول برگزار شد، سعید مارکلایی؛ معاون خدمات مشتریان اپراتور اول موبایل نیز با رونمایی از نتیجه یک نظرسنجی در زمینه «کانال‌های خدمات ترجیحی مشتریان» اعلام کرد: ۳۳.۹ درصد از مشارکت‌کنندگان به «مرکز تماس» رأی داده‌اند و بعد از آن اپلیکیشن «همراه من» ۲۲.۹ درصد از آراء را به خود اختصاص داده است که نشان می‌دهد برخلاف تصورات که گمان می‌کنیم با آمدن دیجیتال، دیدگاه مردم عوض می‌شود، اما مردم همچنان ترجیح می‌دهند به صورت سابق با کانال‌های ارتباطی در ارتباط باشند.
وی افزود: در حال حاضر ۷۹ درصد خدمات ما در کانال‌های فیزیکی و ۲۱ درصد در کانال‌های غیرحضوری ارائه می‌شود؛ اما با این حال باید دید که چطور مدل کسب‌وکار را به سمت دیجیتالی شدن ببریم.
معاون خدمات مشتریان شرکت ارتباطات سیار ایران با تأکید بر اینکه در آینده شاهد حذف کانال‌های حضوری نخواهیم بود، اذعان کرد: این کانال‌ها باید پوست اندازی کنند و در تطابق با مأموریت شرکت که «تحقق رویای دیجیتال» است، قرار گیرند.
وی ابراز کرد: کانال‌های حضوری همچنان یکی از کلیدی‌ترین راه‌های ارتباطی مشتریان خواهند بود.
مارکلایی همچنین در این همایش گفت که «سهم نمایندگی‌ها و فروشگاه‌ها از ارائه خدمات همراه اول» طی سال‌های ۹۴ تا ۹۷ از ۵.۷ به ۱۸.۳ درصد رسیده است؛ این سهم مربوط به خدماتی است که در ۲۵۰ نقطه ارائه می‌شود.

وی همچنین در پایان عنوان کرد: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، نخستین Experience center و Digital center همراه اول سال آینده در شهر مشهد مقدس راه‌اندازی خواهد شد تا تجربه بی‌نظیری را برای مشترکان این اپراتور به ارمغان آورد.

پنج شنبه 16/12/1397 - 7:23
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته